Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

T.K.

Geweldig meid, eindelijk mag je dan beginnen.

En voor je het weet ligt de post op je deurmat!

Diane,

Maandag dus starten met de deca, oh wat gaat de tijd snel!!

Succes!!

Meiden op naar groen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het schiet mooi op he meiden..!!! In inderdaad Hermies, op naar GROEN!!!!

Moet even iets aan jullie vragen hoor..

Ik ben zo verschrikkelijk misselijk van de pil.. Nu weet ik weer waarom ik er 11 jaar geleden mee gestopt was.. Ik ben echt zooooooooo misselijk, de hele dag door.. Geen eetlust, futloos echt verschrikkelijk!!

Dit had ik dus ook toen ik 12 was, toen ik dus met de pil begon.. Na het 1 jaar wel/niet geslikt te hebben ben ik dus aan de prikpil gegaan.. Nu sinds 1 oktober ben ik dus weer aan de pil voor het icsi traject.. En oohh wat zie ik er elke keer tegen op.. Ik begon natuurlijk op 1 oktober met hem 's ochtends in te nemen, hele dag misselijk, ik doe dit dus nu al 's avonds voordat ik naar bed ga.. Word dan zo misselijk wakker dat ik 's morgens letterlijk boven de pot hang... Ik doe dit allemaal natuurlijk voor een fantastisch doel en vind het ook niet erg maar, ik snap niet waar het vandaan komt.. Toen ik 12 was had ik een andere pil dus aan het merk kan het niet liggen.. Iemand suggesties???

Veel liefs Danielle

Geplaatst

Danielle,

Ik kan ook helemaal niet tegen de pil. Ben er ook altijd wat ziekig en chagerijnig van en heb altijd veel last van bloedingen.

Je lichaam moet weer helemaal wennen aan de pil, daarom reageer je er nu zo op.

Het vervelende is dat wanneer je lichaam bijna gewend is, je al weer moet stoppen.

Als de misselijkheid te erg wordt, zou ik even bellen met je arts. Ze kunnen je evt. een andere pil voorschrijven die wat minder bijwerkingen heeft.

Geplaatst

@ Hermien, het gaat idd snel. Ik geniet nu nog even van een hormoonloos weekend. ;-)

@ Danielle: gewoon overleggen met je gync. De 2e poging had ik daar ook ontzettend last van, ben toen op zijn advies meteen overgestapt naar een andere pil en had nergens geen last meer van !!

@ Mart heel veeel succes, dat het maar raak mag zijn deze laatste poging.

Allemaal op naar GROEN !!!!!!!!!!!!!

liefs, Diane

Geplaatst

@Danielle, wat naar dat je zo misselijk wordt van de pil! Misschien een andere pil zoals Mart en Diane ook schrijven. Ik slik microgynon, dat is een hele lichte pil. Sterkte meis!

@Met mij gaat het goed, ben bijna helemaal beter. Heb vandaag alleen wat hoofdpijn.

Liefs Roosie

Geplaatst

Hey hallo dames,

Mijn naam is Esther en als het goed is beginnen wij met icsi (imsi)-tese in November. (misschien al eind oktober, maar deze kans is klein. Nog net ff tekort tijd om alle uitslagen binnen te hebben etc.). Wij gaan dit doen in Dusseldorf aangezien ze daar geen wachtlijsten hebben en er daar een hele kundige nederlandse arts zit met al 16 jaar ervaring met deze behandelingen.

Ik vind het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel spannend vandaar dat ik mee wil schrijven op dit forum.

We hebben geen voorgeschiedenis met IUI's of IVF's of iets dergelijks.

Is het nou zo dat voordat de behandeling start je eerst een maand met de pil begint???

Liefs Esther

Geplaatst

@ Esther > welkom hier!! Fijn dat het zo snel gaat. Schrijven op het forum vind ik altijd erg fijn, kun je lekker alles van je afschrijven!

@ all > heb vandaag mijn papieren gehad voor de dititale ivfpoli, wou er van het weekend even rondkijken. Nu heb ik nog een certificaat nodig die ik per mail moet ontvangen las ik net... :S heeft één van jullie 't certificaat misschien nog in zijn mail staan..??

Geplaatst

Danielle,

Wat vervelend dat je zo misselijk wordt van de pil, en ja zoals de anderen

ook al schrijven, even contact opnemen met het zh.

Ik ben zelf ook altijd slecht van de pil, hoofdpijn, humeurig.

Ik heb dan nog liever de spuiten dan de pil, maarja alles voor het goede doel!!

Succes en sterkte!!

Esther,

Welkom hier en voor jullie gaan er dus ook spannende tijden aanbreken.

De meeste dames hebben vaak het lange protocol, dus vooraf een maand pil gebruik.

Maar ik weet natuurlijk niet wat er met jullie wordt afgesproken.

In ieder geval veel succes!!

Rosaly,

Ik heb geen ervaring met digipoli en certificaten? Geen idee!

Roossie,

Fijn dat het weer wat beter gaat!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben Myrthe en heb alweer 2 icsi poginge achter de rug. Alles is goed gegaan, helaas geen zwangerschap of cryo's. Ik ben sinds 1 aug al niet meer ongesteld geworden en moest hierdoor een echo krijgen of het wel goed zat. Nu zal ik oevr 2 week ongeveer wel ongesteld worden en dan kan eindelijk weer starten met de pil en vervolgens spuiten. Op naar onze derde icsi. Hopelijk komt onze wens ooit uit. Hoeveel zaadjes heeft jullie man/vriend normalider? Die van mij steeds 200.000 per zoveel ml tijdens een icsi behandeling . Hebben jullie ook altijd nog de hoop dat het toch nog spontaan gaat lukken? Of is dat echt onmogelijk? Nou allemaal veel succes en tot de volgende keer.

Geplaatst

Hoi Myrthe,

Ik ben zelf ook nieuw, maar welkom!! Bij ons zal het niet spontaan gebeuren, mijn man heeft 0 zaadjes. Daarom moet er bij ons naast de icsi ook een tese gebeuren. Maarrrrrr, ik weet wel.....dat als hij maar een beetje zaad zou hebben, ik wel stiekem hoop zou hebben op een spontane bevruchting. Je weet nooit of jij juist die ene wonder zou zijn! Ze zeggen dat het misschien onmogelijk is bij 200.000/ml....maar ik heb ook verhalen van vrienden gehoord die na 5 jaar toch ineens spontaan zwanger waren!!

Verder heb ik in een andere topic gelezen over onze behandeling in DD (dusseldorf). Daar begint men niet eerst een maand met de pil maar gelijk de 3e dag van je menstruatie met de hormonen. Maargoed, ik zal dit 's aan de arts vragen in DD....dan weet ik het zeker!!

Voor ons is eerst het afwachten wat de androloog a.s. Dinsdag gaat zeggen. (wel of geen directe tese). Bij mij is al bloed afgenomen voor m'n behandelingsschema. Ook daar horen we eind volgende week de uitslag van. Moet ook nog zo'n prikinstructie krijgen. Dus het wordt allemaal een beetje krap willen we dit voor begin nov gaan redden. Maar ik hoop het wel!!

Geplaatst

Myrthe en Zonnestraal, welkom hier!

En natuurlijk ook alvast heel veel succes.

Ikzelf doe geen ICSI, maar IVF, omdat het probleem bij mij ligt.

Beide eileiders zitten potdicht, ze zijn door verklevingen dusdanig beschadigd dat er nooit een eitje door zal kunnen komen.

Bij mij is de kans op een spontane zwangerschap dus nihil.

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

@Danielle: Balen dat je misselijk wordt van de Pil. Maar we doen het voor een wondertje:)

@Mart; Veel succes.

@ Roosie; Je mag vandaag beginnen?? Hoe ziet je behandel plan eruit?

@Zonnestraal77; Welkom en succes..

@Myrthe; Jammer dat je 2 de poging erop zit.. Sterkte.. 3 de pging gaat vast lukken. We gaan heel hard duimen..

Ik heb mijn recepten binnen Joeppiee...

Geplaatst

@Zonnestraal heel veel succes! Wat spannend! Ik moest wel aan de pil beginnen vanwege de planning van de ICSI, daar is meer planning voor nodig omdat alles doordeweeks moet plaats vinden ivm met mankracht in het lab. Maar ieder ziekenhuis is anders.

@Rosaly, heb geen verstand van een digitale ivfpoli, wist niet dat het bestond, krijg je dan ook een digi kind ;-)

@Myrthe succes met je 3e ICSI poging hopelijk 3e keer scheepsrecht! Mijn man had de laatste keer 30 milj. zaadjes. met de ivf.

Spontane zwangerschap zou heel misschien bij ons wel kunnen, maar ik geloof er niet meer in, tijdens onze 1e ivf hebben we met 12 eitjes en 30 milj. zaadjes niet eens een bevruchting gehad.

@T.K. wat super je hebt je recepten binnen!!!

Ik heb en ga vandaag geen spuit zetten hoor! Ik heb vandaag eindelijk mijn gesprek met de gyn over hoe het traject zal gaan verlopen en ik krijg mijn prikschema, dan weet ik dus pas wanneer ik echt kan beginnen. Misschien dat ik vanavond al een spuit ga zetten, maar dat denk ik niet. Ik hoop heel erg dat het wel in mijn dossier staat dat ik al maanden aan de pil ben en hopelijk komen we ook goed uit met onze vakantie van 20 nov. Manlief heeft vanmiddag vrij genomen, dus dat is wel erg fijn.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dames een vraagje,

Ik heb mijn papieren binnen. Morgen ga ik mijn medicijnen halen, dus recepten zijn ook niet binnen.

Mijn vraag is: Is het normaal dat je ongeveer na 3 weken pas je eerste echoscopie krijgt??

Misschien kan iemand me hierover wat meer vertellen..

Groetjes T

Geplaatst

@T.K. ik ken alleen het korte protocol, toen kreeg in een startecho om te kijken of alles er goed uit ziet. Na 1 week stimuleren met hormonen kreeg ik mijn eerste FM.

Ik denk dat het met lang protocol een week later is, omdat je eerst een week deca moet spuiten? Dus dat wordt dan na 2 weken?

Maar ik zie in je handtekening dat je volgende week maandag al je eerste echo hebt, of bedoel je nov. hahaha confusing ;-)

Fijn dat je morgen je medicijnen kunt gaan halen, denk dat je dan bedoelt dat je de recepten wel binnen hebt?

Ik zou anders even naar de poli bellen hoor als je met vragen zit, daar zijn ze voor!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi TK

Super dat je de recepten in huis hebt!!

20 sept. ben ik begonnen met de pil, vandaag 11 okt. met deca en heb 19 okt, de startecho. Het lange protocol noemen ze dat.

groetjes

Geplaatst

Ja idd ik bedoelde november hah.

Verkeerd getypt:)..

Ik lees bij sommigen dat het ook so gaat:) haha. Eerste keer zit je met zo veel vragen.

Ik ga morgen mijn medicijnen halen en dan 27 oktober beginnen:)

Geplaatst

Ik hoef niet aan de pil.

En ik denk dta ik ook een lange protocol heb.

21 ste dag van je menstuatie dus 27 oktober beginnen met deca, 11 november met puregon en 18 november echo

Geplaatst

Ha allemaal,

Wij moeten donderdag voor de prikinstructie... wordt eind volgende week ongesteld dus dan zouden we al vrij snel kunnen beginnen :):) Ben benieuwd hoe de prikinstructie gaat, moet je ook oefenen?? Op een sinasappel :)

Vind het wel spannend, helemaal nu ik hier van alles lees over het prikken enzo! Aan de ene kant willen we helemaal niet starten met dit hele gebeuren, aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan!!!

Veel succes allemaal!

Lfs

Geplaatst

Rosaly,

Ik heb geen prikinstructie gehad op een sinaasappel.

Er werd even uitgelegd hoe de de spuit werkt en hoe je hem

moet gaan gebruiken.

Het valt echt reuze mee, en als je het eenmaal zelf hebt gedaan

dan wordt het steeds makkelijker.

In ieder geval veel succes!!

T.K.

Een lang protocol houdt vaak in dat je vooraf eerst een maand

de pil moet slikken.

Met de pil kunnen ze wat makkelijker plannen, maar het zal wel

ongeveer hetzelfde zijn als jou schema.

Elk zh werkt toch weer anders, veel succes!!

Hermien

Geplaatst

Rosaly,

ik heb tijdens de prikinstructie echt in mijn buik geprikt niets erin gespoten ofzo. alleen prikken.

Het viel reuze mee. Ik was zo bang... Haha..

Je hoeft er niet bang voor te zijn. Alles komt goed..

Ik wil zo graag dat het 27 oktober is kan ik beginnen....

Ik hoop dat je snel na je menstruatie mag beginnen. Veel succes..

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Diane: start pil 17 sept. okt. t/m 14 okt. start Deca 11 okt.

Roossie: pil gestart 6 aug./ 11 okt. gesprek ICSI en prikschema

Lottepot: start pil 30 sept/ 11 nov. start Deca 8 nov.

Hermien: start pil 3 okt. t/m 24 okt. start Deca 21 okt

Danielle..: start Pil 1 okt. t/m 25 okt., start Deca 22 okt.,

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Gaby: start Glonal-f 15 okt.

Elke: Start pil 5 okt. t/m 24 okt. start Deca op 2de nieuwe cyclus dag

Uitgangsecho

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Diane: 19 okt

Hermien: 1 nov.

Danielle..: 2 nov.

Gaby: 5 okt.

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

Mart: 3 dec. (1e)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Testen:

Heej dames,

Ik heb mezelf op het lijstje gezet. Spannend allemaal!!!

Liefs Elke

Geplaatst (aangepast)

Biljana,

Je mag via dit forum geen medicijnen aanbieden. Ik zou als ik jou was dit maar verwijderen.

aangepast door Kimmie
Het aanbieden van medicijnen is ten strengste verboden, vandaar even de tekst verwijderd.
Geplaatst

We hebben een goed gesprek gehad.

Eerst had ze 1 dec. als punctie datum in de planning, maar toen vroeg ze of we nog op vakantie gaan.

We gaan 20 nov. t/m 6 dec. op vakantie, dus 1 dec. gaat dan niet lukken.

Toen zat ze te rekenen, dan moet het in week 45 gebeuren, anders week 50 maar dan moet je ook prikken tijdens de vakantie en anders wordt het jan. want met de kerst zijn ze dicht. Het lab wordt dan ook schoongemaakt.

Ze ging het navragen, wij zaten ondertussen onwijs te duimen en toen kwam ze terug met het goeie nieuws, er is nog plek in week 45!!! En wel op 10 nov.

Vrijdag moet ik beginnen met decapeptyl, 22-10 mag ik stoppen met de pil.

Als ik dan menstrueer moet ik een afspraak maken voor een echo, dit was eigen keuze vindt het wel fijn dat er nog even naar gekeken wordt, want dat is niet meer gedaan sinds de ivf met 23 follikels. Ik start dan ook met puregon. Ze wilde me eerst gonal F voorschrijven, maar heb gezegd dat ik tot nu toe altijd puregon gebruikt heb en er goed op reageer en dat liever wil blijven gebruiken en het was zo ook met de andere gyn afgesproken. Dus het is gelukkig bij puregon gebleven. Als het goed is 13 nov. terugplaatsing en dan rond 28 nov. testen, dat is dus tijdens onze vakantie. We gaan met schoonfam. op vakantie, zei al tegen mijn man wil ze dan niet nieuwsgierig op me nek hebben, wil dat wel in alle rust kunnen doen. Mijn man gaat hier nog met zijn zus over hebben.

Heb nog een goeie daad gedaan, bloed gedoneert voor onderzoek rond de overgang en eierstokken, het waren wel 4 buisjes!

Morgen medicijnen regelen bij de apotheek en dan vrijdag beginnen!!! :-) En volgende maand kan ik gewoon al zwanger zijn!!!

Ze raadde ons wel aan om nog na te denken over het terugplaatsen van het aantal cryo's, we hebben nu 2 in ons contract staan, maar ze zei dat een verse emmy en cryo qua kwaliteit dicht bij elkaar liggen en dat je dan meer kansen hebt als je er 1 terugplaatst. Ik weet het nog niet, we hoeven nu nog niet te beslissen, we moeten het 5 nov. weten. Manlief zei je mag het ook gewoon zo laten staan hoor hahaha de schat.....

Liefs Roossie

Ps ik ga nu naar bed, morgen reageer ik op de rest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden