Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Esther,

Het gaat echt super snel, ik had het zelf niet verwacht.

Gelukkig heb ik ook geen last van de hormoonspuiten.

Gr, Raaut

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Raaut dat is een mooi aantal, op naar de volgende fm!!!

Wish weer niet gelukt grrrr........ Wel dapper dat jullie voor een 5e "kans" (poging vind ik zo'n *** woord geworden). Succes hiermee meis.

Syl wat fijn dat je een lief sms-je hebt gehad. Meestal maken we ons van te voren erg druk, dat is de natuur van het beestje. Maar ga nooit voorbij aan je eigen gevoel, ook al doen of denken of handelen andere mensen anders dat jij. Het gaat vast goed komen met jullie "relatie"!!!!!

Liefs

Geplaatst

Sylvie...pak van je hart, dat sms'je? Fijn hoor. Ik hoop dat jullie deze zwangerschap samen op een goede manier kunnen beleven met ruimte voor emoties wederzijds!

Mijn zusje vroeg gisteren of ik mee wil naar de 20 weken echo van haar vierde kindje. Ik ben met haar derde kindje ook meegeweest, ga nu ook weer mee. Bijzonder hoor.

Wish...ook hier heel veel sterkte meid! Het zijn wel pittige dagen hier al met al hoor, Henne een miskraam, diane stoppen, jouw behandeling weer mislukt.

Caroline...is het al doorgezet bij jou?

Ik heb nog last van de punctie. Zei vanmorgen ook tegen mijn man dat ik denk dat ik het ook gewoon niet meer goed weet van de vorige behandelingen hoe het was allemaal. Net alsof je dat verdringt ofzo. Zo werkt het toch met nare dingen?

Geplaatst

Esther wat bijzonder dat je weer meegaat, hoeveel broers en zussen heb jij eigenlijk als je zoveel neefjes en nichtijes hebt.

Zal wel een vrolijke boel zijn met Sinterklaas!

Ik denk dat je idd dingen verdringt, als we 1 pijnlijke punctie meemaken zeggen we meteen doen we nooit meer, tenminste ik wel :-)

Het is heel heftig wat er de laatste tijd weer allemaal gebeurt is en vooral ook oneerlijk.

Geplaatst

Ik heb 1 broer en drie zussen. Oudste zus heeft zeven kinderen, broer drie, zus vier en zusje drie en nu zwanger en twee jaar geleden een kindje verloren met 20 weken. Dus opzich valt dat mee!

Sinterklaas is altijd feest!!! We gaan dan altijd gourmetten in de school van mijn zwager. Thuis gaat het niet meer om met z'n allen bij elkaar te komen, dat past niet. Mijn oudste nichtje is 19 en mijn jongste neefje is 1,5. Ik was 11 toen ik tante werd, een hele bijzondere ervaring. Het is gewoon enorm genieten om uit zo'n gezin te komen. Maar eerlijk is eerlijk...sinterklaas vieren doet ook best wel pijn hoor. Vorig jaar vond ik het moeilijk.

Kerst vieren we niet meer met z'n allen, dat gaat ook niet meer.

We gaan wel een keer in de twee jaar een lang pinksterweekend met elkaar weg, dat organiseren mijn ouders. We zitten dan met z'n allen in een enorm huis met voldoende slaapkamers en badkamers. Heel gezellig maar aan het eind van zo'n weekend ben je elkaar ook wel weer zat hoor.

Maar goed...ik kom uit een fijn gezin en geniet van al die neefjes en nichtjes. Ze komen ook regelmatig met z'n tweeen om de beurt logeren. We zijn denk ik wel een soort van suikeroom en tante. Als ze komen proberen we ook altijd om leuke dingen met ze te doen.

Ik zeg niet nooit meer na de punctie maar ik realiseer me van te voren eigenlijk nooit goed hoeveel zeer het ook al weer deed. Dat stukje duw ik weg. Ik heb het wel een poosje gebagetaliseerd...zo van; een bevalling zal allicht pijnlijker zijn. Maar daar ben ik wel mee gestopt hoor na vier puncties...

Bij een bevalling weet je waar je het voor doet en nu moet je nog maar afwachten hé!

Geplaatst

hai meiden

kwam gauw even kijken voordat ik naar Dr. S "afreis"

Sylvie, wat goed van je dat je een afspraak gaat maken, als ik het zo lees zal ze erg blij zijn met jouw komst, top meid!!

Esther, wat fijn dat je weer mee gaat naar die echo, en heerlijk dat jullie er zo voor elkaar zijn! probeer nog wel goed te rusten he, ik hoop dat de pijn snel minder wordt

Raaut, wat een mooie score alvast! succes

Sandra, deze cyclus wordt ook weer erg spannend voor jullie, op naar een mooie kans!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ja Babeth zie er tegenop en kijk er naar uit tegelijk. Zaterdag met de ovu testen beginnen dus eind volgende week of begin week daarop weer een tp zo ontzettend spannend.

En zo veel oneerlijke gebeurtenissen in het topic helaas.

Esther het lijkt me ook een gezellige boel zo'n grote fam, maar kan me idd ook indenken dat het soms best confronterend is. Heel bijzonder zo'n 20 weken echo, ben met mijn neef en zijn vrouw meegeweest. Hopelijk maken wij dit allen ook een keertje mee!!!!!

Liefs

Geplaatst

Babeth, succes vandaag met het alleen heen en weer rijden. En hopelijk heb je goed nieuws om te sms-en.

Esther, mooie score van 6! En nu wachten tot zaterdag. Nog 2 nachtjes.

Caroline, al ongi geworden? Je laatste alcohol genuttigd, was het een leuke avond?

Henne, ben benieuwd hoe het met je is.

Hier is de buikgriep door het huis heen gekomen. Dochterlief begon en stak mij aan. Scheelt weer wat kilo's. Maar zij kan niet veel kwijt. Het is al een spriet.

Ik ben naar de anesthesist geweest en de andere dag de planning gebeld. Ik ben 27 december aan de beurt voor de ok. Gelukkig is mijn meisje dan al weer gewend aan haar gips, dus het is goed zo.

Vanaf nu zou ik ongi moeten worden, maar nog nergens last van. Wacht het maar af. Anders ga ik wel een pil slikken dat ik niet ongi kan zijn bij de ok, anders kan het niet doorgaan.

In ieder geval dit jaar geen IVF meer voor ons....

Groetjes

Geplaatst

Nee, nog niet. Gister dacht ik wat te zien maar vandaag niks, dus zal wel morgen worden. Mijn dochter is ook erg verkouden en hoesten... ik probeer met vitamientjes en Vicks First defense de verkoudheid te vermijden want dat kan ik nu niet gebruiken! Maar ja, als het een virus is dat ik nog niet heb gehad komt het toch wel, probeer me er niet druk om te maken.

Ik heb 3 flesjes likeur gekocht gisteren, heerlijk, allemaal geproefd. En besefte ineens dat ik hoop dat ze heel lang dicht moeten blijven...

Caroline

Geplaatst

Hai lieve meiden,

Ben op het moment nog te moe en gammel om helemaal bij te lezen en te reageren. Er gebeurt hier veel!!! Esther spannend zeg en wat goed, zes eitjes, spannend om tot zaterdag af te wachten. Heerlijk is dat in Voorburg, de volgende dag gelijk bellen. Sterkte nog vandaag en morgen, komt vast helemaal goed. Sandra ook weer bijna in de race, kan me voorstellen dat het eng is. En Babeth, hoe was het in Dusseldorf? Caroline op het punt van beginnen....pfff... En Mart hoe is het met jou? En wie ik verder allemaal vergeet? Nico? Sylvie?

Hier gaat het wel. Fysiek vandaag iets minder dan gisteren. Vannacht last gehad van kramp en vandaag denk ik wat naweeen van de narcose. Hoofdpijn en moe. Zostraks even vijf minuten omgelopen maar dat viel al tegen zeg, pfff. Vloeien doe ik gelukkig niet erg. Mentaal gaat het goed. Soms realiseer ik me opeens heel goed wat we kwijt zijn. Maar ik realiseer me ook wat we uit deze poging gewonnen hebben. Mijn moeder is hier en blijft tot zaterdag, dus ik ben ook niet alleen dat scheelt denk ik wel. Maandag ga ik rustig mijn baas maar eens bellen en dan denk ik eind volgende week weer aan het werk. De gewone draad weer oppakken en vooruit kijken naar februari als we hopelijk met een cryo poging verder mogen. Nel, we gaan gewoon gezellig samen naar het uitgerekend in november topic, oke?!

Meiden allemaal onwijs veel succes met alles wat er nu gebeurt, het wordt enorm spannend hier de komende weken.

Geplaatst

hallo dames

Henne, fijn te lezen dat het redelijk met je gaat, het fysieke zal best snel beter gaan hoor, mij was aangeraden om veel te drinken om zsm. de narcose troep uit je licham te krijgen. Ik vind hte ontzettend knap dat je een positieve draai aan het verlies kunt geven, met name op dit moment, je bent een kanjer meid!

Düsseldorf is goed gegaan, rechts zaten er 2 van 10mm, links meer maar allen nog geen 10mm, ik moet nu t.m. maandagochtend doorspuiten, en die ochtend weer een echo.

Vanaf morgenavond moet ik ook cetrotide gaan spuiten om de eisprong tegen te gaan

Het tripje ging goed hoor, kon lekker doorrijden en ik hoefde niet al te lang te wachten. Maandag gaat mijn man weer mee (wel zo gezellig) , hij moet dan ook bloed laten prikken prikken op hiv e.d.

Esther hoe gaat het met jou? worden je klachten wat minder?

Nel, bij jou zijn er ook weer stappen gemaakt, balen dat je niet direct verder kunt maar wat je eerder zei, liever de meest optimale omstandigheden

liefs

Babeth

Geplaatst

Henne...fijn wat van je te horen. Ga je niet te snel aan het werk, alles op jouw tijd nu hé! Goed dat je er op deze manier instaat, je bent een positief mens. Hoe heeft je man de curretage ervaren?

Babeth...1e fm weer achter de rug! Was je een beetje tevreden met het aantal follikels? Lekker dat je pas maandag terug hoeft te komen zeg! Fijn dat de rit heen en terug goed is gegaan! En maandag lekker samen die kant op. Ik vind het ook altijd veel gezelliger hoor als gerard mee gaat!

Nel...weer nieuwe ontwikkelingen dus! Fijn dat er even tussen de twee ingrepen zit! Sterkte met de ziekenboeg!!!

Hier alles okido hoor. Beurs gevoel in mijn buik maar prima te doen. Echt een lui dagje gehad...op de bank met een kop thee, boek en de laptop.

Morgen ga ik wat actiever doen hoor, ga eens lekker naar Hattem in mijn uppie. Heerlijk even doen waar ik zelf zin in heb!

Geplaatst

De hele middag geen internet wat voelde ik me naakt....

Esther 7 kinderen, slik, dat hoor je niet meer vaak. Kan me voorstellen dat jullie een hele grote ruimte nodig hebben om iets te vieren maar het lijkt me super gezellig.

Babeth hoeveel follikels nu totaal? 2 aan een kant lijkt me weinig. Wel fijn dat maandag je man mee kan. Normaal moet toch altijd vooraf op hiv geprikt worden of is dat alleen in NL.

Henne luister naar jezelf en leg jezelf niet vast met werken.

Doe het rustig aan.

Geplaatst

@ Babeth, ik hoop dat maandag de wat kleinere follikels mee gaan doen en dat je op een mooie score uitkomt. Het gaat nog niet heel snel concludeer ik hieruit, maar dat hoeft ook niet!

@ Esther, heb ik al gezegd dat het een mooie score is? 6 eitjes, daar moeten wel zeker 2 prachtige embryoos uit voort komen. Gelukkig voel je je al wat beter. En jeetje zeg, wat een giga groot gezin...is het tegenovergestelde van mij...

@ Henne, goed van je te horen en logisch dat je je fysiek nog wankel voelt. Een narcose kun je nog wel wat last van hebben. Hopelijk is de kramp snel over. Maar wat klink je positief!!! Ik vind het superknap van je. Je bent een topper hoor!!!

@ Sylvie, Nico, Caroline, Nel, Sandra...ik moet nog heel veel bijlezen, dus ik kom nog bij jullie terug hoor..., maar het gaat nu even niet lukken.

Vandaag weer flink wat gebeurd op het werk...een collega (grote volwassen kerel) lijkt nu op het moment uit het veld geslagen. De druk ligt te hoog en vanochtend stond ie bij ons aan het bureau waar de druppel 'm te veel werd. De tranen over z'n wangen...dan gaat het toch wel heel gek op het moment.

Het wordt tijd dat er snel een einde komt aan het gedram...

Nu eerst weer even film kijken...kom straks nog even terug....

Geplaatst

Oeps Martha, klinkt wel heel heftig als ik dat zo lees! Denk je ook goed aan jezelf als er om je heen mensen instorten en het werk toch af moet?

Henne, je staat positief in het leven, doe het op je eigen manier, maar neem de tijd als je het nodig hebt. Hoe is het met je man? En veel drinken is nu zeker goed.

Babeth, ben benieuwd hoe de volgende fm is. Hoelang heb je de vorige keer gespoten? Was dat toen ook met menopur?

Net van een vriendin gehoord dat haar man weer werkeloos is. 1 1/2 jaar geleden ook al werkloos geworden door sanering en nu is de zaak failliet. Het zit ze niet mee, al veel tegenslag gehad.

Morgen begin ik weer aan een serie van 3 dagen werken. Morgen avond lekker uit eten met vriendinnen. Moet nodig ook wat plannen met mijn ventje, want het is lang geleden dat we samen uit eten zijn geweest.

Ga nog even snuffelen op marktplaats.

Geplaatst

Hoi meiden

Hij zei dat er aan een kant 2 van 10mm zaten en daarom opgemeten, aan de andere kant zag hij meerdere kleinere zei hij maar die moesten nog wat meer doorgroeien. Ik maak me niet zo druk, zo ging het de eerste poging na de bevalling ook, inherent aan de langer geworden cyclus. Ik weet dat er nog vanalles kan gebeuren, zit nog niet op de helft van mijn stimulaties dus spuit "vrolijk" verder en wacht maandag even af.(als het nodig is kan ik me dan nog gek maken ;-)

In Duitsland mag tussen het tijdstip van de punctie en het bloed afnemen maximaal 1 week zitten.Daarom maandag laten prikken, we kunnen het ook in NL laten doen maar we willen niet het risico lopen dat de gegevens te laat binnen zijn.In Brussel prikken ze zelfs voortaan het bloed net voor de punctie, zowel bij de man als bij de vrouw.

Martha, wat een toestand zeg, jeetje, het zegt wel heel wat over de situatie op het werk, erg triest! Ik hoop dat men de verwachtingen en de planning nog wat bij kan stellen, voordat straks een gedeelte van de mensen met klachten thuis zit! Pas jij wel goed op jezelf?

liefs

Babeth

Geplaatst

dames, er is weer veel bijgeschreven...kom dadelijk effe terug...effe werken met een spiekbriefje...

tot zo!

liefs,

Nico

Geplaatst

zo...klaar met mijn spiekbriefje...ga eens beginnen:

Babeth...het gaat de goeie kant op, toch? 2 van 10 mm en aan de andere kant een paar kleinere. Deze gaan natuurlijk hardstikke goed meegroeien zodat je hopelijk dan maandag bij de 2e fm te horen krijgt, wanneer een evt. punctie is...succes meid...en fijn dat je mannetje maandag meekan.

Hoe vind je de cd van Zita West? Ik luister hem elke dag en merk dat ik er wel heel relaxed van word.

Mart...jeetje...wat een emoties en druk en stress op jullie werk...hoop dat ze de planning toch een beetje gaan bijdraaien, anders zou het zo maar eens kunnen zijn dat er nog meer mensen een inzinking krijgen...let jij wel extra goed op jezelf nu dan? zeker in deze periode...stress en drukte is eigenlijk niet goed...maar als het niet anders kan...ik ben in gedachten bij je en stuur je af en toe kalme rustige energie door!

Sylvie...super dat je een lief sms-je hebt teruggekregen en dat je van plan bent om met haar af te spreken. Wie weet doet het je wel goed, al voelt dat misschien nu nog niet zo...ik heb er in elk geval vertrouwen in en denk aan je!!!

Esther...wij horen de dag na de punctie of er bevruchting is geweest (helaas niet hoeveel, dat horen we pas na de terugplaatsing).

7 kids? dat hoor je niet meer vaak, maar wel geweldig...ik kom zelf ook uit een groot gezin (6 kids, waarvan ik nummer 4 ben)...altijd heel gezellig, maar ook soms veel ruzie. En uiteraard druk en gezellig bij familiebijeenkomsten. Maar ook wel weer confronterend...maar bij ons heeft nog niet iedereen kids, alleen mijn oudste broer en zus (beide 3 kids)...mijn tweeds oudste broer heeft (nog) geen vriendin, tenminste, hij laat zich daar niet over uit, mijn jongste zusje en broertje hebben wel een vriend en vriendin, maar nog geen kinderen.

Vervelend dat je nog last hebt van de punctie. Hou het maar even in de gaten...ik heb volgens mij het geluk gehad dat biede puncties meevielen over het algemeen, de tweede deed wel iets meer pijn, maar niet dat je zegt, wow...maar kan me er wel iets bij voorstellen dat je deze ervaringen (vooral de slechte) gaat verdringen...sterkte!

Nel...wat erg van je vriendin en haar man...en dat zo voor de feestdagen...veel plezier verder bij het etentje met je vriendinnen en yep...ook soms wat quality time met ons mannetje is nodig...ik denk dat wij zaterdag uiteten gaan en naar de film...Harry Potter denk ik...hihi

Wat goed dat je weer 3 dagen gaat werken......

en eindelijk weet je dan wanneer het voor jou gaat plaatsvinden...sterkte en succes en dan in 2011 met de ivf verder...gezellig...kunnen we samen naar het uitgeteld in...bankje, samen met Henne...

beterschap met de buikgriep...niet fijn en dit kun je inderdaad niet gebruiken...sterkte!

Henne...gelukkig dat de curretage is meegevallen en je klinkt alweer heel positief en vooruitdenkend. Maar...probeer toch de tijd te nemen om niet alleen lichamelijk te herstellen, maar ook mentaal...ook al waren jullie er min of meer op voorbereid, het is toch niet niks...dikke knuffel en dan gaan we in 2011 samen van start...jij met de cryo, ik met de gewone ivf...

Caroline...lekker...likeurtje...hihihi...hoop met je mee dat deze likeurtjes heel lang dicht moeten blijven!!!

Ook jij kunt bijna starten...spannend...heel veel succes meid!!!

Sandra...morgen starten met de ovu-testen...vind je het spannend? kijk je er tegenop??? en dan waarschijnlijk eind volgende week of begin de week daarna al de tp...succes!!!

hoe is het in jullie huisje? zitten de tuinmeubelen nog lekker?? hoelang moeten jullie nog wachten op de bank? en hoe gaat het met jullie katten? beginnen ze al langzaam te wennen???

Raaut...gaat snel meid bij jou...vandaag de 2e fm...succes!!! gelukkig dat je geen last van je hormonen hebt..en wie weet heb je maandag al de punctie...wow...duim voor je!!! wanneer weet je of er bevruchting is geweest en wanneer de tp is?

Aafke...15 weken alweer...gaat snel...

hier gisteravond een heerlijke zumbales gegeven...een nieuw liedje gegeven, was wel nerveus, maar het ging helemaal goed, zeker bij de tweede keer...sommige pasjes vond men te moeilijk, dus die heb ik even rustig uitgelegd...hihi...ik doe alles namelijk in spiegelbeeld en dat is soms verwarrend voor de mensen...zeker als je van richting moet veranderen...hihi

oko gisteren weer gewogen en gemeten...was ten opzichte van vorige week 1,1 kg afgevallen, maar helaas mijn vetpercentage weer iets gestegen...bmi daarentegen was wel weer omlaag en daar gaat het me eigenlijk ook om, zeker omdat men daar naar kijkt bij de start van een ivf...heb nog 6 weken de tijd om 5 kg af te vallen..ook waren er weer wat cm's van af...kan mijn broekriem zelfs nu weer wat strakker aantrekken...jiehaa...voelt goed...en motiveert me nog meer om door te gaan...ik heb deze harde bewijzen nodig om door te gaan...als ik geen resultaat zie, hoeft het voor mij niet zo heel erg...hahahaha...

vanmiddag heb ik vrij....ga dus nu 2,5 uur de min in qua verlofuren...heb al een paar data vaststaan, desnoods ga ik nog switchen...

Volgende week zal mijn bongi zijn/haar intrede doen (ben er nog steeds niet uit of het nu vrouwelijk of mannelijk is, denk mannelijk, want alleen die kunnen zo irritant iedere keer terugkomen...hahahahahahaha) en dan kan ik bellen met Maastricht...en krijg ik mijn spuitschema...nu ik dit zo schrijf, begin ik m toch te knijpen...het komt weer dichter bij die 3e ivf...wat als...en dat terwijl ik nog deze ochtend naar mijn broer in Engeland gemaild heb dat ik volgend jaar gewoon zwanger ben van een eenling of meerling...wat een vreemd mens ben ik toch...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico wat lekker zeg dat je gewicht omlaag gaat, resultaat daar gaat het tenslotte om en het ziekenhuis kijkt alleen maar naar de BMI cijfers. Nog 5 kilootjes?? kom op meis het moet gewoon lukken, ik duim voor je dat het je lukt!!!!

Ben vandaag gestart met ovu testen, natuurlijk nog negatief maar we zijn weer begonnen. Kijk er inderdaad naar uit en zie er ook tegenop. Alles wat we doen brengt ons dichter bij ons eindstation. Ik hoop dat we daar pas aankomen als we een kindje hebben........ We gaan er natuurlijk voor, zou het nog wel jaren uit willen stellen om de hoop maar te kunnen blijven vasthouden. Helaas kan dat niet en zou ook niet eerlijk tegenover onszelf zijn.

We willen alleen nog maar genieten. Genieten van de bouw van ons huisje en genieten van een zwangerschap, is dat zo veel gevraagt?????? Ben de laatste dagen best emo en heb al vele traantjes gelaten. Het eind is zo griezelig dichtbij en dat doet echt pijn.

Vanmorgen naar de notaris geweest voor de overdracht van ons verkochte huis. Dat geeft ook rust, dat wel. Hier in ons huisje gaat alles goed katten zijn al helemaal gewent en hebben overal gesnuffeld en kopjes aan gegeven. Die hebben hier meer ruimte dus die zullen het echt niet erg vinden. Straks nog ietsje meer ruimte dus dat gaat helemaal goed komen.

Hier nog de beloofde foto van onze mooie muur en onze (katten) kinders.

[ATTACH=CONFIG]257[/ATTACH] en een stukje van de tuinstoel hihi. Ze zitten best lekker maar we zullen blij zijn als de bank zo ergens eind januari begin feb er is. Kan ik weer lekker tegen mijn mannetje aankruipen na het avondeten. Is mijn ritureeltje. Kan ik daar weer extra van genieten!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Wat een mooie katten! Wat zijn het, Maine Coons of Noorse boskatten? In ieder geval flinke beesten! Ik zit te denken dat je dat al een keer gezegd hebt maar weet het niet meer...

Geplaatst

Hallo Meiden,

Bedankt voor jullie reactie's.

Ik ben net terug van het ziekenhuis, de eitje's groeien niet al te vlot, 2 van 17,5mm en 4 tussen de 12 en 15mm en 3 van 12mm en kleiner.

Ik moet dus een hoger dosis medicatie toedienen 200 Puregon. En maandag staat de volgende echo voor de deur.

Volgens de gyn hebben we a.s. woensdag de punctie en in het weekend de terugplaatsing.

Nico; Fijn dat het goed gaat met afvallen, je weet in iedergeval waar je het voor doet.

En de feestdagen komen eraan dus dat komt goed uit met je kleding.

Nou groetjes, Raaut

Geplaatst

Goed zo Nico, hou vol! Ik ben ook nog bezig, best moeilijk in deze snoeptijd... Ben nu 4,5 kilo afgevallen dus ben best wel tevreden.

Raaut, bij mij groeit het ook steeds langzaam hoor, heb de puncties pas op dag 17 en dag 18 gehad... maar dan wel steeds veel eitjes dus komt goed!

Ik heb net in het 45 jaar topic geschreven dat ik op het papiertje steeds wel wat zie maar in het inlegkruisje nog niet veel (is altijd vreemd). Ik moet tussen half 2 en 4 het ziekenhuis bellen of ik mag starten. Ik dacht eerst: laat maar komen nu! Maar ik moet op dag 10 de eerste FM en als ik vandaag start is dat op zondag... Dus misschien morgen starten toch beter... Nou ja, het komt zoals het komt, ik moet in ieder geval om 4 uur beslissen of ik wil/moet starten.

Caroline

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden