Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Li80, ik ken dat gevoel hyperventilatie, heb dat soms sinds mijn moeder overleden is. Ik ga dan heel diep in en uit ademen en probeer mijn ademhaling dan onder controle te krijgen. Neem veel rust voor jezelf meis, gun het jezelf en probeer positief te blijven!

@Miekske, welkom hier, spannend hoor je eerste poging! Ik kom ook in nov. uit voor mijn punctie en tp. Succes!

Liefs Roossie

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi danielle in welk ziekenhuis loop je,ik wacht vanaf februari al op een voorlichtingsdag in het amc,maar door de verbouwing loopt het uit ,weet jij hier mischien iets meer van ????

Geplaatst

Hallo allemaal,

't Klinkt misschien een beetje raar, maar vind het helemaal geweldig dat ik nu eindelijk in een 'wie start er in..' topic mee kan schrijven!

Wij wachten sinds begin januari, er zijn een aantal administratieve fouten gemaakt waardoor we zolang hebben moeten wachten. Voordeel is dat we nu niet meer (zo lang) hoeven te wachten.

We hebben vorige week telefonisch overleg gehad over ons behandelplan. Aangezien er nog een rietje met zaad van voor mijn mans chemo ingevroren is, willen ze mij eerst stimuleren. Mocht het rietje niets zijn, dan wordt er een acute tese gedaan. Mocht dat ook niets zijn, dan houdt het op voor ons.

Heb net contact gehad met het ziekenhuis, we zouden aangemeld worden voor de prikinstructie maar dat is niet gebeurd :crybaby2:morgenochtend weer bellen om te zorgen dat we er wel op de lijst komen!

Las dat sommigen van jullie ook al behandelinge hadden gehad. Volgens mij is de 1e net zo spannend als de 2e...?? Li80, las dat je naar een maatschappelijk werker moet vanuit het ziekenhuis. Moet dat in meerdere ziekenhuizen? Wij lopen in Nijmegen.. had er nog niet van gehoord.

Lfs

(haha, hadden eerst een TC voor vandaag staan maar die was afgezegd. Word ik net toch gebeld door de gyn! Ze gaat meteen achter die prikinstructie aan :) )

Geplaatst

Hoi iedereen, welkom voor diegenen die nieuw zijn!! Ook ik kan haast niet wachten tot dat het November is.. Ik moet jullie wel zeggen dat de tijd erg snel gaat!!

Heidy, ik loop bij de Isala in Zwolle dus ik heb echt geen idee.. Gewoon er achter aan bellen en zoals T.K zegt kan je anders niet overstappen naar een ander ziekenhuis, al dat wachten :doh:

Geplaatst

@rosaly, bij mijn ziekenhuis is dat standaard. Ze willen daar er zeker van zijn dat je achter je keuze staat. Na die eerste gesprek, mag je ook vaker naar haar toe om met haar te praten over dingen waar je tegen aanloopt bijvoorbeeld de reacties van je omgeving, of als een vriendin zwanger wordt enzevoort.

Geplaatst
Hey Hallo,

Ik zag al wel een topic staan over het Start in Oktober 2010 maar November kan ik nog niet vinden dus ik heb hem maar gestart :)

Voordat je het weet is het zover..

Wij hebben zaterdag de brief thuis gehad dat we in November mogen starten met ICSI. 30 September hebben wij een afspraak voor een 2de intake. Ik start dan een maand met de pil en zal begin November starten met spuiten.. SPANNEND!!!!!

Het is onze eerste poging.. Ik zou graag met mede lotgenoten er over willen praten, kunnen we ons er samen door heen slepen :)

Veel liefs Danielle

Hoi Danielle,

IK start ook in november met de 1e ICSI!! Spannend allemaal he!

Ik wil ook graag met lotgenoten chatten. In 2006 hebben we een gezonde docher gekregen. In 2008 zijn we weer gaan proberen zwanger te raken, maar dit lukt niet goed. In mei 2009 heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waarbij het kindje in mijn eileider groeide en hierdoor niet levensvatbaar was. Geopereerd, het kindje hierdoor verloren en ze hebben ook mijn eileider weg moeten nemen. Allemaal heel verdrietig! NU na 3 UIU pogingen in overleg er voor gekozen om voor ICSI te gaan.

Ik las dat je in Sneek was geweest.. Kom je ook uit het noorden van Nederland?

Heb je nog goede tips?

Zelf probeer ik in een goede conditie te komen door veel te sporten, gezond te eten. Vitamines en mineralen bijslikken? Heb jij of de andere dames nog eettips? Ontspanningstips??

Nou tot zover, tot chat!

Heel veel sterkte en ontspannings groetjes, Anirak

Geplaatst

@heidyho, wat moet je lang wachten zeg voor een voorlichtingsdag! Ga ze plat bellen en anders misschien net als anderen zeggen een ander ziekenhuis? Half jaar wachten is toch wel het maximale dacht ik tegenwoordig.

@T.K. hoe is het vandaag gegaan?

@Rosaly, wat slordig zeg van het ziekenhuis! En dan ook niet ingepland voor prikinstructie pffff.......Ik hoop dat de zaadjes sterk genoeg zijn voor ivf!

Ik heb 1 ivf gehad, maar er was geen bevruchting, we gaan nu voor ICSI en dat maakt het extra spannend. Wij hebben geen maatschappelijkwerker gesproken.

@Anirak, welkom hier. Wat een nare ervaring zeg van je buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ook nog je eileider moeten missen. Ik hoop heel erg dat ICSI de oplossing is voor jullie.

Qua tips, ik doe acupunctuur naast de behandeling wat me erg goed bevalt. Ze geeft ook voedingstips en helpt me te ontspannend. Voeding bijv. geen koude dranken, rauwkost en zuivel, dat is slecht voor de milt, de miltenergie houdt je vruchtje vast. Geen koffie en chocola tijdens de behandeling. Mungbonen eten om je lever schoon te maken. Ik slik er ook kruiden bij die persoonlijk op mijn afgestemd zijn.

Verder je lichaam warm houden, vooral je buik. En ontspanning, probeer een moment voor jezelf te creeren, al is het maar met een kopje thee op de bank zonder radio, tv of laptop. of een relax muziekje op je oren en op bed liggen.

Succes!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nog even aan het zoeken hoe het hier nu werkt, vandaar mijn

vorige korte berichtje, haha.

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het werkt als je een lang

berichtje wilt versturen?

Ik heb dit namelijk al meerdere keren geprobeerd, maar tot nu

toe lukt me dit nog niet.

Maar dan stuur ik ze wel in gedeelte's door!!

Hermien

Geplaatst

Heidyho77,

Ik hoop dat je inmiddels al wat gehoord hebt van het zh, en anders

zou ik evt ook een ander zh raadplegen.

En komt dit nu allemaal door een verbouwing? vreemd hoor!

Hoe gaat het dan met andere behandelingen enz?

Ik wens je veel succes toe!

Rosaly,

Spannende tijden voor jullie!

Vooral omdat de kansen bij jullie nogal beperkt zijn, las ik.

Als ik vragen mag? Je had het over een chemo, hoe gaat

het dan nu met je man/jullie?

Liefs Hermien

Geplaatst

Anirak,

Wat een verdrietige berichten bij jullie.

Ik hoop dat deze icsibehandeling dan ook mag slagen!

En ja tips?

Luister goed naar je gevoel en naar je lichaam.

Dit gevoel laat je vaak niet in de steek, dus......

Neem rust als je daar aan toe bent, erg belangrijk!!

Roosie,

Meid wat ben jij gezond zeg!

Maar voor mij zaten er ook zeker wat tips tussen.

Wist trouwens helemaal niet dat bepaalde voedingen

niet goed is tijdens de behandeling.

Maar ik ga er zeker wat mee doen, hahaha

Voor alle dames hier, heel veel succes en de spannende

tijden komen er weer aan.

Veel liefs en een dikkehug.gif

Geplaatst

@ Hermien > het gaat nu eigenlijk ontzettend goed met hem. Hij heeft zaadbalkanker gehad en daarom 2 operaties en 4 chemokuren gehad. Nu gaat het super smile.gif

Geplaatst

Rosaly,

Het is fijn om te horen dat het nu goed gaat

met je man.

Lijkt me wel heftig zo'n periode van operatie's

en chemokuren en dan helemaal te moeten

afwachten of het resultaat heeft gehad.

Ik hoop dan ook dat de icsi behandeling bij jullie

mag aanslaan.

Want dat is jullie zeker gegund, in ieder geval

veel succes en sterkte!

Hermien

Geplaatst

@Hermien, dankje ;-) Het zijn voedingstips van mijn acupuncturiste, ik probeer me er zoveel mogelijk aan te houden. Nu neem ik nog weleens een glaasje rosé, drink ik koffie en neem af en toe een stukje chocola. Maar verder probeer ik mijn lichaam toch goed voor te bereiden op de ICSI.

@Rosaly wat super dat het met je man goed gaat nu!! Heftig hoor om dit mee te maken, maar gelukkig is het heel goed afgelopen. Hopelijk raak je snel zwanger!

Vandaag naar acupunctuur geweest, was weer fijn. 4 okt. weer een afspraak, dan gaan we voorbereiden op ICSI.

Nog 28 dagen!!! goodluck.gif

Liefs Roossie

Geplaatst

Ook hier zijn vriendlief en ik al goed in de voorbereiding voor de ICSI!

Voor ons geen alcohol en caffeïne meer, en volop aan de vitamine preparaten!! cool.gif

Hij neemt Omega 3, tarwekiemolie, magnesium, zink, foliumzuur vit.B-complex en vitamine D3.

Voor hij deze preparaten nam zijn er 3 keer geen zaadcellen gevonden en nadat hij dit ging nemen

waren er wel zaadcellen! Gaan we dus maar gewoon mee door!

Ik neem Omega 3, tarwekiemolie, multivitamine voor zwangeren met foliumzuur en vit.D3

Wat ik wel lastig vind is om mijn wijntje te laten staan maar alles voor het goede doel!

Ook moeilijk om te verbergen want als we bij vrienden/ kennissen zijn nemen we normaal altijd

bier of wijn maar nu dus niet meer! Valt erg op ineens dus..... Volgens mij denken ze dat ik zwanger ben

maar het tegendeel is dus waar helaas rolleyes.gif

Iemand nog tips hoe hiermee om te gaan? Hoe doen jullie dat?

Liefs Miekske

Geplaatst

@Miekske, welkom hier!

Wat fijn dat je man met vitaminen wel zaad heeft!

Hopelijk gaat het lukken met de eerst poging!

Ik drink gewoon mijn wijntjes hoor, alleen niet als ik in behandeling ben.

Ben al 4 jaren bezig, anders heb ik wel heel lang alles moeten laten staan, we moeten ook gewoon gezellig verder kunnen leven toch?

En als ik dan een periode geen alcohol drink, dan zeg ik dat ik er niet zo'n zin in heb, of de bob ben.

Succes!

Liefs Roossie

Geplaatst

Miekske,

Van harte welkom hier en jullie zijn je dus al helemaal aan

het voorbereiden.

Ik hoop dat deze behandeling mag lukken en dat je een

positieve test in handen krijgt.

Roossie,

Wanneer stop jij dan met koffie en chocolade enz?

En hoe zit het dan met koude dranken en rauwkost?

En mag je dan helemaal geen zuivel?

Wat veel vragen he', maar ik wil deze laatste behandeling

toch proberen om er alles aan te doen, wat ik kan.

Hermien

Geplaatst

Hermien met koffie en chocola stop ik tijdens de behandeling. Met rauwkost en zuivel ben ik al een tijdje mee gestopt, eet nu Alpro soja melk en vla zit ook goede vitamine in. Hier eerder mee gestopt omdat ik mijn milt wat langer de tijd kan geven om weer optimaal te worden. Als je er nog meer aan zou willen doen dan zou ik naar een acupuncturist gaan die kan ook helpen om het innestelen te bevorderen en bijv hitte uit je lichaam halen of juist verwarmen etc. Er wordt naar je tong gekeken en je pols gevoeld waar veel uit te halen is. Behandelingen vind ik ook erg fijn.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie,

Als ik vragen mag?

Ga je naar een acupuncturist bij je in de buurt of

ga je naar een speciaal iemand?

Ik hoor de naam van Gilles .....nog wat, heel veel namelijk.

Die zit in Utrecht.

Hermien

Geplaatst

Ik heb eigenlijk een vraagje en ik vraag me af of er meer dames zijn die hier last van hebben?

Sinds de behandelingen die ik heb gehad krijg ik nu steeds rond de eisprong

erg veel last van mijn eierstokken.

Dit komt vooral voor aan de rechterkant en straalt door op dezelfde hoogte in mijn rug.

Ik heb dit in het verleden nooit gevoeld.

Herkent iemand dit?

Hermien

Geplaatst

Wij zijn afgelopen week in Nijmegen geweest. Komende week krijgen we de brief voor de prikinstructie en in oktober kunnen we ons dan aanmelden. November prikken en halverwege december een tp als het allemaal goed gaat. Dan worden het spannende kerstdagen!

Las dat jullie ook verschillende dingen niet meer eten en drinken... Vind het best lastig wat je allemaal moet laten staan. Ik drink amper koffie meer, geen alcohol maar verder eet ik eigenlijk nog wat ik altijd deed. Zou het wel fijn vinden om m'n lichaam in optimale staat te hebben voordat we starten met de hormonen... Toch maar eens gaan googlen... en een acupuncturist zoeken?? Onze dokter zei wel dat we geen vitaminen ed hoefden te gaan slikken.

Wordt ondertussen wel gek van al het wachten... november lijkt aan de ene kant erg dichtbij maar op sommige momenten lijkt het ontzettend ver weg! Hebben jullie dat ook? En ondertussen ben ik 'stiekem' al aan het bedenken hoe ik onder de wintersport uitkom als het allemaal lukt... Kan maar beter aan het werk zijn, heb ik ook geen tijd om daarover te fantaseren!

Geplaatst

Hoi Rosaly,

Spannend he nu het bijna zover is! Wij mogen 4 oktober weer naar Brussel en dan horen we hoe en wat. Onze testen voor de PGD zijn klaar dus ik verwacht dan ook te kunnen starten.

Onze arts heeft gezegd dat het beter is als we beiden geen alcohol meer nemen in de aanloop naar de behandeling. Voor het zaad van de man, en ook heeft een vrouw 25% tot 30% minder kans op zwangerschap bij alcoholgebruik! Dit zei de fertiliteitsarts in Nijmegen want zij had hier studie naar gedaan.

Vitamines hebben ze niks over gezegd omdat dit in de reguliere geneeskunde niet gebruikelijk is, maar toch heb ik al heel veel gelezen over mensen die baat hebben bij het gebruik ervan!

Ook bij mijn vriend die na het nemen ervan toch ineens enkele zaadcellen had! Niet bewezen dat het daardoor komt, maar ik geef het het voordeel van de twijfel! Baat het niet dan schaadt het niet toch? Verder proberen we nu (extra) gezond te eten en wachten we in spanning af..... Accupunctuur daar heb ik dan weer niks mee, geloof er niet in, maar als mensen zich daar prettig bij voelen moeten ze dat zeker doen.

En inderdaad het wachten duurt zoooooo lang... Ook wij fantaseren erop los wat betreft de feestdagen e.d. en kijken naar babyspulletjes en zo. Ik probeer dit niet teveel te

doen maar het is moeilijk!

Liefs Miekske

Geplaatst

Daar schrik ik best van 25 tot 30% minder kans??!!! Ik wist niet dat het zoveel invloed had, dronk al amper maar nu helemaal niet meer dus. Ik had wel gevraagd of we iets moesten slikken, maar het was wetenschappelijk niet bewezen dat dit nut had. Het kon ook geen kwaad trouwens... Ga denk ik wel sowieso multivitamine ed halen, als het toch geen kwaad kan!! Wie weet heb je net wat meer weerstand en voorkom je een verkoudheid oid!

Acupunctuur weet ik ook niet hoor, las er verschillende dingen over op het forum. Maar aan de andere kant, lees hier zoooooveel!

Wel lekker om te weten dat we niet de enige zijn die al aan het fantaseren zijn! Zie ook overal baby's nu... dus dan ben je er weer snel met je gedachten!

Geplaatst

@Hermien, ik ga inderdaad naar een acupuncturist bij mij in de buurt in utrecht, maar het is niet Gilles.

Ik had die in eerste instantie wel gebeld, maar hij had de komende 3 weken toen geen tijd en had wel een vervanger.

Nu had ik geen zin in die vervanger en heb toen een vrouw gevonden, waar ik erg tevreden over ben en ook erg gedreven is in haar vak. Ze is ook speciaal gericht op vrouwen.

En wat de eisprong betreft, ik voel die altijd, misschien zijn je eierstokken nog gevoelig sinds de behandeling?

@Rosaly fijn dat je nu duidelijkheid hebt over je traject. Dec. lijkt nog wel ver weg ja, maar prikinstructie in okt. ben je weer een stapje verder. Doktoren zeggen al snel dat je geen extra vitaminen hoeft te slikken, acupuncturisten kijken er toch heel anders naar je lichaam ook meer in zijn totaliteit. Anders waag je er een afspraakje aan of het iets voor je is? Voor mij vind ik het ook fijn dat ik op die manier ook al goed bezig ben om me goed voor te bereiden op de behandeling. Kijk wel of het misschien vergoed wordt door je verzekering, je moet kijken ben alternatieve geneeswijze.

@Miekske wat mooi dat jullie 4 okt. kunnen starten! Goh dat alcohol zoveel invloed kan hebben! Ik drink nauwelijks alcohol, manlief wel wat maar hij heeft wel goede zaadkwaliteit. Ik was eerst ook sceptisch hoor t.o.v. acupunctuur, ik dacht een paar naalden in mijn lijf en dat moet dan wat met me doen? Ik was verbaasd wat het met me deed en ik wilde in die tijd ook mijn lichaam weer in balans brengen na 5 IUI's zat ik er toen even doorheen.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden