Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Diane, je bent inmiddels gestart met de deca zie ik in het lijstje. Heel veel succes!

@ Roossie, volgens mij ben jij ook al begonnen. Ook heel veel succes!

Het lijstje weer even netjes op volgorde gezet en wat geweest is lichtgrijs gemaakt:-)

Ik ben zelf nog niet zo heel erg actief hier omdat het nog even duurt voor ik weer begin, maar ik probeer wel zoveel mogelijk te volgen....

.........................................................................................................................................

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk)

Gaby: start Glonal-f 15 okt.

Diane: start pil 17 sept. okt. t/m 14 okt. start Deca 11 okt.

Roossie: pil gestart 6 aug./ 11 okt. gesprek ICSI en prikschema

Hermien: start pil 3 okt. t/m 24 okt. start Deca 21 okt

Elke: Start pil 5 okt. t/m 24 okt. start Deca op 2de nieuwe cyclus dag

Danielle..: start Pil 1 okt. t/m 25 okt., start Deca 22 okt.

Lottepot: start pil 30 sept/ 11 nov. start Deca 8 nov.

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Uitgangsecho

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Gaby: 5 okt.

Diane: 19 okt

Hermien: 1 nov.

Danielle..: 2 nov.

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

Mart: 3 dec. (1e)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roosie,

Dat is goed nieuws zeg, 10 nov. al !

Wel fijn dat je nu al weet wanner je de punctie hebt.

Vrijdag al aan de deca, succes met spuiten.

En we gaan voor GROEN !!!!

:wav::wav:

liefs, Diane

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk)

Roossie: pil gestart 6 aug./ 11 okt. gesprek ICSI en prikschema

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

T.K: Start Deca 27 okt..

Uitgangsecho

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

Ik heb mezelf er ook bij gezet..

Spannend allemaal. OP NAAR EEN GROEN BANK...

@ Roossie; Spannend 10 november punctie..

Groetjes

Geplaatst

.................................................. .................................................. .....................................

Roossie: start deca 15 okt., t/m 22 okt. pil

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting):

Roossie: 5 nov.

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

Geplaatst

Ja ik ben erg blij dat we eerder kunnen beginnen. Zag het ook niet zitten om die pil nog zo lang te slikken en ik word er ook niet jonger op. En waarom andere hormonen gebruiken als die ik nu gebruik goed werken! Ik heb vandaag de medicijnen besteld, morgen kan ik ze al op komen halen. En ik heb het zo kunnen regelen dat de HIV bloeduitslagen van het ene ziekenhuis naar het andere gefaxt wordt. We moesten het zelf gaan halen, terwijl het veel sneller gaat als ze het zelf regelen ze werken nota bene samen!

Wat de gyn gisteren ook nog had gezegd wat ik fijn vond om te horen, dat we natuurlijk altijd er rekening mee moeten houden dat het met ICSI ook niet lukt, maar dat het vaak als het met ivf niet lukt het wel met ICSI lukt, dus de kans is groot dat we nu wel eindelijk een bevruchting mee zullen maken.

Ik heb de punctie datum nog maar even achterwege gelaten in de lijst, het kan ook een dag eerder zijn of later, van de rest zijn we zeker!

Inderdaad op naar een groen groen knolle-land! :wav::wav::wav::wav::wav::wav::wav::wav::wav:

Liefs Roossie

Geplaatst

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

T.K. oh sorry! Wat raar ik had gewoon het lijstje gekopieerd en mezelf toegevoegd!

Je staat er weer bij hoor!!!!!

Geplaatst

Roossie,

Wat fijn voor jullie dat je eerder mag beginnen en wat betreft de hormonen, daar

heb je groot gelijk in.

De 1e behandeling heb ik gespoten met gonal F, daar hadden we hele mooie toppertjes

bij zitten, en uiteindelijk ook van deze behandeling zwanger geworden, en bevallen.

Nu we voor een 2e kindje gaan, kreeg ik de 2 vorige behandelingen puregon, en was

de kwaliteit erg ver te zoeken.

Vandaar dat ik onze laatste poging heb gevraagd om toch weer gonal F te mogen spuiten, omdat

ik hier toch een beter gevoel bij heb.

Volgens de artsen moet hier geen verschil in zitten, maar ik wil dit toch graag proberen.

Jij reageert waarschijnlijk beter op puregon en ik op gonal F, tenminste dat hoop ik dan maar, hahahaha.

Ik wil je in ieder geval veel succes wensen!!

Liefs Hermien

Geplaatst

@Hermien, ja het liefst hou je je dan bij de medicijnen waarvan je al weet dat je er goed op reageert.

Ze zeggen inderdaad dat ze allebei hetzelfde zijn, maar er kan maar net iets zijn wat het ene wel heeft en het andere niet wat je net juist nodig hebt.

Ze hebben toch allebei een andere naam en komen van een andere fabrikant.

Net als naturel chips, van het ene merk is ie lekkerder dan van het andere, toch?

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo dames,

Wat fijn Roossie dat je 10 nov. al mag beginnen!! Das al heul snel!!

Mijn man krijgt 26-10-10 een Tese. Ik krijg 23-10-10 m'n behandelschema en een prik-instructie. Hoogstwaarschijnlijk kunnen we dan eind okt. begin nov beginnen. Ik word die tijd namelijk ongesteld. Wij zijn zoooooooooooooo blij direct naar Dusseldorf te zijn gegaan, scheelt ff een wachttijd van een jaar. Nu hebben we alles in 1,5 maand geregeld ;-).

Nu duimen dat er de 26e zaadjes gevonden wordt!!!!

Liefs.

Geplaatst

@Zonnestraal, ik start vrijdag al hoor, 10 nov. ongeveer zal de punctie plaats vinden, is nu veulllll sneller! ;-)

Wat fijn dat het allemaal zo snel verloopt voor je, ik zal duimen voor heul veul zaadjes!!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Wij krijgen morgen te horen of we weer mogen beginnen met de 2e IVF/ICSI!!! Wordt weer spannend . Dan zouden we morgen weer gaan moeten prikken met de decapeptyl.

Heb er wel al weer zin in.

Zie er ook totaal niet tegen op. De eerste keer( hormonen en punctie)vielen 100% mee. Dus we willen er graag weer voor gaan.

Geplaatst

@ wabbabemom > spannend!! Zie dat jullie al aardig wat achter de rug hebben! Hopen dat je vandaag positief bericht krijgt!!! Maar moeten jullie ook alles opnieuw doen dan?? Dacht dat dat voor cryo's niet hoefde...

Wij gaan vandaag voor de prikinstructie... en volgende week dinsdag/woensdag word ik ongesteld en zouden we aan kunnen melden! 't wordt heeeel echt ineens :):)

Geplaatst

Zonnestraal,

Fijn dat jullie nu zo snel mogen gaan beginnen!

En nu maar hopen op veel zaadjes, en ik wens jullie

dan ook veel succes toe!

Rosaly,

Vandaag dus prikinstructie gehad, alles goed gegaan?

En dan maar wachten op je menstruatie, en dan komt het

allemaal echt dichtbij he'!

Wannebom,

Ja, zoals Rosaly ook al had gevraagd, krijgen jullie een cryo teruggeplaatst

of gaan jullie weer voor een nieuwe behandeling?

In je handtekening staat namelijk dat jullie wachten op eskimo's, wat houdt

dit dan precies in?

Want zoals ik uit ervaring weet, hoef je bij de tp van een cryo geen hormonen

te spuiten.

En wat heeft het ziekenhuis jullie verteld vandaag?

Liefs Hermien

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil graag met jullie mee kletsen als dat kan.

Eerst zal ik even wat over mezelf vertellen;

Ik ben Sanne en ben 30 jaar.

Ik heb al twee kindjes uit een vorige relatie.

Met mijn huidige vriend, waar ik inmiddels vijfeneenhalf jaar mee samen ben, heb ik een kinderwens sinds 2007.

In augustus 2007 heb ik de Mirena-spiraal laten verwijderen.

In januari 2009 zijn wij naar de gynaecoloog geweest en hebben we eerst 6 keer IUI gedaan in het SKB te Winterswijk. Helaas geen één keer een zwangerschap.

Nu zijn we in behandeling in het Radboud te Nijmegen.

In maart/april hebben wij de eerste IVF-behandeling gehad. Ik had 12 eicellen waarvan er uiteindelijk 8 van bevrucht zijn. Uiteindelijk hebben we twee embryo's van B-kwaliteit teruggeplaatst gekregen. Helaas werd ik op dag 14 ongesteld. Geen cryo's.

In juli/augustus hebben wij de tweede IVF-behandeling gehad. Ik had 5 eicellen en hiervan is er geen één bervucht. Dit was verschrikkelijk. Je behandeling eindigt nog vóór het moment waarvoor je het eigenlijk allemaal doet.

Nu ben ik vandaag begonnen met de Decapeptyl voor onze derde ICSI behandeling. Dit keer gaan we ICSI doen en dat voelt wel goed, waardoor ik positiever de behandeling inga. We waren eigenlijk meteen al een twijfelgeval, of IVF of ICSI.

Ik heb wel momenten van angst; "wat als het niet lukt en we geen cryo's hebben". Maar ik probeer zoveel mogelijk positief te zijn, al is dat niet altijd even gemakkelijk.

Hieronder mijn data:

Start Decapeptyl

14 okt - Sanne

Start Puregon

27 okt - Sanne

Eerste follikelmeting

4 nov - Sanne

Ik wil iedereen héééél veel succes wensen. En ik hoop op een groen wachtbankje.

Liefs

Geplaatst

Welkom hier Sanne en heel veel succes met je derde poging!!! Ik heb je even in het lijstje gezet:-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Sanne: start deca 14 okt., start Puregon 27 okt.

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting):

Sanne: 4 nov. (1e)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

Geplaatst

Dank je Martha, fijn dat je mij even in het lijstje hebt gezet! Ik zie dat jij ook al heel wat behandelingen hebt gehad.

Ik hoop voor je dat de zesde poging Hartstikke positief eindigt.

Wat ik mij afvroeg is, waarom heb jij in dec de eerste echo? Ben je ook al bezig met de hormonen of niet?

In elk ziekenhuis gaat het natuurlijk ook anders.

Geplaatst

Hoi Sanne,

Welkom hier en heel veel succes met deze 3e poging.

groetjes, Diane

Geplaatst

@Wannabemom, succes met je 2e poging! Ik zie er ook niet tegenop tegen het spuiten, punctie en alles, wel de dag dat we te horen krijgen of we wel of geen bevruchting hebben en dan die 2 wachtweken......

@Sanne, welkom hier! Ik heb hetzelfde als jij meegemaakt met een IVF poging. Met onze 1e ivf poging hadden wij ook helemaal geen bevruchting en dus geen TP. Wij vonden dit ook verschrikkelijk! Ik begin vandaag ook met mijn ICSI behandeling, vanavond zet ik mijn 1e prik! Ik gebruik ook deca en puregon. We kunnen elkaars handjes vasthouden! Heel veel succes!

Vanavond de eerste deca prik!!! :-)

En over een week stoppen met de pil! Eindelijk!!! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie,

Veel succes vanavond met de 1e prik en heerlijk he', de laatste

pilweek!

Succes!

Sanne,

Welkom hier bij ons, en jou wens ik ook veel succes met de 3e poging.

Ik hoop dat icsi positief bij jullie uitvalt.

Nog een weekje en dan kan ik beginnen met de deca.......

Hermien

Geplaatst

Hai Meiden,

Hoe is het hier?

Sommigen zitten er al midden in, anderen wachten nog om eindelijk te kunnen prikken..

Nieuwe meiden, WELKOM!!!!

Ik heb vandaag DE medicatie gekregen.. Zoooooo en wat is dat veel zeg!!!!

Het is niet alleen veel maar ook DUUR!!! Bij elkaar gewoon meer dan 3000 euro.. Pfff gelukkig zijn we verzekerd!

Nog 1 week en dan starten met Deca.. Kan niet wachten!!

Liefsss

Geplaatst
Hai Meiden,

Hoe is het hier?

Sommigen zitten er al midden in, anderen wachten nog om eindelijk te kunnen prikken..

Nieuwe meiden, WELKOM!!!!

Ik heb vandaag DE medicatie gekregen.. Zoooooo en wat is dat veel zeg!!!!

Het is niet alleen veel maar ook DUUR!!! Bij elkaar gewoon meer dan 3000 euro.. Pfff gelukkig zijn we verzekerd!

Nog 1 week en dan starten met Deca.. Kan niet wachten!!

Liefsss

€ 3000,-!!! Das wel heel veel. Ik heb voor ruim € 2000,- en vond dagt al veel.

Moet je zoveel IE spuiten dan?

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden