Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Ook ik om jullie weer vergezellen. Voor ons is het ook de laatste vergoede poging. Omdat er bij de 2e IVF behandeling geen bevruchting is opgetreden gaat het ziekenhuis dit maal voor zekerheid=ICSI.

Mijn behandelschema heb ik al een tijdje in huis liggen, de medicijnen zijn alweer besteld en liggen als het goed is klaar om opgehaald te worden.

30 september gestart met de pil.

8 november start Decapeptyl.

11 november stoppen met de pil.

16 november startecho.

En inderdaad laat voor degene die nu voor de 3e keer bezig zijn, alsjeblieft voor ons allen scheepsrecht zijn, of voor Mart de 2e keer 3maal. Zou voor mij in ieder geval een mooi verjaardagscadeau zijn! Maar natuurlijk gun ik iedereen een zwangere kerst en oud en nieuw.

Duimen draaien en bidden dat het goed afloopt voor ons allen, is wat ik kan doen. Ik wil dikke zwangere buiken zien = GROEN!

Ik gooi hem er ook maar eens in:wav:

Groetjes Lottepot

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hoi,

Wat is het toch zwaar om te wachten op je menstruatie.

Ik moest normaal gesproken vannacht worden maar ben het niet geworden. Misschien door de stress.

Dus kon vandaag niet bellen om mezelf aan te melden bah bah bah...

Hopen we dat ik vandaag nog ongi wordt en morgen mag bellen.

PFFFF wat zwaar

Geplaatst

@ Lottepot, welkom hier en we gaan inderdaad voor heel veel groen hier!!! Heel veel succes! Zal ik je in het lijstje zetten, of doe je het zelf?

@ T.K., balen dat je nog niet ongesteld bent geworden. Rustig blijven, dan komt het vanzelf. Het is ook niet erg dat het een weekje later is, en wat betreft dat je het zwaar vind het wachten....maak je borst maar nat, want het hele traject wordt je geduld aardig op de proef gesteld. Dit is nog maar een voorproefje:-) Succes meis en ik hoop dat het snel op gang komt!

Geplaatst

lottepot,

Je hebt dit topic dus gevonden, hahaha.

We gaan ervoor!!

Tk,

Ik hoop dat je menstruatie niet lang meer op zich laat wachten!

succes!!

Geplaatst

@ Tk > slopend dat wachten... hoop dat het snel komt!!

@ Lottepot > lekker dat je het schema al hebt! Een startecho... dat is wat anders dan een uitgangsecho toch??

Wij zouden gister gebeld worden door het ziekenhuis over de tese, niet gebeurd... Vanmorgen weer gebeld, nu krijgen we komende week een telefoontje als het goed is :)

Geplaatst

Hoi hoi,

Mart als je mij op het lijstje wilt zetten graag!

Een startecho is om te beoordelen of je kan beginnen met stimuleren, of het dus hetzelfde is al seen uitgaansecho, 'k denk het wel.

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Hoi Hermien,

Ja hopelijk geef ik jullie een goed voorbeeld.

We doen ons best. :myfignerscrossed:

Heel veel succes allemaal hier !

groetjes, Diane

Geplaatst

@Miekske wat balen zeg, nu moet je nog langer wachten! Ik hoop dat het een mooie start van het nieuwe jaar zal zijn!

@Hermien, wat fijn dat je weet wanneer je met de Deca kunt starten!

@Mart, de reden dat ik al zo vroeg met de pil begonnen ben, komt door de slechte communicatie van het ziekenhuis. De gyn waar we ons eerste gesprek op 12 juli mee hadden vertelde dat de wachtlijst ongeveer 4 weken zou zijn en dat ik voor de behandeling aan de pil moest. Na 4 weken nog geen bericht, toen maar gebeld en gevraagd of het verstandig is om al aan de pil te gaan en dat was nagevraagd en dat was idd verstandig. Weken later na veel gebel kregen we te horen dat we pas 11 okt. aan de beurt zijn! Ik mocht wel 1 stop week houden, maar verder wel doorslikken. Dit is wel balen en ik hoop dat het in mijn dossier staat dat ik aan de pil ben, anders mogen ze me ver naar voren schuiven!

@Diane, ik zit net als jij op okt. en nov. topic, stimuleren in okt. en punctie in nov.! Hopelijk worden het twee mooie maanden! :-) En geef idd ons allemaal het goede voorbeeld dan komen wij allemaal achter je aan!!! Zwaan kleef aan en als 1 schaap over de dam is volgen we allemaal hahaha..........:-)

@Danielle, je bent ook aan de pil, wat fijn dat je weet dat je 22 okt. met de deca kunt starten.

@Lottepot, welkom hier. Wat vreselijk naar dat je met de 2e ivf poging geen bevruchting hebt gehad. Ik heb datzelfde meegemaakt met onze 1e ivf en wij gaan nu ook voor ICSI. Heel veel succes en op naar mooie bevruchtingen! Uitgangsecho en startecho zijn idd hetzelfde.

@Rosaly ik hoop dat je snel gebeld wordt!

@T.K. wat ontzettend balen meis dat je ongi er nog niet is!!! Probeer wat te ontspannen!

Gisteren had ik een hele lange werk dag van 08.45 tot 18.45 uur!!! Pfffff was blij dat ik naar huis kon, half 8 was ik thuis, gelukkig was manlief al aan het kokkerellen. Ik ben na deze ene dag werken erg verkouden geworden, flink niezen en savonds verstopte neus. Heb al vitamine c en echinaforce ingenomen. Zei tegen manlief zul je net zien, zijn we eindelijk aan de beurt ben ik ziek. Maarja we hebben nog een paar dagen om aan te sterken. Ik hoef deze week niet meer buitenshuis te werken. Manlief had vanochtend een kopje thee naar mijn bed gebracht, ik dacht wat is het toch een lieverd!!!!! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Diane: start pil 17 sept. okt. t/m 14 okt. start Deca 11 okt.

Roossie: pil gestart 6 aug./ 11 okt. gesprek ICSI en prikschema

Hermien: start pil 3 okt. t/m 24 okt. start Deca 21 okt

Danielle..: start Pil 1 okt. t/m 25 okt., start Deca 22 okt.,

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Gaby: start Glonal-f 15 okt.

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

Diane: 19 okt.

Hermien: 1 nov.

Danielle..: 2 nov.

Gaby: 5 okt.

FM (Follikelmeting):

Mart: 3 dec. (1e)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Hallo ik ben gister voor de tweede intake geweest en te horen gekregen dat ik de derde dag van de menstruatie kan beginnen met spuiten. Ik moet dus nog even wachten want dat is dus volgende week maar ik dacht zet mezelf er alvast op. Ik wens iedereen veel succes en hopelijk word het een heel vruchtbaar jaar.

Groetjes Gaby

Geplaatst

Hallo,

Kan iemand mij ook vertellen waarom ik dit topic niet zie als ik op de button bovenaan Wat is Nieuw? klik?

Als ik bij dit topic wil komen, dan moet ik eerst op mn naam klikken, en dan al mijn eigen berichten laten tonen, en zo kan ik dan op dit topic terecht komen. Ook in het ICSI gedeelte zie ik dit topic niet staan.

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Lottepot,

Dit topic is te vinden onder icsi en dan op pagina 2.

Ik hoop dat je het zo kunt vinden.

Tk.

Ik ga even heel hard voor je duimen!!

Gaby,

jij ook veel succes en op naar een vruchtbare tijd!

Roossie,

Hopelijk gaat je verkoudheid snel over, en wat lief van je man om je

even te verwennen met een heerlijke kop thee.

Liefs Hermien

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Lottepot: start pil 30 sept/ 11 nov. start Deca 8 nov.

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Diane: 19 okt

Uitgangsecho

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

Lottepot, ik heb je even toegevoegd!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik ben ongesteld yess.

Ik heb gebeld om me aan te melden.

De vrouw die ik heb gesproken zei als je voor 2 uur niet gebeld wordt stuur ik alles naar je toe en mag je beginnen. Waarschijnlijk staan er meiden op de reservelijst. Ze gaan de telefoontjes tot 11 afwachten. Nu ben ik bang. Ik mocht vorige maand niet beginnen omdat ik te weinig bloedverlies had. Pfff wat zwaar.

Ik hoop dat ik niet gebeld wordt..

Geplaatst

Lottepot: start pil 30 sept/ 11 nov. start Deca 8 nov.

Uitgangsecho

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Diane: 19 okt

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

Mijn uitgangsecho stond in het voortraject, heb em even verplaatst.

T.K. Ik hoop met je mee dat je niet gebeld wordt.

groetjes Diane

Geplaatst

@Gaby wat fijn dat je weet wanneer je echt kunt starten! Succes!!!

@Lottepot, wat ik altijd doe is abonneren op de topics waar ik altijd op schrijf. Dat kun je doen bovenin de topic bij discussietools. Als je dan naar instellingen gaat, dan zie je of er nieuwe berichten zijn op die topics waar je schrijft. Je kunt ook op instellingen klikken en op abonnementen weergeven klikken. Misschien helpt dit je?

@T.K. jaaaaa je bent ongi!!!! En ben je gebeld? Ik hoop heel erg van niet je hebt al zo lang moeten wachten! Succes meis!!!

@Diane, maandag mag je al aan de Deca! Ik hoop dat ik ook gelijk mag beginnen maandag, lopen we gelijk op! Kunnen we elkaars handjes vasthouden. Maar het zal wel een paar dagen later zijn dat ik mag beginnen, ben benieuwd eerst maar het gesprek afwachten.

Met mij gaat het nog niet goed, voel me belabberd. Ben erg verkouden, dat ook op mijn energie drukt. En ik loop flink te niezen. Soms schrikt manlief van me omdat ik altijd erg hard nies hahaha......kan dat echt niet zachtjes niezen, moet het er gewoon flink uitgooien. Vanochtend had ik er ook nog hoofdpijn bij. Hopelijk steek ik manlief niet aan want hij moet wel mooie zaadjes produceren over ongeveer 3 weken.

Ben wel 1 kg afgevallen! :-)

Ben net geschrokken van het nieuws van het overlijden van Antonie Kamerling, vind het heel erg voor Isa Hoes en zijn kids dat hij zelfmoord gepleegd heeft.........Hard werken is nooit goed voor een mens.

Liefs Roosie

Geplaatst

Roosie,

Ik ben niet gebeld.. Yess.. Maar nog steeds erg bang haha...

als het goed is mag ik 27 oktober beginnen met decapeptyl...

De rest van de info en recepten krijg ik opgestuurd....

Geplaatst

T.K.

Je mag vast beginnen (als ze daar tenminste vanwege het staken niet hebben gebeld, schijnt een landelijke staking te zijn.)

Roossie: ja maandag weer met de deca beginnen, wanneer mag jij beginnen ?

liefs,

Diane

Geplaatst

@Diane dat weet ik maandag pas wat mijn prikschema zal zijn, hoop dat ik volgende week ook kan starten met Deca!

Wat staken? Is dat vanwege het akkoord over minder pogingen vergoeden vanuit het basispakket?

Geplaatst

Wat staken haha.

Nee dan zouden ze het toch wel zeggen.

ze zei ltterlijk als je niet gebeld wordt sturen we je recepten enz op..

Ik ben al heel lang aan het wachten dan zou ik kapot gaan:(

Geplaatst

Ik hoop dat je kunt beginnen, zal vast wel goed zijn.

groetjes Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden