Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog 1 dag tot mijn echo. Ik werd vanochtend wakker met tranen in mijn ogen. Ik vind het zo eng, en ben zo bang dat ik geen kloppende haartje zal zien. Volgens mijn vriend verpest ik het voor mezelf en ik zal blij rond moeten huppelen omdat ik eindelijk zwanger ben maar ook als ik genoeg positief gedachten heb de angst is altijd aanwezig. Hoop dat het na morgen weg is want ik wil best wel genieten van mijn zwangerschap. Pfff moest dit even kwijt....was het maar morgen!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Kris,

Geeft helemaal niks, het is voor ons allemaal zeer herkenbaar! Ik hoop dat je morgen te zien krijgt wat je zo graag wilt!! Sterkte nog om deze lange, zware dag door te komen!!

Jolieneke

Geplaatst

Hey allemaal,

Inderdaad de 12 weken nu bijna in zicht!!! Al duurt het voor sommigen nog ietsje langer, ondertussen zijn we toch met z'n allen al weer een aardig eindje op weg!

@Kris: ik hoop echt voor je dat je morgen en superecho te zien krijgt! We begrijpen je zenuwen allemaal heel goed. Ik had dat met beide echo's ook heel sterk, zooo nerveus vantevoren! We hebben er zo veel moeite voor moeten doen om zwanger te raken dat je gewoon veel minder onbevangen bent. Ook voor 'gewone' zwangeren zal het spannend zijn maar als het dan misgaat weet je dat je misschien vrij snel weer opnieuw zover bent. Bij ons ligt dat anders en daarom hangt er zoveel van af.

Wat mij helpt is de gedachte dat wat er ook gebeurt, het geen enkele zin heeft om me er tevoren al teveel zorgen over te maken. Ik kan positief blijven denken, en dan is het verschrikkelijk als het mis gaat. Ik kan ook steeds rekening houden met de mogelijkheid dat het misgaat, maar geloof me, dan is het echt niet minder verschrikkelijk als dat dan ook gebeurt. Ik denk dat het een illusie is te denken dat je je tegen de teleurstelling kunt 'wapenen'. Ik ben uiteraard nog wel voorzichtig (heb nog geen dingen voor ukkie gekocht enzo) maar probeer positief te denken tot het tegendeel waar blijkt te zijn. Dat scheelt me in ieder geval stress en dat is altijd beter (ook voor uk)!

@Hellen: ik heb met je te doen hoor, lijkt me afschuwelijk om zo misselijk te zijn! Ik prijs mezelf echt heel gelukkig dat ik daar geen last van heb. Daardoor af en toe wel het gevoel dat ik alles kan doen en dat valt dan weer tegen. Zo ging ik vanochtend zonder ontbijt met de hond wandelen en dat was echt een heeeel slecht idee! Pfff, toen werd ik wel even beroerd!

@Boogie: sterkte met je congres, kan me voorstellen dat je daar even helemaal geen zin in hebt (al is Barcelona wel een prachtige stad). Maar dat gereis is wel veel gedoe.

@Miepie: dank voor je geruststelling m.b.t. die steken. Klonk heel logisch en verder ook geen last meer van gehad! Wat Berlijn betreft: wij verblijven in het Ramada Plaz, dat ligt aan de Pragerstrasse (heb geen idee welke wijk). Ik heb al een heel programa in mijn hoofd dus we gaan ons daar vast heel goed vermaken. Haha, ik ga vantevoren ook nog even kijken of er nog speciale '9 Monate'- winkeltjes zijn, toch wel leuk om daar nog es te kijken. En voor ukkie bij de Zoo een grote knuffel-Knut halen!

Waaaah, vandaag 11 weken, dus al bijna e 12 bereikt! Morgen mag ik voor het eerst naar de verloskundige, dus ik ben heel benieuwd. Het moet een heel fijn mens zijn, ze was verloskundige van het jaar 2009, en ik heb haaar al 1 keer telefonisch gesproken. Klonk superaardig! Helaas heeft ze geen eigen echo-apparaat, maar ik hoop wel dat ze het hartje kan horen dat we toch weer iets van een bevestiging krijgen voor we woensdag naar Berlijn vertrekken. Ook heel fijn even die afleiding! Haha, en da na de vakantie even afwachten wanneer pubers de moed verzameld hebben om te vragen of ik zwanger ben...

Geplaatst

@Kris Spannend hoor, morgen je echo! Hoelaat mag je?

@Aafke Begint bij jou snel te gaan nu he, lijkt me heerlijk. Enne ben ook wel benieuwd wanneer de pubers ernaar durven te vragen.

Net mijn vriendinnetje gesproken en ga komende maandagavond naar haar toe. Kon ook vanavond of morgen komen, maar dan pas om 22 uur en dan ben ik doodop dus dat zag ik niet zo zitten. En ben nu nog geen 8 weken en dat is denk ik te vroeg voor uitwendige echo. Maandag ben ik ook 8 wkn en 6 dagen en dan zal het wel goed te zien zijn met een echo van buiten, toch?

Wel spannend!

Ik ga weer lekker voor de haard zitten, heeft die kou toch nog zijn voordelen. Vind de haard altijd zo gezellig!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Aafke, veel plezier bij de vk morgen! Mijn lln zaten de week voor de vakantie al wel te kijken...maar durven niks te vragen. Ik groei flink, dus na de vakantie zal het wel duidelijk zijn, haha.

Kris, geniet van de echo morgen. Ik heb er inmiddels al vijf of zes gehad en ben elke keer weer zenuwachtig ;).

Wij zijn even een paar dagen weg, lekker dvdtjes kijken in een hutje in the middle of nowhere met regen op het dak...heerlijk.

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ondanks dat de misselijkheid erbij hoort en het voor het goed doel is ben ik zo beroerd dat ik al en week plat lig. Vandaag naar de huisarts geweest en ik heb wat gekregen tegen de misselijkheid en ik kan zeggen het helpt al! Hij zag mij binnenkomen en zei gelijk je kan goed zien dat je zwanger bent ! Ik voel mij een dweil en zie eruit als een dweil ! Het was nog lastig iets te vinden wat ik mag gebruiken samen met de andere medicijnen die ik slik vanwege diverse medische "dingen" waar ik last van heb. Vanmiddag een tabletje genomen en vanavond voor het eten weer. Ik ben nu haast niet misselijk maar niets smaakt nog. Zo is het iets beter vol te houden en hopenlijk blijft het werken. Ik heb een medische achtergrond waardoor ik altijd erg moe ben daar ben ik aan "gewend" maar in combi met de misselijkheid ging het gewoon niet meer. Misschien zwak maar ik ben blij dat ik wat gekregen heb. Aan de andere kant wat is zwak ik heb de pijn en ellende van een bottumor ooit overleefd maar ja pijn kan ik wel handelen blijkbaar, extreme misselijkheid niet.

Na de huisarts samen met m'n vriend naar de winkel geweest ik moest en zou wat voor de baby kopen. Ik heb 2 mutsjes en een romper gekocht en toen snel weer naar huis.

Maandag de 25e heb ik m'n 2e echo, ik kan niet wachten om te kijken hoe onze hummel is gegroeid ! verder prik ik nog elke dag fraxiparine ivm m'n bloedafwijking en m'n buik lijkt wel gatenkaas ha ha !! Dit blijf ik prikken tot het eind van de zwangerschap. Nog een paar weken die mutsenballen en dan kan ik daar ook mee stoppen.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Ik lees goede verhalen hier, ga zo door meiden!!

Voor mij voelt het een beetje dubbel vandaag, ik zou nu precies 12 weken zwanger geweest zijn.

Afgelopen vrijdag zijn mijn vlindertjes eruit gehaald... emotioneel en het ging ook niet helemaal zoals het zou moeten....

Maar goed, ik heb het overleefd, zal jullie de verdere details besparen.

Voor mij is het hoofdstuk gesloten ( niet echt natuurlijk), maar ik ga proberen het een plekje te geven. Maar dat is *#&^#*@ moeilijk, juist omdat de 2 mensen die even ver als mij waren nu vrolijk door zwangeren. Ik gun het ze van harte hoor, maar ik ben toch wel heel jaloers op hun.

Meiden, toi, toi, toi... zet 'm op!!!

Liefs

Geplaatst

@Sowiebo Wat ben je sterk vrouw! Heb echt bewondering voor je. Wat vreselijk rot dat ook vrijdag niet ging zoals had gemoeten. En ik kan me onwijs goed voorstellen dat je jaloers bent op mensen bij wie het wel goed blijft gaan! Is toch ook niet meer dan logisch?!

@Kris Veel plezier vandaag! Laat je het ons weten?

@Jeanine Wat fijn dat je wat voor de misselijkheid hebt gekregen, dat is ook geen doen als je zo misselijk bent als jij! Blij dat het helpt. Klinkt niet heel fijn al die prikjes in je buik, ik heb dat ook moeten spuiten 6 weken lang na de ks van mijn zoontje. Vind het maar rotspul. Moet jij ook tot de 10e week kliederbollen gebruiken? Ik dacht dat ik de enige was...

Groetjes PAuline

Geplaatst

Sonja lieverd, heel veel sterkte... het moet zo moeilijk zijn, dat kan ik me neit indenken.

Kris veel plezier vandaag! Ik was voor de 1e echo zenuwachtiger dan voor alle puncties bij elkaar en nog een paar examens erbij (maar daar was ik nooit echt zenuwachtig voor hihi). Was na afloop ook helemaal de weg kwijt, hoop er morgen wat meer van mee te krijgen.

Jeanine fijn dat je wat gekregen hebt. Hoezo zwak? Als je alleen nog maar plat kunt liggen en niks binnenhoudt, dan is het normaal dat je daar iets tegen wilt hebben. Ik hou helemaal niet van die opvatting 'zwanger is neit ziek en je moet het maar verdragen want het hoort erbij'. Het is toch zot dat je je minimaal 12 weken hartstikke ziek moet voelen? Kijk, zo lang het vol te houden is, is het beter geen medicijnen te gebruiken, dat snap ik ook wel. Maar wat niet gaat, dat gaat niet. Ik lig soms echt huilend op de bank van de moeheid, als ze daar iets tegen hadden ging ik het meten halen. En dat heeft niks te maken met zwak, of niet dankbaar of blij zijn of niet vrouw genoeg of dat soort onzin. We willen gewoon, ondanks een zwangerschap waar we heel blij mee zijn, ook nog een béétje functioneren. Toch?

Hellen hoe is het met jouw misselijkheid? En Pauline bij jou met de krampen?

En Sylvie hoe is het met jou? Is de mk uiteindelijk op gang gekomen. Afschuwelijk om daar op te zitten wachten. Bah, ellendig...

Miepie, kan me voorstellen dat jouw buik groeit. Bij mij begin je nu opgezette darmen te zien. Heel duidelijk want ik ben normaal zo plat als wat. Ach, het zal wel. Het is alleen lastig dat met een dikkere buik en grotere borsten allerlei shirtjes te kort zijn. En zwangerschapskleding vind ik ook nog wat overdreven. Maar even wat lange shirts kopen, is toch mode. Lekker emt een legging, kan ik nog een tijd mee vooruit denk ik.

Boogie sterkte met het congres, dat zal wel even bikkelen zijn. Hoop dat jet wel van de stad kan genieten.

Hier vandaag 9 weken....toch weer een mijlpaal. Begin me steeds zwangerder (lees rotter) en dus zekerder te voelen. Morgen weer een echo, die dat hopelijk gaat bevestigen. Heb nu twee weken vrij tot ik aan een nieuwe baan begin, dus wil na morgen wel wat dingen gaan regelen. Verloskundige, opvang, kraamzorg... ben bang dat de eerste weken in een nieuwe baan niet veel energie overblijft voor dat soort dingen.

De komende dagen kan ik in ieder geval heerlijk uitrusten en bijtanken. Kruip zo heerlijk nog even in bed, wat een luxe :-)

Groetjes!

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

9 wk alweer, durf niet te zeggen wat gaat het toch snel want uit ervaring weet ik dat dit niet zo is.

Morgen een echo en daarna weer opgelucht adem halen.

Wij zouden morgen de eerste echo hebben, snif...

Ik zit op mijn ongi te wachten, vruchtje ben ik al verloren maar mijn bms was vorige wk nog 7 mm. Gisteren naar de kliniek gebeld maar ik moet nog 1 wk afwachten en anders bellen voor een echo.

Veel plezier morgen en ook succes, blijft toch spannend.

Lekker vooruitzicht 2 wk vrij.

Geplaatst

he henne

met mij gaat het op en neer. gisteren een hele slechte dag en vandaag een betere.

ben bij vrienden gaan ontbijten en ga zoop kraamvisite en hapje eten met vriendin.

als ik maar eet om de twee uur dan is het voor vandaag uit te houden, kan morgen weer anders zijn.

vandaag veel gerommel in mijn onderbuik; steken, krampjes, duwen. Dus alles zal nog wel oke zijn.

gisteren keek ik weer naar alle babyspullen en kaartje op onze dressoir en kreeg ik een enorme huilbui. Bang dat dit prille geluk ons wordt afgenomen..............de onzekerheid blijft.

nog drie weken en dan zijn wij ook safe, voor wat het dan waard is want dan komen natuurlijk andere zorgen; 20 wkn echo.

maar goed....................

fijn dat je lekker rustig aan kunt doen, heerlijk!!! en dat moet je ook echt doen!

heel veel plezier morgen met de echo, plaats je een fotootje: wil wel even zien hoe foetus(ja we zijn een termpje verder) er bij 9 wkn uitziet.

sylvie: bah ook voor jou zo een verdriet, denk ook veel aan jou. knap dat je iedereen nog een hart onder de riem steekt

sterkte, liefs

Geplaatst

Hellen herkenbaar... op mijn vrije dagen heb ik de neiging na het ontbijt weer te gaan slapen. Als ik dan wakker wordt begint de hele cyclus van misselijkheid weer opnieuw. Op werkdagen at ik gewoon continue (lang leve de rijstwafels), dan ging het smiddags meestal beter. En die angst.... soms vliegt het me aan. En op momenten dat ik er veel vertrouwen in heb, merk ik dat ik mezelf ook terugfluit zo van 'de goden niet verzoeken, roep het niet over je af'. Zo stom, waarom zou het niet goed gaan tenslotte?

Zal proberen een foto te plaatsen, maar we hebben zelf geen scanner en ik werk nu niet....moet dus even een mogelijkheid vinden om 'm in te scannen. Ben ook erg benieuwd. In de boeken staat 22 tot 30 mm en het moet al echt op een mensje lijken. Persoonlijk zie ik meestal alleen zwarte en witte vlekken :-D

Geplaatst

Ik ben net terug van de echo. Op een lege vruchtzakje na er is niets te zien. Volgende week weer een afspraak om te bepalen hoe verder (curettage of medicatie).

Einde verhaal...ik ga jullie groepje verlaten. Kom nog we eens terug om mee te lezen maar nu even niet. Ben erg leeg van binnen. (letterlijk!)

Geplaatst

OOoh Kris wat een verschrikkelijk bericht, je was er al bang voor maar dat het werkelijkheid wordt.

Meid heel veel sterkte, vind het zo erg en oneerlijk.

Geplaatst

Och Kris meid, wat vreselijk...... Mijn vrolijke stemming is gelijk weg, heb helemaal kippenvel. Meisje toch, wat ellendig voor jullie. Heel veel sterkte, ik denk aan jullie.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Oh Kris wat een vreselijk nieuws zeg! Heel veel sterkte hoor want wat zullen jullie het moeilijk hebben...

@ Sonja,

Meid, ik heb bewondering voor je. Kan me alleen maar voorstellen dat het erg moeilijk en confronterend is om hier te schrijven en te zien hoe het bij de rest vordert. Jullie zullen nog een heel proces hebben vwb de verwerking. Sterkte hoor.

@ Jeanine,

Wat ellendig zeg dat je zo misselijk en ziek bent. Ik kan het alleen maar met Henne eens zijn dat je echt niet zwak bent hoor als je continu misselijk bent en daar graag iets voor wilt hebben. Ik hoop dat het je helpt.

Hier weer erg moe maar voldaan na een lange werkdag. Ik werk 9 uur en dat is nu toch best wel lang. Zaterdag heb ik een positiebroek en jurk gekocht. Erg leuk en erg hard nodig soms. Ligt eraan hoe opgeblazen ik ben maar het zit in ieder geval heerlijk.

Fijne avond!

Geplaatst

@ Kris, wat een enorme klap zeg!!!! Logisch dat je je letterlijk leeg voelt, ik wens je heel veel sterkte, en ook je partner uiteraard!!!

@Sonja, lieve meis, goed te horen hoe het met je gaat, het is heftig hoor,ook jullie veel sterkte!!

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden