Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoe !!!! Hier ben ik dan eindelijk !!!! Ik ben net thuis en zal jullie niet langer in spanning laten !!! Alles is helemaal goed met de kleine !!!!! Een pak van ons hart ! Temeer vanwege m'n leeftijd. Enne iedereen in onze omgeving dacht dat ik een meisje zou krijgen behalve ikzelf !!!! Tja en ik had dus gelijk ! We krijgen een jongetje !!!!!! We zijn super blij ! Het wordt wel erg blauw in mei hi hi !!!!!!!!!!!

Geplaatst

Fantastisch nieuws Jeanine, gefeliciteerd! En wat een opluchting he, heerlijk dat die spanning nu ook bij jou wegvalt! Geniet er lekker van!

En weer een jongetje haha, ja het wordt inderdaad een hele blauwe meimaand! Maar misschien zorgt Miepie wel in 1 klap voor 3 meiden erbij...;)

Volgens mij heeft iedereen dan nu de 20 weken echo gehad, niet? Super dat iedereen zo'n mooie echo had zodat we nu volop kunnen genieten. Ik zou zeggen: op naar de volgende mijlpaal! Ik richt me nu op week 28 (nog 5 weken te gaan) omdat volgens de boekjes een kleintje dan ook buiten de baarmoeder levensvatbaar is. Ook een heel fijn idee!

Geplaatst

Van harte Jeanine!!! Fijn dat het allemaal goed was!!

Wow, ook een jongen!! Straks genoeg mannen voor mijn meisje hihi!! ;-)

Ja, een levensvatbaar-grens is nu weer de volgende mijlpaal!!

Jolieneke

Geplaatst

Jaah Jeanine wat een goed nieuws!!

Heerlijk gevoel of niet? En voor jullie een blauwe wolk. Je had dus gelijk!

Geniet er maar lekker van!

Die 28 weken grens leef ik ook erg naar toe. Ik vind het nog altijd erg moeilijk voor te stellen dat IK zwanger ben. Kan me gewoon ook nog steeds niet voorstellen dat wij in mei een baby zullen hebben. Ben erg bang dat het alsnog misgaat en dat is moeilijk. Ik probeer me er echt voor af te sluiten voor die negatieve gevoelens maar ze zitten diep...

Gelukkig kan ik daar naast erg genieten van de zwangerschap dus het is erg dubbel. Want als ik al die kleertjes zit te bekijken word ik zo gelukkig :clap2: En die commode en ledikant maken het ook wel echt!! De deur staat standaard open zodat ik lekker om het hoekje kan kijken. VOlgende maand ga ik denk ik met mijn mama of man shoppen. De boel aan kant maken...

Ondertussen is het erg spannend of ons huis verkocht gaat worden. We hebben 30 december een bezichtiging gehad en die mensen willen een bod uitbrengen dus nu maar hopen dat het een redelijk bod is.

Geplaatst

20 weken-echo:

6 januari: Object (20 wkn 6 dagen)

6 januari: Marjo/surf (19wk, 6 dagen)

7 januari: Miepie80 - deel III (!) (22 weken)

11 januari Jeanine (20 weken, 1 dag)

Verloskunde / gynaecologie:

12 januari: Aafke (23 wk, 2d)

13 januari: Boogie (uitslag uitstrijkje poliep)

17 januari: Hellen

18 januari: Miepie80 (+ echo, 23w4d)

19 januari echo: surf

1 februari: Miepie80 (+ echo, 25w4d)

2 februari echo: surf

3 februari: Pauline

4 februari: Boogie (verloskundige 26w2d)

28 februari: Boogie (lactatiekundige)

3 maart: Pauline (+echo 28 wkn 3 dg)

3 maart: Boogie (verloskundige 30w1d)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Geplaatst

Wow meiden, ff spieken hier hoor ;)

Wat een jongensboom is er gaande zeg... superleuk!!!! Ben ook heel benieuwd of Miepie het geheel een beetje in evenwicht gaat brengen ;)

Ik zou zeggen, geniet van jullie wonders.... op naar mei... naar mooie en gezonde kindjes :)

Liefs Son

Geplaatst

Jeanine, super zeg! En nog een jongen erbij.. hebben zo al eenheel voetbalelftal bij elkaar ;). Fijn dat ze zo uitgebreid gekeken hebben!

Van Tess niks meer gehoord he? Tess, als je meeleest; alles goed?

Boogie, ken het gevoel, vind het ook nog steeds heel dubbel en kan nog moeilijk geloven dat het ook allemaal goed kan gaan - maar kan me ondertussen ook moeilijk meer voorstellen dat er níet drie kleintjes gaan komen. Ze maken nu al zo'n deel uit van mijn leven (heb ook weinig anders te doen dan al hun bewegingen bestuderen terwijl ik op de bank hang, hahaha).

Aafke, ik heb precies hetzelfde met 28 weken - vanaf dan maken ze echt een goede kans. De 24 weken is voor mij net zo'n mijlpaal; vanaf dan gaan ze in het ziekenhuis in elk geval proberen ze in leven te houden als ze te vroeg komen. Maar hoop toch in elk geval de 30 weken te halen - elke week extra is mooi meegenomen daarna.

Sowiebo, hoe gaat het met jou? Nog een week tot jullie intake in DD, spannend! Ik hoop dat jij je ook heel snel weer aan mag sluiten bij een 'uitgerekend in'- lijstje en er dan gewoon op blijft staan!

Meisje: 75% kans dat er in elk geval 1 bij zit bij ons ;).

Geplaatst

haha, jij zal wel met een brede grijns op je gezicht alle berichtjes lezen ;) Want je hebt toch een vermoeden wat jullie trio wordt?

Wel gek of niet, dat je nu gewoon een deadline voor ogen hebt.... over max. 3 maanden heb jij gewoon je wondertjes in je armen, hoe bijzonder is dat?

Hier gaat het allemaal wel weer, ik kijk weer vooruit en heb veel zin in de volgende poging. Als alles meezit kunnen we in februari starten en hoop ik van harte dat ik weer zwanger mag worden, maar vooral blijven :) Ik mis het heel erg, dat wel!

Inmiddels heb ik het werk weer opgepakt, bouw het nog wel rustig op hoor. Het zorgt voor de nodige afleiding en het voelt ook weer goed om op school te zijn.

Meiden, ik houd jullie in de gaten..... op naar de volgende mijlpaal met z'n allen!

Geplaatst

ow wat een blauw, wauw! geweldig dat bij jou ook alles goed is, jeanine. Fijn iedereen dus super mooie berichten./

net als jullie heb ik dat ook, met name boogie wat jij schrijft; het blijft onwerkelijk, geloof het ook nog niet elke dag al voel ik natuurlijk wel leven. Maar het vertrouwen hebben dat het deze keer goed komt, tja ook dat heb ik niet. Zal blij zijn als we onze zoon in de armen hebben en hij gezond en wel lekker mee naar huis kan. Het duurt nog wel een tijdje.

Vandaag voor het eerst zwangerschapsyoga, ben benieuwd.

sowiebo; ik lees dat je naar DD gaat. Ik ben nu ook zwanger van een DD embryo. Wij gaan de 20e weer naar dokter S ivm erfelijkheidsonderzoek.

alle broers van mijn man hebben slecht zaad, per broer wordt het minder dus er gaat een familie onderzoek plaats vinden. Erg spannend ook wat dit betekent voor onze zoon op termijn.

succes de 21e, wij vonden het erg fijn daar

Geplaatst

pret-echo:

4 februari: Aafke (26 wk, 4 dagen)

Verloskunde / gynaecologie:

13 januari: Boogie (uitslag uitstrijkje poliep)

17 januari: Hellen

18 januari: Miepie80 (+ echo, 23w4d)

19 januari echo: surf

1 februari: Miepie80 (+ echo, 25w4d)

2 februari echo: surf

3 februari: Pauline

3 februari: Aafke (26w3d)

4 februari: Boogie (verloskundige 26w2d)

28 februari: Boogie (lactatiekundige)

3 maart: Pauline (+echo 28 wkn 3 dg)

3 maart: Boogie (verloskundige 30w1d)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011
(vera
s
sing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011
2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Na alle mooie 20wk-echo's en mijn bezoek aan vk vanmorgen het lijstje maar weer bijgewerkt, en pret-echo toegevoegd! Gaan jullie ook nog een pret-echo plannen? Ik had het geluk dat ik hem cadeau kreeg dus da's mooi makkkelijk natuurlijk.

Vraagje: willen jullie de uitslagen van de combitesten laten staan of kunnen ze verwijderd worden?

Bezoek aan vk was prima, zij denkt ook aan carpale tunnelsyndroom bij armen/handen. Mochten skatehandschoentjes niet voldoende zijn straks, kan het handig zijn een brace te laten aanmeten??? En vooral niet teveel zout (lees: drop/chips) omdat dat vocht vasthoudt. Mijn bloeddruk is gelukkig wel heel goed.

Oh js, en verder kreeg ik te horen dat ik de buik heb van iemand die al een kindje heeft gehad, omdat mijn bovenste buikspieren wat slapper zijn. Vandaar dat ik ook al zwangerder oog, mijn buik begint al hoog zeg maar. Ik mag nu wel over 3 weken al terugkomen.

Hartje klopte prachtig en was niet moeilijk te vinden dit keer, ze kon zelfs al voelen waar het hoofdje zat. Ze liet het mij ook voelen maar ik geloof dat ik er geen talent voor heb want kon het niet echt goed voelen. Ons ukkie lijkt wel steeds beweeglijker te worden trouwens! Dat wil zeggen, het wordt steeds duidelijker ook van buitenaf!

Heel leuk, gisteravond had manlief de primeur (eindelijk goed getimed!)... uk liet zich een aantal keer achter elkaar heel goed voelen tegen zijn hand aan!

@Hellen: spannend dat erfelijkheidsonderzoek. Wel goed dat het wordt uitgezocht, ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat dat voor jullie zoontje betekent. Ik hoop dat het gesprek daarover meer duidelijkheid oplevert.

En succes met yoga vanavond! Mijn schoonzusje heeft ook yoga gedaan en zei ddat ze vooral aan de ontspanningsoefeningen wel veel gehad heeft! Ik wacht met spanning de uitnodiging voor gym af, verwacht die eigenlijk vandaag op de mat.

@Sonja: ik wens jullie heel, heeeeel veel succes in DD! Ik hoop ontzettend dat 2011 een supervruchtbaar jaar wordt en jij alsnog het grote geluk mag krijgen!

Geplaatst

Jeanine, wat leuk jij ook een zoon! En wat heerlijk dat die 20 wkn echo's bij iedereen goed waren. Lekker genieten nu! Heb gister mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht, tot nu toe lukte het nog wel met rokjes en jurkjes die ik nog had liggen, maar broeken gingen niet meer dicht...grappig hoor om in zo'n ding te lopen.

Sowiebo, goed van je te horen. En fijn dat het weer wat beter gaat met je. Ik wens jou ook alle geluk van de wereld met jullie volgende poging. Hopelijk brengt Dusseldorf jullie succes!

Liefs Leeuw

Geplaatst

Haha, Leeuw, klinkt voor mij echt heel raar ... ik ben uit de eerste positiebroeken aan het groeien nu ;). Heb vd week wat ruimere shirts gekocht omdat ook niet alles meer over mijn buik heen past. Toe aan lichting 2 positiekleding dus.

Aanrader voor iedereen: bij de Prenatal hebben ze leggings in de aanbieding en heel leuke jurkjes. Zit echt superlekker als je straks hoogzwanger bent en de rand van broeken in je buik beginnen te snijden ;). Ben normaal niet zo van de leggings en jurkjes, maar draag nu juist weinig broeken meer.

Sowiebo, het móet toch gewoon voor jullie ook een keer mee gaan zitten... Het wordt dan geen mei-kindje, maar hopelijk wel een 2011-kindje voor jullie.

Hellen, wat spannend, ik hoop dat het niet zodanig erfelijk is dat jullie zoontje het ook sowieso zal hebben. Veel plezier bij de yoga!

Aafke, ook een hoge buik dus... al last van je ribben ook? Balen dat je zo'n last hebt van je armen, ik hoop dat de skate-handschoentjes zullen helpen. En fijn dat de kleine het zo goed doet... bijna de 24 weken bereikt!!

Geplaatst

Hoi allen!!

Sowiebo, ik wens jou heel veel succes in DD en gun jou ook van harte dat je zo'n wonder nog mag verwachten dit jaar. Knap dat je hier zelfs schrijft.

Hee Aafke: nou ik heb dus zo'n buik als jij ook hebt (en bij was het ook bij de eerste al snel zo). Het zit bij mij ook erg hoog!! Ik lijk verder zwanger dan gemiddeld bij 23 weken. Het gaat ook maar door hihi!!

We zijn op mijn werk al aan het kijken naar hoe we de gym voor mij kunnen verplaatsen. Het lopen erheen en terug is me teveel. Zeker met elkaar een half uur lopen.

Ook zelf gym geven... Nou ja, afwachten.

Ik zal het schema ook weer eens aanvullen met nieuwe info. Heb volgende week weer controle.

Jolieneke

Geplaatst

Hier ook een slappe buik, m'n vetrol bovenin is net zo groot als m'n buikje inmiddels haha !!!

Gistermiddag heb ik mij even uitgeleefd in de stad heerlijk rustig in de winkel vanwege het slechte weer. Nu we weten wat het is moest ik gewoon wat kopen ! Bij Hema, Prenatal, H en M en V en D geshopt. Bij H en M leuke blauwe sokjes gekocht met als tekst born in 2011. Bij Prenatal oa een blauwe Nijntje.

Verder geniet ik heerlijk van m'n blauwe wolk, over de roepnaam van de baby waren we allang uit maar ik wil graag nog een 2e naam daar moeten we nog even over brainstormen. M'n schoonmoeder kwam dinsdag taart brengen vanwege de goeie echo en wat voor taart ! Een roze chipolatataart !!! ha ha in de overtuiging dat het een meisje zou zijn. Niet dus maar de taart smaakt heerlijk !!!

Geplaatst

Ik ben normaal niet zo strak maar ik heb nu wel een strakke buik. Eigenlijk is die ook wel mooi. Ik krijg nu zo'n streep van boven mijn navel tot onder mijn navel.

Ik merk ook dat ik iets meer in fatsoen trek :happy:

Mijn heupen trekken nu iets bij en mijn billen ook. Ik heb voor mij doen echt mega borsten, mijn man zegt het ook elke keer. Met van die grote blauwe aders en mega tepels :laugh:

Ik heb binnenkort een keer een afspraak bij de lactatiekundige ter voorbereiding van het borstvoeding geven en ook zo'n informatie avond met mijn hubbie. Ook een info avond over de bevalling en 1 feb start de olifantengym.

Leuk hoor allemaal! Ik krijg 25 maart verlof. 6 weken voor de uitgerekende datum en hoef 1 september pas weer te gaan werken. Ik ga dan 27 uur werken (3x9)

Zo weer een update van mijn kant :happydance:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag, Is er hier iemand, buiten Miepie natuurlijk, die al echt een grote buik heeft? Bij mij zie ik nog geen bolle buik. Misschien omdat ik een binnendrager ben en de placenta aan de voorkant ligt. Ga binnenkort een pretecho doen, dus ben benieuwd. Verder alles prima hier. Ze houdt me regelmatig wakker met haar geschop wat steeds harder wordt.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Hoi jeanet!!

Hier wel een hele dikke buik met de placenta voor maar ik ben zwanger van de tweede. De een is nu eenmaal dikker. Het zegt helemaal niks en eigenlijk moet je er blij mee zijn. Ik waggel nu al en we moeten nog wel even. :-)

Als alles maar gezond is!!!! Buikje komt vast nog wel!!

Hier alles goed. Zoals ik al schreef, waggel ik. Oude opa's en oma's lopen me zowat voorbij haha!! Het kost allemaal wat meer moeite en kost meer tijd.

Ik heb de eerste yogales gehad. Was voor mij wennen. Zoveel rust en tijd voor jezelf. Wel relaxed.

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden