Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

20 weken-echo:

14 december: Aafke

17 december: Junior (20 weken Echo)

20 december: Jolieneke (20 weken echo)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

22 december: Mama-Ree (20wk echo LUMC 45min.)

22 december: Boogie (20 weken echo)

29 decenber: Liselot (20 weken echo)

29 december: Hellen (GUO 19wk, 5d)

3 januari: Leeuw (GUO 20 wk 2 dgn)

4 januari: Miepie80 - deel II (21w4d)

6 januari: Pauline (19 wkn 3 dagen)

6 januari: Object (20 wkn 6 dagen)

6 januari: Marjo/surf (19wk, 6 dagen)

11 januari Jeanine (20 weken, 1 dag)

Verloskunde / gynaecologie:

15 december: echo: surf (16 wk 4 dagen)

20 december: Hellen (18w, 3d)

23 december: Boogie (20w1d) extra controle ivm bloedverlies

24 december: Jolieneke (20 wk, 6 d)

4 januari: Miepie80 (21w4d) afspraak + groeiecho (Ja, en 's middags nog 20w echo!)

5 januari: Liselot (21 wk, 6d)

6 januari: Boogie ( 22 wk, 1d)

6 januari: Pauline (19 wk 3d)

6 januari: Marjo (19 wk 6 dg

12 januari: Aafke (23 wk, 2d)

19 januari echo: surf

2 februari echo: surf

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi boogie!

Nou slank ben ik niet hoor! Gemiddeld? Haha, ben 1.75 lang en weeg normaal zo'n 72 kilo. Voor mijn dochter woog ik 69. Dat zou ik ooit wel weer eens leuk vinden haha! Weeg nu 78,8 kilo. Het gaat hard!

Wat fijn dat de echo goed was! En, stiekem ook erg leuk dat je weet wat het wordt! Hou het maar lekker stil:) wat naar dat je toch weer bloedverlies hebt. Dat lijkt me toch elke keer weer schrikken!

Jolieneke

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]479[/ATTACH]

Buikie.... Deze foto hebben we net gemaakt. Ik ben al flink gegroeid... Ik woog ook 72 en vanmorgen 78,6. AAAHH!! :laugh: Ik word gewoon een nog steviger moppie.

Mijn hoofd heb ik er maar afgehaald. Er moet wel iets te raden overblijven :happy:

Geplaatst

Hee boogie!

Leuke foto hoor! Ook ik zou mijn hoofd er niet opzetten hoor. Stel je voor, niemand weet welk geslacht ons kindjd heeft, en dan kijkt iemand toevallig eens hier en tataaaa.... Nee dat moeten we niet hebben.

Dan hebben we een beetje hetzelfde postuur! Volgens mij is een groei van 6 kilo niet heel ernstig, toch? Komt goed! Haha!

Mijn buik is erg bol, zal ook eens een foto ervan laten maken :)

Geplaatst

Miep, wat een mooie echo!!!! Kan me voorstellen dat jullie trots zijn!

Ook ik lees af en toe mee, en soms is het best moeilijk, zoals Sonja ook zegt. Maar ik weet zeker dat er voor ons ook ooit het geluk aan onze zeide is......

Fijne feestdagen en veel geluk in 2011!!

x Lianne

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik kreeg gister geen verbinding als ik in wilde loggen dus vandaar wat later...

Onze echo was hartstikke goed gelukkig. De echoscopist heeft alles nauwkeurig bekeken en alles ziet er goed uit. Wij wilden best graag weten wat het is en.... rapapapapapap wij krijgen een JONGETJE !!!!! Een hele verrassing want ik dacht echt dat het een meid zou worden, heel m'n gevoel was er op gericht stom he? Mijn zus kreeg gelijk zij was de enige die een jongetje voorspelde. allemaal leuk en aardig maar wij zijn bovenal heel blij dat het er heel gezond uit ziet.

Ik probeer een plaatje van de echo mee te sturen... en eh.. dames ik ben al dik 10 kilo aangekomen pff.f.. het zit allemaal op en rond mijn buik maar ben er trots op dus ach...

Miepie en Boogie ook goeie echo's he? Wat super om te horen. Boogie, lekker nog een verrassing dus voor iedereen, ha ha leuk hoor. Onze ouders weten het wel, maar ik denk dati ik het verder m[ATTACH=CONFIG]481[/ATTACH]aar eens een beetje geheim probeer te houden hihi...

Hele fijne kerstdagen vast voor iedereen, geniet van al het goeie nieuws!

Mama-Ree[ATTACH=CONFIG]480[/ATTACH]

Geplaatst

Mama-Ree, fijn dat de echo goed is ! En een jongetje ! Leuk hoor ! Mooie buik heb je, en ach de een komt 10 kg aan de ander 6 of helemaal niets. Als het maar goed gaat met de baby en met jezelf. Ik ben dus nog geen gram aangekomen alleen afgevallen door het kotsen. Maar ik ben van mezelf al aardig aan de maat dus .............Afgelopen week 2 soorten pillen gehaald bij de natuurwinkel tegen de misselijkheid en het helpt wel wat gelukkig maar vanochtend toch veel gal overgeven terwijl ik normaal ś avonds moet overgeven. Veel eten smaakt nog steds niet. Ik ben bang dat ik nu echt 9 maanden de gelukkig ben ! Nou ja het is niet anders. Maar daardoor geniet ik wel minder jammer genoeg.

Iedereen sterkte met de kerstaankopen ! Hier is inmiddels vannacht weer sneeuw bijgevallen.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Nou, waar ik op heb gehoopt is gebeurt! Er is een verklaring gevonden voor het bloedverlies.

Ik heb een poliep bij mijn baarmoedermond. Hier wordt verder niets mee gedaan, tenzij het uitstrijkje niet goed blijkt te zijn. In ieder geval een opluchting want ik had me al van alles in mijn hoofd gehaald :happy:

Geplaatst

Jee boogie... Of beter gezegd, hè hè! Fijn dat je duidelijkheid hebt!

@ mama-ree: wow, leuk hoor! Weer een manneke erbij! Leuke foto's!

@ jeanine: wat naar dat je zoveel moet overgeven. Lijkt me heel zwaar. Er zijn idd vrouwen die hun hele zwangerschap misselijk blijven. Ik hoop voor jou dat dat bij jou niet het geval is.

Jolieneke

Geplaatst

Niet gedacht dat ik weer de eerste zou zijn die vandaag wat zou schrijven... Rustig hier!

We hadden weer controle vanmorgen. Alles was goed. Bloeddruk van 115 over 70. Kan me niet herinneren ooit zo'n lage bloeddruk te hebben gehad. Haha. Ze hing nog even kijken (met de nadruk op even) naar het hartje, we hebben het ook even gehoord. Fijn! Binnen 1 minuut kon ik de buik weer schoonmaken... Ach ik zal niet zeuren!

Heb antagel voorgeschreven gekregen tegen maagzuur. Gelijk maar opgehaald.

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke, fijn dat je ook antagel hebt nu (ik kwam er vd week achter dat het ook zonder recept bij de apo te krijgen is ;)). Vooral het dopje voor het slapen gaan werkt hier erg goed... En alles goed met de kleine, goed te horen! Ik werd bij het eerste bezoek aan de gyn gewaarschuwd voor de grote kans op hoge bloeddruk en zwangerschapssuiker (3x zo hoog risico als normaal) maar bij mij blijft mijn bloeddruk ook heel laag; laatste keer 110/60. Hopen dat dat zo blijft!

Mama-Ree, een jongen, wat leuk! Fijn dat bij jou ook alles goed was.

Boogie, wat een opluchting dat er een oorzaak gevonden is, geeft toch wat meer rust denk ik.

Jeanine, ik hoop toch echt dat het overgeven nog minder gaat worden voor je, wat ontzettend naar om constant zo beroerd te zijn :(. Ik moet af en toe nog wel spugen, maar sinds de 16 weken nog maar 2x, gaat de goede kant op dus (en ben dan maar even misselijk).

Hier begint mijn lichaam wel wat te protesteren; veel pijn aan mijn liezen en snel harde buiken als ik iets doe. Lijk inmiddels echt hoogzwanger, dus is ook niet zo raar. Ik heb een buikband ter ondersteuning van mijn buikspieren die ik omdoe als ik "veel" ga lopen (haha, meer dan 20m ofzo), en dat scheelt wel iets gelukkig - maar ik mag 'm niet constant om. We doen het met kerst maar rustig aan dus, naar mijn ouders gaan we met Oud en Nieuw en morgenavond naar mijn schoonouders, en tweede kerstdag even langs opa en oma, verder niks.

Komende week komen er bijna elke dag mensen langs om hier te helpen sjouwen zodat de kamertjes leeg zijn voor de meubeltjes over 6 weken komen en wat schilderwerk te doen. Zal blij zijn als over een paar weken alles klaar is...

Geplaatst

He Meiden,

Wat is hier weer veel geschreven, moest echt ff bijlezen. Ben nl net terug van een weekje wintersport. Nou ja wintersport, beetje sleen met m'n dochter en choco'tjes drinken met apfelstrudel, ook best leuk. Toch best raar om niet te kunnen skieen en de apres ski op een frisje te doen. Alles voor het goede doel heh, ik ga geen risico nemen.

Komende week hebben wij ook de 20 weken echo. Ben zoooooo benieuwd wat het wordt. Dan kunnen we ook aan de gang met 't kamertje, zin in !!!

Geplaatst

Hee hallo allemaal!

We zijn druk aan het kerst vieren want het is hier rustig!

Ben zonet even gaan kijken op internet naar leuke geboortekaartjes. Erg leuk om te doen, maar ook weer erg lastig. We willen niet een totaal ander kaartje als die van onze dochter. Leuke sites: kaartje2go en kaartenco. Bij die laatste hebben we de kaart voor onze dochter destijds gedaan. Super service en geweldig kaartje.

Feestze verder allemaal!

Jolieneke

Geplaatst

Hoi allemaal!

Liselot, gezellig dat je er weer bent. Ik ben blij dat wij dit jaar geen wintersport hadden geboekt voor de kerst zoals normaal ;). Vind hier de gladheid al genoeg...

Jolieneke, mocht je ergens iets tegen komen waar je zelf kaartjes kan ontwerpen die niet standaard dubbel zijn zeg maar (we willen er een die zeg maar 3-dubbel is of met 2 kanten die je openklapt zodat we alledrie de kids er apart op kunnen vermelden)....

Hier een lange 1e Kerstdag gehad. Eerst naar schoonzusje voor haar verjaardag, daarna even geslapen en 's avonds bij mijn schoonouders gegeten. Ik heb al een dag of 2 heel veel afscheiding, echt waterachtig werd het. Eerst dacht ik urine, maar kwam er gisteren achter dat het toch echt afscheiding-iets was, met gelijk de twijfel of het geen vruchtwater was... dus om 22u toch maar even gebeld met de dienstdoend VK in het AMC, moest langskomen. Eenmaal daar 2 uur op een matje gezeten om vocht op te vangen en toen natuurlijk nergens meer last van.....urine is wel gecheckt, bloeddruk gemeten, pols, en een echo van de kleintjes. Vruchtwater hadden ze alledrie zat, dus het lijkt er niet op dat het vruchtwater is geweest. Komende week voor de zekerheid niet in bad enzo, en daarmee weer naar huis gestuurd om 1.30. Werd me nog wel op het hart gedrukt dat ik inderdaad met dit soort dingen gewoon moet bellen, da's dan wel weer fijn, want voelde me zo'n aansteller. Nou ja, heel avontuur dus....

Geplaatst

Hoi allemaal

Iedereen lekkere kerstdagen gehad? Wij wel, natuurlijk wel teveel gegeten, maar was heel gezellig. Waren wel doodmoe na een paar dagen met de fam op elkaars lip zitten. Voel inmiddels de baby goed bewegen, meerdere keren per dag (moet wel stilliggen of zitten en erop concentreren). Echt een leuk gevoel!

Ook eindelijk snowboots gescoord, mooie bruin suede van Sorel (alle betaalbare waren natuurlijk allang uitverkocht...)

Nog anderhalve week en dan hopen wij ook mooi bericht te krijgen over de gezondheid van ons kindje en dan ook te horen wat het is. Ik dacht steeds een jongetje maar ben nu toch om naar een meisje/. Ach we zien wel :-D Maakt geen bal uit!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Iedereen de kerstdagen "overleefd" zo te lezen. En sommigen voelen ook al de baby, leuk is dat he?

Miepie, jij bent ook al druk met het kamertje dus, ook wel logisch voor het geval ze eerder komen toch? Wij zijn ook bezig, oudste van mijn vriend is naar het kleinste kamertje gegaan (aahhh... hihi) maar dat had ze er graag voor over. Heb er wel alles aan gedaan om het zo gezellig mogelijk te maken en ze is niet zo vaak bij ons, dat scheelt een beetje.

VOlgende fase is dat de jongens naar haar oude kamer gaan, dan is de overgebleven kamer klaar om tot babykamer omgetoverd te worden. Veel zin in.

Helaas kreeg ik bij de echo vorige week te horen dat de myoom (vleesboom) op mijn baarmoeder een keer zo groot is geworden, nu 7 bij 6 cm. Best flink dus. Advies van echoscopiste en verloskundige om toch voor controle naar gyn te gaan. Gelukkig konden we er tussen gezet worden en 4 januari hebben we al een afspraak. Waarschijnlijk blijven we dan daar onder controle en worden er meer echo's gemaakt om de groei in de gaten te houden. Jammer, maar wel verstandig natuurlijk.

Boogie, wel fijn dat de onzekerheid van wat het nu was weg is toch? Ben je wat geruster?

Jolieneke, hoe is het met je maagzuur? Misschien deed je het al, maar sinds ik 's nachts op 2 kussens slaap heb ik ook veel minder last. Misschien nog een ideetje.

Ik heb het lijstje weer even aangepast, en nu weer even hard aan het werk hier ;-((

Gr. Mama-Ree

20 weken-echo:

14 december: Aafke

17 december: Junior (20 weken Echo)

20 december: Jolieneke (20 weken echo)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

22 december: Mama-Ree (20wk echo LUMC 45min.)

22 december: Boogie (20 weken echo)

29 decenber: Liselot (20 weken echo)

29 december: Hellen (GUO 19wk, 5d)

3 januari: Leeuw (GUO 20 wk 2 dgn)

4 januari: Miepie80 - deel II (21w4d)

6 januari: Pauline (19 wkn 3 dagen)

6 januari: Object (20 wkn 6 dagen)

6 januari: Marjo/surf (19wk, 6 dagen)

11 januari Jeanine (20 weken, 1 dag)

Verloskunde / gynaecologie:

15 december: echo: surf (16 wk 4 dagen)

20 december: Hellen (18w, 3d)

23 december: Boogie (20w1d) extra controle ivm bloedverlies

24 december: Jolieneke (20 wk, 6 d)

4 januari: Miepie80 (21w4d) afspraak + groeiecho (Ja, en 's middags nog 20w echo!)

4 januari: Mama-Ree, controle gyn. voor vergrote myoom (22wk, 1dg)

5 januari: Liselot (21 wk, 6d)

6 januari: Boogie ( 22 wk, 1d)

6 januari: Pauline (19 wk 3d)

6 januari: Marjo (19 wk 6 dg

12 januari: Aafke (23 wk, 2d)

19 januari echo: surf

2 februari echo: surf

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011
(vera
s
sing!!)

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011
2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Geplaatst

Hoi allemaal!

@miepie: hè, toch schrikken als je ineens meer afscheiding hebt, het had natuurljk vruchtwater kunnen zijn. Rustig aan maar! Wat betreft de kaartjes, er zijn wel sites waar je van dat soort kaarten hebt (meer 'kanten' zeg maar)

Maar heb er nu niet naar gekeken. Leuk dat jullie alle kindjes een eigen plekje willen geven op de kaart!

@mama-ree: bij ons gaat er ook een verhuizing plaatsvinden. De oudste is laatst uit huis gegaan. Zijn kamer is nu leeg, en daar gaat de dochter van mijn man heen. Ze krijgt dan een iets kleinere kamer als dat ze nu heeft, maar goed ze is er de helft vd tijd niet. Onze dochter woont er 24/7 dus leek ons dat beter. Daar komt bij dat zij waarschijnlijk ook gauw op kamers gaat, dus dat scheelt ook weer.

Vervelend dat de vleesboom gegroeid is! Ik heb er ook 1 gehad bij mijn vorige zwangerschap maar daar hebben we nooit meer iets van gezien/gehoord. Hoop dat het meevalt allemaal!

@Pauline: heerlijk hé, dat gevoel! Onbeschrijflijk bijzonder. Lekker van genieten!

Ik ga even mijn kleine, grote meid verschonen... Het stinkt hier haha!

Jolieneke

Geplaatst

Lieve meiden,

Hier ook een en al drukte vanwege kamertje maken en "verhuizen". Vanochtend om half 8 waren de werklui er al. Ze zijn nu 4 dakramen aan het plaatsen op zolder. M'n vriend is erg handig maar dit laat hij liever aan de proffesional over. Er komt een kamer op zolder die m'n vriend zelf gaat aftimmeren en maken. Die kamer wordt voor de dochter van m'n vriend die om het weekend hier is met haar broertje. (Ze zijn bijna 11 en 9 jaar) Haar huidige kamer wordt zo dadelijk de babykamer kan niet wachten om eraan te beginnen. Maar geduld eerst moet de zolder af.

Ik heb nu last van de nasleep van alle kerstdrukte en de kids waren hier 6 dagen. Vandaag met mega koppijn wakker geworden tja en met werklui over de vloer is timmeren en boren niet echt bevordelijk, ahum ! Dus een paar oordoppen in en toch nog lekker kunnen tukken. Net een migraineroller over m'n hoofd gedaan en zo nog een paracetamol dan is het wel uit te houden. Normaal neem ik een migrainepil om een aanval in de kiem te smoren maar ja dat mag ik nu niet nemen. Beide dagen lekker gegeten maar 's avonds toch weer alles eruit gekotst soms wordt ik er een beetje moedeloos van.

Pauline, leuk dat je de baby al kan voelen ik voel echt nog niets jammer genoeg en loop gelijk op met jou.

Jolieneke, wat heb je al grote kinderen zeg ! Of bgrijp ik het verkeerd. Hoe oud zijn ze als ik vragen mag. Wel leuk straks weer een kleintje erbij !

Miepie, blij dat je gelijk in het ziekenhuis terecht kon en dat alles oke is. Begint je buik al in de weg te zitten. Toetsenbord heeft kuren ineens doet het vraagteken het niet meer.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hoi jeanine!

Nee joh, ik heb een dochter van 1 1/2 en verder geen kids. Mijn man had al kinderen. Die zijn al aardig groot zoals je gelezen hebt, haha.

Ben te jong om al zulke oude kinderen te hebben! :-)

Zij vinden het prachtig dat er nog weer een klein broertje of zusje komt. Onze dochter van 1 1/2 is erg gemakkelijk (in elk geval tot nu toe... Afkloppen!) en zo eentje willen ze er nog wel bij haha!

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke, oeps foutje hi hi !!!!!! Wel leuk voor je dochtertje dat er nog een kleintje bijkomt. Voor mij wordt dit de eerste en de laatste mede vanwege m'n leeftijd en medische achtergrond ( en m'n vriend vind 3 genoeg) maar ik ben er zo super blij mee !

Geplaatst

Geeft niks hoor! :-)

Ik beschouw dit kindje ook echt als een cadeautje hoor. Wij hadden nooit gedacht samen kinderen te kunnen krijgen (Pesa was helemaal nieuw voor ons). Een gezond kindje is al prachtig, ik knijp mijn handen dus ook dicht dat ik er nov eentje mag krijgen.

Jolieneke

Geplaatst

@Jeanine, kan me voorstellen dat je de baby ook wil voelen, ik voel hem of haar nueen week. Maar is bij mij de tweedezwangerschap dan schijn je het ook echt eerder te herkennen.

@Jolieneke Ja echt heerlijk omte voelen. Het leukste van vandaag was dat ik met Finn in bad ging (hij is snipverkouden, dan doet een warm bad wonderen) en toen voelde ikde babyzelfs tegen mijn hand schoppen. Dat zei ik tegen Finn en die wilde natuurlijk ook voelen en prompt schoptede babynog twee keer, en dus tegens Finns hand.hij vond het helemaal geweldig en belde meteen mijnman: pappiepappie ik heb de baby gevoeld. Wel sneu voor mijn man die nog niets gevoeld heeft, maar voor de betrokenheid van Finnwasdit wel top.

Zo Finn en ik ga nu cake bakken en versieren.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hey dames,

Wow, wat is er weer veel geschreven!

@Mama-Ree: wat leuk, een jongetje!!! Wel vervelend dat je vleesboom is gegroeid, maar het wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden. En een hoop drukte nu dus met het verhuizen van kamertjes!

Voor wat betreft aankomen: ik ben ook flihnk aangekomen vrees ik, maaar eerlijk gezegd heb ik geen ideee hoeveel! Ik heb bij mijn eerste afspraak bij vk voor het laatst met kleren en al op de weegschaal gestaan, en vond het geewicht toen al wat confronterend ..ahum.. en daarna eigenlijk niet meer gedurfd> Het boeit me ook niet zo eigenlijk, ga er vanuit dat als het heel belangrijk is ik wel een instructie van vk krijg om het wel te doen?

@Boogie: wat fijn dat er nu eindelijk een oorzaak voor je klachten en bloedverlies gevonden is! Je bl;ijft je anders toch steeds veeel zorgen maken. Nu weet je in ieder geval waar het aan ligt!

@Miepie: oei, schrikken zeg, en een lange nacht zo te horen, pffff...

Ik kan me voorstellen dat je lijf af en toe protesteeert, ik voel mijn buik af en toe al behoorlijk rekken en mijn banden zijn ook behoorlijk gevoelig, laat staan met 3 kleintjes! Wel goed dat je nu dus al met verlof bent, zodat je ook de benodigde rust kunt nemen. Ik kijk er nu al naar uit, maar moet toch echt tot april wachten!

Overigens heb ik uiteindelijk besloten om niet pas met 4 maar met 6 weken voor mijn uitgerekende datum met verlof te gaan. Een vriendin van me bleef nl. tot 4 weken doorwerken en haar zoon kwam dus 4 weken te vroeg, al op de 1e dag van haar verlof! Dan denk je nog even uit te kunnen rusten, oef...

Oh ja en via geboortekaartjes.nl kun je naar allerlei collecties doorklikken. Ik heb daar al wel een beeetje rondgeneusd en zag verschillende modellen voorbijkomen, ook kaartkjes die je meerdere keren kon uitklappen!

@Jeanine, vervelend dat jij je nog zo beroerd voelt en weinig binnen houdt en dan nu nog migraine erbij. Daar doe je denk ik maar weinig tegen behalve ook gewoon zorgen voor voldoende rust. Al is dat lastig met al dat geklus om je heen!

Wij hebben gelukkig het kamertje al leeg, ik weet niet precies wanneer de meubeltjes komen, ik verwacht ergens in februari. Het lijkt me ook zo super om dan echt te kunnen gaan inrichten! Wel tevoren nog even nadenken over verf of behang. Ik voel er niet zoveel voor om het kamertje rose te verven maar ik heb wel een hele leuke grote muurtekening van een hondje gezien (dat ook sprekend op onze Fritsie lijkt). Maar of dat nou behang is of iets anders??? Wel komen ze binnenkort nieuwe verduisterend rolgordijnen ophangen, zodat ons kleintje en wijzelf in de zomer ook goed kunnen slapen.

Voor wat betreft voelen, ik was ook heel ongeduldig maar heb sinds deze week voor het eerst momenten dat ik iets voel dat op de omschrijvingen lijkt. Ik ben er nu wel van overtuigd dat dat onze uk moet zijn. Raar gekriebel! Maak je geen zorgen, het komt vanzelf! Misschien ligt jou placenta ook wel voor? Dan kan het sowieso wat langer duren. Het valt mij nu uiteindelijk mee, had verwacht dat het wel langer zou duren.

@Pauline: wat fantastisch dat jij en Finn het nu ook al aan de buitenkant voelen kunnen! Dat zal bij mij nog wel even duren denk ik. Ik heb manlief voor kerst wel zo'n houten hart-hoorntje van Prenatal gegeven zoddat hij straks de hartslag kan horen, maar volgens de gebruiksaanwijzing werkt die pas vanaf 26 weken. Ik gun het ook hem zo dat ie contact kan gaan maken!

Verder is bij mij de rem er helemaal af, vrees ik! Na een paar drukke maar gezellige kerstdagen ben ik vandaag de stad in geweest en heb de baby-afdeling van H&M afgestruind. Zo lief allemaal!!! Het was bovendien opruiming dus ik heb heel wat gekocht, er was zoveel afgeprijsd voor 3 en 5 euro! Ik heb wel gelet op de maat en ook wat groters gekocht waar ze nog in kan groeien na de 1e maanden.

Ook qua playmobil ben ik weer even losgeslagen... Ik was vroeger als kind zelf een fanatiek lliefhebber en verzamelaar en heb alles nog bewaard. Het liefst ga ik door met verzamelen, overtuigd dat ik ben dat mijn dochter dit over een aantal jaren als ze echt wat ouder is ook fantastisch zal vinden (hoezo projectie?). Eh..., het komt er dus op neer dat ik me niet kon beheersen en nu al heb gekocht wat ik vroeger zelf altijd wilde hebbben en nooit gekregen heb (het was er nog niet of te duur). En toen was mijn eindejaarsuitkering binnen en had ik geld...Kortom er staat nu een heeeeel grote doos in de kamer met een compleet ingerichte school, waarvan ik me afvraag waar ik die in de tussentijd laat (Het zal toch echt een jaar of 7 moeten wachten voor ik die als verjaardagscadeautje ofzo kan geven). Manlief heeft me nu verboden nog meer playmobil te kopen, en dat is maar goed ook. Ik had stiekum mijn oog nl. ook al laten vallen op het grote playmobil poppenhuis...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden