Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zal eerst in het kort onze situatie beschrijven.

Ik ben 22 jaar, mijn man is 24 jaar, en ik heb een dochter van 6 uit een vorige relatie. Mijn man, ik en mijn dochter wonen nu 2 jaar samen, en zijn 1 jaar en 3 maanden getrouwd.

Sinds 2 jaar en 3 maanden zijn we gestopt met de pil en hoopte we op een 2e kindje.

Afgelopen donderdag hebben we te horen gekregen dat onze enige optie ICSI is, mijn man heeft weinig zaadcellen en degene die hij heeft zijn traag, of middelmatig. De gyn. vond IVF geen optie voor ons, en bood ICSI aan als enige optie.

We hebben nu 2 weken de tijd gekregen om het te laten bezinken, en ons een beetje in ICSI te verdiepen en dan kunnen we donderdag 23 september terugkomen voor verdere uitleg, en hopelijk horen we dan hoelang het ongeveer zal gaan duren voordat we kunnen starten.

We hopen dat dat niet te lang zal duren, aangezien mijn dochter al 6 jaar is, en ik hoop dat het leeftijdsverschil niet al te groot zal worden.

Ik ben eigenlijk opzoek naar verhalen van mensen die al een ICSI behandeling hebben gehad, en me een beetje kunnen voorbereiden op wat er komen gaat.

Ik heb al een aantal verhalen gelezen, waar ik al heel wat aan heb gehad.

Ik hoop hier op het forum met mensen te kunnen praten die in hetzelfde schuitje zitten als wij.

Geplaatst

Hoi Sneeuwwitje,

Welkom op het forum!!

Wat een vervelende situatie zeg!

Wel lijkt het me prettig dat jullie nu weten waar jullie aan toe zijn.

Bij het vakje "zoeken" bovenin de pagina kan je zoeken op trefwoord, misschien kom je op deze manier aan meer informatie..

Ik kan je alleen maar aanraden om wel positief de behandelingen in te gaan maar je er ook van bewust te blijven dat het uiteindelijke slagingspercentage ongeveer 50% is. Op die manier geef je jezelf geen valse hoop.

Ik hoop ook voor jullie dat je snel zwanger raakt alleen zou ik er toch aan blijven denken dat het langer kan duren dan gehoopt (of dat het misschien wel niet lukt). Op het forum zijn een hoop verhalen te lezen van mensen die al lang in de medische molen zitten.

Heel veel suc6 gewenst in dit moeilijke traject en hopende op een positief resultaat!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

hey sneeuwitje

wij hebben precies het zelfde verhaal mijn man zijn zaad is ook heel slecht we hebben 6 x iui gehad en toen ben in naar de huisarts gegaan en een ander ziekenhuis dus de enige oplossing was ook icsi

iedreen ervaard het anders ik had geen last met de puchtie ik heb icsi in eigen cyclus dus heel weinig hormonen maar je hebt dan maar 1 eitje de eerste x was het eitje niet bevucht en de twee x wel was ook zwanger maar bij 11 week en 3 dagen een miskraam de baby was niet goed konden ze zien op de echo.

dus wacht nu mijn ongie af en dan gaan we weer beginnen

het eitje zuigen ze bij jou weg en het zaadje van de man word dirct er in gespoten en dan moet die zich bevruchten en dan de terugplaatsing

heel veel succes

liefs jessica

Geplaatst

dankjewel voor de snelle reacties.

ja ze gaan bij mij inderdaad het eitje wegzuigen en vervolgens bevruchten en hopelijk is het dan goed genoeg gedeeld om het terug te plaatsen.

ik zie wel op tegen de punctie's, weet van mezelf dat ik een lage pijngrens heb, maar heb het er natuurlijk dubbel en dwars voor over.

ik ga eens verder zoeken op het forum voor meer informatie!

Geplaatst

Hoi Sneeuwwitje, welkom op dit forum. Het is sowieso schrikken en slikken als je hoort dat je niet spontaan zwanger kunt worden. Maar gelukkig kun je hier op het forum veel informatie vinden, vragen stellen, ervaringen delen en je verhaal doen. Ik zit zelf nu middenin onze 5e icsi en ik kan alvast zeggen dat het elke keer anders is (en dat de punctie achteraf bijna altijd meevalt).

Wat ik jullie als tips mee kan geven:

- Vraag veel, lees veel. Het is gewoon fijn als je zelf snapt wat er gebeurt en je niet helemaal overgeleverd voelt aan de artsen.

- Praat veel, vooral met elkaar. Bedenk naar wie je wel en niet open wilt zijn over de situatie. Je kunt veel hebben aan steun uit je omgeving, onwetendheid maakt dat mensen je (onbewust) kunnen kwetsen. Maar bedenk ook dat als mensen het weten, het ook niet meer van jullie zelf is. Wij zitten nu niet met z'n tweeen in de wachtweken, maar met tientallen: ouders, schoonouders, broers, zussen, vriendinnen, zelfs collega's. Dat is (achteraf) niet altijd even leuk, maar zonder alle steun en hulp had ik het ook niet gekunt.

- Blijf met andere dingen bezig. Blijf meer doen dan alleen maar zwanger worden, hoe graag je dat ook wilt en hoeveel tijd en energie de behandelingen ook duren. Hobbies, uitgaan, ontspannen, vakantie, sociale contacten.... belangrijk om dat vast te houden.

- Probeer positief te blijven. Dat lukt lang niet altijd natuurlijk, maar hoop doet letterlijk leven.

Heel veel succes!

Henne

Geplaatst

Hoi Sneeuwwitje

welkom hier! inderdaad, schrikken als je te horen krijgt dat je aangewezen bent op icsi, de tips zijn oa. door Henne al gegeven. Ik snap dat je tegen de punctie opziet maar het verschilt per persoon en ook per ziekenhuis hoor,

Fijn dat je nog jong bent en je man ook!daarmee heb je een grotere slagingskans.

Veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Sneeuwwitje,

Welkom op het forum, ik weet niet of je er wat mee kan of iets aan hebt, maar als je het leuk vindt zou je mijn weblog kunnen lezen, die had ik op mijn hyve gezet voor ik aan de eerste behandeling ben begonnen.

http://www.ivfmoeders.nl/blog.php?b=161 Ik had geen zin in geheimzinnig gedoe en heb toen besloten om het op deze manier met een flink aantal mensen in één keer te delen. En ik moet zeggen het gaf mij direct een gevoel van rust.

Ik wens je veel geluk met je behandeling.

Geplaatst

misschien en stomme vraag, maar ik zie al een keer 4e icsi en 5e, hoe zit het met de verzekering?

ik dacht dat het maar 3 keer vergoed werd toch?

en hoe graag ik ook door zou willen, ik weet niet of we zelf zo'n poging zouden kunnen betalen.

Geplaatst
misschien en stomme vraag, maar ik zie al een keer 4e icsi en 5e, hoe zit het met de verzekering?

en hoe graag ik ook door zou willen, ik weet niet of we zelf zo'n poging zouden kunnen betalen.

http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Vergoedingen/ZoekenOpVergoeding/InvitrofertilisatieIVF.htm

deze is van Menzis maar elke basisverzekering is hetzelfde

En het is geen stomme vraag ;-)

Geplaatst

Hey sneeuwwitje!

welkom op het forum! Hopelijk vind je hier steun! Ik vond (en vind) het erg fijn om hier mee te kletsen en het gaf mij veel steun tijdens de behandeling. Als je een klein vraagje hebt waarmee je op dat moment niet bij het ziekenhuis terecht kunt is dit forum ideaal. Allemaal ervaringsdeskundigen.

Ik heb ook icsi gedaan en de eerste behandeling is geslaagd. Ook mijn man had maar heeeeeeel weinig zaadcellen, onder de 10 stuks maar. Ik vond de behandeling erg meevallen. Het spuiten met de hormonen ging mij goed af met redelijk weinig bijwerkingen maar dit is voor iedere persoon anders. Meestal spuit je die hormonen met een soort pen, die is heel makkelijk in gebruik. Ik heb de behandeling in Duitsland gedaan omdat ik daar woon en de punctie was bij mij onde volledige narcose.

Ik vond het ook fijn om er gewoon open over te zijn tegenover mijn omgeving. En inderdaad, ik sluit me bij Henne aan, praat er veel over en stel je vragen aan de artsen!

Ik wens je heel veel succes!! Groetjes!

Geplaatst

Er worden door de basisverzekering idd 3 pogingen vergoed. Maar dat wil niet zeggen dat je niet meer pogingen kunt doen als je nog gewoon goede kansen hebt. Je moet het dan idd zelf betalen ja, dat wel. Ons zijn de kosten overigens meegevallen. Maar eh.....daar zou ik me nu echt nog geen zorgen over maken. Je bent nog jong, je bent eerder zwanger geweest.....als er goede embryo's ontstaan (dat hangt ook wel van het zaad af natuurlijk) maak je echt een goede kans!

Geplaatst

"ik weet niet of je er wat mee kan of iets aan hebt, maar als je het leuk vindt zou je mijn weblog kunnen lezen, die had ik op mijn hyve gezet voor ik aan de eerste behandeling ben begonnen.

http://www.ivfmoeders.nl/blog.php?b=161 "

Ik ga j blog zeker lezen, dankjewel!

En ik moet nog met mijn man overleggen hoe open we er over willen gaan zijn.

Maar eerst willen we nog ons komende gesprek met de gyn. afwachten, omdat we dan zelf ook pas meer weten over hoe en wat en vooral wanneer...

Geplaatst

Sneeuwitje, en gelijk heb je, ik heb deze er ook pas op gezet toen we zelf wisten wanneer en wat e.d , nu weet nog niemand iets...(behalve jullie allemaal ;-)

Geplaatst

Ik denk dat ik sowieso meer de behoefte heb om het te delen dan mijn man.

Hij schaamt zich zelfs een beetje omdat het aan hem ligt. (ik vind dit zo zielig want hij kan er helemaal niets aan doen)

We zullen iig het gesprek eerst afwachten, daarna zien we dan wel weer.

Geplaatst

Hoi Sneeuwwitje,

Als je wat meer wilt lezen over hoe er mee om te gaan in je omgeving, werk, vrienden etc. is het boek 'open zenuw' (www.openzenuw.nl) misschien leuk voor je om te lezen. Staan veel ervaringen in, heel herkenbaar allemaal.

Succes, en natuurlijk kan je hier je hart uitstorten totdat jullie er uit zijn over hoe open jullie willen zijn.

Groet Karin

Geplaatst

Ik had het boek al eerder voorbij zien komen en heb het zojuist besteld.

Misschien dat het niet alleen voor mij maar ook voor mijn man iets is.

De wetendheid dat we aangewezen zijn op ICSI heeft me al redelijk wat geld gekost, want dit is al weer mijn 3e boek wat ik heb gekocht, en mijn mobieltje heeft er al weer aardig wat internetuurtjes opzitten, maar ik wil nu eenmaal zo veel mogelijk informatie hebben als we weer terug gaan naar de gynaecoloog, zodat ik het hopelijk allemaal wat beter begrijp.

Geplaatst

Tuurlijk is het slikken als blijkt dat zwanger worden op de natuurlijke manier niet lukt of kan.

Maar de keerzijde is dat het fijn is dat deze techniek bestaat en je er gebruik van mag maken.

En dat er hopelijk een zwangerschap uit voort vloeit.

Veel sterkte en succes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden