Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve jessica ik wil jou ook een heel fijn weekend wensen!

Je klinkt een stuk sterker...hoop echt dat t ietsje beter gaat met je!!

En ja we komen er wel, al is met vallen en opstaan (-: En het is ozo fijn dat we dit forum hebben!!

Goofy...dank je! Wij hebben er ook vaak geen woorden voor, lief dat je iets schrijft!

liefs daan

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve daan,

Het gaat ook een stuk beter met me .

Ik had van de week gewoon een dip dag en dat hoort er gewoon bij ik wil geen masker dragen als ik me niet goed voel tegen over mij familie word ook goed opgevangen heel fijn.

Alleen heel jammer dat ik deze maand niet mag beginnen maar mijn lichaam heeft ook gewoon rust nodig.

Eerst word alles moeilijk, voor dat het beter gaat.

Liefs jessica

Geplaatst

Hai Jessica,

fijn dat je weer recht hebt op nieuwe pogingen, geeft toch ietsje rust denk ik!

Met mij gaat het wel weer hoor, scheelt denk ik dat het bij ons nog erg pril was, waren nog niet echt gewend aan het idee van zwanger zijn en ook denk ik omdat het gemis van de jongens nog altijd alles overheersend is, neemt niet weg dat dit nieuwe kindje (in wording) net zo erg gewenst was uiteraard.

Ik weet niet hoe jullie er tegenaan kijken of op terugkijken maar in mijn geval zal ik het vruchtje niet herkennen, dat vind ik wel jammer, zou het graag willen opvangen en letterlijk een plekje willen geven. Maar goed, het is niet anders.

Woensdag a.s. heb ik een tel. gesprek met onze arts, dan gaan we de 2de cryo tp bespreken, ben erg beineuwd wanneer het kan, ik hoop niet dat ik een hele cyclus hoef te wachten daar mijn cycli sinds de bevalling zo´n 40 dagen duren.

Owww meiden, wat moeten we met z´n allen een hoop doorstaan, maar we komen er wel!!!! geweldig dat er een forum als dit is nietwaar!?

veel liefs

Babeth

Geplaatst

Hi Babeth,

Moeilijk hè dat je het niet kunt herkennen of opvangen.....maar je kan het wel een plekje geven.

Bij mijn eerste miskraam ben ik het thuis verloren...het was een mini mensje van 2 cm..hoofdje, armpjes..alles!

Wij hebben het toen met een mooi briefje met woorden van ons in een mooi dekentje gewikkeld en bij een mooie boom in het bos begraven...fijn om echt afscheid te kunnen nemen...

Deze miskraam hadden we ook niets om te kunnen herkennen of op te vangen...maar we gaan wel afscheid nemen...iets, een briefje of een beeldje ofzo begraven bij ons andere engeltje...dan zijn ze voor ons gevoel samen!

Dus ook al is er niets ,afscheid nemen, het letterlijk een plekje geven kan altijd...op je eigen manier!

Hoop dat jullie snel met een nieuwe poging mogen beginnen!

Jessica, heel goed dat geen masker opzet...werkt ook niet!

En ja je lichaam heeft zeker rust nodig en dan op naar een nieuwe mooie positieve poging (-:

Liefs Daan

Geplaatst

Hee meiden,

@Jessica: zoek het wel nog even goed uit meid! Bij mijn vorige zwangerschap was het hartje gestopt met 11,5 week. Dat is 9,5 week na de punctie, dus net niet genoeg voor die tien weken..... Is dat bij jou dan niet hetzelfde? Hoop het van harte hoor, dat je teller wel weer terug wordt gezet! Zou heel mooi zijn! Hoop alleen niet dat je teleurgesteld wordt.

@Babeth: Hoe is het? Al eerste tekenen van miskraam? Ben erg benieuwd wanneer je door mag, bij ons houden ze altijd aan dat je eerst een menstruatie moet hebben gehad na de miskraam. Hoop dat je sneller door mag!

@Daantje: hoe is het bij jou? Nog steeds happy om weer te kunnen gaan beginnen? Hoop dat je de komende weken positief elke stap van het traject kunt doorlopen!

Hier alles oke, het begint wel te rommelen in mijn buik. Buik is ook echt opgezet nu (heb ik ook voor menstruaties, maar nu is het nog wat meer). Dus wie weet komt het wel eerder los dan dinsdag. We zullen zien. Verder vandaag een lekker rustig dagje gehad: het was hier echt hondeweer.... wel nog even erop uit geweest, was leuk. Maar daarna ook lekker om weer hoog en droog thuis te zitten :-). Heb vanavond nog maar eens een fles port opentrokken: heerlijk! Als ik dan toch niet meer zwanger ben, dan daar maar lekker van genieten :-)

Liefs!

IVFSH

Geplaatst

Hoi,

Ivfsh...lang leve de port (-:

Bij mij staat er de laatste weken ook standaart een fles rose in de koelkast (-:

En wanneer ik begin weet ik nog niet...wil deze week beide gyns spreken...wil eerst het ene goed afsluiten!

En me dan voorbereiden op een poging. En niet gehaast van het één in het andere stappen.

Alles op zijn tijd.

Erg hè dat wachten....je hebt geen idee wanneer het precies gaat gebeuren maar dat t gebeurt weet je zeker! Hoop voor je dat t snel voorbij is!

Hier is het trouwens heerlijk weer (wil je niet jaloers maken hoor hihi) Heb zelfs nog even met de jas aan in de zon gezeten!

Meid sterkte!

Liefs Daan

Geplaatst

hoi dames

Daantje, ik zie net dat mijn reactie op je berichtje er niet (meer?) is! Bedankt voor je reactie mbt. het afscheid nemen, we willen zeer zeker iets doen zodat het goed voelt. Zal iets in de tuin worden denk ik.

Wat ik je nog wilde gvragen, de mola zwangerschap is dat iets waar je "gevoelig" voor kan zijn of is dat een speling van de natuur, "stomme pecht" zeg maar?

Zelf merk ik nog weinig, wel dat ik het ongelofelijk koud heb terwijl hier de haard volop brand (man klaagt en hond hijgt)

Ivfsh, zou mooi zijn als het vanzelf op gang gaat komen!

Ik hoop echt snel door te kunnen gaan, echt stom, we hielden rekening met wel of geen zwangerschap bij deze tp maar niet met dit scenario!

Mocht ik een cyclus moeten wachten dan ga ik echt wat extra hormonen spuiten, wil geen 3 cycli van 40 dgn acher elkaar en medicatie heb ik genoeg.

Morgen ga ik ook gewoon werken, tenzij het flink aan de gang is.

Geplaatst

Oh meiske74..

Ik lees nu zoiets naars... dat dit jullie nu nog moet overkomen.

Ik wens je veel kracht. gevoelens als in een rollercoaster.. op en neer.

eerst zo gelukkig en nu dit.. ik denk aan jullie!

kera

Geplaatst

Babeth,

Ik had een partiele mola. Dat betekent dat 2 spermacellen 1 eicel bevruchten. Hierdoor is er teveel genetisch materiaal.

Er ontstaan naast een vruchtje ook foute cellen...het is nooit levensvatbaar.

De kans is 1:20000....gewoon domme pech..kan iedereen overkomen.

Daantje

Geplaatst

Hey dames

Babeth jammer dat je het niet kan erkennen.Ons kindje was 6 cm.

Ik had het na de mk ook heel koud zal er wel bij horen.

Ivfsh oo dat kan het natuurlijk ook zijn maakt ook niet uit we hebben nog wel kansen 4 in eigen cyclus en 3 gestimuleerd.

Daantje jij moet beginnen wanneer jij er klaar voor bent

Trouwens mijn neefje is door met popstars nog 1 ronde en dan zit die in de live shows komen we net van daan.

ik ga morgen weer een poging stoppen met roken haha

Liefs jessica

Geplaatst
Babeth,

Ik had een partiele mola. Dat betekent dat 2 spermacellen 1 eicel bevruchten. Hierdoor is er teveel genetisch materiaal.

Er ontstaan naast een vruchtje ook foute cellen...het is nooit levensvatbaar.

De kans is 1:20000....gewoon domme pech..kan iedereen overkomen.

Daantje

@Daan, hier had ik nog nooit van gehoord. Bizar dat het jullie overkomt, zo'n kleine kans.

Het is en blijft een wonder dat het nog zo vaak goed gaat.

Geplaatst

@Babeth, zwaar k dat het een mk wordt/is. Echt heel erg K voor jullie.

Heel veel sterkte.

Wacht je tot het vanzelf komt? Of medicatie?

IVFSH, hoe gaat het met de pillen?

Inmiddels heb ik nu 3 keer 3 pillen gekregen de afgelopen 4 weken. Maar ik heb niet het gevoel dat ik leeg ben.

Ik heb sinds vandaag weer krampen in mijn buik, heel vervelend. Ook had ik net verhoging, dat is volgens mij niet echt goed teken.

Jessica, wat fijn dat het beter met je gaat!

Lachen joh Popstars, ik kijk dat nooit maar zal het eens kijken. wanneer komt het op tv?

Wie is je neefje?

Liefs

Geplaatst

Mik hij heet casper en hij komt deze of volgende week op de vrijndag

ja ik voel me ook goed.

ben alleen een beetje grieperig maar goed gaat wel weer over haha.

Kut man dat je nog niet leeg voelt ik hoop voor je dat dat wel zo is heel veel sterkte.

verhoging weet niet of dat goed is zou wel even bellen voor de zekerheid.

liefs jessica

Geplaatst

Hey mik, wat vervelend zeg dat je denkt dat het nog niet klaar is...zou gewoon bellen. Ze kunnen zo even

een echo maken voor de zekerheid!

Hoe gaat verder met je?

Ivfsh...hoe gaat t? Werken de pillen een beetje?

Sterkte meiden, kus

Geplaatst

Hee meiden!

Mik: ik zou zeker nog even laten checken in het ziekenhuis: dit duurt zeker erg lang! Kan het niet zijn dat je menstruatie er nu weer aan zit te komen? Bij mijn vorige miskraam werd ik namelijk vier weken na de miskraam alweer ingesteld, dus ik heb eerst bloedingen gehad van twee weken (miskraam), daarna twee weekjes niets en toen alweer ongesteld.

Daan: die port die smaakte heerlijk :-) Ontzettend ouwe wijven drankje, maar ik vind het echt heel erg lekker, haha. We hebben hier echt wel zes winkels gehad voordat we een fles vonden, dus we hebben er nog moeite voor moeten doen ook, toen was het wel extra lekker :-)

Het is hier gister al spontaan begonnen, was erg blij dat ik thuis was gebleven (had er eigenlijk een thuiswerkdag van gemaakt, maar dat is er uiteraard niet meer van gekomen). Gister al heel veel bloed en ook wat weefsel verloren, maar vanochtend in het ziekenhuis bleek dat er nog veel zat. Dus vandaag ook nog de pillen genomen om het op te wekken. Datgaat nu eigenlijk nog steeds door. Het is allemaal veel minder heftig dan de vorige keer, nu voelt het als een hele zware menstruatie. Wel krampen en rugpijn enzo, maar allemaal echt wel te handelen. Zeker niet als vorige keer.

Nu donderdag weer terug om te kijken of alle grote stukken weefsel weg zijn. Hopelijk is dat zo...... wil echt heen curretage meer!

Groetjes!

Geplaatst

ivfsh fijn dat het toch spontaan is gekomen ik hoop dat je door de pillen alles kwijt raakt.

ik ben na 5 weken ongie geworden dus dat verschild ook weer.

ik heb ook een borrel gehad passoa jus lekker we kunnen het nu nog.

ik wens je heel veel sterkte en dat alles goed los mag komen.

liefs jessica

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben ook weer iets wijzer.

Heb overlegd met mijn mola-gyn en als ik op mijn goede waarde zit en die 2 weken heb, dan moet ik nog 1 cycles hebben

en dan zou ik een ivf poging mogen doen.

Direct gebeld met de ivf planning mevrouw (-:

Duurt nog wel even...ze zitten vol! Wordt wel januari! Daar worden mijn klein aantal eicellen helemaal niet blij van.

Volgende week heb ik een telefonisch consult aangevraagd met mijn ivf-gyn..misschien dat hij nog wat kan doen...Hij zei vorige week wel

dat hij wilde proberen om me er tussen te krijgen, dus wie weet?! Ik heb wel alvast prikles volgende week...dan kan je dat alvast zeiden ze

voor het geval je er toch tussen door kan. Hoop eigenlijk stiekem dat ik ergens in november kan beginnen!!

ivfsh...ben heel hard aan het duimen dat je geen curretage hoeft!! Ennuh niks ouwewijven drankje hahaha heerlijk toch!

Daan

Geplaatst

hallo dames

Daantje, jeetje, wist niet hoe het ontstond, wat een pech inderdaad, niet te geloven zeg!!!

Ivfsh, wat goed dat het vanzelf begonnen is en dat je goed in de gaten gehouden wordt, kan me voorstellen dat je geen curretage wil.

Mik, pas goed op jezelf hoor, ik zou denk ik toch even contact opnemen met het zkh, die verhoging heb je niet zomaar.

Bij mij is het ook in volle gang hoor, gisteren begon het met licht rozig bloedverlies, was wel gaan werken, vandaag ook maar had flink bloedverlies en op een bepaald moment soort van rugweeën, ik herkende het direct. Ontzettend pijnlijk maar ook vervelend omdat ik alleen op kantoor was, mijn collega had zich deze ochtend ziek gemeld. Vanmiddag hield ik het echt niet meer, gelukkig was mijn man thuis aan het werk, hij heeft me opgehaald. Vanavond gaan ze mijn auto even ophalen.

Vanochtend had ik nog bloed laten prikken en mijn hch was al tot het minimum gedaald! ook de progesteron en E2 was erg laag. Heb goede hoop dat we aansluitend door mogen.

Momenteel is het vol te houden, flinke buikpijn zeg maar.

liefs

Babeth

Geplaatst

Jeetje dames wat is dit ook erg he dat dit bestaat pfff.

Babeth ik hoop dat je er snel van af bent en niet zoveel last meer hebt.

Daan ik hoop dat ze je er tussen kunnen zetten zal hart voor je duimen.

Ik heb nou ook weer wat hebben ze mij ingepland voor een vrouw met een zoontje van ander half en zij is zwanger heb heel voorbarig ja gezegd maar heb nu zo'n spijt.

Zie er zo tegen op kijk het morgen vroeg aan als het niet wil zetten ze er maar een ander op ik moet eerst van half 10 tot half 1 en dan om 15 uur weer tot 18 uur een kindje vind ik nog niet zo moeilijk maar daar bij een zwanger moeder???

moet dat kindje wassen en aan kleden dat is wel leuk maar de rest!!!

Liefs Jessica

Geplaatst

Ach Jessica wat vervelend zeg!

Kan me zo voorstellen dat je er tegenop ziet.

Als het niet gaat dan gaat het gewoon niet...dan kunnen ze je toch naar een ander adres toe sturen lijkt mij?!

Of werkt dat niet zo?

Moeilijk hoor!

Sterkte morgen.

liefs daan

Geplaatst

hey daan ja ze kunnen er iemand anders heen sturen maar ik heb uren te kort en heb gewoon te snel ja gezegt zo'n spijt

we zien morgen wel

liefs jessica

Geplaatst

Hee Jessica, Succes vandaag! Wat doe je precies voor werk? Wel een beetje vreemd hoor: dat je uitgerekend naar een zwangere vrouw met kindje moet... Hopelijk valt het mee en heb je een goede dag! Zou zijn zijn als dit goed gaat, dan ben je weer een stap verder. Maar als het niet gaat: dan gaat het niet en moet je werkgever dat gewoon accepteren, dan zoeken ze maar iets anders voor je.

Daantje: hopen dat die gyneacoloog een beetje welwillend is! Zou fijn zijn als je ertussen gezet kan worden, die hele ellende met miskraam en mola onderzoek heeft je al meer dan genoeg maanden gekost! Mooi dat je in elk geval al prikles krijgt, dan kunnen dat soort suffe dingen in elk geval niet meer voor oponthoud zorgen.

Babeth: hoe voel je je vandaag? Het blijft een vervelende pijn he.... ik heb me maandag ook echt wel redelijk beroerd gevoeld. En ik herken wat je zegt van je emoties. Bij jou zal dat nog wel een stuk sterker zijn, maar bij mij kwamen maandag toen de miskraam begon opeens ook alle tranen los. Was alleen thuis en heb soms echt lopen janken als een klein kind.... Voor maandag heb ik wel stevig gebaald van het feit dat het weer mis was gegaan, maar had alleen heel af en toe een klein traantje. Tja, de miskraam zorgde ervoor dat de sluizen even open gingen, op zich ook niet verkeerd denk ik. Verdriet eruit en weer vooruit gaan kijken.

Hier gister vooral nog veel bloed verloren nadat ik de pillen had gepakt, ik hoop maar dat het weefsel ook allemaal mee is gekomen.

Sylvie: hoe voel jij je? Voel je al iets? Wel spannend hoor, je zit in je tweede wachtweek, toch?

Babeth: nog een vraagje: wat is E2? En ze meten bij jou dus toch ook je progesteron, ik dacht (maar dat heb ik echt volledig zelf bedacht, niets over gelezen ofzo, dus zal het mis hebben, haha), dat het progesteron level niet veel zegt omdat je extra progesteron neemt.

Ben trouwens eens benieuwd hoe het met Jackie gaat, heb haar al lang niet gezien hier.

Groetjes!

Geplaatst

Hoi IVFSH,

ben bang dat het niet gaat lukken, balen. Heb de eerste afscheiding en ik denk dat de bollen mijn ongi tegenhouden.

Het is nog even afwachten maar zie het somber in.

Gaat het met jou nog allemaal, lijkt me best heftig om met pillen alles op te wekken. Ik hoop dat het idd allemaal eruit is, zou toch wel vervelend zijn om alsnog een curretage te ondergaan.

Veel sterkte verder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden