Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De controle vandaag was goed. Niet erg duidelijk maar als ik het goed begrijp heeft mijn buik de 42 weken bereikt. Hij kon niet voelen hoe groot het kindje is omdat er toch nog erg veel vruchtwater zit. Het is erg stug en moeilijk te bepalen voor hem.

Ik moest nog maar een weekje broeden en hij hoopte dat bij mijn bevalling niet eerst de vliezen zouden breken want dan moest ik de buren maar waarschuwen voor een naderende tsunami :laugh: Bloeddruk was 125/85 dus ook weer beter. Nog even volhouden maar weer. Hopelijk verras ik jullie toch nog net als Jeannet :happy:

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja boogie dat zou toch mooi zijn, jij het 5e mei topic kindje!!!

fijn dat de bloeddruk zo mooi is, blijft spannend nu hé

wij hebben vandaag proefdrukje kaartje gekregen, erg leuk.

laten makne bij drukkerij, we gaan toch een cadeaulijst maken bij een winkel in de stad bij ons; dan hebben we gerichtere cadeautjes en iedereen kan natuurlijk zelf weten of ze dat doen.

weer geregeld harde buiken dus lekker het bankje op

Geplaatst

Jeannet, gefeliciteerd met jullie dochter Megan. Geniet er lekker van met elkaar, wauw wat een wonder!!!

Liefs Jose ;)

Geplaatst

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011 (14/12: meisje, 4/2: oh nee toch een jongetje!)

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

ivfmoeke: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Bevallen

Miepie 26 februari: Rutger, Noor en Anna!!!

Jeannet 15 april Megan

Geplaatst

Hey Jeannet,

Van harte gefeliciteerd met je dochtertje! Kom inderdaad eerst maar lekker bij van alles, en geniet van jullie kleine!!!

Ik begin het nu zelf toch ook steeds spannender te vinden hoor, met een 2e mei-dame die nu bevallen is. Het komt nu voor ons allemaal zo dichtbij!

Boogie de volgende? Of toch Marjo met haar 2 jongens? Of toch het rijtje af en eerst Jolieneke?

Haha, blijft leuk, dat gissen! Ik had me dit afgelopen september echt nog niet kunnen voorstellen!

Geplaatst

Wow Jeannet!! Wat fantastisch!!! En wat heb je een goede dag uitgekozen!! Mijn dochter is vandaag jarig!!

Een mooie meidennaam zeg, en wat super dat je al de kracht hebt gevonden om een bericht te sturen. Ook ik ben erg benieuwd naar je verhaal maar ga eerst lekker genieten!!

Wat super, een vriendin van mij haar vliezen zijn gisteren gebroken en zij mailde me vandaag dat ze nog geen weeën had. Ben benieuwd wanneer zij bevalt.

Mooie tijd hoor, wij hebben de verjaardag van onze dochter buiten kunnen vieren.

Geniet van je meisje!!!

Jolieneke

Geplaatst

Nou boogie, 42 weken is dan qua buik ook wel de limit of niet?? Ze zijn alleen niet zo 'angstig' voor die grote buiken als wij dat zijn. Wij kunnen het kind er wel uit kijken zo ongeveer, maar zij zien het kind nog liever in de 'dikke' buik:-)

Wel fijn dat het goed was!! Mooie bloeddruk!

Ik ben kapot!! Heb toch veel meer gedaan dan ik zou moeten doen. Heb al vanaf vanmiddag harde buiken! Maar ja, niet luisteren hè? Kan zo slecht blijven zitten als mensen om me heen aan het werk gaan. Maar wat hebben we een mooie dag gehad. Onze dochter is vreselijk verwend! Boekjes, puzzels, een bal, keukenset. Prachtig! Ze wist niet waar ze kijken moest!! En de hele dag buiten gezeten!! Zal morgen eens een foto van haar plaatsen. Ben zo trots op mijn meisje :-)

Eerst kinderfeestje nog morgenvroeg! Ook leuk, maar wel wat drukker denk ik!!

Fijne avond allemaal!

Jolieneke

Geplaatst

Jeannet van harte gefeliciteerd met je dochter!!! Wat bijzonder dat de eerste meidames bevallen zijn....het wordt nu spannend voor ons allemaal, het komt dichtbij...

Andere meiden allemaal succes met de laatste loodjes. Ik lees zo nu en dan wel mee, maar ben niet zo'n forumschrijver zoals jullie gemerkt hebben. Maar alles gaat nog goed hier, bijna 35 weken en sinds deze week met verlof, heerlijk uitrusten en veel leuke dingen aan het doen met vriendinnen. Nu kan het allemaal nog.

groetjes Maaike

Geplaatst

Jeannet, WOW je bent al bevallen ! Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje ! Leuke naam Megan ! Ik heb op een drieling gepast en dat meisje heette ook Megan vond het altijd zo'n mooie naam !

Zo daar ben ik weer even met een update. Vanmiddag de controle gehad in het ziekenhuis ( ik ben vandaag 33 weken en 4 dagen) Hoewel ik mij zelf helemaal niet goed voel zo moe, lamlendig, buikpijn, overgeven etc gaat het met de baby uitstekend gelukkig ! Hij groeit goed, voldoende vruchtwater, mooie hartslag, en met het koppetje naar beneden. Mń buik is aardig ha ha zei de gynaecoloog ! Ik zei ik krijg toch geen 8 ponder, nee een 9 ponder zei ze voor de grap. Nee alle gekheid op een stokje ze had wel met mij te doen vanwege het nog steeds overgeven e.d. en zei nog even volhouden he ! Ben ik ook wel van plan maar sommige dagen zijn best zwaar maar er ligt iets heel moois in het verschiet en daar houd ik mij aan vast ! O ja, m'n bloeddruk was uitstekend 120 over 80 en geen eiwitten in de urine.Ik teken ook voor 3 weken eerder bevallen ! Maar het zal bij mij ook wel 42 weken duren vrees ik !

Fijn weekend allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Whoehoe, de vierde meibaby is er!!! Megan, welkom in de wereld! Jeannet, gefeliciteerd met je dochter, fijn dat alles goed is gegaan. Mag Megan ook al mee naar huis morgen? Hoe is je bevalling gegaan, natuurlijke bevalling geweest dus? (Ik wacht nog steeds even met mijn verhaal tot jullie allemaal bevallen zijn - lijkt me niet zo fijn om net voor je zelf moet nog even verhalen langs te zien komen, haha). De mei-meiden hebben geloof ik meer haast om te komen dan de jongens; ondanks het grote aantal jongens op de lijst zijn het toch de meiden die domineren op het geboren-lijstje ;).

Meiden, ik lees wel mee en leef mee ... nog een paar weken en echt, hoe zat je die buik en vooral het bijna niks meer kunnen nu bent, die buik ga je (misschien) best missen! Vind het nog steeds jammer dat ik niet wat langer heb mogen genieten van het getrappel in mijn buik - al waren de trappen tegen mijn ribben niet altijd fijn en zat de buik enorm in de weg en deed alles pijn op het eind... ik mis het echt. Heel veel succes allemaal met de laatste loodjes.

Jolieneke, gefeliciteerd met je dochter!

Geplaatst

Jeannet Gefeliciteerd met jullie dochter!!! Geniet van jullie wondertje!!

Wie is de volgende...;-)

Aafke ik vind het zo spannend....:-)

Ook voor de rest veel succes met de laatste loodjes!!!

Geplaatst

Jeetje Jeannet, 3 weken te vroeg, maar wat fijn een gezond meisje en wat een leuke naam!

Leeuw, ik ben ook niet zo'n schrijfster hoor, maar lees wel mee. Heb sinds gisteren verlof en denk nu wel wat meer te schrijven.

Manlief is dit weekend naar bachelor van zijn kleine broertje dus Finn en ik gaan straks samen naar mijn ouders.

Collega's hadden superlaatste dag voor me in petto, iedereen had zelf iets gemaakt en toen was er een verrassingslunch. Echt heel lief. Ook vanuit een van mijn projecten lief babypakje en rompertjes gekregen, van andere collega tijdschriften, alle seizoenen gooische vrouwen, van de secretaresse van mijn baas een doos merci. En wel 40 lieve mailtjea dat ze me gaan missen en veel geluk wensen. Was dus echt op leuke manier afscheid nemen.

Ook hier steeds meer harde buiken en menstruatiekrampjes in mijn liezen af en toe. Woensdag weer controle, ben benieuwd hoe madam erbij ligt.

Jolieneke nog van harte met je dochter. Boogie wat spannend, denk dat het niet lang meer duurt toch?

Benieuwd wie de volgende is. Na 36 weken mag die van mij wel komen, maar hou ook stug rekening met 42 weken....

Groetjes Pauline

Geplaatst

Leuke foto's hoor!! Ziet er super uit!!

Vandaag kinderfeestje gehad. Was leuk, maar wat weer een verhalen. Een van de mensen die kwam haar kat was vannacht aangereden. Had ze net voor ze bij ons kwam in laten slapen. Een ander kwam maar niet, en had de dag ervoor nog met haar gesproken. Op een gegeven moment maar even de mobiel erbij gepakt. Sms-> ze moesten met de kleine, 5 weken oud, naar het zh. Naar nu blijkt waarschijnlijk hersenvliesontsteking!!! Zo erg!! Kindje is doodziek. Hoop zo dat het allemaal meevalt.

Kunnen jullie ook zo moeilijk stil zitten / weinig doen? Het klinkt allemaal heerlijk: laat je verwennen maar ik zie dingen en die wil ik dan meteen doen. En speelgoed oppakken vd grond. Huppaaa meteen steken in kruis en harde buiken!! Weer in bad gelegen, da's lekker!!

Jolieneke

Geplaatst

Hé meiden,

Bedankt voor jullie felicitaties. Ben inderdaad nog heel erg moe en heb pijn overal. Binnenkort kom ik nog met mijn verhaal. Hierbij al wel een foto van Megan.

groetjes,

Jeannet

[ATTACH=CONFIG]1192[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1193[/ATTACH]

Geplaatst

Jolieneke ik herken het helemaal niet stil zitten en allerlei lijstjes willen afwerken. Wat iedereen toch meemaakt hè dan schrik je altijd. Maar het was gezellig dus het kinderfeestje, ze heeft genoten?

Geplaatst

@Jeanet, wat een mooi meisje! Echt een poppetje inderdaad!!! Doe het maar even lekker rustig aan. Ze zeggen toch niet voor niets dat je je niet moet verkijken op de eerste week. Vooral bijkomen en van de kleine genieten, de rest komt later wel!

@IVFMoeke: ook leuk om van jullie kamertje nog wat foto's te zien, leuke beestjes (beertjes?) ook op het lakentje en hemeltje.

@Jeanine: wat fijn dat je uitslagen weer goed waren. Het is echt heel naar dat je je zo beroerd blijft voelen, maar gelukkig gaat het met jullie ventje heel goed!

@Pauline: heerlijk he? Eindelijk verlof... en zo'n afscheid is natuurlijk geweldig. Ik ben ook zo blij met mijn collega's (en mijn leerlingen natuurlijk...)!

@Maaike: fijn te horen dat het ook met jou nog steeds goed gaat! Lekker uitrusten en leuke dingen doen: groot gelijk!

@Jolieneke: al bijgekomen van het feestje? Wel schrikken trouwens van dsat soort verhalen...brrr. Wij kennen ook zo'n vb in de kennissenkring. Ik probeer die gedachtes maar voorlopig maar even helemaal te blokkeren...

@Miepie: ik hoor dat van wel meer vrouwen inderdaad, dat ze het getrappel in hun buik missen. Kan me daar wel iets bij voorstellen want vind het ook wel gezellig zo :)

Ik vermoed dat het grote vervelen bij mij nu aanstaande is. Haha, dat lijstjes afwerrken op zich herken ik wel, maar heb nu voor mijn gevoel het meeste wel gedaan. Kamertje is af, kleertjes zijn gewassen en gestreken, geboortekaartjes geregeld en meeste enveloppen al geschreven, ziekenhuistas staat klaar...

Niet kunnen stilzitten herken ik dan weer totaal niet! Pfff, vooral staan kost me zoveel moeite, een boterham smeren bij het aanrecht voelt al als een aanslag op mijn rug. weet vervolgens niet hoe snel ik weer moet gaan zitten! Gelukkig zit (en ligt) de nieuwe bank heerlijk :)

Ik heb nog wel een stapel boeken en dvd's waar ik nog steeds niet aan toe ben gekomen dus dat zal het programma van volgende week wel gaan vormen!

Geplaatst

Jeannet, wat een moppie is je dochtertje echt zo schattig ! Kalm aan he laat je maar lekker verwennen !

Jolieneneke, ik heb geen moeite met stilzitten jammer genoeg ! Ik moet morgen de huisarts even bellen ik heb vreselijk last van mń knie. Nu in mń "goeie" niet die waar toen die tumor zat. Hij doet mega zeer en is rood. Nou dat weer. Ik denk zlef dat er een ontsteking zit vanwege die spuiten die ik elke dag zet, misschien misgeprikt ofzo ?? Fijn dat het kinderfeestje een succes was, is je dochtertje goed verwend ? Vandaag hopenlijk een relaxdagje !

Aafke, lekker dat alles klaar is, het wachten is begonnen ! Vervelend dat je niet lang kan staan en dan last van je rug krijgt. Nog ff volhouden meid. Gaat het een beetje met je broer ?

Pauline, wat een geslaagd laatste dagje had je op je werk en lief al die kadootjes en de lunch van je collega's ! Beval je trouwens ook in het Diac ? of beval je thuis ? Ik ben het even kwijt nl.

Mń moeder gisteravond gesproken aan de telefoon we mogen van haar een box uitzoeken ! Dat is lief want dat is het enige wat we nog moesten halen. Van de week maar even op pad hier. Gardo of Prenatal.

Ik heb trouwens zaterdag een high tea in Amsterdam met de dames van de 40+ topic waar ik ook veel reakties plaats. Wel leuk om elkaar eens te zien in levende lijve.

Geplaatst

Wow, wat schrijven jullie allemaal veel en wat weten jullie allemaal goed wat iedereen meemaakt. Ik lees alles en wil overal op reageren maar dat lukt me niet. Meestal ben ik net begonnen en dan weer ik al niks meer van wat er geschreven is. Ik post het meeste mobiel en dan leest het zo lastig terug.

Maar wat een popje die Megan!! Een schat!! Lekker van genieten!!

Een vriendin van mij is bevallen van een zoon. Hugo. Leuke naam, mooi traditioneel.

Ik wens iedereen een fijne zondag maar dat kan haast niet anders met dit prachtige weer!!!

Jolieneke

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!!

Hier is het weer prachtig weer!

Ik slaap trouwens de laatste dagen weer wat beter. De pijn in mijn bekken neemt wat af >> misschien is het kindje nu helemaal ingedaald?? Zal het donderdag eens even vragen.

Mijn dochter is flink verwend, ik stuur even een foto mee van haar driewieler die ze van ons heeft gekregen. Ze durft nog niet echt… haha, maar gaat er al wel op zitten en probeert te trappen. Tja, en dan moet je ook nog sturen … hmmm…

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke, wat een schatje! Leuk hoor zo'n roze fietsje, heel girly!

Haha, ik vraag me af wat het straks bij ons gaat worden: loopautootje, skeltertje? Mijn schoonfamilie is helemaal gek op auto's dus het zal me niet verbazen als zijn eerste woordje niet papa of mama is maar een of ander automerk...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden