Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier gaat het een stuk beter

Goede opmerking over het geslacht, dat kunnen ze zien. Misschien wel iets om over na te denken Henne.

Nogmaals sterkte morgen Henn.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden, we laten niet naar het geslacht ofzo kijken. Ook willen we het vruchtje niet zien of meenemen. Voor ons was het nog niet in die zin echt en kindje dat we er op die manier afscheid van willen nemen. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar het was nog wat afstandelijk, nog niet echt van ons. En het is makkelijker als we die afstand nu houden, dan wanneer we het opeens zo heel echt en dichtbij laten komen nu het over is...... Misschien moeilijk te begrijpen, zeker moeilijk te omschrijven.....

Ik kruip in bed, hoop dat morgen heel snel voorbij is.

Liefs,

Henne

Geplaatst

He henne...

Ik geloof dat ik wel een klein beetje begrijp wat je bedoelt. Belangrijkste is dat jullie het helemaal doen op de manier die voor jullie goed voelt.

Ik hoop dat je vannacht kan slapen en voor morgen...heel veel sterkte.

liefs esther

Geplaatst

Hé meiden.

Even kort...ben gesloopt na vandaag.

Woensdag de punctie...ben nu de uren aan het aftellen tot 23.00. Dan de pregnyl spuiten en maffen.

Reageer morgen uitgebreider.

Geplaatst

hai Henne

helemaal goed als jullie het op deze manier doen! het zou alleen jammer zijn als je er achteraf spijt van zou hebben natuurlijk maar jullie kiezen er bewust voor nadat jullie op de hoogte waren van de mogelijkheden, dan is het helemaal goed toch?

Veel sterkte morgen, ook voor je man!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ursulla ik bedoelde dat ik het gevoel van me willen binden door trouwen extra sterk had na het mislukken van elke tp. Had het niet zo duidelijk omschreven. We hebben idd nog 6 emmy's dus als alles meezit nog 3 tp's.

Henne heel veel sterkte samen met je man morgen en de tijd erna, ik begrijp ook wat je opschrijft. Het belangrijkste is dat jullie je eigen gevoel volgen in het verwerken hiervan. Iedereen doet dat op zijn eigen manier.

Oh al die lekkere dingen die voorbij komen, krijg er ook honger van..............

Vandaag veel gedaan, opties voor nieuwe woning besproken. Daarna de badkamer, toilet en keuken geregeld. Nu is het voorlopig afwachten en genieten van de bouw..............

Esther woensdag de punctie, spannend. De laatste spuit vanavond heelijk nietwaar?????

Babeth die katten van ons hebben hun plekje al weer gevonden hoor. Onze kleine meid (2.7 kg) is bijna 11 jaar en onze grote vriend (8.5 kg) is eind dit jaar 4 jaar. En het is pas over ruim een jaar dat we opnieuw gaan verhuizen dus hebben ze tijd genoeg om bij te komen van hun logeerpartij.

Slaap lekker allemaal en tot morgen!!!!!

Geplaatst

Zo eindelijk weer een verhaaltje van mijn kant. Ik ben net terug van mijn werk.

Henne, ik hoop dat je een goede nacht hebt en heel veel sterkte voor morgen. Doe het allemaal op je eigen manier en blijf bij je eigen gevoel, dan kan het niet verkeerd zijn. En ik snap wat je bedoeld.

Ursela lekker aan het dromen over ijs in een besneeuwde omgeving, heerlijk! En Esther woensdag de punctie. De pregnyl zit er nu in en nu even niets tot woensdag. Zijn er mooie follikels gezien? of heb ik daar over heen gelezen? Een aantal meiden aan het spuiten ofwel om te stimuleren ofwel de lucrin. Allemaal heftig spul. Succes ermee! Nico, wat rot voor je vriend. Zelf heb ik erg veel baat bij sportmassages. Van de stress zat ik behoorlijk vast, maar voel me nu al wat soepeler in mijn vel.

Morgen moet ik me melden bij de anesthesist. Ik hoop dat ik dan een datum hoor.

Ook hier veel drukte gehad. Veel late diensten die behoorlijk druk zijn. En zaterdag een aftervrijgezellendag gehouden bij een vriendin. Ze is 5 maanden geleden getrouwd, en nu met alle meiden van de vrijgezellendag lekker bij elkaar kletsen, foto's kijken en stamppotbuffet eten. Erg gezellig. Helaas wel de 5e avond op rij dat ik niet thuis was. Dus thuisfront was er niet zo blij mee. Maar geeft wel lekker afleiding. Zaterdag ook naar de intocht geweest van sinterklaas. Mijn dochter vond het allemaal maar eng en spannend. Wilde erg graag naar huis.

Nico vroeg het geloof ik. Maar mijn dochter wordt aan haar handje geopereerd. Zij is geboren met een defect aan haar linker arm. Haar onderarm is iets kleiner dan haar rechter arm. Aan haar linker hand heeft ze geen pink en ook minder middenhandsbeentjes. Haar middelvinger en ringvinger waren helemaal vergroeid met elkaar. Toen ze 13 maanden was is ze geopereerd om er 2 losse vingers van te maken met een eigen nagel. Dat is redelijk goed gelukt. Ze moet nu omdat haar middelvinger krom naar buiten groeit, dus niet recht omhoog maar in een bocht van ongeveer 45 graden. Ook krijg ze weer een huidtransplantatie en mogelijk dat ze extra banden en pezen gaan maken voor meer beweeglijkheid in haar vingers. Het is allemaal weer spannend hoe het gaat worden.

Ik ga nu lekker slapen, straks gaat de wekker weer om 7 uur.

Geplaatst

Nel je hebt een drukke periode achter de rug. Succes bij de anesthesist en dat je idd een datum hoort, dan kan je weer ergens naar toewerken.

Ik hoop dat de operatie bij je kleine meisje goed lukt en dat ze er iets heel moois van maken waar ze weer meer mee kan doen. Drukke spannende tijden voor jullie. Als je weer eens een avondje samen hebt met je thuisfront lekker samen wat leuks doen.

Henne mijn gedachten zijn bij jullie vandaag.......

Straks even oppassen op de petekindjes. Mama heeft een echo, ze gaan op voor een brusje voor de twins. Ze loopt weer ongeveer een week op ons voor. Eerst met de verse poging die helaas mislukt is en nu ook weer met de cryo. Hopelijk zijn we straks samen zwanger...... Zij van de 3e en ik van de 1e!!! Zou wel een mooi uiteinde van het jaar zijn....

Liefs

Geplaatst

Nico die steekjes laat vallen...dat kan natuurlijk niet...hahaha...

Caroline...misschien als je de heg in een bergvorm snoeit en dan met nepsneeuw bedekt...lijkt het toch een beetje op Noorwegen..hihihi...nee grapje...ik heb het nu opgeslagen...ursela in het bergachtige Noorwegen, jij in ons vlakkere Nederland...

Henne...ik ben in gedachten bij je...heel veel sterkte vandaag, voor jou en ook voor je man...als de beslissing om het geslacht niet te zien goed voor jullie aanvoelt, dan moeten jullie dit ook zeker doen... sterkte!

Esther...woensdag de punctie...gisteren dus de pregnyl erin gezet en vandaag een heerlijke spuitloze dag...geniet ervan! en veel succes morgen met de punctie...waren er nog meer follikels bijgekomen?

Nel, dank je wel voor je uitleg. Dan hoop ik van ganser harte dat de operatie goed gaat lukken en dat het er mooi komt uit te zien! sterkte! en succes morgen bij de anesthesist!

ik herken dat, veel weg van het thuisfront...probeer er nu wel meer rekening mee te houden, maar af en toe lukt het gewoon niet...laat het hem wel altijd al ver vantevoren weten en ik probeer nu zoveel mogelijk in te plannen als hij middagdienst heeft...dan is hij er 's avonds toch niet...hahahaha...

Babeth, wat mooi dat het zo goed gegaan is bij de kraamvisite! volgend jaar komt men bij jullie op kraamvisite!!! en beterschap voor je man! lijkt me niet prettig een wortelkanaalbehandeling...brrr...

Sylvie, fijn om te lezen dat je je weer wat beter voelt!! hou dat gevoel vast!!!

Mart? druk met werken?

Gisteren een hele fijne reikibehandeling gehad...voelde me weer als herboren.

Merkte dat ik een bobbel vanuit mijn hals richting mijn keel omhoog voelde gaan, dus er zit nog iets van emotie dat er eigenlijk uit wil...misschien dat ik daarom ook met een beetje keelpijn opstond...

vanavond weer meting voor de herbalife...en ga ook nog een zumbalesje meedoen...moet een nummer nog even goed instuderen, dan kan ik dat namelijk geven...ben benieuwd, want ik krijg een pasje niet echt onder de knie...en dat stoort me...hahahaha...

wens jullie een fijne dag en tot later!

liefs,

Nico

Geplaatst

Henne is snap ook wat je bedoelt, ik vind het persoonlijk jammer dat wij niet over die mogelijkheid hebben kunnen denken.

Waarschijnlijk hadden wij er ook niets mee gedaan maar nu heb je de keuze.

Nel wat een toestanden met je dochtertje, wel fijn dat ze voortaan zoveel kunnen met operaties maar toch, het is je kleine meid dus dat zal wel een impact hebben.

Nico weer een reiki behandeling en zumbalessen, herbalife meid wat ben je toch goed bezig zeg. Ik voel me geinspireerd en ga deze snel de dietiste bellen voor een afspraak.

Esther morgen de punctie, gaat toch snel op een keer zeg, voor mijn gevoel dan. Hoe laat mag je morgen, in de ochtend?

Mart heeft het volgens mij erg druk met dubbele werkdruk, pas je goed opjezelf!

Sandra dus jullie hebben nu ook al spullen uitgezocht voor je nieuwbouw huis, over een jaar weer verhuizen, kunnen ze idd genieten van een lange logeerpartij.

Geplaatst

Hallo dames

Nico, wat doet zo'n reiki behandeling met je? Ontspannen ofzo. heb me er nooit in verdiept.

Mart, denk je een beetje aan jezelf!!

Sandra, een jaar lang rust voor de katjes lekker en dan eindelijk naar het nieuwe huis...

Nel, wat mooi dat ze dat allemaal kunnen repareren, maar voor zo'n klein kindje een enorme stress en voor de ouders net zo denk ik....

Babeth, knap dat je op kraamvisite bent geweest hoor. Ik zou dat niet zo makkelijk meer kunnen.

Caroline, Blijven dromen van die bergtoppen met sneeuw, en ursula aan het platte landschap...

Hoe is het hier... Veel opvliegers ook 's nachts wel, maar probeer er zo min mogelijk aandacht aan te schenken. Vanaf gisteravond aan diarree of wat dunnere ontlasting. En vanmorgen een doorbraakbloeding. Zegt alweer genoeg over mijn onderrug pijn. Wat baal ik zeg.. Ben zo moe als een hond. Vanavond even op de meiden van mijn vriendin passen (11 en 13)Heb beloofd het spelletje uno extreme mee te nemen. Wordt weer een gezellige avond. Zal wat extra paracetamol innemen.

Gisteravond ook al 2 genomen en zometeen ook maar weer twee. Anders hou ik het dus niet vol.

Dacht dat ik minder last zal hebben van buikpijn met lucrin, maar dat is in mijn geval dus niet zo. Het zijn waarschijnlijk de bijwerkingen.

Henne, in gedachte ben ik bij je. Waarschijnlijk lig je alleen op een kamertje. Dit doen ze voor je emoties. Althans bij ons wel. Ik vond het verschrikkelijk zo alleen te liggen. Geen aanspraak helemaal niets. Sterkte meid het is niet niks!!!

Ik wens iedereen een fijne zonnige dag toe (hier schijnt de zon nu namelijk)

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hoi meiden,

Nico...heerlijk dat je baat hebt bij reiki! Fijn hoor.

Rubster...wat ellendig die opvliegers en die moeheid. is dit de eerste keer dat je lucrin gebruikt?

Henne...wat een rotidee dat jij nu zo'n nare dag hebt. Sterkte meid!

Hier schijnt het zonnetje ook. Ik ga vanmiddag even lekker naar een vriendin. Morgen de punctie.

Geplaatst

Yep alleen de ovu testen..... Heerlijk zonder hormonen. Pregnyl wordt alleen gezet, zodat de tp goed gepland kan worden volgens mij. In eigen cyclus is heerlijk.

Liefs

Geplaatst

Ja klopt, ik kon toen kiezen tussen testen of Pregnyl, ik heb Pregnyl gekozen maar dat is ook een stukje bijgeloof, ben altijd bang dat de planning misgaat.

Maar zo zonder hormonen is idd heerlijk.

Geplaatst

Beetje gekke vraag misschien maar ik heb sinds twee weken zulke zere borsten. Ik kan er niet op liggen of b.v. onder de douche doet het ook echt zeer. Ik heb dit nooit. Zou dit van de puregon zijn? Ik heb dit ook niet tijdens eerdere behandelingen gehad.

Gisteravond toen ik de pregnyl moest spuiten dacht ik...zal ik toch voor de zekerheid niet een test doen? Tegelijkertijd baal ik dan zo van mezelf...haal je toch niet van alles in het hoofd. Bah.

Geplaatst

Esther klinkt idd als bijwerking, maar hoop heb je altijd........ als je lichaam dit soort signalen geeft. Om gek van te worden. Succes morgen met de punctie!!!!!! Hoop op een mooie oogst!!!

Liefs

Geplaatst

Esther, heel veel succes morgen met de punctie!!!

ik had van de puregon ook gevoelige borsten. Heb het toevallig nu ook weer af en toe...dus mijn hoop gaat toch weer omhoog...maar moet nog een week wachten...zucht...

Sandra...lekker zeg...zonder hormonen en in je eigen cyclus...ik zal me er eens in verdiepen hoe dat dan te werk gaat...heb zelf nog geen cryo-tp mogen meemaken...ik weet wel dat ik deze keer bij de tp ga vragen wat de kwaliteit van de embryo's precies is...wil niet weer hetzelfde meemaken als de vorige keren...dat je denkt dat je goeie kwaliteit embryo's teruggeplaatst hebt en het blijkt er eentje van gemiddelde en eentje van matige kwaliteit te zijn...

Henne...ik hoop dat het toch enigszins is meegevallen vandaag...neem lekker de tijd om bij te komen, om het te verwerken (ook al had je al eerder het gevoel dat het niet goed zat) en om het een plekje te geven...dikke knuffel voor jou!!!

ook voor de anderen hier trouwens...jullie zijn allemaal kanjers!!!

Tijdens een reikibehandeling krijg ik via de handen van degene die mij de reiki geeft (worden op plaatsen gelegd die met name overeenkomen met de zeven chakra's) op of vlak boven uw lichaam, waarna de Reiki-energie door de handen van de behandelaar gaat stromen en vervolgens haar weg vindt in uw lichaam.

Je kunt er rustig/ontspannen van worden en soms kan het zelfs helend werken. Mijn doel is voornamelijk om tot rust te komen en evt. blokkades op te heffen die storend kunnen zijn voor een ivf.

Sommigen vinden dit te zweverig en gaan voor acupunctuur of iets anders...ieder zijn eigen keuze natuurlijk...ik heb zelfs ook nog de dag voordat ik de punctie heb een thaise voetreflexmassage...schijnt dat de baarmoeder hier ook schoon van wordt...baat het niet, schaadt het niet ...ik heb er dan wel voor mijn gevoel alles aan gedaan om deze ivf zo goed mogelijk af te ronden/door te komen/etc...

girls...ik ga jullie nu even verlaten...ga lekker naar huis, nadat ik nog even bij de Duitse Lidl ben gestopt om laarzen te kopen...hihihi..voor 20 euro kan ik ze niet laten liggen...en best goeie kwaliteit...

tot laterzzzzzzzzzzz,

liefs,

Nico

Geplaatst

Sorry sorry.

Even te weinig tijd gehad om me goed in te lezen en te reageren.

Chaos op het werk en vriendje vandaag jarig (vieren we a.s. zaterdag).

@ Esther, heel veel succes morgen met je punctie. Hopelijk is het niet te pijnlijk!

@ Henne, vandaag heb je een vervelende dag gehad. Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan. Ik heb aan je gedacht!

Het spuiten van de lucrin gaat me weer makkelijk af. Alsof het nooit anders is geweest:-( Het is alleen wel een beetje gevoelig. Moet een extra zetje geven om door m'n vel heen te komen.

Ben nog steeds wel chagerijnig en emotioneel, maar morgen de laatste pil gelukkig. Misschien wordt het dan wat beter.

Verder heb ik een afspraak gemaakt voor een totale ontspanningsmassage (een beetje reiki, shiatsu, rugmassage, hoofmassage en voetmassages). Degene die het bij me gaat doen, raadde me aan om verder eerst niet teveel te doen.

Ze wil niet teveel drukpunten behandelen omdat ze dan bang is dat het nu in deze fase van de behandeling m'n hormoonhuishouding juist zal verstoren. En dat is nu juist de bedoeling niet!!!

Wel heel eerlijk van haar.

Daarnaast heeft ze me vooral alvast meegegeven zoveel mogelijk positief te denken, evt. briefjes ophangen in het huis waarop staat "ik ben het waard om te ontvangen". Ik moet me dus meer ontvankelijk proberen op te stellen, omdat de negatieve gedachte veel kan beïnvloeden.

Moeilijk, maar ik ga het zeker proberen.

Ook heb ik een afspraak gemaakt met de osteopaat. Zal 's zien wat hij voor me kan betekenen. Ook al zou het alleen al m'n rug een eind op weg helpen.

Nou, zo eerst maar weer even.

Ik zal vanaf nu weer proberen... iedereen een beetje bij te houden, maar het valt me niet mee momenteel:-)

Geplaatst

Dank je mart. Komt helemaal goed. Ik heb eigenlijk nooit hele vervelende puncties gehad, voel het wel hoor maar ik vind het te doen.

En wat dat bijhouden van al het reilen en zeilen hier...geeft niks meid. Eerst aan jezelf denken nu. Ik hoop voor je dat je je wat prettiger gaat voelen als je klaar bent met de pil. Was het korte protocol geen optie voor jou?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden