Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Wish,

Je kan idd anderen niet tegenhouden, maar ik geloof dat we hier aardig op één lijn zitten wat dat betreft .....en je kan er idd voor kiezen jezelf er niet op te zetten en er niet naar te kijken ;-)

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden,

Hier wat minder positief nieuws. Van de 21 eicellen is er maar 1 bevrucht.. Morgen om half 11 terug plaatsing.

Het is nu wel eindelijk duidelijk wat ons probleem is... Onze cellen vinden elkaar niet zo leuk. Mocht dit niet lukken dan mogen we verder met ICSI.

Toch zijn we redelijk positief en gaan we voor onze enige embryo. Wellicht komt ook best goed.

Groet, Dorien

Geplaatst

Hoi Dames, hier ook nog steeds iedereen (on)geduldig aan het wachten? :blob3:

@ Wish; ik heb nog 2 cryo's over, de reden dat er 1tje is teruggeplaatst is omdat er maar 1 goed is ontdooid. (zitten per 2 in rietje).

@ Doortje; jammer dat er van zoveel maar 1 bevrucht is, jullie weten nu wel waar je aan toe bent als je evt.verder gaat met ICSI. Eerst maar een goede terugplaatsing met je verse embryo!

rest van de dames zet hem op he!

Geplaatst

Wat een rotbericht moet dat zijn Dorien. Nu hopen dat dit een topper is die lang blijft zitten dan kun je de icsi even op een laag pitje. Succes morgen met de Tp.

Geplaatst

Spaatje veel succes dinsdag met de punctie!Ik hoop dat je ook posietief blijft en dat de slechste dagen achter de rug zijn :)

Dorien ik heb op een ander topic gereageerd maar nog een keer doet geen kwaad. ;) Ik hoop dat je een TOP embryo hebt gekrkegen en dat ie gewoon 9 maanden lekker in je buikje blijf zitten!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Net de pregnyl 5000 IE gespoten, zat een dikkere naald bij dan bij de menopur...dus jullie snappen hem al, een naald van de menopur gebruikt...nog 35 uur tot de punctie ;-) ik heb er zin an....voor die de eerste nog moeten doen, ze zijn me tot nu toe meegevallen, bedenk je dat mocht het pijn doen het duurt hooguit een kwartiertje!

Geplaatst

Joehoe, zet 'm op Spaatje!

Succes gewenst voor de punctie.

Hoop dat deze punctie net zoals de vorige zal gaan.

Doortje,

Wat balen dat er 1 bevrucht is van de 21.

Maar dit is dan echt wel een topper, een volhouder die hopelijk zal blijven zitten!

Succes!

Sheenara,

Ow oké, nu begrijp ik het beter.

Als ze per 2 in een rietje zitten en er is er al 1 goed ontdooid en ze ontdooien het tweede rietje, heb je kans op 3 goed ontdooide embryo's en dan moet je er 1 weg gooien. En dat is eeuwig zonde!!!

Geplaatst

JOehoee... we hebben een topembryo van A kwaliteit. Zag er echt heel mooi uit volgens de arts.

Nu hopen dat ie lekker blijft zitten. Hebben jullie nog tips/adviezen voor de komende twee weken?

Ik mag 12 oktober testen. Hopelijk kan ik het zo lang volhouden.. :D

Groet, Dorien

Geplaatst

YES Dorien!!! ik hoop echt dat alles in de ene zit!! heb lijkt er wel op heey!!

Doe vooral lekker rustig aan, en luisteren naar je lichaam...moet je werken?

Geplaatst

Ik moet inderdaad gewoon werken, maar heb een zitten beroep op kantoor. Dus dat valt allemaal wel mee. Woensdag's is mijn vrije dag, dus dat breekt lekker de week.

's avonds lekker met een boek op de bank, dan moet ik toch een eind kunnen komen zou je zeggen.

heeft iemand enig idee wat de kansen zijn?

Geplaatst

Tegen mij is verteld dat ik de dag van de TP rustig aan moet doen....mijn werkgever is van mening dat ik btr tot de testdatum rustig aan moet doen ;-) ik mag wel komen maar mag ook thuisblijven en dan thuis wat werken..de eerste twee keer heb ik dat de eerste week gedaan en ben ik haflverwege WW twee gaan werken. Ik moet zeggen alleen de rust dat je niets moet doet veel. Bij een "normale" zwangerschap weet je niet dat je zwanger bent en doe je ook vaak alles...in ons geval is dat toch anders (zo zie ik het tenminste)

Wat de kans is...geen idee was het maar zo dat ik het wist!

Geplaatst

Hoi Dames,

Dorien, TP gehad van topemmy zie ik, we gaan voor groen! De kans op zwangerschap bij IVF met een TP van verse embryo is ongeveer 25% (net als bij iedereen). Als het een cryo is dan is het wel wat minder 10-15%. Tenminste dat is mij verteld. Ook zei de dokter dat ik alles mocht doen in de wachtweken behalve parachutespringen :laugh:

Spaatje succes morgen met je punctie!

Wish, klopt ik ben ook echt niet voor weggooien, als er 2 goed waren geweest dan had dat van mij ook gemogen, maar er ontdooit er steeds maar 1 goed.

Geplaatst

@ Spaatje,

Relaxete werkgever heb jij zeg! Ik moet alles in mijn eigen uren doen en heb geen zin om nu echt vrij te nemen. Ik doe wel rustig aan op het werk en laat me niet gek maken hier. Tja en sporten moet ik misschien achterwege laten, maar zou voor het eerst gaan zumba fitnessen donderdag met twee vriendinnen die dit niet weten... mmmm.. Wil eigenlijk wel mee gaan.

@ Iedereen

Wanneer is eigenlijk ongeveer de innesteling? Weet iemand dat?

Geplaatst
@ Spaatje,

Relaxete werkgever heb jij zeg! Ik moet alles in mijn eigen uren doen en heb geen zin om nu echt vrij te nemen. Ik doe wel rustig aan op het werk en laat me niet gek maken hier. Tja en sporten moet ik misschien achterwege laten, maar zou voor het eerst gaan zumba fitnessen donderdag met twee vriendinnen die dit niet weten... mmmm.. Wil eigenlijk wel mee gaan.

@ Iedereen

Wanneer is eigenlijk ongeveer de innesteling? Weet iemand dat?

Als jij wil gaan zumba-en gewoon doen.....als je aan mij vraagt wat zou jij doen...ik zeg nee ik ga niet, maar veel mensen in mijn omgeving weten dat wij aan icsi3 bezig zijn, dus ik hoef ook geen "smoes" te verzinnen. Wel zo relaxed..maar dat is ook heel persoonlijk.

Innestelling tussen de 3 en 5 dagen na TP..dacht ik

Geplaatst

Hey dames,

Ik van hier wel even binnen als dat mag.

Ik dacht deze maand te kunnen beginnen maar helaas ze hebben liever dat ik nog 4 week wacht dan doen we dat.

Dan word dat oktober wachten op menstu en mag beginnen spannend allemaal weer.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en dat alles goed mag gaan.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hoi Jessica, welkom op het lijstloze wachtbankje van oktober ;-)

Je mag in oktober dus beginnen, wat hoop je nu dan wel he dat die menstruatie snel komt terwijl je normaal juist wil dat ie wegblijft...

Succes!

Geplaatst

Ik heb in elk geval altijd gehoord dat het belangrijk is om lekker te ontspannen en er voor te blijven zorgen dat je stressvrij bent.

In het wachten ben ik gelukkig inmiddels ook redelijk nuchter, zeker na al vijf IUI pogingen. Gewoon leuke dingen blijven doen, dan gaat de tijd best snel

Geplaatst

Hoi Sheenara,

Waarom is die lijst loos haha.

Ja normaal wil je het niet nu wel mocht deze maand nog niet beginnen door onze mk.

Ben er net vanaf en wil dat het er nu weer is haha.

Als ik je hantekening lees zit je nu in de sloopende wacht weken succes.

Doortje ontspanning is goed en positief blijven is heel belangrijk

liefs Jessica

Geplaatst

Ik kom me ook vast melden hier. Vanmorgen de punctie gehad met een opbrengst van 17 eitjes. Doortje zet me wel weer met beide benen op de grond haha. Ik dacht nou 17, dan heb je ook wel veel bevruchtte eitjes straks maar dat hoeft dus echt niet zo te gaan.

Gewoon afwachten en donderdag weet ik het.

Groetjes Vriezen

Hi meiden,

Hier wat minder positief nieuws. Van de 21 eicellen is er maar 1 bevrucht.. Morgen om half 11 terug plaatsing.

Het is nu wel eindelijk duidelijk wat ons probleem is... Onze cellen vinden elkaar niet zo leuk. Mocht dit niet lukken dan mogen we verder met ICSI.

Toch zijn we redelijk positief en gaan we voor onze enige embryo. Wellicht komt ook best goed.

Groet, Dorien

Geplaatst

Vriezen, mooie opbrengst hoor! Hoe voel je je nu?

Bij jou zal het vast beter gaan als bij ons. Positief blijven hoor. Ik ga voor jullie duimen in elk geval.

Groetjes, Dorien

Geplaatst

Ik voel me goed eigenlijk. Mocht jij dorien ook niets meer na de punctie omdat het zoveel eitjes waren? Bij ons in het ziekenhuis krijg je vanaf 15 eitjes bedrust voorgeschreven en heeeel veel drinken.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Hoihoi,

Ook ik meld me aan voor het wachtbankje! Ik heb er vandaag 2 teruggeplaatst gekregen Schenen van redelijke kwaliteit te zijn, vandaar dat ze er 2 geplaatst hebben. Beide waren 8cellig met fragmentatie. Andere 8 konden niet ingevroren worden jammer genoeg..

Meiden, doe rustig aan! We maken het groen deze maand!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden