Ga naar inhoud

Tips/ervaringen kinderwagens

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

We hebben vandaag bij wat babywinkels rondgekeken wat betreft babywagens en het gaat bij ons zeer waarschijnlijk een Stokke Xplory V3 worden.

Leuke kleuren, 4 wielen, in hoogte verstelbaar, waterafstotend, als het goed is makkelijk inklapbaar.

Geplaatst

helaas nog niet zwanger, dus mogen nog niks kopen ;) maar natuurlijk wel al georienteerd, voor ons wordt het de bugaboo cameleon helemaal zwart. erg fijne, lichte wagen! zitting van de buggy kan naar je toe of van je af, en de baby kan redelijk lang in de bak slapen.

Geplaatst

wij hebben een stokke kinderwagen ben er heel tevreden over hij is lekker hoog en je kan je maxi cosi erop zetten en onze dochter kan lekker naar ons kijken omdat hij zo hoog is hij is ook heel makkelijk te besturen.

Geplaatst
helaas nog niet zwanger, dus mogen nog niks kopen ;) maar natuurlijk wel al georienteerd, voor ons wordt het de bugaboo cameleon helemaal zwart. erg fijne, lichte wagen! zitting van de buggy kan naar je toe of van je af, en de baby kan redelijk lang in de bak slapen.

Voor de daadwerkelijke zwangerschap hielden wij ons daar niet mee bezig .....:ohmy:

Geplaatst

Wij hebben de mutsaerts wagen. We zijn er echt heel erg tevreden over geweest!

helaas moet deze weg omdat we een tweelingwagen moeten, maar die zijn er niet van dit merk. Erg jammer!

Kan het merk dus aan iedereen aanraden.

Geplaatst

Wij hebben de BUGABOO en we vinden de wagen helemaal geweldig. Wij hebben de ,axi cosi erbij gekregen en die kun je er ook zo opklikken. In de reiswieg heeft onze dame tot 6 maanden in gelegen en dat is heel goed voor het ruggetje. Bij de meeste merken is de reiswieg erg klein en dan moet je kindje veel te snel in de buggy. De buggy van BUGABOO is ook IDEAAL!!! en kan je in 3 standen zetten. Maxe slaapt er overdag vaak in als we onderweg zijn.

Wij zijn ontzettend blij met onze ROZE Bugaboo.

Succes bij het maken van jullie keuze.

Geplaatst

wij hebben de quinny buzz 4.. dus met 4 wielen. .ow wat een makkelijk en handige wagen.! 2 luchtbanden achter en 2 wieltjes voor. draait heeeeel makkelijk. de reiswieg is lekker groot, en op dezelfde adaptars zet je de maxicosi. als je de wandelwagen gedeelte gebruik is deze ook zeer makkelijk eraf te halen en in te klappen. we zijn er blij mee. Ik onderhoud hem goed, regelmatig smeren en maak hem vaak schoon want mocht het geluk met ons zijn en er 2de komen gaan we deze zeker weer gebruiken.

@ liesjuh: ik vond de strokke ook zeer lelijk.. echt geen kinderwagen meer hahah... maar ieder zijn eigen mening.

suc6 allemaal!

Geplaatst

wij hebben de quiny buzz 4 wielen gekocht.. hoe die in de praktihjk werkt weet ik niet.. ik vond echter de reiswieg erg klein in vergelijking met de rest van de wagens.. toch liep hij heerlijk en was makelijk in te klappen etc.De rose kleur erbij en ik was wel verkocht

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi dames,

Wij hebben de Stokke Xplory 2010, deze:

Foto-MQ3LVVQF-D.jpg

Net als Kiet zijn wij er erg tevreden over. Zelf vinden we het ook een hele mooie wagen. Maar je vindt hem mooi of helemaal niet en er zit vrij weinig tussenin. De Stokke voldoet in ieder geval geweldig. Mijn vriend is 1.90 en ik 1.82 dus een hoge wagen is voor ons erg belangrijk. Die bak van bijvoorbeeld de Bugaboo is zooooo laag, dan zouden we echt last van onze rug krijgen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

we hebben alle merken langsgelopen met een medewerker, zij heeft alles laten zien hoe het ingeklapt moest worden en wat er allemaal mee gedaaan kon worden.

We hebben uiteindelijk voor de Maxi cosi mura 4 gekozen, kleinst opvouwbaar, makkelijkste inklapbaar, alles kan er op. aangezien we een hond hebben, was hij ook nog heel stabiel. De kliksystemen waren gewoon heel handig en makkelijk.

dus ik ben benieuwd hoe hij dadelijk gaat bevallen.

• 3 weken later...
Geplaatst

Wij hebben voor onze tweeling de ABC zoom en zijn erg tevreden. Juist omdat hij smal is en we hier dus in amsterdam bijna alle winkels goed in kunnen. Sturen gaat goed en ja het is even wennen maar het is een erg prettige wagen die niet zwaar is en klein opvouwt.

Wel hebben we extra adaptors gekocht zodat beide reiswiegen naar je toegekeerd staan. Standaard staat de voorste wieg naar voren en kun je dus je kind niet zien. Dat is met de adaptors opgelost. Ik vind het ook wel zo veilig.

Ben benieuwd hoe het gaat als ze ouder zijn en zitten. Je kunt ze dan naar je toe, van je af of naar elkaar toe neerzetten. Lijkt me erg leuk. Maar eerst moeten ze nog even groeien. De bakken zijn groot (en heel erg licht) dus we hebben nog even de tijd.

groeten, Caroline

Geplaatst

Wij hebben een Mutsy Urban Rider. Hier ook geen problemen (meer) met inklappen. Wel gehad, dat was een probleem in het handvat - daar kan je een nieuwe voor krijgen. Het is idd een handigheidje wat je moet weten.

Het voordeel van de Mutsy is dat de bak waar het kindje in ligt wat breder is dan de meeste andere. Autostoeltje hebben we van Mutsy erbij en die is prima!

http://www.babycentre.nl/shop/images/kinderwagens/accessoires/reiswieg%20active%20black.jpg

Ik zou de wagen zo weer kopen!

Geplaatst

Wij hebben de Mutsy 4 rider met luchtbanden.

Erg fijne wagen.

Het positieve eraan vind ik dat ik de wielen er heel gemakkelijk af kan halen. Met 1 hand in 1 beweging. (ik heb namelijk een klein autotje)

De wagenbak is breder dan de meeste andere wagenbakken.

De maxicosi is er heel simpel op te klikken als je de adapters op de wagen hebt zitten. Heel handig als je even snel boodschappen moet doen en je met de auto bent.

Ik heb er een grote boodschappen mand bij gekocht die hang je er zo onder en er kan super veel in. Bij de kassa haal je hem er in 1 beweging af om in en uit te laden.

Het handvat is van leer en je hoeft maar 1 knop in te drukken om het handvat in hoogte te kunnen verstellen. Ik ben klein dus bij mij staat hij altijd laag. Mijn vriend is groter en dus hij is makkelijk te verstellen.

Als mijn zoontje uit de wagenbak gegroeid is (wat nog wel even duurd) dan kan ik de wagen zo ombouwen in een buggy wat er erg stoer uitziet. De buggy kan goed plat voor als hij slaapt en goed rechtop als hij wakker is. Ik kan er dan voor kiezen of hij van me af kijkt of naar me toe.

Ben heel tevreden over deze wagen.

Geplaatst

Ook wij hebben na lang wikken en wegen de Mutsy gekocht, makkelijk inklapbaar, prettig lopen en rijden en goed geprijst.

Volgende week wordt de wagen geleverd, ben benieuwd...

• 2 weken later...
Geplaatst

Wij hebben ook zo'n Mutsy en daar zit ook een maxi-cosi (mutsy merk natuurlijk) bij geen gedoe met adaptors enzo, ik zou zoiezo voor een 4 wieler gaan , hoor veel slechte ervaringen over 3 wielers, kantelen enzo, weet het zelf niet hoor, wij hebben een 4 wieler.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden