Ga naar inhoud

Tips om de vruchtbaarheid te vergroten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
oh ja, dat lauwe trekken ze wel een beetje heel ver door: ook bier wordt op kamer temperatuur gedronken: over vies gesproken!!!!

Maar goed, bier mogen we sowieso niet meer, haha!

Haha. ga vooral zo door meiden. Lachen is goed tenslotte :tongue1:

• Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

over positief gesproken....vandaag gebabyshopt voor de kleine van vrienden van ons, ik heb het prima naar mijn zin gehad!! En wat heb ik een leuke kadootjes voor de kleine gekocht

Geplaatst

jeetje wat een goeie topic ga er zeker wat mee doen

ik ben er even snel door heen gekomen maar ik heb de belangrijke dingen gelezen.

drink heel weinig koffie wijn lust ik niet haha dat scheelt weer.

ik drink wel meloen thee mag dat wel.

en ik rook weer door de stress van de mk maar ga volgnde week weer stoppen ik weet waar ik het voor doe.

ik wens jullie allmaal heel veel succes toe

liefs jessica

Geplaatst

ben nog niets tegengekomen...nu het ´s avonds weer kouder is vind ik iets warms ook wel lekker....maar een warme anijsmelk gemaakt...goed voor de nodige eiwitten

Geplaatst

Gezond eten

Eiwitten zijn de bouwstenen van het lichaam, nodig voor transport van zuurstof en voedingsstoffen, de hormoonproductie, de vorming van antilichamen bij een infectie, vorming van nieuw weefsel voor spieren, botten en algemeen herstel.

Eiwitten bestaan uit aminozuren, waar je er genoeg van moet hebben voor de eicelproductie (uit dierproeven is gebleken dat onvoldoende eiwitinname slechte eicellen tot gevolg heeft) en de productie van FSH en LH.

Zowel mannen als vrouwen hebben per dag 60-70 gram eiwit nodig.

Vetten zijn tevens onmisbaar maar beperk verzadigde vetten tot een minimum (vetten die bij kamertemperatuur stollen)

Onverzadigde vet zit in olijfolie, noten, zaden en vis. Bepaalde onverzadigde vetten zoals omega 3 en 6 zijn onmisbaar voor de hersenen, het zenuwstelsel,het afweerstelsel,het hart en de bloedvaten en de huid. Onverzadigde vetten zouden voor ± 20 á 25% deel moeten uitmaken van de voeding. Goede bronnen zijn lijnzaadolie,pompoenpitten, avondsleutelbloemolie en vette vis.

Koolhydraten zouden als basisenergiebron voor ± 55% deel uit moeten maken van je voeding, onmisbaar voor de vruchtbaarheid omdat er genoeg energie moet zijn voor de voortplanting en de hormoonbalans en bloedsuikerspiegel.

Er zijn 2 soorten koolhydraten, enkelvoudigekoolhyhdraten zoals : suiker, geraffineerd wit meel en bewerkt voedsel dat vaak calorierijk is maar arm aan voedingsstoffen. Eet hier niet teveel van.

Meervoudige koolhydraten: fruit,groeten, peulvruchten en volkorenproducten. Dit zijn de beste koolhydraten omdat ze vezelrijk zijn, voor langdurige energie zorgen en vaak fyto-oestrogenen bevatten.

samenvatting uitgebalanceerd eten:

Eet vers voedsel van het seizoen en koop biologisch waar mogelijk.

Eet regelmatig eiwitten

Kies "goede" onverzadigde vetten en vermijd "slechte" onverzadigde vetten

Neem meervoudige koolhydraten als belangrijkste energiebron.

Eet veel verschillende groenten en fruit.

Eet voldoende vezels.

Beperk de hoeveelheid tarwe en zuivel

Vermijd thee, koffie, alcohol en suiker

Drink 2 liter water per dag.

Belangrijkste voedingsstoffen voor de vruchtbaarheid:

Vitamine A, B (B1, B2,B3, B6,B11 (foliumzuur) en B12),C, E

Ijzer,magnesium,selenium, mangaan, zink, Co-enzym Q10

Andere belangrijke voedingsstoffen die nodig zijn voor een goede algehele gezondheid en welzijn:

Vitamine B, K, Calcium, Koper,Jodium,Fosfor,Kalium.

Geplaatst

Ik las wel dat ze een warme kruik e.d. na de tp afraadt. Na de punctie is het goed om de pijn te verlichten, maar na de tp zou je geen warmte moeten toevoegen. Moet zeggen dat ik dit soms wel doe, het voelt namelijk wel goed. Vooral m'n voeten en rug, minder tegen mijn buik.

Ja meiden, Zita West is natuurlijk ook niet heilig he :misc_expressions-wh

Ik voel me trouwens wel idioot goed met (door?) dat positieve gedoe. Net bij de HEMA babykleertjes staan kijken :color: En 'Vandaag is rood' heb ik in de auto heel hard meegezongen als 'Vandaag is groen'. Moet nog wel even de tekst verder aanpassen, dan wordt het hier vast een hit :tongue1:

Geplaatst

Hai Henne

Ik heb dat ook juist wel gedaan warmte gebruikt, bij de tweede poging, was ook in oktober overigens. Op aanraden van de acupuncturist moest ik hem niet op mijn buik leggen maar tegen mijn onderrug, ik gebruikte dan een hittepit.

Geplaatst

Mooie samenvatting weer Babeth.

Ik eet zelf al een jaar geen tarwe meer (intolerantie), ook al heel lang geen lactose en suiker. In het begin is het lastig, maar het went snel.

Brood en pasta van tarwe kun je vervangen door bijvoorbeeld spelt. Dit is te koop bij de natuurvoedingswinkel (wel duur), maar C1000 heeft soms ook speltbrood! Als je geen allergie oid hebt, zou ik tarwe nooit helemaal weglaten hoor. Het is gewoon ook lekker ;-)

Tips voor tussendoortjes van een doorgewinterde tarwe-, suiker-, en lactosevrije eter:

- noten: amandelen bevatten ook veel vitamine E, bovendien gelden noten als eiwitvervangers dus je kunt er je eiwitinname mooi mee opschroeven (meeste westerse mensen eten te veel koolhydraten)

- rijstwafels: de biologische van AH zijn lekker. In de natuurwinkel heb je ook soortgelijke wafels van mais.

- popcorn: als je er niet teveel suiker over gooit natuurlijk ;-)

- boekweit is ook glutenvrij, net als rijstmeel, maismeel, speltbloem. Met honing en bijvoorbeeld gemalen amandelen of hazelnoten (in Duitse supermarkten goed te koop) kun je hele lekkere koekjes bakken. Van boekweit kun je ook prima pannenkoekjes maken.

- ook lekker en makkelijk: havermoutvlokken met boter en honing mengen, evt. noten of gedroogd fruit erbij en dat bakken. Je krijgt dan een soort muesliekoek.

Geplaatst
Hai Henne

Ik heb dat ook juist wel gedaan warmte gebruikt, bij de tweede poging, was ook in oktober overigens. Op aanraden van de acupuncturist moest ik hem niet op mijn buik leggen maar tegen mijn onderrug, ik gebruikte dan een hittepit.

Had ik bij onze cryo ook, lekker tegen m'n onderrug of voeten. Dat voelde ook echt goed. Ik gebruik een goed ingepakte kruik.

Geplaatst

he girls,

ben ook pas begonnen in het boek van Zita West, ben nog in het eerste gedeelte (over de ' natuurlijke bevruchting' en vruchtaarheid bij de vrouw en de man.

Vind het idd heel prettig leesbaar, ondanks dat het in het Engels is.

Heb het stukje over eten even vluchtig doorgelezen...en net als zovelen hier, drink ik ook graag een glaasje witte wijn, al heb ik ook vaker rose gedronken...ook erg lekker...is dat een alternatief voor rode wijn, want die vind ik echt niet lekker, of het moet al lambrusco zijn...hahahaha...

met het positief denken en managing your mind, heb ik op dit momet nog moeite...zo vlak na onze mislukte tweede ivf. idd een goed idee om het niet meer poging te noemen! zal er aan denken...

en ondanks dat bijna iedereen in onze omgeving die het wist (en dat waren er niet zoveel, deze keer) heilig ervan overtuigd waren dat het deze poging ging lukken, is het helaas dus bij de innesteling niet goed gegaan...

heb ook ergens gelezen dat tarwekiemolie goed schijnt te zijn...nu weet ik niet of Zita iets hierover zegt...

mijn probleem met drinken is trouwens dat ik verslaafd ben aan blikjes energy drink...en daar zit dus heel veel caffeine in en heel veel suiker...zucht...en tijdens de wachtweken heb ik er idd van gedronken...maar of het daar door mislukt is?

van mijn fitnessbaas kreeg ik trouwens dit versje door:

an angel in the book of life

wrote down an infant's birth

and mentioned as he closed the book

' ... too beautiful for earth...'

hier heb ik wel troost in kunnen vinden...

maar om ook wat positiefs te zeggen: (lijkt in het begin niet zo positief trouwens):

moed onstaat uit een aaneenschakeling van mislukkingen, zonder daarbij het enthousiasme te verliezen.

in mijn ogen heeft dit betrekking op hoe sterk een mens kan zijn en is, na een tegenslag/teleurstelling die hij te verwerken krijgt, keer op keer...

waar anders halen wij de kracht vandaan om toch weer te gaan voor een nieuwe kans op een zwangerschap? bij een nieuwe kans op een zwangerschap zijn wij toch weer gemotiveerd genoeg om ervoor te gaan en sommige dingen inderdaad te laten staan, juist om een zwangerschap te creeren (sorry, de puntjes op de e werken niet op mijn toetsenbord, is een duits toetsenbord geweest..hahahahahaha)...

blij dat dit topic bestaat...

liefs,

Nico

Geplaatst

super al die fijne berichten. Moet dit nog even kwijt.

2008 dachten we dat het afgelopen was met de wens, 2009 hadden we weer hoop en nu zekers met de positieve tese en de cryo in de vriezer. Dat is toch lekker positief.

Geplaatst

hey nico

ik was gestopt met enegie drink na de tp moelijk haha ben ook verlaafd zou er toch mee stoppen koffie is ook niet goed.

mooi gedichtje de tranen rollen over mijn wangen dit berichtje kreeg ik van een vriendin toen ik mijn baby verloor.

liefs knuff jessica

Geplaatst

hai dames

Lieve Nico,

prachtig gedichtje (slik)!!!!

zelf ben ik verlost van de koffie, heb alles in 2 weken afgebouwd en ben nu 1 week koffie-vrij......ik snuif alleen af en toe de geur op haha

oef, morgen geen forum, zal me tegenvallen!

Geplaatst

Nico, mooie woorden, is soms moeilijk om positief te blijven, maar van elke keer dat iets mislukt wordt je wel weer sterker...

Heb trouwens een keer gevraagd over koffie tijdens de wachtweken, iedereen zegt weer wat anders, mij is verteld dat alles waar té voor staat slecht is en dat je gewoon alles mag eten en drinken (geen alcohol natuurlijk), een ander zegt weer dat je al net moet doen of je zwanger bent, dat is sowieso wel 't beste, maar heb wel gewoon koffie gedronken, ik drink er al nooit meer dan 3 en in die weken drink ik 'm gewoon wat slapper.

Oh ja, en helaas is witte wijn en rosé niet zo goed als rode, heb 't net even opgezocht, want ook ik vind wit en rosé lekkerder, hoewel als 't weer wat kouder wordt, kaasje met een glaasje...;)

Nina

Geplaatst

Even snel...

Tarwekiemolie bevat vooral vitamine E, deze vitamine wordt voor zowel de man als vrouw genoemd in het boek. Zelf ben ik overgevoelig voor tarwe, maar dat is dus snel opgelost door vitamine E te slikken.

Geplaatst

ik heb ook twee bakken koffie gehad en dat mag ook zeggen ze in het ziekenhuis in mijn werk kan ik moelijk tegen iiedreen zeggen dat ik nu ineens niet meer hoef maar ik drink het niet iedere dag.

vroeger aten mensen ook alles zeggen oude dames teggen me haha. dan hat je geen keus.

ik drink niet dus dat scheeld

tarwe olie kan je dat gewoon bij de drogist halen?

liefs jessica

Geplaatst

yep...tarwekiemolie kun je gewoon bij de kruidvat krijgen...

ik moest ook effe slikken toen ik dat gedichtje kreeg na onze tweede ivf...en het deed me ook weer meteen aan mijn mk denken vorig jaar...zucht...maar goed...nieuwe ronde, nieuwe kansen...we beginnen lekker vanavond op Schiphol met het afsluiten van deze twee pogingen en proberen een zo goed mogelijke start te maken met onze volgende ivf...

tot over 2,5 week meiden!!!

liefs

Nico

Geplaatst

yep...tarwekiemolie kun je gewoon bij de kruidvat krijgen...

ik moest ook effe slikken toen ik dat gedichtje kreeg na onze tweede ivf...en het deed me ook weer meteen aan mijn mk denken vorig jaar...zucht...maar goed...nieuwe ronde, nieuwe kansen...we beginnen lekker vanavond op Schiphol met het afsluiten van deze twee pogingen en proberen een zo goed mogelijke start te maken met onze volgende ivf...

tot over 2,5 week meiden!!!

liefs

Nico

Fijne vakantie!!!

liefs

Babeth

• 2 weken later...
Geplaatst

Babeth en Henne,

Nu jullie beiden zwanger zijn, hebben jullie nu ook het idee dat het komt doordat jullie tips van Zita West hebben opgevolgd?

Zo ja, wat hebben jullie niet meer gedaan/laten staan en juist wel gedaan en niet laten staan? En Henne heeft bijv. ook de EFT techniek geholpen?

Of hebben je daar niks mee gedaan.

Ben ik nu eigenlijk wel benieuwd naar?

Het is geen garantie natuurlijk dat dit een positieve test zal geven, maar ik heb eigenlijk wel het gevoel dat ik me al weer moet gaan voorbereiden op de laatste ronde. Stilstaan is ook helemaal niks:-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden