Jump to content

HCG 84-zwanger???

Recommended Posts

Posted

Even een vraag aan de zwangere dames. Ik had een TP van 2 cryo's op 13 september en vandaag mocht ik bloed laten prikken. HCG was 84. Het is nog erg weinig maar niet hopeloos.

Het maakt de vreselijke 2e wachtweek nu extra lang en spannend want donderdag wordt nog een keer gemeten. Ik heb nergens last van, geen kwaaltjes, geen zere borsten maar ook geen bloed (geen bloed - wel moed,toch?)

Is er nog iemand die met lage HCG toch zwanger geworden (gebleven)??

Ik blijf hopen!!!

Posted

Hallo Kris84, ik wil je niet ontmoedigen, hou aub hoop, maar ik had met een dergelijke lage waarde helaas geen goede zwangerschap. Het kan nog best alle kanten op, maar dan moet donderdag je hcg wel meer dan verdubbelt zijn.

Ik duim voor je!

Lot

Posted

Lieve Kris,

zeker goede moed houden!!!

ik weet niet op hoeveel dagen na tp je bloed gebprikt hebt maar Brussel spreekt van een zwangerschap bij een waarde van 25 op dag 17 na punctie / eisprong.

Het liefst zien ze dan een waarde van 100 of meer, maar het belangtrijkste is een goede stijgein (verdubbeling!) a 48 tot 72 uur.

Ik had zelf al vroeg een positieve test na de tp van 1 cryo, 1 dag voor de oficiele testdag was mijn waarde 23 maar ik wist al dat het foute boel was omdat de test een dag eerder wat lichter was in vergelijking met eerdere testen.

Houd echt hoop en ik zou je advisteren om over een dag of 3 weer bloed te laten testen.

ik weet niet of alleen je hcg gemeten wordt maar ook je progesterongehalte is belangrijk voor een goede zwangerschap

liefs

Babeth

Posted

Lot en Babeth dank jullie voor de reactie. Ik heb me vanmiddag suf gegoogled en idd het kan nog alle kanten op. Ik wacht maar geduldig. (zo ver ik geduldig kan blijven haha)

Lot ik zie dat je vandaag tp hebt gehad. Heel veel succes. Ik zal ook voor je duimen

Posted

Vandaag de 2e bloedtest gehad en HCG is gestegen naar 570!!!!! Ik ben zwangerrrrrr!!! Ongelofelijk. Ik voel echt helemaal niets, geen zere borsten,geen buikpijn, af en toe wat duizelig maar meer niet. Dus vanochtend heb ik mezelf voorbereid tot de slecht nieuws maar de tegendeel is waar! Na zoveel jaren verdriet en hoop!Ik hoop dat ze goed blijven zitten. We zullen het zien op 19 october op de eerste echo:)

Posted

Wat een RETEGOED nieuws lieve Kris!!!!!!

Ik werd al een beetje mismoedig toen ik bij het wachtbankje alle rode namen zag staan....

Maar hoe zit dat met het bloed prikken...

Ik zit nu in mijn eerste wachtweek...(maandag begonnen) moet ik mijn bloed dan laten testen? Waar is dat in het ziekenhuis of is dit ook een thuistest die je bij de docter kan halen??

Wat gaaf dat je zwanger bent!!!...xxxxxx

Posted

Dank jullie wel voor de lieve reacties!

Nano, elke ziekenhuis heeft andere beleid. Bij ons (Tergooi- Blaricum) 2 weken na je tp kom je gewoon bloed laten prikken. Andere zh-en laten je gewoon thuis een urine test uitvoeren en bij twijfel doen ze bloedtest. Heb je dat niet bij de tp meegekregen hoe je moet testen?

Posted

Hmm ik zal dadelijk het boekje zoeken...ze zei over twee weken testen, maar ik ging er vanuit een thuis test...bloos...;-) veel te opgelaten om het te vragen....;-) ko

T wel goed heb nog een flink aantal dagen...hoop hard op dezelfde resultaat als jou....geniet ervan...9

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use