Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther, heb er de laatste keer naar gevraagd, maar zij geloven erin dat er door het volledig stil leggen van de cyclus d.m.v. de pil en lucrin dit de behandeling ten goede komt. Tja...en wie ben ik dan?

Ik durfde het deze laatste keer daarom toch niet te riskeren om nu over te stappen naar een kort protocol.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nee dat snap ik. Wel jammer, ik merk dat ik met het korte protocol zoveel minder bijwerkingen en last heb.

Ik hoop echt voor je dat het minder wordt als je stopt met de pil. Waardeloos dit!

Geplaatst

Ja is echt waardeloos.

En bijna iedereen hier op het forum volgt het korte protocol, dus het zal toch wel ergens goed voor zijn...

Nou ja, ik moet nog maar even doorzetten.

Gelukkig heb ik overdag weinig tijd om erover na te denken, maar ik merk aan alles dat ik compleet op scherp sta.

Ik moet me echt inhouden om niet als een een of andere bitch mensen de les te lezen en daarna vervolgens in tranen uit te barsten haha. Troep!

Geplaatst

Blijft het zo druk op je werk?

Ik herken wel dat opvliegerige, daar heb ik ook wel last van hoor. Maar echt dat gevoel van op scherp staan is vervelend meid. Klinkt allemaal een beetje alsof e.e.a. to much is. Kijk je wel uit dat je straks niet afgebrand thuis zit?

Geplaatst

Ja, de komende tijd blijft het zo druk helaas.

We zijn momenteel aan het fuseren met 5 gemeenten en per 1 januari moet alles draaien!

Zomaar even een opsomming voor wie het interessant vindt:

We houden in eerste instantie 5 verschillende locaties, dus de stukkenstroom/registraties etc. etc. moet helemaal opnieuw uitgedacht worden.

Alle werkzaamheden en documenten moeten voor 1 januari inelkaar geschoven zijn.

De nieuwe website moet gevuld worden, waarvan ik een van degenen ben die dit voor raad en bestuur moet doen.

Omdat ik werkzaam ben op de griffie betekent dit dat we bezig zijn met de allerlaatste raadsvergaderingen voor wat betreft de oude gemeente (paniek in de tent, want heel veel stukken moeten nog even mee).

Er moet afscheid genomen worden van de oude raad en van de burgemeesters en wethouders.

Op 24 november vinden bij ons de gemeentelijk verkiezingen plaats, dus moeten alle nieuwe raadsleden straks geïntroduceerd worden, bijgeschoold worden en voorzien worden van alles wat met raadswerk te maken heeft.

Afscheid nemen van al je oude collega's en de nieuwe collega's in een zo'n kort mogelijke tijd leren kennen en een goed team vormen

En op 3 januari is de eerste raadsvergadering, dus daarvoor moet moet ook van alles geregeld worden.

De raadszaal wordt nog verbouwd, dus het is een complete chaos daar.

Oh ja en ons eigen kantoor moet nog leeggehaald worden...

etc. etc.

Het is werkelijk waar een gigaklus en iedereen loopt momenteel behoorlijk op z'n tenen. We wisten dit natuurlijk van te voren, maar pffff, het houdt wel wat in hoor....

Geplaatst

Even kort door de bocht...maar welke piepo heeft dit tijdspad bedacht?

Dit is toch gewoon niet realistisch en niet echt personeelsvriendelijk???

Geplaatst

We zijn natuurlijk al heel lang bezig, vorig jaar november werd de herindeling een feit en daarna moest alles in gang gezet worden.

Nieuwe sollicitaties etc. etc.

Pas vanaf in augustus dit jaar zijn alle nieuwe functies bekend en konden er werkelijk werkgroepen opgestart worden.

Het is achteraf waarschijnlijk een "ietswat" te ambitieuze plan, maar volgens de geleerden onder ons, moet het kunnen....

Waarschijnlijk zitten we de eerste maand allemaal een beetje verdoofd om ons heen te kijken, niet wetende wat we precies moeten doen haha.

Ik zeg altijd maar zo, we kunnen niet meer doen dan de dagen lang zijn, maar we beginnen allemaal wel wat zenuwachtig te worden.

Geplaatst

haha...lekker nuchter mens! Heerlijk dat je het zo kunt zien.

Maareh...blijf bij mijn punt(je) dat je wel heel erg goed op jezelf moet letten nu hoor. De hele wereld kan dol worden, als jij het maar niet wordt!

Ik ben wel benieuwd hoe het henne vergaan is vandaag. Ik hoop zo dat ze deze dag goed door is gekomen met mensen om haar en haar man heen die heel erg veel van hen houden.

Geplaatst

We moeten maar wat nuchter blijven en af en toe hebben we er ook allemaal de gek mee. Wat moet je...

En ik probeer ook zeker op mezelf te passen. Heb al aangegeven dat ik mids december even uit de roulatie ben. Kunnen ze er maar rekening meehouden.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met Henne is. Het zal niet meevallen! Zwaar emotioneel.

En jij moet ook op jezelf passen hè! Morgen de punctie, dus een beetje fit ervoor! Ik hoop dat ze prachtige eitjes vinden en er hele mooie bevruchtingen ontstaan.

Zet 'm op hè!!!!

Geplaatst

soms verbaas ik me...zo druk als mensen zich maken om wat eigenlijk, zoals nu bij jou op het werk....

Ik snap wel dat dingen doorgaan maar hallo...waar draait het om hier en nu?

Nou ja...fijn dat jullie er af en toe de gek mee aan kunnen steken.

Gaat men het accepteren dat jij even uit het zicht bent straks?

Pfff...spannend morgen. Ik merk dat ik mezelf zo enorm afsluit voor wat voor emotie dan ook. Ook niet helemaal oke denk ik. Ik denk gewoon niet na over morgen en wat daarna komt.

Vandaag heerlijk druk geweest in huis; douche gedaan, ramen van binnen en buiten gelapt (was hard nodig), bed verschoont, huis gezogen, strijk weggewerkt, boodschappen voor een paar dagen gedaan, laarzen gepoetst (muts die ik ben....laarzen poetsen, waar gaat dit over).

Is een beetje psychisch...het gevoel dat ik morgen na de punctie met een rustig hoofd op de bank kan gaan zitten niks doen en mezelf een beetje vertroetelen:)

Nu lekker met een wijntje spoorloos kijken en straks lekker slapen in een schoon bed. En morgen...we zien wel. Weet je, ik blijf bij mijn gedachte dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat het nu wel gaat lukken. Waarom nu wel en de drie keer ervoor niet?

Meest spannend vind ik zaterdag...wachten op het telefoontje of er embryo's zijn. We gebruiken natuurlijk maar 2 eicellen dus...

De vorige behandelingen hebben we altijd embryo's gehad maar dat wil niet zeggen dat dat nu gebeurd.

Verder ben ik nu heerlijk vrij. twee weken, wat een luxe he!

A.s. zaterdag vrienden te eten, we gaan kaasfondeuen. Vanaf zondag lekker weg, eerst naar mijn zusje zondag. Gezellig gourmetten en daar slapen, maandag naar scheveningen twee dagen. Volgende week samen lekker vrij. We gaan nog een dagje shoppen in arnhem woensdag. Vrijdag met collega's naar corpus in leiden.

Kortom...ik ga genieten en die punctie morgen komt goed!

Geplaatst

Ja, inderdaad waar maakt men zich allemaal druk om. Op een of andere manier schijnt de wereld waarin we leven niet meer te houden te zijn. Alles moet veel te snel en te perfectionistisch. Vreselijk als je er te lang over nadenkt.

Ze hebben het maar te accepteren dat ik er even niet ben. Mijn eigen gaat voor en gelukkig vinden de mensen om mij heen (zowel privé als op het werk) dat ook.

Ik heb ook nog 2,5 week staan die ik nog moet opnemen voor 1 januari. Komt dat even mooi uit:-)

Zo te horen heb je al hel wat gedaan vandaag. Wat goed van je en tja, die laarzen zijn natuurlijk wel heel belangrijk nu (hihi).

Heerlijk dat je ook twee weken vrij bent. Ga lekker genieten van deze komende weken. En zo te zien heb je allemaal al leuke dingen ingepland.

Voor je het weet zijn je wachtweken voorbij!!!!

Het gaat morgen vast helemaal goedkomen, ook al is het altijd wel even spannend.

Toitoitoi!!!!!

Geplaatst

Mart...proficiat met je mannetje en alvast veel plezier zaterdag!! Let je idd een beetje op jezelf?? gelukkig dat je nog 2,5 week over hebt om op te maken...komt goed uit...toch???

en geniet lekker van je massage!!! ik weet zeker dat je nog een keer zult gaan!!! en goed van je dat je die positieve gedachten moet opschrijven...toevallig heb ik dat in een paar posts eerder ook al genoteerd...hihihi...

Esther...de laatste uurtjes voor de punctie...wat ben je vlijtig geweest...als ik dat had geweten, dan had ik mijn strijk ook bij je langs gebracht...hihihi...hoop voor je dat de punctie meevalt en dat jullie de benodigde embryo's krijgen...

net even bij mijn ouders langsgeweest en daar heb ik foto's van mijn pasgeboren nichtje gezien..lief!!! maar voorlopig kunnen we haar nog niet zien...of we moeten in december al een keer naar Engeland kunnen gaan...volgend jaar rond 23 januari willen ze haar dopen, maar ik denk niet dat we dat gaan redden...de dag erna hebben we waarschijnlijk al de eerste fm...en dat wordt me teveel stressen en dat kan ik juist niet gebruiken...en ze komen medio februari toch hier heen...dus dan wordt het waarschijnlijk de eerste keer dat we haar in levende lijve zien...dan is ze alweer bijna 3 maanden...gaat snel dan die tijd...en tegen die tijd weten we waarschijnlijk ook of de ivf gelukt is of niet...

Henne...heb veel aan je moeten denken vandaag!! hoop dat het goed is gegaan!!!

nou meiden...moet dadelijk mijn liefje halen van het werk...

welterusten alvast en tot morgenvroeg...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ha Nico, thanx! Ik heb ook echt zin in de massage. Ben nog nooit eerder gemasseerd, dus heb het nu wel 's verdiend toch?

Altijd leuk zo'n klein hummeltje op de foto te zien. Jammer dat het nog zo lang duurt voor jullie haar in het echt kunnen zien.

Het geeft altijd zo'n apart gevoel, zo'n kleintje in je armen...

Trusten en tot later!!!

Geplaatst

Esther...waarschijnlijk lees je dit niet meer, maar succes met de punctie en hoop dat het meevalt!!!

Mart...ja...altijd leuk zo'n kleine friemel...mijn fitnessbaas is gisteren bevallen van een zoontje...weet niet hoe ik me ga voelen daarna, maar ik ga toch proberen om langs te gaan...ze ligt nu nog in het ziekenhuis omdat ze met keizersnede moest bevallen (te smal bekken)...

we zien het wel...ik zal hier ook doorheen moeten...

als je eenmaal gemasseerd bent, wil je niet meer anders...hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Mart gefeliciteerd met je vriend en zaterdag veel plezier met het vieren.

Het is echt een gekkenhuis bij jullie momenteel op het werk, wel een fijn vooruitzicht dat je dit jaar nog verplicht vakantie moet nemen.

Esther heerlijk een opgeruimd huis, lekker alles aan de kant, zou ik ook doen. En dan ook vakantie met leuke afleiding dat is heel belangrijk vooral na een tp, en die komt er wel hoor.

We zijn positief! Waarschijnlijk zijn ze nu met je bezig, ben benieuwd.

Nico wat jammer dat jullie ze niet eerder kunnen zien, maar soms misschien ook wel fijn of niet? Lijkt me toch erg confronterend telkens.

En hoe lopen de laarzen? Duitse kwaliteit!

Zit er zelf een beetje mee in mijn maag dat ik mijn zwangere schoonzusje ontwijk. Ze heeft iets van 11 dagen geleden gebeld en niets van me laten horen. Nu was ik natuurlijk vorige week zelf helemaal brak door al dat vocht maar toch heb ik het er weer heel moeilijk mee. De komende tijd zijn er veel verjaardagen ook in het nieuwe jaar en ben nu al aan het verzinnen hoe ik daar onderuit kom, wat natuurlijk niet gaat lukken.

Ook de tijd dat ze nu zw is liep gelijk met mij toen ik zw was de eerste keer en dat vindt ik extra moeilijk.

Als het nu een trut zou zijn zou het wat makkelijker gaan maar ze is zo lief.

Ben nog zo emo dat ik ook ben bang om gaan te snotteren als ik ze aan de telefoon heb. Had ook graag wat meer contact gehad want nu kan ik een zwangerschap van dichtbij meemaken, wil ook een keer die buik voelen maar durf het niet. Het is allemaal zo dubbel qua gevoel, moeilijk zeg.

Help! Iemand tips???

Henne hoop dat alles goed met jou is en dat je gisteren een beetje bent doorgekomen.

Geplaatst

Zit er zelf een beetje mee in mijn maag dat ik mijn zwangere schoonzusje ontwijk. Ze heeft iets van 11 dagen geleden gebeld en niets van me laten horen. Nu was ik natuurlijk vorige week zelf helemaal brak door al dat vocht maar toch heb ik het er weer heel moeilijk mee. De komende tijd zijn er veel verjaardagen ook in het nieuwe jaar en ben nu al aan het verzinnen hoe ik daar onderuit kom, wat natuurlijk niet gaat lukken.

Ook de tijd dat ze nu zw is liep gelijk met mij toen ik zw was de eerste keer en dat vindt ik extra moeilijk.

Als het nu een trut zou zijn zou het wat makkelijker gaan maar ze is zo lief.

Ben nog zo emo dat ik ook ben bang om gaan te snotteren als ik ze aan de telefoon heb. Had ook graag wat meer contact gehad want nu kan ik een zwangerschap van dichtbij meemaken, wil ook een keer die buik voelen maar durf het niet. Het is allemaal zo dubbel qua gevoel, moeilijk zeg.

Help! Iemand tips???

Misschien ben ik wel te direct maar waarom vertel je haar niet precies zoals je het schrijft (of schrijf het in een brief of mooie kaart) Het is duidelijk, niet negatief over haar, en als het een lieve meid is dan begrijpt ze vast dat het zelfs te moeilijk is om het rechtstreeks aan haar te vertellen, ik lees in je bericht dat je zeker wel intresse hebt maar bang bent voor je eigen emoties en vooral als anderen die zien.....toch?

Geplaatst

Sylvie, ik herken het helemaal...bij mijn schoonzusje (die ik sowieso niet veel zag) hield ik het contact via Facebook minimaal. En als ik al reageerde op een zwangerschapsgerelateerde www, dan was het ook nog meestal zo in de trant van...wat zeur je nou...je wilde dit toch zo graag...

heb bij mijn fitnessbaas in het begin echt moeite ermee gehad, maar het probleem was dus ook dat ik haar regelmatig zag en ik ging dus op een gegeven moment op vrijdag eigenlijk alleen maar mijn eigen les geven en niet die van haar, want ik vond die buik van haar ook confronterend. Vorige week pas heb ik voor de eerste keer mijn hand op haar buik gelegd (gisteren is ze via keizersnede bevallen van een zoon) en zag ik ook hoe hij door haar buik aan het bewegen was, heel bijzonder, maar ook wel weer confronterend. Vond het wel knap van mezelf, want het was weer een overwinning voor mij...heb vandaag ook een paar traantjes gelaten.

Geef je zelf even de tijd en wanneer het weer goed voelt, dan neem je weer contact met je schoonzus op...is heel moeilijk, ik weet het...heb het ook meegemaakt met mijn eigen zus...ze heeft hier toen ook begrip voor gehad...ik denk zelf dat de meesten hier wel begrip voor hebben, zeker als ze weten dat jullie met ivf/icsi bezig zijn.

Echt tips heb ik niet, kan alleen zeggen, luister naar je gevoel...zodra het voor jou goed voelt, moet je de stap nemen, niet eerder...

en met al die verjaardagen...bekijk het per verjaardag. Als je er niet per se naar toe hoeft, dan zou ik ook niet gaan...een kaartje sturen is ook prima of effe een belletje, of ga overdag een uurtje ipv naar het feest in de avond...

de laarzen lopen heerlijk...helaas hadden ze de laarzen niet meer in mijn maat in het zwart, anders had ik deze ook nog gekocht...hihi..

2 paar vor 40 euro...niet slechte...

liefs,

Nico

Geplaatst

Esther, veel succes vandaag. Ik vind het niet verkeerd hoor, jezelf even afsluiten voor emoties, als je ze maar niet altijd buitensluit maar soms is het even goed om zelf de regie in handen (proberen) te hebben over het hoe en wanneer je de sluizen openzet. Maar volgens mij komen er toch stiekem wat emoties naar buiten als ik jouw activiteitenlijstje lees. Jammer dat je zo ver weg woont anders heb ik ook nog wat laarzen....

Henne, hoop dat het niet te zwaar was gisteren. Denk aan je, sterkte!

Martha, klinkt als veel hooi op je vork, maar je hoeft je in ieder geval niet te vervelen tijdens de wachtweken...

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties.

In principe weet ze het hoe ik me voel, toen ze me belde dat ze zw was en het zelf ook net pas wist, 5 wk, ben ik daar ook heel eerlijk in geweest. We hebben elkaar ook een paar keer bezocht en daar open over zitten praten.

Keek er ook naar uit om tante te worden.

Maar na mijn mk voelt het allemaal weer zo oneerlijk en ben echt heel erg jaloers.

Waarom zij wel, in een keer gelukt, alles gaat meteen goed, waarom heb ik dat niet. Nou ja jullie kunnen het wel.

Zal eens beginnen met smsen, toch persoonlijk maar wel van een afstand.

Het blijft moeilijk!

Bedankt.

Geplaatst

Sylvie het is in mijn ogen heel normaal om jaloers te zijn. Je mag dat toch ook zeker?? Het zegt n.l. niks over dat je het hun niet gunt, maar dat je het jezelf net een beetje meer gunt. Gelukkig hebben jullie daar opelijk al eens over gesproken. Gewoon zeggen dat je het moeilijk vind en ik durf bijna zeker te zeggen dat zij het op haar beurt ook moeilijk vind. Ze is heel blij met haar zwangerschap en weet ook heel goed dat het voor jullie moeilijk en pijnlijk is. En wat zeg je dan????? tegen iemand waarbij het niet lukt, zonder ze voor het hoofd te stoten????

Wij hebben het ook steeds tegen onze vrienden gezegt en dan ontstaan er hele mooie (in onze ogen) openhartige gesprekken en hoor je ook hoe hun zich voelen tegenover ons. Wij hebben het er soms steeds over dat er met onze gevoelens geen rekening gehouden wordt, maar verwachten dat ze dat wel doen. Terwijl het van hun kant uit ook heel moeilijk kan zijn om de enthousiastme te verbergen tegenover ons.

Nico ik vond het ook een hele overwinning toen ik de buik van mijn vriendin aan durfde te raken, vond het ook moeilijk. In mijn achterhoofd dreunde toen steeds, misschien zal ik dit zelf nooit meemaken. Zo ook toen ik meemocht naar de 20 weken echo, zo vereerd dat ze me vroegen en zo mooi om te zien maar ook zo confronterend, omdat ik misschien nooit dichterbij zal komen dan dit. Laat je tranen maar lopen hoor, spoelt de traanbuisjes hihi.

Mart gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend!!!!! Dat het zaterdag maar een gezellige dag mag zijn voor jullie!!!!!!!

Esther ik hoop op een mooi aantal eicellen voor jullie vandaag, lekker dat je een paar weekjes vrij bent. Kan je je lekker overgeven aan alles waar je wel en geen zin in hebt zonder je schuldig te voelen omdat je dingen zou moeten doen.

Henne ik hoop dat jullie de dag gisteren een beetje goed zijn doorgekomen, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Verwen jullie de komende tijd maar lekker samen, samen sta je sterk!!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Meiden reageer vanmiddag uitgebreid. Zit ni in zh.. zometeen de punctoe. Nu wel beetje zenuwachtig hoor. Lfs

Geplaatst

Hoi Sandra,

ik vind dat je een rake opmerking maakt met:

Wij hebben het ook steeds tegen onze vrienden gezegt en dan ontstaan er hele mooie (in onze ogen) openhartige gesprekken en hoor je ook hoe hun zich voelen tegenover ons. Wij hebben het er soms steeds over dat er met onze gevoelens geen rekening gehouden wordt, maar verwachten dat ze dat wel doen. Terwijl het van hun kant uit ook heel moeilijk kan zijn om de enthousiastme te verbergen tegenover ons.

Het werkt 2 kanten op en met zulke gesprekken spoelen de traanbuisjes idd goed door. Toch probeer ik dit altijd tegen te houden, ben zo bang dat ik dan ongegeneerd ga zitten brullen en dat wil ik ook weer niet.

Vindt het nog steeds heel bijzonder en knap dat jij toen bent meegegaan naar de 20 wk echo.

Laten we hopen dat jij er zelf ook 1 of 2 krijgt misschien zelfs wel 3 als al je tp goed gaan.

Positief denken, hou er wel rekening mee met je nieuwe huis dat je genoeg kinderkamers hebt. :happy8:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden