Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Jeanine en Pauline > ook ik blijf mijn controles in het ziekenhuis houden. Het is dan niet per se zo dat ik elke keer bij een gynaecoloog kom, kan net zo goed een verloskundige zijn. Het is mij de vorige keer goed bevallen. Tijdens mijn bevalling kreeg ik na twee uur persen toch ineens een vacuumverlossing (kindje lag verkeerd om: sterrenkijkertje). Ik was toen wel erg blij dat ik in het ziekenhuis was!!! Het voelt goed om op de juiste plek te zijn.

Het is net alsof mijn kindje denkt > ze heeft het nu aan iedereen verteld, ik kom tevoorschijn! Het is ineens gedaan met 'je kunt nog niks zien'!! Vanmorgen maar weer eens een spijkerpositiebroek uit de kast gepakt. Die zat heerlijk, maar je kunt nu ook echt niet meer om de buik heen hoor!! Leuk leuk leuk!

Fijn weekend allemaal!

Jolieneke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he lieve allemaal,

wat is er weer veel geschreven.

jolienke: leuk dat je er niet meer om heen kunt, bijzonder hé nog steeds

boogie: fijn dat bij jou ook alles goed gaat en jij je baarmoeder al kunt voelen, wauw

pien: bij jou ook alles oké

henne: hoe bevalt je job, heb je een beetje de balans gevonden tussen rusten en werken?

zel ben ik bij gyn en VK. Ik moet in de 2e lijn blijven ivm schildklierafwijking en mogelijk invloed op beebje. Moet nu wachten of ik antistoffen heb en dan horen we of ik nog poliklinisch of onder gyn moet bevallen.

ik blijf bij vk omdat dit lekker persoonlijk is. Ze kletst wat vraagt naar een boel dingen waar een gyn niet naar vraagt. Vind het wel prima zo

hier gaat alles zijn gangetje. ik heb alleen sinds woe een nieuwe kwaal, enorme hoofdpijn. Nu al drie dagen gehad.........maar ja voor de rest gaat het geloof ik wel goed.

vandaag gaan we wat babywinkels bezoeken en eens beetje kijken wat we leuk vinden en ik ben nog met stiefzusje op zoek naar trouwjurk. Dus eeen drukke dag.

ik was wel gisteren erg verdrietig en boos over de ivf in het nieuws. BAH het is toch oneerlijk voor mensen die nog deze hulp nodig hebben.

Mijn man zij, we moeten een stichting opzetten met heel veel geld zodat mensen die het niet kunnen betalen hiervan gebruik kunnen maken, ik vond het nog geen slecht idee.

Geplaatst

ik was wel gisteren erg verdrietig en boos over de ivf in het nieuws. BAH het is toch oneerlijk voor mensen die nog deze hulp nodig hebben.

Mijn man zij, we moeten een stichting opzetten met heel veel geld zodat mensen die het niet kunnen betalen hiervan gebruik kunnen maken, ik vond het nog geen slecht idee.

Grappig, ik roep al jaren dat als ik de honderduizend win, ik een stichting opricht waaruit mensen ivf pogingen betaald krijgen. Maar dat kun je natuurlijk best sowieso doen, zodat mensen donaties kunnen geven. Ik heb er alleen al behoorlijk serieus over nagedacht en kwam heel wat knelpunten tegen. Mag je bijvoorbeeld mensen weigeren? Je krijgt zeker weten meer aanvragen dan dat er fondsen zijn, wat doe je dan? Hoeveel krijgen mensen? Alles of alleen de behandeling? Hoeveel behandelingen? Telt de medische geschiedenis mee? Leefstijl (roken, overgewicht)? Welke voorwaarden stel je aan eigen inkomen? Etc. Etc. Het idee is super en ik zou er best eens met mensen over willen brainstormen, maar ik weet inmiddels ook dat het zeker heel ingewikkeld zal worden. Wat natuurlijk zeker geen belemmering hoeft te zijn om te kijken wat mogelijk is....

Geplaatst

Zo, zaterdagochtend. Eindelijk weekend. Niet al te misselijk vandaag....

Alweer een aantal meiden over de 12 weken heen. Object, heerlijk dat het met jullie kleine knokker zo goed gaat. Hou je idd maar goed aan de adviezen en doe rustig aan!

Jolieneke wat grappig dat het nu opeens zo goed te zien in. Ik wacht op die dag, echt waar, lijkt me zo heerlijk als het zo zichtbaar echt is. Een collega dacht vd week wel een buikje te zien, maar dat zijn vooral opgezette / naar boven geduwde darmen, waardoor ik bijv. ook mijn broeken niet meer allemaal aan kan. Beetje wat jij ook beschrijft Boogie, je figuur verandert. Vandaag komt als het goed is mijn Wehkamp bestelling, ben benieuwd.

Hellen wat bizar....heb gisteren knállende koppijn gehad. Werd er zelfs opnieuw misselijk van en heb gevraagd of ik de middag thuis mocht werken. Mocht gelukkig, heb een superbaas getroffen. Hoop wel dat die hoofdpijn eenmalig was, want echt niets hielp. De misselijkheid wil ook nog niet echt veel minder worden, waarschijnlijk ook door de vermoeidheid van werken. De balans is nog even ver te zoeken omdat je van een nieuwe baan in het begin nu eenmaal altíjd moe bent. Voorlopig dus nog maar idioot vroeg naar bed en niet meer doen dan werken en eten :-)

Wel heerlijk he om die 12 weken zo dicht al te naderen, ik begin nu echt de dagen af te tellen tot dinsdag (12 weken) en dan donderdag (echo). Heb wel een beetje de zeuwen voor de echo, maar kijk er vooral ook naar uit. De afspraak met de gyn op 16 weken is een week naar voren geschoven, dus wij horen met 15 weken of we in het ziekenhuis onder controle blijven. Ik hoop ergens van niet, het is toch telkens een stuk rijden en de vk zit hier letterlijk om de hoek, tien minuutjes lopen. Maar als ze het adviseren, dan blijven we zonder problemen heen en weer rijden.

Zo, m'n ontbijtje zit er ondertussen in. Ik kruip heerlijk nog even in m'n warme bed. Fijn weekend allemaal!!!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Ik weet nog dat op de informatieavond werd verteld dat er bij icsi (geloof ik, is lang geleden) een TWEE KEER ZO GROTE KANS was op aangeboren afwijkingen. Ja, die kans ging van iets van 0,1% naar 0,2% oid.... Tuurlijk, dat is 2x zo veel en dat is in zeker opzicht ook veel. Maar 0,2% is gewoon nog steeds een kleine kans dus tja... Ik vraag me ook wel eens af of we er goed aan hebben gedaan hoor, icsi... Maar tegelijk heb ik een vriendin waarvan het dochterje allerlei aangeboren aandoeningen heeft, terwijl zij hartstikke spontaan zwanger zijn geworden en ik ken zoveel ivf kindjes die werkelijk niets mankeren. Het enige waar ik wel bang voor ben is dat we een evt. zoon onvruchtbaarheid meegeven. Dat risico is met icsi reeel aanwezig en dat hebben we bewust genomen. Maar daar doe je een kind natuurlijk wel heel wat mee aan...

Geplaatst

Hey dames, goedemorgen...gaap... (heerlijk, dat lekker slome uitslapen in het weekend :D )

Wat fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat!

Ook hier alles zijn gangetje, al heb ik inmiddels ook een paar keer giga-koppijn gehad, dus da's wel herkenbaar. Nou weeet ik wel dat je rustig een paracetamolletje mag nemen maar dat doe ik toch nog steeds liever niet. Nu heb ik ook standaard barstende koppijn voordat ik ongesteld moet worden dus het zal wel een hormonenkwestie zijn. Maar mijn nicht had juist tijdens haar zwangerschap helemaal geen last meer van migraine, da's beter!

Ik heb nu geen controles meer by gyn maar ben nu volledig bij de vk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel steeds meer twijfel over waar ik ga bevallen. Ik vind het zo raar om dat nu al te moeten beslissen, zo vroeg! Ik moest in ieder geval al iets invullen op het aanvraagformulier kraamzorg. Ik heb maar voor 'thuis' bevallen gekozen, maar krijg steeds meer het gevoel dat ik toch liever naar het ziekenhuis ga (nieuwsberichten van deze week maken je er ook niet geruster op natuurlijk). Misschien heb ik geen keuze want het is ook maar afwachten hoe de zwangerschap verloopt natuurlijk. Ik loop geloof ik nl. wel een risico op zwangerschapssuiker omdat mijn vader en al mijn ooms ouderdomssuiker hebben, en dan moet je geloof ik sowieso in het ziekenhuis?

Ik vind het nu trouwens wel heel raar dat ik voorlopoig geen echo meer heb! De 17e bij de vk wel naar naar het hartje luisteren maar echo pas weer bij 20 weken. Dat is al in december ergens! Bizar, het gaat toch best snel allemaal eigenlijk?

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of sommigen van ons over een aantal weken onze kleintjes al kunnen gaan voelen. Mijn schoonzusje voelde het al rond de 17 weken (1e kindje), dus wie weet! Lijkt me heel bijzonder.

Vandaag kijken voor nieuwe eetkamerstoelen (kinderkamertje kijken wil ik ook wel binnenkort gaan doen), en op missie op positiejas te kopen! Ik ben inmiddels zo van maat veranderd dat ik het nu even niet meer aandurf om online te shoppen. En dat terwijl ik zo'n vaste klant van Heine-online ben... helaas heeft die geen positiekleding. En hoewel ik natuurlijk al best veel cadeautjes hebb gekregen voor onze uk, ga ik vandaag denk ik ook voor het eerst zelf iets aanschaffen, al weet ik nog niet wat!

Geniet van het weekend,

Aafke

Geplaatst

@ Aafke,

Mijn moeder heeft ook diabetes en ik ben de eerste controle bij de VK gecontroleerd op mijn glucose en wat verder in de zwangerschap nog een keer. Ook hebben mijn beide ouder hoge bloeddruk maar dat is ook geen reden voor controle in het ziekenhuis. Maar ik doe het lekker wel :happy:

Leuk hoor shoppen! WIj zijn net bij de babydump geweest. Gewoon even gesnuffeld. Ze hadden leuke dingen! Maar toch vind ik het nog wat eng. Heb wel een kroeltje en een slapje gekocht. Heel bescheiden dus. Ik heb een jas met bovenin 3 knopen en verder valt de jas wijd. Dus ik hoop dat ik daar voldoende aan heb...

Geplaatst

Hoi hoi,

Lees hier toch nieuwe dingen... Wij hebben ook ICSI gehad (was ook geen andere mogelijkheid samen met PESA), en er is ons nooit meegedeeld dat wanneer je een jongetje krijgt, de kans er is dat ze onvruchtbaar zouden kunnen zijn. Vreemd dat ik dat nooit eerder heb gezien/gelezen (heb ook heeeuull veul boekjes ervan haha). Kan je daar wat meer over vertellen Henne? Waarom bij jongetjes en niet bij meisjes dan?

@ Boogie: heb het artikel gelezen, en ik denk ook dat het te verwaarlozen is.

Ze moeten de kinderen volgen, maar dat gebeurt al lang zo strak niet meer als eerder. Toen wij begonnen twee jaar geleden aan ons ICSI avontuur, werd ons verteld dat als we zwanger zouden raken en een kindje zouden krijgen, dat we een paar keer langs moesten komen met het kindje voor controles. Wij vonden en vinden dat geen probleem. Toen onze dochter geboren werd, kregen wij het bericht dat dat inmiddels al niet meer nodig was. We moesten een formulier invullen en dat was het. Ik geloof dat we dat ook nog een keer moeten doen als ze 4 is.

>> Ben ook zo benieuwd wanneer ik het kindje kan gaan voelen!! Ik lig soms al echt te concentreren en te voelen of ik dan iets voel hahah! Bij een tweede is je baarmoeder al wat 'soepeler' en zeggen ze dat je het vaak ook eerder kunt voelen. Ben benieuwd. Vorige keer zo rond de 19e week.

Fijne dag!

Jolieneke

Geplaatst

ey jolienek als de vader zaad probleme heeft is de kans aanwezig dat de zoon het ook krijgt.

de broer van mijn man gaat nu ook de onderzoeken is, kans is groot dat het erfelijk is.

van de afwijkingen weten wij ook maar ja................proberen niet teveel aan te denken, is wel soms moeiljk.

Geplaatst

Zoals het ons is uitgelegd zit het zo dat verminderde vruchtbaarheid bij mannen verzoorzaakt kán worden door afwijkingen aan het y-chromosoom. Als je dan een jongetje krijgt, die dat y-chromosoom van zijn vader krijgt zonder compensatie van de moeder, dan heb je kans dat hij ook vruchtbaarheidsproblemen krijgt, of zelfs helemaal onvruchtbaar is. Die kans is heel klein, maar wij hebben wel een formulier moeten tekenen dat de risico's van icsi ons uitgelegd zijn en dat we die begrepen hebben of zoiets dergelijks. Overigens is er ons in Rotterdam ook nooit iets over gezegd hoor, in Voorburg pas. Daar zijn ze sowieso meer bezig met kwaliteit van zaad ed. doen ze ook vaker chromossomonderzoek en moet je na koorts áltijd drie maanden wachten etc.

Je moet het misschien een beetje vergelijken met drage zijn van een erfelijke ziekte. Als beide ouders drager zijn, is er een kans van 25% dat het kind de ziekte krijgt (als het van beide kanten het verkeerde chromosoom meekrijgt). Zodra één van de ouders het goede gen meegeeft, wordt het kind ook alleen maar drager. Helaas taat het y-chromosoom er alleen voor, dus áls daar een foutje in zit, dan krijgt een jongen dat sowieso mee.

Ik zou me er in ieder geval maar niet heel erg druk om maken. Er zijn zoveel mogelijke oorzaken van verminderde vruchtbaarheid en er is nog zoveel dat ze niet weten, vooral wat betreft zaad..... En voor hetzelfde geld krijgen we allemaal meisjes!

Geplaatst

Oh ik heb trouwens de jas binnen. Op zich past ie prima, maar er is gewoon erg veel ruimte voor een buik die ik nog niet heb. Het staat nu een beetje knullig, zo van waar is al die stof voor nodig :-) Twijfel een beetje of ik het niet gewoon met een normale winterjas af kan. Maar ik hou altijd wel van een beetje aansluitende modellen dus dan lukt dat waarschijnlijk niet. Vind de zwangesrchapsjas gewoon ook heel erg saai, zijn er nou echt geen leukere.... Ook stomme timing dat ik net nu echt nodig een nieuwe winterjas nodig heb haha. Ik móet iets kopen, wat ik nu draag loop ik mee voor schandaal ;-) maar wat.... kan ook niet voorzien hoeveel buik ik ga krijgen. Mijn schoonzusje heeft altijd een gewone jas kunnen dragen en die heeft er drie die rond mei zijn geboren. Lastige beslissing (lees: luxe problem).

Hebben jullie je eigenlijk aangemeld bij al die blije doos dingen enzo? Al dat gratis gebeuren? Ik twijfel, weet namelijk dat je daarna wordt doodgegooid met folders en aanbiedingen enzo en daar heb ik minder behoefte aan haha.

Geplaatst

@ Henne,

Dat van die verminderde vruchtbaarheid was ons wel bekend. Ook omdat de oorzaak bij ons bij mijn man ligt, is ons dit meteen verteld. Maar toch vind ik het allemaal niet netjes. Misschien is het te verwaarlozen (die aangeboren aandoeningen) maar toch vind ik dit absoluut het vermelden waard. Natuurlijk heb je ook kans op aangeboren afwijkingen bij een natuurlijke bevruchting maar het blijft toch procentueel gezien meer kans.

0,2 % lijkt misschien heel weinig maar op het aantal kinderen dat geboren wordt is dat toch de moeite waard en zeker op het aantal dat mbv ICSI geboren wordt....

Nu genoeg gezaagd. Ik heb weer zulke leuke dingen gekregen. Echt een compleet pakje met mutsje, slofjes, broekje en truitje in maat 50 van mijn nichtje. Zo schattig. Dit wordt het eerste pakje van ons kleintje als het geboren is. Ook een mooie knuffel giraffe en ik heb geitewollen sokken gekocht voor de baby. Daar heb ik zo om moeten lachen:icon_flower:

Gezellige avond!!

Geplaatst

Dat is helemaal waar Boogie, het moet wél verteld worden.

Leuk al die kadootjes, dan wordt het allemaal eindelijk een beetje echt. Genieten hoor!

Geplaatst

Echo:

10 november: Hellen(nekplooi 12w2d)

11 november: Henne (12w2d)

16 november: Miepie80 (14w3d)

19 november: Pauline (12w4d) combinatietest

23 november: Jeanine (13w1d) combinatietest

29 november: Henne (14w6d) laatste afspraak gyn.

1 december: Hellen(15w2d)

1 december: Jolieneke (17w, 4d)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

Verloskunde:

9 november: Mama-Ree (2e x VK, 14wk, 1d)

16 november: Miepie80 (2e keer VK)

17 november: Aafke (15 wk, 2d)

22 november: Hellen(14w)

30 november: Miepie80 (16w3d)

6 december: Pauline (15 wk) gyn

14 december: Miepie80 (18w3d)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november

Combinatietest Pauline: 3 december

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Onze 'ontslag' afspraak met de gyn is een week vervroegd ivm agendaproblemen. Vinden we heeeel erg, dat snappen jullie ;-) Ik wil overigens wel in het ziekenhuis bevallen denk ik, ook als het verder allemaal via de vk mag. Vind het een veel rustiger idee, ook geen rommel en gedoe thuis. Maar dan wel gewoon hier in het streekziekenhuis, dus niet via Voorburg.

Geplaatst

Hee!!

Er is ons niks verteld. Mijn man heeft al kinderen, dus misschien daarom. Na een sterilisatie en mislukte hersteloperatie waren we aangewezen op ICSI/PESA. Volgens mij is er dan bij ons geen verhoogde kans op die afwijking aangezien mijn man geen 'zwak' zaad heeft. Door ICSI op zich kan het naar mijn idee niet komen. Het is alleen anders in het lab. Daar wordt 1 zaadcel in 1 eicel geplaatst en bij IVf laten ze ze 'zwemmen' haha. Ik kan me dus niet voorstellen dat ICSI dus standaard voor het eerder genoemde probleem bij jongetjes zorgt, of zie ik het nu toch nog fout?

Nou ja... hoe dan ook... we gaan er toch van genieten :)

Jolieneke

Geplaatst

hey,

Ons is ook niet iets expliciet verteld over het risico op onvruchtbaarheid bij jongetjes. Wel algemene info over icsi gekregen.

Ach, ik hoop er maar gewoon het beste van!

Zijn jullie trouwens al begonnen met gissen wat het wordt?

Ik heb absoluut geen voorkeur, maar heb op dit moment zelf sterk het gevoel dat het een jongetje wordt. Is nergens op gebaseerd natuurlijk, maar het blijft wel leuk. Ook veel mensen om mij heen hebben dat idee vanwege sommige bakerpraatjes (niet misselijk, draag waarschijnlijk 'rond' en niet alleen naar voren afgaand op buik nu tenminste). Alleen mijn broer denkt dat het een meisje wordt! Over een maand of twee weten we het, nu nog maar wachten op de 20 weken-echo!

Vandaag trouwens weer goed geslaagd voor positiekleding behalve een jas. Ook mijn hele kledingkast (2 eigenlijk) leeggeruimd zodat er alleen nog maar hangt wat ik ook echt nog pas. Wat een leegte!!! Ik heb echt een gigantische jurkjesverslaving dus heb ik weet niet hoeveel van die plastic boxen staan vullen (en nu maar hopen dat ik er ooit weer in pas later...sommigen heb ik nog maar een paar keer aan gehad!). Maar het ruimt ook goed op want ik heb toch ook weer een hele zak met goede kleding kunnen vullen om weg te geven aan het leger des heils. Flinke klus dus ben blij dat ik het nu gehad heb! En hopelijk hoef ik nu niet meer zo te moeilijken vooor mijn kast omdat ik tenminste direct wat kan vinden :)

Geplaatst

Hoi Aafke,

Spannend he, wat het gaat worden... Wij wilden het bij onze eerste niet weten, maar nu wel! Wij dachten bijna 100% zeker te weten bij de eerste (tja waar baseer je het op) dat het een jongetje werd. Bijna iedereen om ons heen zei hetzelfde! Op twee na, die zeiden een meisje. Als ik de bakerpraatjes las, kwam ik altijd 50%/50% uit... Onze verbazing was erg groot toen we een meisje kregen, WOW! Beide is goed, maar de verrassing was groot en ik vond het prachtig.

Nu geen geduld om het af te wachten. Wil weten of ik alles van mijn dochter kan weggeven (of verkopen) en nieuw spul moet kopen (ook niet erg.. haha). Hoop het te kunnen zien bij de 20 weken echo.

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke dat klopt, je hebt bij icsi niet standaard kans op het doorgeven van vruchtbaarheidsproblemen. Dat komt namelijk niet door de icsi, maar door het zaad. En ik geloof dat de kans dan ook nog weer groter is bij bepaalde indicaties. Wij hadden niet alleen weinig zaad, maar er was ook meestal maar iets van 12% beweeglijk en dan nog niet eens goed. Dat is een hele andere indicatie dan dat het net te weinig is voor ivf of dat er met ivf geen bevruchting optreedt wat óók aan het eitje kan liggen. Het is ons dus waarschijnlijk verteld omdat bij ons het zaad zo slecht van kwaliteit is, maar het geldt zeker niet standaard voor elke icsi behandeling.

En idd doordat ze bij icsi zelf de zaadcel uitzoeken, treedt er geen natuurlijke selectie op dat automatisch de snelste, beste zaadcel de eicl bevrucht. Maar ik heb in dat opzicht ten eerste veel vertrouwen in het lab en toch ook nog wel een beetje in de natuur. Dat de laatste keer 100% van de eicellen bevrucht is, komt volgens mij doordat het zaad gewoon veel beter was dan de andere keren. Als ze een zaadcel kiezen die toch niet al te best is, dan bevrucht het niet, of het deelt niet door, of je stoot het alsnog af zoals ik ook drie keer heb gehad. Vandaar waarschijnlijk dat het verschil in aangeboren afwijkingen niet groter is, dan dat het nu is. De eerste stap is niet aan de natuur, maar alle stapjes erna wel!

Oke, leukere dingen...jongen/meisje. De eerste week wistenw e zeker dat het een meisje was. Toen opeens dacht ik een jongetje. En nu heb ik er geen flauw idee meer van. Om ons heen denkt iedereen wat anders en dat is gewoon helemaal nergens op gebaseerd :-) Ik wil het wel graag weten, voor mijn man hoeft dat niet zo. Is dus nog even discussie hihi. Opvallend is wel dat we zo drie of vier mogelijke meisjesnamen op kunnen noemen en in vier jaar nog geen énkele jongensnaam hebben kunnen vinden die we én leuk vinden én die bij de achternaam past. Dus misschien is dat wel een teken? Dat het een jongetje is!!!? :-D Ik heb overigens helemaal geen voorkeur meer, hoewel ik eerst wel graag een meid wilde, lijkt een jongetje me nu ook geweldig. En het lijkt me voor mijn schoonvader heel erg fijn als er een stamhouder geboren wordt, aangezien mijn man de enige zoon is.

Aafke heerlijk he om de boel zo opgeruimd te hebben. Ik heb hetzelfde vorige week samen met mijn moeder gedaan. Bakken gevuld met strakke winterkleren en bijna alle zomerkleren, nu dus alleen nog in de kast wat ik nog aankan en alvast wat positiedingen. Moet alleen de lingerie nog uitzoeken, daarvan kan ik een groot deel ook niet meer aan inmiddels. Oh enne die jas.... Heb gisteravond besloten een normale winterjas te kopen. Als ik er op een gegeven moment niet meer in kan, dan zie ik wel. Geen zin om nu zonder enige reden al in zo'n enorme hobbezak te gaan lopen haha, 't moet wel leuk blijven ;-)

Meiden, fijne zondag!

Henne

Geplaatst

Wij dachten een jongetje, maar nu denkt mijn man een meisje. Toch blijf ik bij een mannetje.

Het blijft voor ons een verassing totdat ik beval. Wij vinden dat spannende extra leuk.

Zo vertrekken we naar de jonge gezinnen beurs. Daar had ik zo'n zin in. Jaren alleen maar kunnen dromen en nu kan het en nu ga ik ;-)

Fijne dag xx

Geplaatst

Veel plezier Boogie! Ik griezel van dat soort beurzen hihi. Maar mijn zwager werkt bij de RAI dus misschien dat ik in februari ofzo toch wel even (gratis) naar de negen-maanden beurs ga. Zal eens polsen of ik niet wat meer mensen voor nop naar binnen kan krijgen, kunnen we er een meeting van maken ;-)

Geplaatst

Hey Henne,

Heeeel herkenbaar: genoeg leuke meisjesnamen te bedenken maar voor een jongetje???

Uitreindelijk zijn we er voor allebei nu helemaal uit. De jongensnaam hadden we op zich al eerder bedacht maar toen raakten we er zo aan 'gewend' dat we er op uitgekeken raakten en toch iets anders wilden. Maar na avonden zoeken kwamen we erachter dat we echt niks beters konden vinden dus komen we toch weer bij onze eerste keus uit... En inderdaad hij moet natuurlijk ook passen bij de achternaam! Die van ons heeft maar 1 lettergreep, dus een korte voornaam klinkt toch net niets minder goed dan een naam met 2 of 3 lettergrepen (mijn man en zijn broer hebben er ook allebei 3). En tsja, de jongensnamen die we wel leuk vonden hadden natuurlijk maar 1 lettergreep. Maar goed, we hebben nu wat en nu maar proberen de resterende maanden eraan vast te houden, haha!

@Boogie: heeeeeeel veel plezier vanmiddag!!!

Geplaatst

Wat herkenbaar van die namen!

Wij hadden nu voor de tweede ook meteen wel twee (dubbele) namen. Onze dochter heeft ook twee namen, maar 1 roepnaam hoor. Voor de jongen hebben we nog steeds de naam van de 'eerste' keer. Net als Aafke, waren we wat uitgekeken op een deel van die naam. Daar hebben we nu al een leuke verandering voor bedacht en zijn beide helemaal tevreden!

Ik hou me aanbevolen voor de 9 maandenbeurs!! Deze periode is me wat te druk om weg te gaan (werk) dus in februari is dat beter!!! :)

@Henne: wat jij uitlegt kan ik goed begrijpen, daarom zullen wij er ook wel niks over gehoord hebben. Wij hebben het ook wel gehad over dat ze natuurlijk 1 zaadcel uitzoeken en die hoeft natuurlijk niet per se de snelste te zijn als je het hebt over de natuurlijke gang van zaken. Toch kiezen ze vast 'goede' zaadjes!

Jolieneke

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]212[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]211[/ATTACH] 11 weken echo

hier net anders om, jongensnaam hebben we maar ik weet geen meisjesnaam. HELLUP.

we vonden ISA heel erg mooi, maar die is 7/10 in het dorp geboren. Of zouden jullie dat toch gewoon doen!?

Geplaatst

Hoi Hellen,

Ik zou het gewoon doen! Ik ben ook als de dood dat een van mijn vriendinnen (die langer zwanger zijn dan ik) een van 'onze' namen zullen kiezen. Mijn man en ik hebben al wel besloten dat we het dan wel zo laten. Dat is de keuze die wij gemaakt hebben. Wat anderen ervan denken is dan jammer!

Isa vind ik een prachtige naam. Als juf kom je veel namen tegen, dus vallen er ook gelijk veel (leuke) namen af. De naam van mijn dochter > Jolien, had ik nog nooit in de klas gehad. Op mijn school zit ook niemand die zo heet.

Zo, tijd voor een middagdutje op de bank.... heerlijk :)

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden