Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeegeetje bedankt voor je lieve woorden voor ons allen.

Wat betreft je vriendin lijkt me een moeilijk verhaal zeg. Als je 15 follikels heb en geen hormonen in je bloed snap ik niet goed. Zoals Esther vraagt hoe groot zijn de follikels. Soms komt er zoveel (nieuwe) informatie op je af dat je het allemaal niet meer weet. Zou idd haar aanraden om nogmaals het zkh te bellen en vragen hoe of wat, laat haar het opschrijven want je vergeet soms snel wat er gezegd wordt.

Esther misschien loop je met gevoel ook wel een beetje achter de feiten aan en dat je nu een extra portie verdriet hebt. Achteraf praten is altijd makkelijk maar je kan er veel aan hebben om opnieuw naar dingen te kijken.

Knap Kaartje dat je in het moment het voor je gevoel Jan oplossen en ook kan veranderen vooral ook werk.

Jeroen wil nog hobbyen maar helaas hier de puf niet meer voor. Morgen mijn work-out :-)

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, iedereen verwerkt dingen op z'n eigen manier. Het gaat er om dat een beslissing op dat moment goed voelt. Als het dan op een zeker moment goed voelt om die beslissing bij te stellen is dat ook prima. Als je maar dicht bij jezelf blijft. Ik heb het afgelopen half jaar erg veel over mezelf geleerd. Typisch dat je sommige dingen altijd al weet, maar er gewoon nooit wat mee hebt gedaan. Ik realiseerde me een half jaar geleden op het diepste punt van mij dip dat ik nodig mijn leven moest aanpassen. Anders zou ik zeker op een gegeven moment met een burn-out thuis zitten. Ik vond dat erg confronterend, want vond mezelf nooit het type voor dat soort dingen. Toch was ik er erg naar onderweg om mezelf voorbij te lopen. Heb mezelf toen wel eens vergeleken met een intercity op een doodlopend spoor. Altijd maar vol gas vooruit. Heb het nu beter onder controle. Voel mezelf nu meer als een stoptrein. Alleen soms rijd ik nog iets te hard of sla ik een perron over ;-). Het typische is dat ik me sindsdien ook anders over dit hele traject voel. Eigenlijk zou ik mezelf nog steeds aan het voorbij aan het lopen zijn als ik niet in dit traject had gezeten. 'Dankzij' het hele ivf-traject ben ik me veel meer gaan realiseren wat ik wel heb. Ook heb ik geleerd om meer over mijn gevoel te praten. Ik ben namelijk erg goed in luisteren naar anderen en dan weinig over mezelf vertellen. Vanwege dit hele traject ben ik ook begonnen met acupunctuur en voetreflextherapie. Van al die dingen word ik nu erg ontspannen en dat maakt het ook makkelijker om rustig eens na te denken over je leven. Oh jee, nu begin ik ook zweverig te klinken... hihi.

Geplaatst

meiden wat een hoop geschreven en wat een emoties.

Kaartje, het is ook niet niks wat hier doorstaan moet worden en man/vrouw beleven het soms zo anders, communicatie is juist dan erg belangrijk, goed dat jullie gepraat hebben.

Spaatje, dat kregen wij destijds ook van het zkh mee, scrub en douchegel van rituals, erg lekker. En een lief gebaar vind ik het.

Straks naar het zh want Sander moet zijn spulletje inleveren. Ik rij even mee, scheelt weer tijd ivm parkeren etc.

Vanmiddag naar Friesland voor de crematie, pff zie er enorm tegenop, misschien ook wel een beetje omdat ik weet dat er een nichtje komt die 38 weken zwanger is? Geen idee, weet t niet. Maar ben altijd heel slecht in dit soort (trieste) dingen, loop ik een hele week aan te denken, bah..

Laika, gefeliciteerd nog trouwens!Komt vast helemaal goed, spannende dag dus ook voor jullie, 3 maart!

Snel mijn koffie opdrinken die is al koud, shoot...

Geplaatst

Trouwens, maatje 36 heb ik overgeslagen hoor, was altijd te kort bij mij, dus met maat 40 ben ik al erg blij! Nu trouwens 42/44 (afhankelijk van t merk) , maar komt door mijn veranderde lijf na de zwangerschap en I don't care ;-)

Geplaatst

Veel sterkte vanmiddag Sab met de crematie en je nichtje.

Produceert Sander dit in het zkh of thuis?

Zou trowuens ook geen maatje 36 meer hoeven maar jezelf iets beter voelen is belangrijker en dat is voor mij een paar kilo minder.

Ben trouwens gestopt met mijn dietiste, uiteindelijk ging het meer om het kletsen dan iets productief.

Daarom ben ik best blij dat ik nu weer thuis aan de slag moet, de eerste stap naar meer lichamelijke beweging.

Nou meiden ik ga beginnen....

Geplaatst

ahhhhhh Syl, dan kun je vanaf nu ook meeschrijven in het topic, fit de poging in ;-)

Zal niet meevallen, dat poetsen. Ik doe het nu natuurlijk ook weer een maand of 2 zelf en t bevalt me wel moet ik zeggen, voel me erg voldaan erna en ik voel dat ik echt veel lichamelijke inspanning heb gedaan daarna, heerlijk wel. en nog een schoon huis ook! (nou ja half, want dat red ik niet in 1 dagje alleen.) Succes!!!

Sander is nu naar het ziekenhuis (ga toch niet mee, kom niet op gang vandaag ;-) ), eerder mocht het altijd thuis maar dit keer moest het in het 'kamertje'. Hoor het straks wel of het gelukt is hahaha.

Nou ik ga ontbijten, ook zonder dietiste. we weten toch wel wat we niet en wel mogen. Syl-vie, we moeten natuurlijk wel een beetje in shape zijn voor de 16de ;-)

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Wat een hoop geschreven, over adoptie, pleegzorg e.d.

Ik heb al wel eens informatie op gevraagd over pleegzorg, maar nog niets mee gedaan.

Zag ook weer wat komen over gewicht en kledingmaatjes. Ik kan jullie vertellen dat mijn kleren al wat ruimer gaan zitten. en dat al na 2 weken. Ben zo blij. En allemaal voor het goede doel. Ben in 2 weken 1,7 kg kwijt.

Verder hebben wij bij het bu nog maar 1 behandeling. Beschouw het niet als de laatste. ik ga daarna gewoon voor een second opinion ergens anders naar toe. Maar laten we eerst deze maar even afwachten. Nog geen bongi.

Nico en miki hoe gaat het met jullie.

Ga nu even heel hard werken. Spreek jullie later.

iedereen succes

Rubster

Geplaatst

werkse Ruby!

Ik krijg net een smsje van Sander, er zijn zoveel wachtenden voor u...

tis megadruk blijkbaar...smerig idee eigenlijk bleh! hahaha

Geplaatst

Haha Sab ik zie het gewoon voor me: zo'n rij mannen voor een kamertje met een potje in hun hand.....he, lekker ff lachen, had ik nodig. Alleen denk ik nu wel gelijk: als het zo druk is nu, kan ik een evt. tp volgende wek wel op m'n buik schrijven. Over negatieve gedachten gesproken...zucht.

Gister was hier een confronterende dag als ik het zo lees. Voor mij persoonlijk ook. Op het werk zitten we in zo'n traject om het team te verbeteren, met allemaal jaardoelen etc. Dat vind ik wel leuk, want kan daarin doen waar ik goed in ben en je hebt ook direct invloed op een aantal dingen in de organisatie. Maar gisteren kwam er dus het 'persoonlijk effectiviteitsplan' bij. Wat betekent dat ik een jaarplan moet maken voor mezelf. Wat wil ik over een jaar bereikt hebben en wat moet ik daarvoor doen, wel gedrag moet ik dan loslaten en welke overtuigingen. En ik kwam er dus al snel weer achter dat bij mij alles staat of valt met twee dingen waar ik zo weinig invloed op heb: mijn chronische vermoeidheid en onze kinderwens. Ik kan wel gaan roepen dat ik over een jaar een fitte moeder wil zijn, maar ik kan zo weinig daadwerkelijk dóen om dat te bereiken....snappen jullie wat ik bedoel? Op zich is het ook wel weer goed om dat weer eens zo helder te zien en te kijken wat ik dan wél kan doen. Maar ik was gisteravond wel helemaal stuk, heb een uur zitten huilen :-( Maar: ook resultaat. Mijn gedragsinstructies voor het komend jaar zijn: Geniet, Durf, Bewaak je grenzen en geef deze aan. Dus daar ga ik proberen me (meer) aan te houden.

Esther hoe is het met jou vandaag? Je leeft bij de dag zeg je, dat lijkt me op dit moment heel verstandig. Heb je al gedacht over hulp van een psyhcoloog oid? Ik wilde er zelf eerst ook niet aan, maar het heeft ons zo enorm geholpen. Vaak denk je zelf in een crikeltje en zo iemand helpt je daar uit, zonder te oordelen of je iets op te leggen wat 'moet'. Hoe lief bedoeld ook, mensen in je omgeving hebben vaak gelijk een 'advies' of ze weten 'wat zij zouden doen'. En daar heb je gewoon geen ene bal aan! Je hebt rust in je hoofd nodig! Het kan ook goed helpen om alles wat je voelt op te schrijven. Misschien kun je het Gerard dan ook laten lezen als je zelf het gevoel hebt dat je het goed onder woorden hebt gebracht. Is wat makkelijker en rustiger dan in een gesprek.

Moeilijk ook om na te denken over opties en alternatieven. Pleegzorg viel ook bij ons al snel af. En adoptie staat Jay niet achter. Bovendien is hij inmiddels te oud. Ik heb me daar inmiddels bij neergelegd, maar nog steeds vind ik het soms moeilijk dat er behalve de icsi eigenlijk geen opties voor ons zijn. Het is dit of niks.

Dus ik ga zo maar eens beginnen met de eerste ovulatietest van het seizoen ;-) Zal nog niks zijn. Jay gaat morgen het ziekenhuis bellen of de uitslagen er al zijn en ik ben nu al zenuwachtig. 't Is echt erop of eronder nu, verwacht het weekend een glimlachje....

Geplaatst

poehoe meiden......

jeetje, ik heb met open mond jullie verhalen gelezen..... het zijn moeilijke verhalen maar zo enorm goed en duidelijk verwoord, ik vind het enorm knap.

Wat er ook op jullie pad gekomen is...hoe jullie alles doorstaan is echt ongelofelijk!

Er wordt gesproken over alternatieven, na de zoveelste poging, dames ik zeg het eerlijk, ik heb er nooit aan durven denken, ook niet toen helemaal in het begin de mededeling kwam dat er een biologsich kindje niet in zat....wellicht een kwestie van kop in het zand steken?

Henne, gisteren was het bij jou ook een bewogen dag zo te lezen, zo, je wordt wel even met de neus op de feiten gedrukt maar zo te lezen heb je het erg goed omgezet in mooie doelstellingen.

Ik hoop van harte dat de uitslagen morgen binnen zijn en dat jullie toch doorkunnen, in mijn ogen moet het wat planning toch al zeker geen punt zijn? een ontdooiing en een tp????

Sy, jij betn nu zeker druk aan het poetsen? jammer dat je het nu zelf weer doet maar wellicht werkt het 2 kanten op. Knap van je dat je de dietiste hebt bedankt, inderdaad, het moet een stok achter de deur zijn en geen bijkletsuurtje. Je weet vast voor jezelf wat je valkuilen zijn en ik ben ervan overtuigd dat je op een bepaald moment de knop kunt omzetten en er voor kunt gaan

Sab, heel veel sterkte vanmiddag!!!

Jeegeetje, wat een toestand bij je vriendin? ik hebr er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.... als ik haar was zou ik inderdaad met het zkh. contact opnemen , vooraf wat vragen op papier zetten en alle info noteren. het hakt er vast in, je verwacht de tijd voor de pregnyl door te krijgen en dan dit. Wens haar maar sterkte!

Ik heb vandaag nog vrij genomen, het rode bloedverlies is gestopt nu alleen soms wat bruin (sorry dames) maar goed, dat is dan dus oud.

de telefoon ligt bij me, ik hoop dat de gyn snel belt. Ben er nu al zenuwachtig voor omdat hij best lomp is maar goed, daar staan we maar boven nietwaar?

liefs

Babeth

Geplaatst

Heerlijk de bovenverdieping is schoon en Sab wat een voldoening zeg. Klinkt raar maar sta weer een beetje in contact met mijn huis. Zie ook weer allemaal dingen die we nog kunnen doen, we waren namelijk nog niet klaar met verbouwen. "Ons" andere huis dat we bijna gekocht hadden blijft voor nu nog een droom en dat is niet erg. Ben al lang blij als we hier kunnen blijven wonen.

Kayla loopt te mutsen die vindt het maar niets baasje weer met stofzuiger aan het kloten....

Hopelijk heeft Sander al het verlossende telefoontje gedaan. Ik denk dan meteen aan klinken, ik heb een klinken tik. Als mannen hun handen daarna niet wassen en iedereen raakt die klinkt aan, jakkes....

Niet aan denken Sylvie!

Babeth hopelijk belt de arts snel, goed idee vrij nemen. Aan jezelf denken.

Nou ik ga maar weer aan de slag.

Geplaatst

Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mannen het in zo'n ziekenhuiskamertje ook zo afwijkend (en vies?) vinden dat ze de boel wel redelijk schoon houden. Zal het eens vragen aan de mijne haha.

Hier de blunder van de dag..... terug naar IKEA omdat we voor de tweede keer een pakket met een niet voorgeboord plankje hadden. Blijkt dat zo te horen, dan sta je je ook wel dood te generen daar hoor hihi. En een beetje zonde van de tijd. Moet ook aan de schoonmaak want volgende week donderdag camera over de vloer.

Babeth sterkte met het telefoontje!

Geplaatst
Spaatje en Esther dit was mijn normale gewicht en geen eetstoornis. Ik was in die dagen gezegend zeg maar. Dat hoef ik ook niet meer maar wat ik nu heb ook niet.

.

Ow Sylvie zo bedoelde ik het niet hoor, had het over mezelf, heb niet altijd door dat het wel eens wat vreemd over kan komen als ik het zo zeg, mja ik mis heb/haar soms echt

Geplaatst

He meiden,

Wat wordt hier weer veel geschreven en wat komen er inderdaad weer een hoop emoties voorbij...

Henne, wat heb je dat goed verwoord, die doelen van je voor het komende jaar! Ik ben het er helemaal mee eens en hoop dat je ze een beetje waar gaat maken, het klinkt veelbelovend.

Sab, hoe is het gegaan vandaag?

Sylvie, lekker huisgehouden, goed hoor! Hier gaat zaterdag de bezem ook er weer doorheen, het is hier een groot stofnest.

Ik ga nu lekker eten, we eten saoto soep, lekker met tauge, lente-uitjes, sperzieboontjes, kip en ei.

Fijne avond meiden!

Liefs, Laika

Geplaatst

Spaatje ik had het ook niet verkeerd opgevat het was alleen een toevoeging. Denk dat we allemaal wel eens iets schrijven wat we anders bedoelen maar niet in dit geval :-)

Laika gaat het met je? Lekker saoto soep.

Hier vanaf gisteren ongi krampen die dus erger worden. Gisteren was officieel mijn testdatum maar ongi is alweer bijna weg??? Snap het even niet.

Geplaatst

Hè Fran wel bloed maar dat is alweer bijna weg maar heb het gevoel alsof ik weer ongi ga worden. Misschien een nasleep van de hormonen.

Geplaatst

Meiden, ik ben helemaal in paniek....bruine afscheiding en toenemende menstruatiepijn (anders dan de pijntje van de afgelopen dagen).

Dit kan toch niet waar zijn?! Hoe kan dit nou, mijn hcg was gisteren nog 253! Godver, de godver!

Geplaatst

ojee meis dat is schrikken. Maar bruin bloedverlies betekent oud bloed, dat is minder erg dan helder bloed. Jeetje wat een gestress, al die zwangeren hier met bloedverlies, dat valt wel op. Kan me goed voorstellen dat je in paniek raakt maar probeer rustig te blijven meid en wacht het even af.

Geplaatst

Sen, dank voor je reactie. Oud bloed is bij mij wel een beetje gek omdat ik al 9 maanden niet meer ongesteld ben geweest (vanwege het feit dat ik hiervoor 8 maanden Lucrin heb gebruikt). Ik denk echt dat het misgaat, de pijn in mijn buik is sinds vandaag ook echt heel anders dan de afgelopen dagen....Oh, dit wordt een slapeloze nacht.

Geplaatst

Laika het zou natuurlijk ook van de punctie kunnen zijn of zelfs innesteling. En die kramp kan ook met de zw te maken hebben. Neemt niet weg dat dit ontzettend stressen is voor je. We weten helaas dat het ook mis kan gaan. Hoop dag je wat kan slapen en dat het vals alarm is.

Geplaatst

Hi Laika,

Hopelijk lig je nu lekker te slapen.... Het is zo spannend allemaal he. Het rotte is dat je niets anders kunt doen dan afwachten, je weet niet waardoor het komt. Het kan zomaar oud bloed zijn van de innesteling of de punctie. Buikpijn hebben veel meiden in het begin van een zwangerschap. Voor jou is het nu moeilijk om in de positieve flow te blijven: daarom doe ik dat vanaf hier voor je!!! Rustig aan, vertrouwen houden en wachten op de eerste echo, meer kun je niet doen.

Liefs,

IVFSH

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden