Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Jolieneke, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Gelukkig is alles goed met de kleine!

Zit in de auto naar mijn ouders en het zijn interessante taferelen onderweg met al die sneeuw. Blij dat ik niet rij :-)

Net mooie snowbootachtige timberlands gescoord voor Finn, wel 2 maten te groot, maar met zooltje en dikke sokken gaat dat vast prima.ben jaloers dat ik niet zulke mooie warme en waterdichte shoes heb...

Fijne sinterklaas allemaal

Groetjes Pauline

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jee Jolieneke wat een schrik weer! Jammer dat er geen verklaring gevonden is zoals een blaasontsteking ofzo maar hopelijk voel je je snel weer beter.

Ik heb vanmorgen een aanrijding gehad. Niets ernstig, tenminste niet aan onze auto. Volgens de automonteur heb ik het netjes gedaan :happy:

De andere auto zit helemaal in elkaar en is waarschijnlijk total loss. Het was mijn fout maar ze kwam voor mijn gevoel uit het niets.

Geen klachten of harde klap gemaakt maar ik moest van mijn man zo wel even luisteren met de doppler. Erg balen natuurlijk maar niets aan te doen en we hebben allebei niets.

Nu Sinterklaas vieren!

Fijne avond allemaal.

xxx

Geplaatst

Jolieneke, wat vervelend zeg die onverklaarbare pijn wel fijn dat je gelijk langs kon komen. Je wilt natuurlijk weten wat de pijn veroorzaakt. Ik herken het niet dus weet het ook niet. Ik ken wel iemand die tijdens de zwangerschap erge pijn had maar dat zat hoger en bleken galstenen te zijn waaraan ze tijdens de zwangerschap nog geholpen is. Ik hoop dat de pijn van voorbijgaande aard is.

M'n vriend is met de kinderen net naar m'n schoonouders gelopen daar vieren we straks Sinterklaas. ( ze wonen bij ons in de straat) Ik ga straks na het eten die kant op. Ze eten met z'n allen patat en daar kan ik niet tegen moet al overgeven als ik het ruik en zie. M'n schoonmoeder is zo lief geweest verse kippensoep voor mij te maken en dat staat al hier. Dat vind ik wel erg lekker. Verder verandert er weinig nog veel misselijk en elke avond overgeven ik ben bang dat ik de gelukkige ben waar het 9 maanden bij duurt. Maandag ben ik 15 weken er er is nog niets veranderd.

Fijne Sinterklaas allemaal !

Geplaatst

Even een tussenstand, maar het gaat goed hier zo te lezen!! Bijna alweer op de helft!!

Ik volg jullie nog steeds hoor!!!

Ik ben inmiddels dol op groente, vooral op de groente die begint met een P, waren er hier ook liefhebbers?

Ik hoor het wel :)

Lfs Sonja

Geplaatst

Boogie, zo dat was voor ook even schrikken die aanrijding ! Gelukkig alleen blikschade en niets met jou en de baby. Een ongeluk zit vaak in een klein hoekje ! Het is hier bar en boos nergens gestrooid op de weg en het sneeuwt de hele middag al er ligt nu echt een dik pak. We zijn even naar Soest gereden maar het was een glibberpartij, gelukkig weer heelhuids thuis.

Geplaatst

Hee hallo allemaal,

Ik voel me nu wel weer aardig. Heb de hele middag verder rustig aan gedaan. Maar weer eens geslapen, niks heftigs gedaan. Heb nog wel weer paracetamol genomen. Afwachten maar, ach als zij zeggen dat het niets ernstigs kan zijn, dan moet ik dat geloven. Ik voel het kindje af en toe, dus dat geeft wel weer een goed gevoel.

Boogie: schrikken zeg! Ben je zelf ook erg geschrokken? Met het kindje was dus alles wel goed? Zit ook goed ingepakt he? :)

Sowiebo: Ik zal wel een beetje dom zijn, ik kan niet bedenken welke groente je bedoelt (prei??)... hoe kan het dat je er zo dol op bent? Hoe gaat het nu met je? Zware tijd nu met al die feestdagen, of niet?

Aafke: ja het voelt ook als ongesteldheidspijn, maar dan constante pijn, niet dan weer wat meer en dan weer wat minder. Het is er of het is er niet. Maar zoals ik een erge ongesteldheid me herinner, en dan veeeuuulll erger. Ik heb natuurlijk al een dochter, maar het lijkt ook niet op weeen, want dat gaat op en neer qua pijn, dit is constant. nou ja, laten we hopen dat het nu een tidj goed gaat en dan maar wat rustiger aan doen!

Hier ook sneeuw! Ik vind het wel mooi hoor, maar als je de weg op moet, is het niks!

Heb van die Uggs gekocht voor mijn dochtertje bij de H&M in de sale (5,95)! Supercool, zo schetig!

Jolieneke

Geplaatst

Ja, best wel Jolieneke... wat een superkerst voor ons had moeten worden, wordt nu weer een donkere kerst.

Maar goed, wat betreft die groente.... zie mijn handtekening :) Misschien heb je het dan door haha....Neem het je niet kwalijk hoor!!

Dus daarom ben ik er zo dol op.... ;)

Lfs

Geplaatst

Sonja, had je m'n p die hier ligt te verpieteren al beloofd, maar wacht even tot het niet meer zo hard vriest. Komt er volgende week aan dus!

Boogie, da's schrikken....maar gelukkig zijn jullie zelf nog heel.

Jolieneke, fijn dat alles goed is, maar wat vervelend dat die pijn blijft. Ik heb wel begrepen dat bandenpijn echt flink pijnlijk kan zijn. Ik heb af en toe wel buikpijn, maar dan vooral van harde buiken als ik teveel gedaan heb. O, en wat betreft de groenten enzo: wat heb jij aan medicijnen nog in je groentela liggen? ;)

Aafke, gaaf, kamertje en wagen gekocht! Wij moeten ook echt snel actie gaan ondernemen...wil toch echt voor de 28 weken alles klaar hebben en hier werd gezegd 8 weken besteltijd.... Wagen kopen we eerst tweedehands, zo'n tweelingwagen met grote bak. Als ze dan zelf zitten kopen we een drielingbuggy. Miepman gaat de tweelingwagen dinsdag halen - mits hij zo ok blijkt als de verkopers zeggen.

Ga slapen, lange dag gehad...tot later!

Geplaatst

@ Miepie,

Wat een kosten zeg die wagens. Ik zag pas een prijs voorbij komen en toen moest ik wel even slikken. Hoe gingen jullie het met het kamertje doen enzo? 2 boxen kan ik me nog herinneren. Ik weet dat mijn nicht het huis een stukje met een hek had afgezet als box. Toen ze een beetje gingen lopen. Gewoon een hoek in de kamer waar ze met z'n 3-en zaten.

@ Aafke,

Leuk zeg al die spulletjes. Heerlijk gevoel he en zo echt!

Ik heb gisterenavond van m'n oma 2 knuffelbeertjes gehad. 1 zingt jingle bells en een egeltje :happydance: Ik hou niet zo heel erg van knuffelberen maar ik vind het ook wel weer heel erg schattig. M'n zussen kregen allemaal een heel mooi vaasje en ik een knuffelbeertje:laugh:

Ik ben heerlijk verwend en heb allemaal Blond! spulletjes gekregen. Handdoeken voor in ons nieuwe huis. ROmpertje voor kleine Klaas. En nu ga ik de kerstspullen van zolder halen. Alleen hebben we geen boom. Mijn boom is hovenier en weigerde nu een kerstboom te kopen omdat ze bevroren zijn en hij nu niet kan zien of het een mooie volle boom is. Dus ga ik de rest van de spulletjes opzoeken,

Geplaatst

Hee!

Nu snap ik het!! Haha... ben blond, dus zal ik dat maar als excuus gebruiken???

Onze laatste verse behandeling was in 2008. Ik heb er nog wel spul van liggen, maar dat is niet meer goed (ben te lui het naar de apotheek te brengen.. haha).

Van dit hummeltje heb ik nog wel wat 'p' liggen, maar da's weer een andere 'p' dan Sonja in haar handtekening noemt. Dat was voor de cryo. Groentela is dus leeg wat dat betreft.

Tja dat bandenpijn zo pijnlijk kon zijn, heb ik nooit begrepen.... in mijn andere zwangerschap geen last van gehad. Maar zoals de gyn. al zei: elke zwangerschap is anders!

Nu gaat het goed. Nog geen last weer gehad, dus dat is fijn!

Fijne Sinterklaas zondag allemaal!

Jolieneke

Geplaatst (aangepast)

Ha ha ik snap hem ook nu pas van die groente en ik ben niet eens blond !!! Ik heb ook nog van alles liggen en weet niet wat ik er mee moet ik zou er graag een ander een plezier mee doen ( deca (7 spuiten)en Gonal-F (2 keer 900) en tig mutsenbollen !!) en anders maar aan het ziekenhuis geven ? Ik heb begrepen dat ze in Utrecht ook altijd iets in de koelkast hebben liggen.

Wij hebben gisteravond Sinterklaas gevierd en zijn erg verwend ook een tasje voor de baby met een knuffeltje, sokjes en slabbetjes. Zelfs een chocoladeletter ha ha ! Letter X voor baby X ??!!

aangepast door Jeanine1970
foutje ! Gonal F in de groentela ipv pregnyl
Geplaatst

@Jeanine: ik heb ook een giga dosis (4x900) Gonal-F en Deca (4x7 spuiten) liggen en neem dat vanmiddag mee naar de afspraak in het Diak. Zij geven het dan aan mensen die bijv nog een weekje tekort hebben of die niet kunnen betalen.

@Sowiebo: je hebt andere medicijnen (P) dan ik anders had ik je ermee verblijd.

Vandaag 15 weken. Hoorden gisteren tijdens pakjesavond dat schoonzus 7 weken in verwachting is. Hun dochtertje (mijn petekind) is pas 5 maanden. Vind het superleuk, maar moest ook even slikken dat het bij hen zo makkelijk gaat... Stom he...

Groetjes Pauline

Geplaatst

he meiden,

jeetje wat is er weer veel geschreven, heb net alles zitten lezen met een briefje.

pauline: logisch je gedachte bij je schoonzusje, is ook wel snel na 5 maanden hé. Was sinterklaas verder wel leuk?

boogie: schrikken van je aanrijding, gelukkig is alles oke met je beebje. Wat fijn dat er al zoveel is gecontroleerd op de echo. Voor de 4d hebben ze nog wat weinig vet hé!? ziet er raar uit, niet? beterschap met je blaasontsteking

Jeanine: 1:1200 is een super waarden, logisch dat je even anders denkt als je de waarde boven de 2000 zit maar denk ook aan leeftijd hé! :)

mam-ree: heerlijk die massage en fijn dat je weer gerustgesteld bent, geniet

aafke: leuk ook al spullen gekocht, echt genieten hé!? en die sinterklaasgedachte herken ik enorm, ik kijk er nu al naar uit. Ik voel beebje ook nog niet dus het komt allemaal wel bij ons, we moeten nog even wat geduld hebben.

Jolieneke: schrikken toen ik je berichtje las, wat zou het toch zijn? kan bandenpijn zo erg pijn doen, ik herken het niet. Wel met momenten ferme steken in liezen en in vagina maar of dat bandenpijn is, geen idee. Rust goed uit en take care!

Sowiebo: ik heb iemand van het forum al geholpen, dus helaas. Hoop dat je snel alles bij elkaar krijgt. Knap dat je ons nog steeds volgt.......

Miepie: idd het wordt opschieten voor een kamer, actie :) fijn dat alles zo goed verloopt bij jullie. Is toch spannend met 3 lijkt me.

wij hebben vrijdag echt een domper gehad. De broer van mijn man heeft dezelfde zaadproblemen. Goede kwaliteit en volume maar de zaadje bewegen maar niet vooruit. Voor hun en de rest van de familie natuurlijk weer een emtionele dag. Wij blij met onze zwangerschap en zij weten nu welk zwaard van damocles boven hun hoofd hangt. Ziekenhuis wil een erfelijkheidsonderzoek gaan uitvoeren omdat er nog een broertje is en twee neven die ook al wat ouder zijn en geen kinderen hebben (weten niet of die bezig zijn maar goed om het eens te bespreken tzt).

zaterdag gaan we enorm gaan shoppen voor de baby. We hebben een kamer, een kinderwagen/buggy, een kinderstoel, een box, badset, tummytub en een maxicosi. Echt zo super om dit allemaal te kopen, echt genieten.

we hebben alles gekocht bij babydump Eindhoven: box, maxi cosi en 350 euro aan kortingcheques kregen we dus dat scheelde enorm. We worden hartstikke verwend door familie en hebben dus alles gekregen, heel erg lief van iedereen. Als we weten wat het wordt kopen we de aankleding.

Kan niet wachten tot alles komt; ook hier 12 weken levertijd op de kamer. Blij dat we dus gegaan zijn.

Geplaatst

Hoi HEllen

Ja hoor, verder heerlijke sint gehad, Finn heel gespannen, zo leuk om te zien dat gespannen koppie.

Om half 3 naar gyn voor controle, ben benieuwd, is eerste keer sinds de operatie dat ik hem zie.

Misschien zit er wel een echo in?? Hope so!

Denk dat ze wel giga blij zullen zijn met de medicatie die ze van me krijgen, is toch paar duizend euro dat je ze geeft. Hoop dat er veel anderen ook zwanger mee mogen worden!

Groetjes Pauline

Geplaatst

@ Sonja,

Wel vervelend maar ik heb mijn groentela net opgeruimd en er iemand anders mee verblijd. Dit zullen zeker hele moeilijke dagen voor jullie zijn en ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie wens alsnog uitkomt.

@ Pauline,

Fijn dat Finn het allemaal zo leuk vond.Heerlijk he die gespannen gezichtjes en al die kado's!

Kan me inderdaad voorstellen dat je even moet slikken als je zulk nieuws te horen krijgt. Na 5 maandne is natuurlijk snel en dan jullie verhaal ernaast is wel erg in contrast.

@ Hellen,

De verloskundige zei dat bandenpijn voelt als krampen/steken dus wat jij zegt lijkt daar wel op.

Mijn blaasontsteking lijkt goed op te knappen. Vandaag voor het eerst een halve dag gewerkt en ik ben gesloopt. Heb pijn in mijn rug en voel me gewoon niet lekker. Nog even wat papieren rompslomp afwerken van zaterdag en dan lekker naar bed.

Geplaatst

hoi hoi

Hier gaat alles goed, ik heb me afgelopen week iets te druk gemaakt. Werken, te laat naar bed (uur of 11.30 en vroeg weer op) Tja die gedichten moesten toch geschreven worden. :happy3: Dus vrijdag zo'n beetje ingestort op de bank, ik vind het zo lastig om mijn grenzen niet over te gaan. Ben van nature een actief typje.

De sint heeft ons echt verwend, van mijn vriend kreeg ik een bon van de H en M zodat ik altijd kleren heb die passen... hoe lief!! Nou dames, ik doe mijn schaatsen aan om een boodschapje te doen.. het is hier mega glad.

Jolieneke: hoe is het nu met de pijn. Ik zou gewoon rustig aan doen. Ik heb soms ook pijn maar volgens mij is dat gewoon de groei. Probeer je niet al te ongerust te maken. Leker relaxen en leuke dingen doen.

Miepie: Dat klinkt mij als heel verstandig in de oren, dat jullie alles met week 28 al af willen hebben en dat je na de kerst stopt met werken.Dat groeien is heel herkenbaar. Ik heb al een forse buik en mijn borsten stoppen ook niet met groeien. Ik ben wat betreft uiterlijk verder dan de meeste met een eenling zwangerschap. Ik ga na de kerstvakantie met werk iets rustiger aan doen: ik heb best een zware baan (fysio met jongvolwassenen, veel tilwerk dus) en met 28 weken moet ik eruit van mijn arts. Maar tot nu toe gaat het goed. Ik heb sinds kort staaltabletten en dat geeft mij iets meer energie. hou vol he Miep, je gaat die 3 ukkies gewoon zo lang mogelijk bij je houden. Hoeveel controles krijg jij nu? om de 2 weken of elke week? Heb jij iets gehoord over een onderzoek dat vroeggeboorte tegen gaat? Bij eenlingen is gebleken dat door plaatsen van een pessarium de kans op vroeggeboorte afneemt. Ze zijn nu een onderzoek gestart bij meerlingen om te kijken of dat dezelfde effecten heeft. Ik heb dinsdagmiddag een gesprek met de onderzoeker en die gaat mij uitleggen wat het precies inhoud. Ik ben benieuwd op zich wil ik er alles aan doen om vroeg geboorte te voorkomen.

Hellen, wat ontzettend rot voor je zwager en je familie. dat is zeker even slikken. Gelukkig hebben ze jullie als positief voorbeeld, met doorzettingsvermogen is het wellicht voor hun ook mogelijk.

groetjes Marjo

Geplaatst (aangepast)

Hallo allemaal,

Hier gaat het allemaal beter hoor! die erge pijn heb ik niet weer gehad.

Tja, bandenpijn kan erg pijnlijk zijn. Ik lees het in de verschillende boeken die ik heb over zwangerschappen. Nu ik echt al bijna 3 dagen geen drukke dingen doe, merk ik wel dat het allemaal goed voelt. Dus werken is wel zwaar.

Komende week wel een drukke week voor de boeg. Mijn man en ik zitten beide bij een toneelgroep die speelt voor basisschoolleerlingen uit de regio. Met een grote groep toneelspelers (veel leerkrachten) spelen we elk jaar een 'Sprookje'. Ik heb een erg leuke rol en ik vind het elk jaar een feestje om aan mee te mogen doen. Ik krijg 'vrij' van mijn werk (buitengewoon verlof) en we zijn dan van 6.00 - 17.30 de eerste dag in de weer en de tweede dag van 6.00-23.00 uur!! We spelen in totaal 9 keer de voorstelling. Een van de voorstellingen is voor gehandicapten (dan komt oa mijn broer altijd kijken!)... prachtig is dat! De allerlaatste keer is voor familie en vrienden.

Fijn Boogie dat de blaasontsteking beter lijkt te worden! Ik zou het rustig aan blijven doen, als het niet gaat, gewoon niet werken!!

...........................................................

Jolieneke

aangepast door Kimmie
Zo direct aanbieden mag echt niet.
Geplaatst

Vanmiddag bij gyn geweest, alles ok. Kreeg ook zo'n megakorte echo en een foto waar nauwelijks iets op te Zien is, maar ach, heb zoveel goede echofoto's.

6 januari 20 weken echo, dus dat is best snel, spannend. Moet eind december naar een bijeenkomst over mogelijke consequenties 20 weken echo. Is verplichte bijeenkomst, als je niet gaat krijg je ook echo niet...

Hebben jullie dat ook?

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hey Pauline,

Wat vreemd zeg, dat je ertoe verplicht bent. Dat hoeven wij in ieder geval niet. Wel heb ik tevoren al veel voorlichtingsmateriaal gekregen en werd benadrukt dat het geen pret-echo is. Ik vraag me af wat ze bedoelen met 'consequenties van de echo', omdat die op zichzelf niet schadelijk is. Ja, je moet er tevoren bij stilstaan dat de echo ook ongunstig kan uitpakken en erover nadenken hoe je daar dan mee omgaat, maar dat lijkt me logisch.

Zelf heb ik hem al heel snel, volgende week dinsdag en ik moet zeggen dat ik toch wel heel nerveus begin te worden hoor! Ik zie het ook zeker niet als pret-echo en zal heeeeel erg opgelucht zijn als die goed is. Het duurt ongeveer 3 kwartier heb ik begrepen dus als alles goed gaat kunnen we onze uk in ieder geval even goed bestuderen. De pret-echo komt dan een paar weken later wel in 3D!

Geplaatst

Hee Pauline,

Wat raar zeg. Ik vind het ook erg kinderachtig klinken, moet ik zeggen. Ik snap best dat ze willen dat je je realiseert dat het geen pret-echo is, en dat je misschien wel hele vervelende dingen te horen/zien krijgt, maar zo op deze manier vind ik dat ongepast. Krijgen jullie ook een ' Guo' ? Dat is uitgebreider dan een 20 weken echo die iedereen krijgt. In mijn zh hebben alle mensen die via Ivf/Icsi ed zwanger zijn geworden een uitgebreidere echo. Alhoewel wij ook wel foldertjes hebben gekregen met info over de echo (en dat het geen pret-echo is) hebben wij een goede ervaring hiermee. De vorige keer wilden wij het geslacht niet weten. Nu wel, en ik zei tegen de arts van afgelopen week: ' kun je zien wat het geslacht is, ik las namelijk dat de 20 weken echo niet bedoeld is om naar het geslacht te kijken.' Zij zei meteen: ' ooh.. maar dat doen ze wel hoor!!' Ze kon het geslacht niet zien helaas.... dus wij moeten wachten tot 20 december, maar wat gaat de tijd snel zeg!!

Hoi Aafke. Wij hebben ook een 3d echo van onze dochter laten maken, zo rond de 27e week. Erg leuk. Een film is ervan gemaakt en veel foto's. Hele leuke herinnering!

Jolieneke

Geplaatst

Ik heb nog geen oproep gehad voor de 20 weken echo krijg je die standaard ( die oproep bedoel ik dan) of moet je zelf het ziekenhuis bellen voor een afspraak ? Ik heb werkelijk geen idee.

Geplaatst

Ja ikwas ook beetje verbaasd, weet heus wel dat het geen pretecho is en dat er vervelende gevolgen uit voort kunnen komen. Maar ach, ga er wel heen en luister wel wat ze te zeggen hebben. Vind het wel een beetje betuttelend.

@Jeanine: ik had gisteren controle bij gyn in zkh en toen is de 20 weken echo afgesproken. Misschien dat jij het bij je volgende afspraak (je loopt toch ook in diak?) hem ook maakt. Ga zo het lijstje maar weer eens aanvullen.

Groetjes Pauline

Geplaatst

icon1.png

20 weken-echo:

14 december: Aafke (GUO, 19 wk, 1 d)

20 december: Jolieneke (20 weken echo)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

22 december: Mama-Ree (20wk echo LUMC 45min.)

22 december: Boogie (20 weken echo)

6 januari: Pauline (19 wkn 3 dagen)

Verloskunde:

7 december: Mama-Ree (18w1d)

14 december: Miepie80 (18w3d)

15 december: Aafke (19 wk, 2d)

6 januari: Boogie ( 22 wk, 1d)

6 januari: Pauline (19 wk 3d)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Geplaatst

Pauline, ik heb voorlopig niks geen afspraken staan bij het Diac bij dokter Manger dus heb net maar even gebeld. Kan er nooit zo goed tegen als ik niet wet waar ik aan toe ben. Ik heb nu een afspraak staan voor 11 januari voor de 20 weken echo in Zeist. En ik kon kiezen uit 2 data voor die bijeenkomst en heb voor 20 december gekozen , makkelijk onthouden ! ha ha 20 weken info op 20 december ! Wanneer moet jij ? Misschien zien we elkaar wel.

Ga nu nog ff tukken, vanmiddag naar de dierenarts met Missy jaarlijkse inenting moet ook gebeuren. Kotszak mee in de auto.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden