Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohhh jeanine!

Wat een pech!! Jeetje wat een verhaal zeg!!

Dat die muts achter de balie niet wat beter nadenkt!! Tuurlijk kom je niet expres op de verkeerde dag/tijd, ze zou moeten weten dat zwangere vrouwen nu eenmaal dingen vergeten of zich in dingen vergissen. Pffff... Stressvol!

En dan de rest nog. Man boos, auto 'kapot' -> haha, kon je dag nog gekker verlopen?? Ik leef met je mee!! Ik hoop dat je zwangerschapsgym lekker verloopt en dat je een beetje tot rust komt!!

Nog 2 dagen werken!! Joehoe! Vandaag ging het gelukkig aardig. Mijn stagiaire heeft goed haar best gedaan hihi ;) morgenvroeg geeft ze weer les. 's middags ga ik met de kinderen een 'baby-middag' houden. Ze nemen allemaal een babyfoto mee en dan gaan we raden wie wie is. We gaan raden of het een jongetje of meisje wordt. Ook mogen ze een datum + tijd noteren en wie er het dichtst bij zit uiteindelijk krijgt een cadeautje. Daar moeten ze dan nog even op wachten ;) we gaan nog lekker smullen vd traktatie en dan mogen ze nog even spelen.

Jolieneke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeanine: jeetje wat een verhaal zeg, echt irritant idd alsof je expres op de verkeerde dag komt. En dan heb je je zo gespitst op die afspraak voor info over je placenta, gelukkig mag je morgen terug komen, fijn! hoop dat het probleem met de auto dan opgelost is.

hier de hele dag een komen en gaan van familie en vrienden om babykamer te bewonderen, erg lief.

maar nu ben ik wel echt kaputti, droger is naar de haaien; vrijdag komt iemand kijken. Morgen werken en dan 's avonds partnerles zwangerschapsgym; we zijn benieuwd

Geplaatst

Ja dames ik had echt m'n dag niet gisteren maar gelukkig vandaag een nieuwe dag ! De 1e gymles gisteravond was best pittig ( ben ook niks gewend ha ha !) Na een paar lig oefeningen kwam ik overeind en duizelig en koppijn ( de verwarming stond op bejaardenhuis warmte ! pfft !) maar ik heb het overleefd. Ik was wel de oudste maar ja er moet er 1 de oudste zijn !

IVFmoeke, leuk dat je familie je babykamer kwam bewonderen iets om trots op te zijn ! Ik loop regelmatig het kamertje even binnen en denk dan wow straks ligt daar een baby in het wiegje ! Onbegrijpelijk ! En dan je droger kapot ik hoop dat hij te maken is. Wij hebben geen droger ( denk dat we een van de weinigen zijn ?) maar als je er aan gewend bent is het natuurlijk knap lastig dat hij kapot is. Fijne partnerles vanavond !

Jolieneke, nog even en je hebt eindelijk verlof ! Wat een leuk idee dat spelletje met die babyfoto's ! Smul ze, je traktatie is echt leuk dus daar zal het niet aan liggen ! Welke groep heb je eigenlijk ?

Boogie, heb je nog last van je val ? Stijf, spierpijn ?

Geplaatst

Jeetje JEanine,

dat was wel een pechdag gisteren. Hoelaat ga je vandaag? Ik heb een afspraak om 13.10 uur, misschien treffen we elkaar?

Pff na vandaag nog 3 weken werken, begin er naar uit te zien. Vannacht ontzettende kramp in kuit gehad, vloog echt door het bed heen. Schijnt erbij te horen he.

Ben wel jaloers dat jullie allemaal al je kamertje afhebben. Behalve gordijnen is er bij ons nog niets geregeld.. Zondag komt mam om te helpen.

Ga gauw weer aan het werk, wil over 3 weken wel zoveel mogelijk afhebben natuurlijk!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Jeanine: wat een giller.. ik weet zeker dat je hier over een aantal weken/maanden om kunt lachen... maar op het moment zelf baal je natuurlijk flink..

Irritant he, dat als het eenmaal tegenzit, dat dan alles tegelijk komt. Ik hoop vandaag op een prachtige dag... met een mooie echo.. Wel super dat je zo snel terug kon... succes vandaag. Ik hoop dat de ligging van je placenta nu goed is.

Heb je vandaag spierpijn van het gymmen?

Jolieneke: Vooel je je weer beter?? Veel plezier met je afscheid en de babymiddag. Dat klinkt erg gezellig.

IVF moeke: Shit droger naar de haaien.... hoop dat dat snel gefixed is. Dat vind ik zo'n ideaal ding. Wij hebben er sinds kort 1, gezien de komst van 2 baby's.. Ik vind het helemaal fantastisch... Wat lief dat jje familie zo lekker mee geniet, maar wel vermoeiend denk ik.

Pien:Succes in het ziekenhuis vandaag. Fijn dat je moeder komt om te helpen. Zet hem op he, de laatste weken.

Meiden,

Heerlijk hoor, de verlof weken komen eraan..

Ik heb ook al zo'n giller meegemaakt. Op mijn verjaardag nogwel. Wij hadden toen een afspraak in het ziekenhuis en wij hebben bij elke afspraak ook een echo. Samen met mijn vriend hadden we besloten om 1 x onze ouders mee te nemen naar de echo.. ze waren namelijk heel erg nieuwsgierig. Die bewuste dag zijn in de ochtend mijn ouders en andre's moeder naar Haarlem gereden (1 uur en drie kwartier) Komen we met het hele gezeldschap in het ziekenhuis aan, blijken we ditmaal geen echo te hebben, maar alleen een afspraak met de verpleegkundige... oeps... ze konden het ook niet inplannen, dus de hele familie is 2 weken later nogmaals deze kant op gekomen....ahum.......

Gelukkig bleef de auto rijden...

Geplaatst

Oh Jeanine, een echt voorbeeld van zwangerschapsdementie :happy: en dan gaat ook echt alles mis he? Wij hebben dit de laatste weken ook. De combi-magnetron vloog bijna in brand, auto gekeurd, 3 weken daarna koppeling kapot. Droger heb ik gelukkig niet dus die kan niet stuk gaan. Maar net op het moment dat je afgesproken hebt lekker te gaan sparen voor het andere huis heb je dit. Zul je altijd zien. Hopen dat vandaag de controle volgens afspraak verloopt. En alles goed is met jullie kleintje.

Mijn knie begin ik sinds gisterenavond pas te voelen. Beetje stijf maar toen ik jonger was had ik regelmatig plekken dus niet aanstellen. Komt goed.

@ IVF moeke,

Wat ontzettend leuk dat de familie het kamertje komt bewonderen. Ik ga zelf ook zeer regelmatig even binnenkijken. Zo leuk! Van de week zeiden we nog wat is het rustig hier, dat zal over 2 maanden wel anders zijn ;-)

@ Pauline,

Komt goed hoor met het kamertje! Wij hebben het nu 2 weken af. Werd er wel rustig van maar nu wil ik weer zoveel andere dingen klaarhebben en schoonhebben.

@ Jolieneke,

FIjn toch dat je een stagiaire hebt. Zeker als je niet fit en hoogzwanger bent kun je dat wel gebruiken. Gezellige middag vandaag!

Ik ga om 1 uur aan mijn laatste middag beginnen. Wat heerlijk zeg! Vanavond uit eten met de collega's dus dat is helemaal gezellig. Ik heb Jolienekes idee gepikt met die negerzoenen dus hebben ze ook nog te eten.

Geplaatst

Ik ben net weer gevallen :toppie: Dit keer op mijn andere knie. Moet er rekening mee houden dat ik naar voren hel door die enorme buik. De hond trok onverwachts keihard aan de riem en daar lag ik. Dit keer is het wel opgemerkt want mijn buren waren erbij :happy: Lekker voor lul!! Nu is mijn andere knie gewond. Maar dat valt wel mee....

Geplaatst

Ow Boogie ben je weer aan het stunten vandaag ! hi hi ! Nou gelukkig heb je maar 2 knieen en geen 5 ofzo ha ha ! Nee alle gekheid op een stokje kijk je een beetje uit ! Dat alles mis gaat is dat niet de wet van Murphy ofzo ? Gisteravond tijdens het uitlaten (manlief liet Missy uit) kwam er een man aan met 2 teckeltjes aan de riem en 1 vd 2 begon Missy (0nze hond) af te bekken dus die dook er bovenop hoezo dominant gedrag ? Toen kwam Missy haar vriendje Ajax eraan ( toevallig ook een teckel) en die kwam voor Missy op wat deed die gek ? Tilt zń poot op en zeikt zo over die man zń broek en schoenen heen. Kom je aan Missy dan kom je aan mij ha ha !!! Manlief kreeg bijna een lachstuip.

Pauline, nee ik moet zo om 15.10u en dan ook in Zeist. Jij in Utrecht denk ik ? Controles zijn vaak in het ziekenhuis in Zeist net iets dichter bij Amersfoort en er werken dezelfde artsen en assistentes. Hopenlijk was alles goed met jou en de kleine ?!

Surf, ook al zo'n giller ! Kom je voor een echo met de hele familie heb je geen echo ! Ik had dit soort gillers nooit maar sinds ik zwanger ben ! Jemig de pemig !

Net de V en D leeggekocht , kleding voor manlief en toen door naar C en A ook nog een aantal leuke dingen gekocht, Nu gauw klaarmaken voor het ziekenhuis en heerlijk de warme auto in !

Geplaatst

Boogie:

Ik zag op National Geographic de Dog whisperer... hij had een scootmobiel geregeld voor een oudere dame, zodat zij veilig de hond kon uitlaten... Is dat misschien iets voor jou!!!!:happy: Doe je voorzichtig.. hopelijk alleen stijve knieen. Ja je laatste middag is ingegaan, geniet ervan...

Kun je een paar van die lijstjes die je hebt gemaakt doorsturen.. Ik blijf vandaag dralen.

Jeanine: hulde, jij bent gewoon nog lekker aan het shoppen alvorens je naar het ziekenhuis te begeven. Ik begrijp dat de beunhaas de auto gerepareerd heeft?

Succes, ik duim dat je placenta goed ligt. Ik ben wel nieuwsgierig welke advies jij meekrijgt vanuit het zh.

Jolieneke: hoe was je middag?

Ik heb lentekriebels.. we gaan vanavond naar de intratuin... joehoe...

:icon_flower::icon_flower::icon_flower:

Geplaatst

Oh boogie pas je wel een beetje op? Gelukkig zit baby veilig in zak met water!

@jeanine, was alles goed?

Controle was helemaal goed, meisje lag zelfs keurig met hoofd beneden, ook bloeddruk keurig 117 over 70

Net thuis na toch wel weer drukke werkweek, blij dat ik er nu nog maar 3 hoef!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Surf, manlief is het type van GEEN zin in winkelen dus ik haal 2 keer per jaar nieuwe kleding en dan moet hij maar thuis passen. Hij vond alles mooi wat ik had meegebracht. Nu nog passen zo. De beunhaas heeft telefonisch advies gegeven en manlief is met draadjes en zekeringen aan de gang geweest en alles doet weer normaal gelukkig ! Wij hebben wel een fijne beunhaas hoor arbeidsloon bij een garage is normaal zo duur ! Nu gelukkig geen reparatie nodig. Heb je leuke plantjes gekocht bij Intratuin ?

Paulien, fijn dat alles goed is met jou en de baby ! Houden zo !

Met onze kleine man en mij was ook alles goed. Urine goed, bloeddruk 110 over 80. Hij ligt met zń hoofdje naar beneden en het mooiste was dat de placenta niet meer voor de uitgang ligt ! Dus als het goed gaat kan ik gewoon bevallen ! Over 3 weken weer controle dan ben ik ruim 33 weken en dan weer over 2 weken. Aan het eind zal het wel elke week zijn.

Geplaatst

He Pauline,

Ik herken het hoor van het kamertje nog niet af hebben. Volgens mij komt dat omdat wij zwanger zijn van de 2e en dus meestal een logistiek probleem hebben. 1e kindje moet eerst naar nieuwe kamer voordat we wat aan de babykamer kunnen doen. Maar 't komt goed, m'n dochter d'r kamer is binnenkort klaar, dan babykamer 2 wandjes verven en 1 behang en klaar is kees.

Verder ook vd week bij verloskundige geweest, bloeddruk goed en groei ook op schema. Hij ligt ook al diep in 't bekken, ingedaald dus. Maar dat zegt niks, zo lag m'n dochter ook al snel en bij haar ben ik 11 dagen overtijd bevallen.

Iets anders, ik ga volgende week een fotosessie laten maken van m'n buik, leuk heh. Anderen die dat misschien ook al gedaan hebben ? Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Hoi allemaal!!

Net weer yoga gehad, morgen laatste werkdag. Ik reageer effe kort en zal veel mensen vergeten. Excuses!!

Boogie; ik vind zo'n invalidewagentje niet zo'n gek idee!! Haha. Niet best zeg. Ja, we zijn echt uit balans!! Voorzichtig hoor!!

Ik herken het ook dat je bij een tweede anders met dingen omgaat dan de eerste keer. Onze dochter is al wel verhuisd maar de nieuwe babykamer is nog niet klaar!!

Fijn dat alles goed was jeanine!! Zo'n dag van gister maar gauw weer vergeten!!

Nou, mijn dag met de kids was super en ik zal iets bizars zeggen. Ben een nuchtere Groninger maar dit is te toevallig. De kinderen gingen kiezen: blauw voor jongen, roze voor een meisje. Ze moesten vervolgens noteren de datum dat h kindje geboren wordt, de tijd en de naam. Ik hemb ze verzameld en thuis bekeken. 11 meisjes en 14 jongens. Maar nu: ik blader tussen de kaartjes-> roze: + naam goed bij 1 kindje!!!!!!! WHHAAAAA. we hebben een niet veel voorkomende naam. Ik heb hem nog nooit genoemd. Bizar!! Er zijn 10000 en namen!!! Als het nu ook op 5 mei om 10 uur komt, gaat mijn mond niet meer dicht!!!

Bizar toch???

Nou, ik duik mijn bedje in, laatste werkdagje morgen!!

Jolieneke

Jeanine:

Geplaatst

Jolieneke, hoe is het toch mogelijk he dat er 1 de naam naast de kleur ook goed heeft ! Er zijn idd zoveel namen ! Wij hebben ook een niet veel voorkomende stoere korte jongensnaam. Ik denk niet dat hij bij iedereen goed gaat vallen maar het is onze keuze. Manlief had de naam al lang en breed voordat ik zwanger was. Meisjesnamen hadden wel ook al maar toen we met 20 weken wisten dat het een jongetje zou worden waren die niet meer nodig. Een meisje had Indy Fleur geheten. En we zochten nog een naam met een V. Vonden we wel leuk initialen I.V.F. Heerlijk je laatste werkdagje vandaag !

Liselot, wat leuk een fotosessie van je buik ! We zien tzt graag een fotootje op de site verschijnen als je het leuk vind om het met ons te delen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Pien, we tellen af, nog 3 weken werken.. wat fijn dat je dame helemaal goed ligt. Toch altijd weer een geruststelling als de controles goed zijn.

Jeanine: wat ideaal zo'n beunhaas... dat scheelt een hoop centen, en daar kun je dan weer leuke dingen mee doen. En mannen blijven dus duidelijk mannen, die van mij is dan half vrouw, want die koopt lekker zijn eigen kleren....:clap2:Hoera dat je placenta nu goed ligt, wat fijn, dan kan je in principe natuurlijk bevallen toch?? Dat is echt goed nieuws..dat scheelt zoveel in je herstel tijd. Wel even pijn lijden dus.

Ik heb woensdag weer een controle en hoop op hetzelfde bericht, hoewel die kans erg klein is omdat 1 placenta echt helemaal voor de uitgang ligt... hmm maar je weet maar nooit...

De intratuin was heel pittig, ik moet dat eigenlijk niet meer willen, maar dat vind ik heel lastig. We hebben uiteindelijk niks gekocht... wel een pergola besteld, die kunnen we volgende week ophalen, hopelijk zit de tuin er dan uiteindelijk weer top uit.

Liselot, laat je foto's maken bij een fotograaf? leuk hoor. fijn dat alles goed gaat.

Jolieneke: Grappig dat iemand de naam en het geslacht heeft geraden, heel bijzonder, en inderdaad als ze de datum ook nog goed heeft dan heeft dat kind een super radar ofzo..

Geniet nog even van je laatste werkdag..

Ik ga even snel stofzuigen want mijn schoonmoeder is in aantocht en dan moet het er toch een beetje toonbaar uitzien..

Geplaatst

@ Jeanine,

Wat een uitkomst he een beunhaas. WIj hebben er ook 1 voor de auto en dat is echt ideaal! Ik stond pas ook met pech en de reparatie kostte 380,-, ik denk dat we failliet waren geweest bij een garage.

@ Jolieneke,

Wat ontzettend grappig dat een kindje het geslacht en de naam goed heeft. Wel heel bijzonder. Zou ook wel heel erg leuk zijn als de datum klopt.

@ Surf,

Had je alles weer aan kant toen je schoonmama kwam? Ik ben ook zo'n regelnicht maar het valt me zwaar hoor nu....

Je zult maar verlof hebben :laugh::happydance::happy3::laughing4:

Lekker hoor. Voel me helemaal relaxt, nee hoor gekheid maar het is wel heerlijk.

Ik voel me juist erg opgejaagd omdat ik zoveel wil doen en me al dagen niet zo fit voel. Ben erg bang dat dat een voorteken is....

Ik heb trouwens van mijn collega's een grote knuffelnijntje gekregen met muziek en een nijntje bestek. Echt heel erg leuk en lief.

Ik heb boodschappen gedaan nou meiden geloof me hier kunnen we 3 maanden mee vooruit. Hamsteren !!!!

Nu ga ik liggen :happy:

Geplaatst

Boogie, heerlijk eindelijk zwangerschapsverlof ! Wat een leuke kadootjes heb je gekregen ! Ik vind Nijntje ook zo leuk ik heb een kleine blauwe in de wieg staan.

Ik heb geen collega's omdat ik niet werk maar het grappige is dat ik wel een keer of 5 een kadootjes heb gehad van de collega's van manlief. Hij werkt op een school met kinderen met een verstandelijke beperking en is daar concierge. Genoeg collega's het zijn nl. 2 scholen in 1 gebouw. Straks als de kleine er is komt er ook nog een delegatie inclusief directie ....slik.... Ik ben trouwens ook een regeltante wil graag alles aan kant en netjes hebben maar het gaat gewoon niet. Ben zo moe en slaap veel en het wordt steeds erger lijkt het wel.

Ik heb net de blije doos bij Etos opgehaald echt leuke dingen zitten erin ik had er al 1 van Prenatal maar deze is leuker en handiger. Maar dat had iemand al eens geschreven hier op het Forum. Van de week het beddengoed voor het wiegje gewassen en het wiegje opgemaakt. Staat echt schattig nu. Ik heb er wel een stuk plastic overheen gelegd geen zin om straks weer alles te wassen omdat het vol stof zit. Ik moet nog wel alle rompers en kleertjes wassen ook maar eens aan beginnen binnenkort.

Geplaatst

Hallo allemaal!!

Heerlijk weer!! Hier kunnen we echt van genieten!

Moet nog even wennen aan het idee dat het verlof nu echt is ingegaan. Echt merken doe ik dat pas als ik op mijn werkdagen niet meer naar school hoef (woe/do/vrij) denk ik.

Ik blijf het erg bijzonder vinden dat een kindje de naam goed geraden heeft. Het is te toevallig. Ik heb die naam nooit laten vallen, ze weten niet wat het wordt, dus het is echt bijzonder. We zullen zien wat de uiteindelijke datum zal worden…

Wat betreft de blije dozen: dat had ik idd geschreven. Die van de Etos vond ik veel leuker dan van de Prenatal. Dat was twee jaar terug naar mijn idee nog wel anders. Goed… je krijgt het, dus klagen mogen we niet vind ik dan, maar goed!! Toen zat er bij de blije doos van de Prenatal nog een flesje in van Avent. Die had ik nu sowieso wel willen hebben aangezien ik deze keer geen bv ga geven.

Leuk he, een opgemaakt bedje. Ik heb het bedje ook opgemaakt voor eventuele kijkers naar ons huis (gisteren was het ' open huis ' ). NIEMAND IS GEWEEST!! Hmm…. manlief had twee dagen werk gehad om het hele huis tip top in orde te krijgen. Dochter naar opa en oma, honden weg…. nou ja, helaas!

>> Ik liep tegen het volgende aan bij het opmaken van het bedje. Een bedzeiltje onderin het bedje gelegd en daar overheen wilde ik een molton doen en dan het hoeslaken. Nou, in al onze spullen…. 1 molton. Vreemd, want in het wiegje hadden we altijd een molton maar ook in de kinderwagenbak…. die dingen verdwijnen blijkbaar!! Ik heb boodschappen gedaan en gelijk gekeken naar een molton 40x80. Ik kom voor een ledikant wel tegen maar voor een wiegje niet. Bij Hema niet, bij de wibra ook niet. Nu zie ik dat Prenatal ze wel verkoopt, a 6,99 per stuk. Wat hebben jullie in het wiegje, als jullie een wiegje hebben? Ik kwam namelijk wel molton 'onderleggers' tegen???

(Tja, ook al word je voor de tweede keer moeder, heel veel dingen zijn gewoon weer 'nieuw'. Ongelooflijk hoe snel je dingen vergeet!!)

Iedereen de zomertijd goed ontvangen??

Jolieneke

Geplaatst

Hey dames,

Wow wat hebben jullie weer veel geschreven! En wat zijn alle kamertjes leuk geworden! Ons kamertje is wel af, maar ik moet wel nog heel veel gaan wassen en van sommige dingen het plastic nog afhalen...

Ik heb snel even gelezen en even op een paar van jullie reageren (hoop dat ik niemand vergeet):

@Boogie: Ik ben blij te lezen dat je angsten na het gesprek nu wel weg zijn, maar handig om te weten dat je misschien wel eerder gaat bevallen.

Ik moest wel erg lachen om je verhalen over je valpartij met de hond, erg herkenbaar! Gelukkig alleen geschaafde knieen, maar je evenwwicht bewaaren is nu toch inderdaad een stuk moeilijker. Ik ben vorige week heel hard voorover mijn kleding kast ingevallen toen ik daar een doos onderin wilde zetten. Ik vraag me nu nog af hoe dat kon, maar ik denk dat het iets met zwaartekracht te maken had :)

Fijn dat je met verlof bent en leuke cadeautjes hoor!

@Marjo: een keizersnede dus, maar hopelijk geen voortijdige ziekenhuisopname! Het zou mooi zijn als je tot de 38 weken je kleintjes nog even bij je kan houden. Wel heftig hoor, maar goed dat ook jij nu verlof hebt zodat je het rustiger aan kunt doen. Het lijkt m al pittig die kraamtijd en met 2 is alles natuurlijk dubbel!

Jeanine: Wat een ellende met het ziekenhuis en auto!!! Net als je al gespannen bent en je niet zo lekker voelt, pfffff. Maar is nu wel bekend of je placenta nog voor ligt?

Je bent trouwens niet de enige die het gymmen zwaar vindt hoor, hier nog 1... De vorige actieve les ging ik bijna van mijn stokje, ook omdat ik echt oververhit raakte (leek inderdaad wel bejaardentemperatuur in het zaaltje). En verder lukt het me niet goed meer om op de grond te gaan zitten. Door de knieen gaat nog wel maar het laatste stukje moet ik me echt laten 'vallen', heeeel elegant... om nog maar te zwijgen over het weer overeind komen.

@Jolieneke: ben je al weer hersteld van je verkoudheid? Wat een leuke traktaties trouwens! Ik ben ook nog op zoek, heb mijn klassen beloofd dat ik ze laat trakteren als ik bevallen ben en heb nu bij snoepwinkel van die voorverpakte blauwe snoep petit fours gevonden (12 in doosje). Het gaat om zo'n 100 leerlingen, dus zelf maken ga ik niet aan beginnen en zo hou ik het qua kosten nog een beetje in de hand (chocola was veel duurder). Voor collega's laat ik dan denk ik een geboortetaart in vorm van beschuit bezorgen. Manlief heeft al gezegd dat hij het graag hoogstpersoonlijk allemaal bij mijn school komt afleveren. En ook voor jou fijn dat je nu eindelijk met verlof bent!

Ik mag zelf nog 2 halve dagen werken voor mijn verlof woensdag a.s. ingaat, wat een heerlijk vooruitzicht!!! Ik hoef maandag alleen nog te surveilleren bij een toets, een paar dingetjes na te kijken en dinsdag nog 2 lesjes in mijn mentorklas te draaien. De meeste klassen hebben hun laatste les vrijdag al gehad, en ik heb wel hele leuke reacties gekregen. Een paar hele lieve meisjes uit havo 4 hadden zelfs geld bij elkaar gelegd voor een cadeaubon van de etos! Dat vond ik zo ontzettend schattig en lief van ze!

Ik hoop verder dat ik komende week een drukproef van het geboortekaartje krijg. De drukkerij moest eerst zelf kaartjes met voornaam op de buitenkant bestellen, en als die binnen zijin kunnen ze zelf een drukproef met tekst aan de binnenkant maken om ons te laten zien. En dan kan ik ook beginnen met enveloppen schrijven! Ik ben heel benieuwd hoe het eruit komt te zien, omdat het geen bestaand ontwerp was. De basis is echt heel simpel maar ik hoop tgt niet saai. Afwachten dus nog even!

Ik heb nu ook een offficiele polsbrace voor mijn rechterarm om te voorkomen dat ik die overbelast en die helpt wel, draag hem ook overdag i.p.v. 's nachts. Skatehandschoentjes bleken mijn polsen juist in de verkeerde houding te zetten :S

Verder ben ik nu wel heeeeeel benieuwd wie er als eerste het lijstje na Miepie gaat aanvullen! Marjo met haar tweeling? Boogie die qua buik voorloopt?

Ik denk nu al dat ons jongetje eerder komt, maar da's natuurlijk nergens op gebaseerd. het is wel eeen grote marge hoor, va 37-42 weken. Het maakt wel uit of ik binnen 4 weken beval of dat het pas over 9 weken zo ver is.... pfffff...... ik hoop niet het laatste.

In ieder geval is het ventje in mijn buik vrij druk de laatste dagen. Volgens de boekjes kun je hem nu misschien minder voelen, ik heb juist het gevoel dat ie driftig begint te worden nu hij minder ruimte krijgt en daardoor extra hard van zich aftrapt?

Zometeeen ga ik voor het eerst in tijden weer eens met een oude vriendin afspreken, en hebben een 'high tea' gereserveerd. Het is heerlijk weerm, dus wie weet het terras en later in de middag live-muziek.... ben benieuwd hoe buikmannetje daarop reageert haha!

Geplaatst

Jolieneke, ik heb ook een wieg en heb eerst een molton zeiltje dan een molton onderlegger ( Wibra) en dan een het hoeslaken. Op de site van Prenatal staat hoe je een bedje moet opmaken en een molton onderleger is ook goed hoor. Je wist wel dat je dat bedzeiltje maar voor 1/3 van het bedje mag leggen en dat het hoofd er niet op mag ? Dat is ivm het transpireren en te warm worden van de baby als het zeiltje het hele matras bedekt. Maar dat wist je natuurlijk al jij nebt al moeder !

Aafke, ja ik heb geluk de placenta is van plek verandert gelukkig ! Hij ligt nu bovenin dus ik mag "gewoon" bevallen. Dat gymen is voor mij zo vermoeiend en ik ben al zo moe ! Ik vind de tijd ook zo rot van 20.00u t/m 21.30 dan lig ik normaal voor pampus op de bank of al in bed. Het is maar 8 keer dus nog 7 te gaan ! als ik het red ! Wat fijn dat je polsbrace helpt, pijn is ook wat. Wat heerlijk dat je bijna verlof hebt en wat onzettend lief van die Havo4 meiden om een kadobon aan je te geven. Dat zijn de dingen die het doen !

Ik heb een nieuwe hobby, ahum, ik moest vannacht alweer kotsen. Jeetje eerst overdag en nu dit weer. En ik moet er al zo vaak uit om te piesen. Wat zou het heerlijk zijn weer eens een nachtje door te slapen ! Nou dat kan ik letterlijk wel op m'n buik schrijven. Manlief heeft pecht hij moet krabben vandaag ! Het heeft vannacht gevroren ! Gisteren zijn we met Missy naar het hondenstrand geweest wat heerlijk zeg zoveel hondjes en iedereen had het naar zń zin. We kregen weer veel vragen en complimenten over onze hond. Voornl. wat is het ? ( ze is nog al uit de kluiten gewassen voor een amerikaanse Stafford maar ze is dan ook half amerikaanse bulldog) en dan de kleur die vind iedereen zo byzonder voor dit soort honden. Muisgrijs met wit. En verder is ze zo sociaal en lief daar hebben we echt mee geboft. Ze is inmiddels 16 maanden. Ik ga zo lekker weer tukken.

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Bedankt voor de tip om even op de site van Prenatal te kijken naar hoe je het bedje moet opmaken. Ja, van het zeiltje wist ik nog wel (alleen 'onderin' het bedje). Nou, dan haal ik ook maar molton onderleggers.

Effe een bakkie drinken met manlief!!

Jolieneke

Geplaatst

Nou hier een nitwit op het gebied van babies. Ik heb niet eens een zeiltje. Wel op m'n eigen bed maar niet in het wiegje. Nu heb ik ook nog niet alles voor het ledikant omdat ik die toch niet ga gebruiken in het begin.

@ Aafke,

Fijn om weer wat van je te horen. Het is zo'n moeilijke tijd voor jullie. Fijn dat je nu verlof hebt en dan kunnen die pubers toch onverwachts wel errug lief zijn zeg.

Over bevallen heb ik begrepen dat je ook altijd de afspraak kunt maken dat je gestript wordt als je over gaat lopen. Tegenwoordig heb je een hoop zelf te zeggen.

Fijn dat die braces helpen want zonder je handen kun je werkelijk niets...

@ Jeanine,

Wat leuk om te lezen dat jullie een amerikaanse stafford hebben. Wij hebben een engelse stafford. Ook al zo'n schatje. Nog wel erg speels dus ik vind het ook wel een beetje spannend hoe het straks zal gaan. Ze springt veel en zit de eerste 10/15 minuten als er bezoek is achter haar staart aan. Hele vervelende gewoonte die we volgens de dierenarts moeten negeren.... Mijn man zijn voorkeur zou een volgende keer ook uit gaan naar een amerikaanse stafford omdat hij dat grote grove erg mooi vindt. We zien het wel. Ik wil er niet aan denken want ons moppie is ook net 1 1/2, daar wil ik voorlopig niet vanaf. Als ik eraan denk moet ik al bijna huilen :happy:

@ Jolieneke,

Heeft je man ook verlof dat jullie gezellig samen bakkies doen?? Wij zitten al een beetje te verzinnen hoe we het straks doen want mijn man heeft sinds 1 maart een andere baan en dus ook niet zoveel vrije dagen. Het kleintje dat komt en de verhuizing gaat een hoop dagen kosten maar ik wil toch graag dat hij een paar dagen vrij neemt als de kraamhulp weg is.

We gaan er nog eens over denken ;-)

Ik ga de keuken schoonmaken... Jippie!!!

Geplaatst

Jolieneke, ja het staat volgens mij niet echt duidelijk maar volgens mij staat het ergens bij beddegoed. Ik had ook een wiegdekentje van Prenatal en daar zat een kaartje aan waar hetzelfde op stond.

Boogie, ik ben dol op Staffords ! Toen ik mijn vriend ruim 4 jaar gelden leerde kennen had hij 2 engelse Staffords. een zwarte reu en een oranje/bruine teef. Ik viel gelijk voor het ras ! Ze zijn inmiddels allebei overleden ( in laten slapen vanwege ouderdom en ziekte , vreselijk is dat) Toen hebben we een een pup genomen uit een verkeerde lijn. ( halve pitbull) Bleek erg aggressief en had als pup alleen in een hok gezeten nooit binnen bij mens en dier in huis geweest. Toen hij 1 was ging het mis hij greep mij en gromde veel naar mij terwijl ik helemaal niet bang ben altijd als manlief er niet was ! En toen manlief in de winter sneeuw aan het vegen was en Billy buiten liep en manlief de sneeuw van z'n rug klopte greep hij hem. Dwars door z'n hand heen allemaal bloed en gaten. Dat was het toppunt, we hebben hem in laten slapen. De kinderen zijn hier ook om het weekend en dat wil je niet op je geweten hebben. Ik heb zelf een kruising teckel/pincher gehad die hebben we afgelopen december laten inslapen, hij was ook ziek en is 14 jaar geworden . Nu hebben we Missy echt een lieve hond. Wel waaks maar betrouwbaar en ze kan buiten los lopen op het veld en speelt met iedere hond. In januari 2010 hebben we haar uit een mooi nest gehaald . Kruising Am staf en Am Bulldog. (de vader was een Stafford) Ze lijkt op een Stafford maar heeft het kwijlen van de bulldog ha ha dat doe ze als je zit te eten of als ze wat lekkers ruikt. We willen er tzt nog wel weer bij als de baby wat groter is is mij nu te druk en ik wil dan graag een engelse Stafford is mij groot zat ! Ik zal zo even een foto opsnorren van onze trots !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden