Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther,

ik lees net je bericht, ik vind het lief wat je schrijft, dat je bang bent met mogelijk de verkeerde woroden de situatie te bagetaliseren, je hoeft er niet bang voor te zijn hoor.

Klinkt misschien vreemd, en ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik kan me voorstellen dat dames die nog steeds niet aangeteld zijn of de zwangerschap verloren zijn kunnen denken, ondanks de onzekerheid en angst, ik zou willen ruilen. En dat begrijp ik dan nog ook!!! tenminste zo heb ik weleens tegen verhalen aangekeken.En zelf heb ik er geen moeite mee om nu even niets te mogen en te kunnen, als ik maar wat geruster zou kunnen zijn dat de kleine straks gezond en wel in mijn armen ligt.

Wat je schrijft over hoe het nu met jullie gaat herkenik wel enigszins, met verdriet (om wat dan ook) kun je wel op een lijn zitten maar toch gaat ieder er op zijn/haar manier mee om. Goed van je dat je je gevoel volgt, dat je even niet of weinig reageert omdat je dat even niet kan opbrengen, voel je echt niet verplicht hoor!!! Het doet me pijn om te lezen over de verloren glans, bij ons op een andere manier de glans verloren maar erg herkenbaar en niet altijd goed te verwoorden.

Ik weet zeker dat jullie de juiste hulp wel gaan vinden maar hoop dat het niet nodig is!!!!!

Ruby, ik hoop dat je je snel beter voelt!!!

liefs

Babeth

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

owwwwwwwwwwwwww

ik ben net gebeld door de gyn. en omdat het heldere bloedverlies lang genoeg gestopt is gaat de plaatsing van de cerclage a.s. woensdag door.

jeetje, ben wat overdonderd, had het niet gedacht, ik dacht echt dat het doorgeschoven zou worden...maar goed, nu kan ik me minder lang druk maken nietwaar?

ik zit te trillen op mijn stoel, ga gauw op de bank liggen met een flauw film of serie, even de gedachten proberen te verzetten!!!

Geplaatst

Esther het is net wat Bebeth zegt. Er zijn nog geen zwangere die met heel veel liefde onze ellende mee willen maken.

Idd lief dat je het uitspreekt. Maar ook ik begrijp het wel en dingen kunnen altijd anders overkomen ligt ook aan de bui en je gevoel op dat moment. Ik heb gelukkig hier op het forum die ervaring nog nooit meegemaakt. Juist omdat ik weet dat anderen begrijpen waar je het over hebt.

Babeth wat fijn dat het toch woensdag doorgaat!!!!!! Kun je je er idd niet te lang meer druk om maken en is het snel achter de rug!!!!!!!

Geplaatst

Hee meiden,

Weer maandag... weekend weer voorbij...

Babeth: spannedn dat je woensdag de ingreep al hebt: misschien inderdaad maar goed dat je het zo kort vantevoren pas bevestigd hebt gekregen: des te minder tijd om zenuwachtig te zijn. Het is natuurlijk allemaal zo beladen voor je. Het zal goed zijn als deze stap weer achter de rug is. Voor mij is een groot voordeel van verhuizen dat ik niet meer naar het ziekenhuis hoef waar ik twee keer te horen heb gekregen tijdens een echo dat het mis was... Blijf moeite houden om daar binnen te stappen... Vrijdag was ik er voor een tandartsbehandeling (zit hier allemaal bij elkaar in 1 klein ziekenhuis) en daar moest ik voor de x-ray foto een verklaring indertekenen dat ik niet zwanger ben: toen sprongen er spontaan een paar tranen in mijn ogen: voel je je ook lekker suf...

Laika: meid... het grootste nadeel van dit forum is dat je de negatieve verhalen van anderen hoort en daardoor zelf veel minder relaxt bent. Hopelijk kom je de komende weken goed door totdat je je eerste mooie echo krijgt!

Sab: klinkt goed: lekker feesten, daarna lekker brak: goed om op terug te kijken :-). Ik vind je dexter foto trouwens erg leuk: ben helemaal fan van die serie! Hopelijk starten ze snel met een nieuw seizoen!

Esther: het doet me verdriet om over jouw verdriet te lezen...Het zullen moeilijke weken voor jullie zijn. Stap voor stap erdoorheen: meestal samen en af en toe in je eigen holletje :-) Het is goed om voor jezelf te gaan bekijken waar jij baat bij hebt in de toekomst. Weet je al of je toekomstige behandelingen in hetzelfde ziekenhuis zult gaan doen?

Nico: mijn Limburgse forumgenootje! Carnaval: ik heb dat zoooo fanatiek gevierd! Altijd al starten op donderdagavond, dan vrijdag 'scholierencarnaval', zaterdag oud wieverbal, dan zondag maandag dinsdag 'echt' carnaval en woensdag hiering biete :-) En dan een week ziek zijn en bijkomen, haha. Maar hoe langer ik weg was uit Limburg, hoe minder carnaval ik ging vieren... Nu zelfs helemaal niet meer, toch jammer.Hoe gaat het nu met je?

Henne: terrasje: klinkt goed! Hier was het zaterdag ook heerlijk weer: koud, maar wel zon, dus heerlijk buiten geweest! Vandaag sneeuwde het weer... dus over met de pret... Lekker om een weekje weg te gaan: ik vind het zelf altijd heerlijk om naar zee te gaan: zo heerlijk relaxt en het maakt niet uit welk weer het is (hoewel, als het regent...)

Ursula: wat vreselijk bericht over je moeder! Het is al rot nieuws en het maakt het extra moeilijk dat je in het buitenland woont. Maakt niet uit hoe ver weg, want weg is weg, je kunt niet zomaar even langs. Goed dat je het ticket hebt geboekt, hopelijk heb je een relaxte vlucht en gaat het allemaal goed met Merel. Merel kan je mooi afleiden, zodat jij niet aan je vliegangst kunt denken! De tijd die je in NL hebt zal zeer hectisch zijn, zeker na het bericht van je moeder en nu je naar je vriendin gaat. Ik vind de weekjes nederland altijd wel leuk, maar ook erg druk. Dit keer hebben we het anders aangepakt: wij geven een borrel in Utrecht en daar komt gewoon iedereen heen. Dan hoeven wij een keer niet het hele land af te crossen en is het wat relaxter.

Ruby: beterschap! Niet fijn dat je ziek bent, hoop dat het snel over is!

Fran: hoe gaat het met jou?

Wij zijn hier nu echt de dagen aan het aftellen: vrijdag en maandag komen de verhuizers, blij als dat achter de rug is. Dan nog vier dagen in ons huis 'camperen' (onze spullen zijn dan al weg, maar er staan wel nog wat meubels) en dan het vliegtuig in! Zaterdag hebben we een afscheidsfeestje georganiseerd: toepasselijk in een Irish pub :-) Gaat leuk worden, maar ook lastig... Ik hou niet zo van afscheid nemen.... En je moet reeel zijn: heel veel vrienden zullen we echt niet meer (vaak) zien: afstanden zijn te groot... Maar goed, dat is zoals het is: we gaan eerst nog een leuke avond met ze hebben!

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Wat een hoop geschreven straks even goed teruglezen.

Babeth fijn dat je toch door mag en reageren met iPhone is perfect alleen de spellingscontrole in de gaten houden anders krijgen we weer groepssex....

Esther fijn iets van je horen. Probeer jezelf een beetje te vertroetelen.

Tot straks

Geplaatst

Hallootjes,

Ik sla de narigheidjes even over hoor, sorry, ben een beetje vanalles wat en niet in de mood voor nare dingen, dus steek even mijn kop in het zand :-)

Syl, gek weekend heb je achter de rug! Hoe is het nu met je?

Henne, balen zeg, oh kan het me goed voorstellen, gelukkig heb je een goede dag gehad gister, klinkt heerlijk.

Ursula, wat een vreselijk nieuws over je moeder, moet moeilijk zijn om haar te missen met dit soort dingen extra lijkt me..sterkte!

San, pffff wat een toestanden weer zeg! Hopelijk straks terug met goed nieuws!!

IVFSH, bijna verhuizen, betekent dat ook de poging dichterbij komt ieks! haha, gelukkig maar. Dexter, ja helaas zijn ze nu pas seizoen 6 aan het filmen dus we moeten echt wachten tot ze in de US weer gaan uitzenden, balen, I LOVE DEXTERRRRRRRR!!!! :-)

Caro, ik heb wel rustiger aan gedaan maar wel normaal gedaan. Lijkt me heerlijk een weekendje weg in de ww!! ik zeg DOEN!!

Goed dat je nu aan jezelf denkt.

Nico, doe ons maar een fotootje als je klaar bent met je outfit haha!!

Babeth, jeetje zeg, wat een toestand ook bij jou zeg. En nu toch de cerclage, spannend meisje, maar tis voor een goed doel en rusten heb ik ook gedaan en tis zeker niet leuk, pronken met de buik is er weinig bij, maar goed....alles voor een gezonde beeb.

Esther, klinkt heftig allemaal en ik snap je w.b Gerard hoor. Sander moet volgende week naar Brussel voor een paar dagen, vind het nu al vreselijk, helemaal in dit huis, pffff, maar sterkte iig!

Ik vergeet Miki, Laika, Sen, Ruby, Fran, hoe is het met jullie?

Hier een heftige paar dagen achter de rug, donderdag crematie van 58 jarige tante, vrijdag bruiloft en zaterdag onze eigen big party. Het was echt save the best voor last :-)))) Wat een heerlijk gevoel, met fijne lieve mensen, familie en (weinig) vrienden (Syl ;-) ) die van je houden en die jij graag om je heen hebt een fantastische avond hebben. Kost een hoop;-) maar wat is het heerlijk om zoiets te mogen delen met ze.

Alles was tot in de puntjes verzorgd en we zaten gistermorgen echt allemaal zo brak als ik weet niet wat aan het ontbijt hahaha..HEERLIJKKKKK!!

Ondertussen sta ik nog in de wacht bij het zh nu voor de uitslag, konden dus vandaag al bellen, ieksssssssssssssssssss!

Zodra ik wat weet dan laat ik t jullie weten :-)

tot zo!

Liefs Sab

Geplaatst

Zo te horen een heel gezellig weekend Sab met wrong vrienden dus.....

Duimen voor een goede uitslag.

Lees net op nu.nl dat een vrouw uit Harlingen, 62 jaar oud zw is van een IVF behandeling in Italië. Persoonlijk vindt ik het nogal onnatuurlijk en ben ik blij met de regels in nl.

Geplaatst

Meiden, even snel....het bruine bloedverlies is weer terug....Waarom nou toch...ik ben gelijk weer een emotioneel wrakje.

Ik heb vanavond cursus en moest eigenlijk nog van alles doen vandaag en nu dit. Ik kan me nergens meer op concentreren.

Denken jullie dat de utrogestan een miskraam kan tegenhouden? Ik bedoel, dat ik misschien eigenlijk al lang een miskraam had moeten hebben maar dat de utrogestan het echte doorbreken daarvan nu tegenhoudt?

Zucht.

Geplaatst
Zo te horen een heel gezellig weekend Sab met wrong vrienden dus.....

wrong vrienden?

zeker weer mobiel te posten hahaha.

Als ik mobiel wil posten dan krijg ik altijd alleen met quote...hebben jullie dat niet??? Ik moet dus alles eerst woord voor woord deleten, doe het dus bijna nooit, vind het drama! haha

Geplaatst

Ach Laika, nee toch?!Maar wat je zegt over de Utrog, kan het me niet voorstellen dat dat kan hoor, ik weet het niet maar geloof het nooit....Bruinverlies is toch altijd oud bloed, zou een miskraam niet met helderder rood bloed zijn....?

Sterkte!

xx Sab

Geplaatst

Laika lijkt me ook onwaarschijnlijk dat de Utrogestan dit tegen houdt. Ongi krampen en zw krampen lijken veel op elkaar. Zolang je geen helder bloed hebt is er geen mk.

Meid zenuwslopend en nog erger dan de ww.

Sterkte.

Sab idd die vervelende spellingscontrole, lees ook niet altijd terug.

Geplaatst

Mm, lees op internet dat een miskraam toch ook echt met oud bloed kan beginnen...

Had vrijdag het ziekenhuis al gebeld omdat ik toen ook bruin bloed had en zij zeiden dat ze er niks zinnigs op konden zeggen. Pas als het helderrood werd en als ik krampen kreeg moest ik weer terugbellen. Dit is toch om gek van te worden!

Geplaatst

Syl, maar wat bedoelde je dan met wrong vrienden hahaha.

Laika, ja dit is om gek van te worden. Kan vanalles zeggen maar helpt je niet door de onzekere tijden door...Zit weinig anders op dan te wachten....:-(

Geplaatst

Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, blije vrouw hier!!!!!!

De uitslag van het zaad was niet zo slecht! Er was niet eens 'de speciale behandeling nodig die ze weleens doen bij extreem slecht zaad voor icsi' . Geen idee wat dat dan is hoor, iemand????

Wel raar dat ze niets kon zeggen over de uitslag t.o.v. dat van vorige keer want ze had de status niet bij de hand....

Maaaaaaaaaaaar jeeetje zeg wat zijn we opgelucht, stap 1 is genomen! :-)

Geplaatst

Goed nieuws Sab.

Ik bedoelde weinig vrienden.

Laika tuurlijk kan een mk met oud bloed beginnen maar zolang er geen helder rood is moet je proberen niet uit te gaan van een mk. Toen het bij mij in okt mis ging was er toch al een sterk voorgevoel dat het niet goed zat. Er is angst van de vorige keer maar probeer je niet gek te maken, het is moeilijk hoor. Misschien krijg je vanavond toch afleiding met je cursus.

Geplaatst

Sab super goed nieuws!

Laika, zo balen. Maar helaas kun je er niks van zeggen. Wanneer is de eerste echo? Misschien kan die iets vervroegd worden?

Hier vanochtend een glimlachje....wel heel even zuur om het ziekenhuis niet te kunnen bellen maar ach....we kijken gewoon weer verder. Uitslagen volgende week woensdag (pas). Moet die ochtend zelf een training geven, goed tegen de zenuwen haha.

Nu koken. Ga zelf bedachte italiaanse burgertjes maken met pasta en sla.

Geplaatst

Waarom was je ook alweer aan het testen Henne? Ga je zelf nog proberen een 'lucky shot' te krijgen? (Zo noem ik mijn dochter wel eens...) Of zijn jouw testen een stuk goedkoper dan de mijne en dacht je ach... waarom niet?

Vanavond lasagnette met gehakt, champi's en courgette... krijg honger als ik het schrijf, ga zo maar eens beginnen!

Geplaatst

Sb, wat een goed nieuws! Gek he, het kan zo verschillen...

Laika, houd moed meissie, het is lastig, dat snapt iedereen, maar probeer wat vertrouwen te houden in een goede afloop.

Babeth, oef, das ineens heel erg snel!! Aan de abdere kant, dan heb je het maar gehad.

Henne, nu is het even zuur, maar als je volgende maand goed in je vel zit, zul je zien dat je blij bent dat je niet nu alles tegen wil en dank door geduwd hebt.

IVFSH, heftige week voor de boeg! Tja, algemeenheden als 'we houden contact' roep je al snel, maar het is in de practijk lastig, dat is het al bij verhuizing in NL, laat staan van de ene naar de andere kant vd wereld!

Hier net een bakje griesmeel op van gisteravond, eten voor Vin staat klaar, ik ren nu door naar yoga!

Tot later!

PS NIco, waar blijft die foto? :-)

Geplaatst

Sab....super nieuws!!!!

Babeth...woensdag de cerclage...spannend...en toch wel fijn dat het nu gaat gebeuren...kan me voorstellen dat het spannend is, maar het is uit voorzorg...alles komt goed...

laika...blijf moed houden meid....zolang het niet rood is, zou ik erin blijven geloven!!! sterkte meissie!!!

Esther...wat je geschreven hebt, greep me echt bij het hart...ik kon het zelf wel geschreven hebben...precies zoals ik me nu ook voel...dikke knuffel!!!

Henne...fijn dat er vandaag toch een glimlach op je gezicht is geweest!!!

Mijn beste vriendin heeft zich vandaag aangeboden als eiceldonor...alleen...ze wordt 39 dit jaar...weet niet of dit te oud is...

hebben het vandaag over een mogelijk 4e behandeling gehad...heb info bij DD opgevraagd. zag dat ze daar ook op zaterdag gesprekken houden....vriend wilde al in Maastricht gaan voor de 4e behandeling, maar dat zie ik dus niet meer zitten...dr. M. heeft toch indruk op me gemaakt, meer nog dan ik dacht...het spookt de hele tijd in mijn achterhoofd...slechte eicelkwaliteit...nooit een topembryo erbij...weinig kans op een geslaagde 4e ivf...

het liefst deed en doe ik ook gewoon niets...lekker thuis, wat dom naar de tv kijken...zappend van de ene naar de andere serie..., maar dat is ook geen oplossing...af en toe lijkt het alsof mijn hersenen blokkeren...concentreren is moeilijk...maar niet dat mijn gedachten dan in piekermodus gaan staan (of zitten of liggen)...

dadelijk gaan we een filmpje kijken: The New daughter met kevin Costner...een griezel/horrorfilm...gisteren Paranormal Activity 2 gezien...mwoa...wel spannend...maar minder spannend dan deel 1...maar wel weer even de hersentjes op non-actief zetten...

ivfsh....bijna verhuizen...spannend...en dan nog het afscheidsfeest...ondanks dat het niet leuk zal zijn, toch veel plezier...op naar een nieuw begin en een nieuw leven...

En wie was ook alweer nog meer afgevallen?? Ruby? Fren? In elk geval: Super!!! goed hoor!!!! ik ben in elk geval bijgekomen...wil wel verder met afvallen, maar mijn hoofd staat er nog steeds niet naar...heb in het weekend 6 blikjes energy drink (Bull It) gedronken....wel lekker, maar toch ook weer niet...heb het gehad, is nu weer uit mijn systeem en nu weer verder...ahum....de zoetigheden roepen echter harder mijn naam, dan mijn hersenen doen....zal wel een reactie zijn op de afgelopen behandeling...

sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb...

fijne avond in elk geval!

liefs,

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden