Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaa, hij is leuk!!!!

We gaan gewoon met z'n allen onze onjaardag vieren:-)

Geplaatst

Oké...doen we...

Ik ga mijn onjaardag vieren vandaag en dat ga ik aan iedereen duidelijk maken! Ik ga een cadeautje voor mijn oma meenemen naar het ziekenhuis. Ik heb nog enorm lekkere bonbons en die neem ik mee voor mijn collega's en ik ga mijn snertbui parkeren in de kelderkast...voor tot een later momentje!

En ik ga mezelf vanavond trakteren op het werk op een lekkere tosti ham/kaas/ananas!

Zo......

Wie volgt.

Geplaatst

Goeie Esther! Maar ik heb vandaag juist een wat betere bui dan gister... Durf het hier bijna niet te zeggen omdat ik een van de weinigen in dit topic ben die al moeder is... (bij deze sorry als ik iemand voor het hoofd stoot) maar ik geniet momenteel wel van mijn dochter die helemaal opgaat in het Sinterklaasgebeuren. Gister de intocht en vanmiddag muziekspektakel, vanmorgen grote ogen bij de prinsessenlipgloss in haar schoentje. Ik denk daarbij ook wel eens aan jullie en besef hoe gelukkig ik ben met wat ik al heb... neemt niet weg dat mijn wens voor nog een kindje net zo groot is.

Knuffel voor iedereen!!

Caroline

Geplaatst

Meid....heerlijk dat jij een betere bui hebt en zo enorm kan genieten van je prachtige meisje.

En je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen om dat te uiten hier hoor!

Geplaatst

hallo meiden

weer een dagje verder!

haha Esther, hij is grappig, ik doe mee!

Gisteravond met manlief boodschappen gedaan en we hebben een aarbeienbavaroisgebakje meegenomen....om te vieren dat de cyste weg is en we er weer voor gaan!,Vanochtend de eerste menopur gespoten en ik hoop dat de zin in de poging weer gaat komen, ik denk het wel hoor.Fijn dat je er zo voor je oma kunt zijn, verwen haar maar goed!

Henne ik bergrijp wel wat je bedoelt maet dat je weet dat je zwanger kunt raken. Ook door de zwangerschap van onze jongens ben ik ervan overtuigd dat ik nogmaals mama ga worden, dat gevoel ben ik ook niet kwijt maar alleen de goede vibes voel ik nog niet.

Goed van je dat je op je eigen wijze de tijd indeelt, weet je, het weekend na de crematie van onze jongens gingen wij sanitair voor de nieuwe badkamer uitzoeken, ik bergreep er niets van dat ik dat wilde maar deed het toch. Het was een manier van "overleven", even de gedachten uit moeten schakelen en volledig op iets totaal anders richten, was erg apart om te ervaren maar ben blij dat ik er aan toe gaf.

Veel succes en sterkte dinsdag! gaan jullie nog iets doen aan een soort van afscheid? in ieder geval veel sterkte!

Caroline, voel je niet bezwaard dt je geniet van deze dagen zo, dat is juist logisch! wij zouden het ook doen hoor, er is toch ook niets mooiers als een blij en gezond gespannen kind in deze sint - en piet tijd? En tuurlijk is de wens voor een tweede erg groot, maar wie weet!

Martha, jij ook weer veel succes!! ik hoop voor je dat de bijwerkingen mee zullen vallen!!

Ik merk dat het vandaag beter gaat, wellicht door het vele huilen de afgelopen dagen, vannacht net als mijn man ook weer goed geslapen en dat doet ook wonderen, vanavond injectie 2.

liefs

Babeth

Geplaatst

He girls,

meiden, wat heeft het nieuws van Henne er toch ingeslagen. we waren er helemaal door van slag, zo erg zelfs dat we het vertrouwen verloren, maar meiden...we komen er wel...echt waar...hoe moeilijk en hoe zwaar het ook is, met de steun die we elkaar geven en de zorg die we voor elkaar hebben, ook al kennen we elkaar niet persoonlijk...we delen alles en leven met elkaar mee en samen helpen we elkaar weer erboven op...

ik doe gezellig mee met de onjaardag!!! heb vandaag dan ook van de Sint (lees zelf gekocht hihih) een sint en zwarte piet gekregen...en wat bleek...onder het papier van de zwarte piet zat dus een chocolade kerstmanfiguur...hahahaha...

een paar dingetje uit het positive mind plan van Zita West:

1. schrijf positieve berichten hier, maar ook: schrijf positieve berichtjes aan jezelf: hoe goed je er vandaag uitziet, dat je goed werk hebt geleverd, dat je vandaag gelachen hebt, dat je plezier hebt gehad. enz...

2. luister naar muziek die jij leuk vindt of waarvan jij vrolijk wordt, ga leuke dingen doen waarvan jij plezier hebt, maak een fijne wandeling (owkee, mss niet zo'n goed idee met al die regen, maar mss juist ook weer wel, laat alles van je afglijden/afspoelen door de regen)...

Henne...uit je woorden klinkt weer positiviteit, je bent een kanjer, maar let wel goed op jezelf...ik wens je heel veel succes dinsdag met de curretage!!! ben in gedachten bij jullie meissie!!!

Babeth...wat fijn om te lezen dat je je weer wat beter voelt..en goed ook om te lezen dat jullie vannacht goed geslapen hebben!!! succes met de 2e injectie vanavond...en echt super dat de cyste weg is!!! dat was idd een aardbeienbavarois waard!!! lekker!!!

Ook ik ben ervan overtuigd dat je weer mama gaat worden, net als iedereen hier trouwens (of het nu voor de eerste keer is, of voor de 2e keer)...we can do it girls!!!

Mart...de eerste spuit zit er weer in, als het goed is...hoop dat je niet al te veel last zult hebben van de bijwerkingen en dat je toch een goed gevoel blijft houden...

Esther...wat leuk dat je je oma zo goed hebt kunnen helpen...vond ze de bonbons lekker??? en geniet lekker van je tostie ham/kaas/ananas...mjam mjam...

ik weet niet meer wie het van die muffins had geschreven (of was het iets anders??) geeft niet...ik had net mijn thermojetics thee op die de drang naar zoetigheid bij mij vermindert...gelukkig had ik hem net op...hihihihi...

en Caroline...zoals de andere meiden al zeiden: voel je niet bezwaard om dit hier te delen...deze tijd is bijzonder en daar mag je rustig van genieten...ik bedenk me nu ineens dat ik de Sinterklaas versiering weer uit de kast moet pakken en hier overal moet gaan plaatsen..hihihi...

de spinningmarathon gisteren was geweldig. we hebben gefietst voor Kika en voor de stichting Nina Foundation. een van de moeders heeft een dochter met het Angelmansyndroom en heeft zelf ook meegedaan met de spinningmarathon. Haar dochter was ook daar en genoot er volgens ons echt van...je zag ook dat iedereen net iets harder ging fietsen toen zij er bij waren...echt gaaf om te zien...

naar de feestavond zijn we niet meer geweest...bij thuiskomst hebben we een behoorlijke woordenwisseling gehad, want mijn vriend kon niet mee en ik had eerst zoiets van...sop het je maar op, ik ga lekker wel, maar ja...wat heb ik er aan als hij met slechte zin thuis zit en ik met gemengde gevoelens aan het feesten ben...ben dus thuis gebleven en we hebben het goed uitgepraat, anders blijft het maar zo tussen ons in hangen..niet leuk...heb maar meteen nog de zumbaliedjes geoefend voor vanochtend...8 uur stond ik al naast mijn bedje en ietsje later stond ik al te oefenen met mijn mp3-speler in de woonkamer...hihihi...de les was gezellig...alles ging goed...weer flink plezier gehad...

vanmiddag ook nog even in de regen een wandeling gemaakt...lekker...

morgen heb ik weer een reikibehandeling...ook lekker...hihihi...over anderhalve week weten we of ik wel of niet ongesteld ga worden..vrijdagavond had mijn vriend sambal op zijn broodje gesmeerd en ik vond me dat toch een partij stinken..yak...ging er bijna van over mijn nek...bah...of dat iets te zeggen heeft, geen idee...we zien het wel...en mocht ik ongi worden, dan beginnen we eind november (zo rond de 24e) dus met de pil en krijg ik ook mijn spuitschema door...

oja...we gaan ja volgend jaar trouwen...maar ik weet dus nu dat mijn vriend het pas wil doen na de 3e ivf...hij houdt zich er verder niet zo mee bezig...hahahaha...ik kwam al met allerlei zaken op de proppen en hij zei...daar heb ik nog niet over nagedacht...we zijn eerst met dit bezig en dan zien we wel weer verder...hihihihi...maar volgend jaar gaat het dus wel gebeuren..:happydance:

volgens mij heb ik niet op iedereen gereageerd...sorry...morgen zal ik weer met een lijstje beginnen, maar volgens mij zijn we ook weer redelijk compleet, dus iedereen is geloof ik ook weer goed up-to-date...

meiden...ik wens jullie een hele fijne avond!!!

Hoop dat jullie wat aan mijn peptalk hebben gehad......doe ik graag voor jullie!!!(en ook een beetje voor mezelf!):positive energie:

dikke knuffel van mij voor jullie!!!:hugs2:

liefs,

Nico

Geplaatst

Mart je eerste spuit zit er weer in!!!!!!!!!!!!!! Succes hoor....

Ik ben behoorlijk bekaf. Heb ook weer heel veel last van mijn tennisarm. Eerst had ik links een nu rechts pfffff dat had niet op een beter moment kunnen komen. Ach er is altijd wat. We hadden vandaag wat kleine klusjes gepland, maar door de moeheid hebben we alles gelaten voor wat het was. Nog een klein beetje opgruimd en de poesjes gehaald vanmiddag, die zijn behoorlijk onzeker, ze hebben zich verstopt en die komen vanzelf wel weer uit hun schuilplaats. Het gezin is (bijna) compleet.

Hopelijk kunnen we onze positiviteit hier weer vasthouden en met zijn allen weer aan een goede en nieuwe kans beginnen......

Liefs

Geplaatst

Grappig Nico, jij noemt nu het positive mind plan van Zita West en dat is waar ik tijdens de behandeling zo ontzettend veel aan gehad heb......en ik denk onbewust nu nog. Ik had vanmiddag een hele goede vriendin aan de telefoon en op een gegeven moment zei ik: we hebben ondanks dit verlies uiteindelijk toch meer gewonnen: de wetenschap dat ik zwanger kan worden, zes goede cryo's, een op zich prima zwangerschap en de bevestiging dat we heel, hele goede vrienden hebben.... Natuurlijk, als je dat tegenover het verlies van een kindje zet, dat is onvergelijkbaar, maar op de een of andere manier voelt het wel zo, we willen naar het positieve kijken, focussen op de winst en niet op het verlies. En dát heb ik denk ik echt geleerd van het boek van Zita West. Het positieve en krachtige zit (op het moment) ook echt niet alleen aan de buitenkant. Een aantal keer per dag kom het boven: verlies, verdriet, stilte, het onwerkelijke. Maar over het algemeen voel ik me van binnen ook sterk en positief. Ik hoop dat we dat samen vast kunnen houden.

En dan eens proberen hier ook weer 'bij' te zijn, Esther hoe gaat het? Wanneer verwacht je de punctie? Mart weer begonnen, wat zal dit een emotioneel zware poging worden. Sandra ook weer in de race en verhuist! Las ik nou ook dat de bouw definitief doorgaat? Is er voldoende verkocht!? Dat is super, echt iets leuks om je op te richten. Net als trouwen Nico. Ook al duurt het nog wel een tijdje, rondneuzen op internet en in tijdschriften is altijd leuk én goede afleiding. Caroline, voor jullie ook alweer bijna zover. Geen stress is een illusie meis, maak je er niet te druk om want dan krijg je stress om geen stress ;-) Probeer elke avond even helemaal te ontspannen en focussen (Zita West!), dan komt het vast goed. Babteh super dat de cyste weg is. Dus ook weer vol op in de race. Fijn dat jij dat gevoel herkent dat je zeker weten moeder gaat worden. Gek genoeg had ik dat voor deze poging niet. Nu opeens wel. Misschien is het toch meer de wens die de vader is van de gedachte. Toch ook weer een vorm van positief denken ;-)

Meiden, ik ga lekker op de bank hangen en dan vroeg naar bed. Zal blij zijn als het dinsdag is, dit zijn hele rare dagen zo.

Geplaatst

NIco, wat geweldig dat jullie volgendjaar gaan trouwen, dat zijn inderdaad erg leuke vooruitzichten! ik hoop voor je dat je met z´n 3-tjes zijn als jullie in het huwelijksbootje treden, zou erg bijzonder zijn nietwaar? net wat Henne schrijft, de voorbereidingen zijn al geweldig.

Wat mooi hoe jullie je met z´n allen hebben ingezet met het spinnen, ik kreeg er echt even een brok van in mijn keel, vind het zo mooi als mensen zich massaal en belangenloos inzetten! top!

Henne, mooi die positieve belichtingen van jou, wij ervaren ook positieve ervaringen ondanks het enorme verlies en gemis, nooit gedacht maar die 2 dingen kunnen echt samen gaan.

Wij hebben ook vrienden op erg fijne andere wijze leren kennen maar er zijn ook erg warme contacten ontstaan met anderen, bijvoorbeeld uit de straat, waarmee het eerst enkel gedag zeggen was en zwaaien.

meiden, een fijne avond allemaal, ik ga morgen met een vriendin bij een oud klasgenootje op kraamvisite, heb er zelfs wel zin in!

Geplaatst

Henne fijn dat je zo positief bent, dat herken ik wel. Kan me voorstellen dat het nu hele rare dagen zijn, zo af moeten wachten tot dinsdag. Kan het niet zo zijn dat je lichaam het zelf afstoot???? Heftige vraag misschien, maar vraag het me af.

Onze bouw gaat idd door. Nog steeds maar 2 verkocht maar willen geen klanten kwijt en de mensen aan het werk houden denken wij. Morgen afspraak met de aannemer. We krijgen er steeds meer zin in.

Nico trouwen!!! toppie hoor...... ik zou bijna tegen Paul willen zeggen dat we niet achter kunnen blijven. Ik heb het gevoel van me willen binden wel heel erg als onze poging weer is mislukt. Alsof ik bevestiging nodig heb of zo.

Misschien moet ik me ook maar eens gaan verdiepen in Zita West "methode" klinkt allemaal wel ontspannend.

liefs

Geplaatst

Sandra dat kan wel hoor, maar ik denk niet dat het nog gebeurt. Het vruchtje is al ruim twee weken geleden gestopt met groeien en mijn lijf heeft het nog steeds niet losgelaten. Ik heb inmiddels ook gehoord dat het vaak nog wel spontaan komt met een missed abortion als je eenmaal weet dat het niet goed is. Net of je hoofd dan een signaal afgeeft. Maar dat is dan meestal wel na een dag of twee en we zitten nu al ruim drie dagen na de echo. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet op zit te wachten, lijkt me erg confronterend en zwaar. Heb me overigens wel af zitten vragen of het een goed of slecht teken is dat je lichaam het vasthoudt, ook al groeit het niet meer. Of dat het gewoon helemaal niks zegt.

Geplaatst

Hé meiden...

Ik heb een leuke onjaardag gehad hoor! Mijn oma haar enorme bos met haar eens lekker opgekamd en een lekkere doucheschuim cadeau gedaan, mijn collega's verwend met ordinaire dikke hattemse chocola...errug lekker, en mezelf verwend met een tosti.

Ik ga nu zo lekker slapen, morgenochtend weer vroeg dag. Ik mocht van mijn lieftallige collega's 1,5 uur eerder naarhuis, het was rustig vanavond. Zo lekker douchen en dan bed in.

Wat gaat het hier toch hard met schrijven...hou het slecht bij zo hoor! Sorry als ik dingen vergeet.

Nico....trouwen...leuk, leuk, leuk! Zou het graag nog een keer over doen! Ennuh...ook al is je vriend nog niet helemaal in the mood voor voorbereidingen, trouwjurken kijken en locaties zoeken op internet kun je ook alleen doen hoor!

Sandra...wat balen van die arm, hoe doe je dat met werken dan? En wat leuk je poesjes...ik heb ook een poes, nou ja...kater. Een vreselijk eigenwijze die nooit thuis is! Ik kan helemaal wegzwijmelen bij zo'n klein katje!

Henne... mooi om te ervaren wat echte vriendschap waard is in voor- en/of tegenspoed hé. Heb je ook mensen in je omgeving van wie je juist meer meeleven had verwacht? En ik geloof ook echt dat elke moeilijke/verdrietige ervaring ook bijzondere momenten met zich meebrengt die je niet wilt missen.

Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met het bij je hebben van een gestorven foetus en de gevolgen daarvan op je lichaam. Ik geloof niet dat het goed is dat een foetus te lang blijft zitten maar ik denk dat je lichaam het dan op den duur ook echt zal afstoten. Je lichaam wil alle dingen/stoffen etc kwijt die in je lijf zitten en er niet 'thuis' horen. Dat zie ik op mijn werk ook wel gebeuren.

Weet dat ik ook echt aan je denk en voor je bid dinsdag.

Ik heb morgen mijn derde fm en zal dan horen wanneer ik de punctie heb. We wachten af!

Meiden...wil even kwijt dat ik jullie stuk voor stuk fijne mensen vind. Joh...het voelt zo gek weer helemaal into hier te zijn na een jaar 'gezweefd' te hebben en dan ook nog in de race te zijn nu! Onwerkelijke gedachte!

Slaap lekker en tot morgen!

lieve groet,

Esther

Geplaatst

Henne meer dan afwachten kan je niet doen helaas. Aan de ene kant zou ik het zo snel mogelijk weg willen hebben, aan de andere kant zou ik de tijd nodig hebben om "afscheid" te nemen. Is dat ook de rede dat je nog een bijna een week moet wachten voor een curretage???? Dat je aan het idee kan "wennen" of zo??

Esther leuk dat je je oma zo lekker kan verwennen en je collega's. En jezelf met een tosti... Heerlijk he? genieten van kleine dingen. Fijn dat je collega's je eerder naar huis laten gaan. Geeft een goed gevoel nietwaar. Tja mijn tennisarm is heel vervelend, maar werk er mee. Heb zo'n band voor om mijn onderarm, maar ik vind het niet echt werken. Er is ook niks aan te doen dus domweg afwachten tot het weer over is. Kan een paar maandjes duren en ik doe gewoon wat ik kan, maar probeer het wel te ontzien. Vorige keer kreeg ik ontstekingsremmers (ook om te smeren) maar daar krijg ik ontzettende maagklachten van dus gewoon zonder medicatie deze keer. Het is nog wel te doen, het is niet zo dat ik niks meer kan vasthouden of beetpakken. Krachtzetten enzo is rottig, maar gelukkig hebben we nu een bewonersgroep die meer begeleiding nodig heeft dan verzorging dus dat scheelt de helft.

De poezen zijn tijdens de verhuizing bij mijn schoonouders geweest en ze zijn zulke onzekere beestjes heb ik nu ontdekt. Ze zijn net zo aan ons gehecht dan wij aan hun. Op zo'n moment besef je weer even hoeveel de beestjes voor me betekenen. Nu wij er de hele tijd bijzijn zijn ze al weer wat ondernemender en ze hebben ook bij ons op de kamer mogen slapen vanacht, mijn vriend is allergisch dus dat doen we niet altijd.

Vandaag nog de laatste dingen doen in ons oude huisje, zodat we vrijdag alleen nog de inspectie hebben en de overdracht. Straks de bus die we gehuurd hebben terugbrengen, tandarts en naar de aannemer. Druk druk druk, daarna is het hopelijk weer een beetje rustiger. Kan ik me weer gaan richten op mijn cryootje. Ik hoop dat ze mooi ontdooien, ze zitten per 2 in een rietje dus als alles goed verloopt hebben we nog 3 kansjes.

Geplaatst

he Witje, ja...dat hadden onze poezen ook...die waren na de verhuizing ook zo schuchter als maar wat en schrokken zelfs ervan als we al de trap opliepen, want in onze vorige woning (flatje) hadden we geen trap...ze lagen dan ook bijna iedere dag onder de bank...en wij ze maar lokken met brokken, en op een gegeven ogenblik kwamen ze er dan ook uit eigen beweging onder uit en nu...nu zijn ze niet meer te houden...hahahaha...

wel balen van je tennisarm, maar gelukkig dat je er nog iets mee kunt doen...succes vrijdag met de laatste inspectie!!

nog 3 kansjes, dat is mooi!!!

Esther, je zit waarschijnlijk nu al in de auto op weg naar je 3e fm...hoop dat je een goeie echo hebt en dat je snel te horen krijgt, wanneer de punctie en tp is!! duim voor je!!!

met zijn 3-tjes in het huwelijksbootje stappen zou idd geweldig zijn...mijn vriend hikt echter tegen het financiële plaatje aan, maar heb hem al gezegd dat je het jezelf zo duur kunt maken als je zelf wilt, snap hem ook wel, want we hebben het een tijd lang financieel niet breed gehad en nu komen we er dan eindelijk weer een beetje bovenop...zijn vorige baas betaalde hem namelijk niet altijd zijn salaris, waardoor ik uiteindelijk alles moest betalen. Hij is nu gelukkig weg bij die eikel, maar helaas kunnen we naar het geld fluiten...en eerlijk gezegd, zijn we ook blij dat we van hem af zijn...het bedrijf loopt niet goed, hij kan zelfs de alimentatie voor zijn kind niet op tijd betalen, maar gaat wel feesten ieder weekend...maar goed...dat is negatieve energie en die hebben we hier niet nodig...

met het shaken gaat het nog goed...morgen weer een meetmoment en ben in gewicht nu 2 kg kwijt en in cm's gemiddeld 2-3 cm...toch wel goed van mezelf...hihihi...

Babeth...veel plezier bij de kraamvisite...altijd leuk met een oud klasgenootje...heb ook nog af en toe contact met mijn oude klasgenootjes...en we zijn al jaren een reünie aan het organiseren, maar het komt er gewoon niet van..hihi...

Hoe gaat ie met het spuiten??? heb jij nu 2 keer een spuit op een dag moeten zetten of heb ik dat gewoon verkeerd gelezen??? jij volgt dus het korte protocol neem ik aan?

Mart hoe gaat ie met jou???

Nel…over een paar daagjes naar de anesthesist…ben je zenuwachtig hiervoor?? Wel heel erg fijn dat ze nu die cyste gaan weghalen…mss heb ik dat gemist, maar waarvoor moet je dochtertje geopereerd worden (als je dat wilt delen tenminste!)…een paar moeilijke en spannende weken, maar je weet…wij zijn er voor je meid!!!

en Ursula...hoe gaat 't met jou? moet even teruglezen wat er ook alweer allemaal bij jullie speelt op dit moment...sorry...spiekbriefje nog niet bij de hand genomen...hihi...kom ik later op terug!

Caroline…wanneer mocht jij nu beginnen? Half november toch?

Spaatje...en met jou??? In je onderschrift schrijf je dat jullie zo goed als gaan stoppen...sterkte met het nemen van de beslissing…

Rubster???? idem dito???

heb ik nu iedereen gehad? sylvie...ben je al wat vocht kwijt??? moet je nog steeds zo veel naar de wc? fijn dat ook jij een leuke onjaardag hebt gehad!!! volgens mij heeft iedereen dit wel gehad...hihihi

er komt weer werk aan, dus ik moet er weer vandoor...

fijne dag vandaag en tot later!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb ontzettende last van opvliegers.

Had zaterdag met de drumband sinterklaasoptreden en iedereen had het koud. Ik wilde het liefst in mijn T-shirt lopen.

Verder kreeg ik een compliment met de vraag of ik een ander uniform jasje had gepakt. Hij zat zo ruim. Dat vond ik ook, maar voor mijn borstpartij heb ik hem nodig voor mijn buik dus niet meer. Ik ben dus best blij dat iemand het eindelijk ziet.

Ook al is de behoefte naar zoet erg groot, doe mijn best om het niet te doen. Lukt niet echt altijd.

Zeker met de lucrin niet. Maar nog geen doorbraak bloedingen gehad.

Nico, leuk dat jullie gaan trouwen zeg!!

Henne, ik vind het zo knap van je dat je zo positief blijft. De foetus had bij mij ook geen zin om eruit te komen. Dus ook curetage gehad. ik herkende het zelf als een lichaam die niet doet wat hij moet doen. Er is iets in je lichaam wat er niet meer hoort (helaas) en het wordt niet opgeruimd door dat zelfde lichaam. Heel veel sterkte dinsdag. Zal aan je denken.

Esther, succes bij de FM. Hoop dat ze goed gegroeid zijn.

Witje, herkenbaar van de katten. Heb er nu 1 van 9 maanden en die wil graag naar buiten, maar ze is een beetje langharig en best mooi ondanks dat ze maar 1 oogje heeft. Wil haar tot het voorjaar binnen houden, dat neemt ze niet in dank af hoor. Maar eten, als een beer. Net of ze nooit genoeg heeft.

Voor alle meiden die ik ben vergeten heel veel succes.

Verder wil ik graag weten hoe dat boek heet van Zita West. Misschien heb ik er ook heel veel aan.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

hoi meiden

nog even online voordat ik zo van huis ga.

Nico, inderdaad, je kunt een bruiloft zo duur maken als je zelf wilt, aan bepaalde kosten ontkom je helaas niet maar net als de kleding, lingeris, schoeisel, feest, receptie, je hebt het gelukkig zelf in de hand. ik spuit inderdaad 2x per dag ´s morgens en ´s avonds 150 eenheden. ik ben erg benieuwd donderdag bij de eerste fm.

Dat van het organiseren van een reünie herken ik wel, er komt zoveel bij kijken! afgelopen oktober was er een reünie van de middelbare school, ik had er echt geen zin in, darbij heb ik nog contact met enkele dus dat scheelt ook wel weer.

Esther, jij hebt vandaag weer een meting he, heel veel succes, wie weet woensdag de punctie!? Fijn te lezen dat je je plekje weer hebt gevonden op het forum, jeetje, ik kan me nog erg goed herinneren dat jij vorig jaar afscheid nam, het maakte veel indruk op me: het feit dat er iemand stopt, dat was mijn grote angst.....Maar helemaal terug en hoe, super!!! heel veel succes!

Henne, ik denk niet dat het kwaad kan dat je met deze termijn nog met jullie kleine in de buik rond loopt, anders had het ziekenhuis wel ingegrepen. Het zou inderdaad erg mooi zijn als het spontaan zou komen maar ik weet niet wanneer men daar wel of niet voor gaat.Ik weet dat de vrouw van mijn collega ooit nog 2 weken doorgeleopen heeft, toen pas werd ze gecurreteerd.

Ik wens je veel sterkte en succes morgen, het zal ook weer een heftige dag zijn, sterkte saampjes!

Rubster, wat goed dat je ook van het zoet kan afblijven! wat betreft de boeke van Zita West, ik heb er 2: de nederlandstalige: Vruchtbaarheid en zwanger worden ISBN 904301060 en de engelse (zeer uitgebreide) versie: fertility and assised conception isbn 9780091929343

ik ben er gauw vandoor!

liefs

Babeth

Geplaatst

Esther, ik denk dat de vrienden / kennissen van wie de reacties tegen zouden vallen in de loop van de jaren al door de mand zijn gevallen. We merkten wel dat sommige mensen er wat moeite mee hadden dat we het voor de 12 weken vertelden, die reageren nu ook wat terughoudender. Kennelijk zijn er toch nog steeds mensen die of niet willen weten dat het fout kan gaan of zich daar wat voor schamen ofzo, ik weet het niet. Geeft ook niet, de meeste reacties zijn hartverwarmend en sterken ons om vooral door te gaan.

Sandra, het is best snel hoor de curettage. Donderdag was de echo, vrijdag is de operatie geregeld. Maar er zit natuurlijk wel een weekend tussen. Ik denk dat dit echt zo snel mogelijk was en vind het goed zo. Een of twee dagen eerder was ook oke geweest, maar langer moet het niet gaan duren. Het gevoel van afscheid nemen hebben we niet meer, de laatste echo en het gesprek vrijdag waren goed wat dat betreft. Eraan wennen....voor mij was het geen verassing of schok. Ik denk dat ze misschien toch een dag of twee afwachten of het niet spontaan op gang komt, maar tot nu toe lijkt het daar niet op. Rubster ik zie het ergens ook als een teken dat het niet aan mijn lijf ligt, dat wil wel, maar echt aan het embryo. Zie het nog niet als falen op dit moment, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Nico, wij zijn getrouwd met een heel klein budget. Mijn man zat in de ww en ik werk parttime en we hadden geen idee hoe lang we het met ons spaargeld uit moesten zingen (terwijl we ook nog een icsi gingen betalen). De eerste begroting kwam op 10.000 euro, dat hadden we bij lange na niet dus toen zijn we gaan schrappen. We hebben onze eigen auto gebruikt, dat is een mooie zwarte bmw dus waarom iets duurs huren? We hebben ook vrienden met een oude creme mercedes, dus dat zou een andere optie zijn geweest. Ik was toch al niet erg van de trouw-trouwjurken of wit, dus ik ben gaan zoeken in avondjurken. Oke, ik heb dure schoenen gekocht, maar de jurk was inclusief vermaken nog geen 500 euro. Mijn man draagt dagelijks pakken dus hij heeft een mooi linnen zomerpak gedragen dat hij al had, nieuw overhemd en das erbij en klaar. We hebben een kleine groep daggasten gekozen en verder alleen een receptie gedaan van twee uur met gewone doodnormale hapjes, geen buffetten, garnalen, sushi etc. Ook hebben we geen taart genomen, ik mag een heleboel niet, mijn man houdt er niet van. We hebben met de daggasten een bbq gehad met daarna een toetjesbuffet ipv taart. Omdat we geen feest hebben gegeven maar een receptie is het drankgebruik erg binnen de perken gebleven en hoewel ik het eerst jammer vond, was ik achteraf heel blij. Het is een doodvermoeiende dag en we waren heel erg blij toen we savonds om tien uur samen om de bank zaten na te genieten. Oh ja, huwelijksnacht in een hotel hebben we ook niet gedaan. Ten eerste moest ik gaan prikken, ten tweede is dat zo idioot duur, dan gaan we liever nog eens een weekendje naar Milaan ofzo als we weer wat meer armslag hebben. Decoratie heb ik zelf gemaakt met bloemen van de markt en potjes van de IKEA, dit waren gelijk de give aways voor de daggasten. Corsages voor de gasten hebben we niet gedaan, ook geen dure bedankjes (zakjes met hartvormige pepermuntjes). Het enige waar we eigenlijk niet op bezuinigd hebben is de fotograaf. Hij/zij maakt de herinnering van jouw dag en die moet goed zijn. Wat ik maar wil zeggen: als je prioriteiten stelt en eens nadenkt over wat je écht belangrijk vindt, dan kun je een heleboel geld besparen. Onze ervaring had met een dure oldtimer, enorme jurk, dure taart en groot feest niet mooier kunnen zijn. Niet dat het op die manier niet léuk is (had het best gewild als geld geen rol speelde), maar het is niet nódig. Als je interesse hebt in wat leuke links dan moet je het zeggen, heb m'n favorieten nog niet opgeruimd ;-)

Rubster dit is het boek van Zita West: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/zita-west-s-guide-to-fertility-and-assisted-conception/1001004007113870/index.html

Zo, maandag....ik ga niet werken vandaag, dat trek ik toch emotioneel niet, kan me niet echt concentreren. Mijn man is wel de hele dag weg, merk wel dat het alleen moeilijker is dan samen. Ga zo dus maar rustig even wat boodschappen in huis halen, de strijk wegwerken en dat soort leuke dingen. De dag doorkomen en niet aan morgen denken.

Geplaatst

Nico ik vind het steeds ongelofelijk hoe jij alles bijhoudt, ook zonder spiekbriefje, ik doe het je niet na.

Ik ga starten zodra ik ongesteld word, verwacht het donderdag maar je weet het nooit, zeker niet als je er op zit te wachten.

Henne, ik wil jou vast heel veel sterkte wensen!!

Geplaatst

Henne, wil je heel veel succes wensen morgen. Ik denk aan je en in mijn hoofd vorm ik zinnen die ik aan je kan schrijven op dit forum maar als ik ze dan op dit scherm zie staan lijken ze zo verkeerd. Wat goed dat je het gevoel hebt dat je moeder wordt. Raar he maar op de een of andere manier ben ik daar ook van overtuigd. Eigenlijk mag je dat niet zeggen, het is immers nergens op gebaseerd, maar ik heb het gevoel dat het goed gaat komen voor jullie.

Nico, hmm muffins, nee, iemand was witte en bruine chocomousse aan het maken. Maar ik ben na het lezen van dit topic behoorlijk door de mangel gehaald, aardbeienbavarois, tosti's, chocolaatjes. En als ik uit het raam kijk zie ik besneeuwde roomtoppen aan de overkant van het dal waardoor ik zin krijg in vanilleijsjes. Nico, bij mij speelt er niets (behalve een klein meisje op haar speelkleedje), we moeten nog een besluit nemen of we opgaan voor een brusje maar ik ben in de wacht gezet, eerst een paar regelmatige menstruaties. Ben nog steeds niet echt ongi geworden na mijn zwangerschap dus dit zal even duren. Wij zijn ook getrouwd met een klein budget, niet vanwege het geld maar vanwege dat het beter bij ons paste. We zijn echte buitenmensen en hebben de dag gevierd met een wandeling en een picknick op de veluwe. De kinderen konden lekker ravotten. Mijn zus had de taart gemaakt want ze heeft als hobby baksels maken en vond het super om hiervoor gevraagd te worden. We zijn niet meer op huwelijksreis geweest, twee weken na de bruiloft zijn we geemigreerd en dat was genoeg grote reis.

Babeth, wat fijn dat de cyste weg is. Dan was het toch waarschijnlijk van de cyste dat je die bloeding had.

Esther, ik hoop dat er nog een paar follikels zijn bij gekomen!

Ik ben ook niet zo goed in alles onthouden als nico....

Sandra, het viel me op dat je schrijft 'ik heb het gevoel van me willen binden wel heel erg als onze poging weer is mislukt.'. Wat is dat nou?? Hoezo weer is mislukt? Jullie hebben zes eskimotjes die hopelijk heel graag bij jullie willen wonen. Hoop houden meis!

Geplaatst

oja...klopt...het was witte en bruine chocomousse...ja...ze hebben een paar heerlijke etenswaren hierbij voorbij laten komen...mjam mjam...en ik maar extra veel thermojetics thee aan het drinken...

en dat onthouden...moet nogal veel onthouden voor mijn werk en ook toen mijn collega/beste vriendin zwanger was, heb ik heel veel voor haar onthouden..nu nog steeds..hahahaha...maar ik merk dat ik nu ook langzaam aan steekjes laat vallen..

Caroline, klopt...bij jou was het nu nog stil idd...dat je moest wachten idd...ik wacht gezellig met je mee...en intussen kun je lekker genieten van je meisje! waar woon je nu dan als je al besneeuwde bergtoppen ziet als je uit het raam kijkt? zwitserland? Italië? Oostenrijk??? kennissen van ons zijn ook geëmigreerd...naar Italië...

mijn vriend is vanochtend bij de huisarts geweest en het blijkt dat hij dus helemaal stijf is...toen hij nog op het dak werkte, was hij continue in beweging. hij is vanaf september vorig ziek thuis geweest vanwege zijn rug en is nu sinds medio april weer aan het werk (niet meer als dakdekker), maar nu zijn zijn spieren dus helemaal stijf en hij beweegt ook nog eens verkeerd...en aangezien hij uitzendkracht is, kan hij niet zomaar zeggen...ik heb last van mijn rug, kan niet goed werken, want dan is het voorbij en zoeken ze iemand anders voor hem...dus ga toch proberen op hem in te praten dat hij dan maar 1 of 2 keer nog naar de fysio moet gaan/kan gaan zodat die zijn spieren wat losser kan maken. En hij moet (op doktersadvies) meer gaan bewegen (wandelen, oefeningen thuis doen, sporten)...we hebben het er straks nog een keer over als hij thuis is van zijn werk...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik was het van de mousse, was weer overheerlijk, sorry.....

Nico wat vervelend van je vriend. Masseren schijnt ook goed te zijn om alle werkspieren weer los te maken. Niets zo erg als je lichaam niet mee wil.

Mart en Babeth beide weer aan het spuiten. Als het meezit worden de pil klachten nu minder. Ik hoop het voor jullie.

Esther hoe gaat het met jou, vandaag geloof ik weer een echo. En je bent je oma aan het vermaken, proberen van een moeilijk situatie een leuke toveren te maken.

Sandra nog steeds op tuinstoelen met katten die stress hebben. Wel fijn dat je bouw doorgaat. Arme katten :-) maar dat zal nog wel even duren. Hoe oud zijn ze?

Ursela uitzicht op vanilleijsjes, euh besneeuwde bergtoppen, waar een mens wel niet aan kan denken. Kan hier niets zien wat ik in eten kan omzetten.

Wel honger hier!

Geplaatst

wahaa ik krijg trek van al die lekkere dingen!!!!

Henne, ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen, willen jullie nog laten bekijken wat het geslacht is van jullie hummeltje, kan zijn dat ze het kunnen zien.in ieder geval erg veel sterkte!!!!

Ursela, dat vanilleijs klinkt ook erg lekker...ongeacht of er sneeuw ligt haha

Sylvie, de klachten van de pil zijn nu wel over, of worden onderdrukt door het stimuleren maar het gaat goed nu, voel me wel stabiel.

Esther, hoe was de echo vandaag? is er al een datum van de punctie gepland?

Nico, wat ellendig van je vriend....misschien een warm bad en samen met jou gaan spinnen? had ie mee moeten doen met die marathon laatst.....

Sandra, wat sneu van je katten, wij hebben ene stressloze kat en een stresskip tot en met, tijdens de verbouwing in ons vorige huis leek het dat ze blaasontstekeing had,ik bellen met de dierenarts en toen ze hoorde van de verbouwing zei ze al dat dat de oorzaak was, inderdaad, na 2 dagen (toen ze wat gewend was aan de verbouwing) toen ging het weer goed, arm dier.Succes ermee!!!

Ik had vandaag een vrije dag, ben met een goed vriendin en haar zoontje van 2 bij een oude klasgenoot op kraamvisite geweest, het ging erg goed gelukkig. Ook toen ik de kleine vasthield. Tuurlijk dacht ik eraan dat ik graag Lars en Nick in die omstandigheden in mijn armen had gehad maar toch werd ik niet emotioneel. Ik ben er erg blij om! Ze waren wel wat verbaasd maar ik heb het al eerder ervaren met ons buurmeisje kort na de crematie, hoet komt echt omdat wij onze kinderen echt gezien hebben en geen enkele andere baby lijkt op onze jongens.

Verder heeft mijn man vandaag zijn wortelkanaalbehandeling gehad, gelukkig, wat heeft hij pijn gehad zeg! Gelukkig gaat het al beter.

Sylvie, hoe gata het met jou, zit jij alweer wat beter in je vel?

liefs

Babeth

Geplaatst

Uhm Nico... je laat helaas een steekje vallen... het is Ursela en die woont in Noorwegen... Zou best leuk zijn als ik besneeuwde bergen in mijn achteruin had maar helaas, een klein stukje grond en een heg is waar ik tegenaan kijk.

Caroline

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden