Ga naar inhoud

Tips/ervaringen kinderwagens

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik zat net een beetje online naar kinderwagens te kijken en er is natuurlijk zoveel te vinden.

Wat zijn jullie ervaringen?

Qua merk, qua soort etc etc.

Geplaatst

Hey!

Ik heb nog wel geen ervaring (wandelwagenrijbewijs :misc_expressions-wh), maar wilde perse een wandel/kinderwagen combi met 4 grote wielen en een in hoogte verstelbaar 'stuur'.. hier viel de Quinny Freestyle uit. Deze heeft ook een erg grote 'laadbak' onderin en de onderdelen zijn heel makkelijk te verwisselen. Bijkomend voordeel is dat elke Maxi cosi hierop past... Prijs is ook aantrekkelijk...

Suc6 met je keuze!

Geplaatst

Wij hebben deze set. Ook bij die zaak gekocht voor ik meen 799 euro (terwijl op de website staat 949 euro, dat was toen ook al zo). Het is een nieuw merk in Nederland. Je hebt dan 1 onderstel waarop de maxi cosi, reiswieg en de buggy past, met 1 klik is de reiswieg of maxi cosi er af te halen. Dat zit er ook allemaal bij.

Hij rijdt heel fijn, heel wendbaar en het "stuur" is ook in hoogte verstelbaar.

SUPER handig is dat de reiswieg ook is goedgekeurd om je baby in de auto in te vervoeren. Je hoeft je kindje dus niet steeds in en uit de maxi cosi (waar ze ook niet zo lang in mogen) te hijsen. Je maakt de reiswieg dan met het autogordelsysteem op de achterbank vast (gaat heel handig, makkelijker dan de maxi cosi erin doen) en de baby zelf ligt in een brede gordel in de wieg. Wij gebruiken nu de maxi cosi dus haast niet.

De boodschappenmand is niet zo praktisch vind ik, maar ik vraag me af wie deze echt gebruikt voor boodschappen doen. Voor gewoon af en toe wat in te leggen is ie prima.

Ik ben fan van deze set, maar heb geen ervaring met andere wagens, dus misschien zijn andere wel veel handiger :)

Succes ermee!

Geplaatst

Ik heb de Quinny Buzz met 3 wielen en ben heel tevreden. Is compacter in de auto dan de Quinny Freestyle en uiteraard kan de maxi cosi er ook op. Als je kindje eenmaal uit de kinderwagenbak is gegroeid, gaat hij/zij in het buggy gedeelte. Die kan je kantelen voor slaapje onderweg en van je af en naar je toe zetten, erg handig. En er zijn genoeg aanbiedingen te vinden voor de Buzz full options dus incl. voetenzak, parasolletje ed.

Geplaatst

Leuke topic!!

Ik ben aan het kijken naar tweelingkinderwagens....pfff wat een gedoe. Weet iemand ook of je een combinatie hebt van reiswieg/maxi cosi/kinder wagen. Ik zie er veel maar zonder maxi. En kan je dan zo elke maxi overal opklikken. Zag ook wel weer systemen. En hele aparte,boven elkaar etc.

xxx

Geplaatst

Ik heb een Mutsy 4Rider (http://www.mutsy.nl/products/4rider/options) en ben er erg tevreden over. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 'm tweedehands heb gekocht dus weet geen prijs, maar er zit in ieder geval alles bij (reiswieg, maxi-cosi en buggy). De maxi-cosi is van hetzelfde merk en kan op het onderstel geklikt worden, wat ik in ieder geval ENORM handig vind, want voor "even een boodschap" is het anders enorm veel gedoe als je altijd de reiswieg mee moet nemen. Nadeel aan deze kinderwagen vind ik het inklapsysteem. Het is een handigheidje en mijn man krijgt het maar niet onder de knie, waardoor ik de enige ben die 'm in kan klappen...

Geplaatst

Hoi, inderdaad leuk topic!!

Maar ook wij zijn op zoek naar een tweelingwagen.

@Marlijne: op de easywalker kan toch de reiswieg, maxicosi en buggy? Deze vinden wij toch wel het mooist en hij loopt ook erg makkelijk.

Succes allemaal met zoeken!

Geplaatst

De easywalker-duo is echt een hele fijne en stevige tweelingkinderwagen. Je kan er een maxicosi op plaatsen, maar hiervoor moet je wel losse adapters kopen (en deze zijn dan eigenlijk best weer duur ca. €45 per set.). Maar het werkt goed en je hebt er een heleboel bekijks mee. Voor sommigen een nadeel: de maxicosies staan wel ongelijk van hoogte op de kinderwagen, komt doordat de adapters niet naast elkaar geplaatst kunnen worden.

Wij hebben de legergroene versie en hebben nog 2 reiswiegjes en 1 maxicosi te koop liggen.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

Wij hebben de Quinny Speedi besteld/gekocht.

Me vriend wilde heel graag een Quinny, me zusje heeft er 1 en wij vinden hem erg lekker lopen..

Maar denk dat het wel erg persoonlijk is, ieder heeft weer eigen wensen en dingen die ze wel niet prettig vinden.

Wij zijn in een winkel gaan rijden met verschillende en toen zijn we eruit gekomen. Maar we gingen natuurlijk al met lichte voorkeur.

Geplaatst

Leuk toppic dit!

Wij willen ons ook verdiepen in de kinderwagens, ik zit met rug- en bekkenklachten, vandaar dat ik ook graag ervaringen hoor welke wagen hier geschikt voor is???

Heb begrepen dat de Stokke ergonomisch een goede wagen is, maar ik vind hem zo lelijk..... hebben jullie nog tips?

Geplaatst

Wij hebben een Teutonia genomen. Mijn man is 2 meter lang en ik ben zelf 1.85 dus we moesten een wagen hebben voor lange mensen. Verder is bij deze wagen ook het reiswiegje hoog en zit er onderin een grote mand voor de boodschappen. Dus heel praktisch. Het is een combiwagen dus een reiswieg, een romer autozit en maxicossi,

en een wandelwagen die je van je af en naar je toe kan verzetten. Ook hebben wij een adapter gekozen voor de romer zodat we het stoeltje zo in de auto kunnen klikken heel handig.

Ik hoop dat je de juiste kinderwagen kan vinden 1 die goed bij jullie past.

Geplaatst

Wij hebben de Maxi Cosi Mura 4, echt een aanrader. Hij is heel erg makkelijk in- en uit te klappen. Hoeft geen aparte accesoires te kopen voor de maxi cosi erop te zetten. Hij rijd erg lekker en is erg stabiel. In hoogte verstelbaar, rondom echt een geweldige kinderwagen. Wij kocht hem bij Babydump daar was hij op dat moment het goedkoopste.

Geplaatst

Bedankt voor de tips. Die easy walker had ik idd gezien,maar niet wetende hoe dat in elkaar zat met maxi cosi's erop! Super. En de reiswieg zet je er dan net zo op met adapters?

Wat een prijzen he;-) hhhihi!!

Volgens mij heb je tegenwoordig heel veel wagens die in hoogte verstelbaar zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

Leuk man kinderwagens kijken. Voor mij al weer een tijdje geleden, maar wil mijn ervaringen wel delen met jullie.

Allereerst raad ik je aan om zeker naar een grote babystore te gaan en veel kinderwagens uit te proberen. Wat de een fijn vindt hoeft de ander natuurlijk niet fijn te vinden.

Maar oke 4 jaar geleden is mijn 1ste zoon geboren toen heb ik gekozen voor de Quinny Buzz. Super fijne wagen. Maxi Cosi makkelijk op te zetten, kon goed in de auto, makkelijk op klapbaar en lang gebruikt door middel van de buggy. Bubby kan je in het begin naar je toe zetten en later als je kindje groter is en meer van de wereld wil zien van je af.

Toen mijn 2de zoontje werd geboren, liep mijn 1ste zoon nog niet dus er moest een 2lingen wagen komen. Ik wilde eerst voor de ABC gaan. Maar die is heel lang. Proefwandeling mee gemaakt en ik vond het niet fijn dat een van de kids zo ver van mij weg zit. Met stoep op stoep af vond ik het zwaar. Wel fijn dat hij dus net zo smal is als een gewone wagen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Duowalker (van Easywalker). De adapter voor de Maxi Cosi erbij genomen, alleen die heb ik nooit gebruikt. Ik heb ook de babybak niet gekocht, maar een Topmark Tandem nestje (34 Euro). Niet zo zwaar om te tillen en past in elke kinderwagen. Nu zijn de jongens 4 en 1 jaar en 9 maanden en ik gebruik de duowalker nu nog. Ze vinden het super om er samen in te zitten. Ik kan elke winkel in, elke deur door. Alleen sommige paden in de winkels zijn zo vol dat dat niet altijd lukt.

Succes met je keuze.

Geplaatst

Hi dames,

Ik heb een ICandy Peach. Dit is nu een éénling-wagen maar het zelfde onderstel kan gebruikt worden als tweelingwagen. Je hoeft alleen maar 2 adapters erbij te kopen en er kan een extra reiswieg of buggyzit op. Ideaal.

Deze wagen is pas sinds januari in NL te koop (de peach dan) en ook alleen bij Babyplanet.

Het is echt een super fijne wagen. Hij stuurt heel erg makkelijk, inklappen gaat met één hand en er blijft haast niets over, zo klein wordt hij. Je kunt het volledige onderstel achter 1 stoel in de auto zetten (tussen stoel en bank in dus dat geeft wel een beeld hoe 'klein en smal' hij wordt).

Het boodschappenmandje is aardig groot, er kunnen best veel boodschappen in.

Hij is wel wat duurder maar in vind het echt een super wagen. Stel dat wij binnen nu en twee jaar een tweede kindje zouden krijgen dan kan ik ze hier allebei op meenemen en hoef ik geen nieuwe wagen te kopen.

Groetjes Dorine

Geplaatst
Ik ben blij met dit topic! Want ook ik weet het niet meer....

Moeilijk he..... ik word er helemaal duizelig van:icon_pale:

Geplaatst

Daar geven ze altijd de goedkoopste prijsgarantie, dus zie je de wagen tijdens je zwangerschap elders goedkoper, krijg je het prijsverschil terug.

Hou hierbij wel rekening dat ze de actievoorwaarden er niet bij rekenen, wij kregen er bijvoorbeeld een maxicosi bij, dit bedrag trekken ze dan van het eventuele verschil af.

Wij hebben de maxicosi mura 4 gekocht, maar we weten nog niet hoe ie in de praktijk bevalt. We hebben er wel vertrouwen in ;)

Geplaatst

Wij hebben de Mutsy gekocht, zoals hierboven beschreven. Bevalt prima en eerlijk hebben wij geen problemen met in/uitklappen. Wij hebben hem inmiddels al 4 jaar. Wendbaar, fijne banden, prachtig origineel regenhoes erbij gekocht. O ,en idd. ook op 2 manieren kun je de wandelwagen plaatsen. (Kindje kijkt van je af of naar je toe.)Het lijkt wel op een advertentie voor Mutsy, haha. Hij is ook te koop! Joy1

Geplaatst
Wij hebben de Mutsy gekocht, zoals hierboven beschreven. Bevalt prima en eerlijk hebben wij geen problemen met in/uitklappen.

Misschien is de onze gewoon niet helemaal goed. Nogmaals, ik heb 'm tweedehands aangeschaft, dus kan natuurlijk. En ikzelf heb nooit problemen met inklappen, het lukt me altijd dus misschien ligt het aan m'n man :misc_expressions-wh.

Het is inderdaad een hele fijne wagen, heb er veel plezier van, makkelijk schoon te maken, handig met alle opties die je erbij hebt.

Geplaatst

Haha, ja het ligt aan je man! Ja, dat wou ik er eigenlijk nog bijschrijven, er kan natuurlijk altijd een productie fout zijn, of vorige eigenaars? Of je hebt gewoon meer gevoel hoe je dat ding inklapt....Joy1

Geplaatst

Ik voorzie alweer een hoop frustraties bij mijn vriend :eek: Hij is erg ongeduldig van aard en zo'n ding inklappen behoort vast en zeker niet tot 1 van de frustratieloze bezigheden hhahahahahaha

Geplaatst
Ik voorzie alweer een hoop frustraties bij mijn vriend :eek: Hij is erg ongeduldig van aard en zo'n ding inklappen behoort vast en zeker niet tot 1 van de frustratieloze bezigheden hhahahahahaha

de bugaboo is in 3 stappen klein dus misschien die iets voor jullie

Geplaatst

hoi

wij hebben ook een mutsy gekocht, een 4 ride single spoke standaard. (lucht banden)

onze beeb is nog niet geboren, dus echt gebruiks ervaring heb ik nog niet.

wij hebben hem bij de babydump gekocht, we gingen eigenlijk voor de quinny speedy , daar was ik helemaal verlieft op. maar in de winkel mochten we verschillende wagens die we mooi vonden uitproberen. stukje mee lopen, stoepje op en af, in en uit elkaar klappen. toen bleek dat wij de quinny toch niet stevig genoeg vonden, en niet zo soepel als de mutsy.

deze kinderwagen kan het zitje idd naar je toe en van je af. en met een beweging klap je hem in.

wij hebben: een onderstel, kinderwagenbak ( met matrasje en dekbedje en overtrekje er in) een wandelwagen, een maxicosi (gratis er bij) voeten zak voor kinderwagen. zelf er los bij gedaan: voeten zak voor maxicosi eigen merk baby dump en adapters voor de maxi cosi dit alles samen voor ongeveer €650 euro.

mijn tip is, ga gewoon naar een babyzaak, kijk wat je mooi vind en laat je voorlichten, probeer vanalles uit, je voelt wel wat jij fijn vind. neem er lekker de tijd voor, dat doen de verkopers ook ( bij ons tenminste)

succes,

groetjes wilma

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden