Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]204[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]203[/ATTACH]

Hond is bang dat ze vergeten wordt.

Foto van buitenlucht is helaas gedraaid.

Vliegen boven de wolken op 8000 voet.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo Sylvie, leuk tripje heb je gehad! Jammer alleen dat je zo ziek was en moest bijkomen met een pannetje mosselen en een wijntje...decadentie ten top!! Wat heb je het toch slecht hè...;-)

Nico, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je broer er tegenover jou zo laconiek over doet. Maar zoals Caroline ook al zegt. Mannen begrijpen helemaal niet hoe pijnlijk het is.

Leuke koe trouwens heb je gemaakt...wat verzinnen ze toch wat hè.

Mooi dat het goed gaat met je lijn. Even doorzetten hoor. Voel je je straks alleen maar lekkerder bij.

En zo'n thaise voetreflexmassage lijkt me ook wel wat. Zullen we hier wel weer niet in de buurt hebben:-(

Caroline, mooi dat je er uit bent en wat goed dat je al zo snel weer mag beginnen. Super!!!!

Sandra, nog veel succes met je klusserij en tot volgende week!

Esther, hoe gaat ie? Zit de eerste spuit erin?

Hier alles onder controle. Bloedverlies lijkt een beetje te minderen, maar de buikpijn nog niet.

Verder giga druk op het werk, maar wat wil je...het oude werk gaat door en tegelijkertijd zijn we bezig een compleet nieuwe organisatie op poten te zetten.

En er moet nog heeeeeel erg veel gebeuren voor 1 januari.

Als ik erover nadenk, kan ik wel gek worden, MEN wat een klus!

Geplaatst

Esther (en alle andere dames net zo goed, hoor!), succes weer... wat zit je toch snel weer in de mmm, hé?! Je bent al gestart met spuiten. Hou je taai.

Jullie zijn stuk voor stuk kanjers!

Geplaatst

hoi meiden

wat wordt er toch veel geschreven hier, moest echt weer even teruglezen!

Martha, goed te horen dat je klachten minder worden....zelf merk ik dat ik erg emotioneel ben, weet neit of het van de pil komt die ik slik? maar goed, het einde komt in zicht: t.m. zaterdag....

hoe gaat het met je vader overigens?

Caroline, herkenbaar dat velen in het ziekenhuis niet weten hoe het in elkaar steekt, ik was blij dat ik op een bepaald moment iemand met kennis van zaken getroffen had! Maar goed, al met al valt het op deze manier dan met de kosten enigszins mee en je zult echt niet 4x voor een echo hoeven. het gaat dan weer snel voor jullie he, heel veel succes alvast!

Nico, wat goed dat je al het eea. merkt van de shakes, top, juist als je ziet dat het werkt is het vaak beter vol te houden...ik mag t.m. zaterdag de pillen doorslikken, dan hoop ik omstreeks de 11de van de11de ongesteld te worden..ik weet nu al dat ik nerveus zal zijn voor de echo: is de cyste weg of geslonken? pfffffffffff stap voor stap he..

Kan me voorstellen dat je het pijnlijk vond om het "geweldige"verhaal van je broer aan te moeten horen, ik hoop dat hij de volgende keer een beetje nadenkt hoor.

Sylvie, jij betn ook weer veilig thuis?! wat een grappige foto van jullie hondje zo erbij, vergeet me niet!!! Jij nog een dag aan de medicatie? komt de menstruatie dan aansluitend of na enkele dagen?

ik kan hem (zegt men) 4 dagen na het stoppen verwachten, ik hoop voor je dat dit zal werken want het is niet leuk meer zo!!!

Oww Sandra, zo lang zonder internet, jeetje, ik zou er niet aan moeten denken !!!! huisje zal vast opschieten, tot na het weekend!

hier gaat alles zijn gangetje, ben wel erg emotioneel, mijn man kreeg gisteren ook de volle lading, DWDD stond op en dat ging over dieren in het wild, ik keek nit maar hoorde wel het eea., ik kon er echt niet tegen!beschrijf neit wat ik hoorde anders brul ik zo weer.

Lijkt wel dat ik van deze hormonen (is nog wel een lichte pil) ik veel meer last heb, maar goed, nog maar een paar dagen.

liefs

Babeth

Geplaatst

Zo herkenbaar Babeth die emoties. Komt absoluut door de pil en inderdaad dan is het ook nog een hele lichte....vreselijk irritant hè?

Ik hoop dat je tijdens je echo goede berichten krijgt en dat de cyste inderdaad geslonken is. Daar gaan we voor hoor!!!!

Geplaatst

oei meiden...ik hou het niet meer bij! Een dagje niet gekeken....

Waar zal ik beginnen...

Caroline...super dat je al weer zo snel kan beginnen! Spannend. Wij hebben afgelopen week ook even gebeld met de afdeling facturering wat ons deze behandeling gaat kosten aan ziekenhuiskosten: 1587 euro. Viel me nog mee, de gyn dacht 2000 euro. Maar jij blijft dus bij je oude ziekenhuis?

Sowieso (raar woord trouwens) gaan we met aardig wat pauzemeisjes aan de slag! Gezellig hoor. Ik hoop zo dat het voor ons allemaal goed uit gaat pakken! Maar ik moet er wel bij zeggen dat het me heel erg moeilijk lijkt als ik b.v. wel zwanger zou raken en een ander niet. Ik word soms zo boos om dit alles. Gisteravond vertelde ik aan een aantal collega's hoe ons traject gaat...ze gaven aan dat je hier eigenlijk normaal helemaal niet bij stil staat, als je gewoon zwanger raakt. En toen opeens besefte ik dat ik het eigenlijk al normaal ga vinden dat het bij ons dus wel zo moet. Bizar hé! Helemaal omgekeerde wereld.

Sylvie...weer met beide benen op de aarde...is dat trouwens zo'n klein sportvliegtuigje? Zou ik ook misselijk in worden hoor! Doodeng joh. En mosselen....brrrrrr

Die primolut...misschien heb je het al eens verteld...maar waar is dat voor?

Mart en Babeth...het is ook troep die pil...bah. Kan me voorstellen dat jullie er zat van zijn. Ik vond dat ook heftig de 1e twee behandelingen. Nog even meiden! En dan zijn jullie ook weer in de race!

Sandra...sterkte met klussen meis. En maak het niet te gek hé!

Nico...Ik kan me de pijn voorstellen die je ervaart als er zo dicht om je heen mensen kinderen krijgen...en als het dan lijkt alsof mensen geen rekening met je houden en je niet begrijpen. Kijk alleen uit dat je niet verbittert raakt, je hebt hier helemaal jezelf mee meis. Ik snap je wel hoor maar het helpt niet.

Vanavond de 1e spuit puregon erin gezet. Was weer als vanouds...:)

Ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis, beetje gek. Ik kreeg te horen dat ik maandag moet starten met de orgalutran maar in mijn boekje staat op stimulatiedag vijf. Naar mijn idee is dat zondag. En ik heb woensdag de 1e fm, dat is op dag 8, terwijl in mijn boekje staat op dag 9. Nou maakt dat laatste me niet zoveel uit maar die orgalutran,dat zit me niet lekker. Morgen maar even achteraan bellen.

Maar....we gaan dus weer voor het echie. Spannend hoor meiden. Ik merk ook echt spanning bij mezelf en dat is wat ik eigenlijk niet wil. Ik wil relaxed aan deze poging beginnen en niet gespannen. Wat doe ik eraan. Ik ga zo optijd slapen. Ik ben nog moe en morgenochtend gaat de wekker weer om kwart voor zes.

Tot snel!

Geplaatst

Bericht typen in bed met vermoeid lichaam werkt niet. Morgen nieuwe poging. Even een aflevering Frasier kijken en lekker slapen.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

Sylvie, trusten!

Esther, spannend is het zeker als je weer voor het echie bezig bent. En inderdaad morgen maar even om verduidelijking vragen...

Babeth, je vroeg nog hoe het met m'n vader is. Gaat eigenlijk wel goed alleen zijn ze nog steeds in afwachting van de vervolgprocedure.

Hij heeft gister in ieder geval te horen gekregen dat ze eerst nog een een nucleair onderzoek bij 'm willen doen. Ben benieuwd wanneer dat zal gebeuren.

Als het maar niet te lang duurt, want het wachten geeft toch ook de nodige spanning met zich mee.

Geplaatst

Grappig, we waren eerst allemaal pauzemeisjes18_5_3.gif

en plotseling is bijna de helft al weer in the race...haha.18_3_104.gif

Laten we hopen dat we de eindstreep halen 18_5_2.gif

sig.jsp?pc=ZSzeb112&pp=ZSman000met een mooie overwinning18_5_5.gif...

Geplaatst

Hoi Esther, het is inderdaad leuk dat we met een aantal meiden tegelijk weer aan de slag gaan, laten we proberen de statistieken ongelijk te geven en gewoon met zijn allen door naar Uitgerekend in... wat wordt het eigenlijk? September denk ik he?

haha lekker bezig Martha!

Geplaatst

Haha, vond ik ook wel en ik ga met je mee ... door naar uitgerekend naar!

Lekker slapen (koeze):-)

Geplaatst

Nou gisteravond mijn hele verhaal kwijt, verkeerde knopje.

Esther de Primolut heb ik gekregen zodat mijn ongi wat eerder op gang zou komen na de mk. Normaal duurt het 4 tot 6 wk maar omdat ik zo'n last heb daarom de Primolut. Uiteindelijk zal het dadelijk 1 wk schelen dus niet zo veel.

Ik wilde ook graag zsm weer opstarten samen met een aantal meiden hier maar dat gaat niet lukken want ik moet nog 1 cyclus overslaan omdat ik Deca heb gespoten dus dat wordt januari.

Daar baal ik nogal van!!!

Mart een een nuclair onderzoek, wat moet ik me daarbij voorstellen. Klinkt ingewikkeld. Dat wachten is slopend daar weten wij natuurlijk alles vanaf.

Zit hij nu aan de medicijnen?

Nico hoe bevallen de shakes, smaken ze?

Nog 1 pilletje Primolut dus ben benieuwd als het goed is moet de ongi meteen komen, iemand vroeg maar ben het even kwijt.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Hai lieve meiden, heb nog niks bijgelezen, kom me alleen even melden voor ik weer in bed kruip. Nieuwe baan lijkt erg leuk, maar in combinatie met de zwangerschap waren de eerste drie dagen zwaar. Lag maandag al om half zeven knock out. Probeer vanmiddag bij te lezen, anders in 't weekend. Mag ik er wel een halve dag voor uittrekken denk ik hihi.

Veel liefs, tot snel,

Henne

Geplaatst

goeiemorgen dames,

lekker geslapen??? heerlijk met de cd van Zita West erbij...en je staat volledig ontspannen op..hihihi...

Mart, gelukkig dat je je al iets beter voelt en dat de bijwerkingen al iets minder zijn, nu die buik nog...

je hebt je handen dus de komende tijd vol met het opstarten van een nieuwe organisatie...een vriendin van me is daar ook mee bezig en heeft het ook best druk daar mee...succes!!!

misschien kun je eens vragen aan iemand die voetreflexologie doet of die ook de thaise versie kent en wil doen???

Sylvie, gelukkig dat de terugvlucht goed is gegaan en wat een sjattig hondje...neem me mee ajb...hihi...

en we starten dan waarschijnlijk samen in het nieuwe jaar...we gaan het goeie voorbeeld van de anderen volgen, dus dames die nu al beginnen...doe goed je best, dan weten wij hoe we het ook moeten doen...hihihi...

Sandra...oei...geen internet...hopelijk is het wel gezellig geweest gisteren bij je petekind. En misschien is het ook wel fijn geen internet voor een paar dagen...maar....je hebt dan wel het risico dat je heel veel moet bijlezen na het weekend...hihihi...komt goed!!!

veel klusplezier in elk geval bij jullie paleisje!!

Babeth...vervelend toch wel dat je zo emotioneel van de pil wordt, zelfs een lichte pil...ik heb hier geloof ik geen last van...maar ja...moet ik ook niet te hard zeggen, want voor hetzelfde geld overkomt het mij ook als ik eind november weer met de pil begin...ik heb de microgynon 30...hebben jullie die ook???

Hoop en duim voor je dat de cyste idd geslonken is en dat alles goed is bij de echo en je dan verder kunt...

de 11e van de 11e...mooie dag...hihihi...dan begint het carnavalsseizoen weer...alaaf...jaja...als Limburgs meisje ben ik hieraan verknocht en ga ik het ook waarschijnlijk vieren de 11e van de 11e met een vriendin...wel zonder alcohol, denk ik...we zien het wel..

Esther, ik zou ook even vragen hoe het dan nu precies zit...die onduidelijkheid maakt je weer onzeker...

en die spanning die je voelt, is wel positieve spanning, maar ik kan me voorstellen dat je het liefst gewoon relaxed bent, lekker ontspannen, zonder al die opwinding erom heen...wat kun je hier aan doen??? ontspanningsmassages? reiki? ontspanningscd's luisteren??? mss is die cd van Zita West ook wel iets....niet dat ze heilig is, maar ik merk gewoon dat ik me heel goed hierdoor kan ontspannen en er ook heel ontspannen van word...

ik zag trouwens bij de Lidl zijn de avocado's in de aanbieding vanaf vandaag...€ 0,59 per stuk...tenminste...bij ons...neem aan bij jullie dan ook wel, toch??? en avocado's zijn ook een goeie bron van omega 3 vetten en B6. Er zit wel niet zoveel smaak aan, vind ik , maar ja...in een lekkere salade met nootjes...mjam mjam...heb ik vaker in Griekenland gegeten toen we daar op vakantie waren...heerlijk!!!

vanmiddag afspraak bij de ivf-arts...ben benieuwd...heb mijn vragen al opgeschreven...heb ook al gezien dat ze assisted hatching niet in Maastricht doen, dus mss wijken we wel uit naar een ander ziekenhuis. had begrepen dat Düsseldorf het wel doet...en daar is ook geen wachtlijst...weet alleen niet hoe het dan zit met de medicijnen...of het dan dezelfde medicijnen zijn (heb ze namelijk al in huis)...

ik hou jullie op de hoogte...

liefs,

Nico

Geplaatst

he Sylvie...heb idd gisteren op internet gekeken en dat doen ze idd niet in Nederland. os het ook werkt, weet ik niet...echt bewezen is het namelijk niet...mss anders iets voor een 4 ivf, als dat nog nodig zou zijn.

maar...je schrijft omdat je deca hebt gespoten dat je nu een cyclus moet overslaan, waarom is dat dan??? heb echt het idee dat ik er te weinig vanaf weet, ondanks 2 ivf's...als ik jullie soms hoor praten over zus en zo...dan denk ik...huh...zoiets heb ik in Maastricht nog niet eerder gehoord...maar mss ook wel goed voor mij persoonlijk, omdat ik anders nog meer erover ga nadenken...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik kom ook nog steeds dingen tegen op het forum waar ik niets tot weinig van af weet. Ik probeer me ook alleen met dingen bezig te houden die op mijn eigen behandelingen slaan.

Zoals dat ze laatst tegen me zeiden dat ik waarschijnlijk PCOS zou hebben omdat het stimuleren zo moeilijk gaat, ga ik me daar pas in verdiepen als we weer met een ivf gaan beginnen en niet eerder omdat het voorlopig nog niet van toepassing is.

Ik ben er ook langzaam ingegroeid, ik had wel al natuurlijk 6x iui gedaan voordat we met ivf begonnen en dan ben je al een beetje door de wol geverfd.

Omdat Deca je cyclus stoplegt hebben je eierstokken 1 maand nodig om weer bij te komen het is onnatuurlijk wat er gebeurt.

Er zal vast wel ergens een moeilijke medische verklaring zijn maar dit is de makkelijk versie :-)

Geplaatst

he girls,

wij zijn terug van het ziekenhuis en ik heb er wel een goed gevoel over. We hebben de vorige ivf's nog geëvalueerd. Blijkt dat we de eerste keer 1 embryo van matige

kwaliteit hadden en 1 van gemiddelde kwaliteit, terwijl ze tegen ons gezegd hadden dat het goeie kwaliteit was...bij alle twee de ivf's by the way...en bij de tweede ivf hadden we van de 4 embryo's, 3 erbij van matige kwaliteit en 1 van gemiddelde kwaliteit. nu snap ik ook waarom we geen cryo's hadden. ook weten we eindelijk hoe het zaad van mijn

vriend was...bij het intakegesprek in december 2009, was de beweeglijkheid 60% en het aantal 47miljoen. bij de eerste ivf was dit 50% geloof ik en 28,5 miljoen en bij de tweede ivf was het 55% en 58,5 miljoen...de beweeglijkheid zou dus eigenlijk omhoog moeten...hij is al aan het foliumzuur, wie weet helpt dat...

assisted hatching doen ze niet in maastricht, maar wel in belgië en duitsland, maar ze zei dat het niet bewezen was, en in nederland staat men er niet voor de volle 100% achter...

ik heb wel nog eens gevraagd of ik niet toch nog een keer op het antifosfolipidesyndroom getest kon worden, ook omdat mijn moeder dit jaar met longembolie en trombose in het ziekenhuis heeft gelegen en het waarschijnlijk toch iets van erfelijks kan zijn, want mijn zus heeft het ook...ze zou het opzoeken, of men dit of wel of niet in zich heeft, of dat men het later nog kan krijgen en indien ja, dan kunnen we het nog eens laten onderzoeken...ze

zou me vanavond of morgenavond terugbellen of anders zouden we het formulier in de brievenbus vinden.

en ook het gebruik van kinderaspirine na de tp zei ze, was niet bewezen, maar ik ga het toch doen...wil er toch zoveel mogelijk aan doen om de 3e ivf te laten lukken!

verder nog andere vragen gesteld en uiteindelijk met een goed gevoel naar buiten gelopen.

nog een paar weken en dan beginnen we ook weer...langzaam begint het weer te kriebelen...maar eerst nog beginnen met de pil...

we hebben wel besloten dat we voor een 4e ivf gaan als dat nodig zou zijn. Ook de kosten opgevraagd en ik zit toch wel op zo'n 3000 - 3500 euro, omdat ik (in maastricht dan) de maximum dosis puregon heb. ze zei overigens dat het geen verschil maakte of ik nu 400 of 250 eenheden puregon zou spuiten...het aantal follikels zou dan niet drastisch omhoog gaan, zeker ook omdat ik maar 1 eierstok nog heb...

aanmelden voor de adoptie gaan we toch ook al doen...je weet het niet...

kom straks weer terug...ga nu even wat eten maken...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Nico fijn dat jullie met een goed gevoel zijn weggegaan.

Het zaad van je vriend kan slechter maar iui is waarschijnlijk geen mogelijkheid voor jullie of wel.

Dat anti....syndroom klinkt onbekend maar zou fijn zijn als ze dat idd testen, je weet uiteindelijk maar nooit wat daar uitkomt.

Jullie gaan dus wel door in Maastricht angeacht dat ze daar geen ass. hatching doen en ja het is niet bewezen maar wiij pakken natuurlijk alke kans aan.

Ik ga lekker douchen en daarna in bed even bijkomen.

Tot morgen.

Geplaatst

Hai dames

Nico wat fijn om te lezen dat je met en goed gevoel uit het gesprek bent, indien je gaat starten, vraag of ze je het maximale aan medicatie voorschrijven, voor eht geval je een 4de poging ondergaat, dat scheelt weer in kosten! A.h. wordt in NL inderdaad niet toegepast, in Brussel heb ik het weleens gevraagd, zij basseren alles op (eigen) onderzoeken en vollgens hun was er geen toegevoegde waarde. Wij gaan nu in DD van start, ondansk dat ik 2x zwanger ben geweest wellicht niet nodig maar mag het doen, volgens de arts kan het geen kwaad, ik ben ook nog 35+ en het kan geen kwaad..... Ik slik nui ook de microgynon30 maar merrk het goed zucht.

Martha, dat nucleaire onderzoek klinkt wel heftig, is dat hetzelfde als zo´n onderzoek met contrastvloeistof? In ieder geval wordt hij gelukkig goed onder handen genomen!

Sylvie, ik ben niet bekend met pcos maar groot gelijk dat je je er nog niet in verdiept, dadelijk nog tijd genoeg en anders ga je je wellicht druk maken ?

Henne, lekker aan jezelf denken hoor (en je ukkie natuurlijk) en je bed in, het forum lees je maar later bij. Kan me voorstellen dat het druk is zo met met een nieuw job, altijd al erg intensief een nieuwe baan, laat staan met een zwangerschap! succes!!

Geplaatst

@ Nico, wat goed van je dat je nog gevraagd hebt naar de kwaliteit van je embryoos en de kwaliteit van het zaad van de afgelopen twee keer. Zelf heb ik er ook nog nooit naar gevraagd, maar ben er altijd vanuit gegaan dat de embryoos van goeie kwaliteit waren. Ze vertellen ons de kwaliteit nl. ook niet.

Goeie tip van Babeth, vraag inderdaad of ze het maximale kunnen voorschrijven. Heb je nog een klein buffertje voor het geval het de derde keer ook niet mocht lukken.

Ik heb overigens informatie opgevraagd bij een therapeute die diverse behandelingen doet.

Ze raadt me af om met methoden bezig te gaan waarbij ze diverse meridianen behandelt. Ik ben daar als het ware al een beetje te laat voor omdat ik mid dec. al een tp zal hebben. De behandeling van bepaalde meridianen kan nl. zo sterk zijn dat het vruchtje vroegtijdig zou kunnen loslaten.

Een klasieke massage vond ze nog wel een goede behandeling om mezelf wat te relaxen.

Ik ga haar nog wel even verder vragen over het een en ander. Ben er erg benieuwd naar. Helaas zal ik het zelf moeten betalen omdat ik dit jaar al teveel aanspraak heb gemaakt op divers fysio's.

@ Babeth, ik heb ook even opgezocht wat een nucleair onderzoek inhoudt, maar het is nog best intensief en het beslaat 2 dagen.

Het is in ieder geval goed dat ze er wel mee bezig zijn, maar wat mij betreft mogen ze er wel wat meer vaart achter zetten, want het duurt me al lang genoeg nu.

@ Sylvie, ben je nu eindelijk al 's ongi aan het worden? Wat een ellende zeg. Hopelijk dient het zich een dezer dagen snel aan.

@ Henne, lekker even voor jezelf kiezen nu. De zwangerschap is al erg vermoeiend, maar een nieuwe job erbij maakt het nog vermoeiender... Bijlezen komt wel weer.

Hier verder niks nieuws te vertellen, behalve dat ik bij alles wat ik hoor en zie wat verdrietig is ik bijna elke keer zit te janken...En dan moet het echte werkt straks nog beginnen. Wordt nog wat....:-)

Geplaatst

Hoi Mart hier nog steeds geen tekenen van bloed. Het is nu 1 dag geleden dat ik de laatste pil heb ingenomen en volgens de arts zou het meteen op gang moeten komen.

Maar helaas....

Hier ook tranen met tuiten om helemaal niets, vermoeiend is dat zeg. Volg een serie op Belgie en heb dit gisteren alleen zsitten kijken want ik liep de hele tijd te snotteren.

Krijgen we er allemaal gratis bij.

Geplaatst

he girls,

goh...dat wist ik dus weer niet, dat je het maximale kunt vragen...is een goeie tip...hoop dat de arts mij nog belt, of ik bel anders zelf wel even of dit mogelijk is.

een 4e poging wordt sowieso bij hun in het team besproken of het wel zinvol is, of het ook haalbaar is voor de patiënt (vind ik een zwaar woord eigenlijk, maar goed), zowel lichamelijk als ook mentaal...een 4e poging wordt wel door ons gedaan, indien noodzakelijk maar ik ga ervan uit dat deze ivf gewoon gaat lukken, met alles wat ik nu aan het doen ben, moet dat toch wel goedkomen. het begint bij mij nu langzaam ook te kriebelen, ook al is het nog 9 weken...rond de 24e als ik ongesteld word, kan ik bellen en worden weer alle afspraken gepland, start deca, startecho en start puregon...de prikpen krijg ik idd via hun...

Sylvie...balen dat je nog niet ongesteld bent geworden...

en als ik het dus goed begrijp gaan jullie wel voor AH? gaan jullie dan naar DD of naar België?

mart....ik ga ook helemaal voor jou duimen dat het goed gaat komen deze ivf...

en behoorlijk intensief idd wat je vader moet ondergaan...mijn moeder en vader hebben een dergelijk onderzoek gehad en dat is toch wel pittig...zeker die inspanning leveren...sterkte voor je vader en we gaan ervan uit dat het goed komt, voor zover dat mogelijk is...

ik voel me best wel goed vandaag...wat kan een goed gesprek toch wonderen doen...

ook gisteren gemeten en gewogen door mijn welzijnscoach: ben in kg nu (sinds 28-10) 1,4 kwijt...qua cm's ben ik op mijn taille een halve cm kwijt, mijn buik 2,5, mijn heupen 1,5 mijn benen (l/r) resp 1,5 en 1, mijn armen (l/r) 2x 0,5, maar helaas qua vetpercentage bovenlichaam en onderlichaam was ik gisteren hoger (39,6% om 40,3% boven en 40,2% om 42,3% onderlichaam). BMI was wel gedaald naar 29,4...nog te hoog...dus van de ene kant wel goed van me dat ik kg en cm's kwijt ben, maar het vetpercentage moet wel omlaag...dus toch maar overdag iets actiever zijn...

shakes gaat wel goed, ik shake met vruchtensapjes, met soyamelk, magere drinkyoghurt, gewone yoghurt. kortom...ik maak het me zo lekker zo mogelijk en dat bevalt prima.

nou girls, sorry als ik iemand vergeten ben..maar ik moet nu ook weer dringend aan de slag...vanmiddag de laatste 2,5 uur vrij...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico mochten wij na 3x iui pogingen en nog 1 ivf nog steeds niet blijvend zw zijn dan wil ik idd naar het buitenland en AH proberen.

Maar zover zijn we nog niet.

Goed van je dat je al wat bent afgevallen, dat zal wel motiveren om door te gaan, zal ook weer eens op zoek gaan naar mijn wilskracht.

Mart als jij idd met massages aan de slag gaat, ik heb nl een keer gelezen dat bv voetmassages niet bevorderlijk zijn voor een bevruchting en innesteling.

Weet jij zo of dit idd klopt, ik heb trouwens toen wij bezig waren geen voetmassages van mijn man in ontvangst genomen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden