Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeannet, bij mijn schoonzusje begon je met 26 weken pas wat te zien. En hoe trots ik ook ben op mijn buik...af en toe is ie wel heel zwaar en zit ie erg in de weg, dus nog geen dikke buik hebben heeft ook z'n voordelen ;) (maar snap heel goed dat je er liever wel een zou hebben).

Jolieneke, even wennen dus, de yoga? Heb je bij je dochter ook iets van zwgym gedaan? Ik kom trouwens nauwelijks meer vooruit, beetje schuifelen, haha.

Boogie, thanks voor de update, hihi. Merk aan jullie verhalen wel dat een drieling toch wel even heel anders is....zit al 'hoogzwanger' thuis en ben waarschijnlijk bevallen tegen de tijd dat jullie met verlof gaan, raar hoor...

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

die buiken opmerkingen krijg ik steeds van anderen; zo das een flinke buik of je bent pas 16 weken hé!? nee, 22 weken ow dan heb je een kleine buik.

tja, wat is normaal. ik heb geen idee. Was 6kg afgevallen in de 1e 14 wkn en daarvan daar nu 3kg bij, maar alles is wel veel losser/slapper/cellulite. Morgen naar VK eens vragen

dan nog wat zaakjes:

wie van jullie heeft wel met momenten een zwaar, drukkend gevoel in de schaamlippen, als ik er dan even aan voel en bekijk zijn ze gezwollen en hard, daarna zijn we weer normaal, wat is dit?

dat heb ik ook met borsten, de ene dag heel erg gespannen en vol, de dag erna minder. Hoort dit erbij?

verder zijn we druk geweest met de geboortekaartjes;kreeg 25 boeken mee afgelopen woensdag. Het wordt een kaart van geboortedorp.com of knoelie.com

nog even definitief de knoop door hakken, verder houden wij een borrel op de kinderboederij of bij een andere feestlocatie maar moet wel geschikt zijn voor kids want er komen er heel veel mee.

Ook wij gaan naar de voorlichting bevallen in het ziekenhuis en de borstvoedingsavond, wat hebben we het ermaar druk mee

afgelopen woensdag eerste yoga gehad, viel ik daar flauw. Ik was blijkbaar te gefocust op de ademhaling en hop daar lag ik, was normaal bij de eerste les zei ze maar was ze vergeten te vermelden

Vond het wel fijn maar net als jij, Jolieneke, ook wel raar om eens te ontspannen en dan via je baarmoedermond en vagina uit te ademen, hahaha!???

ik lees dat het goed gaat met jullie allen, leuk ook om te lezen dat idd sommige familieleden er zo vanuit gaan dat het een ander geslacht wordt.

Miep: gaat ie nog allemaal?

liefs, Hellen

Geplaatst

Hoi Jeanet,

Echt een dikke buik heb ik niet. Volgens mij blijft het de laatste weken een beetje stabiel. Het ging namelijk erg hard in het begin maar ik trek nu bij.

Ik ben wel flink gegroeid maar ook dat trekt voor mijn gevoel wat meer bij.

@ Hellen,

Ik heb gekozen voor zwangerschapsgym. 1 februari begint het, ik ben benieuwd. Lijkt me leuk om met andere meiden buikies te vergelijken enzo.

Wat een aantal boeken zeg voor die geboortekaartjes! Dan zie je toch ook door de bomen het bos niet meer? Ik vind het moeilijk wat we zullen doen. Heb wel gisterenavond een lijst gemaakt wie er allemaal een kaartje moeten hebben. En het zijn er nu al rond de 100! Ik zal er ook vast een aantal vergeten zijn maar daar is die lijst voor.

@ Miepie,

Ja, jouw zwangerschap is niet te vergelijken met de onze. Jij bent nu al op het toppunt waar ik zal komen waarschijnlijk. En ik ga eind maart met verlof en dan heb jij met een weekje al die kleintjes al bij je!

@ Jolieneke,

Jij waggelt dus al? :laugh: Pinguin. Ik heb het dan echt nog niet slecht getroffen. Ik kan normaal lopen zolang ik niet moe ben. Dan krijg ik pijn van m'n bekken en wordt het lopen ook lastiger. Maar.... op zich mag ik niet klagen.

Geplaatst

hah, wat een feest der herkenning!

@Jeanet: ja, mijn buik is echt al enorm. Voor mijn eigen gevoel, maar ook als ik afga op het commentaar in mijn omgeving. Hoe vaak ik al niet "Weet je zeker dat het er geen twee zijn?" heb gehoord... Ik wil binnenkort eens een buikfoto posten, ben nu bezig digitaal materiaal wat te verzamelen en te ordenen zodat ik straks een mooi hema-album kan maken. Moet nog wat echo-foto's scannen en foto's van mijn mobiel op laptop zien te krijgen.

@Hellen: ik herken dat niet zo bij mezelf maar heb er wel over gelezen. Schijnt volgens mij wel vaker voor te komen. Ik merk het zelf vooral aan mijn buik, die spant zich regelmatig aan.

En wow, 25 boeken! Daar ben je wel even mee bezig! Ik wil ook nog bij een drukkerij langs om eens te kijken, om internet heb ik al wel rondgenuffeld. Ik heb geen voorkeru voor een collectie of merk, maar wij willen wel voor heel erg klassiek gaan, met zo min mogelijk tierelantijnen, wel een gevouwen kaartje.

Haha, en dat gewaggel... ik zei vorige week tegen manlief dat ik voor mijn gevoel nu een beeetje begin te waggelen. Zijn reactie? "Ach schat, dat doe je al anderhalve maand hoor!"

Verder is de snelheid er inderdaad wel uit, en vind ik vooral opstaan van de bank en uit de auto stappen (vrij lage instap) een crime!

Duidelijk te merken dat we een fase verder nu zijn, he? Ik vind het wel leuk dat al die activiteiten nu zo'n beetje gaan starten. Ik heb ook eindelijk uitnodiging voor zwangerschapsgym binnen, die begint op 25 januari. Ben benieuwd! Hoop niet dat ik ga flauwvallen, haha! Zwangerschapszwemmen ben ik nu 2 keer geweest en is ook wel oke, vooral even wat spieren aankweken en tegelijkertijd ook ontspannen. En inderdaad, die info-avonden over borstvoeding en bevalling, daar gaan we ook heen.

Over 2 weken wordt ons kamertje geleverd, lijkt me ook geweldig! Dan kan ik kleertjes gaan wassen en gaan ophangen en een beetje met inrichten bezig. Vandaag bezoek van vriendin die 2 traphekjes en een box meeneemt die meteen in de kamer mag blijven staan. Dan kan onze Fritsie daar ook vast aan wennen... :D

Geplaatst

Hé meiden!

Hellen, ik heb dat een paar weken geleden ook gehad... er daarna niet meer zo op gelet eigenlijk ;) En ben alles onder mijn navel al een paar weken kwijt, hahaha.

Geboortekaartjes: ik kan niet vinden wat we willen hebben - een kaartje wat je dubbel openvouwt zeg maar, dus eerst de linkerkant, dan de rechterkant en dat je dan binnenin voor alle drie de kinderen 1 vlak hebt. Ik ben het dus zelf aan het ontwerpen en heb al een offerte opgevraagd bij twee drukkerijen. Duur, maar aan de andere kant; bij drie kinderen apart waren we nog 2x zoveel kwijt geweest ;).

Aafke, wat echt gaat het dan worden, met een box in de kamer! Hier ook nog 2,5 week tot ze het kamertje komen brengen, mijn zusje komt dan helpen 'm in elkaar te zetten. En dan inderdaad wasjes gaan doen en alles inrichten, echt zin in! (al zal ik veel vanuit een stoel moeten doen en anderen aanwijzingen geven)

Boogie, fijn dat je nog niet waggelt ;). Dat pijnlijke bekken als je teveel doet herken ik wel - en het wordt hier helaas steeds sneller. Ik kan gelukkig wel de auto nog goed in- en uitkomen, de nieuwe auto is al binnen en dat scheelt een hoop.

Net voor het eerst een van de kleintjes van buitenaf zien schoppen, zo gaaf!! En er heeft er ook een regelmatig de hik, vooral 's ochtends vroeg. Genieten.....

Geplaatst

pret-echo:

4 februari: Aafke (26 wk, 4 dagen)

Verloskunde / gynaecologie:

13 januari: Boogie (uitslag uitstrijkje poliep)

17 januari: Hellen

18 januari: Miepie80 (+ echo, 23w4d)

19 januari echo: surf

19 januari: Jolieneke

1 februari: Miepie80 (+ echo, 25w4d)

2 februari echo: surf

2 februari: Jolieneke (verpleegkundig spreekuur)

3 februari: Pauline

3 februari: Aafke (26w3d)

4 februari: Boogie (verloskundige 26w2d)

28 februari: Boogie (lactatiekundige)

3 maart: Pauline (+echo 28 wkn 3 dg)

3 maart: Boogie (verloskundige 30w1d)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Chips, waarom kopieert hij de kleurtjes bij mij niet??? Wie kan me uitleggen hoe ik dat moet doen?? Nu zou ik steeds weer heen en weer moeten om te checken (sommige denk ik wel te weten, maar doe alleen diegene van wie ik het zeker weet, dus heb bijna niemand gedaan, excuses…)

@ Hellen: ja, ik moest ook wel even wennen om te kunnen voelen (?!) dat je bekkenbodemgebied ook kan ademen (?!). Tja, ik laat dat maar over me heen komen, maar ik dacht ook wel even… uhhhh hihihi!!

Ja, ik waggel al een beetje als een pinguin!! Haha… Wanneer ik een lange dag heb gehad en veel heb gelopen is het het ergst. 's Ochtends valt het nog mee hoor!

Mijn buik groeit lekker door. Het verschil merk ik het best wanneer ik op mijn rug lig en zie dat er steeds een dikkere 'bult' op mijn buik ligt! Mijn meiske reageert heel heftig als ik op mijn zij ga liggen. Maakt niet uit welke zij, maar er wordt dan flink getrappeld!! Op mijn rug slapen gaat echt niet, dan kom ik al snel adem tekort!! Meestal slaap ik snel in, dus merk van het getrappel op een gegeven moment niks meer. Het stoort in elk geval niet. Ik vind het een fantastisch gevoel!

Nog iets leuks gezien in het praxis krantje, wie weet ook leuk voor jullie babykamers: In het krantje van deze week (ik ga er dan maar vanuit dat we allemaal hetzelfde krantje krijgen) op pagina 3 staat iets wat je over je geverfde muur kunt verven. Een transparante verf met daarin glitters en andere dingen. Lijkt me erg super om te gebruiken. Onze dochter van 1 1/2 gaat van kamertje verhuizen en zij krijgt een wand geschilderd in roze/rood (weet nog niet goed welke kleur ik echt wil). Daar komt straks de mooie witte kast tegenaan. Ook is er al een vlak geschilderd op een andere muur. Die willen we ook in de nieuwe kleur verven. Daar wil ik die glitters wel op verven. Eigenlijk eerst eens een wand zien waar dat op voorgedaan is. Het lijkt me erg leuk!!

Zo, nu klaarmaken voor de laatste visite van mijn verjaardag! Vriendin haar man en dochtertje waren vorige week ziek, die komen vanmiddag!!

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke, je kan onderaan het bericht waarin het laatste lijstje staat "met citaat reageren" aanklikken. Je haalt dan het stukje

aan het begin en einde weg en evt. tekst die de ander getypt had bij dat berichtje. De kleurtjes verhuizen dan wel mee.

Hier mijn buikfoto van vandaag:

Geplaatst

Hallo meiden,

Al weer een tijd geleden, geen bericht goed bericht zeggen ze wel eens.. maar dat is niet altijd zo..

Vorige week zondagavond rond 19 uur kreeg ik ineens vreselijke buik en rugpijn. Niet normaal meer. Mijn schoonouders gebeld, aangezien mijn vriend in het buitenland was en zij wonen het dichtst bij. We reden naar de 1e hulp. Daar werd ik gelijk naar de andere locatie van het zkh gestuurd omdat ze dachten dat het met de baby te maken had, op die andere locatie zit verlosk. en gyn.

Daar aangekomen met veel geschreeuw vd pijn moest ik urine inleveren en bloed prikken. Ik lag op de onderzoekstafel en er kwam gelijk een verloskundige bij, hartje klopte (na lang zoeken) gelukkig wel maar verder kon ze niks ontdekken. Gyn. werd thuis gebeld en was er heel snel. Ook zij kon niets vreemds vinden maar de pijn die ik had en dat ik zo goed als vd wereld was verontrustte haar erg. Ze vermoedde een gescheurde buikslagader, paniek dus! Er werd meteen een ambulance gebeld om me naar het andere zkh te brengen.

Daar stond een team van artsen/chirurgen enz. klaar voor me. Weer echo en onderzoek, daar constateerden ze galstenen en een acute galblaasontsteking. Ik moest geopereerd worden maar daar wilden ze eerst toestemming van de gyn. voor hebben. Ik werd naar de afdeling gebracht en kreeg eindelijk pijnstillers, al hielp dat weinig tot niks. Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad en was helemaal apatisch zeiden ze. Reageerde amper en kon niets meer...Inmiddels waren mijn ouders ook naar het zkh gekomen, die waren er om 0.00 uur en mijn moeder bleef in mijn huis slapen aangezien ze een eindje verderop wonen.

De nacht was dus een drama, de volgende ochtend kwam een aantal artsen aan bed en die gingen overleg plegen. Na veel overleg (ik stond inmiddels op de spoedlijst) en eindelijk toestemming, werd ik maandagavond om 19.30 geopereerd. Onder narcose dus...pfff... wat vond ik dat eng zeg...

De arts en de anaesthesist garandeerde me dat het echt geen kwaad kon voor de baby, die ging mee onder de narcose en we zouden samen even "lekker slapen".. mijn hele galblaas werd verwijderd. om 22 uur kwam ik terug op de afdeling en mijn vriend was net een uurtje daarvoor thuis gekomen van schiphol. Hij kwam gelijk naar het zkh maar ik was nog zo suf dat ik het amper door had. OM 23 uur werd ik nog een keer wakker gemaakt, was er een verpleegkundige van de gyn. afdeling op haar fietsje naar het zkh gekomen met een doptone app om het hartje te komen luisteren.. echt super lief. Het hartje was even zoeken maar wat was ik blij dat het goed klopte. Ik heb toen redelijk geslapen. Volgende ochtend weer uitgebreid hartje gehoord en s middags was ik weer thuis.

Goed afgelopen dus, maar wat heb ik gehuild van zoveel emoties en besef wat er gebeurd was in zo'n korte tijd.. En hoe het had kunnen aflopen, al heb ik dat idee zo gauw mogelijk overboord gegooid.. Op de afdeling was ik een uniek geval want ze hebben nooit zwangeren daar, en zeker niet met zo'n spoedoperatie. Iedereen leefde erg mee en zorgden heel goed voor me.

Nu dus weer op de been en volgende week weer beetje aan het werk en genieten van de kleine. Die is lekker aktief in mijn buik dus vast een heel sterk kereltje!!

Wij gaan dinsdag naar een bijeenkomst over bevallen in het zkh. Ik ben onder controle van de gyn. gesteld en "mag" niet meer naar de verloskundige toe helaas. Donderdag hebben we de pret-echo, daar kijk ik erg naar uit.

Ook wij hebben nu een babykamer gekocht en die komt over 4 wk, wat kijk ik daar naar uit. Weer wat leuke dingen in het vooruitzicht dus. Goed om te lezen dat het met jullie allemaal zo goed gaat.

Miepie, mooie buik joh hihi.. ik ben ook behoorlijk aan de maat volgens mij maar ik ben er trots op op mijn buik te laten zien.

Iedereen nog een heel fijne zondag-avond! Liefs, Mama-Ree

Geplaatst

Wow Mama-Ree, wat een heftig verhaal! Wat zul jij een doodsangsten hebben uitgestaan om je kleintje! Ik kreeg helemaal de rillingen toen ik het las...

En wat een opluchting om het hartje dan uiteindelijk goed te horen kloppen... ik kan me voorstellen dat dit je emotioneel even helemaal binnenstebuiten heeft gekeerd zeg, pfff!!!

Wel goed dat je onder extra controle komt te staan, en fijn dat je wat leuke dingen in het vooruitzicht hebt. Voorlopig rustig aan, en zoals je zelf al zegt, genieten van die kleine!

Geplaatst

Jeetje mama Ree wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat jullie doodsangsten hebben uitgestaan. Mijn schoonvader heeft zeer kort geleden precies hetzelfde gehad en die was ook zo apathisch van de pijn. Vreselijk hoor. Fijn dat alles goed is afgelopen en dat de kleine man er gelukkig niets aan heeft over gehouden! Heel logisch dat je nog even flink moet huilen af en toe want het had zomaar iets anders kunnen zijn of anders af kunnen lopen!

Doe maar rustig aan en hopelijk herstel je goed.

Geplaatst

Mama-Ree, wat ontzettend heftig zeg! Ben blij dat alles goed is met jou en de kleine, kan me voorstellen dat het naast pijnlijk vooral dood- en doodeng was. Heel veel beterschap, neem de tijd om te herstellen.

Geplaatst

Jee mamaree!!! Wat schrikken!! Ik kan me voorstellen dat je angstige momenten hebt beleefd!! Voor je gevoel kan het toch niet goed zijn om onder narcose te gaan. Wat zul je een pijn hebben gehad!! Mijn vriendin had het net na de bevalling. Dit is toch wel net iets enger!! Fijn dat het hummeltje het goed doet!!

@miepie: bedankt voor je uitleg!! Vervelend dat ik het nu verkeerd heb overgenomen. Zal morgen kijken of ik het netter kan doen.

Ik heb weer eens MAAGZUUR!!!! Bah!! Antagel gehad maar nu werkt het even niet :-( glas melk helpt even. Pfff...

Jolieneke

Geplaatst

mamree: jeetje wat een verhaal zeg, dood eng lijkt me dat. Wat vreselijke gebeurtenis tijdens je zwangerschap, logisch dat jullie je hartstikke zorgen hebben gemaakt. Hoop dat je spoedig hersteld en dat beebje lekker blijft groeien, fijn dat je hartje meteen hebt gehoord. Heel veel sterkte

miep: super mooie foto.............geniet van de schopjes

Geplaatst

Jolieneke, naar he, dat maagzuur. Antagel helpt hier ook maar af en toe... ben toch ook maar aan de rennies gegaan nu en heb een receptje liggen voor iets sterkers van de gyn - maar nog niet gehaald (neem het liever niet als het niet écht nodig is). Wat hier wel veel lijkt te schelen is zo weinig mogelijk vet eten en heel regelmatig wat blijven eten. En inderdaad veel melk/optimel/vanillevla ;).

Geplaatst

Ja, heb weer vla en melk ingekocht net!! Hihi!! Je kunt er niet genoeg van in huis hebben!! De antagel werkt voor het slapen wel goed. Dat is fijn!! Ik slaap nog steeds erg goed.

Ik schrik af en toe van mijn buik. Ik lijk ook wel 30 weken of meer zwanger. Hm... Als ik dan bedenk dat ik nog maar 24 weken ben!! Waar gaat dit heen?? Woensdag controle zal eens vragen wat ik moet en wat vooral niet. Misschien ook nog eens bloed laten prikken op zwangerschapssuiker?? Ik zal vanmiddag eens een buikfoto plaatsen!!

Jolieneke

Geplaatst

Beste meiden,

Wow er is weer veel geschreven. Hier gaat alles goed, mijn buik groeit als kool.. nu 13 kilo aangekomen, vandaag over de 80 kg gegaan. Mijn buik lijkt wat dat betreft op die van miep (ietsie pietsie kleiner) en dat waggelen is dus ook al begonnen. Voelen jullie ook pijn in je bovenbuik, vooral aan het einde van de dag. Ik denk dat het de banden en spieren zijn die vastzitten aan je ribbenboog en borstbeen.. brrrr Ik heb het idee dat mijn lichaam het uitzetten bijna niet bij kan houden. Verder loop ik als een slome en meer dan 3 km red ik ook niet meer. Maar goed, woensdag heb ik weer een echo, mijn vader, moeder en de moeder van Andre gaat mee. Hopen dat alles goed is.

Mama Ree: jeetje, wat zul je geschrokken zijn! Dat wil je toch niet meemaken? Gelukkig ben je weer thuis en gaat alles met de baby en jou goed. Is je partner eerder naar huis gekomen, die zal zich ook wel helemaal lam geschrokken zijn, zeker als je dan net even weg bent. Sterkte ermee en ik hoop dat je nu weer lekker gaat genieten.

Sonja/Sowiebo: Meid, heel veel succes in februari. Ik gun jullie het zo. Hopelijk wordt 2011 dan echt jullie jaar. Ik zal in iedergeval duimen.

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]632[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]633[/ATTACH]

Oke, hier dan 2 van mijn buikfoto's... De bovenste is genomen op 1e kerstdag, toen was ik 20 wk, 5d en de tweede heb ik gister zelf genomen (lastig hoor) met 23 wk, 6d.

En dan gaat het meisje de komende maand nog verdubbelen in gewicht, aiai...waar laat ik dat allemaal???

Gelukkig heb ik geen last van striae, waarschijnlijk het voordeel dat ik wat ouder ben en velletje al iets minder strak is ;)

Wel heb ik ook zo'n mooie zwangerschapsstreep boven en onder mijn navel, 'linea negra' noemen ze dat geloof ik. Dat vind ik dan wel weer grappig! Ik vraag me af wanneer mijn navel gaat ploppenn, als dat al gebeurt?

Geplaatst

Jeetje Mamaree, wat een verhaal. Wat zul je bang zijn geweest en veel pijn hebben gehad! Sterkte met het herstel en wel heel fijn dat alles met het hummeltje goed is.

Miepie wat een prachtige buik zeg!

Mijn buik is inmiddels ook aardig aan de maat ookal ben ik vandaag pas 21 weken.

Afgelopen dagen zo druk geweest dat ik hier niet was dus duurt even voor ik weer bijgelezen ben, zal later uitgebreider op iedereen ingaan.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Aafke, mooie buik hoor! En ach.. maar afwachten hoeveel je buik ook meegroeit als de kleine groeit...

MArjo, heel herkenbaar, die strakke 'bovenbuik' - al heb ik het als ik sta bijna altijd (maar hier is ook met lopen de max niet meer 3km, maar eerder 300 m ;)).

Vanmorgen voor de zekerheid maar een bakje urine ingeleverd bij de HA, af en toe wat steken bij het plassen. Blijk geen blaasontsteking te hebben, maar wel ergens een ontsteking te hebben, dus moet morgenmiddag langskomen... ben heel benieuwd wat er dan ontstoken is :S.

Geplaatst

Jeemienee dat was even schrikken Mama - Ree vooral als de pijn zo erg is dat je denkt wat is dit ????? en natuurlijk gelijk aan de baby denkt. Je hoort het wel vaker dat gal en nierstenen zo pijnlijk zijn dat een mens niet weet waar hij het zoeken moet. Doe kalm aan want voordat die narcose weer een beetje uit je lijf is, geef toe aan je moeheid en dat werken komt wel weer.

Aafke, mooie foto's hoor van je buik ! Wees er maar trots op !

Net de kraamzorg geregeld bij het zelfde buro (Midden Nederland) als waar m'n vriendin bij zat. Zij was er erg tevreden over. Verder ben ik niet vooruit te branden en geef nog braaf elke avond over. M'n vriend is dit weekend weer druk geweest met de zolderkamer. Zaterdagavond kwam m'n schoonmoeder met een kadootje. Kleertjes van Prenatal, nu ze weet wat het is is het stukken makkelijker kopen. M'n vriend zei gisteren, wat als ze het met de echo verkeerd gezien hebben ? Nou dan krijgt het meisje gewoon straks een blauwe babykamer ha ha !!!! Verder heeft hij visioenen dat er een donker kindje uit komt met krullen dat ze het in het lab verkeerd hebben gedaan . Dit komt omdat er bij elke IVF poging wel wat mis ging ! Ach ja hij heeft gewoon koud water vrees ha ha !!!!

Geplaatst

Zo, heb even mijn profielfoto aangepast. Kreeg het niet voor elkaar de foto in een berichtje te verwerken… (blond!!)

Mooie foto's Aafke!! En volgens mij heb ik meer gezien, of heb ik nu net niet goed gekeken?? (ben een beetje een warhoofd!! Jullie ook? Ligt aan de zwangerschap zullen we maar zeggen.. hihi!!)

Ik heb ook last van mijn ribben hoor!! De buik komt al zo hoog te zitten dat ik af en toe niet meer lekker rechtop kan zitten…. volgens mij was dat bij de vorige zwangerschap veel later!! Hmm… ach…

Vanmorgen nergens last van (dan heb ik het over mijn maagzuur) maar nu alweer oprispingen branden!! Baaahh!!!

Jolieneke

(yeah, toch gelukt!!)

Geplaatst

Hihi… 'dikkie dik' zijn heeft ook nadelen hoor!! Haha…

Ben benieuwd naar de andere buikjes!!

Hebben jullie ook rodere wangen? 's Avonds bij het eten rode wangen!! Zeker als ik gekookt heb. Normaal heb ik dat niet. Ben een beste bleekscheet :) Nu dus een kleurtje! Ze zeggen toch ook dat zwangere vrouwen en (altijd) goed uitzien in hun gezicht? In elk geval heb ik een bollere, vollere kop!!

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden