Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooi Hellen! Wij mogen donderdag éindelijk weer :-)

De naam zou ik gewoon gebruiken. Het is jullie keuze. Of je moet in de komende maanden iets tegenkomen dat je net zo mooi vindt, maar ook dan kan iemand anders je net voor zijn. Wie zegt dat jullie, of dat andere gezin altijd in het dorp blijven wonen ook? En als iemand zegt dat jullie na apers zijn, dan zeg je gewoon dat je deze naam al jaren in je hoofd had en er weinig aan kan doen dat je niet eerder zwanger werd ;-)

Aafke wij hebben ook het probleem van de korte achternaam (hihi nee niet die). En mijn man is bovendien koreaans dus alle te hollandse namen vallen ook af, dat klinkt niet en bovendien zal het kind er waarschijnlijk ook niet erg hollands uitzien. Mijn blonde haar en blauwe ogen gaat ie niet krijgen in ieder geval! Ach, we hebben nog de tijd toch?

Geplaatst

Hé meiden, eindelijk weer even wakker genoeg om bij te lezen, haha.

Hellen, mooi! Alles goed dus met de kleine ;)?

Wij hebben al jaren lang vast staan wat de naam is voor zowel een jongen als een meisje... maar drie!!!! Nu dus hard aan het brainstormen, ik roep regelmatig een naam en Miepman spreekt een veto uit óf hij komt op het "misschien"-lijstje. Wij hebben een korte achternaam (van+1 lettergreep) en er vallen aardig wat leuke namen af omdat het niet klinkt met de achternaam. En dan moet het ook nog passen met de namen die we al hadden!

Miepman wil niet weten wat het wordt, ik eigenlijk wel... maar leg me er maar bij neer dat ik het dus komende 4,5 maand ofzo nog niet ga weten. Ik denk dat de tweeling meisjes zijn en van de eenling was ik heel lang overtuigd van een jongen, maar nu erg aan het twijfelen. Arme Miepman, als het 3 meiden worden, hahaha.

(Isa staat bij ons trouwens ook op de lijst als "misschien" voor een evt. 3e meisje - of misschien 2e. Past ook goed bij onze eerste naam. Miepman vindt Isabel mooier, ik vind het een beetje té - maar hij is sowieso meer van de hockeynamen (no offence!!) dan ik....). Kom op school ook wel veel leuke namen tegen (en ook veel namen die ik nooit zou doen). Onze jongensnaam ook nog niet in de klas tegengekomen, meisjesnaam wel - maar die is ook wat populairder.

Henne, lijkt me echt moeilijk om een leuke naam te vinden die in de familie OK is, bij jullie past en bij het kindje past. Succes!

Jolieneke, hoe reageerden de kids op school?

Misselijkheid wordt hier trouwens nu echt een stuk minder. Kan nog steeds weinig eten, maar hou het gelukkig wel gewoon binnen. Af en toe nog wat weeïg, maar echt misselijk alleen als ik veel te druk ben geweest. Wel al een flinke buik aan het krijgen en af en toe als ik te lang sta/loop veel pijn in mijn buik (nu al harde buiken?). Rustig aan blijven doen dus ;)

Geplaatst

O, en erfelijkheid; is er bij de anderen die ICSI hebben gedaan geen chromosomenonderzoek gedaan? Bij Miepman is het wel gedaan, omdat hij erg slecht zaad had - heel slechte vorm en weinig bewegelijk én veel te weinig - en er geen oorzaak werd gevonden (geen obstructie, geen hormoonafwijkingen, etc). Daarom moesten we voor we mochten starten laten onderzoeken of het niet kwam door een chromosoomafwijking. Is niks uitgekomen, dus waar het wel aan ligt weten we nog steeds niet....

Geplaatst

Wij mochten het zelf kiezen, zaten kennelijk op de grens in hoeveelheid en kwaliteit enzo. Maar toen ons werd uitgelegd dat ze maar x% van de afwijkingen vast konden stellen en we dus met een 'positieve uitslag' nog niks wisten, hebben we daar van af gezien. Beetje hetzelfde gevoel als met een combinatietest: als het fout is, kan het alsnog goed gaan en als het goed is, hoeft het zeker niet goed te gaan. Wij zijn blijkbaar niet zo van de testen....nu ik erover nadenk. Alleen van de zwangerschapstestendan ;-)

Geplaatst

Ja, Henne, heb je ook wel gelijk in. Bij ons was het verplicht, dus weinig keuze... nu in de zwangerschap hebben wij idd ook niks laten testen; combi test kan sowieso niet, maar we zouden ook niks kunnen met een uitslag. Ze hebben vorige echo wel de nekplooi gemeten (arts gaf van te voren aan dat ze dat standaard ging doen, al wilden wij geen nekplooimeting, en dat ze het niet voor zich zou houden als de uitslag slecht was... weer weinig keuze dus :S), maar ook de goede "uitslag" daarvan zegt nog niks over of onze kindjes gezond geboren gaan worden. Zal bij ons toch echt vooral gaan afhangen van wanneer ze besluiten te komen en of de tweeling een beetje kan delen ;).

Wij gaan trouwens volgende week voor het eerst een beetje rondneuzen in de Babydump/Prenatal. Zo grappig, Miepman was de eerste tijd heel terughoudend (niet zo raar na de 2 miskramen), maar sinds ik een buik krijg is ie ineens al van alles aan het slepen in huis en bezig met de inrichting enzo.

Geplaatst

Ik ga mij ook even mengen in het namen geven en wordt het een jongen of meisje verhaal. Iedereen hier denkt dat ik een meisje krijg behalve ik zelf ha ha ! Ja ik ben nog steeds misselijk en moet nog steeds overgeven. Dat ik daarom een meisje zou krijgen ? Zou kunnen maar ik geloof niet in die bakerpraatjes. Ik ken mensen in mijn omgeving die bij een jongen ook kotsmisselijk zijn geweest. En ach het is zo'n cliche maar o zo waar belangrijkste is dat het gezond is natuurlijk.

Wij willen wel weten wat het wordt dus zodra het te zien is.........Ten eerste ben ik zo nieuwsgierig en ten tweede vind ik het gewoon praktisch in aanschaf van spullen kleertjes etc. Wat het namen geven betreft wij willen iets wat makkelijk "bekt" en makkelijk te schrijven is. Hoe vaak mijn naam ( voor en achternaam) verkeerd geschreven is !!!! Dat wil ik een kind niet aan doen. Ik wil in ieder geval geen naam die je op iedere hoek van de straat tegenkomt. Maar ja......wat nu niet is kan over 4 jaar wel een hele populaire naam zijn . Ach het is en blijft moeilijk want je kind moet de rest van zijn of haar leven er wel mee doen. Dan nog nadenken over de initialen ! Als je bv S van achter heet geef je ze niet als voornamen P en I om maar eens wat te noemen. En het is zo persoonlijk, gelukkig maar. Zoveel namen zoveel smaken.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Goedemorgen dames

Vandaag alweer 11 weken, begint nu eindelijk beetje op te schieten.

Er is veel geschreven zeg, probeer straks terug te lezen en op iedereen te reageren.

Ook wij willen weten wat het wordt. Mijn omgeving (althans degene die het weten) denkt dat ik een meisje krijg (geen idee waarom). Zelf weet ik het nog niet, ik neig naar een jongetje. Qua namen zijn wij er nog helemaal niet uit. Meisjesnaam houden we denk ik (zelfde als Finn meisje was geweest) en jongensnaam is moeilijk. Ik wil Max maar mijn man vindt dat niets... :-(

Ach nog ruim 6 maanden om over na te denken...

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hoi, lees af en toe hier mee, omdat in juni nog zo weinig gebeurd. Mijn zus vertelde laatst dat ze bij een vriendin van haar op de echo een meisje hadden gezien, maar bij de geboorte was het toch echt een jongetje!!! Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer gebeurde met de huidige kwaliteit van echo-en. Dus een reservenaam is toch niet gek hoor. En na dit verhaal hoef ik het denk ik toch niet te weten.

Geplaatst

Hoi Cato!

Ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ja, in mijn omgeving is precies hetzelfde gebeurd. Daar was het precies andersom, ze dachten een jongetje (alles blauw gekocht!!) en was toch echt een meisje! Sommige familieleden hadden al een echt kraamcadeaupakket klaar voor een jongetje toen het geboren werd. Ja, je denkt dat dat toch niet meer kan tegenwoordig...

Wat is het hier rustig!!!! Gaat alles nog goed???

Jolieneke

Geplaatst

Jaaaaaaaa, vandaag 12 dagen. We wachten de echo van donderdag nog even af voor we het wereldkundig maken (voor wie het nog niet weet dan hihi), maar ik moet zeggen dat deze mijlpaal nu al heel goed voelt.

Verder voel ik me minder goed, heel erg verkouden. Zou het liefste in bed kruipen, maar ja dat doe je ook niet de tweede week in een nieuwe baan. Maar even doorzetten dus, maar daardoor wel iets minder actief hier.

Fijne dag meiden, werk ze!

Geplaatst

Hei henne, Enorm gefelciteerd met je 12 WEKEN!!!:happydance::happydance::happydance::happydance:

Ik gooi het op je zwangerschapsdementie dat je deze weken als dagen heb gerekend :happy8:

Geplaatst

:clap2:Gefeliciteerd Henne met deze mijlpaal !!!!!:happydance:

Zou het zijn dat als je zwanger bent je eerder verkouden bent ? Ik ben ook zo verkouden . Maar ja ik mag niet klagen verder ondanks dat ik nog steeds misselijk ben kan ik overdag gaan slapen wanneer ik wil. Succes met je werk !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hihi, 12 dágen.....nou dat is dan weer een mooie voor de blunders ;-)

Kom net uit m'n werk en plof lekker snel op de bank. De kwaaltjes zijn wel minder, maar die verkoudheid doet me nu een beetje de das om. Trouwens....echt weer stom....in plaats van blij te zijn dat ik stukken minder moe en misselijk ben, begon ik opeens te twijfelen of het dan wel goed zou gaan. Zullen de pre-echo zenuwen wel zijn. Zal heel blij zijn al donderdag alles goed is, dan kan het echte genieten beginnen.

Geplaatst

Henne, gefeliciteerd!! 12 weken!!!

Ik twijfel ook vaak nu ik niet meer zo misselijk ben (al is het nog niet helemaal weg)... toch weer bang dat het niet goed gaat met de kleintjes. Blijf wel extreem moe...

Hier ook flink verkouden aan het worden en vooral heel benauwd. Hoop niet dat ik griep ga krijgen zo in de laatste 5 weken werk :S. Morgen bloed prikken; zaterdag lekker zitten knuffelen met de dochter van een vriendin die nu waterpokken (b)lijkt te hebben en mijn moeder dénkt dat ik het wel gehad heb, maar is niet helemaal zeker. Toch maar even prikken op antistoffen dus.

Geplaatst

Henne: TOP de 12 weken. IK OOK!!!

wij hebben morgen de echo, we lopen telkens een dagje achter. ik heb precies hetzelfde als jij en miep. Weer onzeker, bang dat jet hartje niet meer klopt.

ben wel heel erg moe, zeker deze week. Extreem druk en ergelijk op mijn werk. Lang leve het onderwijs!!! BLEH is het soms

als mensen in het bedrijfsleven zo leiding gaven dan waren heel wat bedrijven failliet, maar goed.........................

hoest is het met de rest allemaal?

Geplaatst

Wat ik wel even erg lastig vind is dat je geen neusdruppels mag gebruiken. Ik heb altijd heel snel last van verstopte neus en opgezette klieren en dan helpt zoutoplossing niet echt super. Heb vannacht behoorlijk lang wakker gelegen omdat ik een dichte neus had. Maar goed, als dat alles is....toch?

Goed om even te laten testen op waterpokken, je wilt nu zeker geen enkel risico nemen!

Geplaatst

ow dames, allemaal de 12 weken grens gepasseerd? super!!!

Henne, je kan proberen een halve ui naast je kussen te leggen, ruikt niet lekker maar is erg baby-vriendelijk.......

Geplaatst

Meiden gefeliciteerd dat jullie de 12 wekengrens voorbij zijn.

En Henne ik moest wel even lachen hoor toen ik 12 dagen zag staan:blob3:...

Geplaatst

Henne en Hellen: gefeliciteerd!!!

Yes, weer een paar meiden die deze mijlpaal gehaald hebben!

Vanavond lekker gezwommen, na tijden niet gesport te hebben dus dat voelt wel heel lekker moet ik zeggen.

Bij thuiskomst meteen ook maar zwangerschapsgym geregeld. Ik had laatst al wat cursussen hier vergeleken en ga nu voor de 'normale' cursus via thuiszorgorganisatie. Yoga is me te zweverig (tenminste als ik afga op het aanbod in de info-folders), verder had ik ook nog gekeken naar 'samen bevallen', een cursus die je helemaal met partner volgt. Haha, die blik toen ik mijn man polste!!! Dat werd hem dus niet :D

Zijn jullie hier al mee bezig?

Geplaatst

he aafke

ik ben ook aan de zwem, doet me goed alleen moet ik me wel bijelkaar rapen om 's avonds nog te gaan.

wil ook zo een cursu gym gaan doen, kan hier vanaf 20 wkn, wel gezellig met zwangeren onder elkaar.

haha grappig van de je man, zou hier hetzelfde reageren.

zometeen naar kinderdagverblijf en om half 12 de nekplooimeting, daarna nog een lange studiemmiddag te gaan

Geplaatst

Wat goed, al zoveel hebben de 12 weken in goede staat bereikt. Laten we hopen dat we allemaal de rit goed uitzitten. Maandag mag ik me ook bij jullie scharen. Lag gisteravond al om 20.15 uur te slapen, had de avond ervoor tot half 12 gewerkt en was gisteren helemaal gesloopt...

Voel me nog steeds behoorlijk moe en de misselijkheid 's ochtends neemt ook niet echt af. Ben benieuwd of en wanneer dat gebeurd.

Volgende week vrijdag weer echo (nekplooimeting), mijn moeder gaat mee om èn te kijken èn op mijn zoontje te letten (die wilde ook persé mee de baby bekijken)

Maandag met 12 weken vertel ik het op kantoor, dan trakteer ik in de vaste overleggen met de afdelingen op lekkere chocolaatje. Ben benieuwd hoe ze reageren. Iedereen leefde zo lief mee tijdens de behandelingen en bij iedere teleurstelling. En toen ik geopereerd werd 8 uur na de terugplaatsing (die uiteindelijk toch in deze zwangerschap resulteerde) kreeg ik van verschillende kanten grote bossen bloemen en lieve kaartjes.

Groetjes en werk ze vandaag

Pauline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden