Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas zal mijn schoonzusje de geboorte van onze kleine niet meer meemaken.

Gisteren is ze toch nog plotseling aan het eind van de middag overleden. Ze was pas 38, het is zo verschrikkelijk oneerlijk...

We zullen onze kleine regelmatig vertellen dat ook zijn 'tante Mar' al heeeel veel van hem hield!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Aafke, ik schrik ervan ! Wat is het nog snel gegaan zeg ! Vind het zo erg en zo jong nog ! Wat een verdriet voor iedereen en met name je broer. Ik hoop dat ze rustig is ingeslapen met allen die haar lief hebben om haar heen. Heel veel sterkte meid !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Aafke, wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte voor jou, je broer en de rest van de familie. poe dit zal niet makkelijk zijn.

Geplaatst

lieve Aafke,

wat is het nog snel gegaan, heel erg oneerlijk en wat een strijd heeft ze moeten voeren

Heel veel sterkte voor jullie familie.

liefs, ivfmoeke

Geplaatst

Hee dames!!

@ Jeanine: ik herken me zo in wat je typt. Mensen die op zo'n manier 'zieltjes' proberen te winnen. Niet vanwege het geloof ofzo (al ben ik niet gelovig) maar ik kan daar slecht tegen. Datzelfde geldt idd ook voor de borstvoedingsvoorlichtingsavonden. Ik heb het twee jaar terug ook gedaan (mannetje mee!) en was echt super gemotiveerd. Ik merkte alleen tijdens de avond dat het wel zooo de hemel ingeprezen werd dat ik me al afvroeg of het daadwerkelijk allemaal zo gemakkelijk zou gaan. Bij mij dus helaas niet. Nou, ik ben streng voor mezelf en wilde niet falen en ben dus doorgegaan. De eerste 6 weken waren mede door de (mislukkende) bv zeeeer zwaar. De hormonen gieren door je lijf… tja, ga dan maar eens keuzes maken….

Ik merk in alle tijdschriften (Ouders van nu, babyinfo, kinderen etc) altijd een soort van 'afkeer' voor vrouwen die bewust kiezen voor flesvoeding. Je mag absoluut niks verkeerd zeggen over bv, en er wordt nooit gepraat met vrouwen bij wie het niet goed ging en dat flesvoeding dan een goed alternatief is.

Inmiddels ben ik ook meer bezig met mijn eigen 'ding' en kan het me steeds minder schelen wat een ander ervan vindt!!

Whahaha Boogie >> you go girl! Dat ijsje kan er echt nog wel bij hoor!! Heb ook ineens zin in ijs… nee, toch maar niet, heb zo vreselijk veel last van maagzuur.. echt niet leuk meer. Kindje blijft ook zo hoog zitten, misschien dat dat ermee te maken heeft? Volgens mij is de ukkepuk nog steeds niet ingedaald!

Ik mis natuurlijk weer een heleboel namen, sorry… ik kan echt niet meer bedenken wat jullie geschreven hebben (en zit net op een nieuwe pagina te typen, dus kan niet gemakkelijk teruglezen!!).

O ja… Hema heeft 15% kortingsbonnen. Kun je via website downloaden! Hartstikke leuk en handig (en heb er vanmorgen al dankbaar gebruik van gemaakt!!!)

Jolieneke

Geplaatst

Aafke, wat enorm oneerlijk en moeilijk dat je schoonzusje zo jong is overleden...en het komt dan idd toch nog onverwacht. Heel veel sterkte, hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben.

Bv: ik kolf, gaat gelukkig heel goed. Mijn instelling is altijd geweest dat het fijn zou zijn als het zou lukken, maar niet koste wat het kost, maar ben nu met drie prematuurtjes wel heel blij dat ik ze alledrie kan voeden - zeker omdat Noor en Rutger erge moeite hebben met kv. Hopelijk gaat het ook lukken over te stappen op 'live' voeden, ze snuffelen nu wel, maar krijgen er nog niks uit. En ik zal ook deels fv geven straks, want een liter kolven per dag vreet al veel energie, en denk niet dat het vol te houden is ze volledig bv te blijven geven als ze straks hard omhoog gaan in hun voedingen (drinken nu pas 220/280 per kind pee dag).

Geplaatst

Nou ik ben me vanmorgen rot geschrokken, ik dacht echt dat het begonnen was. Had buikpijn! Dus ik rustig blijven liggen (was om 5:30) en geprobeerd een soort ritme te ontdekkken maar dat kon ik niet vinden. Het ging weg en kwam weer tot het niet meer terugkwam, dit was ongeveer na 3 kwartier. Gelukkig maar want mijn man werkt totaal niet in de buurt deze week en hij was al weg. De hond was gisterenavond ook al zo raar tegen me. Nog steeds eigenlijk. Echt super super lief en allemaal snuffelen. Ook lekken m'n borsten nu gewoon elke dag. Dat heb ik nog niet eerder gehad. Mijn lichaam bereidt zich voor! Zo'n raar idee dat het nu niet zo lang meer gaat duren. Ik verwacht zelf dat vrijdag de afspraak gemaakt gaat worden voor inleiden. Dat zal wel rond de 37 weken worden dan. Ik ben er erg aan toe. Van slapen komt weinig tot niets meer. Heb veel buikpijn, plas en drink me helemaal zot en bijna continu harde buiken. Ik word er gek van. Maar niet klagen want we krijgen er een super groot wonder voor terug.

Ik zal later beter reageren maar het hondje wil eruit en het regent nu net niet meer dus gauw naar buiten!

Geplaatst

Jee Boogie!!

Spannend hoor allemaal!! Oefenweeën kunnen het best zijn. Die zijn heel anders dan echte weeën (neem dat maar van mij aan) maar het is wel een voorbereiding op de echte bevalling natuurlijk. Heel rustig aan doen! Die harde buiken zijn wel signalen. Hondje moet maar genoegen nemen met wat minder beweging ;) hoop voor je dat je niet al te lang meer hoeft te wachten!

Hier zijn de nachten ook waardeloos hoor! Heel alert, krakende rugwervels onderin als ik draai (gewoon lawaai!), voel mijn bekken dan ook. Heb niet constant harde buiken maar wel regelmatig. Relaxen!! Dat moet! Wel lastig als manlief er steeds niet is en je een kleine ondeugd hebt rondlopen!! Grrr...

Ik kan me voorstellen Miepie dat je blij bent dat je de kindjes bv kunt geven!! Het is ook het beste, zeker bij die hele kleintjes hartstikke goed!!! Maar idd voor 3 zal het straks wel moeilijk worden. Dan is kv ook een goed alternatief!! Ik vind het reuze knap hoe je het allemaal doet en het allemaal volhoudt! Petje af!!

Jolieneke

Geplaatst

Boogie, hoe is het nu met je ? Nog steeds buikpijn ?

Jolieneke, ik slaap ook zo slecht en ik ben "pas" 32 weken. Vannacht 3 keer moeten piesen en ik heb al een paar dagen buiklpijn. meer van het soort mń buik rekt weer verder uit. Het omdraaien in bed is een crime. En dan elke keer krampen in m'n kuiten. Opstaan van de bank of uit de auto is ook geen lolletje. ik kan niet zo ver buigen vanwege die pinnen in mń been. En dan nog dat gekots, gisteren zin in een beker karnemelk en een croissant nou na 2 minuten krampen en kotsen. De dag ervoor heb ik de auto aan de kant gezet en in een zak gekotst als je moet dan moet je. Wat een geklaag he ! Maar ik krijg er wat moois voor terug ! Bedenk mij dan ineens ow help ik moet nog zoveel ! Aaaargh ! Valt eigenlijk best mee maar ik zit mezelf gewoon op te jutten ! Volgende week maar vast de enveloppen ophalen en beginnen met schrijven van zo'n 80 adressen.

Geplaatst

Niks aan de hand hoor. :laughing4:

Mag van mij wel want ik ben nu 35 weken dus bij een normaal geboortegewicht worden we zo ontslagen uit het ziekenhuis. Ik hoor het vrijdag wel. Ik heb bijna de hele dag harde buiken en ook een pijn in mijn buik maar dit zijn echt geen weeen want dan wordt het peanuts :happy7:

@ Jeanine,

Het is toch wel een drama he elke keer dat overgeven. Ik ben veel gegroeid maar wat jij hebt hoef ik ook niet hoor. Ik ben trouwens qua gewicht nu al 3 weken stabiel. Dus dat is goed nieuws (voor mij).

Ik heb gisteren een puzzel gehaald, een fotoboek gemaakt van de hond, en heel veel dvd's. Laat het genieten maar beginnen :clap2:

We hebben ook de box neergezet. We kregen haast en mijn man wilde zijn tijd straks niet verdoen met zulke stomme klusjes in de kraamtijd.

De hond kijkt er niet eens naar. Dus dat is mooi. Ze denkt ook gaan ze me nou hier weer in stoppen?? Ik heb al zo'n stom hok.

Geplaatst

Hahaha, weer zo'n stom hok erbij hihi. Goed dat jullie het al neergezet hebben. Wij hebben bij de vorige zwangerschap een avond via de kraamzorg gehad: 'baby op komst, hond in huis'. Erg leerzaam. Het is goed dit soort van dingen in de kamer te plaatsen voordat de baby er is. Nu heeft de box zelf geen negatieve lading zeg maar!!

Wat betreft die buikpijn, ik bedoel dat niet flauw hoor, maar je weet wanneer het begonnen is idd. Harde buiken zijn ook zeer vervelend en wel een teken. Maar wie weet, niet iedereen ervaart echte weeën als zeer pijnlijk (ik wel maar nog steeds te doen hoor!!).

Wat fijn dat je gewicht stabiel is. Ik durf echt niet meer op de weegschaal. Anderhalve week terug woog ik 90,6. WHAAAA!!

Jeanine: wat naar dat overgeven!! Ik kan er niet bij dat dat dus ook kan, de hele zwangerschap. Ik klaag wat over mijn gewicht maar dat van jou lijkt me vele malen erger hoor!

Ik heb bij het draaien in bed last van mijn schaambeen/bot. Ik weet nog van de vorige keer dat dat ook zo was. Ik kraak onderin mijn rug, maar nu dus ook mijn schaambeen dat dan pijnlijk is. Overdag geen/weinig last van. Volgens mij allemaal goede tekens; dan verweekt de boel goed haha!!

Ik maak me wat zorgen over het indalen van mijn kindje. Kreeg gisteren visioenen van het breken van mijn vliezen terwijl ik ergens ben.... Als het kindje dan nog niet ingedaald is, moet je meteen plat (en dan hoop je maar dat je niet in de supermarkt oid staat!!!!). Hoop toch echt dat het gauw indaalt!!

Zo, ben net even naar het bos geweest en heb met mijn dochter de hertjes en eendjes even gevoerd. Mijn dochter snapt het nog niet helemaal: zij zit dus het brood op te eten haha!!

Jolieneke

Geplaatst

hallo meiden,

Oei oei oei wat wordt het allemaal spannend nu. De eerste oefen weeën dienen zich aan, boxen in kamers, enveloppen worden geschreven..... wie volgt Miep als eerste op!!

Hier gaat alles redelijk goed, fysiek wordt het echt heel zwaar... Lopen gaat bijna niet en ik heb veel steken in mijn liezen en harde buiken. We zijn a.s. vrijdag 33 weken. Vanavond hebben wij die info-avond over borstvoeden... ik blijf er redelijk nuchter onder, wat lukt lukt en wat niet lukt niet. Wij hebben bijna alles geregeld, alleen de box moet nog deze kant op komen, en er moet nog een boxkleed gekocht worden. Verder hebben we volgens mij wel alles in huis.

Weet iemand hoe je de bekleding van een maxicosi eraf krijgt, de zijkanten zijn los, alleen de gordel zit nog vast waardoor de bekleding er niet helemaal af is, ik wil het graag eventjes wassen.

Slapen jullie al op plastic?

Jolieneke: was die appelsap tip van jou.. ideaal... als ik even twijfel dan schenk ik lekker een glaasje in. Jij bent toch van de tips, kom maar door met al die kortingsbonnen van de hema... bedankt hoor. Lastig he dat slapen, ik vind het heel herkenbaar... Grappig dat jij niet op de weegschaal durft.. 6 weken geleden was ik al 16 kilo aangekomen, nu is het batterijtje van mijn weegschaal leeg en vervangen lukt even niet:clap2: dus ik heb ook geen idee...komt dat even mooi uit.

Boogie: Voelt je kont nu ook zachter met dat ijsje erbij geplakt? Ik moest erg lachen, wat een giller. Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent... hou vol hoor, en rust goed uit. Dat van die lekkende borsten vind ik herkenbaar, dat heb ik ook al een maand of 2... ach boogie het werkt in iedergeval.

Jeanine: 32 weken al, wat gaat het toch lekker snel he. pfff het lijkt me zo vermoeiend als je zoveel moet spugen, allemensen... daar wordt je toch niet goed van. en dat slapen, zucht... nog geen slaapmiddel ingenomen?

Pien: wow volgens mij ben jij nog de enige van ons die werkt... hulde en petje af. Ik tel met je mee af, nog 2 weken en dan ben je heerlijk vrij ...... jaaaaaa

Hebben jullie nu een grotere kans dat het tongriempje weer verkort is?

Miep: Fijn dat het kolven zo goed lukt. Spannend dat ze nu wel interesse krijgen in de borst... wat zal dat een bijzonder moment zijn. Hoe gaat het met jou? voel jij je weer een beetje fit, wordt je niet heel erg geleefd op het moment? Ik hoop dat jullie flink wat hulp hebben. Zet hem op, kussen voor jou, Ruter, Anna en Noor...

Geplaatst

Net de belastingaangifte terug en als we dit daadwerkelijk terug krijgen word ik wel blij :laugh:

Leuk voor de verbouwing.

Schattig hoor zo'n kleintje die in plaats van aan de eenden te voeren het brood lekker zelf op eet. Mijn nichtje deed dat ook altijd. Mijn vader is gek van vogels. Heeft 5 pauwen, ganzen, eenden en kippen en vogels. Misschien wel 60, nou daar waren mijn neefjes en nichtjes altijd gek op. Maar er werd weinig brood gegeven aan de vogels. Ze aten het allemaal zelf op.

Mijn ouder krijgen nu hun 5e kleinkind. Maar voor hen wel weer heel bijzonder omdat mijn nichtjes 20, 15, 6 zijn en mijn neefje is 10. Ze beginnen weer helemaal opnieuw.

Bij mijn schoonouders is ons kleintje de 2e. Daar zijn we erg verdrietig over geweest (slaat nergens op) maar mijn man is de oudste en wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest. Zij zijn in mei getrouwd en kwamen in september vertellen dat ze zwanger waren. Ik ben toen keihard gaan huilen. Was wel erg maar wij hadden net te horen gekregen nooit op de natuurlijke manier kinderen te kunnen krijgen en zij zijn gewoon meteen zwanger. Wat heb ik het moeilijk gehad die zwangerschap maar door een rotbevalling, premature baby is onze ellende allemaal op de achtergrond geraakt en heb ik toch leren genieten van ons kleine nichtje. Ik zit gewoon weer bijna te huilen. Het is allemaal zo oneerlijk soms!

De box is schoongemaakt en ingericht. Hondje zit allemaal te snuffelen en zat net al in de la met alle speeltjes. Gauw weer uitgehaald want ik wil niet dat Joy straks alles van de baby afpakt. Joy heeft haar speelgoed en de baby heeft ook zijn speelgoed. Ben benieuwd of we dat erin kunnen houden.

Zo is even lekker puzzelen en vitrages wassen. Het weer is gewoon weer lekker he?

Ik ben gek op het voorjaar.

Geplaatst

@ Marjo,

Onze berichten hebben elkaar net gekruist.

Het zal voor jouw zeker zwaar worden nu. Ik vind het ook erg pittig nu dus het is voor jouw dubbelzwaar. In principe vond ik de box ook niet zo belangrijk maar wij dachten dat het voor de hond wel goed zou zijn. Anders hadden we ook gewoon gewacht tot de baby er was.

Borstvoeding zal voor jouw wel extra belastend worden. Bij onze voorlichtingsavond besteden ze ook aandacht aan voeden van tweelingen dus dat is voor jouw dan wel heel interessant.

Hou je haaks meid!

Geplaatst

Lieve meiden voor jullie is het aftellen nu ook wel begonnen, de laatste loodjes.

Heb altijd nog meegelezen en meegeleeft.

Op naar mei!!!

Geplaatst

Dank je wel Syl-vie.

Het is voor jouw vast ook wel moeilijk om dit te zien. Dubbel, je wilt niemand iets misgunnen maar je gunt het jezelf toch ook wel heel erg.

Ik blijf voor je hopen dat ook jullie wens niet zolang meer op zich zal laten wachten.

Geplaatst

Wauw, op Pauline na iedereen nu met verlof?

Ik moet er niet aan denken nu nog te werken, al ben ik de afgelopen dagen toch ook nog druk gewees met van alles en nog wat. Ik merk dat ik er niet goed meer tegen kan om 'op pad' te zijn, en die dagen met ziekenhuisbezoekjes, boodschappen tussendoor en regelmatig bij broer langs hebben me wel een beetje genekt. Vanmorgen nog wat dingen afgehandeld, en vanmiddag en morgen doe ik helemaal niets! Vrijdag de begrafenis van mijn schonzusje, daarna zal het ook wel wat rustiger worden.

Ik ben nu eindelijk wel begonnen met het wassen van wat kleertjes en zo. Ik werd er heel onrustigvan, want ik wil de juiste kleertjes ook klaar kunnen leggen in de ziekenhuis-tas, en ik denk nog steeds dat uk eerder komt. Maar het begin is er!

Ook vandaag de envelopjes voor gebooretkaartjes gehaald en de drukproef gezien, dus ook dat is geregeld gelukkig. Heel eenvoudig, maar wordt wel mooi!

@Boogie: het lijkt me zo'n gel idee dat het elk moment kan gebeuren nu! Wel vervelend dat je zo'n last hebt van harde buiken en zo. Ik moest trouwens wel erg lachen om je verhaal over de hond, zoooo herkenbaar!

Wij hebben zijn slaapkooi al maanden terug verhuisd van wat nu de kinderkamer geworden is naar mijn studeerkamer, en ook de box staat al maanden in de kamer. Inderdaad zo'n blik van: he? Moet ik DAAR in???

Maar vooral het verhaal van de speeltjes. De afgelopen maanden heeft hij alleen nog maar met kluifjes, touwen en ballen mogen spelen. Voorheen kreeg hij nog wel eens een knuffel die dan vooral als 'aanduw'-beest functioneerde (al is ie al lang gecastreerd). Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat met alle knuffels die onze kleine krijgt en heeft. Ik zag Fritsie al eens verlekkerd naar een van de beertjes in de box staren... en heb hem daar toen natuurlijk meteen weggeblaft!

Ook wordt autorijden nog wat: is nu een van hond's favoriete tijdverdrijven, vindt het echt geweldig. Hij zit weliswaar gezekerd met een tuigje in een gordel maar het lukt nog wel om stoer met voorpootjes tussen ons in op het middenconsole te staan. En nu wordt hij straks verbannen van achterbank want ik durf het risico echt niet te nemen. Meneer zal voortaan genoegen moeten nemen met bench in kofferbak, aiai da's wel een overgang!

We moeten het autostoeltje overigens nog wel plaatsen, wil ik ook dit weekend graag voor elkaar hebben.

Geplaatst

Hee lekker veel geschreven!! Zoals wel vaker zal ik veel mensen vergeten, maar ik hoef me niet meer te verdedigen toch ?? ( hihi jullie hebben toch ook allemaal last van dezelfde dementie??)

Ben wel nieuwsgierig hoor, Aafke: wat voor autostoel hebben jullie?? Wij de maxi cosi cabriofix (nog van dochter). Heb er nog wel een warme voetenzak bij gekocht.

---- las ik ergens dat je de verkleinde voor het hoofdje weer in de zak moest plaatsen??? Nou, heb het gedaan, maar het ziet er niet uit. Zal binnenkort eens vragen bij prenatal hoe dat moet. Hihi, binnenkort.... Wie weet is het kindje er dan al :)

Tips: uhhh, vanavond een koopavond bij de wibra. Geen idee of dat landelijk is. In een dorp vlakbij ons wel :). Mijn moeder belde en gaf het aan. 25% korting!!! Maar ja, heb al tegen mams gezegd dat ik wel meega, maar dat ik niks voor de baby koop. Niemand weet het geslacht, zij ook niet. Dat wil ze wel heel graag maar dat gaat niet gebeuren!!!

Wel grappig dat jullie het wel weten ;)

Nog meer tips??? Uhhh.... weet zo even niks maar als ik weer iets heb>> meld ik het meteen!!

Surf jij bent toch fysiotherapeut?? Klopt het van het schaambeen?? De pijn die je daar kunt voelen heeft toch met de verweking te maken? Zit er kraakbeen tussen de beenderen? Vertel eens, wat kan je mij (ons) daarover vertellen?

Voorjaar: heerlijk, maar ik waai gewoon de tuin uit!!!! Al het speelgoed vliegt me om de oren!! Maar ja, zodra het even kan: naar buiten!! Voor de kleine meid maar ook voor mezelf.

Jolieneke

Geplaatst

Boogie, wij moeten nog steeds een box want we willen hond Missy er ook vast aan laten wennen. Ik zit elke keer op Mp te kijken we willen graag een witte. Of hij is al gereserveerd, of te ver weg of te duur. Als het nog lang duurt koop ik wel een nieuwe want wat sommige voor een 2e hands box durven vragen. Voor m'n moeder wordt het het 8e "oficielle" kleinkind als ik die 2 van m'n vriend uit een eerdere relatie niet meereken. Tuurlijk horen ze er ook bij mń moeder noemt het altijd kadootjes

De oudste kleinzoon ( de zoon van mń oudste broer is alweer 26 jaar ! ) en het jongste dochtertje van mń 3e broer is 7 jaar. Daartussen dus ook van allerlei leeftijden. Ik vind het zo jammer dat mń vader ons kindje niet meer mee zal maken. Dat oneerlijke herken ik goed. Alledrie mijn broers kregen zonder problemen kinderen net als manlief zń zus. Vond het soms ook moeilijk als een vriendin weer meldde dat ze zwanger was. Inmiddels weet ik wel beter dat er zat mensen in Nederland zijn waar het niet vanzelf gaat getuige dit Forum. Wij krijgen ook als het goed is een leuk bedragje terug van de belasting. Komt ook goed uit de zolder en de babykamer hebben genoeg gekost.

Surf, nee nog geen slaapmiddel ik slik al zoveel medicijnen ! Ik moet vrijdag weer m'n bed verschonen en leg dan het plastic zeiltje er maar op mocht m'n vruchtwater breken dan is mń matras tenminste niet naar de kloten !

Aafke, hopenlijk kun je af en toe nog wat rust momenten vinden voor jezelf. Heel veel sterkte met de begrafenis vrijdag ! Valt allemaal niet mee. :love2:

Jolieneke, ik had echt gehoopt dat het overgeven een keer op zou houden maar nu ik 32 weken ben heb ik de hoop opgegeven. die vrouw van de kraamzorg zei het is echt gelijk over zodra je bevallen bent dat hoop ik dan maar. Ik zie het ook al voor mij kotsend bevallen ! Dat van dat vruchtwater heb ik ook visioenen over, dat je dan gelijk moet gaan liggen als het kindje niet ingedaald is is toch vanwege het feit dat de navelstreng dan om de nek verstrengeld kan raken ? 25 % korting bij de Wibra is mooi meegenomen. Ik kan jammer genoeg niet ik moet mij zo klaar maken voor de gym, wederom totaal geen zin gatver de gatver. Komt mede door de tijd ik had het liever al om 19.00u gehad ipv 20.00u en ik ben misselijk. Ik moet mijzelf even een schop onder m'n kont geven zo anders ga ik helemaal niet. Pfft valt niet mee soms.

Geplaatst

Lieve mei meiden,

Wat een gezonde spanning hang hier!!! De spanning spat van mijn computerscherm!!!

Weet dat ik nog aan jullie denk en jullie volg!! Heel veel succes de komende weken en geniet heerlijk van jullie verlof!!

Liefs Lianne

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven even korte update. Nog steeds eiwitten ma bloeddruk oké. Ukje is gedraaid en niet meer in stuit. Kleertjes zijn gewassen en ook ik heb nu verlof. Morgen weer oppassen op beebje vrienden. Zo leuk, ik reageer morgen wat uitgebreider op idd, lastig op ipod

Geplaatst

He meiden,

Zo echt veel geschreven hier de afgelopen dagen zeg. Grappig om te lezen over de borstvoedingsmaffia. Zo noem ik ze altijd..... Het wordt echt de hemel ingeprezen. Ik ben ervaringsdeskundige hahaha, heb m'n dochter uiteindelijk 7 maanden bv gegeven. Ze was echt een natuurtalent, dus het ging heel goed. Stond er ook heel nuchter in, als 't gaat is 't mooi meegenomen, zo niet dan gewoon de fles. Dus gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt.

Vandaag weer bij vk geweest en alles was goed. Ik eet als een dijker, ben nl erg snel flauwtjes, dus moet het eten echt goed bijhouden :-)

Vk adviseerde me om 's middags even te gaan liggen. Da's makkelijk gezegd met een klein meisje van 2 om je heen...... Ok die slaap 's middags ook, maar moet ook weleens wat doen als zij slaapt.

Ben ook benieuwd wie er nu als eerste gaat bevallen. Als ik de verhalen zo lees zal het misschien Boogie wel zijn ? We wachten af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden