Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

leuk san, klinkt als een leuk, intiem feessie! Enne, als je taart over hebt, ik weet wel wat meiden die je daar op 16-4 vanaf willen helpen :-) (wel even in de vriezer dan he...)

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk Sandra een feestje bij de bruiloft en taart mjam mjam....

Waar is die cyclus app, zie er verschillend.

Goed Spaatje, ijverig typje. Donderdag gesprek met MCK ben je er klaar voor?

Lig in mijn bedje maar niet moe. Jeroen heeft een Valentijnswip gehad dus die is voorlopig ook weer stil.....:-)

Geplaatst

hahahaha syl, moet erg lachen om je valentijns-wip, klinkt zo plastisch...

de app heet period tracker light. Vind m errug handig!

Net via vakantieveilingen.nl 2 kaartjes voor de musical petticoat op de kop getikt voor in totaal 45 eurie voor as woensdag. Goede zaahaak!

Geplaatst

Daarom staat er ook een :-) bij Caroline, was heel romantisch vooral met de zuchtende hond in de mand die het er niet mee eens was, haha.

Bedankt Fran. Goeie deal trouwens met die kaarten.

Geplaatst

ja, heb er zin an :-) net mn moeder gebeld dat ze zich woe om 17.30 moet melden in a'dam, vin krijg ik nog niet met stokslagen naar een musical, haha. Zijn nog 1e rangs kaarten ook! Moet je maar eens kijken: www.vakantieveilingen.nl zijn erg goede deals te halen, voor weekendjes weg, etentjes, theaterkaarten en andere leuke dingen!

Geplaatst

Goeie tip ga ook eens kijken, moeten eens vaker de deur uit.

Kon de period tracker niet vinden maar ben een andere aan het downloaden. Je kan ook aangeven welke lichamelijk klachten je hebt, goede waarderingen en anders verwijder ik hem weer

Geplaatst

Fran ik weet nooit hoe je dan verder dan die eerste bladzij komt op Vakantieveilingen, jij wel neem ik aan? Ik kijk er wel eens op maar nog nooit meegeboden...

Geplaatst

Ze hebben de site helemaal aangepast, vind m erg gebruiksvriendelijk nu. Heb al vaker iets gekocht, weekendje weg voor 40 euro, en heb nog een bon voor een wijn proeverij aan huis voor 6 personen. Tus wel verslavend hoor!

Geplaatst

Fran...leuk...Petticoat...echt een aanrader!! heel veel plezier morgen met je moeder!!!

Syl...hihihi...moet even lachen om jouw uitdrukking 'valentijns-wip'...hihihihi...

San...fijn dat alles goed was met spruitje!!! en goed dat je een stapje terug neemt en op therapeutische basis wat afleiding zoekt...

Caroline...goed zeg...2 kilo afgevallen!!!

Spaatje...wow....3 tienen!!! goed zeg!!! het saaie gedeelte is nu achter de rug dus...fijn...

We hebben gisteren onder het eten (gewoon een eenvoudig gemarineerd kipfiletje, krieltjes, worteltjes en sla) wat opties besproken...we gaan nog een 4e behandeling wagen...we bekijken het per keer...heb info bij DD aangevraagd en dan kijken we vanuit daar verder...

874432304_5_HpDU.jpegmaar de kleuren zijn donkergroen en een goud/groene organza bij een broekspijp en de armen...de boa's zitten nu ook nog niet erop...maar die volgen wel...en een andere muts...

liefs,

Nico

Geplaatst
Ik kreeg een temp schema mee en moest een x aantal dagen na temp verhoging bloed prikken (progesteron). Weet niet of dat ook op basis van ovu testen kan. Als het om cryo's gaat doe ik braaf met 2e ochtendurine. Je hoeft geen 4 uur niet te drinken, alleen moet je een aantal uur niet plassen. Ik ga dan naar het toilet als de wekker gaat (rond half zeven) en dan om tien uur op m'n werk. Niet erg handig, maar het wordt nu eenmaal op deze manier voorgeschreven. Als ik alleen zelf m'n cyclus bij wil houden doe ik gewoon eerste ochtendurine en ook niet perse op dezelfde tijd. Je kunt misschien ook met 1e urine doen en bij een positieve nog een keer dubbel checken vier uur later?

Henne, ik heb hetzelfde meegekregen, op dag 3 van de cyclus prikken, daarna op dag 5 en 8 vanaf dat je temp hoger is.

Maar omdat ik dat de vorige cyclus niet kon zien dacht ik van, hey misschien even gaan testen...eisprong=toch hogere temp? dus komt op hetzelfde neer toch? Of ben ik nu echt heel erg raar aan het denken....? Hellepie!!!

Geplaatst

Ne dat klopt wel Sab. Alleen een posi ovutest heb je voor je eisprong en een temp stijging erna. Dus ik zou zeker ook wel tempen en de ovu test alleen als een soort waarschuwingssignaal gebruiken :)

Leuk Fran, petticoat. Jay krijg ik ook niet mee. Met z'n werk ooit een keer naar de Drie Musketiers geweest en hij wil noooooooit meer. Nu vond ik dat ook niet geweldig, maar zoveel anderen wel. Ging vroeger echt heel veel naar musicals, de laatste jaren nooit meer. Eigenlijk jammer. Misschien moeten we vanuit hier maar eens een uitje doen? :-) De nieuwe Miss Saigon volgend seizoen?

Geplaatst

Leuk musicals. Heb er een aantal gezien, jammer dat het zo prijzig is maar het is het wel waard vind ik.

Hmm volgend jaar Miss Saigon ik doe mee!!!!!!!

Nico wat ben jij toch creatief..

sylvie een valentijns- wip. Ik wil ook...............

Hier lekker geslapen vanacht, weer een rustig dagje aan doen, bloedverlies was vanmorgenvroeg nergens te zien, duimen dat het wegblijft.

Geplaatst (aangepast)

Nico goed te horen dat jullie nog een poging wagen, geef je echt geen ongelijk, je betn toch al een keer zwanger geweest en dat blijft positief.

Leuke outfit voor carnaval maar mijn Alice in Wonderland klopte niet.

Sandra gelukkig geen bloed meer en proberen rustig aan te doen.

Hier maar eens aan de slag met werken.

aangepast door Sylvino
nog niet klaar met typen
Geplaatst

dames,

ik moet het even kwijt...ben helemaal overrompeld...

naast mijn beste vriendin wil het nichtje van mijn vriend (is dus haar oom) ook eiceldonor voor ons zijn...heeft 1 kind, maar wil geen tweede meer...is 23 jaar...nu kwam ze zelf met de vraag of dit wel mogelijk is, aangezien mijn vriend haar oom is...maar dat zou toch geen probleem zijn, of wel? Heb in elk geval Geertgen de vraag gesteld over de mogelijke eiceldonatie van mijn beste vriendin (die dit jaar 39 wordt in maart) en van mijn vriends nichtje...

Syl....tja...ik weet eigenlijk ook niet hoe je aan Alice in Wonderland komt...ben wel een keer soort van buikdanseres geweest...maar denk niet dat je dat bedoelt, toch?

[ATTACH=CONFIG]793[/ATTACH]

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico wat bijzonder zeg dat er nu al 2 mensen zich bereid voelen om jullie te helpen.

Echt heel bijzonder. Geertgen is een kliniek die echt meedenkt dus ben heel benieuwd.

Ja Alice, hoe kom ik daarbij, geen flauw idee.

Wel mooie kostuums.

Geplaatst

Nico, zeker mooie kostuums zeg. Er zijn bij mij ook genoeg mensen die eiceldonatie willen doen, maar weet niet tot welke leeftijd dat kan. Maar daar zijn we nog niet mee bezig.

Met mij gaat het redelijk goed. beetje verkouden en hoofdpijn. Maar de schijterij is weg. Gisteravond samen op de bank gezeten. Wat we eigenlijk veel te weinig doen. En daarna lekker onder ons nieuwe dekbedje litsimaux???? Lekker groot in ieder geval.

Vandaag weer een weeg moment. Dus ben benieuwd.

Wat betreft de musicals ik vind het geweldig....

Gisteren bij vakantieveiling nog een sauna arrangementje gewonnen. Dus ook nog even inplannen. De zwaluwhoeve zit al wel veel vol. We kijken wel.

succes allemaal.

Geplaatst

He Ruby,

jij had ook al last van je darmen, hier ook, volgens mij heerst er iets.

Gelukkig dat het over is.

Ben ook een beetje aan het kijken op de vakantieveiling of er voor ons iets te halen is.

Babeth jij krijgt morgen dus je cerlage? Voordat ik het vergeet alvast heel veel succes.

Hopelijk gaat alles goed en mag je dezelfde dag weer naar huis, altijd fijner in je eigen bedje slapen.

Geplaatst

He meiden,

Miskraam is aan het doorzetten. Vannacht weer vreselijke pijn gehad en bruinverlies wordt nu rood. Ik ben gestopt met de bollen want ik heb echt het idee dat de bollen toch de miskraam tegenhouden en ik wil er nu gewoon vanaf zijn. Mijn vriend heeft me ziek gemeld op het werk, dat is ook allemaal heel vervelend omdat het ontzettend druk is en ik zo'n beetje mijn eigen toko heb. Hij heeft van mij tegen mijn baas moeten zeggen dat er nu echt dingen van mij moeten worden overgenomen, elke keer als ik er niet ben blijft mijn werk gewoon liggen wat zorgt voor nog meer stress.

Ik weet niet wanneer ik weer ga werken, ik weet niet hoe lang deze miskraam hel gaat duren, ik zit nog maar aan het begin. Ik ben echt in een diep, zwart gat gevallen. Ik weet niet meer of ik ooit nog gelukkig ga worden. Ik vind het zo gemeen dat ik toch weer zwanger was maar dat het dan toch misgaat, alleen ik kan niemand de schuld geven daarvan. Ik weet niet of we nog een volgende poging willen doen, mijn lichaam protesteert zo vreselijk. De endometriosepijn is niet te harden, de myoom groeit natuurlijk weer enorm door het hcg, ik ben mijn lichaam kapot aan het maken. Maar ik kan en wil ook niet leven zonder kindje! Ik weet niet meer wat ik moet doen, ben alleen maar aan het huilen. Ik heb zoveel pijn, in mijn lichaam, in mijn hart, ik ben echt wanhopig. Mijn vriend is vandaag ook thuis gebleven. Hij blijft maar zeggen dat hij van me houdt, dat ie niets liever wil dan oud worden met mij, ook al is dat zonder een kindje, en dat is heel lief van hem maar het troost niet. Nu niet.

Ik heb het gevoel dat het leven in de de afgelopen 6 jaar compleet aan me voorbij is gegaan, ik doe werk waar ik niet volledige voldoening uithaal (maar ja, ze bieden wel veel ruimte om mijn behandelingen te kunnen doen), ik woon op een plek waar ik niet heel gelukkig ben (maar ja, het is wel kindvriendelijk), ik heb te weinig aandacht besteed aan mijn sociale contacten (ik ben erg naar binnen gekeerd) en nu ben ik 35 en is dit het resultaat. Ik ben heel erg bang voor de toekomst, ik heb mijn ouders nog maar zij worden ook ouder, ik heb geen broers en zussen, ik ben zo bang voor de eenzaamheid. Ik heb het gevoel in de hel te zijn beland.

Sorry, voor mijn ego-bericht, ik zit er echt helemaal doorheen.

Liefs, Laika

Geplaatst

Lieve Laika,

Soms lees ik hier even mee en ik volg je verhaal al een tijdje. Ik vind het verschrikkelijk voor jou wat er aan de hand is. Ik begrijp zo goed dat je er helemaal doorheen zit. Een drama dit, een ramp. Er valt niet veel goeds te zeggen, het is en blijft heel moeilijk dit traject. Ik wil je heel,, heel veel sterkte en toch ook geluk & gezondheid wensen. Hoop dat je voldoende tijd krijgt om dit te verwerken. Liefs, Toverstafje

Geplaatst

oh, jezus Laika... Ik weet niet wat ik moet zeggen. J bericht gaat me door merg en been. Wat een drama en wat erg dat je dit nu voor een 2e keer moet overkomen. Heb je het ziekenhuis al gesproken? Is het niet de moiete om even een spoedecho te laten maken? Meissie, meissie, ik heb zo met je te doen. De eenzaamheid spat van het scherm.

Heel veel sterkte de komende tijd, ik kan niets meer voor je doen dan je te zeggen dat ik aan je denk...

Geplaatst

Lieve Laika wat een vreselijk bericht dat je angst waarheid is geworden. Dit is zo oneerlijk om ergens van proeven en dan wordt weggenomen.

Je leven staat stil, alles draait bijna om 1 ding en dat is een grote wens wat voor ons zo moeilijk wordt gemaakt.

Wat je schrijft is heel herkenbaar en ik weet goed wat je nu voelt.

De pijnen die je erbij hebt van je endo lijkt me vreselijk.

Laika pas goed op jezelf, neem de tijd.

Sterkte meid.

Geplaatst

Lieve Laika,

Wat ontzettend dat jou dit moet overkomen. Je gedachten die je omschrijft kan ik helemaal begrijpen. Zo voelde ik dat ook. En ben bang dat als hetnu weer fout gaat het zelfde gebeurt.

Je hebt een lieve vriend, en ja de woorden die hij nu zegt is niet genoeg in jouw ogen om je te troosten, maar hij zal er altijd voor je zijn.

Heel veel sterkte en bel even het ziekenhuis.

Kan alleen maar zeggen dat ik aan je denk. Ensluit me aan bij de worden van Fran.

Digitale knuffel

Ruby

Geplaatst

lieve lieve Laika, wat doen je woorden me verdriet en ook dat jij zo'n verdriet voelt...ben je eindelijk zwanger, gebeurt er dit weer...ik leef helemaal met je mee...en je hebt een lieve vriend, die er zeer zeker voor je zal zijn en er ook voor je is en altijd van je blijft houden...al geven zijn woorden je nu niet de troost die je nodig hebt.

Zou je misschien niet toch even het ziekenhuis willen bellen? dan weet je waar je aan toe bent...ik hoop toch stiekem dat het nog goed zit...

lieverd, je bent in mijn gedachten...:hugs2:

liefs,

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden