Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Object,

Wat een fantastisch nieuws! Ik kan me zooo goed voorstellen dat je in de zenuwen zat voor de uitslag. En een jongetje, super!!!

Volgende week nog meer echo's dus spannend hoor meiden!

@Jolieneke: jaaaaaa, vakantie!!! Ik was er ook zo aan toe, en dan nu het vooruitzicht van 2 weken, niks, echt heerlijk. Haha, alleen die sneeuw vind ik maar zozo. Aan de ene kant leuk, vooral met de hond spelen en zo, maar als het dan weer half smelt en ijzig wordt ben ik steeds zo bang onderuit te gaan!

Ik heb daarom nu ook online van die Snowsteps besteld, een soort rubberen spikes die je om je gewone schoenen heen kunt doen en waarmee je als het goed is op de been blijft. Hopelijk krijg ik die snel binnen!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O, en Meiske, dank je! Ik hoorde van de verloskundige die de voorlichting deed ook dat je er als het goed is niks van zou moeten voelen. Vind het zelf eerlijk gezegd wel een fijn idee dat ik 'm wél krijg. Nog maar 6 dagen tot je eerste echo... spannend joh! Heb je er dit keer wel een goed gevoel bij?

Jeanine, ik zit nu nog op 5 kilo onder mijn startgewicht, is dus in de afgelopen 4 weken 1 kilo bijgekomen (en 6cm in omtrek, haha). Buik is al wel heel groot, afgelopen weken wel flink gegroeid maar bijna niks aangekomen, dus stiekem nog wel wat afgevallen. Nou ja, mocht ook wel ;). Ik hoop vooral dat er niet teveel bij gaat komen komende weken omdat ik nu mijn bekken al zo erg begin te voelen. Buik begint echt al wel zwaar te worden (maar is tegelijkertijd ook zó mooi eindelijk te kunnen pronken met mijn zwangere buik ;)).

Geplaatst

20 weken-echo:

14 december: Aafke (GUO, 19 wk, 1d), geen bijzonderheden gevonden

17 december: Junior (20 weken Echo)

20 december: Jolieneke (20 weken echo)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

22 december: Mama-Ree (20wk echo LUMC 45min.)

22 december: Boogie (20 weken echo)

29 decenber: Liselot (20 weken echo)

29 december: Hellen (GUO 19wk, 5d)

3 januari: Leeuw (GUO 20 wk 2 dgn)

6 januari: Pauline (19 wkn 3 dagen)

6 januari: Object (20 wkn 6 dagen)

6 januari: Marjo/surf (19wk, 6 dagen)

11 januari Jeanine (20 weken, 1 dag)

Verloskunde / gynaecologie:

7 december: Mama-Ree (18w1d)

14 december: Miepie80 (18w3d)

15 december: Aafke (19 wk, 2d)

20 december: Hellen (18w, 3d)

23 december: Boogie (20w1d) extra controle ivm bloedverlies

24 december: Jolieneke (20 wk, 6 d)

5 januari: Liselot (21 wk, 6d)

6 januari: Boogie ( 22 wk, 1d)

6 januari: Pauline (19 wk 3d)

15 december: echo: surf (16 wk 4 dagen)

19 januari echo: surf

2 februari echo: surf

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Het was hier zeker rustig!

@ Object,

Wat leuk een jongetje en fijn dat de uitslag van de punctie goed was.

En nu shoppen!!

@ Miepie,

Ja jij moet het er nu nog even van nemen nu je nog niet zo mega massief bent want je zult straks misschien wel flink immobiel worden.

Wij hebben het kamertje en een kinderwagen en ik heb gisteren gebeld met iemand die volgend jaar van haar spulletjes af wil. Zij zou een lijstje maken maar het gaat in ieder geval om een badje+standaard, een tummytub en een maxi-cosi. Alles is 2de hands maar het gaat allemaal al genoeg kosten, toch?

Ik moest vanmiddag eigenlijk werken maar ik zag het echt niet zitten. DUs overlegd met het hoofd maar zij wilde toch dat ik kwam maar ik mocht een taxi nemen omdat ik geen winterbanden heb. Nou ik de taxi gebeld maar na ruim 1 1/2 uur onderweg te zijn geweest en nog niet op het werk gearriveerd toch maar gebeld dat het later zou worden. Toen hoefde ik ineens niet meer te komen. Dus taxi en ik omgekeerd maar we zijn bijna 2 1/2 onderweg geweest. Vreselijk irritant zeg. Volgende week word het ook snotweer maar ik zal toch moeten werken dus ik moet me er maar overheen zetten. Ik kan ook niet elke keer een taxi laten komen. Kost namelijk €80,-. Mag ik wel declareren maar het is toch te zot voor woorden....

Geplaatst

Miepie, ben je erg afgevallen voordat je zwanger werd ? Nu met 3 kleintjes in je buik is het logisch dat je buik veel groter is dan bij een eenling zwangerschap. Je hebt gelijk pronk er maar maar lekker mee ! 1 kindje is al een wonder maar 3 tegelijk helemaal natuurlijk ! Ik heb al eens eerder op het Forum geschreven dat ik ooit au pair ben geweest in Amerika en op een drieling heb gepast. Ik heb de foto's gezien van toen hun moeder zwanger van ze was en haar buik was mega . Het mooie van haar zwangerschap was dat ze ze 39 weken gedragen heeft. Uniek en de kindjes waren 4, 5 en 6 pond bij de geboorte. Ze was lid van een meerlingen club en ik las regelmatig de bladen die ze had over meerlingen. Stuk voor stuk prachtige verhalen. Ook meegeweest naar het kerstfeest in het ziekenhuis waar ze geboren zijn en daar waren heel veel meerlingen aanwezig ook vijflingen. Er is zelfs een groepsfoto gemaakt van alle aanwezigen daar sta ik ook nog op. Ik praat over het jaar 1992/1993 inmiddels is de drieling 19 jaar ! Ik heb nog altijd kontakt en ben al 6 keer terug geweest om ze op te zoeken in Californie. De laatste keer bijna 4 jaar terug. kortom ik heb echt een zwak voor drielingen !

Wat dingen kopen betreft, ik heb al het een en ander merendeels 2e hands. Via Marktplaats heb ik een wiegje, kinderwagen, badje met standaard en een voedingskussen gekocht, Via een vriendin heb ik een tummy tub, flessenwarmer, sterelisator, en een hele doos met kleertjes gekregen. Verder heb ik zelf al wat kleertjes gekocht maar allemaal neutraal. Ik hoop op de 20 weken echo te kunnen zien wat het geslacht is. Dan kan ik wat gerichter kopen. M'n vriend is met de zolder bezig daar komt de kamer voor zń dochter die hier om het weekend is. De baby krijgt dan haar kamer. Tot die tijd kan ik nog niet zoveel. Eerst moet die zolderkamer af zijn.

Boogie, wat vreselijk irritant zeg zo lang in de taxi en nog voor nop ook ! Je zou ook maar nodig moeten plassen !!!!

Ik wens iedereen een fijn weekend ! Kijk uit met de gladheid !

Geplaatst

Jeanine, niet voor de zwangerschap (juist veel aangekomen met de behandelingen), maar in de eerste weken 6 kilo afgevallen... en dat is eerst een tijd zo gebleven en nu dus in de laatste weken weer een kilo aangekomen. O, en Miepman heeft net een buikfotootje gemaakt, zal morgen proberen 'm hier even te plaatsen.

Aafke, klinkt goed, die spikes... vind het ook maar doodeng met die gladheid. Geniet van je vakantie!

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Hoi Miep

fijn te horen dat het zo goed gaat en wat je zegt, ik was toen ook erg blij met de inloting! voelde toch beter op de een of andere manier.

Ik kijk erg uit naar de echo, bij de zwangerschap van de jongens had ik coninu een goed gevoel, ookal voor de eerste echo, nu heb ben ik overwegend wel positief maar toch merk ik dat ik deze periode weer heel anders ervaar. Puur door mijn ervaringen natuurlijk maar ik had verwacht dt het pas wat later in de zwangerchap zou komen zeg maar. Maar goed, we slaan ons er wel doorheen, nog steeds last van de bekende symptomen dus dat voelt wel goed. Groot gelijk dat je al je verlof in hebt laten gaan!!!!

Wat zal de 20 weken echo bijzonder zijn, duurde bij ons 1,5 uur en een week later terug omdat de een steeds voor de ander lag....toen weer 1,5 uur, wat een tractatie!

dames, fijn te lezend dat het hier zo lekker gaat, en bijna allemaal al op of over de helft!

liefs

Babeth

Geplaatst

Jeetje Miep zal lekker zijn om verlof te hebben, ben erg benieuwd naar de foto van je buik.

Wat leuk dat een aantal al weet wat ze krijgen, ben zelf ook zo benieuwd. Ben momenteel hartstikke onzeker weer, heb beetje zeurderig gevoel in mijn buik en als ik op mijn rug lig wordt mijn buik hard. Maak me toch beetje zorgen dat dat slecht teken is.

6 Jan de echo, ga dan ook vragen waar die harde buik vandaan komt. Heb het ook als ik het koud heb of ijsvoeten heb.

Herkennen jullie dit?

Groetjes pauline

Geplaatst

Wow, wat gaat het hier alweer snel zeg!!!!

Miepie, geniet van je verlof.... maar natuurlijk eerst van je kerstvakantie.

Zal inderdaad een gek gevoel zijn, maar ook wel weer lekker... :)

Geplaatst

Pauline, ik heb dat ook al een tijd. Heel vervelend gevoel, maar volgens mij komt het gewoon van de druk die de kleine dan geeft op alles in je buik, maar op je zij ipv je rug misschien? Ik heb het ook als ik een tijd op een luie bank zit ofzo (zie wat dat betreft ook een beetje op tegen de 20w echo - die duurt bij mij 2 uur). Komen de harde buiken als je het koud hebt ofzo niet van dat je dan onbewust alle spieren in je lichaam aanspant? Als je het niet vertrouwt gewoon even bellen met de vk he!

Sylvie, Sonja, Babeth, bedankt ;). Tot nu toe heerlijk niks gedaan de eerste twee dagen verlof (kon weinig anders met die sneeuw, haha). Nu een logeetje van 16 maanden en merk dat dat toch wel zwaarder is dan ik had gedacht... gelukkig is Miepman thuis om haar de trap op te dragen/in de kinderstoel te zetten enzo.

Babeth, spannend, die eerste echo. Vertrouw op je gevoel... ik hoop dat dit kleintje wel door mag groeien tot een zusje of broertje voor Lars* en Nick*.

Buikfoto was beloofd ja.. is alleen niet zo'n heel charmante foto, hahaha (wist niet dat ik er zo slecht uitzag 's avonds laat, was wel heel moe). Komen de eerste van jullie ook snel?

Geplaatst

Mooie foto hoor Miep!

Hier nog maar dagje rustig aangedaan, vind die harde buik toch echt niet leuk. Misschien dat ik morgen voor die verplichte counseling even langs de poli loop, wil graag weten of het kwaad kan.

Jeanine, zie je morgen? Ben 1.69 met hals lang haar in een staartje en een rond gezicht. We vinden elkaar vast wel ;-)

Vanavond maar weer vroeg naar bed, in bed is toch het fijnst.... Morgen 17 weken, pfff wat kruipen de weken voorbij!

Groetjes pauline

Geplaatst

Hey Miep, leuke foto en prima buik hoor!

Ik moet manlief ook nog maar es vragen een foto te maken, al is ie heel erg paranoia voor wat betreft plaatsen van foto's op internet...

Sowieso eb ik nog weinig zwanger foto's eigenblijk. Ik heb wel met mijn mobiel al eens een foto gemaakt in de spiegel, maar weet nu al niet meer in welke week dat was? Misschien nu toch eens wat meer moeite gaan doen :D

Vandaag koopzondag voor kerst dus nog even lekker geshopt. Een heuse zwangerschaps-tankini zodat ik kan blijven zwemmen en bij de hema een rompertje, een rose maillotje en 2 paar mini-sokjes, echt zo lief! Ik geniet nu ook al volop van mijn vakantie en het vooruitzoicht even niets te hoeven. Lekker luieren en beetje boekjes lezen en dvd-tjes kijken en af en toe met de hond uit.

Oh ja, ik kreeg met de guo trouwens nog wel te horen dat mijn placenta voorligt dus vandaar dat ik waarschijnlijk ook nog niks van leven gevoeld heb. Ik ben wel heel erg benieuwd wanneer dat gaat komen. Als ik daar wat over opzoek lees ik nl. ook weer zulke verschillende verhalen!

Jolieneke, jij voelt al een tijdje wat toch? En Miep, jij zult met 3 ook al wel het nodige gerommel in je buik merken. Hoe zit dat met de anderen? Voelen jullie allemaal al wat?

Geplaatst

@ Miepie,

Je hebt zeker al een mooi buikje hoor. Met 3 van die kleintjes. Je ziet er wel moe uit. Nu maar lekker uitrusten en je klaarmaken voor de komst van 3 kleine dondersteentjes ;-)

@ Aafke,

Jij kunt nu lekker gericht shoppen. Ik zal ook wel eens een foto laten maken door mijn hubbie.

Ik voel sinds vrijdag wat gerommel. Soort hongergevoel onder in mijn buik. Soort bubbeltjes. Dit voel ik nu alleen nog maar als ik zit of lig maar niet als ik bezig ben ofzo.

Dus ons kleintje roert zich. Heerlijk gevoel en geruststellend vind ik het ook want ik vind het nog steeds erg spannend.

Geplaatst

Pauline, ja wij zijn er morgen ! We gaan wel bijtijds weg uit Amersfoort ivm het weer en verkeer. Ben wel benieuwd wat het nou precies inhoud en hoeveel mensen er zullen zijn. Ik zie je morgen !

Groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn dat het goed gaat met iedereen.

Miep, wat een mooie buik! En fijn dat je verlof al is begonnen.

We hebben al een kinderwagen van stokke en een kinderkamer van lichte hout besteld.

Verder heb ik ook al wat rompertjes en sokjes gekocht.

Vrijdag de 20 wken echo gehad, hij was heel bewegelijk. Dus die rare belletjes die ik vaak voelde was dus echt de kleine. Ze kon hem met de echo amper bijhouden. Hij was ook heel koppig, op een gegeven moment lag hij op zijn buik terwijl we zijn gezichtje wilde zien. Alles was goed, maar ze heeft zijn mondje niet kunnen zien, dus daar moeten we volgende week donderdag voor terug. Je kon heeel duidelijk het geslacht zien. Was echt heel grappig. Het is een JONGEN!! Mijn vriend heeft al 2 jongens, dit word dus zijn 3e haha.

Nu gaan we dus lekker shoppen voor ons zoontje.

De rest nog veel succes met de 20 wken echo.

Liefs Junior

Geplaatst

Halloooooo dames,

Hier ben ik weer, met alleen maar goed nieuws! Zet meteen een foto van mijn meisje. 20-weken-echo alles ok, alles d'rop en d'raan. Het blijkt dat ik een eigenwijs meisje ga krijgen, want ze draaide zich iedere keer precies verkeerd om zodat het uiteindelijk meer dan een uur geduurd heeft. Nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, 20-weken-echo zitten erop. Veel spanning en onzekere gedachten, maar kan nu met dit goede nieuws positief het nieuwe jaar in. Ik wens jullie allemaal hetzelfde.

[ATTACH=CONFIG]466[/ATTACH]

Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar met mooie, gezonde baby's!:dizzy:

Groetjes,

Jeannet

3.bmp

Geplaatst

Hee Jeanet en Junior. Fantastisch nieuws. Leuk hoor.

Miepie, een mooie buik hoor. Wat moet dat toch bijzonder zijn, 3 van die wondertjes in je buik.

Ja, ik voel al 3 weken het kindje. Nu zeggen ze wel dat je van een tweede kindje het eerder voelt. Bij mijn eerste was het rond de 20 weken.

Morgen de 20 weken echo. Heel erg spannend. Laatste gok: jongen... We houden het voor iedereen stil, maar zal het hier (stiekem) wel melden.

Jolieneke

Geplaatst

@Junior: leuk een zo'n gefeliciteerd! En @JEannet: een dochter, leuk dat jullie het al weten!

Spannend Jolieneke, je 20 weken echo vandaag. Vooral veel plezier gewenst! Benieuwd wat het wordt!

Zelf vanmiddag dus de verplichte counseling, ben benieuwd. Hoop dat ik dan ook even aan iemand kan vragen waar die harde buiken vandaan komen. Vind het gewoon echt niet leuk. hele buik is onrustig :-(

Groetjes Pauline

Geplaatst

Pauline

wellicht kun je je urine na laten kijken, als je zwanger bent kun je een blaasontsteking hebben zonder dat je het voelt maar wat wel tot harde buiken kan lijden, hou het in de gaten hoor!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Meiske

Dank je wel. Goede tip.

Heb net gebeld met ziekenhuis en kan vanavond na de counseling even blijven en krijg dan inwendige echo, zodat ze ook kunnen zien of bm mond nog rustig is. Zal ook even urine inleveren bij huisarts.

Groetjes Pauline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden