Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jolieneke, ik heb alleen rode wangen als m'n bloeddruk te hoog is maar daar slik ik al jaren bloeddrukverlagers voor. Misschien ben je ś avonds gewoon moe ? een ander krijgt dan weer rode oren hi hi ! Zoals mijn vriend. Ik had trouwens nog wel eens last van een pukkeltje maar nu ik zwanger ben geen pukkel te bekennen in m'n gezicht.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi jeanine,

Ik heb zelfs last van acne normaal gesproken en na de 20 e week niet meer! Was de vorige keer ook zo. Je wilt niet weten hoe gelukkig ik me daarbij voel. Ik heb wel de 'littekens' die je blijft zien -> roodheid. Ik voel me wat dat betreft op mijn best tijdens de zwangerschap!!

Bloeddruk was de laatste keer erg laag voor mijn doen. Dat kan nu zo'n 4 weken later wel heel anders zijn natuurlijk.

Hoe is het met jullie libido? Ik moet er niet aan denken! Zielig voor mijn manneke maar hij begrijpt het goed. Tijdens mijn vorige zwangerschap was het wel minder dan normaal maar niet zoals nu.

Jolieneke

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]647[/ATTACH]

hier dan mijn buik foto. Waremnm gisterebij VK. had een buik voor 25 weken zwangerschap, dus ook wat te groot. Maar goed geen reden tot zorgen.

kindje doet het goed en ben nog steeds niets bijgekomen, bloeddruk was ook in orde.

mooie fot's iedereen, geloof dat we allemaal tot nu toe een iets ruimere buik hebben, hahaha

Geplaatst

Leuk al die buikfoto's! En ja, goede ruime buiken tot nu toe, hihi!

Verloskundige vond het allemaal wel goed, dus ik maak me er maar niet al te druk om.

Ik heb wel het gevoel dat ik dus een week of 2 vooruitloop en vraag me af of dat ook rond de bevalling zo gaat lopen.. Toevallig zag ik bij het uitgerekend in januari-topic dat daar heeel veel meiden hun kleintje al voortijdig hebben gekregen (ook eenlingen). Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat bij mij ook wel eens het geval zou kunnen zijn. Aan de andere kant: mijn gevoel wist ook zeker dat het een jongetje ging worden...

@Jolieneke: herkenbaar hoor, libido hier ook weinig actief. Wat dat betreft kloppen de boekjes over 2e trimester wat mij betreft niet!

@Jeanine: wel schattig dat je vriend zo'n koudwatervrees heeft en zich druk maakt. Tsja, mannen hebben natiuurlijk nog veel minder controle over het hele gebeuren dan wij, ze staan maar een beetje via de zijlijn te kijken! Heb jij inmiddels je kleintje trouwens al een keer kunnen voelen nu?

Geplaatst

Bedankt voor al jullie lieve, opbeurende reacties. Wij zijn ook heel blij dat Mini-Ree ;-0 het zo goed doet. En donderdag de pret-echo dus dan hebben we ook live-beelden.

Herkenbare buiken hoor, en jullie er vast net zo trots op zijn als ik. Mijn baarmoeder zit wat hoger zei de arts dan gebruikelijk rond deze tijd dus dan lijkt het of ik ook wat voorop loop. Grappig dat jullie het over vla hebben tegen maagzuur, dat ga ik ook eens doen. Had er heel lang geen last van maar nu begint het 's avonds weer.

Kijken of ik nog een plaatje van buik(je) kan vinden.

[ATTACH=CONFIG]648[/ATTACH]

Geplaatst

Jolieneke, Hellen, Mama-Ree, nog meer mooie buiken! Wat leuk om zo alle buiken langs te zien komen :)

Mama-ree, hoe is het nu met je? Nog last van je wond? Veel plezier met de pretecho donderdag!

Jolieneke, libido > hier heel ver te zoeken, weinig actie meer, haha. Ben bang dat dat er komende periode ook niet meer in zit ;). Ach, Miepman klaagt ook zeker niet.

ZHbezoek vanmorgen hier was nogal stressvol, even anders dan verwacht. Quick en Sjors doen het hartstikke goed, liggen mooi op eenlingschema en waren sinds vorige echo 200 gram per stuk gegroeid (nu bijna 700 gram). Flupke kwam ineens maar 8 gram zwaarder dan vorige keer (2 weken terug) volgens de metingen, en daarnaast had Sjors wel wat meer vruchtwater dan de andere twee. Bij mij dus gelijk alle alarmbellen af en vol stress zitten wachten op mijn gesprek met de arts. Zij gaf aan dat waarschijnlijk het dijbeentje niet goed is opgemeten; hoofdje en buikje waren ook wel iets onder gemiddeld- maar dat is Flupke altijd - maar goed gegroeid, maar dijbeen was even kort als vorige keer of zelfs kleiner volgens de meting. Arst dacht dus dat het door een meetfout kwam en we in elk geval 100/150 gram bij het geschatte gewicht moeten optellen (dus een klein weekje achter op schema). Maar dat Sjors meer vruchtwater lijkt te hebben is voor haar wel een teken het even extra in de gaten te houden. Op zich is de kans op tweelingtransfusiesyndroom nog maar heel klein met deze termijn, maar het risico is er nog wel. Kwam nog bovenop dat mijn bloeddruk (die altijd netjes tussen de 60 en 80 onderdruk is) inees 95 was, dus veel te hoog. Waarschijnlijk door alle stress.... maar moet donderdag extra bloeddruk laten meten, rustig aan doen, en donderdag bij de echo die al gepland stond ivm Sjors z'n hersentjes worden ook alle dingen die kunnen wijzen op TTS nagemeten. Als het dan daarop lijkt te wijzen moet ik direct door naar Leiden. Arts maakt zich geen zorgen... ik wel wink.gif. En volgende week alweer de volgende controle ipv over 2 weken, Miepman kan dan gelukkig weer mee (al was ik nu al heel blij met m'n moeder, gelukkig was ik niet alleen!). Sorry, heel verhaal geworden....

Feest in mijn buik op het moment, even genieten van alle bultjes die nu ook van buiten te zien zijn als ze schoppen/draaien!

Geplaatst

Wow, Miepie, zo blijkt maar weer dat je wel een hele bijzondere zwangerschap hebt met 3.... poeh he, kan me de stress zo goed voorstellen (en stress mag dan juist weer niet!). Je houdt het wel spannend, hoor! Artsen maken een 3-ling natuurlijk ook niet heel vaak mee, dus die extra controles zijn logisch.

Lekker proberen te ontspannen dus en bewegende bultjes kijken!

Geplaatst

Aafke, ik heb inmiddels een paar plopjes gevoeld ja maar die duren heel kort, Ik heb vast teveel vet had al een buik voordat ik zwanger was. Een zweband dus ha ha !!! De placenta ligt ook nog steeds voor de uitgang/ingang.

Mama- Ree, mooie buikfoto hoor ! Hoop dat je wat beter voelt inmiddels, zo'n operatie hakt erin zeker als je zwanger bent.

Miepie, wel fijn dat je zo goed onder controle staat. Die hogere bloeddruk is vaak ook een momentopname. Kan vandaag wel weer heel anders zijn.

Ik vind de "werknamen" van de drieling ook zo grappig. Wij noemen onze kleine man vaak Piemi. Juist ja vanwege dat er een piemeltje aan zit ha ha !!!

Geplaatst

Oh Miepie, Wat een spanning dan zeg. Goed dat je zo in de gaten wordt gehouden want je ziet het. Het ene moment gaat het allemaal goed en dan ineens veranderen de zaken. Hou je maar lekker rustig de komende dagen en dan is hopelijk in ieder geval je bloeddruk genormaliseerd. Wat de kleintjes betreft kunnen we alleen maar hopen dat het goed blijft gaan....

@ Jeanine,

Het kan zo simpel zijn he een naam :laugh:

WIj noemen ons kindje al bij de naam die we verzonnen hadden. Puur en alleen om te kijken of het bij ons past. We zitten nu dus in de testfase.

Ik voel het kleintje luid en duidelijk. De ene dag meer dan de andere maar hij/zij is duidelijk aanwezig. Gelukkig maar. En dan heb ik nog mijn doppler waar ik heel blij mee ben. Elke avond luister ik naar het hartje en daar word ik weer helemaal rustig van.

@ Jolieneke,

Wij zijn ook weinig actief.:laugh: Ben erg moe en vind het gewoon ook erg spannend. Ben bang voor bloedingen en andere enge dingen. En volgens mij m'n hubbie ook en hij is heel bang dat het vervelend voor me is... Zijn baas had pas een opmerking tegen hem gemaakt dat hij me ook kon omdraaien en toen moest hij wel erg lachen want er waren dus meer mensen die het maar lastig vinden....

Geplaatst

Jee Miep!! Ook schrikken voor jou! Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt!! Laten we hopen dat het een meetfout is geweest de vorige keer.

Ik ga lekker koken, of althans een poging doen haha!! Heb naar ready steady Cook gekeken. Jammie wat maken zij binnen 10 minuten toch heerlijke dingen!!

Jolieneke

Geplaatst

zo miepie, schrikken voor jou en hubbie zeg. Fijn dat je zo streng onder controle bent en blijft, ik duim voor jullie dat alles weer op zijn pootjes terecht komt/blijft.

Geplaatst

Miepie, kan me goed voorstellen dat je niet helemaal onbezorgd bent, het zijn er 3 hoor! Dat is toch even anders als bij 1. Fijn dat ze de controles steeds doen en alles in de gaten houden. Zoals iemand al zei, een 3-ling is voor het ziekenhuis natuurlijk ook heel bijzonder.

De wondjes bij mij gaan steeds wat beter genezen, ze waren niet zo groot gelukkig. Gister met zwangerschapszwemmen was het minder prettig, omdat je met zwemmen je armen flink gebruikt (logisch anders ga je koppie onder ;-0) en dan rek je de boel een beetje uit maar verder was het lekker om even wat te bewegen.

Libido is hier ook ver te zoeken, en ... wij hebben leefregels van de gyn. mee gekregen en mogen dus helemaal geen "gemeenschap" meer hebben i.v.m. de vleesboom. Ze is toch bang dat het een bloeding veroorzaakt en aangezien de boel goed doorbloed is daar veroorzaakt dat volgens haar een boel onrust wat we niet willen natuurlijk. Ze zei "er zijn genoeg andere manieren om elkaar lief te hebben" ahh... wat romantisch ahum ha ha!

Eergisteren was Mini-Ree zo beweeglijk alsof er een buitenaards wezentje in mn buik zat, zo bewoog mijn buik vanaf de buitenkant zag je hem van links naar rechts bewegen, helaas was ik te laat om een filmpje te maken... gek dat de ene dag zo verschilt want gister was er amper beweging in te krijgen. Vast moe van de dag ervoor ;-))

Boogie, wij zitten ook in zo'n testfase van namen. De werknaam is bij ons dus ook de naam-to-be maar als de kinderen van mijn vriend er zijn moeten we even omschakelen en wordt het Jip ofzo ha ha. Want dat willen we nog even geheim houden, soms best lastig.

Fijne avond xxx

Geplaatst

Hihi!! Wat betreft de naam: heel herkenbaar!! Ik zeg nu soms ook al per ongeluk de naam. Wij hebben maar afgesproken het dus niet te doen omdat we ons anders een keer verspreken!!! Hier zijn ook grotere kinderen om de week... dus nog even stil houden.

We hebben een naam die niet veel voorkomt, dat vind ik wel leuk. Als juf komen er zoveel namen voorbij, bepaalde wil ik echt niet!!!! Toevallig zit er een meisje op school die zo heet. We hadden de naam al voordat dit meisje op school zat. Ben blij dat ik het meisje niet ken want anders is de naam meteen 'gekleurd'. Straks als ons meisje er is, vind ik dat geen probleem. Dan hebben we de naam al zo vaak voor ons kindje gebruikt.

Controle was goed. 120-65 bloeddruk!! Blijft maar lager worden haha!! Kindje gehoord (althans het hartje) :-). Er werd niks bijzonders over de grootte van mijn buik gezegd. Baarmoeder ligt niet breed maar naar voren, vandaar de bolle buik. Helemaal goed!!

Jolieneke

Geplaatst

He Meiden,

Wij zijn ook druk met de naam en komen er niet echt uit. Bij m'n dochter waren we er zo uit, maar nu niet. M'n man vindt 1 naam heel leuk, maar die begint met dezelfde voorletter als de naam van m'n dochter. Zouden jullie dat doen ? Hij krijgt ook wel een 2e naam, 2 voorletters dus. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden ??????

Hier nog steeds een bescheiden buikje, tenminste dat moet ik van iedereen horen. Vind het zelf wel prima. Heb immers bekkeninstabiliteit en hoe groter m'n buik, hoe meer hij aan m'n rug trekt, hoe meer klachten ik krijg.

Volgens vk groeit kindje goed, dus niks om me zorgen over te maken. Moet wel zeggen dat iiiieeeedddeeerreeeen iets over die buik moet zeggen. Maar goed het is goed bedoelt.

Geplaatst

Hoi liselot,

Ja lastig hè een goede naam uitzoeken wat goed bij een andere naam past. Wij hadden al twee kant en klare namen voordat onze dochter geboren werd. We houden het op die namen!!

Tja, lastig of je dezelfde voorletters nu wel of niet moet doen. Als je de naam wel heel erg leuk vindt zou ik er geen probleem van maken. Als alle initialen hetzelfde zouden zijn zou ik het ook niet willen.

Mijn ouders hadden mijn broer j m gegeven en mij m j -> dat was al lastig!!

De buik is het gespreksonderwerp vd dag!! Dik, groot, klein etc. Ja, vast allemaal goed bedoeld maar de verhalen die je er allemaal bij te horen krijgt zijn niet altijd erg nodig!!

Ik zou idd met bekken klachten niet rouwig zijn met een mooi (klein) buikje!! Als het kindje het maar goed doet!

Jolieneke

Geplaatst

Mama-Ree, fijn te horen dat het goed gaat. Grappig he, zo'n alien in je buik? Zijn ze bij jullie allemaal trouwens ook de ene dag zoveel drukker dan de andere?

Liselot, ik weet dat mijn moeder het achteraf heel lastig vond dat mijn zusje dezelfde voorletter had als dat zij heeft. Zij heeft ook wel een tweede voorletter en gebruikte haar meisjesnaam dan altijd naast onze achternaam, maar toch gebeurde het regelmatig dat het onduidelijk was voor wie de post was...

Wij hebben met de roepnamen wel rekening gehouden met de voorletters, maar ik bedacht me pas later dat onze eerste meisjesnaam dezelfde voorletter is als mijn man zijn volledige naam. Wel krijgt een evt. meisje een andere 2e voorletter en heeft mijn man nog 2 voorletters (en dus bij veel post ook andere initialen ivm roepnaam).

Als het echt dé naam voor jullie is zou ik het gewoon doen, maar als je er al je twijfels over hebt dan zou ik nog even verder zoeken.

Jolieneke, wij hebben de derde meisjesnaam zelfs gevonden door de leerlingenlijst door te nemen (we kwamen er echt niet uit, haha). Wij zijn er al een hele tijd uit met de namen en ik vind het zo raar om nu al te weten welke namen we dus niét gaan gebruiken - zeker omdat Miepman dat nog niet weet en we ze alle 6 dus regelmatig blijven herhalen. Als ik alleen ben noem ik de kids wel bij naam - verder gebruik ik gewoon de 'werknamen' en zijn ze allemaal 'hij'.

Vandaag weer naar het ziekenhuis voor een echo op de prenatale diagnostiek - eigenlijk om dat hersenkamertje van Sjors op te meten, maar nu wordt er dus ook extra naar Sjors en Flupke gekeken ivm mogelijke beginnend Twin-to-Twin transfusie syndroom. Hopelijk is alles goed... ik ben in elk geval niet erg aangekomen afgelopen week en dat schijnt wel een van de meest duidelijke kenmerken te zijn (4 ons erbij sinds zondag - en kom al een paar weken lang ongeveer een kilo per week aan). Maar blijft toch wel heel spannend, ben heel bang dat er nu we al zo ver zijn toch nog ergens iets niet loopt zoals het zou moeten lopen...... nog even flink in spanning dus.

Geplaatst

Ik hoop ook ontzettend dat het allemaal goed gaat vandaag, Miepie. Ik kan me je angst zo goed voorstellen...

Voorlopig maar er gewoon van uitgaan dat je in ieder geval in goede handen bent en dat die controles er vooral voor de zekerheid zijn. Mocht er toch iets spelen dan kan daar ook tijdig op gereageerd worden.

Ik blijf het forum in de gaten houden vandaag, hoop dat je snel met een goed bericht terug bent uit het ziekenhuis!

Geplaatst

Bedankt meiden...helaas is het wél beginnend TTS, maar ook kleine Flupke heeft voorlopig nog genoeg vruchtwater. Groeit alleen wat trager omdat alles naar de hersentjes gaat. Afwachten dus, hopen dat 't bijtrekt en zoals de arts zei 'elke dag langer binnen is er eentje'. Wel is er dus reeel risico dat Flupke het niet gaat redden, maar voorlopig gaat het redelijk.

Ik zit nog op de seh; bloeddruk weer veel te hoog (vind je t gek?), ze zijn nu aan het overleggen of ik word opgenomen. Wordt vervolgd.....

Geplaatst

Tjee Miepie....ik lees hier op de achtergrond nog af en toe mee en wil je nu toch even laten weten dat ik meeleef en heel erg hoop dat het allemaal goed zal aflopen. Hou je taai, ook sterkte voor je man. Denk aan jullie en duim voor je drie kleintjes.

Henne

Geplaatst

Heeej Miep.

Jeee wat een verhaal zeg!

Ik lees altijd mee omdat ik het zo bijzonder vind dat je in verwachting bent van een 3 ling!

Ga zo voor jullie duimen dat alle 3 de kindjes het gewoon gaan redden!!

Het ziekenhuis zal ook niet onnodig risico gaan lopen.Net een beetje op google zitten neuzen maar ze kunnen toch iets met lazeren doen ofzo?

Of vergis ik me??Ik blijf je volgen en duim voor jullie dat jullie straks 3 kleine mooie gezonde kindjes in jullie armen kunt nemen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca, laseren doen ze bij een drieling liever niet,...gewoon hopen dat de kleinste voorlopig genoeg vruchtwater houdt en dat dat van nr 3 niet te hard toeneemt dus. Zit nog steeds te wachten....bloed en urine waren goed, dus geen zwvergiftiging. De arts-ass overlegt nu met mijn gyn wat te doen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden