Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 27 juni 3e FM

Henne: laatste cryo-poging, tp rond 3/4 juli

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Ursula:

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HE meiden, ik ben er ook weer. Jullie hebben je keurig ingehouden met schrijven, had weinig bij te lezen.

Ik heb ook een hele gezellige dag gehad, altijd, met mijn beste vriendin en haar dochter is 10 maanden ouder dan mijn dochter en die zijn heel dik met elkaar en de mannen kunnen het ook heel goed samen vinden. En dan zijn er nog 2 pubers maar die gaan hun eigen gang... Zijn met de kleine meiden de hele middag in de speeltuin geweest, de mannen bleven thuis dus we hebben heerlijk kunnen kletsen. Wel lief is dat ze me vertelde dat ze me zo haar eicellen had willen geven als het nodig was geweest... Zij is 3x in een poep en een scheet zwanger geworden...

Was in ieder geval fijne afleiding...

Guusje, heel veel sterkte morgen! Ik hoop op een planning voor de punctie maar dat zal toch wel?

Geplaatst

Lang leve de gewone compu ;-). Zo is het weer beter leesbaar. Ceeke, verplaats jij jezelf ook even of durf je nog niet?

Vandaag lekker hangdagje net zoals eigenlijk de hele week al. Gisteren administratie bijgewerkt op m'n gemakje. Scheelt weer voor morgen. Nog geen zin om te gaan werken. Weet dat ik meteen veel te doen heb nu ik twee weken afwezig ben geweest. Ach, overleven we ook wel weer.

Sandra, wat een rotnieuws over je moeder. Hoop dat jullie snel meer weten en ik ga duimen dat het minder erg is dan het nu lijkt.

Guusje, succes weer morgen. Hopelijk kan de punctie gepland worden.

Zara, nog steeds geen contact gehad. Moeilijk hoor.

Volgens mij herkent iedereen hier het er langzaam aan wel klaar mee zijn. Ik heb dat ook heel sterk. Hoewel ik het allemaal prima trek tijdens een ronde merk ik gewoon dat ik als die hormonen weer uit mijn lijf zijn en het leven weer 'normaal' is geworden ik gewoon veel lekkerder in mijn vel zit. In principe is dit dus ook onze laatste ronde. Het is erop of eronder dus. We hebben een goed gevoel over DD en deze ronde, dus we staan er echt heel positief in. We willen alleen niet maar eindeloos doorgaan en alles om ons heen daar aan aanpassen.

Geplaatst

Guusje, heel veel succes morgen met de fm, hoop ene duim voor je dat de punctie gepland gaat worden. Herken het net als kaartje ene henne zeker je gevoel, alleen heb ik gek genoeg ondanks je tegenslagen bij jou zo het gevoel dat je een kans hebt, was ook zo blij te lezen dat je er voor ging. Maar jouw gevoel telt en daar gaat t om, jullier zijn toe àan n nieuwe fase en niet de onzekerheid dan die de mmm met zich meebrengt.

Duss nu het wachtbankje vullen ladies, laat kaartje ene caro niet alleen zweten

Hoe is het met onze dappere zwangere dames met dit warmer weer, ene speciaal san,

Geplaatst

Ga gewoon verder, mobiel verspringt soms zo dat ik niets meer kan lezen...lieve san, hoop dat je dag wat fijne momenten had, heb je nog iets met je moeder kunnen doen?

Sen, rot om te lezen dat het bij jou niets lekker gaat, knuffel meid,

Simba ene babeth beetje koel kunnen blijven?

Op langevelderslag veel puffende zwangere dames gezien, heb aan jullie gedacht,

Fren, begin je iets te zien vroeg ik me af..

Hier beetje schoongemaakt, gefietst ene op teras in zonder gezeten. Blojft labiel tot ene met. Bij mijn is het opgelucht zijn dat de mmm gestopt is nog niet obertuigend aanwezig. Het is gek, maar realiseer me nu dingen waarvan ik me tevoren niet bewuste van was. Bijvoorbeeld de wens van het daadwerkelijk zwanger zijn zou graag willen meemaken,

Geplaatst

Raar maar dat gemist voel ik nu enorm. ook voel ik spijt naar manlief, omdat ik zou graag samen de ervaringen van het ouderschap had willen meemaken, gewoon omdat ik weet dat we het samen, ondanks vast moeilijke momenten gewoon heel veel zouden genieten en leren ervan, ik weet ook zeker dat hij n geweldige vader zou zijn geweest. Gelukkig gaat hij goed met mn verdriet om, merk dat ie het liefst wil genieten, ene dan zit ie met nu verdrietig maatje...zet zich er over heen ene probeertoe goed naar me te luisteren ene af ene toe foute grappen te maken. Hij dacht ook al dat het niet zwanger kunnen worden me meer deed, maar zegt dan vervolgen wel, dat het enige wat er op zit deze zomer, gewoon heel veel eten is, toch n dikke buik...en zou .biz

Geplaatst

goeienavond dames,

Zara....knuffel voor jou...hoop dat je inmiddels al contact met je mannetje hebt gehad...

San...jeetje...wat een klap zeg, het nieuws van je moeder...das toch effe echt wel flink slikken..sterkte meid....

guusje...morgen de 3e fm...hoop dat alles in orde is en dat je morgen de pregnyl mag zetten voor de punctie woensdag.

Henne...jij ook al bijna de tp...balen dat je niet weet hoe je uit die vicieuze cirkel moet/kunt komen...hoop dat het lukt voordat je de tp hebt...

Eef...op een achtbaan nog steeds qua gevoelens...sterkte meid...

ook ik herken de gevoelens over stoppen en verder gaan zonder kinderen...denk er regelmatig aan, ook al hebben we donderdag het intakegesprek bij DD en heb ik er nu al een goed gevoel over....dat is denk ik toch de hoop die ik probeer te houden. en tegelijkertijd hoor ik diep van binnen een stemmetje dat zegt dat er een kans in zit dat we kinderloos blijven...maar weet niet goed wat ik met deze gedachte moet...hebben gezegd dat we nog een keer ivf gaan doen en als dit niet zou lukken, dan 1 x ecd en dan is het toch echt over...

onder het strijken heb ik hier tijd voor gehad om over te denken...

sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar gaan nu naar bed....moeten het bed nog opmaken en dan lekker pitten...

fijne avond nog allemaal enne...de topic naam is ook wat mij betreft oke...door dik en dun meiden...top!!

liefs,

Nico

Geplaatst

stop voorlopig even met mobiel posten, want wordt zo langzamerhand gek, die swipe blijft op de achtergrond corrigeren alsof ik een taalprobleem heb ; - )

Fijn morgen nog een dagje om de ergste emoties en teleurstelling te verwerken, denk dat ik morgen maar eens iets ga noteren en me even lekker abstract met schilderen ga uitleven ( misschien helpt dat tegen de boosheid, sporten als tennis en zo beetje moeilijk met mn rotpootje) maar met verf smijten wil ook wel eens helpen.

Ook hier nog een fijn gesprek gehad met een lieve vriendin die spontaan een eicel aanbood ( de enige in mn vriendenkring die aan de "eisen"zou voldoen, maar we zijn en echt klaar met de mmm, en we willen het haar niet haar aan doen vanwege haar gezondheid en risico's van ivf, haar eigen gezondheid en haar kleintjes zijn belangrijker. Ik hoop zo dat ik een beetje suikertante mag zijn voor haar kleintjes, dat zou al genoeg zijn. Het is wel heel bijzonder en lief dat iemand je op deze wijze wil helpen.

Ben ook erg benieuwd naar Zara, meid ik hoop zo dat je dag ok was, dat het goed gaat met je vader, maar ook dat je een goed gesprek met manlief heb, zo met de as ok deze week....knuffel ook voor jou! We denken hier aan je,

Iedereen fijn avondje, beetje ego lopen schrijven over het niet zwanger kunnen worden, hoop dat jullie het ok vinden, heb zo de behoefte een paar dingen kwijt te kunnen. Had het ook niet verwacht dat het niet zwanger kunnen worden alleen al toch zo'n pijn zou gaan doen. Probeer me verder te focussen op positieve dingen, dan gaat het met name om de mensen om me heen. Op dit moment ben ik totaal de drive voor mn werk even kwijt. Stiekem zou ik zo alles opgeven voor vrijwilligerswerk met kinderen...maar ja, inkomen is ook 1 ding, en geen gekke dingen doen in deze periode... :- )

Geplaatst

Foei Eef!! Wil je heel snel ophouden met je te verontschuldigen?? Onze nieuwe naam zegt genoeg:

De door dik en dun meisjes staan ALTIJD voor je klaar, in goede en slechte tijden!! ( lijkt bijna een huwelijksgelofte, hihi)

Weltrusten lieve meiden! Morgen een broeierige kleurige dag! Zeker niet blue, goed?

Xx

Geplaatst

Lieve Guus, zo spannend morgen je fm! Hoeveel zullen het er zijn? Krijg je de punctiedatum te horen, zal deze poging nu eindelijk jullie grootste wens brengen? Kan me voorstellen dat er nu zoveel door jullie hoofd speelt en dat je er aan de andere kant ook helemaal klaar mee bent. Het is al vaker gezegd. Je gaat door omdat je hoopt dat er ergens aan het einde van die lange reis jullie eigen kindje in het verschiet ligt. Dat houdt je op de been.

Ik hoop zo dat deze wens in vervulling mag gaan.Maar jullie gaan hoe dan ook een invulling vinden. Lees je laatste posts nog maar eens over dan snap je waarom ik dat vind. Sterkte en succes morgen!

Henne, je woorden had ik zo zelf kunnen schrijven! Er helemaal klaar mee zijn, duidelijkheid en vooral ook rust willen.

Gelukkig heb jij vandaag bij kunnen tanken. Doe je deze week rustig aan?

Kaartje, ook voor jullie al erop of eronder. Ook jullie wens ik erop toe. Maar dat had ik ook Ruby, Eef en Martha zo toegewenst (hoop dat ik nu niemand vergeet want dat zou ontzettend pijnlijk zijn.)

Poe, best zware tijden hier zo met zijn allen.

Eef, je bericht raakt me heel erg. Wat kan je het toch mooi verwoorden. Op een later tijdstip ga ik erop reageren. Dikke knuffel voor jou!

Nico, ook herkenbaar. Wat moet je met de gedachte dat je misschien kinderloos blijft? Ik ga er ook steeds meer aan denken maar we kunnen het (nog) niet invullen. Maar weet zeker dat alle meiden hier elkaar er door gaan trekken.

San, lieverd, denk aan je! Dikke knuffel!

Meiden, ik ga ook proberen te slapen. Gisteren weinig van gekomen. Heb zojuist een smsje gestuurd. Zal ik maar weer de slimste zijn..... Nog geen reactie.

Verder nog een grote stap genomen. Ik ga morgen het ziekenhuis bellen dat ik die operatie donderdag niet wil. Ik wil voorlopig een maand rust. Geen controles, geen echo's, geen gesprekken, geen HCG prikken. Gewoon weer even terug naar mezelf en hopelijk tijd voor ons samen vinden die los staat van het hele IVF-circus.

Hoop dat iedereen vannacht wat rust kan krijgen. Knuffel!!!

Geplaatst

Eef schrijf wat je wil! Ik vind het toch al heel wat dat jij en Ruby nog mee blijven schrijven, ik had het er vanmiddag nog over met mijn vriendin, ik weet niet of ik dat zou kunnen opbrengen om, hoe lief ik iedereen hier ook vind en hoe ik aan jullie gehecht ben geraakt, om steeds nieuwe meiden zwanger te zien worden als je zelf niet meer 'meedoet'. Dus petje af dat jullie het uberhaupt kunnen opbrengen om ons opbeurende woorden te sturen!

IS dat definitief de nieuwe naam: door dik en dun meisjes? Sab?

Geplaatst

Slaap lekker caro en wie nog leest, om je vraag te beantwoorden, denk dat iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, voel me bij jullie vertrouwd, en ben blij voor degene die het is gelukt en voor degene die nog in de race zijn, en moedig jullie graag aan, denk dat het in de tijd zal veranderen, met name als er nieuwe meiden bij komen of als ik wat verder ben in verwerking en meer perspectief heb gevonden. Heb veel aan dit forum door de mengelmoes van alles wat je in de mmm tegen kan komen. Heb ook in deze fase tips en steun gehad en krijg ik nog dingen terug

waar ik wat aan heb..dus dankjulliewel hiervoor enne tot schrijfs;-)

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie lieve woorden.

Het nieuws begint hier nu een beetje te landen, lijkt wel of door de zw een dikke muur om me heen staat waar slechte berichten soms niet doorheen kunnen. Herken nu ook wel een beetje ontkenningsgedrag bij mezelf. "Het zal wel meevallen" "het komt wel goed" dit soort van mantra's spoken door mijn hoofd. Het niet weten hoe ik mijn moeder kan troosten en bijstaan, dat doet ontzettend zeer. Ik hoop zo dat ze het alleen maar weg hoeven te snijden, een chemo zou heel zwaar worden. Ze heeft geen conditie en geen reserves (is ontzettend mager) dus wij zijn bang dat ze daar niet doorheen trekt. Ik probeer niet te veel vooruit te kijken en heb gezegt dat als ze het moeilijk heeft ze maar aan haar kleinkindje moet denken om zich wat beter te voelen op dat moment. Wat kan je zeggen tegen iemand die zulk nieuws te horen heeft gekregen en nu in zo'n onzekerheid leeft???

Ik lees mee met jullie, maar zit nu zo met mezelf in de knoop dat ik een berichtje weer vergeten ben voor ik het goed en wel uitgelezen heb. Zal dan ook wat minder reageren waarschijnlijk, gewoon omdat ik ook niet weet wat ik moet zeggen. Gelukkig troost de kleine me met zijn getrappel en hoop ik met heel mijn hart dat hij kennis met zijn oma kan maken de komende jaren. Dat zij haar eerste zo gewenste kleinzoon zal zien opgroeien. Nu ik dit zo opschrijf verstikt het gevoel me bijna als ik te ver in de toekomst wil kijken. Ik duik zo nog maar even mijn bed in om te kalmeren. Het wordt toch veel te warm vandaag om iets te doen.

Fijne warme dag allemaal toegewenst, dat de zon ons hart maar mag verwarmen........en de kilte doet verdwijnen, al is het maar voor heel even..

Geplaatst

goeiemorgen dames,

Eef....we zijn er voor je, net als wat Fren zegt: door dik en dun meiden, we steunen je!

Dus als je hier wilt afschrijven van jezelf, doe het gerust en voel je niet bezwaard...Op dit moment heb je dit gewoon nodig en ik denk dat we allemaal meeleven en als het ons zelf te veel wordt, dan geven we dat ook eerlijk aan...maar ik denk niet dat het zover komt...:hugs2:

Deze dagelijkse gedachte kreeg ik gisteren geloof ik binnen:

Bederf wat je hebt niet door te verlangen naar wat je niet hebt. Herinner je dat wat je nu hebt ooit iets was waar je naar verlangde.

wel mooi en ook zo waar...

San....helemaal begrijpelijk dat je hier nu iets minder zult zijn...het is ook niet niks het nieuws van je moeder en mss is het ook wel iets van zelfbescherming, die muur om je heen..je hebt al zoveel moeten doorstaan om zwanger te worden en te blijven en mss heb je onbewust een soort van muur om je heen opgetrokken, juist om zoveel mogelijk negatieve dingen buiten te sluiten, om juist je kleintje te beschermen, maar jezelf ook...

Lijkt me ook heel moeilijk om te moeten zien wat het allemaal met je moeder doet, terwijl je zelf niet veel kunt doen, dan behalve er voor haar zijn en proberen te troosten/steunen...sterkte meid!!!:positive energie:

Caro...tweede ww is alweer voor de helft bijna voorbij....ging je nou morgen testen??? Duim duim duim!:gekruiste vingers 2

kaartje...nog alles onder controle??:yah:

Ivfsh...helemaal verliefd op je neefje...hihihi...lief he....en dan te bedenken dat je over 5-6 maanden ook zo'n kleine lieve frummel in jullie armen hebben liggen!!!:love10:

Ben de rest even kwijt...sorry...

ga ook nu weer flink aan de slag!

Geniet van het mooie zomerse warme weer...als het te warm wordt, lekker binnen blijven zitten in de koelte of anders onder het parasolletje met een lekker koel drankje!:av-31:

liefs,

Nico

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

meiden wat is er veel geschreven.

Wij hebben een leuk weekend achter de rug. Vanaf vandaag de zwemvierdaagse. Ben benieuwd. Het weekend ontzettende buikpijn gehad. maar de lucrin is bijna uitgewerkt. Woensdag de volgende injectie erin zetten. heb zaterdag een tankini gekocht. Een soort hemdje met een broekje. Erg leuk. Was toch weer een maatje kleiner. Dus erg blij. Ook een sportieve zomerjas er nog bij gedaan. Was er al een poosje naar op zoek. Wil niet te veel kopen. Want mijn gewicht moet toch nog een stukje minder worden. Heb gisteravond de laatste uitzending van XXL gekeken. Nou daar voel ik me toch wel dun bij. Die mensen waren al heel goed afgevallen.

Maar als je 12 bent en 85 kilo weegt. is er toch iets niet goed lijkt mij.

Sandra, wat een rot nieuws voor je moeder en jullie familie. Snap dat je minder reageert en je hoofd overloopt.

Eef, ja soms kunnen creatieve uitspattingen erg goed helpen. Heb dat met kaarten maken. Werkt echt heel goed. heb gisteren op de braderie erg leuk papier gekocht. Daar wil ik van de week echt wel wat mee gaan doen.

Ik begrijp zo goed wat je bedoeld Eef. Geen motivatie voor het werk. Het liefst werk vinden waar je met kinderen kan werken. Maar zoals je zegd er moet ook brood op de plank komen.

Zara, ik hoop dat je mannetje gaat reageren en het besluit wat je hebt genomen om de operatie uit te stellen. Als jou dat geen extra pijn geeft, dan is het goed lijkt mij. Je relatie is je ook heel wat waard lijkt mij.

Caro, hou je het nog vol in de ww.

Nico, spannend de intake in DD. Hoop ook voor jullie dat het gaat lukken.

Guusje, succes met de fm en hou de moed erin hoor. We zullen voor je duimen.

Ceeke, hoe is het bij jou? Al een beetje aan het idee gewend?

Fren, geen zwangerschapskwaaltjes?

Babeth en simba, nu met die warmte is het voor julie nog te doen?

Kaartje, hoe is het bij jou in de ww?

Henne, nog steeds moe en weinig slapen?

Spaatje, leuke foto's op je hyves van de katjes. Kan ik zo van genieten.

Syl-vie, geniet je lekker van je vakantie?

Op naar een warme werkdag. Geniet van het weer en voor iedereen een dikke knuffel

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ik ga vanmiddag naar het Kruidvat testen halen en denk morgen testen, dan is het dag 11 na de TP en dag 14 na de punctie dus eigenlijk maar 1 dag eerder dan mag van het EMC... Heel erg eng. Mijn vriend is er morgen niet, bedacht ik, maar ik geloof niet dat ik dat heel erg vind. Wij zijn niet zo'n stel (en hij staat er niet zo in als ik zoals jullie weten) dat samen boven een staaf gaat zitten kijken... Ik zei het gisteren tegen mijnvriendin en hij ging ook niet protesteren zo van: he maar dan ben ik er niet bij ofzo...

Nico ik heb over jou gedroomd...Weet niet meer waar het over ging maar je had lang bruin haar en toen zei ik: eigenlijk vind ik dat korte blonde haar leuker en je zei "ok" en Poef! het was zoals ik je ken van de foto's, haha!

Geplaatst

morgen meiden, nou ja hele hete morgen :-) sjonge ik ben zowat verbrand op t schoolplein!

Nu even snel ontbijten, boodschappen doen en dan lekker niksen en hopen dat mijn oor eindelijk open gaat, t kraakt iig hier en daar wat, dus er zit wat beweging in :-)

Straks de nieuwe topicnaam lanceren hahaha

Ik zal er een mail overheen gooien zodat iedereen weet waar ze moeten zijn, misschien wel zo handig he?

Guus, succes straks, hoe laat moet je er zijn?

Ik begin aardig nerveus te worden voor donderdag, wat is dat toch elke keer, tis toch te belachelijk voor worden gewoon..? zucht...

tot zo meiden, mijn eitjes worden anders koud :-)

Geplaatst

Sab ik ben ook elke keer bij de eerste FM nog zenuwachtig hoor... is toch ook een rare situatie! Krijg je ook een echo?

Ik heb net besloten dat ik zo ga wandelen en daarna douchen, want het zal wel zweten worden... Maar als ik nu niet ga, heb ik straks helemaal geen zin meer, tis al behoorlijk warm! Gisteren natuurlijk niet gewandeld, ja, naar de speeltuin en terug... maar goed, 6 dagen in de week vind ik goed.

Geplaatst

yep een echo en prikinstructie voor de deca..

succes met wandelen zo, ik ga zo naar de appie hahaha

ik ga m afsluiten meiden, nieuwe topic is aangemaakt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden