Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé Caroline!!!

Wat fijn dat het zo leuk was. Even heerlijk genieten een paar dagen Eurodisney. Ongegeneerd genieten van al het kinderlijke om je heen.

In ons hart blijven we toch altijd een beetje kind en tijdens zo'n uitje is dat fijn weer te ervaren:-)

Tenminste, dat vind ik!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst (aangepast)

Mart het lijkt me vervelend en fijn dat je verdriet er nu met beetjes (of mischien wel met bakken tegelijk) uitkomt. Het is ook zo verdomd oneerlijk daardoor in de mmm te zitten.

Het is zowiezo oneerlijk om in de mmm te zitten natuurlijk.

Caroline wat mooi dat je genoten hebt, volgens mij heb je het als moeder altijd naar je zin als je kind het ook naar zijn zin heeft. Was je eigen moeder weer helemaall opgeknapt????

Het is vanacht nogal laat geworden, gelukkig is de klok een uur terug gegaan. Kan ik straks nog even lekker terug naar bed om lekker te doezelen en te genieten van een klusvrije dag. Ik ben altijd zo vroeg wakker en echt ochtend mens. Als ik er dan even uit geweest ben kan ik meestal nog wel even terug.

Vanmiddag op kraamvisite bij mijn neef..... zal zwaar worden, maar we zullen er toch doorheen moeten. Hopelijk krijgen wij straks ook 1 mooi kindje uit onze cryo's. Wil het zo graag, toch zijn we al heel erg bezig met wat

we gaan doen als het niet lukt. We zullen het alleen maar kunen afwachten en blijven hopen.... Komende 2 weken weer erg druk dus dat scheelt al weer en dan is het al weer bijna tijd voor de tp ergens rond 26 november!!!!

Liefs

aangepast door witje
iets verwijderd op aanvraag van de persoon
Geplaatst

Mart ik heb mijn reactie verwijderd.

Caroline welkom thuis, hoop dat je beter weer hebt gehad dan hier.

Sandra geniet van je klusvrije dag.

Hier dadelijk de caravan inpakken. Ik sta binnen maar manlief moet buiten de tent doen.......zielig. Want het is hier een grote blubber zooi en het regent nogal hard. Op de laatste dag net even het aanrechtblad kapot gemaakt, een groot gat erin omdat ik een blik liet vallen. De sleutel van onze stalling heb ik kwijt gemaakt???? Dus we kunnen de caravan nergens kwijt, zucht. Het wordt een lange dag.....

Nou hopelijk tot snel, als jullie vanavond nog niets gehoord hebben dan bel de hulpdiensten maar.....

Geplaatst

Sylvie heel veel succes dan maar vandaag, zo te lezen is het al niet echt best begonnen hihi. Lekker hoor al die blubber, is ook wel weer lachen. Vooral als een ander uitglijd en op zijn gat valt!!!!!!!!!!

Het is een beetje druilerig weer, wel jammer anders hadden we lekker naar buiten gekund, voor we op kraamvisite gaan.

Liefs

Geplaatst

Zo, we zijn er lekker vroeg bij vandaag. Heerlijk zo'n uurtje terug in de tijd.

Gisteravond heb ik even een flinke terugval gehad (hormonen?), maar we we gaan gewoon weer de positiviteit hoor dames!!!

Ik vind het wel fijn dat ik het heb verteld in ieder geval, maar ik verwijder m'n berichtjes binnenkort wel hoor. Je weet nooit wie als gast allemaal meelezen.

@ Sylvie, wat een toestand met je caravan. Zit je nu net op te wachten, not!!! En we houden het in de gaten hoor als je te lang wegblijft...sos.gif

@ Sandra, lekker laat geworden dus. Moet kunnen voor een keertje toch? Heel veel sterkte, maar ook veel plezier vanmiddag bij de kraamvisite.

Het is misschien wel even slikken, maar als je zo'n kleintje op je armen hebt, maakt je hart toch altijd een klein sprongetje. Mijn ervaring tenminste.

Geplaatst

Mart ik schrik me rot! Heb nog niet bijgelezen maar wat is er met jou aan de hand? Zometeen gaat mijn moeder naar huis en ga ik even helemaal teruglezen hoor!!

We hebben erg geluk gehad met het weer, 1 regenbuitje toen we naar de ontbijtzaal liepen vanuit de kamer gisteren en de rest van de dag weer zon! Geen druppel gezien verder! En inderdaad: al is het vermoeiend, als je je kind ziet genieten heb je er veel voor over, zij heeft het fantastisch gehad en haar lievelingsprinses ontmoet en zo veel gedaan... Het is echt een paradijs daar voor die kleintjes. We zijn nog een dag naar Parijs geweest en dat liep uit op een hoop gedoe want de bus ging opeens een andere route omdat er demonstraties waren. Sta je daar midden in Parijs en zoek maar uit hoe nu weer naar de juiste metro om terug te gaan naar Disneyland... Maar genoeg daar over, hier is alles gewoon door gegaan en ik ga zoals gezegd straks bijlezen, nog even laten staan die berichten Mart want ik ben wel benieuwd...

Caroline

Geplaatst

Er is niet iets ergs aan de hand hoor Caroline. Het is ouwe koek, maar het kwam plotseling allemaal weer boven.

Had ik even nodig waarschijnlijk!

Geplaatst

Hoi dames

Caroline, fijn te horen dat jullie hebben genoten van Eurodisney en nog getroffen met het weer! er is inderdaad weer erg veel geschreven en gedeeld met elkaar!

Syvlie, het gaat lekker bij jullie zeg, getverdemme, ik hoop dat de sleutel alsnog snel boeven water komt...waar laat je die caravan anders? succes met het winterklaar maken, kan me voorstellen dat jullie geen zin zin hebben in die klus, helemaal met dat baggerweer

Martha, groot gelijk als je het eea wil verwijderen, ik hoop in ieder geval dat je nu wat ballast kwijt bent!

liefs

Babeth

Geplaatst

Wonder boven wondeer gaat het ondanks de moeilijk start super. Ik ben nu thuis om alvast wat op te ruimen, man is net weggereden, als hij hier in de buurt satp ik weer in de auto en dan richting Wassenaar want daar is de stalling.

Dus nog geen sos nodig.

Geplaatst

Hoi Mart, ik heb net je verhaal gelezen... poeh he. Wat kan ik me je frustratie goed voorstellen dat ze er toen niks aan hebben gedaan en wat een bijzonder forum is dit toch, dat je dit met ons deelt... (Ik heb het gelezen dus je mag het verwijderen hoor :-)). Jeetje, maar eh... niet schrijven dat je waarschijnlijk kinderloos blijft he, kom op, we gaan er weer voor hoor!!

Hé en Esther, wat las ik, ga je alweer beginnen!! Wauw, wat snel, alvast succes!! Je gaat nog voor mij...

Geplaatst

Sylvie gelukkig is het toch nog goed gegaan vandaag, de sleutel ook al weer boven water??

Vanmiddag dus kraamvisite en het was in het begin even heel emo maar dat mag. Het is een heel mooi klein mannetje en ik heb de fles mogen geven ;)) helemaal happy. Ik smolt idd toen die kleine in mijn armen gelegt werd.

De vuurdoop hebben we gehad en het was echt heel gezellig.

Liefs

Geplaatst

Hai Sandra

wat goed dat het zo lekker gegaan is vanmiddag, logisch dat je even emotioneel bent maar fijn dat je ook hebt kunnen genieten!

Sylvie, is de caravan weer onder de pannen? goed geregeld!

hier een dag niet veel gedaan, even naar de autodealer en op funda gekeken, pfffffffffffffff weer geen rust in mijn donder, herkennen jullie dat, dat je helemaal "op kan gaan" in iets nieuws?

We wonen hier net 2.5 jaar alles klaar naar onze wens, wonen erg fijn maar ineens begint het te kriebelen, mijn man had het al langer maar ik verklaarde hem voor gek.....

Ik denk dat het een automatisme is om mijn gedachten op iets anders te richten.....

We zagen een leuke vrijstaande woning achteraf met veel grond erbij, zelfs een natuurlijke vijver met een bruggetje om bij een atelier te komen....maar uiteidelijk zag ik ook wel dat evenuele kinderen tzt erg ver zouden moeten fietsen naar school, zucht.....dat het maar snel 11-11 is dan kan ik mijn ongi verwachten en me richten op de behandeling.

Ik moet zeggen dat ik het goed merk dat ik de pil slik (misschien omdat het dubbele dosering is) maar mijn borsten zijn gevoeliger dan in de periode dat ik de bollen en pregnyl gebuik!

liefs

Babeth

Geplaatst

hé meiden,

Wat is hier weer druk geschreven de afgelopen 24 uur!

Caroline...fijn dat je het leuk hebt gehad in euro disney! Super om je kind zo te zien genieten denk ik! En ja, het gaat nu heel snel allemaal. Ik ben nu aan het wachten totdat ik ongesteld word.

Sylvie...jij hebt dus een butdag achter de rug. Wat een gedoe. Kun je vanavond lekker op de bank uitpuffen?

Sandra...ik vind het sowieso al knap dat je de confrontatie aangaat momenteel. Ik kan dat niet hoor. Mooi dat de emoties er toch mogen en kunnen zijn en je vervolgens toch kunt genieten.

Ik ben echt zo enorm sacherijnig! Ik haat die nachtdiensten. Ik ben zo helemaal van slag af lichamelijk. Ik ben overdag regelmatig wakker, moet ik plassen en vervolgens slaap ik slecht of helemaal niet meer in. Gisteren een slaaptablet genomen maar vervolgens kom ik zo stoned als een kanarie mijn bed uit. Gisteravond de hele avond als een zombie op de bank gezeten. Vandaag ook weer vier keer wakker geweest maar geen slaaptablet genomen. Kort 'nachtje' gehad, zo'n 5,5 uur geslapen in totaal. Bah. Maar goed...voorlopig ga ik niet meer de nachtdienst in! Vanavond nog 1 nachtje en dan stop ik ermee. Nachtdiensten schijnen erg slecht voor je cyclus te zijn. Een collega heeft afgelopen twee jaar ook diverse behandelingen gehad en die hoefde geen nachtdiensten meer te draaien. Ik sta in november er nog op voor nachtdiensten maar die mogen ze eraf halen. Dus of...de komende tijd zoveel behandelingen dat ik ze niet hoef te werken, of ik ben zwanger en dan mag je geen nachtdiensten draaien. ZO! Ik heb even geklaagd, sorry hoor.

Verder merk ik dat m'n mind weer helemaal vol zit met de komende behandeling. Dat is toch wel rot hoor, alles draait gewoon hierom, er is zo weinig ruimte voor andere dingen. Ik zit te wachten totdat ik ongi word maar ergens is er toch nog weer, tegen beter weten in, een kleine hoop dat ik deze behandeling niet nodig heb. Dubbel allemaal. Ik voel me ongesteld hoor dus het zal vandaag of morgen wel komen. Maar vrijdag voelde ik me ook zo ongesteld, rugpijn en buikpijn. Toen heb ik nog pcm genomen. We wachten maar af...

Mijn man is vandaag naar leusden gereden, nog een ampul puregon opgehaald en een doos deca. Ik heb nu al genoeg deca in huis voor een evt. vijfde poging! Ik spuit nu orgalutran maar ik kon zoveel deca krijgen van iemand uit apeldoorn! Ik heb nu vijf dozen in huis. Dus als er een vijfde poging komt dan wil ik gewoon deca spuiten ipv orgalutran. Dat kan ik toch wel vragen of niet? Of is dat gek?

Volgend weekend gaan vrienden van mijn ouders naar limburg en die nemen daar van een hele lieve meid van dit forum nog 900 puregon mee! Ik ben zo blij dat ik op zo'n manier geholpen word deze behandeling! Helemaal super.

Die collega waar ik het net over had die heeft nog lucrin en gonal over. Ze vroeg of ik dat ook wilde aanbieden dus dat gaan we morgen ook maar doen.

Ik ga een hapje eten en even met mijn mannetje op de bank. Die vindt mijn nachtdiensten ook niet bar gezellig! Bed is zo leeg hé!

Geplaatst

Hai Esther

ik kan me voortellen dat je de nachtdiensten niets vind, ik heb een jaar of 15 gelden in 3 ploegen gewerkt en ik was er altijd door ontregeld, vond het niets. Fijn als je geregeld kunt krijgen dat je ze even niet hoeft te draaien, top!

Maar wat een goed nieuws van de medicatie zeg, helemaal geweldig!

liefs

Babeth

Geplaatst

Esther ik vind het zo gaaf dat je weer volop in de race bent! Als ik nog denk aan de vele verdrietige berichten van vorig jaar, kan ik bijna niet geloven dat dat dezelfde Esther is!! En we gaan redelijk gelijk op ook nog!

Ik begin langzaam weer aan het idee te wennen... Morgen eens kijken wat ik precies aan medicijnen heb nu en dan de rest bij elkaar schrapen... Heel fijn dat dat kan via een aantal lieve meiden... Ben ik heel dankbaar voor, aangezien wij financieel niet erg riant zitten.

Fijne avond allemaal!

Caroline

Geplaatst

Ja raar hé caroline, Ik lees mijn eigen topic nog wel eens terug. Wel confronterend hoor. Toch beleefden we het echt zo op dat moment. Een mens zit raar in elkaar. We waren er toen zo van overtuigd dat we het hierbij zouden laten en dan nu staan we er zo voor! Gezellig dat we bijna samen op gaan! Kijk je er erg naar uit? Hoe staat jouw man er nu in?

Wat gebruik jij aan medicijnen?

Geplaatst

Hij vindt het prima, zoals altijd eigenlijk, maar is er nauwelijks mee bezig... zoals altijd eigenlijk... het is echt mijn ding zeg maar, maar hij slikt braaf zijn vitamines en doet straks zijn ding.

Ik kijk er naar uit dat het nu eens lukt!! Moet nu maar een mooie Kerst worden, vorig jaar was een kl...kerst, toen was ik net ongesteld geworden na de tweede mislukte poging... Nu ben ik iets eerder gelukkig. Kan me nog niet voorstellen dat ik over een paar weken weer aan het spuiten ben maar het gaat zo snel allemaal...

Ik heb deca en Menopur, bijna compleet, alleen nog zelf de pregnyl bestellen en zelf betalen. En de rest... geen idee hoeveel dat gaat kosten, we zien het wel.

Bezoek is binnen, moet naar beneden!

Caroline

Geplaatst

Even snel... ik heb even geen mogelijkheid om op iedereen te reageren, sorry!

Maar ik heb m'n berichten verwijderd. Zou eenieder die een antwoord heeft gegeven in die richting ook haar berichtje willen aanpassen?

Natuurlijk niet alles, maar het gaat puur alleen om het woord wat herkenbaar zou zijn wat bij mij de oorzaak is.

Dank jullie wel alvast!!! Ik vind jullie stuk voor stuk fantastisch...toppers!!!!

Dikke kus!!

Geplaatst
Even snel... ik heb even geen mogelijkheid om op iedereen te reageren, sorry!

Maar ik heb m'n berichten verwijderd. Zou eenieder die een antwoord heeft gegeven in die richting ook haar berichtje willen aanpassen?

Natuurlijk niet alles, maar het gaat puur alleen om het woord wat herkenbaar zou zijn wat bij mij de oorzaak is.

Dank jullie wel alvast!!! Ik vind jullie stuk voor stuk fantastisch...toppers!!!!

gedaan kanjer!

:aaaflowersmiley:

liefs

Babeth

Geplaatst

Mart heb het aangepast.

Esther het lijkt me verschrikkelijk nachtdiensten en idd lijkt het mij als je met een behandeling bezig bent dat je dit niet hoeft te doen. Mopper maar lekker, gooi het eruit.

Sandra weer een drempel genomen, dat lijkt me zo moeilij, negeer momenteel mijn schoonzusje ben zo bang dat ik ongegeneerd ga zitten brullen, emo muts hier.

Babeth met verbazing lees ik je verhaal, hier ook met een nieuwe auto bezig en met een huis. We hebben er ook een handje van om dingen te kopen als het tegenzit.

Wij wonen hier nu 3 jaar, afgelopen zomer airco's geplaatst en horren eindelijk bijna kkaar met alles en dan zien we een verbouwde vrijstaande boerderij op een stukje grond in Schiedam en ja hoor morgen wordt er een taxatie gedaan. Spooky dat we met dezelfde dingen bezig zijn. Ik heb ook twijfels omdat dit huis ook niet echt kinderproef is qua locatie ed omdat ik niet had verwacht nog zw te worden. Nu twijfels omdat we ook door gaan met behandelingen, moeilijk. Eerst morgen maar eens afwachten.

Caravan op zijn plek en sleutel lag op een plek waar ik al 3x gezocht had en 3x over gekeken, uieindelijk waren die mensen toch thuis dus was het geen probkeem geweest. Maar wat een gestress weer.

Lekker in de avond voor pampus op de bank gelegen.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Mart het is verwijderd hoor!!!!!

Nel ik wil je heel veel sterkte vandaag wensen met het krijgen van de uitslag..... (dat was toch vandaag????? als ik het goed onthouden heb) Dat het mee mag vallen, alhoewel de arts al wat anders gezegt had.

Esther nachtdiensten zijn idd niet goed voor je lijf. Ik kon er ook niet tegen, slecht slapen, veel wakker, vaker plassen, honger hebben darmproblemen en vooral en niet onbelangrijk erg sjacho......

Fijn dat er weer een aantal bijna beginnen, kan me voorstellen dat het weer kriebeld, Esther hoe kan een mens van mening veranderen nietwaar??

Ik mag bij mijn volgende menstruatie ook weer bellen, als ik het grofweg uitgerekend heb dan is de tp zo rond de 26e November. Aan de ene kant heel veel zin in, zeker na de kraamvisite gister. Aan de andere kant komt dan het echte einde zo stiekum wel dichtbij....... We hebben samen afgesproken de cryo's achter elkaar te gaan gebruiken. Tenzij het niet haalbaar is fysiek of emotioneel natuurlijk. Als het nu niet lukt, lukt het over een half jaar ook niet. Dan weten we het maar en kunnen we verder.... daar zijn we momenteel toch heel erg mee bezig. Als onze nieuwbouw niet doorgaat en we kunnen geen kindjes krijgen dan gaan we toch heel anders op huizenjacht straks. Dan gaan we wat verder uit de bebouwde kom kijken voor een leuk lief klein en misschien wel opknaphuisje met een stukje grond erbij. Dan hebben we niet zo veel ruimte nodig. Alleen een logeerkamer is genoeg. Zo ver is het nog niet eerst de cryo's met open armen ontvangen en er moet er gewoon 1 blijven zitten........

Fijne dag allemaal!!!!!!!

Geplaatst

Witje, ik schrik van je berichtje. Hebben jullie besloten dat het na de cryo's einde traject is? Ik ben met je eens dat er gewoon 1 moet blijven zitten. Of twee....!

Mart, wat goed van je dat je et hebt durven te delen. Ik snap je scrupules maar vind dat jou niets te verwijten valt. Hoe had je dat nu kunnen voorzien? Het had mij ook kunnen overkomen, besef eens te meer hoeveel geluk ik heb gehad.

Edr, ik vind het niet raar dat jullie zijn omgedraaid. Vind dat juist heel sterk. Het terugkomen op een genomen besluit is geen zwakte, je staat gewoon anders in het leven naarmate tijd verstrijkt. Dit erkennen en eraan toegeven is niet altijd makkelijk. Besluiten neem je immers om jezelf te beschermen, een houvast te hebben. Daarom vind ik het super dat jullie nu weer gaan beginnen, ik hoop zo dat het succesvol is. Krijg je eigenlijk dezelfde medicijnen als eerdere pogingen?

Geplaatst

Ursula helaas stoppen we ermee als het niet lukt. Niet echt helaas. Het is gewoon op. We hebben nu al 11 embryootjes verloten (11 kindjes dus zei de psycholoog) en dat hakt er gewoon heel erg in. We zijn moe, zowel fysiek is het op bij mij maar samen zijn we er mentaal klaar mee. Ook de kosten spelen mee. Wij hebben van de 11 emmy's 9 toppertjes terug geplaatst gekregen. Er is na onderzoek ook niets uitgekomen waarom het na de tp dus steeds fout gaat. Eens moet je er een streep onder zetten, wij hadden voor deze laatste kans afgesproken dat het de laatste keer is. Dat gaf ons ook rust, er is meer in het leven dan kindjes en wij willen straks niet een enorme schuld hebben met een kind en een klote relatie omdat we koste wat kost een kindje wilden hebben. Dan maar gelukkig samen met zijn tweetjes en onze katten.

Zo is het voor een ieder heel persoonlijk wanneer je besluit dat het genoeg is geweest. Sommige mensen komen er weer op terug en gaan er weer met goede moed tegenaan en dat vind ik net als jou geen zwakte maar juist moedig. Gewoon durven toegeven dat je terug komt op een genomen besluit.

Ons kennende komen wij op deze beslissing niet meer terug en dat hoeft ook niet. Wij willen het dan afsluiten en genieten van de dingen die we WEL hebben, dat is in dit hele traject al een hele overwinning. Om te kijken naar de dingen die je WEL hebt en daar tevreden en gelukkig mee te zijn.

Maar we hebben eerst onze cryootjes nog, wie weet komt het eind dus helemaal niet in zicht!!!!!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal

We zijn vandaag bij de gyn geweest. Was natuurlijk weer 3 kwartier extra wachten. Had ik al op gerekend. Maar op het eind vrat ik wel bijna mijn nagels op.

Toch wel een beetje gestressed, zeg maar.

Mijn bloedwaarde is goed. Lage tumormarker dus de gyn was niet ongerust.

Wel de hele familiegeschiedenis moeten uitleggen, ook nog even wezen paalzitten, zo noem ik die echo's altijd.

De echo liet ook geen groei zien. En bij kwaardaardigheid zie je groei. Dus een hele opluchting hier.

Ze gaat overleggen met het team, omdat bij goedaardigheid ze liever de cyste wil laten zitten ivm de IVF. Omdat ze bang is dat mijn eierstok anders erg beschadigd wordt.

Wel wil ze een hysteroscopie gaan doen, evt poliklinisch om te kijken hoe het in mijn baarmoeder is. Omdat ik ook altijd zo'n 14 dagen ongi ben. Niet continu heel erg hoor, maar wel lastig.

Ik krijg deze week te horen wat het behandelplan gaat worden.

En wat betreft dingen aanschaffen als het tegenzit, ik kreeg alweer de neiging om naar een asiel te gaan om katten te halen. Maar nog even niet gedaan. Misschien alsnog een keer. Eerst maar planten gekocht om het terras en de tuin op te fleuren. Is ook erg lekker om te doen.

Ga nu gauw even wat eten maken.

Geplaatst

Nel goed te lezen dat het gesprek een positief tintje heeft gekregen. Erg dat je nog 45 min langer hebt moeten wachten.

Weet je al hoelang het duurt voordat je de hysteroscopie wordt gedaan?

Geef je nagels rust en stort je even op de planten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden