Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iedereen een gelukkig 2011!!!

Onze dochter heeft van 20 tot 8 geslapen!! Is niet wakker geweest, de pop!

Zonet de kerstboom weggedaan en het hele huis is weer 'fris'. Heerlijk!!!

Een fijne nieuwjaarsdag allemaal.

Jolieneke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Wat een goed idee, kerstboom eruit... Miepman maar eens lief aankijken... dat ding verliest zoveel naalden, word er een beetje gek van.

Hellen, Liselot, wat leuk, een jongen. En natuurlijk super dat alles goed met ze was ;)! Denk dat ik toch echt alles wel weer in evenwicht trek hoor, blijf erbij dat het minstens 2 meiden zijn hier...

Jeanine, wat moeilijk, jullie hondje moeten missen... sterkte.

Raar idee dat het nu echt nog maar 3 maanden is (in mijn geval dan) tot de kleintjes er zijn... klinkt toch anders nu het 2011 is, haha.

Geplaatst

Hihi ja Miepie!! Het gaat hard hoor!! Voor je het weet mag jij je 3 miepies vasthouden :-)

Heerlijk rustig aanrommeldagje. Kerstboom weg, met dochter gespeeld. Nu ligt zij op bed (niet dat ze al slaapt maar dat geeft niks.. Hihi, is zo'n kletskous; gaat alle woordjes die ze kent opzeggen:-).

Ik ben niet een vuurwerkliefhebber en nu is er hier in de buurt ook nog een jongen omgekomen door vuurwerk. Bah.. Heftig voor de ouders en omgeving.

Jolieneke

Geplaatst

Iedereen een heel gelukkig en gezond 2011 !

Vandaag ook alle kerstspullen opgeruimd ik was het zo zat. Nu overal weer m'n gewone "accesoires" neergezet en de woonkamer oogt weer een stuk rustiger. Alleen de kerstkaarten hangen nog. Tot ze weer plaats gaan maken voor m'n verjaardagkaarten. Ik heb zo' n houten kaartenhanger ( latjes met lint) waar ik altijd kaarten in hang staat gezellig. Missy is nog steeds onrustig geweest vandaag, hier was er de hele dag nog geknal jammer genoeg. Wel blij ondanks het verdriet blij dat Blossum oud en nieuw niet meer mee hoeft te maken hij was ook zo bang voor vuurwerk.

Maandag alweer 19 weken nog ruim een week en dan de 20 weken echo. Verder nog steeds geen gevoel in m'n buik, geen getrappel niks. Zou het wel leuk vinden als dat nu eens begon. Geduld maar weer.

Jeanine

Geplaatst

Hou jeanine,

Herkenbaar wat betreft de kerstkaartjes. Ik ben volgende week ook jarig en bij ons verdwijnen de kaarten dan ook.

Onze honden vonden het overdag erger dan ''s avonds. Die 'losse' harde knallen komen harder aan dan het constante lawaai. Ben ook voor de dieren blij dat het weer voorbij is (ben er zelf ook heeeeeel blij mee!!!!)

Het gevoel komt, je moet nog effe geduld hebben:-) het is zo bijzonder.

Onze dame trapt (denk ik) al twee dagen recht naar beneden. Mijn blaas krijgt 'rake' klappen hihi.

Trusten!! Jolieneke

Geplaatst

Allemaal een heel mooi 2011 toegewenst!!!

Jeanine, zo zielig als je honden er zo bang van zijn... dan is het inderdaad fijn dat Blossum het niet mee hoeft te maken dit jaar. Nog een weekje... spannend!

Ik voelde al heel vroeg gekriebel, maar maar heel af en toe en echt alleen gekriebel zeg maar. Sinds 2 weken ofzo voel ik echt schopjes/ronddraaien/kop- of kontstoten en afgelopen week heb ik ook voor het eerst aan de buitenkant wat gevoeld. Komt echt vanzelf; zelfs met drie pas met 19w echt duidelijk dus! (Ik had na dat eerste gekriebel verwacht dat het snel meer zou worden, maar het is heel lang daarbij gebleven. Ze schijnen ook veel vruchtwater te hebben, dus dat helpt dan denk ik niet mee).

Jolieneke, fijn, die trappen op je blaas, haha! Ik krijg kopstoten tegen mijn ribben als ik iets te ver voorover wil gaan zitten, kan dus alleen lui hangen (nr3 ligt in stuit tegen mijn rechterrib aan).

Net de ballen die laag genoeg hingen in de kerstboom eruit gehaald, ik laat Miepman zo de rest doen. Hadden een kerstboom met kluit genomen, maar hij valt zo mogelijk nog harder uit dan die zonder die we vorig jaar hadden :S. Lekker zooitje dus, ben blij als ie de deur uit is!

Verder eergisteren mijn nieuwe auto opgehaald! Ik had een Corsa, heerlijk autootje, maar daar passen echt geen drie kids in helaas. Nu een Touran gekocht en Miepman gaat zijn leaseauto dan alleen zakelijk rijden. Heerlijk om zo hoog in- en uit te kunnen stappen nu! Zo, ga weer even verder met mijn nakijkwerk... laatste dingetjes voor school doen voor ze woensdag weer beginnen (woensdag pas ivm verhuizing van school).

Geplaatst

Ha ladies!

Voor iedereen de allerbeste wensen en een heleboel prachtige kindjes in 2011!

Wat apart he? Zwanger het nieuwe jaar in. Echt heerlijk. Ook al die lieve mensen die daarom even extra bij je stilstaan en van die lieve dingen zeggen. Heel leuk allemaal.

@ Miepie,

Ja, jij zal waarschijnlijk de eerste zijn die haar kindjes in de armen kan sluiten. Een grotere auto hebben jullie zeker nodig. Touran is erg groot volgens mij en ruimte genoeg voor 3 kindjes. Jij voelt de hele dag door rommelen in je buik of niet? Dan de een en dan de ander.

@ Jolieneke,

Klinkt goed die trappen tegen je blaas :laugh: Daar ben ik niet jaloers op. Moet nu soms al rennen omdat ik moet plassen om maar niet in m'n broek te plassen.

@ Jeanine,

Ook nog jarig na deze drukke dagen. Dan ben je er wel klaar mee allemaal of niet??

Hier ook de kerstboom de deur uit. Er lag een berg met naalden!! Echt vreselijk. De kerstboom werd net al weggesleept door een klein jongetje. Hij lag er al 10 minuten :laugh: En slepen met die boom, het was er ook 1 met kluit dus het was een zware dobber voor hem.

De hond wordt nu weer wat rustiger. Heeft vanmorgen voor het eerst in 3 dagen weer gepoept want dat durfde ze niet. Plassen deed ze omdat het moest maar dan rennen om het rondje af te maken. Vorig jaar was ze helemaal niet bang maar dit jaar heeft ze bijna 3 dagen onder de tafel gezeten. We hadden rescue spray gekocht maar of ze daar echt baat bij had? Ik wil niet dat ze helemaal knock-out is maar dit was ook wel zielig. Ook allemaal met haar tong buiten boord heel hard hijgen en snel ademen. Eerst dachten we dat ze ziek was maar ze was zoooo bang. Volgend jaar begin in oktober met zo'n vuurwerk cd denk ik.

Beebje doet het goed volgens mij. Ik voel hem regelmatig trappen en dat is zo rustgevend..

Geplaatst

Boogie, ik ben 31 januari pas jarig hoor gelijk met Beatrix ! maar tot die tijd hangen meestal de kerstkaarten. Ik krijg met m'n verjaardag altijd veel kaarten meestal wel rond de 25 en dan vind ik het wel leuk om ze op te hangen. Lisa wordt 24 januari 11 jaar dan nog 2 verjaardagen van vrienden en in december ook al de nodige verjaardagen gehad het gaat gewoon door ! Dan in februari mń schoonmoeder en zwager weer soms vind ik het een beetje teveel worden en je blijft kadootjes kopen. Gelukkig is jou hond ook weer wat rustiger. Missy heeft op oudjaarsdag meer dan 12u haar plas opgehouden om 2u 's nachts durfde ze pas weer en toen weer heel snel naar binnen.

Miepie, een Touran is idd een fijne auto m'n ouders hadden hem ook en ik heb er een tijdje ingereden na het overlijden van m'n vader. Mń moeder heeft geen rijbewijs dus toen werd hij verkocht. De hoge zit is idd ideaal. We hebben nu 2 oude auto's een Nissan Micra en een Volswagen Passat ( belastingvrij) en mede vanwege mń knie toch wel vaak last van de lage instap. Je wordt dus al aardig bont en blauw getrapt van binnen door de kids ! Heb je ook last van maagzuur en zo ? Dat ze ook tegen je maag aan drukken of valt het mee ?

Jolieneke, en hoe jong wordt jij volgende week ? Ik "ouwe" taart ha ha wordt 31 januari alweer 41 jaar nou ja gelukkig voel ik mij soms nog net een klein kind hi hi. Meestal wordt ik ook jonger geschat. Jij voelt de kleine ook al lekker bewegen lijkt mij wel een apart gevoel en dat trappen tegen je blaas, moet je dan niet meer/eerder van plassen ?

Pauline, hoe is het nu met Finn ? Weer wat beter ? Hij was toch niet lekker voor oud en nieuw ?

Ik heb net even wat in huis gedaan maar merk nu al dat ik veel minder energie heb. Zo weer lekker snuffelen op Marktplaats ook een tic of liever gezegd een verslaving ha ha ! Fijne zondag allemaal !

Geplaatst

Hoi hoi!!

Jeanine: ik word 29 jaar… nog een broekie dus :-)

Tja, ik moet van die trappen tegen de blaas niet eerder plassen hoor, dat valt reuze mee. Het voelt af en toe alleen alsof ik al ga plassen…. ben ik nog duidelijk haha? Vandaag is de kleine rustig, geen trappen in de blaas gehad. Ach ze zal wel alle kanten op draaien!!

@ Miepie > ik kan me voorstellen dat jij kopstoten krijgt!! Het is daarbinnen zo vol!! hihi!! Ik weet nog wel van mijn eerste zwangerschap dat op het eind ik ook geen kant op kon. De voetjes/kont in/tegen mijn ribben… auw auw als ze erg ging bewegen!! Ben benieuwd hoe dat bij jou straks gaat als ze alle 3 lekker groot zijn… Het blijft erg bijzonder, 3 hummeltjes!!!

Jolieneke

Geplaatst

he meiden.

wat is het rustig hier.

Gisteren een prachtige gewaarwording, ukkie schopte tegen mijn hand aan, ik voelde het heel duidelijk.

daarna kwam manlief en toen was het rustig. Blijf het heel apart vinden, leven in mijn buik. Je bent nu echt niet meer alleen maar gezellig met zijn twee. Hoe moet dit dan niet voelen voor jou hé miep!

Geplaatst

Haha, die trappen tegen mijn hand heb ik ook sinds een week ofzo. Echt heel grappig. Elke keer als Miepman het probeert te voelen houden ze zich rustig.... Volgens de gyn wordt het getrap over een week of 3 nog erger, dan gaan ze gericht trappen en slaan (beentjes en armpjes strekken).

Net weer apk-keuring gehad en weer goedgekeurd. Nu even rusten en dan zo deel II van de 20w-echo. Denk nu wel heel zeker te weten wat de geslachten zijn trouwens!!!

Geplaatst

Miepie en Hellen,

Leuk he die trapjes tegen je hand. Vind de wat hardere trappen van binnen ook leuk, is toch even een soort van hallo zeggen.

Wat denk je wat ze zijn dan Miepie?

Overmorgen 20 weken echo, ben toch best zenuwachtig, hoop vreselijk dat alles in orde is...

Groetjes Pauline

P.S. Voor diegene die weer aant werk zijn na de Kerst: hebben jullie het ook zo zwaar? Moet echt wennen. Hoe moet dat straks gaan na 16 weken verlof :-D

Geplaatst

@ Hellen,

Dat is zeker een mijlpaal in de zwangerschap. Heerlijk hoor en zo gezellig!!

@ Miepie,

Fijn dat alles goed was en succes vanmiddag!!

Geplaatst

Hallo allen,

Ik moet morgen weer beginnen en zie er flink tegenop. Heb 2 heerlijke weken gehad met mijn dochter. Dat ga ik vreselijk missen!!

Trapjes zijn zoooo lief! Gisteren ging onze kleine ook tegen mijn hand trapjes (kontjes?, kopstootjes?) geven. Elke keer als mijn man ging voelen stopte het weer!!

Jammer voor hem.

Ik ben op zoek naar een mooie, oude meidenkast voor op de kamer van onze dochter. De babykasten blijven staan voor de kleine die nog komt. Zit heel mp af te speuren naar zo'n mooie kast. Wij hebben ook 1 in de woonkamer, zelf wit geverfd. Dat is dus ook de bedoeling voor haar kamer. De Hemnes (Ikea) ladenkast is super als commodekast. Die halen we er dan nog maar een keer bij. Leuke dingen om te doen!!!!

Jolieneke

Geplaatst

Hey dames,

Nou, het is inderdaad wel weer even schakelen hoor, dat werken na de feestdagenn, pfff... en leerlingen zitten in zelfde modus dus dat vult elkaar lekker aan! Gisterochtend om 9.00 uur was de eerste leerling alweer door zijn vriendjes ingetaped... zucht...

Maar ja, ik heb 2 weken alleen maar geluierd en daar werd ik ook niet actiever van, dus iets meer actie is vast wel goed voor me. Ik moet wel zeggen dat ik nu al uitkijk naar mijn verlof straks!

Grappig dat iedereen nu zo met het kamertje bezig is! Wij hebben bericht gekregen dat het kamertje eind januari wordt geleverd, dus papa hier krijgt nu ook last van nesteldrang en wil komend weekend al gaan verven. Uiteindelijk wordt het toch rose, maar dan echt heel licht, meer wit met een zweempje rose erin. En verder komt er een wallpaper van Villa Donderbel te hangen, in de vorm van hondje Dusty omdat die gebaseerd is op een Westie net als onze Fritsie. Waarschijnlijk ga ik die op MDF plakken zodat die ook meekan naar een evt. volgende woning. Het lijkt me zo leuk als de meubeltjes staan, dan kan je echt gaan inrichten! Als het kamertje klaar is, is de woonkamer aan de beurt. Die moet iets anders ingedeeld om plek te maken voor een box en we willen nog een nieuwe bank. Ja, iedereen zegt dat je dat niet moet doen als je een kleintje krijgt, maar die van ons zit echt niet meer lekker en ik wil ook met een kleintje gewoon normaal op een bank kunnen zitten (al is het maar om rustig te kunnen voeden)! En even nog goed dooor kasten gaan om te zien wat bewaard moet en wat evt. opgeslagen kan worden want volgens mij heb je met een kleintje en al dat speelgoed al snel tekort aan bergruimte?

Vanmiddag ben ik voor het eerst naar de fysiotherapeut geweest voor oefeningen om rugklachten straks te voorkomen. Eigenlijk vooral gekeken naar hoe buikspieren en bekken nu functioneren en eigenlijk is dat allemaal nog best goed (geen tekenen van bekkeninstabiliteit of zo), ik moet alleen letten op ademhaling (laag en via buik houden om buikspier te oefenen). Ik was er volgens haar in ieder geval ruim op tijd bij om nog even wat zaken goed aan te leren dus ben blij dat ik maar wel een afspraak gemaakt heb. Over 2 weken weer terug.

Vanavond ga ik voor het eerst naar zwemmen voor zwangeren in het zwembad bij ons om de hoek, dus ook daar ben ik wel benieuwd naar. Ik zwom eerder met Marlijn op dinsdag, maar sinds haar vroeggeboortes ben ik niet meer geweest. Wel belangrijk om in beweging te blijven.

Als het goed is moet ik deze week ook een uitnodiging krijgen voor zwangerschapsgym, die gaat ergens tussen week 22 en week 25 van start. Hebben jullie daar al iets van gehoord of zijn jullie ermee gestart? Lijkt me ook wel apart, gaat wel snel nu allemaal.

Verder heb ik net als aantal van jullie ook het idee dat ik nu een keer of 3 een klein trapje tegen mijn hand kreeg! Maar als ik dan blijf voelen gebeurt niets meer, het blijft bij 1 beweginkje. Nog even geduld hebben denk ik, lijkt me voooral voor pappie zo leuk als ie ook wat kan voelen! Ik hoop dat jij ook snel wat voelt Jeanine, maar bij mij was het ook pas in de 2e helft van 20e week dat ik voor het eerst wat merkte.

@Pauline: jij heel veel succes met de echo morgen!!!

@Miepie: ik hoop dat de 2e helft gister ook een moi resultaat te zien gaf!

Oh ja, ik heb zelf nog een pretecho gepland op 4 februari, dan moet uk al aardig wat babyvet hebbben, en hopen we haar in 3d te bewonderen!

Geplaatst

Aafke, ik ga Mensendieck zwangerschapsgym doen daar "werken" ze tevens aan je houding. Ik heb van nature al een holle rug en straks met een enorme buik zal het nog erger worden. Heb nu al af en toe last van m'n rug. In maart begint de gym. Het is bij ons aan de overkant ideaal dus.

Pauline, heel veel succes met de 20 weken echo morgen ! Ik ben de hekkensluiter van het stel. Volgende week dinsdag mag ik, ben zo benieuwd of alles goed is.

Manlief is weer op zolder aan het werk, gaat toch wel veel tijd en materiaal inzitten. Als de zolder klaar is kan ik met de babykamer beginnen op de 1e verdieping. Ik heb er zin in ! We willen wit laminaat en de muren zijn al wit. Dus de basis houd ik wit. Mocht het een meisje worden dan blijven Lisa haar gordijnen gewoon hangen die zijn roze en anders kopen we nieuwe. Ik wil met roze en zilverkleurige/grijze accesoires gaan werken of blauw met zilverkleurig/grijs. Nog een klein weekje geduld dus dan weten wij ook wat het geslacht is ! Maar dat het gezond is is natuurlijk het voornaamste.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Vandaag 20 weken echo, heel spannend. Slecht van geslapen vannacht. Hoop ontzettend jullie straks te kunnen melden dat alles er goed uitziet (en wat het is natuurlijk)

Miepie: hoe was jouw tweede deel? En wil je iets kwijt over wat je denkt dat de samenstelling van de triplets is?

Groetjes Pauline

Geplaatst

Pauline, succes vandaag! Ik heb elke 2 weken echo en zelfs dan blijft het spannend... hopelijk kan je later vandaag nog een beetje bijslapen!

Jeanine, volgens mijn fysio wordt je rug juist minder hol als je zwanger bent - hij lijkt alleen holler door je buik. Rugklachten komen vaak doordat ie juist niet bol genoeg meer staat en daardoor veel 'stugger' is. Ik ben bekend met rugklachten en heb er tot nu toe gelukkig veel minder last van dan ik verwacht had. Ben wel blij dat ik al met 8w naar de fysio ben gegaan, zeker nu mijn bekken opspeelt.

Aafke, ging het de 2e dag beter ;)? Ik was gisteren even op school en zó blij niet voor de klas te hoeven, zou me nu echt niet meer lukken. Succes nog komende weken....

Ik kan niet echt naar zwgym ofzo (lichaam is al hoogzwanger), maar kan gelukkig vooralsnog nog wel zelf lopen en heb oefeningen van de fysio. Werd dinsdag trouwens gebeld dat ze over 2 weken het kamertje willen komen brengen - natuurlijk net op de ochtend van mijn volgende controle, dus de afspraak wordt nog verzet, maar het kamertje is dus al binnen!

Ronde 2 van de 20w-echo werd gedaan door een heel heel nare arts; ze vertelde er allerlei dingen bij die er totaal niet toe deden (hoe ze maar 1x in haar carriere had meegemaakt dat een eeneiige tweeling die de vruchtzak deelt het tussenschot had kapot getrapt, vragen aan een arts in opleiding "vind je de hoeveelheid vruchtwater normaal?" zonder er verder iets over te zeggen, etc). Ze kreeg weer de hartjes van Flupke en Sjors niet goed in beeld, en het neusbeentje van Flupke kon ze ook niet goed opmeten.. dus ik moet nog een keer. Ik heb gisteren gebeld voor een afspraak en het kon alleen weer bij haar, dus heb haar toen aan de lijn gekregen en verteld hoe vervelend ik het gevonden had - ze had geen idee. Gelukkig reageerde ze positief, was ze blij met feedback die ze mee kon nemen naar andere patienten.

Bij Sjors is het vocht in het linker hersenkamertje net íets te veel (moet 5-10mm zijn, is 11mm) dus ik krijg over 2 weken en over 6 weken ook nog extra echo's op de prenatale diagnostiek om dat in de gaten te houden. Het is hoogstwaarschijnlijk niks (want het is in 90% van de gevallen al niks en van die 10% is het meestal een chrom. afwijking en Flupke heeft het niet, dus dat kan het ook niet zijn),maar ze wil het voor de zekerheid toch in de gaten houden.

Zal het lijstje dus weer even aanpassen ;)

Geplaatst

20 weken-echo:

6 januari: Pauline (19 wkn 3 dagen)

6 januari: Object (20 wkn 6 dagen)

6 januari: Marjo/surf (19wk, 6 dagen)

7 januari: Miepie80 - deel III (!) (22 weken)

11 januari Jeanine (20 weken, 1 dag)

Verloskunde / gynaecologie:

6 januari: Boogie ( 22 wk, 1d)

6 januari: Pauline (19 wk 3d)

6 januari: Marjo (19 wk 6 dg

12 januari: Aafke (23 wk, 2d)

17 januari: Hellen

18 januari: Miepie80 (+ echo, 23w4d)

19 januari echo: surf

1 februari: Miepie80 (+ echo, 25w4d)

2 februari echo: surf

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Leeuw, hoe was jouw echo maandag?

Object, Surf, voor jullie ook mooie echo's hopelijk vandaag!

Geplaatst

Helemaal verliefd!! Alles was goed, alles zit erop en eraan. En....... We krijgen een dochter!

Helemaal geweldig een koningskoppel!

Moet wel maandag even nuchter bloed prikken, het buikje liep paar dagen voor en dan willen zezwangerschapssuiker uitsluiten.

Ik kruip even lekker op mijn ROZE wolk ;-)

groetjes Pauline

Geplaatst

Oh Pauline, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!!

Leuk he, een meisje? Ik ben zo verliefd op die schattige kleertjes (heb al zo'n geweldig snoezig overgooiertje gekocht bij Hennes...:D )

@Miepie: goed dat je die arts wel meteen de feedback gegeven hebt. Raar dat ze soms totaal niet imn de gaten hebben dat er ook patienten BIJ zijn...

Geplaatst

Wow Pauline: gefeliciteerd!!! Weer een meiske erbij!!!

Miepie: bah wat een naar mens!! Echt belachelijk! Goed dat je het nog met haar besproken hebt. Hoop dat ze het de volgende keer goed oppikt. Dan weer kijken hoe het met je ene hummeltje zit qua vocht.

Zo, lange werkdag gehad. Effe met mijn meisje spelen.

Jolieneke

Geplaatst

miepie: jeetje wat vervelend, goed dat je meteen feedback hebt gegeven, knap hoor! positief hoe je ermee omgaat, afwachten dus nog met flupke

pauliene: wauw een meisje, echt leuk naast finn nu een dochter, fijn dat alles goed was

aafke: ben ook naar fysio aan het gaan sinds vorige week. zit nu elke dag op een kussen ivm stuitje wat enorm zeer doet en sinds gisteren last van mijn heupen. tja we moeten het ermaar mee doen. sterkte ermee

ik vind het ook weer wennen na twee weken vrij. Werk drie dagen en heb een eigen bedrijf voor kinderen met autisme via pgb. Hele week werken en een logeerweekend en daarna echt rustig aan doen.

ik voel onze uk elke dag heel erg goed, floep, floep in de buik. Gelukkig elke dag bevestiging.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden