Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jolieneke,

Breek even in om te reageren. Die uitgerekende datum lijkt nu onbelangrijk maar kan op het einde van je zwangerschap van invloed zijn. Ik was volgens de fetiliteitskliniek 20 mei (2010) uitgerekend, volgens de gyneacoloog 17 mei en de 20 weken echo zei 18 mei. Die laatste datum wordt in noorwegen als bepalend gehouden. Dat betekende dat toen ik overtijd ging de bevalling na max 1 week in gang zou worden gezet. Helaas waren ze ons die dag vergeten in te roosteren en moest ik alsnog 5 dagen wachten. Ik vond het helemaal niets om overtijd te gaan. Maakte me zorgen omdat ze niet meer goed groeide ook al voelde ik regelmatig bewegen. Daarmee wil ik zeggen dat een vroegere uitgerekende datum van invloed heeft dat ze eventueel ook iets eerder een bevalling in gang zetten/opwekken. Waarschijnlijk maakt dit helemaal niets voor jullie uit maar ik vond het erg fijn dat ik 2 dagen minder wachtte dan volgens mijn eerste uitgerekende datum. Uiteindelijk bleek de navelstreng 'rot' te zijn waardoor ze o.a. meer dan een kwartier bezig waren om te proberen de bloeding van haar navelstreng te stoppen toen ze uit mijn buik was. Maar dat lukte en ze is helemaal gezond ter wereld gekomen en dat was het belangrijkste.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Ursela,

Jee, dat klinkt heftig zeg, die bloeding! Gelukkig is je kindje gezond :)

Ik heb eigenlijk geen idee welke datum in Nederland bepalend is. Tijdens mijn vorige zwangerschap waren er geen twijfels over de datum. Ik weet niet meer wanneer ik het aan mijn werkgever moest doorgeven. Ik ben uiteindelijk bevallen bij 38 weken 6 dagen, heb dus niet lang hoeven te wachten. :)

Ik zal er eens naar vragen. Het lijk me ook wat vroeg om dat rond de 12 weken al te moeten regelen. Toch moet er een vervanger voor mij geregeld worden in het nieuwe jaar, dus heel erg lang kan het niet duren.

Groeten Jolieneke

Gast estrhalita
Geplaatst

Meiden ik breek even in gezien de combinatietest en de 20 weken echo. Sommige kennen mij al en kennen ons verhaal.

Bikj de zwangerschap van de 1ste heb ik een combinatiest laten doen. Gezien mijn leeftijd had ik een kans van 1:500 op een kindje met het Syndroom van Down. Na de meeting was de kans verkleind na 1:1000. Geen verhoogd risico dus. De 20 weken echo was ook alles goed. Helemaal geen afwijkingen te zien. Echter 5 min. na de geboorte bleek onze zoon het Syndroom van Down te hebben. Ieder moet doen waar zij zich prettig bij voelt. Maar weet wel dat het altijd een kansbereking blijft en dat je pas na een vruchtwaterpunctie echt 100% zekerheid hebt. Ik kan je wel zeggen dat een kindje met het Syndroom van Down heel zwaar is. Robbie is kern gezond heeft "alleen" maar Down, maar toch is het heel zwaar en telt hij echt voor 2 of 3 kindjes in zijn eentje haha. In ieder geval wil ik niemand ongerust maken, maar gewoon attenderen op wat ons is overkomen. Succes met de zwangerschappen in ieder geval en geniet ervan.

Geplaatst

Hoi Estrhalita,

Je leest een dergelijk verhaal van jou wel eens. Daarom is het ook zo lastig om te bepalen waarom je wat gaat laten checken.

Ik ben zelf opgegroeid met een gehandicapte broer (Cornelia de Lange syndroom, niet erg bekend hoor) en weet dus wat het is om een gehandicapte broer te hebben en heb gezien hoe zwaar het voor mijn ouders is geweest (en nog is). Toch weet ik 100% zeker dat als er bij mij uit een punctie zou komen dat het kindje het syndroom van down zou hebben, ik het niet zou kunnen laten weghalen. Ik ben opgegroeid tussen allerlei syndromen en zou dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Ik begrijp dat het heel zwaar kan zijn, heel zwaar. Ik heb dan ook veel respect voor ouders met gehandicapte kinderen. Alles is anders en zwaarder dan bij een 'gezond' kindje.

Ieder kiest zijn eigen weg, en dat is goed. Ik kan ook begrijpen dat mensen dan wel een kindje weg laten halen.

Jolieneke

Geplaatst

Lieve mensen,

Allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes ! Ja het is echt dubbel momenteel verdriet en blijdschap. Ik ben byzonder emotioneel aangelegd en nu helemaal met al die hormonen. Naast het gemis van m'n eigen vader zal m'n schoonvader onze kleine ook niet meer meemaken. Aafke, ik ben het helemaal met je eens hoe rot ook je kunt in alle rust afscheid nemen en alles regelen en dat kan niet als iemand abrupt uit je leven verdwijnt. 2 jaar gelden heb ik afscheid kunnnen nemen van m'n vader na een ziekbed van nog geen

3 weken maar omdat hij aan de beademing lag kon hij niet praten. En daar heb ik nu nog vaak last van. Hij had de kracht niet wat op te schrijven,letterbord lukte niet. Je zag de frustratie in z'n ogen dat we hem niet begrepen wat hij wilde zeggen. Liplezen is niet m'n sterkste kant ! M'n schoonvader heb ik gisteren even gezien hoe misselijk ook ik moest en zou erheen. Wonder boven wonder blijft hij optimistisch en opgewekt de echte klap komt denk ik nog wel.

Pauline, heb jij morgen ook weer een echo ? Grappig ik ook ! In Utrecht ? Ik weer in Zeist om 10u.

Ik vind het ook moeilijk hoor wat voor test doe je wel welke niet ? Ik wil geen vruchtwaterpunctie vanwege m'n leeftijd misschien wel aan te raden maar ik durf het niet aan. Veels te bang boor een miskraam en ik heb al verhoogde kans vanwege m'n ziekte.( Ik spuit en slik elke dag bloedverdunners, over 2 weken weer naar de internist)

M'n vriendin haar dochtertje van 10 maanden heeft momenteel waterpokken.....alarmbellen gaan af.............ondanks dat ik het gehad heb als kind wil ik haar even niet zien hier ! Misschien overdreven maar ik wil de goden niet verzoeken. Alles wat ik meeneem of draag kan ook weer bij m'n schoonvader komen dus ik blijf even uit de buurt van alle zieken.

Henne, nog bedankt voor je voedingtips. M'n schoonmoeder had gisteren zoveel boerenkool of we ook wat wilden. Idd het koken is het ergste die luchten ! En m'n vriend had vorige week een chines maaltijd op en die bleef ik de hele avond ruiken, walgelijk !!! Hij moet veel om mij lachen en bij tijd en wijlen lag ik mee ik wapper wat af als ik wat ruik ! En nu komt het mooiste ! Ik kreeeg gisteren een brief van de postcode loterij onze postcode had prijs..........ja hoor een Unox rookworst en een zak soep af te halen bij de C-1000 hier in de buurt !!! Ik lag echt dubbel daar had ik nou net zin in ! Not ! En wat een prijs daar doe ik al 10 jaar voor mee ! Maar ik kijk een gegeven paard niet in de bek natuurlijk.

Ik wens iedereen nog een fijne zondag.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Wij waren gisteren bij mijn ouders en ik ben ook weer twee bakken goed gevulde soep rijker :-D Zelf heb ik net een kilo stoofvlees opgezet. Dat is vrij weinig moeite en we kunnen er zo vijf keer van eten. Begin 1 november aan een nieuwe baan en voorzie dat ik dan errug weinig energie over zal hebben om te koken. Als het lukt wil ik donderdag op de markt nog wat kleine kippenpootjes halen. Als ik die gril kunnen ze ook zo in de diepvries om opgewarmd te worden hihi. Lijkt wel of ik een hongerwinter verwacht ofzo ;-)

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Hihihihihi.... heb hier ook even dubbel gelegen om jouw prijs!! Haha, wat een giller. Tuurlijk mag je een gegeven paar niet in de bek kijken, maar zo'n prijs had ik ook niet verwacht bij een postcodeloterij. :)

Verder lees ik het trieste verhaal van je schoonvader. Heel erg voor jullie. Ik kan me voorstellen dat het verdriet van je eigen vader nu ook weer extra bovenkomt.

Sterkte!

Jolieneke

Geplaatst

Hahaha Jeanine: die prijs heb ik ook gewonnen, soep en worst. heerlijk! Vooral man en zoon erg blij!

Ja ik heb morgen weer echo, maar niet in Diak. Ik ga naar een vriendinnetje in het VUMC en die maakt er een. Wel heel spannend omdat ik af en toe nog die enorme krampen heb. Denk maar steeds: als de echo morgen goed is durf ik er beetje in te geloven dat die krampen niet erg zijn.

Loop nog steeds veel naar de wc om te broekloeren.

Net heerlijk anderhalf uur gewandeld op de Utrechtse Heuvelrug, prachtig die herfstbossen. En tijdens het wandelen geen kramp gelukkig. (daarna weer even extra erg als je dan stilzit, maar goed...)

Groetjes PAuline

Geplaatst

Pauline ik hoop dat de echo je morgen gerust stelt, bij mij zijn de krampen tot nu toe nog geen slecht teken geweest.

Heb trouwens mijn ticker aangepast. Vind optellen op het moment toch leuker dan aftellen hihi, nog 7 maanden en een dag.....pffff.... ;-) Dan klinkt bijna 10 weken toch leuker.

Geplaatst

hihih Henne dat dacht ik altijd als ik naar je ticker keek. Jeetje we moeten nog zo lang :)

hier nog een weekje en dan weer echo. Ben zo benieuwd hoe deze week zal zijn, ivm misselijkheid.

ik moet 4 hele dag werken op school, bleh.

En we moeten ook nog tot 17.00 uur verplicht blijven en dat valt me soms echt zwaar, maar goed

Geplaatst

@Henne: ja hoop ook vanavond gerustgesteld te worden, wel spannend weer. Zoontje gaat mee dus ben benieuwd hoe hij reageert.

Leuk je ticker zo, je loopt precies een week op me voor ;-)

@Sylvie: Hoe is het met je? Ga jij binnenkort weer beginnen met IVF/IUI?

Groetjes PAuline

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanochtend de 2e echo gehad en alles is prima. De kleine groeit goed en het hartje deed het prima, ik ben nu 9 weken. We hebben ook een ieniemienie navelstreng kunnen zien. Op 23 november de nekplooimeting en bloedtest. Ik heb al gezegd t.z.t. geen vlokkentest te willen ivm de kans op een eventuele miskraam. Ik ben weer kotsmisselijk dat ritje in de auto is mij niet zo goed bevallen ha ha !!! Nu ff relaxen.

Pauline, hoe was jou echo ?

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine wat fijn dat je echo goed was. UItwendig of inwendig gedaan?

Ik ben vanavond pas aan de beurt om 18 uur. Nog even wachten dus. Ben best beetje zenuwachtig. Ik ben morgen 9 weken dus we schelen echt helemaal niets!

GRoetjes Pauline

Geplaatst

Hoi Pauline,

ik heb net weer een echo gehad omdat ik nog steeds niet ongi ben. Het kon nog wel even duren dus besloten om het op te wekken met Primolut. Had ze dat 2 wk geleden maar gezegd dan was ik er nu vanaf geweest.

Een kuur van 10 dagen en dan 3x daags slikken, bah.

Daarna nog 1 cyclus wachten en dan mag ik pas weer opstarten dus ik denk dat dit 2011 gaat worden, baal als een stekker.

Veel plezier vanavond met je echo, leuk dat je zoontje meegaat.

Geplaatst

Sylvie dat is idd balen zeg, kan me voorstellen dat je flink de pest in hebt.

Jeanine geweldig he die negen weken echo!? Ik vond het opeens zo echt worden. Hoewel ik eerlijk toe moet geven dat ik tóch ook best nog bang ben dat het misgaat. Krampjes doen me niet zo veel, maar als ik veel afscheiding voel dan moet ik me echt inhouden om niet naar de wc te rennen. Ben dan toch weer bang dat ik bloed ga zien. Een echo geeft dan eigenlijk ook maar heel kort en beperkt zekerheid, zucht.... Nou ja, het zal wel slijten met de weken.

Pauline veel plezier vanavond!

Geplaatst

Hoi meiden,

Af en toe ff meelezen hoor. Niet echt veel tijd meer voor met zo'n klein hummeltje in huis haha. Nog ff en dan is het voor jullie ook zo ver.

Liefs

Geplaatst

Jeanine en Junior: super dat jullie een goede echo hadden!

En ik kan aansluiten: HET WAS FANTASTISCH!!!

Ik ben nu ook precies 12 weken en had een hele uitgebreide echo i.v.m. de nekplooimeting. Het was een uitwendige echo, daar was ik trouwens wel verbaasd over (dat dat al kan!)

Mijn 1e en 2e echo met 6 en 8 weken waren natuurlijk ook fijn als bevestiging zeker omdat ik de 2e keer het hartje kon horen, maar nu... er zit echt een kindje in mijn buik!!!

IN het begin zag ik nog niet zoveel, ja zo'n blur van grijs dat niet bewoog. Dus ik vroeg direct: "he, doet ie het nou wel??" Meteen geluid erbij aan en een mooi hartje. Misschien dat ukkie net even sliep, in ieder geval lag hij/zij netjes stil voor de nekplooimeting (perfect binnen marge). Haha, en toen zei de echoscopiste dat we ukkie wel even wakkr gingen maken. eerst duwde zij wat in mijn buik, maar uk gaf nog steeds geen kik. Toen vroeg ze me om even te hoesten, en jawel: ineens was er en heleboel leven! Echt geweldig om te zien. Uk was erg heen en weer aan het draaien zodat we alles goed konden zien en zwaaide volop met armpjes en beentjes. We konden op 1 handje zelfs al 5 vingertjes tellen! Nu geloof ik dus echt pas dat ik zwanger ben!!! Mijn ukkie is echt!!! Ik heb mooie foto's die wil ik nog inscannen zodat ik ze kan toevoegen.

Ik hoop dat jullie ook allemaal zo'n prachtecho krijgen, ik vond deze echt heel bijzonder. Pauline, jij vanavond heeeeel veel plezier!

Geplaatst

Hé, wat fijn, allemaal goed nieuws hier! Aafke, gaaf he, als ie ineens beweegt ;). Had mijn vorige echo ook uitwendig en voelde me ineens veel meer 'echt' zwanger, haha.

Pauline, jij heel veel plezier vanavond, hopelijk sluit jij je ook aan bij de andere mooie echo's van vandaag.

Sylvie, wat k*t zeg, dat het nu allemaal zo lang moet duren. Ik ga enorm voor je duimen volgende poging!

Sorry, reageer weinig, ben zo enorm moe. Vandaag ook maar contact opgenomen met school, morgen gaan ze met de SL kijken hoe mijn rooster aangepast kan worden...en hopelijk ook een oplossing voor de ouderavond van donderdag.

Vrijdag heb ik weer een echo (weer om te kijken of de tweeling een tussenschot heeft), zal dan ook wat pics plaatsen.

Geplaatst

Aafke en Junior gefeliciteerd! De magische 12 weken :-) heerlijk zeg. En wat gaaf zo'n mooie echo Aafke. Vond zelf de negen weken ook al super dus probeer me, ondanks de onzekerheden, nu echt te verheugen op de 12 weken. Heerlijk al die positiviteit!

Geplaatst

Ook hier een hele gelukkige zwangere! Prachtige echo, (uitwendig) met stevig kloppend hartje en gup keurig op schema!

Begin nu beetje te geloven dat ondanks de krampen het toch ons gegund is.

Was echt heerlijk om te zien. Zoontje vond het precies 3 tellen interessant, maar ach.

Morgen ook 9 weken, alhoewel ik me nu wat zekerder voel zal ik toch blij zijn als ik de 12 weken bereikt heb en iedereen het mag weten.

@Sylvie: wat shit voor je dat je nog zo'n tijd moet wachten. En ook nog Primolut moet nemen om het op te wekken.

Hoop dat je snel aan de slag mag!

Aafke en Junior: wat goed dat jullie èn de grens bereikt hebben en mooie echo's gehad hebben.

Hopelijk mogen wij allemaal jullie snel volgen!

Ik ben volgens mij de hekkensluiter met mijn 31 mei';-)

Groetjes en slaap lekker zo/straks

Pauline

Geplaatst

Super Pauline!!!

Ik ga ook snel naar bed. Ondanks mijn weekje vrij nog behoorlijk moe. Vandaag even naar Ikea geweest....pfff......gelijk helemaal afgedraaid. Miepie kan me voorstellen dat jij met drie groeiende ukkies helemaal kapot bent. Goed dat je gaat kijken wat er aangepast kan worden. Pas goed op jezelf (en de andere meiden natuurlijk ook met alle vermoeidheid, misselijkheid en wat we allemaal nog meer moeten doorstaan)

Truste!

Geplaatst

Jeanine, Aafke en Pauline fijn dat jullie ook een goede echo hadden. Ik had niet echt een uitgebreide. Ik zag hem wel springen, maar ik kon geen vingertjes tellen. Ik mag over 2 weken weer ivm de bloeding. Hij was wel iets kleiner geworden gelukkig.

Liefs junior

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik was even benieuwd hoe het met iedereen gaat!

Lees zo af en toe nog even mee met jullie:D

en klets zo af en toe ook even gezellig mee:)

De magische 12 weken zijn gehaald bij een aantal van Jullie!!

superrrrrrrrrrrrrr!!! gefeliciteerd! helaas zie ik dat het bij een paar ook fout is gegaan!

heftig! heb je dit allemaal doorstaan en dan gaat het nog fout! dat gun je niemand! bah!!

Ook wij hebben de 12 weken bijna bereikt!! fijn fijn!! binnenkort de 3de echo!! Nu word het echt echt!!

de kadoos stromen binnen!! en ook ik ben flink aan het shoppen onder het motto: heb er bijna 10 jaar op moeten wachten....

en als iets heel duur is: ach heb er bijna 10 jaar voor kunnen sparen!!

heerlijk dat babyshoppen!!

lieve meiden!! Nu word het echt genieten!! die eerste heftige weken zijn voorbij!! we krijgen allemaal ons wondertje in mei!!

liefs wendy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden