Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanavond was ik weer eens aan het zoeken over het onderwerp IVF en kwam op deze site uit.

Al jong wilde ik moeder worden maar had niet de goede relatie op dat moment. Bijna 4 jaar geleden kwam ik m'n huidige vriend tegen het was liefde op het eerste gezicht. Zijn mededeling dat hij al 2 kinderen had en gestereliseerd was viel even rauw op m'n dak. Oef, dan kon ik wel naar het moederschap fluiten dacht ik. Maar de lieverd gunde mij een kind en heeft een omkeer operatie ondergaan. Nu 2 jaar geleden. De operatie is goed verlopen en het zaad was goed. Omdat ik op dat moment al 38 jaar was zijn we toch vast het ziekenhuis circuit ingegaan omdat bleek na zo'n hersteloperatie er bij de man wel eens antistoffen in het sperma aanwezig zijn die het wat moeilijker kunnen maken om zwanger te worden en dan was daar natuurlijk m'n leeftijd.

Na een tijdje "gewoon" proberen zijn we overgegaan op IUI mede vanwege m'n leeftijd. Ik werd ook meteen op de IVF wachtlijst gezet in het ziekenhuis in Utrecht. Na 4 IUI pogingen was ik nog niet zwanger en inmiddels aan de beurt voor IVF.

Het spuiten van de hormonen ging mij goed af en ik had 9 eitjes bleek na de punctie ! Wow dat was best goed toch ? We hadden goede hoop dat er enkele bevrucht zouden worden. De volgende dag was een rotdag ! Wat bleek er waren 2 glaasjes de ene met 5 eitjes en de ander met 4 eitjes. Het glaasje met 5 eitjes was leeg !!!! Ze waren ons kostbaar goedje kwijt. Wat was is boos en teleurgesteld. Zoiets was nog nooit gebeurd zeiden ze. In het glaasje met de 4 was er maar 1 bevrucht en die is teruggeplaatst. Helaas na 2 weken werd ik ongesteld.

Toen dachten we door te gaan voor ronde 2 en bleek m'n uitstrijkje niet goed ! Ik was 40 en dan krijg je zo'n brief om mee te doen aan het bevolkingsonderzoek.M'n arts heeft onder plaatselijke verdoving het verkeerde stukje weefsel weggehaald en na dagen van angstig afwachten de uitslag ! Gelukkig alles goed geen kanker ! ( ik heb al eens een bottumor gehad) Nu op naar IVF ronde 2 ! Vol goede moed.

Ook dit ging niet zonder slag of stoot. Doordat ze het fout in het dossier hadden gezet heb ik een te lage dosering hormonen gekregen waardoor er maar 2 eitjes waren en tja

toen wilde ze liever geen punctie doen omdat ze weten dat het beter kan bij poging 1 had ik toch 9 eitjes. Ik was een beetje teneergeslagen door alles. Nu hebben ze er maar een IUI poging van gemaakt omdat IVF niet door kon gaan. Tja vandaag werd ik ongesteld ! Ik had toch een beetje hoop ! Nu maandag het ziekenhuis weer bellen.

Ik hoop op dit Forum af en toe m'n ei kwijt te kunnen, adviezen te krijgen, vinden en zien en horen hoe het anderen vergaat in het vind ik zelf toch wel zware IVF proces.

Na jaren van tegenslag in vele vormehoop ik dat mijn/onze grootste wens nog in vervulling gaat. En ik blijf hopen want hoop doet leven.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Welkom Jeanine, wat hebben jullie al een reis achter de rug zeg.

Je zal hier vas een hoop kwijt kunnen, verdriet, onzekerheid maar ook plezier en heel veel herkenning.

Heel veel succes!!

Liefs

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Wat een rommelige boel bij je zh, jammer dat het zo is gegaan.

Ik hoop dat de volgende x wel goed gaat & dat je dan ook goed nieuws krijgt!

Veel succes voor de volgende poging!!:goodluck1:

Geplaatst

Hoi Jeanine, welkom hier. Wat een zooitje hebben ze ervan gemaakt, vervelend voor jullie!Hopen dat het nu wel goed gaat, met een mooi resultaat.

Succes!

Caroline

Geplaatst

Hallo Jeanine

welkom hier, jeertje wat een gedoe in het ziekenhuis zeg, gelukkig hebben ze van de laatste poging een escape-iui gemaakt zodat de deze poging nog gespaard blijft. Erg jammer dat de iui niet gekukt is!!!!

Ik wens je alvast veel succes met jullie volgende poging, ik hoop dat het een succes wordt!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Welkom Jeanine. Hoe kan een glaasje met 5 eitjes nou ineens leeg zijn.

Heel raar verhaal...Groffe fout zeg van het ziekenhuis.

Heel veel succes met jullie volgende poging!

Geplaatst

Hoi Jeanine

Tjonge, jij (jullie) hebben ook al het een en ander meegemaakt zeg.

Ik wens je iig heel veel succes met je aankomende behandeling en dat jullie grote wens mag uitkomen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Welkom hier!

Tjee, wat 'n pech hebben jullie gehad zeg. Hoeveel fouten kan een ziekenhuis maken?!

En inderdaad, een opbrengst van 9 eitjes is een hele nette, gezien je leeftijd. Dus die escape-IUI is denk ik wel verstandig geweest. Maar kan me voorstellen dat je daar enorm van baalt. Jou verhaal lijkt een beetje op het mijne. Ik ben ook 40 en ben nu 4 jaar samen met mijn huidige vriend. Daarvoor zat ik in een relatie waar kinderen dus uiteindelijk niet gewenst bleken te zijn. Ik zit ook sinds m'n 38e in de MM. Alleen ben ik inmiddels in de overgang waardoor wij nu aangewezen zijn op eiceldonatie.

Heel veel succes met jullie volgende behandeling!

Groet,

Geplaatst

Hoi Elsje,

Bedankt voor je lieve reaktie ! Wat die fouten betreft daar hebben we patent op ! Ik had destijds een bottumor en door een fout in een ander ziekenhuis heb ik bijna m'n been moeten missen. M'n vriend werd jaren geleden gestereliseerd tijdens z'n 1e huwelijk en doordat de arts afgeleid was werkte de verdoving niet goed ( te weinig en voelde hij de snee in de huid !) Bij de hersteloperatie kreeg hij een nabloeding.

Wat vervelend dat je al zo vroeg in de overgang zat zeg, ik hoop dat het met jou ook allemaal goed komt. Ik weet eigenlijk niets van eiceldonatie komt dat dan bij vrienden of onbekenden vandaan ?

Grappig genoeg zie ik wel meer overeenkomsten, de honden, administratief medewerkster !

Nog een vraagje hoe krijg je de geschiedenis geplaatst bij de tekst ? Zoals hoeveel Iui's je gehad hebt data etc. Ik zit er net op en moet nog veel uitzoeken en leren.

Ik wens jou ook veel succes !

Groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Goede morgen,

Eerst even je laatste vraag beantwoorden:

Nog een vraagje hoe krijg je de geschiedenis geplaatst bij de tekst ? Zoals hoeveel Iui's je gehad hebt data etc. Ik zit er net op en moet nog veel uitzoeken en leren.

dat doe je via GEBRUIKERSINSTELLINGEN (links bovenin nu) en dan WIJZIG HANDTEKENING.

Maar jeetje, wat een nare dingen zeg: leeg schaaltje, fout in je dossier. Overigens wél goed van het ziekenhuis om het toe te geven en niet te liegen. Maar je gelooft je oren toch gewoon niet als je dat hoort?

Ik hoop dat je hier je ei kwijt kan.

Geplaatst

Welkom Jeanine. Jullie hebben ook al heel wat meegemaakt zeg! Wat een verhaal. Heel veel sterkte en succes de volgende ronde en ik hoop dat jullie wens in vervulling mag gaan.

Nika

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Ja, grappig die overeenkomsten. Wij hebben ook 2 honden. Een labrador en een Gordon Setter. Zij zijn mijn lust en mijn leven. En m'n mannetje natuurlijk! Wat voor honden heb jij?

Als je wat meer wilt weten over eiceldonatie (ecd), dan kun je dat hier ook op het forum vinden. Als je in Nederland voor ecd gaat dan moet je zelf voor een donor zorgen, dus dan is het inderdaad al snel een bekende of familie. Maar er zijn ook andere opties. Als je het leuk vindt, dan moet je mijn topic "Help! Eiceldonatie van nichtje of via donorbank" maar eens lezen. En ik had er ook nog niet van gehoord hoor, voordat wij in de MM terecht kwamen. Dus dat is helemaal niet zo gek. De meeste mensen hebben wel van IUI en IVF gehoord, maar daar houdt het meestal op, terwijl er nog veel meer behandelingen zijn.

Je vraag over hoe je een handtekening kunt maken is inmiddels al beantwoord door Paula, dus dat gaat vast goed komen!

Ik hoop dat je net zoveel steun, begrip en antwoorden hier op het forum krijgt als ik, want ik ben er in ieder geval erg blij mee!

Liefs,

Geplaatst

Hoi Elsje,

Wij hebben een kruising amerikaanse Stafford amerikaanse Bulldog van 9 maanden ( Missy) en een kruising hondje van 14 jaar ( Blossum) met hem gaat het slecht hij heeft lekkende hartkleppen en heeft een hele batterij pillen. Binnenkort weer een moeilijke beslissing nemen. We hebben in 3 jaar tijd al 3 honden laten inslapen.

Ik zal zo eens bij de handtekening kijken en m'n traject opschrijven.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Jeetje zeg jullie hebben al behoorlijk wat voor jullie kiezen gekregen!

Ik hoop dat jullie meer succes hebben met jullie aankomende poging.

Welkom hier!

Geplaatst

Jeetje Jeanine, wat een elende allemaal zeg.

Ik hoop voor jullie dat het nu goed gaat komen, en jullie liefde bekroond word met een prachtig kleintje.

En uiteraard welkom hier op dit fijne forum.

Guusje

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ook ik was aan het zoeken op internet en kwam deze site tegen. Fijn dat ie bestaat!

Op internet was ik op zoek naar informatie die ik helaas niet makkelijk kan vinden.

Mijn man(62) en ik (48) zijn sinds kort bij elkaar (hebben jarenlange geheime relatie gehad) en vanwege meerdere redenen geen kind op eerdere leeftijd kunnen krijgen. Nu zouden we dolgraag samen een kindje krijgen. In maart hebben we onderzoek gedaan en het blijkt dat ik nog geheel vruchtbaar ben maar mijn man is verminderd vruchtbaar, zijn zaad beweegt niet goed en is minder in aantal.

Eigenlijk zijn we dus nog beiden vruchtbaar en als we een paar jaar de tijd zouden hebben zou het ws wel een keer lukken. Echter, die tijd hebben wij natuurlijk niet en zijn op zoek naar klinieken (binnen- en buitenland) waar ze ons een beetje op weg kunnen helpen door IUI/ICSI.

Mijn concrete vraag is of jullie bekend zijn met klinieken waar ze mij kunnen helpen ondanks mijn leeftijd van 48 jaar?

Ontzettend bedankt voor jullie reacties vast!

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden