Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauline, wat ontzettend fijn dat alles goed is ! En een meisje ! Wow, echt leuk ! Nu lekker meisjesdingen shoppen, lekker roze !

Pfft ik vind het wachten tot dinsdagmiddag lang duren maar nog even geduld !

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeeh Pauline een meisje! Wat leuk zeg. Na een jongen een meisje. Super!

Vertellen jullie ook aan de rest van de wereld dat het een meisje wordt of houden jullie het voor jezelf.

@ Miepie,

Goed zeg dat je even geventileerd hebt. Sommige mensen hebben dat echt niet door hoor dat ze ronduit bot zijn. Vreselijk. Las ik nu goed dat 1 april de bevalling voor jouw gaat starten? Wordt dat dan een keizersnede of een normale bevalling?

@ Aafke,

Gisteren heb ik toevallig de uitnodiging gekregen voor olifantengym. Ik start 1 februari. Ik vind het wel erg leuk, allemaal zwangere vrouwen. Heb er echt zin in :clap2: Gezellig kletsen enzo. Heb je nog playmobil uitspattingen gehad :laugh:

Hier gaat het allemaal goed. De verloskundige was zeer tevreden. Ik heb een mooie buik maar ik groei wel erg hard. Ik ben in totaal al 9kg gegroeid. Ik heb alles over voor een zwangerschap maar ik vind het wel moeilijk om zo dik te worden. Voel me er echt niet prettig bij. Ik kan ook niet echt zeggen dat ik zo vreselijk snoep maar krijg dikke benen van het vocht dus de verloskundige zei al dat ik al die kilo's waarschijnlijk snel kwijt ben na de zwangerschap. Daar hoop ik dan maar op.

Gisteren lekker gekroeld met een lekker moppie van inmiddels 8 weken. Hij was wel prematuur dus nog heel fijntjes. Heerlijk! Kan me niet voorstellen dat wij straks ook zo'n moppie hebben.

Hier kijk ik regelmatig in m'n doos met baby spulletjes wat ik allemaal heb. En een beetje inventariseren wat ik nog nodig heb. We weten wat het wordt maar mijn man wil niet dat ik al in het thema dingen koop want dan zijn we erbij. Mijn moeder komt vast en zeker nog op het kamertje en als er dan gekleurde spulletjes liggen....

Geplaatst

@Boogie: verstoppen!! Hihi! Ik stop alle kleertjes ed die ik koop in een la die verder niemand opent (mijn man misschien maar hij weet wat erin zit). Die la zit in een wasmeubelkast op onze kamer. Opa en oma komen daar niet en de kids van mijn man ook niet. Tja, als ze zouden gaan zoeken....

Ik zou zeggen, zoek een goed plekje:-) veel te leuk om al iets te kopen!!

Ik groei ook heel hard, zit ook al op 80 kg!! Ik heb echt een dikke toeter.

Geplaatst

Pauline, super, niet meer vanaf komen, die roze wolk! (Voorlopig dan in elk geval ;)).

Wij hebben heel veel kleertjes gekregen en daarnaast weet iedereen dat wij 'niet weten' wat het wordt/ze worden (of eigenlijk zijn). Heb twee weken terug vrolijk meisjeskleertjes in de opruiming gekocht met de opmerking "als het allemaal jongens zijn geven we dit wel weer kado" erbij, haha. Inmiddels weet ik zelf in elk geval wel of we ze zelf gaan gebruiken ;), maar Miepman weet natuurlijk ook niet wat ze zijn.

Ga even oefeningen doen, pijn aan mijn benen vanuit mijn rug :S.

Ik heb trouwens al een enorme pens, kom nu 1 kg per week aan... * slik *. Volgens de gyn heel normaal nu, maar ik moet er wel even aan wennen na eerst alleen af te vallen/op hetzelfde gewicht te zitten. ZIt nu weer bijna op mijn startgewicht, nog -1kg.

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een goede berichten allemaal!

Ik heb vanmiddag de 20 weken echo gehad, alles was helemaal in orde. De jongens bewegen erg goed en er zijn geen afwijkingen geconstateerd. Mijn vriend heeft een taxi van DenHaag naar Haarlem genomen om erbij te kunnen zijn, want er reden geen treinen.

Ik moet zeggen dat ik het onwijs fijn vind om dit allemaal zo samen te beleven.

Ik groei ook enorm, ben al 12 kilo aangekomen, gelukkig allemaal buik en borst, verder valt het mee. Maar ik merk ook dat het zwaarder wordt.

Verder heb ik net een proef geboortekaartje besteld op http://www.poobies.nl... hele leuke site met allemaal opties en mogelijkheden. (ook 3-luik kaarten)

Wij zijn ook begonnen aan de cursus samen bevallen. De 5 andere stellen zijn al een stuk verder, maar wat buik betreft doe ik niks onder voor de anderen.. hihi

Wij hebben het aanschaffen van spullen nog uitgesteld omdat we de 20 weken echo wilde afwachten, dus we kunnen nu eindelijk LOS!!!!!!!!!!!!:clap2:

TIP: Wij gaan dit weekeinde een kinderwagen kopen, we hebben op marktplaats gekeken, maar hebben nu besloten om toch een "nieuwe" wagen aan te schaffen, maar dan bij babyjungle.. daar verkopen ze modellen uit 2008 en 2009. Deze modellen zijn helemaal nieuw maar veel goedkoper als het nieuwste model uit 2010/2011.

Pauline: Gefeliciteerd met je echo, wat leuk een dochter. Kruip maar lekker op die roze wolk.

Miep: Wat een raar mens, maar wat ontzettend goed dat je het gezegd hebt en dat ze er open voor lijkt te staan. Ik hoop dat ze bij de volgende echo alles goed in beeld kunnen brengen. Jij komt zo ontzetten relaxed over, heerlijk hoor!

Jeanine: Dat wachten is verschrikkelijk, maar voor je het weet is het zover. Ik zal aan je denken volgende week.

Boogie: Hoe was jouw afspraak vandaag, jij moest toch naar verloskundige?

Nou dames, zet hem op!

XX Marjo

Geplaatst

Hee Surf!! Gefeliciteerd hoor. Fijn dat het er allemaal goed uitziet. Gelijk heb je om op die manier een wagen te kopen. Ik ken dat helemaal niet maar het klinkt goed! Wij hebben al een wagen, die van onze dochter. Zijn we niet super tevreden over overigens maar om nu weer een nieuwe te kopen...

In de wagenbak liggen ze maar zooo kort, onze dochter was er met 3 maanden uit gegroeid. Da's wel balen.

Jolieneke

Geplaatst

Boogie, heerlijk he, een beetje door al die babyspulletjes rommelen ;).

Surf, fijn dat alles met jouw kleintjes ook goed is! Wij hebben via Marktplaats een Urban Jungle Duo gekocht - erg fijne wagen (ze gaan met z'n drieen in de tweelingbak).

Vandaag deel III van de 20-w echo gehad en alles was verder goed. Moet de 20e en dan met 30 weken weer terugkomen voor dat vergrootte hersenkamer-dingetje, maar zolang het onder de 15 blijft/niet groeit is er niks aan de hand, het is meer voor de zekerheid.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

boogie:lekker dat shoppen hé en snuffelen, geniet ervan

surf: fijn dat ales goed is, super! geniet er lekker van. Hoe voel je je verder met twee in de buik?

miep: ook fijn dat bij jou weer alles goed is, respect voor jou je draagt er drie! wat betekent de due op 1/4 worden de kids dan gehaald?

Geplaatst

Hellen, ze laten me daar max twee weken overheen lopen, dus uiterlijk 15/4 worden ze gehaald. Maar hangt vooral af van hoe ze het doen; als er een in groei achterblijft kan het ook zijn dat ze met 30 of 32 weken ofzo al gehaald worden. Maar binnen 3 maanden zullen ze er dus waarschijnlijk wel zijn, hoe raar!

Surf, ik groei op het moment een kilo per week! Ook grotendeels buik (die zit nu op 40 weken), maar heb het idee dat ik ook iets vocht vast begin te houden in mijn benen > zie de afdruk van mijn sokken in mijn voeten staan 's avonds ;).

Geplaatst

Hey Marjo,

Fijn dat alles goed was met je jongetjes! En heeeeel veel plezier met het LOS gaan, haha! Is nie moeilijk hoor, gaat vanzelf als je je eenmaal laat gaan ;)

@Miepie: ook fijn te horen dat deel III een goed resultaat gaf. Wel heel wonderlijk hoor om te beseffen dat jouw kleintjes er met een maand of 3 al zullen zijn. Wat gaat het toch snel! Dat vocht vasthouden herken ik trouwens heel erg. Ik heb geen idee hoeveel ik ben aangekomen want ik heb niet meer op de weegschaal gestaan sinds mijn eerste bezoek aan de vk, maar ik merk het vooral aan mijn handen. Volgens mij valt het bij mijn enkels nog wel mee (afkloppen...) maar ik heb mijn trouwring anderhalve week geleden al afgedaan (lukte nog net, met behulp van zeep) en die draag ik nu aan een kettinkje. Deze week begon ook mijn horloge met metalen klembandje ontzettend te knellen dus ook die is nu vervangen door verstelbaar leren bandje.

Hebben jullie ook zo'n last van slapende armen en vingers? Ik dus wel, vooral als ik heb geslapen. Ik vermoed dat ik misschien last heb van dat carpale tunnelsyndroom dus vandaag ook maar van die skate-handschoentjes meegenomen sodat ik 's nachts mijn polsen kan 'spalken'. Ik hoop dat het helpt want vindt het heel irritant. Verder heb ik weinig klachten dus mag eigenlijk niet teveel zeuren. Net nog lekker tukkie gedaan op de bank (echt heerlijk zo'n weekend...) en zometeen met manlief uit eten.

Iedereen een fijn weekend!

Geplaatst

Hoi dames,

Hier alles goed, Los dos doen het prima. Ik alleen even wat minder. Ik ging namelijk donderdag avond super fit en gelukkig (vanwege echo) naar bed en 2 uur later ging ik los. Spugen, ik heb de hele nacht niet geslapen. het kwam er om het uur aan alle kanten uit... vreselijk. Dit heb ik nog niet meegemaakt. Dus vrijdag maar thuis gebleven, inmiddels gaat het beter kan ik weer eten en drinken. Ik ben 2 kilo afgevallen in 1 nacht en 1 dag.

Miep: Wij gaan ook de urban jungle duo aanschaffen, het lijkt mij een prima wagen. Fijn dat die 3 er samen in kunnen. Wij doen geloof ik wel met 2 losse bakjes erop. Fijn dat je 20 weken echo deel 2 goed was en hopelijk komt dat met dat hersenvocht ook allemaal goed, je word in indergeval goed gecontroleerd. En wat een bizar idee dat de kindjes er over 3 maanden al zullen zijn... wow... Hoe gaan jullie het doen na de geboorte, krijg je extra hulp thuis?

Aafke: Dat lijkt mij zeer irritant, die slapende vingers enzo, ik hoop dat zo'n skate handschoentje helpt. eet smakelijk vanavond, wat een heerlijk idee om even met je vent te gaan eten.

Jolieneke: Ik kan me voorstellen dat als je al een wagen hebt dat je dan geen nieuwe koopt. Lag jouw dochter er echt maar 3 maanden in? Gaat dat zo snel?

Fijne avond nog.

Liefs,

Marjo

Geplaatst

Hallo allemaal!!

Nou, mijn laatste jaar in de 20 is begonnen!! 29 jaar geworden vandaag. Vanmorgen heeeel erg veel buikpijn!!! Weer bandenpijn denk ik. Twee paracetamol gehad, werd niks beter. Heb de hele ochtend op de bank gelegen. Vanmiddag onder de warme douche gestaan. Werd iets beter. Tja en toen was de visite er al. Gelukkig ging het allemaal aardig goed. Vanavond vrij.

Onze dochter was met 3 mnd uit de wagenbak gegroeid. Nu is de quinny buzz die wij hebben ook wel erg klein.

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Je hebt vast leuke kadootjes gehad ook spulletjes voor de baby ?!

Gaat echt hard Miepie dat je over 3 maanden als je kindjes in de armen hebt. Lijkt mij best zwaar nu al zo'n dikke buik maar ja 3 nemen natuurlijk meer plaats in dan 1. Ik ben inmiddels anderhalve kilo aangekomen ja ja in 20 weken tijd !!! Moet nog bijna dagelijks overgeven maar eet wel dingen die ik lekker vind.

Aafke, Ik heb geen slapende vingers/handen maar ineens schieten ze in de kramp als ik bv iets vasthoud maar dat heeft mede te maken met m'n auto imuunziekte denk ik ?! Ik had maanden geleden ook zo vreselijk last volgens de internist past het bij het ziektebeeld.

Ik heb een 2e hands kinderwagen een quinny ( 3 wieler) met een groot wendbaar wiel voor. Hij ziet er nog erg mooi uit. De kinderen van m'n vriend zijn er dit weekend weer. Ik merk dat ik eerder geiiriteerd ben mede vanwege de moeheid. Dan trek ik mij even terug. Vanavond even foto's op schijfjes gebrand en op de externe harde schijf gezet. Ik maak vaak en veel foto's en fotoboeken . Had er nog zoveel op de computer staan loop een beetje achter momenteel en dacht nu moet ik ze er echt afhalen stel dat hij een keer crasht dan ben ik alles kwijt. Wordt straks wat als de baby er is dan kan ik lekker veel foto's maken van de kleine. Vanmiddag de sidetable opgehaald en hij staat prachtig met al m'n spulletjes erop. Ik wil ook nog graag een nieuwe eetkamertafel maar alles op z'n tijd het verbouwen van de zolder en straks inrichten van de babykamer kost al genoeg. Ik ga maar weer eens snuffelen op Marktplaats een andere hobby van mij zoals jullie weten, echt een verslaving ! hi hi !!!

Fijn weekend nog voor iedereen !

Geplaatst

Hoi jeanine!

Bedankt voor je felicitatie. Ik ben erg verwend maar weinig voor de kleine hoor. Ze vinden het lastig iets te kopen; speelgoed is er genoeg -> mijn dochter. Kleren, tja ze weten niet wat het wordt. Hihi. Wel grappig dat mijn gehandicapte broer 'zeker weet' dat het een jongen wordt en met de begeleiding dus een echte jongensromper

heeft gekocht!! Tja.. Dat wordt het dus niet :-) oma zegt

ook steeds: wat flauw dat jullie niks zeggen..... Haha!!

Ik herken het wel hoor dat je sneller geïrriteerd raakt als de kinderen van je man er zijn. Ik vind ze lief en leuk hoor, maar de weken dat ze bij hun moeder zijn, verlopen veel rustiger (sowieso, maar ook zeer zeker voor mij).

Hobby mp: wij zijn dus geslaagd in het kopen van een mooie kast!! Grappig detail: dezelfde kast hebben we al eens 'gepimpt'. Super om 2 dezelfde te hebben, nou ja; we moeten nog schuren en verven!! Deze komt dan bij onze dochter op de kamer te staan.

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke, fijn dat je een mooie kast gevonden hebt! En dan nog precies dezelfde ook... Wel ontzettend lief van je broer trouwens :).

Marjo, voel je je inmiddels wat beter? Zo naar, je wordt zo slap van zo'n buikgriepje... hoop dat het inmiddels weer helemaal over is. Urban Jungle Duo rijdt heerlijk (wij hebben er wel een stangverhoger op - zijn allebei lang) en het fijne is dat ie gewoon door alle deuren kan. Wij hebben 'm nu 2e hands gekocht (echt oud ding) en mijn moeder knapt 'm nog iets op en als ze uit de bak groeien kopen we een buggy en verkopen we deze denk ik gewoon weer via MP.

Jeanine, fijn dat je ondanks je misselijkheid inmiddels in elk geval niet meer afvalt. Een beetje is niet erg, maar daar zitten toch grenzen aan ;). Hoe gaat het met je misselijkheid? Blijft het zo erg?

Geplaatst

@ Jolieneke,

Happy birthday to you :positive energie: Ik hoop dat je een gezellige dag hebt gehad!

Wat onwijs lief van je broertje. Ik had dat toen ook met m'n zus. Ik had jongens sokjes gekocht maar het werd een meisje :laugh:

@ Marjo,

Wat naar zeg dat je zo ziek bent. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

@Miepie,

Wat ongelooflijk zeg dat je eigenlijk met 22 weken al een buik hebt van 40 weken. Als je dan hoort dat er 3 in zitten is het wat logischer :happy:

Ik heb ook een quinny. 2e hands van m'n zus. Prachtwagen en zo goed als nieuw.

Ik ga er gauw vandoor. Schoonmama is jarig. xxx

Geplaatst

Miepie, het misselijke valt op zich nu wel mee zei ik tegen iemand van de week en prompt was ik weer 2 dagen kotsmisselijk. Het overgeven is nog eens per dag. Ineens moet ik dan uit het niets kotsen als een gek. Gisteravond ook weer ik wilde naar bed gaan en alles kwam eruit en zo zuur dat het zeer doet. Ik ben een avond kotser ha ha. Maar ik vind nog steeds heel veel dingen vies als ik die maar vermijd. Maar ja dat wil niet altijd. De kids aten gister patat alleen die lucht al getver en ik was er altijd gek op. En vis !!!! Dat lust ik normaal al niet en nu die lucht !!!! iew ! Ik slik nog braaf die gemberpillen dan is het draaglijker zeg maar. Ik ben ook zo vreselijk moe dat was ik altijd al vanwege mń ziekte maar nu wil ik de hele dag wel slapen maar dat ka natuurlijk niet. Ben wel in de "gelukkige"positie dat ik niet werk dus kan mń dag indelen hoe ik het zelf wil.

Geplaatst

Hoi allemaal,

lang niet op de site gekeken want ik had een tijd geen internet. Maar heb even de lijst bijgewerkt: wij hebben ook een goede 20 wk echo gehad en....ook een jongen! De mannetjes zijn in de meerderheid in mei zo te zien!

Groetjes!

20 weken-echo:

6 januari: Pauline (19 wkn 3 dagen)

6 januari: Object (20 wkn 6 dagen)

6 januari: Marjo/surf (19wk, 6 dagen)

7 januari: Miepie80 - deel III (!) (22 weken)

11 januari Jeanine (20 weken, 1 dag)

Verloskunde / gynaecologie:

6 januari: Boogie ( 22 wk, 1d)

6 januari: Pauline (19 wk 3d)

6 januari: Marjo (19 wk 6 dg

12 januari: Aafke (23 wk, 2d)

17 januari: Hellen

18 januari: Miepie80 (+ echo, 23w4d)

19 januari echo: surf

1 februari: Miepie80 (+ echo, 25w4d)

2 februari echo: surf

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011
(vera
s
sing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011
2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Geplaatst

he leeuw:

wai een goed bericth van jou, van harte met de goede echo en leuk ook een jongen! wat een blauw hé

jeanine: wat vervelend voor je dat je nog steeds zo misselijk bent, echt niet leuk. Heel veel sterkte

Miep: boh de tijd gaat idd snel, binnen nu en drie maanden zijn je schatjes er al, wauw!!

ik heb vandaag een belafspraak met de dokter in dusseldorf voor het familiaire zaadprobleem, en nu wij een jongen dragen vragen wij ons ook af is deze dan ook onvruchtbaar/verminderd vruchtbaar?

is dit dan een reden om de volgende keer PDG toe te passen!? en alleen meisje embryo's terug te plaatsen en blijft het alleen bij een zaadprobleem of hebben ze ook andere problemen.

voel uk elke dag maar als het even wat minder is dan schiet ik meteen in de stress, herkenbaar?

Geplaatst

20 weken-echo:

6 januari: Object (20 wkn 6 dagen)

6 januari: Marjo/surf (19wk, 6 dagen)

7 januari: Miepie80 - deel III (!) (22 weken)

11 januari Jeanine (20 weken, 1 dag)

Verloskunde / gynaecologie:

6 januari: Boogie ( 22 wk, 1d)

6 januari: Marjo (19 wk 6 dg

12 januari: Aafke (23 wk, 2d)

17 januari: Hellen

18 januari: Miepie80 (+ echo, 23w4d)

19 januari echo: surf

1 februari: Miepie80 (+ echo, 25w4d)

2 februari echo: surf

3 februari: Pauline

3 maart: Pauline (+echo 28 wkn 3 dg)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Zo ook maar even de lijst bijgewerkt en kleurtje ingevuld. Klopt het allemaal weer.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hallo allemaal!!

Hellen: ik weet wat je bedoelt hoor!! Soms voel ik het kindje veel (als ik ga liggen op mijn zij) en op momenten dat ik me bedenk: hoe lang is het wel niet geleden dag ik het voelde.. Lijkt dat eeuwen!! Je wilt gewoon graag bevestiging!!

Blauw! De maand mei kleurt aardig blauw!! Maar ja, bij Miepie en Boogie zullen we het pas over 3 à 4 maanden weten -> misschien kleuren zij het nog wel verder roze in!!

Jeanine: spannend, morgen de 20 weken echo!!! Ik wens je heel veel plezier bij de echo!! Gaat helemaal goed komen!!

Jolieneke

Geplaatst

Dankjewel Jolieneke, ik ben nu al zenuwachtig ! Ik moet pas om 14.45u en meld mij hier wel weer eind van de middag of 's avonds.

Wat is het lekker weer buiten, ik ga maar even een frisse neus halen zometeen.

Geplaatst

O ja, erg herkenbaar!! Het is ook spannend!!

Lange dag morgen, omdat je zo laat pas aan de beurt bent!

Het is heerlijk weer! Hier in het noorden vanmorgen erg fris. Mijn dochter had binnen no time knalrode wangen!! Heerlijk winterweer!!

Jolieneke

Geplaatst

Bijna alle 20 weken echo's gehad!

@Jeanine: heeeeel veel sterkte met het wachten morgen, ik was ook ontzettend zenuwachtig dus heel herkenbaar ook. Ik ben heel benieuwd of jij ons lijstje nog wat roser kleurt!

@Leeuw: gefeliciteerd met je mooie echo, fijn he? Nu wordt het misschien nog makkelijker om er echt van te genieten, had ik in ieder geval wel!

@Jolieneke: nog van harte met je verjaardag, verwend worden is altijd leuk natuurlijk!

Ik ben trouwens ook wel heel erg bezig met 'voelen' de hele tijd hoor, maar die kleine maakt zich op gezette tijden erg druk. Voor zover ik nu kan merken vooral om iets voor drie uur 's midddags en rond 12 uur 's nachts (merkte ik in het weekend omdat ik er doordeweeks veel eerder inlig en al slaap, haha! Alleen manlief kan het nog niet echt voelen. Steeds als ik denk nu moet ie komen voelen, houdt het daarna op... nog even geduld hebben dus. Woensdag weer naar vk en dan weer hartje luisteren, ook leuk!

Misschien ben ik anderen nu vergeten, sorry!

Geplaatst

Leeuw, fijn dat alles bij jou ook goed was. En een jongetje, de lijst wordt zo heel blauw! :)

Jeanine, spannend hoor, morgen eindelijk je 20w-echo... hoop dat je wat afleiding kan vinden komende 23 uur ;).

Aafke, heel herkenbaar, haha. Hier zijn ze vaak 's ochtends vroeg (4/5 uur) druk, 's middags en rond 1 uur 's nachts. Ik heb wel het idee dat ze alledrie een wat ander ritme hebben, haha. 's Nachts voel ik vaak vooral Quick onderin, 's octends vroeg is het vooral Flupke die ligt te gymen en 's middags Sjors die me kopstoten geeft - en af en toe een trapje van Quick of Flupke. Gisteren ging Quick hard in protest toen ik op mijn linkerzij ging liggen, lag voor hem geloof ik niet lekker, haha. Miepman is ook elke keer te laat helaas... komt nog wel ;).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden