Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jolieneke, mijn mannetje is al ingedaald. Ik was vanochtend weer bij ge gynaecoloog in Utrecht. Alles gaat nog steeds voorspoedig bloeddruk mooi, 74 over 116. Geen eiwitten in urine en geen gram aangekomen in 35 en een halve week ! Vandaag een luiertaart gekregen van de school waar manlief concierge is. Gemaakt door lieve leerlingen met een verstandelijke beperking. Ik ben benieuwd of het fietsen resultaat heeft vanavond of vannacht ?

Boogie en Aafke, ik herken het wel een beetje dat over een 2e kindje. Net of 1 kind geen kind is als je er zoveel moeite voor hebt gedaan. Daarbij komt manlief heeft er al 2 en vind 3 echt genoeg. Ik ben inmiddels 41 en vind het ook mooi zo. Ik heb natuurlijk niks in de vriezer liggen ik denk dan dan de keuze ook makkelijker is. Alles heeft zo zń voor en tegens maar wij zijn hier heel blij mee. Ook ik werk niet en het leven is al duur genoeg zo met alimentatie en straks 3 naar

school.

Surf, fijn dat het zo goed blijft gaan met je tweeling zwangerschap ! Bij de internist was het goed alleen kunnen ze verder niets aan de kniepijn doen momenteel heel irritant. Ik heb nu net een paracetamol genomen en het helpt wel iets. Maar kijken hoe het na de bevalling gaat en anders dan een foto laten maken ofzo. Ik hoop dat de kleine man eerder komt maar dan zal het wel later worden vrees ik !

Na gisteren en vandaag allebei ziekenhuis was ik het wel zat maar ja vanmiddag zouden ze van de glasvezel komen dus ik kon niet gaan liggen. Ze zouden na 14.00u komen en zijn er net pas ik snak naar een tukkie maar nog even geduld.

Het zonnetje schijnt weer heerlijkqua temperatuur warm zat voor mij.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden,

ik leef nog na een zeer spannende avond gisteravond.

om 17.45 op controle VK: bloeddruk gestegen, minder leven voelen (erg bang) eiwitten in urine, veel vocht en mezelf niet lekker voelen. Direct door naar ziekenhuis.

daar tot 21.30 uur geweest: CTG, bloeddruk meting, urine controle, bloedproeven.

conclusie: beebje doet het nog goed maar met moeder minder, eiwitten zijn aan het stijgen en er bestaat nog steeds een groot risico op zwangerschapsvergiftiging.

mijn ongerustheid was dus niet voor niets en beebje had ik ook de hele dag bijna niet gevoeld: dat bleek ook aan de hartslag te zien die lange tijd erg laag was maar toen sliep beebje dus :)

pak van ons hart dat beebje het goed doet.

beleid: vandaag weer de hele riedel opnieuw in het ziekenhuis en dan vanaf volgende week twee keer per week controle bij VK.

Zij doet precies hetzelfde. VK en gyn zijn er beide van overtuigd dat ik uiteindelijk in zh beland met zwvergiftiging en willen dit voorkomen en daarom ook extra controles met mogelijk eerder ingrijpen.

op de CTG waren ook de hele tijd voorweeen zichtbaar dus mijn lichaam is zich voor aan het bereiden.

dit weekend dan toch maar echt de tas helemaal inpakken en met manlief doornemen

ik reageer straks op iedereen persoonlijk, nu de douche in en bellen met zh hoelaat ik op poli moet komen vandaag

Geplaatst

Ivf-moeke, wat kan de toestand dan snel veranderen he ! Wat fijn dat ze zo adequaet reageerden ik hoop dat de baby gauw komt dan heb je het tenminste achter de rug. Gelukkig maakt je baby het verder goed. Heel veel succes !

Ik ben in overleg met de internist en gynaecoloog sinds vandaag gestopt met de bloedverdunners ( pillen en spuiten) t/m de bevalling omdat het toch een groot risico is dat is straks met de bevalling erg ga bloeden. Ik bloed ook altijd erg bij een operatie en moet dan zakken bloed.

Geplaatst

Hey Jeanine, wat spannend.... gaan ze jou ook inleiden?

Gaan ze bij mij wel doen, ongeveer 1 week nadat ik stop met de medicatie.... geloof met 37 weken.

Weet het nog niet helemaal zeker, heb het van de internist, nog niet van de gyn.

Meiden, zet'm op... op naar een paar hele mooie wondertjes :)

Geplaatst

Hee dames!!!

Jee IVFmoeke!! Da's heftig! Wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden hoor!! Rustig aan, en ja, die tas moet nu klaar staan ;) haha. Zeg ik, die nog steeds een 'beval t-shirt' erin moet stoppen, plus pyjama, toiletspul..... het blijft er een beetje bij.

@ jeanine. Spannend hoor! Kan het voor je ziekte kwaad dat je nu geen bloedverdunners slikt? Het is maar voor even natuurlijk.

Heb weer controle gehad. Ik ben de uitzondering hier op het forum zo'n beetje. Ik stap binnen, bloeddruk wordt gemeten, kindje gevoeld, hartje geluisterd en weg! Tja, heel fijn hoor, tot volgende week zeggen ze!!! Haha!! Groeiecho willen ze niet meer aan, kunnen ze niks meer zien zei ze. Gelukkig mag ik bij 41 weken ingeleid worden :-)

Nou, we broeden rustig door!!

Jolieneke

Geplaatst

Wow, IVFMoeke, dat klinkt inderdaad heftig!

Ik vraag me ook af of ze je daardoor misschien eerder willen inleiden misschien? Blij te horen dat het met je beebje goed is maar ik kan me je angst zo goed voorstellen, vooral als je hem minder voelt. Ik had dat eerste paasdag een beetje, 's ochtends wel duidelijk nog wat getrappel maar de rest van de dag niet veel zodat ik me 's avonds toch lichtelijk ongerust ging maken (zelfs appelsap hielp niet). Volgende dag haalde hij de schade echter dubbel zo hard in, was echt aan een stuk door aan het bewegen en hard ook! Heb echt het idee dat mannetje pissig begint te worden dat ie minder ruimte heeft en dat nu met alle geweld toch probeert te creëren... (KOM ER DAN UIT!!!)

Nou, in ieder geval word je goed in de gaten gehouden en is je lijf met voorbereiding bezig, wie weet ben jij de volgende!

Ik merk nog niks van gerommel, maar ik heb geloof ik niet zo'n goede antenne voor lichaamssignalen want heb ook van het indalen (2 x) niks gemerkt?

Geplaatst

Hoi dames,

Ivfmoeke wat spannend zeg, gelukkig houden ze je goed in de gaten!

Jolieneke voel je niet bezwaard, je bent hoogzwanger of niet ;-)) fijn dat het zo goed gaat met je!

Hier gaat het goed met volledige rust , vandaag 24w4d, en weer meer vertrouwen....

Ik schrijf mee in het aug. Topic en bij de pauzemeisjes

Dames nomaals, veel succes!!

Liefs Babeth

Geplaatst

Nou IVF moeke, dat is zeker allemaal schrikken. Ik hoop dat het goed met je gaat. Je bent gelukkig nu al 37 weken zwanger dus wat dat betreft kan de baby komen.

@ Meiske,

Wat fijn dat het allemal goed gaat. Wel zwaar of niet bedrust? Hoewel ik natuurlijk begrijp dat je het er allemaal voor over hebt. Heel veel succes nog hoor met de zwangerschap.

@ Jolieneke,

Fijn dat je weer goedgekeurd bent. Heerlijk toch?

Ik ben ook weer een middag onder de pannen geweest zeg. Had weer een torenhoge bloeddruk 140/110 maar ik heb ook aangegeven kapot te zijn. Alles kost moeite en ik was net met de auto daar naartoe gegaan (half uur rijden) en toen van parkeergarage naar poli gelopen. Dus ik vind het niet vreemd. Maar weer urine, bloedonderzoek en CTG. Alles was weer goed alleen mijn bloeddruk blijft hangen op 130/90. Hoger dan normaal.

Daarom nu slaaptabletten gekregen. 3 stuks die ik moet verdelen over de resterende 12 dagen. Vanaf half 7 drink ik niets meer in de hoop is een nacht door te kunnen halen.

Ja resterende 12 dagen want ik ga niet over lopen :laugh: Die garantie heb ik gekregen.

Volgende week weer terug maar er is geen spreekuur donderdag en vrijdag dus kon ik pas de maandag erop. Dus ik aangegeven dat dat me niet wijs lijkt dus nu mag ik woensdag. Ben dan precies 39 weken.

Geplaatst

Hee boogie!!

Die bloeddruk blijft hoog zeg, maar je bent weer thuis; ze durven het dus toch wel aan! Fijn dat ze de toezegging hebben gedaan dat je bij 40 weken ingeleid mag worden.

Ik moet blij zijn en dat ben ik ook wel. Maar gelukkig begrijpen jullie ook dat het zwaar is. Mijn man daarentegen viel flink tegen me uit. Hij vond me erg negatief en chagrijnig. Dat klopt ook wel waarschijnlijk maar hij hoeft de buik niet te dragen, hij kan slapen, hij kan gaan en staan waar hij maar wil. Ik moet, als ik iets wil opruimen. Of als ik viezigheid zie, mezelf in onmogelijke houdingen wurmen om het voor elkaar te krijgen. Ik wil niet alles hoeven vragen. Moet ik wel zegt manlief maar ja, vandaag kreeg ik de deksel op mijn neus. Hondenharen overal en we kregen visite. Ik maakte er een opmerking over en kreeg de volle laag. Dat was teveel: JANKEN!!! Ik kon niet meer stoppen. Leuk als je nog visite krijgt en meteen een kop als een tomaat hebt ..... Die hormonen ook!! Grrrrr.

Dus lichamelijk (op kleine pijntjes na) mag ik niet klagen, maar psychisch zit ik er wel een beetje doorheen.

Babeth: bedrust? Poeh, rustig aan hoor!! Ik zal het topic van jou ook in de gaten houden!! Genieten hoor (je zult wel denken; wat zitten die dames nu te zeuren hier. Het zijn die laatste loodjes hè?)

Hee aafke: je hoeft volgens mij ook niet echt last te hebben van het indalen. Sommige hebben er veel pijn van, maar ook ik voel niks! Kindje is bij mij ietsje gezakt na vorige week maar nog niet helemaal.

Spannend allemaal hè? Zeker voor de dames voor wie het de eerste is. Al moet ik zeggen dat ik toen relaxter was dan nu. Ben zo ongeduldig!!

Nog 1 dagje april en dan barst de meimaand los: ONZE maand :-)

Jolieneke

Geplaatst

Jose, nee ze hebben het niet over inleiden gehad ze laten mij nog even lopen. Onze kleine man is ś avonds erg druk en mń buik schiet alle kanten op ! Zoń raar gezicht. Hij mag van mij met 38 eken wel komen !

Jolieneke, herkenbaar hoor die hormonen en manlief. Mijn mannetje doet momenteel veels te weinig naar mijn zin.Hij ziet dingen niet eens of wil het niet zien. Morgenavond komen zijn kids weer 4 dagen. Heb er helemaal geen zin in omdat ik gewoon te moe ben en het liefst rust wil maar ja...............en ik ben er weer druk mee. De hond is ook nog loops geworden. Net ging om 6u al de wekker manlief gaat de rommelmarkt afstruinen met een vriend ik ben nog veels te moe dus ga vandaag nergens heen ja ik wandel zo weer richting bed ! En wat de bloedverdunners betreft, het is hoop ik maar een stop voor max. 4 weken. Ik beweeg gelukkig nog wel anders wordt de kans op trombose weer groot. Ik ben wel blij dat de kans op een "bloedbad" niet meer zo groot is nu. Was ik wel een beetje bang voor door die verdunners.

Boogie, geen wonder dat je bloeddruk wat hoger was ! Levert ook allemaal drukte en stress op eerst er nar toe rijden en dan nog een eind naar de poli lopen. Vandaag kalm aan met de voetjes omhoog voor de tv !

Babeth, jeetje bij jou gaat het ook best hard alweer 24 weken ! Fijn dat alles goed gaat ook al moet je dan rust houden maar dat is het wel waard !

Fijne koninginnedag allemaal ! Ik neem straks een oranjetompouce !

Geplaatst

Hallo allemaal,

boehoe meiden, nu ben ik er ook helemaal klaar mee, ik heb het geschoten. Het ging allemaal nog redelijk goed, maar jasses...

Mobiliteit is naar nulpunt gedaald, ik slaap zeer slecht en gisteren ondekte ik dat mijn tot nu toe prachtige buik vol met striae schiet. Verder heb ik rode bultjes op buik die heel erg jeuken.

Mijn buik is contstant hard, ben af en toe misselijk, ik verblijf ongeveer 6 uur per dag op het toilet... Het huwelijk van Kate en William vond ik maar een koele bedoening.

Ik moet maandag even terug omdat mijn bloeddruk oploopt 135/90 Bij 38 weken gaan we praten over inleiden... ik ben er klaar voor.

Mijn lieve andre doet het wel fantastisch, hij is nu naa AH voor lekker ontbijt met oranje sinasappelen, en hij neemt oranje gebak mee. Verder is hij enorm solidair en ik hoef niks te doen, Hij is mijn held..

Verder ben ik ook nog heel blij hoor dames, maar die loodzware laatste loodjes.... hmmmmm

Ivf moeke: jeetje mina wat spannend... gelukkig sta je goed onder controle. Ik hoop dat je echt snel verlost zult zijn! Hou vol hoor, je mag gewoon lekker klagen, wij weten heus wel dat je ook nog heel blij bent met de zwangerschap!! Ik hoop dat je wat beter slaapt op die pillen.

Jolieneke: Wat heerlijk meid, dat die controles zo goed gaan! houden zo... wat betreft er psychische doorheen zitten, dat lijkt me nogal wiedes. Die man van je moet dat maar even begrijpen hoor... en een hoofd als tomaat zullen ze je heus vergeven...

Aafke: hahahahahha die van mij trappen ook flink raak, nu houden wij best van voetballen en sport maar mijn ribben hebben het behoorlijk te verduren.... Ik denk ook kom er dan uit als jullie geen ruimte meer hebben. Ik ben bang dat ze elkaar bond en blauw stompen... dat zou een beetje sneu zijn als ze er uitkomen met een blauw oog...

Babeth: 24 +lweer, wat fijn voor je meid. Die bedrust zal best pittig zijn, maar zet hem op en hou je rustig, ik blijf je ook volgen en ik hoop dat je vertrouwen met de weken groeit.

Boogie: Meid, als je het zo bekijkt nog max 12 dagen... dat is super snel.... Lekker die slaappillen, dan begin je in iedergeval uitgerust.. ik ga dat ook eens proberen, minder drinken in de avond... misschien slaap ik dan ook een beetje door. dat kan ik best gebruiken.

Zet hem op Boogie.

Jeanine, Geniet lekker van je oranje tomp. heerlijk en laat die kinderen lekker lopen met de hond ofzo.. niet te druk maken in iedergeval.

Fijne K dag....... Geniet ervan en wie ging noue een hamburger in de tent eten???

Geplaatst

Hee dames!!

Nou surf, jij hebt ook gelijk hoor!! Klaar ermee! Je draagt er twee!! Jammer van je mooie buik ;( ik herken het van mijn vorige keer. Tot aan de bevalling een dikke, strakke, streeploze buik. Tijdens bevalling striae gekregen. Het schiet er bij mij ook nog steeds bij. Pech....

Jeanine: zwaar hè, de kinderen van je partner. Ik heb het er gisteren ook nog met manlief over gehad. Zijn kids zijn er nu twee weken, de tweede week is nu ingegaan. Pfffffffff... Hij is zo makkelijk ik wil meer structuur. De kinderen kunnen zo zeuren om dingen, ik wil rust aan de kop!! Wil gewoon mijn eigen ding doen!! Straks zijn ze twee weken bj hun moeder. Komt goed uit met de nieuwe baby ;)

Lekker geslapen boogie??

Even over de markt gewandeld, dvd van het zandkasteel gekocht voor 1 euro. Schoentjes bij de Hema voor 2 euro;)

Zal mijn dochter even schommelen. ;)

Jolieneke

Geplaatst

Jeetje wat een boel geschreven voor iedereen is het zwaarder aan het worden, de een wat meer dan de ander maar de kindjes mogen zich toch wel gaan aandienen. Gisteren ctg en bloeddrukmetibg gehad, allemaal oké. Enige wat blijft zijn eiwitten, en extreme misselijkheid. Dinsdag weer controle. kindje voel ik wel beter bewegen dus dat is fijn. Sommigen hebben best n hoge bloeddruk maar dan geen eiwitten? Of wat is de reden van jullie laten lopen. Wij zijn vandaag lekker thuis en manlief is best wel lief. Hij is wel nerveus en is niet zo een regelaar dat ben ik altijd bij ons. Net bed op klossen geset

Geplaatst

Bed op klossen gezet jeetje wat hoog vind het maar niks, tas staat klaar. Nog even nazingen uitproberen en dan zijn we er helemaal klaar voor!

Geplaatst

Hihi, hier staan de klossen klaar maar ik wil ze er nog niet onder! Veul te hoog! Zou niet weten hoe ik dan mijn bed in moet klimmen met die 'bekkeninstabiliteit'!! Als de kraamverzorgster er is komen ze eronder :-) is vooral fijn wanneer je bv geeft.

Ik heb vanmiddag weer een soort migraine aanval gehad: lichtflitsen, tintelingen in hand, nu hoofdpijn. We hebben zelf een bloeddrukmeter (gebruiken we soms en loopt altijd gelijk met zh metingen). Onderdruk is 84 - 86 in verschillende metingen. Bovendruk boven de 140. Wel veel hoger dan ik gewend ben. Heb steeds 125- met max. 80 onderdruk. Tja, wat moet je dan??? Doordeweeks kun je bellen naar spreekuur. Maar nu, 's weekends niet. Ja, de spoedlijn.

Jolieneke

Geplaatst

hoi ladies,

ik lig al de hele dag op de bank en voer geen bal uit. ons bed staat al een tijdje op een verhoging. het is even wennen, de eerste keer snachts naar de wc rolde ik bijna uit bed. ik voel me soms net een tuimelpopje. vandaag al 1 oranje tompoes gehad... heerlijk vanavond nog een.

jolieneke, ik zou gewoon naar het ziekenhuis bellen, naar de verlosafdeling, daar zijn ze voor. tenminste dat zeggen ze altijd tegen mij. Echt bellen, zij werken toch en kunnen je waarschijnlijk zo telefonisch adviseren.

Ifvmoeke: mijn bloeddruk is hoger 130/90, ze hebben me nagekeken bloed, urine etc, maar geen spoor van eiwitten en bloeduitslagen zijn goed. ze houden me wel nu extra onder controle. Ik moet maandag terug en dan vrijdag weer. Ik denk als mijn bloedruk verder stijgt dat ik moet blijven. Ik hou nu wel wat meer vocht vast.. handen en hoofd worden opeens iets dikker helaas....

fijn weekend..

Meertje is trouwens bevallen van 2 meiden... zie juni topic...

Geplaatst

Hoi!!

Ze mogen jou wat mij betreft wel verlossen surf!! Zeker nu je op de bank ligt. Het is dan gewoon 'op'. Laat de mannen maar komen ;)

Ik voel me iets beter. Hoofdpijn zwakt wat af, bloeddruk blijft hoger dan normaal maar niet extreem. Als het morgen niet goed gaat, ga ik bellen. Je hebt gelijk surf. De verlosafdeling staat je dan te woord. Mag ook wel bellen denk ik.

Zie wel even.

Jammie, wij hadden oranjekoek, ook zo lekker koninklijk:-) nu nog een stukkie! Woog vanmorgen 94,9 kilo. Dussssss...... kan nog wel wat bij haha ;)

Jolieneke

Geplaatst

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben weer een kilo kwijt ! Ben nu -3 kilo op mń startgewicht van toen ik net zwanger was begin september. Dus ik ben nu lichter met 36 weken zwangerschap dan niet zwanger te zijn. Hoe gek he ! Komt puur door het kotsen hoor en dat ik bijna niets lust. Vanmiddag een heerlijke vruchtenshake gemaakt. Vult goed en gezond. Nou nog geen 10 min. en toen weer rennen naar de pot. En ik maar roepen nee ik wil niet ! Maar ja...... Ga zo lekker naar bed ben het goed zat.

Geplaatst

Hihi Jeanine, jij kunt er ook niks aan doen!! Had jou graag wat van mijn gewicht gegeven en mijn 'sterke' maag. De verschillen zijn dan wel groot hoor!! Ik ben dus zo'n 22 kilo aangekomen en jij 3 afgevallen. Straks als jouw kindje er is, verlies je nog wat gewicht en ben jij meteen klaar voor de zomer ;) je kotsen is dan over en het grote genieten kan dan beginnen.

Wel balen dat je lekkere shake er dan ook weer uit komt!

Jolieneke

Geplaatst

he meiden,

Henne die ons helaas heeft verlaten bij de 12wkn is opnieuw zwanger, gepost in 12wkn wachtbankje.

Erg mooi voor hun, wilde ik even laten weten

hier weer enorm veel vocht en zooooooooo misselijk. ik word er gewoon niet goed van. Jeanine dan denk ik maar aan jou: bah wat heb jij toch moeten afzien! RESPECT!

ben bezig met de laatste hand aan ons zwangerschapsdagboek bij kruidvat: heb nu 45 pagina's en het is super geworden.

nu wachten tot kleintje zich aandient dat we dan ook die foto's er nog in kunnen zetten en dan laat ik het drukken.

hele fijn zondag

Geplaatst

Ja meiden ik vind het het nog steeds waard maar ik vind en vond het wel vreselijk zwaar. Elke dag weer een gevecht. Maar ook alles wat er bij komt kijken. Maar ja nog even volhouden ! Jolieneke, is was al aardig aan de maat ( mede door alle medicijnen destijds) dus geen gewicht ebij ris aan de ene kant wel lekker maar aan de andere kant ik vind al maanden niets lekker qua eten en ik was zoń lekkerbekje ! Manlief zegt al beval maar gauw dan kunnen we weer eens bbquen en patat eten ! ha ha !!! Taart eet ik nog wel graag gek genoeg.

Geplaatst

@ Surf,

Ik heb wel met je te doen hoor meid. Ik vind dat ze erg streng zijn voor je met een tweelingzwangerschap en 2 jongens die zo goed op gewicht zijn. En je dan nog door laten lopen. Tuurlijk si het beter voor de kids maar op een bepaald moment vind ik dat moeder voor gaat.

@ Jolieneke,

Vervelend dat je bloeddruk aan de hoge kant blijft. Het ging zo goed allemaal. Qua gewicht zijn we nog steeds aan elkaar gewicht +20kg hier. Echt heel erg vind ik het en ik maak me veel zorgen hoe het nu straks moet. Hoe krijg ik dit eraf en word ik nog wel slank? Het was altijd al een gevecht om op gewicht te blijven en nu moet ik weer van voren af aan beginnen.

@ Jeanine,

Jeetje zeg -3kg. Daar ben ik jaloers op maar niet op de manier hoe dit zo gekomen is. Vreselijk dat je je zo slecht kunt voelen en al dat overgeven. Ik moet er echt niet aan denken.

@ IVF moeke,

Leuk zeg zo'n zwangerschapsboek. Heel origineel. Ik heb wel een 'geschreven' zwanger zap notitie boek. Maar daar passen verder niet echt foto's in. Heb er hier en daar een echo en een foto van ons in geplakt. Vervelend dat je je zo naar voelt.

Ik merk gewoon aan ons allemaal dat het klaar is. 40 weken zwanger is lang genoeg. Hier met die baby ;-) Ik ben ook zo nieuwsgierig.

Vrijdagavond slaaptablet genomen en ik heb prima geslapen en maar 2x uit bed geweest maar kon niet uitslapen ofzo en vannacht was weer rot. Ik word wakker en dan moet ik zoooo nodig plassen dat ik de helft al verloren ben voordat ik bij de wc ben. En dan heb ik al niet meer gedronken vanaf 8 uur. En nu als gevolg hoofdpijn en me niet lekker voelen. Gisteren wel lekker naar de presentatie van de winterspelen gekeken en we hebben een poosje rond gehangen in onze nieuwe woonplaats. Vast wennen aan een andere manier van koninginnedag vieren. Het beviel me niets moet ik zeggen. Ik ga liever naar de tent lekker drinken en vette hamburgers eten. Wel leuk om met onze "andere" vrienden te kletsen enzo maar wat mis ik het echte feesten zeg.

Nu maar een beetje hangen vandaag. Man ligt nu al weer te slapen op de bank. Daar word ik ook pissig van. De hele week vroeg op, hard werken en op zaterdag en zondag helemaal niets waard om er vervolgens doordeweeks weer tegenaan te kunnen. Vind ik niet gezond en ik baal ervan. Zo daar zijn ze dan de hormonen. Gisteren zat hij op de bank terwijl ik de ramen aan het zemen was. Er moest nog gestofzuigd en de was moest opgehangen worden en hij gaat zitten. Zou je ook niet eens wat doen? Ja maar die mini pizza's moeten toch ook in de oven? Dan kun je ondertussen wel stofzuigen!!!!!!!! :strangle: Of de vraag wat moet ik doen dan? Goed uit je doppen kijken er moet zat gebeuren maar zie het dan eens.

Wat goed zeg dat Henne zwanger is. Echt geweldig nieuws voor haar. Ik zal het eens opzoeken om haar te feliciteren.

Geplaatst

Hihihi boogie, wat herkenbaar!! We kunnen er niks aan doen (hormonaal)! Hebben de mannen er misschien ook wat last van?

Hier wel een man die het huishouden doet (normaal ook) dus daar hoef ik me dan niet zo druk over te maken.

Ik ga zo met mijn dochter de tuin in, eerlijk verdeeld ;)

Wat betreft gewicht: ik ben nooit dun geweest, maar ook niet dik. Normaal postuur zeg maar. Met 1.75 zo'n 70 kilo wegen is netjes toch? Zwanger geweest (toen ook 20 kg aangekomen) en er zeker een jaar voor gewerkt om het eraf te krijgen. Niet meteen begonnen natuurlijk, dus vorig jaar zomer zag ik er weer aardig uit. Die buik blijft anders, dat wel, maar echt, als ik het kan!!! Ik meen het hoor!! Ik had toen ook een gigantische buikomvang.

Straks redelijk snel beginnen aangezien ik nu geen bv ga geven kan ik eerder beginnen (doe wel rustig aan hoor!). Sonja ligt al klaar ;) leuk of niet, het werkt!!!!

Leuk zo'n fotoboek idee. Ik heb ook geschreven in: ' mijn 9 maandenboek' van babette harms. Erg leuk! Voor mijn dochter heb ik in een Anne Geddes boek geschreven. Zo hebben ze beide wat!!

Jolieneke

Geplaatst

WAAAAAAAAAAAAAAAHHHH, het is MEI!!! Dus leggen wij allemaal ons ei :D. (ik was erg benieuwd of er niet toch nog een extra april-kindje bijgekomen was gisteravond)

Wat een geweldig nieuws van Henne, ik moet ook snel een felicitatie-berichtje posten!

Qua gewicht, volgens mij valt het bij jullie nog wel mee Jolieneke en Boogie: ik vrees dat ik eerder op +30 zit... (maar ik wijt ook veel aan het vocht). Ik heb ook niet echt op mijn eten gelet. Ja, wel gezorgd dat ik voldoende gezond voedsel binnenkreeg, maar ben ook snoepkont en heb me verder niet ingehouden. Ik maak me er maar niet druk om, na de bevalling een ritme proberen op te pakken en ik ga er van uit dat het wel weer goed komt (heb eerder ook wel gejojoot, van mt 36 tot 40, overigens zonder dieten).

Jeanine , ik hoop echt dat je na de bevalling weer lekker van je eten kunt genieten, want afvallen is mooi (en je mannetje heeft er niet onder geleden) maar je hebt er wel een hele zware prijs voor moeten betalen! Pfff, 9 maanden misselijk...het idee alleen al!

Zwangerschapsboek is wel heel leuk! Ik heb ook zo'n 9 maanden dagboek voor notities per week en een tijdje terug ben ik begonnen met een digitaal fotoalbum van de hema. Dus toch een beetje creatief bezig.

Verder heb ik eigenlijk heel weinig te klagen. Manlief is hier echt heel zorgsaam, doet vrijwel alles in huis. Als ik toch es wat probeer bij het aanrecht (en dan na 2 minuten al last krijg van mijn rug) krijg ik juist de wind van voren! Dat mag ik dus niet meer... ik probeer me dus nu maar volledig over te geven en zoveel mogelijk te ontspannen. Nu nog proberen geduldig af te wachten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden