Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal!

Had vanmiddag een heel bericht getypt en toen ik op verzenden drukte stond er dat er onderhoud aan de pagina was. Ik had toen even geen zin en puf om alles opnieuw te typen haha!

Geen idee overigens wat ik allemaal getypt had!!

Muurtje is geverfd. Mooi hoor!! Ben erg tevreden over de kleur!! Nu langzaamaan alles een beetje mooi inrichten en dan kan onze dochter er al gauw heen. Toch heb ik het liefst dat ze zo lang mogelijk op haar 'eigen' kamertje blijft. Dat grenst aan onze kamer op onze verdieping. Haar nieuwe kamer is een verdieping lager. Voelt zo ver weg!!

Jolieneke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gisteren kwam er een pakketje binnen met de wikkeldoek die ik via Marktplaats had gekocht. Maar naast de doek zaten er nog heel veel kleertjes in de doos wat een verrassing ! Oa van Villa Happ ! Met een mooi kaartje erbij waar o.a op stond ik heb er wat kleren bij gedaan voor jou dan weet ik zeker dat het goed terecht komt fijne zwangerschap nog ! Wat ontzettend lief ! Kijk dat zijn nou de "kleine" dingen die het doen ! Ik ben er blij mee ! En ondanks het gemis van m'n vader en totaal geen betrokkenheid van m'n moeder zijn dit toch de dagen met een sterretje ! En pink ik stiekem een traantje weg dankzij Thea een totaal onbekende die mijn hart geraakt heeft.

Geplaatst

Jeanine, wat ontzettend lief zeg! Fijn dat je af en toe ineens zo positief verrast kan worden door lieve mensen...

Hellen, wat een rotnieuws :(. Voor je zwagers naar dat voor hun ook alleen (TESE-)ICSI mogelijk is, maar ook dat je nu al weet dat je dit ook aan je kindje meegeeft. Bedenk wel dat ze nu al zoveel verder zijn dan 30 jaar terug, dus wie weet wat ze over 30 jaar als de kleine aan kinderen gaat denken allemaal kunnen!

Ik heb met tranen in mijn ogen al jullie berichtjes zitten lezen... zo fijn te weten dat er zoveel mensen zijn die aan ons denken en duimen/kaarsjes branden voor onze kleintjes. Heel erg bedankt allemaal.

Er is dus inderdaad een berichtje van mij verdwenen van vrijdagavond; ik mocht rond 6 uur weer naar huis vrijdag. Bloeddruk blijft hoog, maar verder helemaal geen tekenen van zwangerschapsvergiftiging (ik vond het idee van een van de artsen wel mooi; haar theorie is dat je bloeddruk vaak omhoog gaat in de zwangerschap doordat er meer moet worden rondgepompt om de placenta van voldoende zuurstof/voeding te voorzien. Bij mij dus al 2 placenta's, waarvan er een het er nu extra moeilijk heeft - zij dacht dat mijn bloeddruk dus zo omhoog is gegaan om te zorgen dat de kleinste toch genoeg krijgt via de placenta. Weet niet of het kan, maar het idee is mooi, haha).

Ik moet vandaag weer terug voor meting van mijn bloeddruk en een extra echo om te kijken hoe het staat met het vruchtwater (of het bij Sjors meer wordt/bij FLupke minder of dat het gelijk blijft/weer rechttrekt) en dinsdag weer voor een groeiecho en afspraak met de gyn. Ik word dus heel goed in de gaten gehouden, maar het is even afwachten hoe het loopt. Mijn eigen gyn neemt heel erg het zekere voor het onzekere en was ook wat geschrokken van hoe het ineens achteruit ging terwijl het tot nu toe zo (uitzonderlijk) goed ging met alledrie. De dienstdoend gyn van vrijdag vond het allemaal wel meevallen en dacht dat ik (en de kleintjes) in elk geval de 28 weken wel ging halen zonder ingrijpen en de kans wel heel klein was dat het fout zou gaan... Afwachten dus, en duimen dat het allemaal stabiel blijft of verbetert nu. Ik heb inmiddels een bed beneden staan en van mijn man strikte bedrust opgedragen gekregen (zo interpreteerde hij het "heel rustig aan doen" wat ik van het zh meekreeg, haha), merk wel dat de kleintjes nu ook veel rustiger zijn - misschien dus wel goed; gaat er meer energie naar het groeien.

Geplaatst

Jeetje Miepie, wat een spanning allemaal. Wel heel fijn dat het zkh je zo goed in de gaten houdt en dat de artsen positief zijn! Gaat nu opeens wel heel snel hè! Lief dat je man zo bezorgd is en goed voor je zorgt! Ook heel belangrijk!

Hellen ook voor jou spannende tijd, kan me voorstellen dat dat nieuws erin hakt, hou moed, zoals gezegd werd kunnen ze nu al zoveel meer en dat wordt alleen maar meer!

Hier gaat alles wel goed, muppet beweegt goed en schopt lekker? Gisteren van dorp naar huis gelopen, ong 2 km, maar dat bleek teveel.... Zoveel pijn in schaambeen, alsof er een mes inzat. Nu dus maar even dagje heel erg rustig aandoen. Woensdag word ik alweer 32 en Finn heeft zo lief tegen mijn man gezegd wat ie als cadeautjes voor me moet kopen. Echt cute!

Hij is nu wel alleen omgeslagen naar dat ie perse een broertje wil en tja, daar kan ik hem dus niet aan helpen....

Groetjes Pauline

Geplaatst

Fijn om iets van je te horen Miepie en fijn dat het gelukkig tot nu toe allemaal goed gaat. Ik vind het heel goed van je eigen gynaecoloog dat ze zo voorzichtig is en eerlijk gezegd vind ik het altijd zo moeilijk dat collega gynaecologen over elkaar zeggen dat ze te voorzichtig zijn. Of dat het wat hen betreft niet zo had hoeven lopen. Allemaal blabla want als jij en die 3 kleintjes van jullie onder je verantwoordelijkheid vallen voelt dat heel anders. Hou ze maar lekker binnen tot die 28 weken en hopelijk langer zodat ze lekker groter kunnen groeien! Ik hoop dat vandaag alles weer goed blijkt te zijn. Hou jij je maar aan de opgelegde bedrust van je man, kan nooit kwaad zullen we maar denken :-) Super lieve man heb je volgens mij.

@ Jeanine,

Wat ontzettend leuk om allemaal van die leuke dingetjes in het pakket te vinden. Doet je goed dan he? Super lief en fijn want er zaten misschien wel hele mooie dingen bij?

Ik ben gisteren aan het shoppen geweest met mijn mams. Ik heb een aankleedkussen + 2 hoezen gekocht. Een leuk overtrekje voor in het ledikantje. Hoeslakens, moltons, luieremmers, leuk kroeltje (van mama gehad), hydrofiele luiers en washandjes. Nou het was een flinke rekening maar het is allemaal zo leuk. Nu gaan we volgende week kijken voor stof voor lakentjes want ik heb het thema rood, wit, blauw (delfts blauw) en daar gaan mijn moeder en zus leuke dingetjes voor maken. Volgende week krijg ik ook het wiegje dus dan gaan we kijken hoe die bekleding is anders moet dat ook nog nieuw.

@ Pauline,

Ik vind het wel fijn om een aantal dingen te lezen die voor mij herkenbaar te zijn. Die pijn in het schaambot maakte ik me wel zorgen over. Ik ben nooit zwanger geweest en vond het zo vreemd. Maar dan probeer ik maar weer te relativeren ;-) Ook merk ik dat mijn buik heeeel strak staat dus ik verwacht een groeispurt... Gisterenavond lag ik in bed en liep er vocht uit mijn borsten. AAAAHHH word ik nu al zo'n melkkoe. Wij hebben hier verderop een vriend wonen op een boerderij en daar plaagt mijn man me elke keer mee. Hij zegt dan dat hij me op de roosters gaat zetten zodat ik 's morgen en 's avonds meegemolken wordt (dan hoef ik niet te kolven). En dat mijn melkquotum straks nog hoger is dan die van zijn koeien. Maar dan denkt hij ook wel weer mee dat dit vervelend is voor mij, en dat ik misschien maar altijd een schoon shirt mee moet nemen of iets in mijn BH's moet doen (van die koffiepads:clap2:)

Ik had me opgegeven voor een voorlichtingsavond goed voorbereid op de bevalling en iets met borstvoeding. Nu kan ik pas op 18 april naar goed voorbereid. Nou dat heb ik maar afgezegd. Dat is 3 weken voor de uitgerekende datum en dan hoop ik wel voldoende voorbereid te zijn. Misschien loop ik wel over tijd maar mijn zus bijv is spontaan bevallen maar wel 3 weken te vroeg. Ik vind het te laat om dan nog naar zo'n avond te gaan. Ik vraag het nog wel een keer aan de verloskundige hoe hard het nodig is.

Nou ladies, fijne dag allemaal!!

Geplaatst

Hee jeanine,

Wat ontzettend lief dat iemand zoiets doet hè? Erg leuk. Ik heb ook een wikkeldoek gekocht bij mijn vorige zwangerschap via mp. Zij dacht dat het wel door de brievenbus paste, dus ik heb haar betaald wat ik moest betalen. Bleek dat het toch alleen pakketpost kon worden. Heeft zij betaald en uiteindelijk maar 1,76 ofzo van mij gekregen. Ik was op dat moment aan het bevallen en kon dus eerst niet reageren. Later wel, nog leuk mailcontact mee gehad. Zulke dingen vind ik ook erg leuk. Ik begrijp dat het jou ook wat doet!!! Geniet van zulke dingen!! :-)

Goh, miepie... Het blijft wel spannend. Je man heeft het goed begrepen :-) fijn dat je merkt dat de kindjes door Gé rust ook rustiger zijn. Alles voor de kids!! Tja, artsen hebben zo allemaal hun eigen visie. Wel lastig voor patiënten soms hoor!! Laat het maar over je heen komen en doe rustig aan!!

@Pauline; pijn in schaambeen herken ik wel na het lopen. Auw!!! Ja, het wordt zwaarder allemaal hè? Voel me soms net een beppe!! Hihi!!

Jolieneke

Geplaatst

Hé meiden, weer even een kort ego berichtje - helaas geen leuke. Net terug uit het AMC; bloeddruk nog hoog maar niet extreem (140/90). Flupke had nog erg weinig vruchtwater, bij Sjors was het meer geworden. Ook was het blaasje van Flupke bijna leeg en van Sjors heel vol en waren de hersentjes van Flupke nog steeds overuren aan het draaien. TTS zet dus door, nu ook geen hoop meer dat dat nog goed komt :(.

Morgen of overmorgen (hoor ik morgen) naar het LUMC en daar kijken of ze wat kunnen doen (laseren) en of dat opweegt tegen de risico's - er zit natuurlijk nog een derde kindje dat het heel goed doet. We moeten er hard rekening mee houden dat niet alledrie de kindjes het gaan redden... kunnen verder nu weinig dan afwachten.

Geplaatst

Ow gatsie Miepie wat een rot bericht voor jullie dat het helemaal niet goed gaat met Flupke. Vind het zo rot en als ze dan ook nog zeggen dat jullie er rekening mee moeten houden dat niet alle 3 de kindjes het gaan redden. Bah wat een akelig mededeling voor jullie. En toch ga ik hard duimen dat het allemaal goed komt en wederom stuur ik veel positieve energie naar jullie toe. Heel veel sterkte ! Ik kan niet zoveel voor je betekenen maar denk wel veel aan je.

Geplaatst

Oh miepie wat erg meid! Wat een moeilijke tijd zo voor jullie! En wat is het dan hard achteruit gegaan of niet?

Wat is dit heftig zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht in deze tijd! En ik hoop en bid voor jullie dat er toch nog een wonder gaat gebeuren!

Sterkte!

Geplaatst

Jolieneke, ja wat een ontzettend lieve mensen bestaan er nog he ! Ik moest deze week heel veel huilen er is zoveel gaande en dat breekt mij regelmatig op. Tuurlijk ben ik heel blij met deze zwangerschap maar er is ook zoveel verdriet wat ik een plekje probeer te geven. Tja en dan die verrekte hormonen !!!! Maar ik mag niet klagen want er is zat om dankbaar voor te zijn en als er dan zo'n pakje komt met allemaal extra's dan tel ik mijn zegeningen !

Boogie, heerlijk he shoppen voor je kindje ! Lief van je moeder dat je een leuk kroeltje kreeg. En wat ideaal zo'n handige zus en moeder die dingen voor je gaan maken. Ik zit naast Marktplaats ook wel op Ebay te kijken. Van de week een leuke badcape gekocht in Engeland via Ebay met leuke autootjes erop. Penvrienden uit de USA zijn ook voor mij aan het kijken voor oa kleertjes en die sturen ze dan op. Ze hebben daar weer ander spul dan hier.

Pauline, wat vervellend die pijn in je schaambeen ik herken het niet maar het lijkt mij behoorlijk pijnlijk. Bijna jarig dus !!!! Maar je komt pas kijken hoor met je 32 jaar ha ha ik wordt volgende week al 41 jaar ik geloof dat ik de oudste ben bij deze topic ! Nou ja je bent natuurlijk zo oud als je je voelt.

M'n vriend is de kids naar hun moeder brengen en ik zit ff rustig op de bank. Gisteren de verjaardag van Lisa gevierd ze wordt maandag 11 jaar. Ze had samen met oma een kwarktaart gemaakt. Altijd gezellig als de kinderen er zijn maar ook een hoop drukte dus ik geniet nu even van alle rust mede omdat ik zo ontzettend moe ben en blijf. Morgen lekker bijslapen en dan ben ik alweer 22 weken.

Geplaatst

Miepie wat afschuwelijk zo'n tegenslag net nu t de stère kant op leek te gaan ppfff wat zullen jullie je machteloos voelen nu je alleen maar af kan wachten..

Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd, ik duim gewoon door en brand een kaarsje voor jullie..

Knuffel mama ree

Geplaatst

Lieve Miepie,

Wat een ontzettend naar bericht zeg!! Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat het LUMC iets voor jullie kan betekenen in positieve zin.

Pffff, ben er stil van!!

Dikke knuffel

Geplaatst

Wat een elende Miepie! Bah bah bah. Ik heb even nagelesen was TTS precies inhoudt, maar werd er niet vrolijk van. Wat moet dit moeilijk voor jullie zijn, al die onzekerheid!

Ik zal aan jullie denken.

Liefs Guusje

Geplaatst

Miepie wat een naar bericht hebben jullie gekregen van het zk. Ik denk aan jullie en aan jullie kindjes. En we hopen op een goede afloop natuurlijk. Heel veel sterkte de komende dagen en ik wens het zh succes met het behandelen van jullie kindjes, toi toi toi. Doe jullie best LUMC!!

Geplaatst

Oh Miepie dat was absoluut niet het bericht dat ik hoopte te lezen. Wat een verdrietig nieuws hebben jullie gekregen zeg. Jullie zullen nu wel tussen hoop en vrees zitten totdat er meer duidelijkheid is. Heel veel sterkte en ik denk aan jullie!

Geplaatst

Miepie, wat een vreselijk nieuws. Ik hoop op een wonder. Wat een slopende dagen, dat je niet weet wat ze zullen gaan doen en hoe je drie kleintjes daarop gaan reageren. Heel veel sterkte voor jou en je partner!

Geplaatst

Shit Miepie, wat een rotbericht...

Veel meer dan afwachten kun je voorlopig niet, ook ik blijf duimen dat wonderen de wereld nog niet uit zijn en wens je veel sterkte de komende spannende dagen!

Geplaatst

Alles al gezegd en geschreven... wat vreselijk nieuws. Ik kan alleen maar gissen naar hoe jij je nu moet voelen. Afschuwelijk!! Alle liefde en hoop toegewenst. Vertrouw erop dat de artsen al het mogelijke zullen doen om jullie 3 kleintjes goed ter wereld te gaan brengen.

Lieve Miep: zoals we hier zeggen: kop d'r veur (wat zoveel betekent als 'laat je hoofd niet hangen'). Hou hoop!! Ik denk aan je!

Liefs jolieneke

Geplaatst

Hallo,

Hier ben ik weer.

Miepie, heel veel sterkte de komende tijd.

Zoals beloofd hierbij een foto van mijn kleine buikje.

[ATTACH=CONFIG]674[/ATTACH]

Hellen, niet te veel zorgen maken. We zijn hier allemaal zwan6ger geworden en over 25 jaar zullen de technieken alleen maar geavanceerder en uitgebreider zijn. Zo verschikkelijk is het dus allemaal niet.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Miepie, lees hier ook altijd mee, maar bah wat een ontwikkelingen en ook geen leuke. Ik wens je kracht toe en je partner ook in deze onzekere tijd. Ik hoop dat jullie gauw meer weten.

Liefs Sheenara

Geplaatst

lieve miepie,

wat een vreselijke tegenslag uiteindelijk nu toch TTS. heel veel kracht, moed, liefde in deze onzekere tijd.

we denken onwijs veel aan jullie en vandaag brandt er een kaarsje

liefs, Hellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden