Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh dames, fantastische deze berichten. Dat hebben we nodig.

ik ben erg onzeker, sinds gisteren lijkt de misselijkheid weg. HELLUP!!!!!

keek er lang naar uit en dan nui lijkt het weg en dan ben ik bang dat het fout is

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aafke, Junior en Paulien wat geweldig dat jullie ook zo'n goede echo achter de rug hebben, geniet ervan !

Paulien, ik had weer een inwendige echo net als met 7 weken. Ik denk dat over ruim 3 weken er wel een uitwendige zal plaatsvinden ivm de nekplooimeting. Het was wel heel mooi gisteren ze ging inzoomen en toen zag ik het hartje echt goed kloppen en een klein navelstrengetje ! Het is nog steeds zo ongelooflijk dat er een mensje in mij groeit !

Henne, ik herken het hoor ik ren ook nog steeds naar het toilet als ik iets voel lopen . Wil geen bloed zien ! Nog 1 week en dan kan ik eindelijk stoppen met die mutsenballen wat een gedoe met extra afscheiding elke keer. Het irriteerd hgewoon van onderen ik heb nu zalf gekregen.

Fijne dag allemaal, ik duik m'n bed weer in kan nog steeds zoveel slapen en geef er maar aan toe.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

hoi meiden

Ben nog steeds in de zevende hemel. Heb ook al tien keer naar mijn filmpje gekeken. DIe hartslag is zoooo mooi!

Heb nu echt wat meer vertrouwen dat het goed zit!

Nog wel spannend de komende 31 weken, maar daarna kan het echte genieten beginnen, nietwaar? :laugh:

Groetjes PAuline

Geplaatst

Ha ladies,

Nou daar ben ik weer hoor. Terug van een geweldig weekend Barcelona. Het was echt supergezellig. Behalve 1 minpuntje; ik heb weer bloedverlies. Het is zaterdag begonnen en vanmorgen was het meer dan ooit. Toch maar gebeld met de verloskundige en overlegd. Ik mocht langskomen voor een echo. Ook een uitwendige echo gehad en ze zette de echo probe erop en daar lag een klein kindje te gymnastieken. Armen omhoog, benen omhoog en draaien maar. Gelukkig was dus alles goed maar er is geen reden gevonden voor het bloedverlies. Op zich ook wel fijn maar het maakt me zo onzeker... Gelukkig doet ons Klaasje het supergoed.

Fijn dat ik hier ook allemaal goed berichten lees. En een aantal van ons hebben al die magische 12 weken gehaald. Wat een heelijk gevoel he?

Ik zal snel wat uitgebreider op iedereen reageren!

Geplaatst

Hee hallo allen,

Rustig hier.... we zijn allemaal gewoon te moe!! :)

Jee Boogie, da's wel schrikken, zeker als je dan in Barcelona zit!! Wel fijn dat je gezien hebt dat het met jullie kindje wel goed gaat! Hopen dat dat zo blijft gaan!!

@ Jeanine: ik moest die bollen tm week 12 inbrengen, en ben sinds gisteren gestopt. Was superblij, maar ergens ook angstig.... wat zal er gebeuren? Gelukkig wordt de afscheiding nu gelijk al minder, maar loop net wel met inlegkruisjes. Ik had trouwens ook het gevoel dat ik 'schraal' begon te worden! Nog een weekie :)

Jolieneke

Geplaatst

he meiden

boogie: jeetje wat schrikken zeg, fijn dat alles dan toch nog goed is, wat een geruststelling

pienmfinn: geweldig dat ook bij jullie alles oke is

gisteren even vk gemaild. Het kan idd bij 10 wkn over zijn de misselijkheid, geen reden tot zorgen.

Ik mocht vandaag al komen als ik wilde maar blijf toch wachten tot maandag, maak mezelf alleen maar gek.

Geplaatst

Hoi hoi,

rond de tiende week was mijn misselijkheid ook weg, minder in elk geval. Het was een paar dagen later met alle hevigheid terug! Nog moet ik elke morgen in etappes opstaan. Als ik even in de badkamer ben geweest, moet ik weer gaan liggen. Als ik me dan weer goed genoeg voel ga ik weer verder.

Mijn eigen dochtertje uit bed halen en kleren aantrekken, lukt me 's ochtends nooit!! Ik begin eraan, maar wordt dan draaierig en moet weer gaan liggen. Gelukkig kan mijn man me dan helpen, maar leuk is anders.

Bij mijn vorige zwangerschap werd het na 14 weken weken beter.... op naar de 14 weken!!

Jolieneke

Geplaatst

Boogie wat een schrik zeg. Gelukkig kon je snel terecht en is alles goed.

Hellen, niet teveel zorgen maken meid. Ja, hoor wie het zegt....ik verwacht half en half nog steeds bloed te zien als ik naar de wc ga. En waarom? Er is totaal geen reden voor, alles gaat telkens goed, maar om de één of andere reden vertrouw ik het niet. Dus ik zou waarschijnlijk ook in de stress schieten als de misselijkheid minder wordt. Terwijl het me juist zo heerlijk lijkt als de kwaaltjes afnemen, vooral die moeheid! Ik wil zo graag weer een beetje normaal functioneren, pfff.... Deze week gelukkig vrij, al kruipen de dagen dan wel voorbij moet ik zeggen. Het is fijn als er niks hoeft, maar de afleiding is ook ver te zoeken. Ooooh, ik zal zo blij zijn als we die 12 weken voorbij zijn en weer een goede echo hebben gehad. Het zal daarna nog steeds spannend blijven, maar toch...

Fijne dag allemaal, denk er zelf maar een zonnetje bij ;-)

Henne

Geplaatst

Ook ik kan eigenlijk niet wachten tot vooral de moeheid, maar ook de misselijkheid weg is. Alhoewel ik ook denk dat ik weer vreselijk onzeker word als het zover is. Ben erg blij dat ik maandag weer echo heb, even bevestiging. Zit eraan te denken om toch nekplooimeting te doen, maar als ik eerlijk ben zou dat alleen zijn om nog een echo te krijgen....

Wel fijn dat het met iedereen nu goed gaat, denk nog dagelijks aan Sylvie, Kris en Sonja, hoop dat het goed met hen gaat!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Wat aardig Pauline dat je ook nog aan mij denkt.

Hier gaat het redelijk hoor, fijn te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat.

Ik denk dus nog veel aan Kris en vooral Sonja want dat blijf ik verschrikkelijk vinden.

Meiden jullie zijn bijna bij de eerste eindstreep en dat blijft bijzonder, wel blijven genieten.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]160[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]161[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]159[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]162[/ATTACH]

Dank je Sylvie, en het genieten begint nu inderdaad eindelijk te komen!

Ik heb eindelijk mijn echo-foto's ingescand en er hier 4 toegevoegd. Het lijkt echt al heel wat, he? Een heus mini-mensje!

Vrijdag heb ik als het goed is weer een echo, nl. de laatste controle door de gynaecoloog in het ziekenhuis. Ik ga er tenminste van uit dat die ook een echo wil zien. Heb er nu al heel veel zin in! En als het goed is ben ik dan voorlopig echt even klaar in het ziekenhuis en blijf ik bij de 'gewone' verloskundige. Alleen de 20 weken echo weer in het ziekenhuis.

Ha, ik ben benieuwd morgen op school. Vandaag heb ik mijn vrije dag en gister was het gesmiespel in mijn mentorklas niet te missen. Aan het einde van de dag hoorde een oud-leerlinge van me me over de echo vertellen aan een collega en kwam met grote ogen op me af. "Oooooh, mevrouw, bent u zwanger???" . Dat heb ik toen maar gewoon bevestigd, meisje overenthousiast en blij met nieuwste roddel uit 1e hand. Haha, de tamtam is nu dus in werking getreden. Waarschijnlijk weet morgen de hele school het...:D

Geplaatst

Jee Aafke,

Fantastisch. Ben stikjaloers!

De echo die gemaakt is bij mij van 10 weken en 2 dagen, is gewoon niet mooi. Ze waren ook niet van plan me er eentje van mee te geven. Daar heb ik dus nog specifiek om moeten vragen!!!!! Mijn hummeltje zit ergens rechts in het beeld, piepklein en je moet echt weten wat er te zien is. Heel erg jammer. Maar ik ga gewoon klagen! Ik mag 3 november weer heen, en dan leg ik uit dat ik het vreselijk jammer vind dat het zo minimaal te zien is. Elke zwangere vrouw wil graag een mooie echofoto, dat is toch geen nieuws voor gynaecologen?

Hihi... grote kans dat iedereen het morgen weet!! Leuk toch, kinderen vinden het gewoon speciaal als hun juf/lerares zwanger is!!

Jolieneke

Geplaatst

Dag dames, ik ben er een tijdje niet geweest. Ik volg namelijk een postgraduaatsopleiding en ben vorige week gestart met de lessen. Daar ik het ganse jaar waarsch niet zal kunnen uitdoen, probeer ik nu al zoveel mogelijk in te plannen zoals mijn stages en opdrachten. Dus momenteel druk en dat terwijl ik toch nog altijd vermoeid ben, maar ja, ik wil niet dat dit een verloren jaar is.

Vanmorgen terug op echo geweest. Mijn hummeltje is ondertussen 3.8cm op 10w5d. Was heel mooi om te zien, maar ook dubbel gevoel, op de echo kan je ook nog altijd mijn andere engeltje* zien (normaal moest dat al opgedroogd zijn, maar het zit er nog altijd).

Ik moet pas 22 november teruggaan voor echo, wel nog altijd utro nemen en nog 2 weekjes rustig aandoen. Volgende keer gaan we de vruchtwaterpunctie vastleggen (mag gedaan worden vanaf 14 weken). Prof raadt deze aan, en eigenlijk gingen we dat zowiezo laten doen.

Geplaatst

Tjee Object, dat is wel heel confronterend, moeilijk hoor. Gelukkig dat je andere hummeltje prachtig op schema ligt. Wat een kanjer!

Jolieneke wat stom zeg, van die foto. Bij ons zit ze echt te zoeken naar een mooi beeld, we hebben beide keren twee foto's meegekregen.

Aafke geweldig! En wat leuk dat de leerlingen zo reageren. Ja, morgen zal iedereen het wel weten haha. Ben benieuwd naar de opmerkingen en reactie. Ga je iets zeggen over ivf?

Hier beetje rotdag. Heb telkens steken ergens onderin m'n buik en kan het niet thuisbrengen. Misschien komt het nog van de eierstok, die was vorige week nog best groot. Misschien m'n darmen. Of gewoon m'n baarmoeder die aan het groeien is. In ieder geval maakt het me heel onrustig. Vakantie is lekker, maar ik heb zo weinig puf dat ik vooral op de bank hang en achter de pc zit. De dagen kruipen op die manier voorbij. Wat dat betreft ben ik blij dat ik volgende week weer ga werken, hoe moe en misselijk ik ook nog ben.

Geplaatst

Aafke wat een ontzettende mooie foto's, leuk zeg de eerste babyfoto's vanuit de buik.

Was in onze tijd wel anders.

Henne waarschijnlijk zul je altijd wel iets voelen wat je niet thuis kan brengen. Snap je ongerustheid maar waarschijnlijk is dit iets onschuldigs.

Ik hoop dat het in ieder geval snel wegtrekt zodat je weer verder kunt met rusten op de bank.

Luilak! :-)

Geplaatst

@ Aafke, mooie plaatjes hoor! Je ziet al echt een kindje nu van 5,5 cm. Dat vind ik ook zo bijzonder. Want als je kijkt hoe klein 5,5 cm is en het heeft al armen en benen en het weet ze ook al te gebruiken. En morgen is het zeker bekend dat jullie een kleintje verwachten. Geweldig he om het aan iedereen te kunnen vertellen.

@ Jolieneke, ik hoop ook voor je dat die misselijkheid snel over is. Je wilt het liefst je gewone leventje toch wel een beetje oppakken en daarnaast genieten!!! Inderdaad wel een mooi plaatje vragen lijkt me inderdaad logisch dat je dat wilt. Je bent zeker te weten niet de enige.

@ Pien, ja ik moet ook veel aan de andere meiden denken. Sonja vond ik helemaal in en intriest en daar kan ik toch ook wel verdrietig om worden. Het is gewoon iedereen zo gegund!

@ Object,

Jee meis wat ga jij een drukke tijd tegemoet dan! Wat een raar idee dat jullie 2e wondertje nog zo goed te zien is...

@ Henne,

Moeilijk he om vertrouwen in je lichaam te hebben. Je voelt zo veel en er gebeurt zo veel. Ik vind het ook moeilijk. Heb een beetje een zeurend gevoel in mijn buik af en toe. Maar als ik zag hoe Klaasje aan het sporten was gisteren lijkt het me wel logisch. Mijn buik groeit ook gewoon heel hard. Bij jouw misschien ook? Dat kun je ook wel voelen hoor, en die darmen die veroorzaken bij mij ook weer veel ongemak.

Ik kreeg gisteren een heldere ingeving; misschien ben ik wel soort ongesteld omdat de vorige keer het bloedverlies met 8 weken was en nu met 12 weken. Elke 4 weken dus.

Ik zit nu thuis met hoofdpijn. Echt een vreselijke hoofdpijn. Ik was op weg naar het werk maar had een poosje in de file gestaan en ben weer omgekeerd. Ik heb echt zelden hoofdpijn maar hier helpt echt niets tegen. Vreselijk.

Geplaatst

@boogie: geweldig de 12 weken!!!! Gefeliciteerd!

@Object: kan me voorstellen dat het supervreemd en ook verdrietig is om je tweede hummel nog op beeld te zien... Sterkte. Maar geniet ook van de hummel die er nog wel is!

Ik ga nu naar huis, maar heb vanavond geen compu tot beschikking (man heeft laptop mee :-( ), dus ik ben er morgen pas weer. Morgen is wel lekker weer laatste dag van werkweek, ook wel weer aan toe ;-)

Groetjes Pauline

Geplaatst

Aafke, geweldige echo foto's ! Je blijft er naar kijken he ! Zo'n wonder !

Jolieneke, wat raar zeg dat je geen foto's kreeg ! Ik kreeg ze bij de eerste echo al in m'n handen gedrukt zonder er om te vragen en maandag bij de 2e echo weer. Niet dat ze nou zo heel duidelijk zijn maar het is gewoon leuk ze te hebben.

Boogie, vervelend zeg zulke hoofdpijn ineens. Ik voel met je mee ik heb veel last gehad van migraine maar het afgelopen jaar is het stukken minder gelukkig.

Pauline, ik laat ook een nekplooimeting doen maar geen vlokkentest.

Henne, ik heb ook af en toe van die steken maar denk ook dat het bij mij van de darmen afkomt. M'n stoelgang ligt ook helemaal overhoop. Ik heb pruimen in huis gehaald ha ha ! Gek he dat de dagen nu voorbij kruipen vaak denk je moet ik nu alweer aan het werk maar bij jou is het net andersom. Ik zit in een andere positie ik ben afgekeurd en eigenlijk altijd thuis. Ik was altijd al moe maar nu wel heel erg en slaap veel.

Fijne avond allemaal !

Jeanine

Geplaatst

* half slapend *

Aafke, wat supermooi, de foto's van jullie kleintje! Ik hoop er vrijdag ook weer een paar mee te krijgen, heb van 2 weken terug alleen 1 plaatje van de tweeling, van de eenling is die van 9w de laatste...

Fijn dat iedereen nu zo hard richting de 12 weken gaat - of er zelfs al voorbij is! Boogie, voor jou vandaag 'de dag', fijn dat die mijlpaal bereikt is!

Object, lijkt me inderdaad moeilijk dat het broertje/zusje van jullie doorbijtertje nog zichtbaar is op de echo's... maar wel super dat de kleine het zo goed doet!!

Henne, Jeanine, hier ook regelmatig krampjes en steekjes. Hoort er volgens mij gewoon bij. Kan het meeste ook wel plaatsen (banden/darmen). Merk wel dat ik echt een pijnlijke buik krijg als ik teveel doe ... en dat is nogal snel, haha.

Hier is vandaag op school de tamtam rond gegaan. Ik heb het vanmorgen aan mijn mentorleerlingen (klas 4) verteld. Duurde even voor ze geloofden dat het een drieling is, haha. Maar kreeg in de loop van de dag steeds vaker vragen en opmerkingen van leerlingen. Ook heel grappig dat ze het nu ineens ook wel durven te vragen - terwijl ze het eigenlijk dus al weten.

Morgen nog een lange dag en dan kan ik wat rustiger aan gaan doen - vanaf volgende week werk ik nog maar 4 halve dagen (ipv 1 halve en 3 hele) op school, doe dan wel wat begeleiding van huis uit. Merk afgelopen dagen ook dat na het 4e uur het lampje behoorlijk uit gaat en mijn lichaam/buik pijn gaat doen, dus is wel een heel fijn vooruitzicht.

Jolieneke, wat naar dat de misselijkheid zo blijft. Ik dacht gister en eergister dat het minder werd, om vanavond weer de wc van veel te dichtbij te zien... nu een rammelende maag, maar ook het gevoel dat ik toch niks binnen ga houden :S .Zo maar een bakje yoghurt proberen, en ook mijn bedje opzoeken.... Trusten allemaal!

Geplaatst

Hey zwangere meiden.

Ik lees hier eigenlijk nooit, puur omdat ik bang was dat ik er een rot gevoel van zou krijgen omdat ik hier ook zo graag bij had willen staan. Maar ik moet zeggen, ondanks dat ik vandaag weer eens negatief heb getest, het wel even een heerlijk gevoel geeft om ook eens wat mooie en fijne verhalen te lezen. Soms een beetje verdrietige verhalen, maar in het algemeen mooi!

Meiden, geniet van julllie zwangerschap, en ik hoop dat jullie een fijne zwangerschap hebben, en ergens in mei een mooi kindje(s) op de wereld mogen zetten.

Liefs Guusje

Geplaatst

Hoi Meiden,

Leuk dat de berichten de laatste tijd zo positief zijn. Goede echo's met mooie foto's en iedereen heeft de 12 weken gepasserd of is daarnaar hard op weg. Laten we vooral zo door gaan en dat er straks in mei maar veel mooie baby's worden geboren.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Miepie wat leuk dat iedereen het nu mag weten en dat ze wel nieuwsgierig zijn. Kan me voorstellen dat ze verbaasd zijn over 3 (!) kleine guppen.

Knap dat je het allemaal zo goed volhoudt!

@Guusje: ik hoop voor jou dat je snel ook in spanning mag zitten tot je de 12 weken bereikt hebt ;-)

@Jeannet: jeetje bij jou schiet het echt op, alweer ruim 13 weken. Duurt voor mij nog wel even...

Groetjes Pauline

Geplaatst

hey meiden

geloof dat ik een griepje/verkoudheid heb te pakken.

koud, rillerig, hele tijd snot en spierpijn. BLEH!

ze hebben me op het werk naar huis gestuurd, moest zorgen voor de kleine.

heel fijn dit begrip. Ga nu lekker slapen en filmpjes kijken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden