Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee Mart, had ook al gevraagd naar Babeth maar zoals Caroline, ik kijk vaak maar schrijf ook niet altijd, vooral nu je merkt toch dat het somber gestemd is.

Babeth hoop dat het verder goed met je gaat en hopelijk tot snel.

Moeilijk om weer vertrouwen te krijgen tijdens zo'n behandeling, als de hormonen emotioneel niet zoveel invloed zouden hebben zou het een stuk makkelijk gaan.

Jij hebt toch ook een andere functie of daar ben je toch mee bezig?

Zulke dingen kunnen afleiding geven maar kunnen ook meer druk geven.

Ursela dat ziek zijn was idd van de zw, de arts zei dat hij dit nog nooit zo erg had meegemaakt in 30 jaar tijd.

Eerst uitdroging en nu vocht na de zwangerschap, van het ene uiterste naar het andere.

Hier gaat het een stuk beter alhoewel ik nog niet van al het vocht af ben. Moet meteen bellen als het weer de verkeerde kant opgaat maar ik denk wel dat het meevalt.

Sorry meiden van de mousse, zal zoiets schokkends niet meer plaatsen :-)

Geplaatst

Hoi Lieve allemaal.

Ik ben er nog wel hoor, heb het alleen idioot druk.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat de ma van Henne me wel heel erg bezig houdt. Moet er veel aan denken, kan het slecht loslaten. Wat is het toch broos en kwetsbaar allemaal. En ook jullie verhalen hebben veel indruk op me gemaakt.

Verder lees ik tussen de bedrijven door wel mee hoor maar ben er gewoon niet aan toe gekomen om te reageren. Gisteren de hele dag bij een vriendin geholpen, ze wordt w.s. volgende week geholpen aan haar voet. Gisteravond naar ede een verjaardag van een schoonzus. Half 1 thuis gisteren en vanmorgen al weer voor dag en dauw voor een echo naar utrecht. Mijn moeder belde gisteren of ik bij mijn oma wilde gaan kijken, die heeft sinds twee weken een vervelende allergische reactie op medicatie en mijn moeder had er geen lekker gevoel bij. Dus vanuit utrecht naar ijsselmuiden gekacheld...huisartsenpost is geweest en oma is opgenomen. Nu ben ik thuis, ga ik eten en even een uurtje maffen. Om twee uur moet ik weg, een late dienst tot half 12. Morgenochtend kerk en morgenavond weer een late dienst. Bah...

Maar goed...vanmorgen dus echo gehad, beetje teleurstellend...het gaat me niet hard genoeg :) maandag weer een echo en w.s. woensdag of donderdag de punctie. Voor mijn gevoel vrij lang stimuleren dus. Maar goed...geeft niks.

Ik ga nog even rustig teruglezen.

Idd is babeth al twee dagen niet geweest hé. Ik heb haar ook niet elders gezien op het forum. En sandra is druk aan het verhuizen, die gaat vast vanavond ff reageren vanaf haar tuinstoelen in haar nieuwe huis :)

Geplaatst

Esther rust nog lekker even uit voordat je weer aan de bak moet.

Vind je het aantal follikels tegenvallen of omdat het langer duurt met spuiten.

Je bent het op een gegeven moment ook zat en dan duurt alles langer. Laatste loodjes wegen het zwaarst.

Kun je na de punctie en tp wel rustig aan doen want jij bent lichamelijk nogal actief met je werk.

Ga je dan zondag meteen vanuit je werk naar de kerk?

Wat een hoop vragen, nou hoor het wel......

Werk ze!

Geplaatst

sylvie...dat aantal follikels is prima hoor. Het is alleen dat het gewoon druk is nu en ik werk tot laat. Ben pas om half 1 thuis en s'morgens dan wel weer vroeg naar utrecht voor de fm. dat breekt een beetje op. De fm zijn s'morgens idioot vroeg en ik moet over de a50 richting utrecht dusss....file. Als ik om 8 uur in het ziekenhuis moet zijn dan moet ik rond kwart over zes in de auto zitten. Dat is gewoon vermoeiend. En maandag moet ik ook weer vroeg voor een fm en zondagavond ben ik ook pas om half 1 thuis. Had gewoon gehoopt bijna van die ritjes af te zijn. Maar nogmaals...het geeft niet hoor, ik wil niet klagen! We gaan ervoor!

En morgenochtend hebben we kerk en daarna ga ik weer aan het werk....net een nonneke hé :)

Wat werk betreft...lichamelijk ben ik idd wel bezig ja. Nu heb ik nergens last van maar de dag na de punctie ga ik niet werken en de dag daarna zorg ik dat ik coordinatie heb of op de leerafdeling sta (stagiaires begeleiden) zodat ik lichamelijk wat rustiger aan kan doen. En na volgende week donderdag heb ik 11 dagen vrij!!! Heerlijk. Nog een weekendje weg met mijn zusje en haar man...mijn man is ook vrij. Leuke dingen doen. Genieten!

Geplaatst

@ Esther, pfff wat heb je het nu even druk zeg. Ik kan me goed voorstellen dat het wel wat veel is allemaal. Pas wel goed op jezelf hoor!

@ Sylvie, wel fijn dat je je wat beter voelt, maar wel gek dat je tot twee keer toe na een miskraam van die heftige lichamelijke reacties krijgt. Kunnen ze ook nog onderzoeken waar dat vandaan komt?

Ik heb het op m'n werk nu nog erg druk. Momenteel vervullen we allemaal een dubbele functie. Het oude gaat nog door en moet bijna worden afgerond en het nieuwe moet nog op poten worden gezet. Daar zijn we nu druk mee bezig. Nieuwe website, nieuwe werkprocessen, nieuwe registratiesystemen, alle verordeningen moeten geharmoniseerd worden etc.etc.....

Nog anderhalve maand, dan zitten we op onze nieuwe plek en dan kunnen we ons gelukkig alleen bezig gaan houden met onze nieuwe functie.

Maar ik heb me wel voorgenomen, ondanks deze drukte me niet gek te laten maken hoor. M'n eigen behandeling gaat voor! En zodra de punctie en de tp aan de orde zijn, dan blijf ik een weekje thuis. Ik kan me in die week altijd ziek melden...scheelt weer.

@ Caroline, ben je al weer geestelijk voorbereid op je nieuwe poging?

Meiden fijn weekend allemaal!

Geplaatst

hoi lieve meiden

jeetje zeg, ik weet niet wat ik moet schrijven hier, ik ben behoorlkijk uit mijn doen....door het verhaal van Henne, ik zit hier te brullen achte de pc, verdomme waarom moet dit toch gebeuren!??

na 2 dagen offline (werken, sociale verplichtingen) ging ik vol verwachting eens een kijkje nemen, maar jeetje zeg wat een ellende!

Lieve Henne, ik ben er echt van uit mijn doen..... hoe je er mee omgaat, goed: want je volgt je hart, je blijft bij jezelf. Voor geen enkele heftige situatie is een standaard protocol.

Ik ben in ieder geval blij te horen dat jullie samen goed opgevangen en begeleid worden. Het geeft helemaal niet als je als partners van elkaar het anders verwerkt, als je elkaars manier van verwerken maar respecteert en elkaar de ruimte geeft.

Godsamme zeg, wat een ellende....

liefs

Babeth

Geplaatst

ik ben inderdaad even niet online gweest, puur omdat we donderdag een etentje hadden en gisteren heel de avond in de weer geweest met mijn man die enorme kiespijn had.

jeetje zeg, ik moet echt even schakelen in mijn hoofd zeg maar, ik ben zo ontdaan van het bericht van Henne...maar goed, dat zijn jullie allemaal.

Gistermiddag is mijn menstruatie begonnen en vanochtend zijn er voor de echo in DD geweest, gelukkig, de cyste is weg! morgen begin ik met de Menopur, 2x daags 150eenheden en dan donderdagmiddag de eerste fm. Vermoedelijk zaterdag de 2de fm + bloedafname van mijn man en mij om te testen op hepatites ed.

Ik was blij te starten maar het voelt nu echt niet zo.

Esther, ik las dat er we een mooi aantal follikels groeide alleen niet zo hard, dat is helemaal niet erg hoor! in ons ziekenhuis zien ze liever juist een rustige gelijkmatige groei.Maar goed, kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de punctie en tp, logisch.

Syvlie, hoe gaat het met jou? voel je je al wat beter?

Martha, jij hebt het erg druk op je werk las ik. een mooie afleiding, morgen begin jij al weer met de Lucrin, het schiet al op zeg!groot gelijk dat je straks vrij gaat nemen. Ik ben van de punctie t.m. de tp thuis en na de tp ga ik halve dagen werken. In december hebben mijn man en ik vakantie gepland staan, dwz. vrij van het werk.We hebben niets in de planning, weten nog helemaal niet wat we willen of wat dan ook. Eerst de behandeling en dan bekijken we het van dag tot dag.

liefs

Babeth

Geplaatst

he girls,

Henne, wat fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad in het ziekenhuis en dat jullie zo goed zijn opgevangen.

Heel veel sterkte en succes dinsdag bij de curretage. ik herken me ook wel in je verhaal van vallen enopstaan en doorgaan.

In mijn omgeving tillen ze er zwaarder aan dat ik de ivf moet ondergaan, dan ik zelf. Men kijkt dan altijd zo moeilijk en doet alsof het een hele zware operatie is. Owkee..het is niet makkelijk een ivf behandeling, maar ik moet toch erdoor heen...

Mart...het schiet op...morgen beginnen met de lucrin? dat is hetzelfde als decapeptyl neem ik aan? nog even de pil doorslikken en dan ben je daar in elk geval vanaf...hoop dat je niet al te veel bijwerkingen hebt van de lucrin!!!

Babeth, jij begint ook al weer..spannend...hoe voel je je eronder? wel blij, maar tegelijkertijd ook weer niet...kan ik me wel iets bij voorstellen...probeer toch a positive mind te houden!!! Ik zal het in elk geval voor jullie beiden al doen!!

Esther...jeetje...druk druk druk...en dan ook nog je oma opgenomen.niet niks...sterkte meid...enne...misschien is het niet slecht dat je nu iets langer moet stimuleren, al kan ik me goed voorstellen dat je er nu wel genoeg van hebt...nog even en dan ben je ervan af. hou vol meid!!!

sandra is denk ik ook druk bezig met klussen...

Sylvie...fijn dat je je weer wat beter voelt...wel heftig dat je zo reageert op een behandeling...niet niks...hoop dat het vocht nu wel binnenkort weg is en dat je je weer nog beter zult voelen!!!

ga dadelijk weg naar de spinningmarathon...heb een beetje mot met mijn vriend, die wil niet komen kijken...want hij geeft er niets om, maar ik zou het gewoon leuk vinden als hij komt kijken hoe ik de mensen aan het lesgeven ben...maar ja...hij ligt nu met pijn in zijn rug op de bank en ik zit achter de laptop bij het bureau...hij brengt me dadelijk wel, maar gaat daarna weer naar huis...vanavond nog een feestavond met een coverband...ben benieuwd...heb er wel zin in..weet nog steeds niet of ik wel of niet ga drinken...moet morgen ochtend ook nog lesgeven om half 10 (niet goed geregeld)..

meiden...wens jullie een fijne dag en tot gauw!!! (Morgen dus..)....

liefs,

Nico

Geplaatst

@ Nico, wat flauw van je vriend dat ie niet even wil komen kijken. Erg jammer. Kan me voorstellen dat je daar even mot om hebt.

Veel plezier Nico en zet 'mn op hè!

@ Babeth, wat fijn dat je cyste weg is en je mag al weer beginnen. Jeetje zeg. Zo'n kort protocol gaat ook in een razend tempo!! Succes!

Geplaatst

Martha, ik zou aanstaande donderdag ongeveer moeten beginnen, maar als ik daar aan denk... schrik ik wel een beetje. Ik zei net nog tegen mijn vriend dat ik geen stress wil (hij is met een opleiding gestart en vindt het vreselijk, moet veel verslagen maken etc. en daar heeft hij een hekel aan dus het gevloek en getier was niet van de lucht hier van de week) en toen besefte ik dat ineens: volgende week is het de 18e al dat ik mijn menstruatie verwacht, pfff. Maar als ik eenmaal begonnen ben went het weer snel denk ik, alleen nu alles in Rotterdam dus even veel heen en weer rijden...

Ik schreef al: het nieuws van Henne heeft ons allemaal aangegrepen... Ik was net echter blij verrast toen ik las dat Sannie al bevallen is!! Te vroeg, maar haar dochter is gezond. Mooi nieuws!

Caroline

Geplaatst

Yeah!!!! Is het niet geweldig!

Sannie heeft een dochtertje gekregen. Beetje te vroeg, maar ze is prachtig!

Gelukkig ook weer wat goed nieuws...

Caroline,

Ik kan me voorstellen dat de stress van je vriend een terugslag heeft op jou. En dat je dan het gevoel hebt er nog niet klaar voor te zijn.

Zelf heb ik het ook wel een beetje, maar als ik morgen de eerste spuit er weer in heb, dan gaat alles wel weer op de automatische piloot denk ik hoor.

Het gaat vast goedkomen Caroline en af en toe maar even een extra rondje om als je vriend weer aan het vloeken en tieren is (hihi).

Ook nog goed voor de bloedsomloop tijdens je behandeling:-)

Geplaatst

Succes morgen met de eerste spuit weer! Je begint dus eerder dan ik, maar ik zie dat je de eerste FM op 3 december hebt, dan ga ik hopelijk al richting punctie... Maar het scheelt niet zo veel.

Moet nu toch maar eens lukken bij ons he!!

:positive energie: (voor iedereen hoor!)

Geplaatst

Hallo lieve meiden, kom ik even spieken zie ik het enorm oneerlijke nieuws van de mk van Henne. Ben een beetje van de kaart. Tranen zitten hoog, maar de helpers zijn er nog dus me nog even groot houden.

Henne ik heb er geen woorden voor, het was (en is) jullie zo gegund. Ik en Paul willen jou en je man heel veel sterkte wensen met de verwerking van deze klap. Heel veel sterke ook dinsdag. Het is gewoon niet eerlijk.

Hier enorm druk gehad vandaag. Alles is over en de meeste dozen zijn uitgepakt, dus al bijna op orde. We zijn er blij mee.

Weet gewoon verder even niks te zeggen/ schrijven, ben echt van slag.

Kom morgen wel weer even terug.

Doei doei

Geplaatst

Volgens mij zijn we weer compleet.

Fijn Babeth en Sandra dat jullie ook weer online zijn geweest. Was toch even bezorgd, waarom weet ik eigenlijk niet toch een beetje door het nieuws van Henne denk ik. Het valt allemaal hard ook voor ons. Heb nu nog eters tot morgen.

Geplaatst

Ja zijn we weer compleet?? Hoe bedoel je dat je je toch gaat hechten aan personen die je niet "echt" kent, maar zo intens meeleeft op het forum en verbonden door de ellende die we allemaal wel kennen.

Ik was eigenlijk heel blij gister, ben ongi dus op dag 9 weer beginnen met ovulatie testen en dus weer uitzicht op cryo tp. Nu ligt er toch een schaduw over als ik eerlijk ben. En ik dacht dat Esther het was die het net zo voel als ik, "ik geloof er eigenlijk niet meer in". Zo oneerlijk tegenover de emmy's in de vriezer maar zo voelen wij het dus ook.

Het gaat hier echt heel erg ons thuis worden en we hebben nu dus ook de zekerheid dat ons huis gebouwd gaat worden. Leuk dat het toch doorgaat en we onze droom verder kunnen verwezelijken.

Welterusten voor straks en tot morgen!!!!!

Liefs

Geplaatst

hoi meiden

ik las inderdaad wat bezorgde berichtjes, erg lief!

het drama van Henne houdt mij ook erg bezig, het is zo , ja hoe zal ik het zeggen, zinloos!? niemand schiet er toch wat mee op met die pijn en dat verdriet!?

Esther en Sandra, ik denk dat iedereen op een bepaald moment in het traject zo´n gevoel wel even heeft, is ergens toch ook niet vreemd na een enorm lange periode van hoop, vrees,verlangen en verdriet? de meest hefige emoties in een soort van coctail en dan in een veelvoud zeg maar. Sorry, volgen jullie me nog, ik ben erg chaotisch op de een of andere manier. Boos, opstandig en weet ik veel allemaal. Straks in de auto werd ik ook weer zo emo, ik voelde me schuldig, had gedacht en gehoopt om blij te zijn en strijdvaardig, nu bleek dat de cyste weg was en we morgen weer gaan stimuleren maar pfffffffffff zo voelt het op de een of andere manier helemaal niet.

Het gekke is dat het nog niet eens komt omdat ik er niet in geloof, ik ben er juist van overtuigd dat ik nogmaals mama ga worden en dat er een boertje of zusje voor onze jongens komt dat ik in goede gezondheid op de wereld ga zetten maar lijkt wel of ik nog niet echt er bij ben met mijn hoofd.

Gelukkig heb ik eind deze week weer een afspraak met de psychologe, een maand of 2 geleden dacht ik dat de komende afspraak de laatste zou zijn maar momenteel voel ik me alsof ik tot aan haar pensioen als patient bij haar op het bankje kom..... (en ze is echt niet heel oud hoor:evo:)

maar goed, daar kan ik me niet druk om maken......first things first toch?

Wie weet dat mijn betere gevoel terugkomt als ik het eerste shotje heb genomen....

liefs

Babeth

Geplaatst

Hai meicen, fijn dat iedereen zich weer 'gemeld' heeft ;-) Er gebeurt veel. Wat me erg raakt is dat het vertrouwen in de eigen pogingen een beetje weg lijkt te zijn door ons verhaal. Lieve meiden, niet doen! Laat je niet bang maken, dit is een uitzondering! En bovendien: ik was wél zwanger na vijf pogingen en ons hummeltje heeft het ook tien weken volgehouden. Dat is niet niks, dat is een heleboel ook al staan we nu alsnog met lege handen. Ons geeft het hoop, hoe raar het ook klinkt. Ik kán zwanger worden, een beetje extra geluk en we zijn er.

Emotioneel gaat het een beetje op en af. Omdat ik volgend weekend waarschijnlijk nog te slap ben en het weekend daarna moet werken, hebben we gisteren heel nuchter Sinterklaas kadootjes gekocht. Vanmiddag wil ik proberen wat gedichtjes te maken. Ja, het leven gaat toch door en eerlijk is eerlijk, het is nu ook goede afleiding. Tussendoor kunnen we opeens heel stil samen zitten, elkaar heel erg vasthouden of gewoon wat zitten praten over hoe het gegaan is en hoe we verder willen. Zo snel mogelijk in ieder geval. Zodra ik me enigzins fit voel na de curetage, ga ik achter fysiosport aan. Ik ben de afgelopen weken telkens bang geweest dat het fout ging met mijn rug en dat wil ik voor een evt. volgende zwangerschap aanpakken. En zo hebben we nog wel meer goede voornemens. We hebben even aan het geluk mogen snuffelen en we willen en gaan er alles aan doen om er volop van t mogen proeven. En dan maar hopen dat het lukt....want dat heb je helaas niet in de hand hoeveel hoop en kansen ze je ook geven.

Meiden, ik ben nog niet helemaal 'bij' om op iedereen te reageren, maar ik wil jullie veel geluk, succes, sterkte, moed en vertrouwen geven.

Henne

Geplaatst

Henne wat een positiviteit straalt er uit je bericht.

En zoals je zegt je kan zwanger worden en dat geeft hoop.

Ik ben zo bij voor jullie dat jullie nog 6 kansen hebben zonder dat daardoor je lichaam al teveel overhoop ligt.

Dinsdag zal moeilijk worden maar daar komen jullie samen wel doorheen.

Geplaatst

Dank je Sylvie, we zijn vooral erg vastberaden. Dat hebben we altijd gehad. Na een negatieve test lagen we een half uur samen te huilen, dan even flink te vloeken (ja sorry mensen) en daarna waren we strijdlustiger dan ooit. Nu is dit geen negatieve test, de ups en downs zullen zeker nog wel komen, maar de strijdlust heeft er (nog) niet onder geleden en dat voelt fijn.

De cryo's zijn trouwens per twee ingevroren, dus als ze goed ontdooien hebben we drie kansen. Ook nog heel veel vind ik.

Geplaatst

Idd Henne je klinkt heel sterk. Maar dat is waarschijnlijk de buitenkant....... van binnen zul je ongetwijfeld van alles voelen. fijn dat jullie er zo met elkaar over kunnen praten of gewoon stil zijn met elkaar. Dat doet me denken aan onze eigen mislukte pogingen en onze verwerking. De psych zijn tegen ons dat dat heel belangrijk was. Samen zijn en ook alleen met je verdriet en gedachten kunnen zijn.

Nogmaals sterkte.

Hier is alles wat gezakt, het nieuws was gewoon overweldigend en had echt verdriet voor jullie. Omdat we weten wat je doormaakt. Ik ben dan wel geen 10 weken zwanger geweest maar 5...... toch hebben we ook even gesnuffeld aan het geluk. Wij gaan nu weer voor onze emmy's en als jullie er straks lichamelijk en mentaal weer klaar voor zijn, gaan jullie ook de achtbaan weer in. Heel veel succes....

Geplaatst

Hé meiden,

Ook ik meld me weer even.

Fijn weer wat van je te horen Henne. Je klinkt moedig en sterk...en toch wel met vertrouwen in een goede toekomst. Bijzonder dat jullie er zo in kunnen staan. Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de curretage. Ben je goed voorgelicht afgelopen vrijdag hoe dat in zijn werk gaat? Hoe zit dat trouwens, die curretage doen ze denk ik niet in de kliniek maar in het ziekenhuis? Hoe reageerd men op je werk trouwens?

Ik vind het toch wel moeilijk hoor om deze poging positief in te gaan. Stom is dat. Als ik kijk hoeveel meiden er in dit topic al miskramen gehad hebben...en met lege handen zijn komen te staan. Tja...hoezo zou het dan goed gaan? Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Het is meer dat ik deze poging een beetje op de automatische piloot doe zonder al te veel gevoel toe te laten.

Babeth...het is ook zinloos, alles wat Henne en vele anderen overkomt. Maar is dat met heel veel dingen in het leven niet zo? Er is zoveel pijn en verdriet wat zinloos is. Waar niemand wat mee opschiet. Maar toch geloof ik oprecht dat dat het leven niet minder bijzonder maakt om te leven. Er staat tegenover verdriet ook zo enorm veel moois.

Wat rot dat je je positiviteit (die jij toch altijd uitstraalt) even kwijt bent. Wat kunnen we er met z'n allen aan doen om dat terug te krijgen?????

Ik vind het wel bijzonder om van je te lezen dat jij er van overtuigd bent dat je mama gaat worden! Ik heb dat helemaal niet. Meid...blijf dat volhouden!

Fijn dat je een psychologe hebt waar je je prettig bij voelt...en slijt het bankje maar daar hoor, wordt je niks niet minder van :)

Sandra...wat lekker dat jullie tijdelijke huis voelt als een thuis (haha...klinkt goed zoals ik dat opschrijf hé). Ben je erg moe van alle drukte van afgelopen week? Ik vind verhuizen altijd slopend. En super hoor dat de nieuwbouw door gaat! Per hoeveel zitten jouw cryo's in een rietje? Jij krijgt dus ook binnenkort weer een tp hé? Spannend hoor.

Mart...de 1e spuit gaat er vandaag in! Wel een beetje balen dat het zo idioot druk is op je werk. Vind je dat niet lastig om juist dan je grenzen aan te moeten geven?

Caroline...hoe is het met jou? Niet helemaal pais en vree bij jullie thuis i.v.m. studie wederhelft? Weet je...verras hem een paar keer per week dan krik je z'n hummetje misschien een beetje op...lekker samen even tafelen, nieuw luchtje ofzo (noem maar wat hoor). Wat gaat het hard weer hé, jij ook bijna van start!

Nico...ook bij jullie thuis niet helemaal gezellig? Is het laat geworden gisteren? En vanmorgen weer redelijk optijd eruit vol aan de bak? Brrrr....niet mijn ding hoor. Ben al niet zo errug actief op sportgebied...laat staan na een avondje uit.

Ik was gisteravond om half 1 thuis. Het was rustig op het werk dus ik ben een keer of drie bij mijn oma langsgeweest. Heb ook nog wel gelachen hoor...mijn oma is 82 en een eigenwijs portret (uiteraard is ze ook lief hoor...maar regelmatig haalt ze ons het bloed onder de nagels vandaan...of in elk geval bij mijn ouders). En die combinatie in een ziekenhuis is geen succes zeg maar. Het is wel sneu, ze heeft een allergische reactie op een medicijn wat ze een maand geleden kreeg voor de jicht. Ze ziet er naar uit...overal uitslag, vervelling, jeuk, opgeblazen, oedeem overal. Gisteren haar even lekker vertroeteld, gewassen en naar toilet geholpen (ze had een mannelijke verpleegkundige en tja...daar ga je niet voor uit de kleren).

Vanmorgen naar de kerk geweest, ik ga nu weer even een uurtje maffen en dan om drie uur weer beginnen. Ik hoop dat ik vanavond wat eerder weg kan, morgenochtend weer vroeg in utrecht zijn voor een fm. Daarna even terug naar huis en dan s'middags een bijscholing in houten. En die bijscholing voor dinsdag heb ik afgezegd...die laat ik voor wat het is. Ik ga dan lekker het huis aan kant maken en even relaxen. En dan hopelijk woensdag de punctie!!!

Meiden...fijne zondag allemaal!

Geplaatst

@ Henne, fijn dat je er positief in staat. Dat is denk ik ook de beste houding nu. Je kunt niet anders dan het over je heen laten komen en weer in de toekomst te kijken.

Ook na een miskraam willen de meeste meiden toch zo snel mogelijk weer door. Alhoewel het lichaam er natuurlijk wel weer klaar moet zijn.

Maar volgens mij moet je toch sowieso 2 cycli wachten voor het weer kan?

Goed ook dat je wat aan je rug gaat doen. Zelf heb ik ook altijd problemen met mijn rug (artrose) en ben 's bang dat m'n rug een zwangerschap helemaal niet aankan.

@ Esther, wat mooi dat je je eigen oma kunt helpen in het ziekenhuis. Dit moet wel heel speciaal voelen. Het klinkt vrij heftig de allergische reactie. Heel veel beterschap met je oma!

Je hebt gelijk dat je dinsdag even tijd voor jezelf neemt. Een psychische voorbereiding voor de punctie.

@ Babeth, ik herken je gevoel wel dat je helemaal niet blij bent een nieuwe poging te beginnen. Ik ben ook erg emotioneel, opstandig en boos momenteel. Waarschijnlijk ook een reactie op de pil, maar het is nu veel heftiger als anders. Een beetje gefrustreerd zeg maar.

Maar zoals Esther zegt, je hebt in ieder geval het gevoel dat je mama gaat worden...helaas heb ik dit niet, net als Esther.

Er is eigenlijk niks wat me een dergelijk gevoel geeft. Soms probeer ik dit negatieve wel 's weg te drukken en het positieve naar boven te halen, maar op een of andere manier lukt het me momenteel niet.

@ Sandra, jullie mogen ook bijna weer los met je cryopoging. Dat gaat ook al weer snel.

@ Caroline, je gaat op me voorlopen inderdaad, net als alle andere meiden hier die ietsje later als mij starten. Ben ook de enige volgens mij met het lange protocol.

@ Nico, hoe gaat het vandaag? Al weer volop in actie! Vind het wel top hoor!!!

@ Sylvie, ik hoop dat je je goed voelt vandaag.

Bij mij zit de eerste spuit er weer in. Ik hoop wel dat ik niet zo boos, opstandig en verdrietig blijf als ik me nu steeds voel, want dan kan ik maar beter binnen blijven met de deur op slot. Ik vind mezelf helemaal niet aardig op het moment. Terwijl ik normaal gesproken helemaal niet zo ben. Vreselijk gewoon!

Meiden hoe krijgen we hier de positiviteit weer terug?

Hebben we wel nodig hoor!36_3_15.gif

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden