Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeanine: jeetje heftig wat jij al allemaal achter de rug hebt en maar nu iets super moois in het verschiet.

pauline: leuk het die sinterklaas, het lange wachten wordt dan toch uiteindelijk beloond, mooi he die koppies hé.

je ik gisteren nog met mijn moeder gebeld. Die meid is 27 jaar en heeft dus 5 jaar gelogen over haar kanker, had zelfs alles verwijderd gekregen baarmoeder en eierstokken en kon nooit meer kinderen krijgen.

woonde door de week in Amsterdan voor de behandelingen, had een buddie, sloot haar eigen familie en vrienden en vriend al jaren buiten, dat was iedereen gewend ze wilde het alleen doen. Heel veel financiele steun voor de behandelingen uit allerlei hoeken. Haar vader kreeg argwaan en belde de huisarts en toen is ze helemaal uitgeflipt en heeft ze bekend dat alles verzonnen was. Hele dorp is in rep en roer; ik kende haar van vroeger en vroeg ook altijd hoe het met haar ging, kaartjes gestuurd. Altijd denken aan dit soort situaties en nu dan dit. DAN BEN JE VOOR MIJ COMPLEET GESTOORD! ZIEK.

vandaag een daagje thuis, nog flink wat diarree maar we kunnen eten binnen houden!! heel erg blij was me toch even zorgen aan het maken om beebje.

woensdag weer naar de gyn. dan horen we meer over de gyn bevalling en de opname van beebje ivm antistoffen schildklier.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje HEllen wat een verhaal, echt schrikken!

Hier net ook vreselijk schrikken, ga naar de wc heb ik bruinige afscheiding. Ben me echt het leplazerus geschokken.

Ik wacht even af of het hier bij blijft en anders ga ik naar ziekenhuis. Gatver, bij 14 weken denk je daar toch niet meer aan?

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hellen, wat een verhaal zeg... onvoorstelbaar! Fijn dat jij je weer iets beter voelt, goed dat je even rustig uitziekt. Kleintje kan veel hebben hoor... zolang je maar niet uitdroogt of hoge koorts krijgt.

Pauline, kan me voorstellen dat je schrikt, maar bruin is echt heel normaal. Maar als je je erge zorgen maakt idd gewoon even contact opnemen met het ziekenhuis; beter een keer teveel dan te weinig. En wat gezellig, samen met Finn naar Sinterklaas... maar wat zal je inderdaad gesloopt zijn geweest zeg!

Suus, in Nederland heb je helaas helemaal nergens recht op. Geen huishoudelijke hulp, geen extra zwschapsverlof, helemaal niks. Je kan evt. thuiszorg aanvragen als je huisarts aangeeft dat dat nodig is, maar daar zit een extreem hoge eigen bijdrage op als je een aardig inkomen hebt, je krijgt er pas wat van terug als het meer is dan 5% van je bruto jaarinkomen. Dus we zullen het zelf maar moeten doen.....

Aafke, wat naar dat je ook al zo'n last hebt van je rug. Ik ben 4 weken geleden al naar de fysio gegaan om te proberen het voor te blijven, maar dat is helaas niet gelukt ;). Wel veel fijne tips en oefeningen nu, ook voor mijn bekkenbodem. Al gebeld of je 20-w echo eerder kan? 22 weken is idd wel heel laat.

Boogie, fijn dat jullie kleine het ook zo goed doet! Ik had nog helemaal niet bedacht dat je inderdaad van die dozen kan krijgen... ook maar eens achteraan ;).

Jolieneke, ik kan me ook niet inhouden met kadootjes voor mijn neefjes en nichtje van 3 maanden, 5 maanden en 20 maanden, haha. Gaan dit weekend voor het eerst in tijden weer eens Sinterklaas vieren met de schoonfam.

Wat naar dat jij en Jeanine zulke nare exen van jullie mannen hebben... lijkt me zo moeilijk als dat zo'n rol speelt in je relatie.

Junior, die pijn komt juist van het groeien, is allemaal flink aan het oprekken. Rustig aan doen ;).

Hier een rare week gehad, alles lijkt ineens zo relatief als je ziet hoe kwetsbaar alles wat je hebt is. Vriendin is inmiddels al weer bijna een week terug in NL met haar kinderen en vrijdag is ook haar man naar NL gevlogen. Woensdag a.s. de crematie. De oudste (2,4 jaar) snapt er niks van dat haar vader er niet is en vraagt constant naar hem... Ik pak elke avond mijn man maar even extra goed vast nu, zo blij dat hij er gewoon is.

Vandaag weer een echo gehad, de kleintjes doen het alle drie super. Quick en Sjors liggen iets voor op schema; Flupke loopt 1 dagje achter (is elke keer de kleinste). Ze waren erg druk bezig, blijft grappig om te zien hoe ze dan op elkaar reageren. VK kon goed zien wat de geslachten (kwam er langs met het apparaat en vroeg toen pas of we het wilden weten) en ik denk stiekem toch wel gezien te hebben wat ze zijn... maar Miepman wil het echt niet weten, dus we willen het niet echt horen (hij vindt het prima dat ik goed kijk bij de echo's, haha, maar mag niks zeggen als ik iets vermoed). Toch wel weer opgelucht dat ze het zo goed doen. Zal blij zijn als ik ze duidelijker ga voelen dat het gekriebel in mijn buik wat ik nu heb.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ben duidelijk te weinig op dit forum, ik moet altijd eerst drie pagina's bij lezen. Dit doe ik met een kladblok bij de hand met notities van jullie verhalen, want mijn geheugen is momenteel als een zeef.....:happy8:

Marktplaats is top!!!! Wij proberen ook veel van Marktplaats te halen.

Hier gaat alles goed, volgens mij groeien de los dos als kool, mijn buik in iedergeval wel.

15 december mogen we weer voor een echo, dan zijn we bijna 17 weken, 6 januari hebben we de 20 weken echo.. spannend spannend spannend.

Kun je het geslacht bij 16.5 week al zien, wij willen het zo graag weten!

Jolieneke en jeanine: Het lijkt mij een drama als exen zo moeilijk zijn. Ik vind dit altijd moeilijk om te begrijpen. Als je van elkaar gehouden hebt dan gun je elkaar toch het beste, ook als het stuk gelopen is. succes ermee maar ik hoop dat jullie lekker van jullie geluk kunnen genieten.

Pien: Die verhalen over zwemles en sinterklaas met Finn, dat is toch fantastisch. Dat lijkt mij nou zo leuk aan dit hele avontuur. Het lijkt me wel dodelijk vermoeiend als je er even doorheen zit en Finn natuurlijk aandacht wil. Klinkt heel gezellig. Weet je al meer over je afscheiding, of is dat weer vanzelf gestopt. Ik ga ervan uit dat het goed gekomen is....

Junior: Groeipijn!!!! Ik heb die pijnen ook regelmatig... sinds het bij iemand is misgegaan omdat de kwaaltjes plots verdwenen waren omarm ik die pijn en ga ik er heel erg van uit dat ze weer aan het groeien zijn. Dat gezegd hebbende, is dat soms niet altijd even makkelijk.

Miep: Wat een drukte van belang in je buik. Het is toch een waanzinnig idee dat dat allemaal kan, groeit en eet.... Ik kan ookniet wachten tot ik ze ga voelen.

Hellen: pff wat een verhaal... voor mij heel herkenbaar. Een vriendin van mij heeft dit ook jaren gedaan en haar hele wereld is een tijdje geleden naar beneden gekomen. Inmiddels heeft zij hulp en is een stoornis de onderliggende oorzaak. hoe lullig het ook allemaal is voor de omgeving, zij was/is zelf ook een slachtoffer... brrrrrr

Nou meiden, geniet van de komende tijd.

Liefs

Surf/marjo

Geplaatst

Marjo, vandaag (16w3d) kon de VK bij ons goed zien welk geslacht de kleintjes hebben... dus als ze er goed voor liggen moet dat bij jou dan ook wel lukken ;). Ik vind het lastig; aan de ene kant vind ik het wel praktischer om het wel te weten en ben ik wel heel nieuwsgierig, maar aan de andere kant snap ik Miepman die het ziet als verrassing op de dag dat ze geboren worden (zal verder weinig verrassing zijn; we zien ze elke 2 weken en de bevallig wordt gepland) ook wel.... maar ik denk het vandaag eigenlijk al gezien te hebben. Ik ga er in elk geval niet om vragen, maar ben blijkbaar toch ook te nieuwsgierig om er ook niet gericht naar te kijken, hahaha.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het is weer eens druk, leuk!!

Wel veel teruggelezen en ook maar notities gemaakt... hihi (mijn geheugen is echt een drama op het moment!!)

Pauline: Schrikken zeg, die bruine afscheiding. Het is vaak niks ernstigs, maar toch niet leuk! Ik heb bij mijn vorige zwangerschap bij 15 weken een bloeding gehad. Niet veel, maar maakte me enorm zorgen. Mocht meteen naar het zh komen. Gewoon bellen als je bang bent hoor!!

Hier sneeuwt het, ik vind het prachtig! Misschien wel omdat ik van januari ben :) We wonen in de provincie Groningen en daar is het eigenlijk al het hele weekend wit. Heerlijk!!

Hellen: ja, ziek is het zeker als iemand zo kan liegen over een ziekte. Zulke mensen hebben psychische hulp nodig!!

Miepie: ik vind het toch maar vreemd dat je in Nederland niet extra hulp krijgt als je een drieling verwacht. Een drieling is echt wel bijzonder en komt niet heel erg vaak voor. Dat er dan zo'n stom systeem bedacht moet worden dat je zelf flink moet betalen voor thuiszorg!! Ik hoop dat jullie veel steun en hulp krijgen van familie/vrienden etc.

Woensdag controle, nu al zin in! Wil weer bevestiging krijgen! Zal wel geen echo krijgen, maar stiekem hoop ik er wel op. Ik hoop dat er dan ook gekeken wordt naar het geslacht. Mijn broer (verstandelijk gehandicapt) heeft tegen mijn ouders gezegd dat hij denkt dat er een jongetje in mijn buik zit. Ben benieuwd of hij gelijk heeft!

De vermoeidheid is ook vrijwel weg, kan weer veel doen. Tillen wordt wel zwaarder!! Moet ik dus minder doen!

Jolieneke

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik was wel heel benieuwd hoe het met de dames gaat die ook in mei uitgerekend zijn.

Ik lees hier en daar nog best wel wat onzekerheid.

Zelf ben ik volop aan het genieten!

Idd, de sneeuw is prachtig! Maar nu moet ik zeggen dat ik nu ik zwanger ben echt overal van kan genieten! (kon ik voorheen ook wel, maar was er altijd wel een gevoel van dat er iets miste...)

Afscheiding is natuurlijk hartstikke rot, ik zou zeggen: naar de verloskundige en spreek je angst uit. Misschien mag je wel een extra echo. Dat je onzeker bent is heel logisch, en met een echo of even het hartje horen kloppen kan die onzekerheid snel wegnemen denk ik.

Maar hoever is iedereen hier?

Al inkopen gedaan?

Allemaal lekker genieten meiden!

Tess

Geplaatst

Na de eenmalige grote druppel van vanochtend is het gelukkig verder niet voorgekomen, maar ben nog wel gespannen ervan. Zal blij zijn als ik vanavond thuis ben en even met de doptone kan luisteren.

Pff wanneer zou die onzekerheid eens weggaan :-(

Groetjes Pauline

Geplaatst

Miep: haha, die nieuwsgierigheid is zo herkenbaar. maar ik snap ook wel dat mensen het niet willen weten, zelf ben ik te nieuwsgierig. Denk je echt dat jij het zelf kan zien op het echo beeldscherm?? Hoe zit dat met die bevalling van jou, wordt dat een keizersnee? rond welke week plannen ze jou bevalling. Dit is ook gewoon nieuwsgierigheid, als je het niet wilt vertellen snap ik dat ook heel erg goed hoor.

Pauline: Jeetje pauline ik hoop echt dat je vanavond gerust gesteld wordt. Maar als je onzeker blijft gewoon bellen, een extra echo is alleen maar heel erg leuk (als het goed zit natuurlijk). Maar er zijn zoveel vrouwen die bloed verliezen of afscheiding hebben, het zit vast gewoon heel erg goed!

Tess: Ik geniet ook volop van sneeuw, ben zelf ook van Januari. Jammer genoeg ligt hier in Haarlem nog niks... Ik kan me voorstellen dat het in Groningen helemaal mooi is.... zo'n witte landelijke wereld.

Jolieneke" lekker he dat die vermoeidheid minder wordt... geniet er maar van want over een aantal maanden kan je niet eens meer bij je schoenveters.....

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Gelukkig kon ik net binnen 10 seconden een stevig kloppend hart vinden, maar de ongi kramp is er nog wel. Geen bruinverlies gehad sinds vanochtend maar ben toch behoorlijk onzeker. Probeer positief te blijven, maar is heel moeilijk.

Als ik morgen de krampen nog heb ga ik inderdaad maar even langs het ziekenhuis, misschien dat zij kunnen zeggen waar het vandaan komt.

Ik zou er echt veel voor geven om nu een 'zorgeloze' zwangere te zijn, bah!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hee Surf,

Haha... doet me denken aan mijn vorige zwangerschap: bij 38 weken zat ik nog mijn eigen teennagels te knippen en ik had echt een gigantische buik!!! Als ik de foto's terugzie (niet van het knippen hoor, haha) dan verbaas ik me wel over hoe je buik er toch weer redelijk normaal uit kan zien na een paar maanden. Heb er wel veel moeite voor moeten doen overigens. Het ging er niet automatisch vanaf!

Maar wel lekker dat de vermoeidheid minder wordt.

Jolieneke

Geplaatst

Echo:

1 december: Hellen(15w5d)

1 december: Jolieneke (17w, 4d)

20 weken-echo:

14 december: Aafke (19 wk, 1d)

20 december: Jolieneke (20 weken echo)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

27 december: Hellen

Verloskunde:

30 november: Miepie80 (16w3d)

6 december: Pauline (15 wk) gyn

14 december: Miepie80 (18w3d)

15 december: Aafke

20 december: Hellen

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800!)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Yes, gelukt! In plaats van 4 januari krijg ik op 14 december al mijn echo!!! Of dat even wat uitmaakt qua wachten!

Was wel nog even een geregel, want het kon niet precies in week 20 of 21 (zit je natuurlijk ook net met die feestdagen). In overleg met de planningsafdeling van het ziekenhuis had ik de datum al wel vervroegd maar omdat ik onzeker was of het niet te vroeg zou zijn voor een 20 weken-echo werd me geadviseerd het nog even bij mijn verloskundige te checken. En ik werd verbeterd, ik kreeg geen 20 weken-echo maar een GUO (jaja, zo'n extra uitgebreide, wist ik ook nog wel).

Ik kon vk niet direct bereiken, wel collegaatje gespproken en die had echo pas in wk 22, vond de gyn toen beter omdat alles dan verder ontwikkeld is en beter te zien. Werd ik ook weer onrustig van natuurlijk. Uiteindelijk kon vk mij vanmiddag helemaal gerust stellen: ik kon GUO prima in wk 19 laten staan, was geen enkel probleem, PHEW! En net googlede ik even en zag ik dat die meestal tussen wk 18 en 21 wordt uitgevoerd... dus hopelijk binnenkort duidelijkheid over kleur babykamer!!!

@Miep: ik ben heel benieuwd wat je al zelf op de echo kunt zien, maar is wel zo subtiel dat Miepman er 'overheen' kan kijken? Fijn dat ze het alledrie zo goed doen en wat lief dat ze al zo met elkaar bezig zijn!

@Pauline: wat naar van die afscheiding, kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Ik hoop dat het nu klaar is en bij twijfel: arts/ vk bellen!

@Tess en Marjo: leuk weer wat van jullie te lezen en blij dat het met jullie ook goed gaat! Mooi he, die sneeuw? Ik vind het nu ook wel leuk, en mijn hond ook! Het is net bambi zoals ie er doorheen springt!

Ik hoop alleen niet dat we echt een hele strenge winter krijgen, ben nu al bang dat ik straks in maart met mijn behoorlijke buik onderuit ga op zo'n bevroren ijsstoep!

@Hellen: ik hoop dat je weer wat bent opgeknapt. Buikgriep is al vreselijk, laat staan met een beebje in de buik! Wat een vreemd verhaal van die kennis trouwens, maar ik ben het wel met de anderen eens: die heeft zelf heeeeeeel dringend psychische hulp nodig!

Mijn vermoeidheid gaat wel op dit moment, maar ik kan niet zeggen dat ie echt is verdwenen. Als ik teveel doe merk ik het direct! Deze week wordt ook heel fijn met twee ouderavonden, en op woensdag theaterles... en dan staat er een enorme voorraad toetsen en praktische opdrachten te wachten om nagekeken te worden, pfffff... kom maar op met die kerstvakantie straks! Volgens mij kom ik dan 2 weken niet meer van de bank af ;)

Geplaatst

Even klagen: bah bah, net toch weer alles eruit gegooid. Ben niet meer de hele dag misselijk, maar één keer in de paar dagen ineens wel weer en komt alles er weer uit tot bloedens toe... Zo, uitgeklaagd, welterusten.

Geplaatst

He Miepie,

Even over thuiszorg na de bevalling vd drieling. Mijn zus heeft toen wel thuiszorg gehad, een half jaar lang elke dag. Kan me niet herinneren dat ze hiervoor een hele hoge eigen bijdrage moest betalen, maar ik ga 't voor je navragen.

Neem aan dat je een geplande keizersnede krijgt ? Een natuurlijke bevalling is een beetje too much gevraagd van de aanstaande moeder zeggen ze. Hopen dat je kleintjes zolang mogelijk blijven zitten !!

Hier in Noord-Holland heeft het eind vd middag flink gesneeuwd. Meteen met m'n dochter naar buiten geweest in d'r nieuwe skipak, errruggg grappig. Over 3 weken zitten wij in de sneeuw op wintersport in Oostenrijk. Voor mij helaas niet skieen dit jaar (er zijn trouwens zwangere gekken die wel skieen) maar wij gaan ons wel vermaken in de sneeuw. Alvast een voorproefje hier in NL wel leuk !!

Geplaatst

Pauline, hoe is het nu met je nog bloedverlies ? en krampen ? Ik heb het ook een paar keer gehad inmiddels en de eerste keer ( toen was het helderrood bloed de andere keren meer bruine smurrie) heb ik ook een echo gehad om m´n ongerustheid weg te nemen.

Miepie, ik had vorige week ook een keer bloed tijdens het overgeven zou dat irritatie zijn van de slokdarm ? Ik dacht dat het bij mij ook eens minder zou worden maar de laatste dagen geef ik weer dagelijks over met flinke golven. Weer gegoogled maar als het minder wordt dan vaak na week 16, ik hoop het zo.

Gisteravond even een flink potje zitten janken. Na het overlijden van m'n vader is m'n moeder zo veranderd ik heb er niets aan. En juist in deze periode valt het mij zwaar. Ze luistert niet laat mij nooit uitpraten, is snauwerig. Ze heeft zich nooit kunnen uiten en is afstandelijk dit komt gedeeltelijk door wat er in haar jeugd gebeurd is maar het breekt mij nu zo op. Nog geen kaartje , kadootje niets nu ik zwanger ben en dat steekt. Tja en toen kwam m'n vriend gisteren uit z'n werk met een kadootje van een collega voor mij ( 6 rompertjes, spuugdoekjes en een mutsje) en toen schoot ik vol. Zo lief van haar vond ik het, Ze heeft zelfs aangeboden wat voor de babykamer te maken, ze is zo handig met de naaimachine.

Mń vriend was zo lief en zei samen redden we het wel je moeder is nou eenmaal zo en dat zal niet veranderen. Ik kom uit een gezin van 4 kinderen maar heb maar met 1 broer kontakt de andere 2 hebben mij zo teleurgesteld en het is geescaleerd na het overlijden van m'n vader. Ik moet het meer van mij afzetten maar ben nu eenmaal een gevoelig type. Gelukkig vrienden zelfs nog van m'n middelbareschool periode die er altijd voor mij zijn maar het is zo jammer dat het gezin waar ik uit kom nog steeds van los zand aan elkaar hangt. M'n schoonouders zijn super lief daar heb ik het echt mee getroffen. Zo even genoeg geklaagd nu.

Hier ligt sinds gisterenmiddag ook sneeuw hoewel ik het een mooi gezicht vind ben ik altijd angstig ik ben jaren terug gevallen tijden sneeuw en gladheid en brak toen mijn been ( toen werd ook de bottumor ontdekt geluk bij een ongeluk). Gelukkig kan ik mij binnen ook goed vermaken maar een frisse neus elke dag vind ik ook wel lekker.

Ik duik zo weer even m'n bed in.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Lieve Jeanine,

Ik kreeg een brok in mijn keel toen ik net je laatste berichtje las. Wat heb jij veel mee moeten maken zeg. En wat enorm sneu dat je moeder zo veranderd is na het overlijden van je vader. heel heftig allemaal.

Ik wil je bij deze even een :aaaflowersmiley:geven.

Liefs Guusje

Geplaatst

Gisteravond ook flink potje gejankt, word zo moe van die onzekerheid. Probeer me vast te houden aan de statistieken dat we nu gewoon zwanger zijn en 99% kans hebben dat het allemaal goed afloopt. Gisteren geen bruinverlies meer gehad, maar nog wel pijn in de buik. Vanochtend kom ik aan op kantoor, toch weer bruinverlies. Ga nu ziekenhuis bellen en hopen dat ik snel langs mag komen. Hopelijk kunnen zij zien waar het vandaan komt en of het iets is om me zorgen over te maken.

BAH!

Groetjes PAuline

Geplaatst

Hoi Pauline vervelend zeg dat je dit nu moet hebben, hopelijk kun je snel langskomen of is er een verklaring, succes vandaag.

Miepie wat fijn dat bij jou nog alles goed gaat, let je wel op met bloed overgeven, lees ik dat juist?

Wat schiet het hier voor sommige al op, 16 wk zw alweer.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

@ Pauline,

Ik ben misschien inmiddels te laat maar zoals je je misschien nog kunt herinneren heb ik ook elke keer bloedverlies. Met 8, 12 en nu met 16 weken. Ik heb besloten er niets mee te doen. Ik heb ook een doppler en Klaasje is mega actief en heeft het duidelijk niet moeilijk. Ik ben het zat om constant in onzekerheid te zitten en wil het niet meer. Ik ga genieten en pas als het helder rood is trek ik aan de bel. Ik denk dat ik soort ongesteld ben ofzo. Dus.... ik hoop natuurlijk dat het meevalt met je en dat ik mijn positieve vibes op je over kan brengen.

@ Jeanine,

Elke keer schrik ik weer als ik lees wat jij allemaal al meegemaakt hebt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hoopt dat je moeder meeleeft. En hoe onaardig dit ook klinkt (mijn schoonmoeder is ook super lief) maar niet mijn moeder.

@ Miepie,

Ik werk op de endoscopie en heb wel een beetje verstand van slokdarm ed. Als er bloed meekomt na het overgeven heb je kans dat het van het braken komt. Sterk reflex dat kokhalsreflex en je hebt misschien ook wel maagzuur dan is je slokdarm helemaal gevoelig. Wel goed opletten hoor want het is natuurlijk niet de bedoeling.

Wat betreft de thuiszorg. Tegenwoordig heb je op weinig dingen meer recht inderdaad. Of je moet een buitensporig hoge eigen bijdrage betalen. Heel hard maar dat is blijkbaar het gevolg van de bezuinigingen.

Blij dat het goed gaat met de kleintjes. Ik moest wel lachen toen je zei dat je de geslachten hebt gezien. Mijn man en ik willen het absoluut niet weten en hij is zo bang dat ik het toch zie als ik op het werk een echo maak. Ik heb dus moeten beloven dit echt niet meer te doen. Want ik kon het vorige week toch niet laten en toen had ons Klaasje de hik. Zo schattig maar ja.

Na de 20-weken echo wil een arts bij ons wel een x een pretecho maken dus dat is wel leuk.

@ Aafke,

Fijn dat je de echo nu toch wat eerder kan krijgen. Kun je lekker naar jullie kleintje kijken. Wij hebben onze echo 22 december. Mijn vader gaat mee. Die heeft 3 dochter, 4 kleinkinderen en nog nooit een echo gezien. Dus nu gaat hij (samen met mijn man) gezellig mee.

@ Hellen,

Wat een bizar verhaal zeg over dat meisje. En ook gewoon al 5 jaar de schijn opgehouden. Dan ben je inderdaad ziek in je hoofd. Kan me voorstellen dat je daar van slag van bent.

Hier gaat het momenteel iets minder. Het werken valt me zo zwaar! Ik zie er als een berg tegenop maar voel me dan meteen een aansteller. Gisteren ben ik om half 3 naar huis gegaan. Pijn in m'n rug, hoofd, billen. Ik weet het gewoon niet. Het is momenteel met de personele bezetting een drama dus het voelt alsof ik mijn collega's in de steek laat maar ik kan het gewoon echt even niet. Ik ben ook zoooooo moe!! Mijn afdelingshoofd is 1 weekje verder dan ik en leeft erg met me mee en zei dat ik vandaag ook maar thuis moest blijven maar nu zit ik hier en voel me schuldig. Voel me wel nog steeds beroerd maar heb al zoveel verstek laten gaan het afgelopen jaar! Veel afwezig voor de IUI en IVF. Erg naar geweest van de hormonen en emotioneel ook een puinhoop waardoor ik nu al voor de 5e/6e keer thuis zit dit jaar.

Geplaatst

Net langsgeweest in het ziekenhuis, echoscopiste gezien en die zag aan me dat ik bezorgd ben en reageerde heel lief. Echo was goed, oud bloed komt in ieder geval niet uit BM. Kindje groeit goed en hart klopte stevig. Ze gaf aan dat oud bloed overal vandaan kan komen, maar dat het niet erg is.

Toen ik aanwees waar de kramp zat zei ze dat dat de baarmoeder niet is maar dat dat de banden zijn.

Ik probeer me nu dus maar gerustgesteld te voelen, maar vind het nog wel onwijs eng allemaal.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Jeanine, wat moeilijk zeg, zo zonder de steun van je moeder... fijn dat je wel een fijne schoonfamilie hebt, maar da's toch anders.

Pauline, al gebeld? Kan me voorstellen dat het je heel onzeker maakt :(. Hopelijk mag je snel langs in het zh om gerust gesteld te worden.

Sylvie, hoe is het met jou? Weet je al wanneer jullie doorgaan? Bloed bij het spugen was volgens mij van een geknapt adertje in mijn neus. Bloedneus helemaal achterin mijn neus zeg maar... heb daarna nog de hele avond bloed geproefd (bah!). Neus is heel droog, heb ik al een paar weken. Maak me er dus niet echt druk over, maar zal het zo even melden bij de vk.

Ben nog steeds misselijk nu, vraag me af of het niet een griepje is ofzo (ook wat verhoging). Blijf op de VK na dus maar binnen vandaag, en hard hopen dat ik naast de 2 beschuitjes van vanmorgen en een kwart banaan ook nog wat binnen ga houden wat meer vult, want heb enorme honger. ..... sorry voor het geklaag..........

Geplaatst

Fijn dat het allemaal goed was Pauline. Die bandenpijn had gisteren ook behoorlijk heftig. Heel vreemd he wat er allemaal in je lichaam gebeurt?

Geplaatst

Ja heel raar wat er allemaal in ons lichaam gebeurt. Kan me van de zwangerschap van Finn echt niet herinneren dat ik zo'n gevoelige buik had, voel nu echt heel veel. Komt volgens echoscopiste door al het littekenweefsel van oa keizersnee, 2 laparascopie en gedraaide eierstok.

Hoop maar dat het snel minder gevoelig wordt. wil zo graag gewoon positief genieten.

Hebben jullie er nou ook zo'n last van dat je angstig blijft dat het niet goed gaat?

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hee Pauline,

Ik reageer eerst even op jouw vraag. Ja, ik ben ook doodsbenauwd dat het toch nog fout gaat. Ik vind het zelf zo erg dat ik steeds zo denk. Maar zo voelt het voor mij. Het voelt allemaal te mooi om waar te zijn. Heb me al verschillende keren (ja echt waar!!!) afgevraagd of ik niet 'schijnzwanger' ben. Ik moet mezelf steeds vertellen dat ik mooie echo's heb gehad en dat het goed gaat. Het groeiende buikje hlpt wel, maar kan elke morgen weer tegen mezelf zeggen: het groeit niet hard... zal het wel goed zijn? Ik word er gek van!

>> Ben normaal ook niet iemand die alles positief ziet, ben altijd al erg onzeker geweest, maar het is deze zwangerschap gewoon erg. Hoop zo onbezorgd te kunnen genieten, maar dat lukt niet (zeur zeur zeur!!). Mensen om me heen hebben dat niet zo in de gaten en zeggen: man wat groei je goed, gaat wel goed met het kindje he? Ik antwoord dan netjes: ja hoor, het gaat geweldig!!

Tja, wat schiet ik (of de ander) ermee op als ik zo'n verhaal ophang als hierboven.... Waarschijnlijk zit het allemaal goed en moet ik niet zo 'down' zijn.

Boogie: emotioneel gebeurt er ook heel veel en als jij je (lichamelijk) maar misschien ook psychisch niet helemaal top voelt, moet je een pas op de plaats doen/maken. Goed je eigen gevoel volgen. Weet je, er zijn misschien duizenden vrouwen bij wie zwanger worden gemakkelijk(er) gaat, maar die hebben wel weer eens andere dingen. Wij hebben al zoveel zware perioden gehad, dat het thuis blijven van je werk niet zo gek is hoor!!

Jeanine: Jee, je hebt idd al erg veel meegemaakt. Wat naar dat je moeder je niet goed kan steunen. Zoals Boogie al zegt, een lieve schoonmoeder maakt veel goed, maar het was zo fijn geweest als je eigen moeder dat gevoel zou uiten. Zeker als je zwanger bent, is de band met je moeder zo bijzonder (kan het zijn). Zij heeft jou gedragen en nu draag jij ook zoiets moois in je.... Zwaar, hoop dat je moeder op enig moment er voor je zal zijn :)

Ik heb geen 'lijstje' bijgehouden wie er allemaal geschreven hadden, dus ben er ongetwijfeld een paar vergeten...

Jolieneke

Geplaatst

Pauline, fijn dat je een echo hebt gehad en alles goed is. Ik herken het wel hoor de angst of het wel goed gaat. Ik heb het ook en probeer ook te genieten maar omdat ik zoveel meegemaakt heb denk ik mag ik nu ook eens geluk hebben.

Miepie, wat vervelend dat je toch wat koortsig bent en niet fit. Kalm aan en lekker rusten.

Boogie, ja ik heb veel meegemaakt in m'n leven en dan heb ik nog niet eens alles verteld. Maar iedereen zegt altijd wat ben je positief ! Ja maar dat is niet altijd hoor soms is het handiger een masker op te zetten maar de naasten prikken daar wel doorheen. Ik wil hier niet altijd als een klager overkomen maar hier durf ik het wel te vertellen. Ik snap ook niet dat sommige mensen kunnen liegen dat ze erg ziek zijn en het helemaal niet zijn. Ik heb na mń bottumor 10 jaar controle gehad van botscans en MRI's altijd spannend als de uitslag er was. Destijds 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Realties die niet goed liepen en de toch blijvende kinderwens. Door het niet verwerken van de tumor kreeg ik ineens een jaar later angst en paniekaanvallen en durfde de deur niet uit. Bij een psygoloog gelopen en ik bleef zo moe. Nu al jaren diagnose UCTD, auto imuunziekte waar komt dat dan vandaan ? Soms denk ik misschien wel van al die bloedtransfusies en het donorbot dat ik heb ? Maar ja dat is gissen. 5 jaar geleden de liefde van mń leven ontmoet die voor mij de sterelisatie ongedaan maakte en zie hier ik ben zwanger en ben zo blij met alles wat ik nog wel kan ! Op 6 jarige leeftijd vroegen ze aan mij op school wat ik wilde worden en mijn antowoord was , Moeder ! En dan gaat eindelijk nu ik 40 ben die wens in vervulling ! Hoe mooi kan het leven zijn ! Ik pluk de dag !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden