Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goh Noor...wat een spanning dan weer ...

Maar joh...dat t moeilijk te zien is in beeld dat klopt toch dan...

Bij ons kijken ze tussen 7/8 weken pas voor t eerst..puur omdat t voor 7 weken soms nog heel moeilijk te zien is of omdat er nog geen hartfrequentie

in beeld te krijgen is. Je zit dus net een beetje op de grens..beetje aan de vroege kant lijkt me. Tja en als zón kleine frummel in t begin wat langzaam op gang komt dan zit er zo een paar dagen verschil in. Je zult zien volgende week is t vast veel duidelijk in beeld te krijgen.

Komt wel goe ....sterkte met je mannetje en laat je de kop niet gek maken hoor!

Op naar volgende week.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Noor...wat verschrikkelijk om zo in die onzekerheid te zitten. Man man wat ook een doos die vrouw dat ze hem er zo snel weer uithaalde. En maar goed dat er nog iemand zat die haar wees op de goede hcg waardes. Tjonge jonge weer een week in onzekerheid. Maar hoe moeilijk ook, je moet ook vertrouwen hebben. Er was iets te zien en zelfs al met een hartslag en dat is hartstikke goed.

Maar kan me zeker die onzekerheid voorstellen. Ga heeeel hard voor je duimen dat het helemaal goed zit en dat het volgende week een super mooie echo wordt met een duidelijk kloppend hartje...

Hoe gaat het met je mannetje? Is de koorts inmiddels weer wat afgezakt?

Manon, morgen de auto ophalen, leuk leuk lekker touren. Hele mooie auto hoor, wauw.....Hopelijk hebben jullie er veel rijplezier mee.

Hier wederom geen nieuws. Manlief zit voetbal te kijken...bah niks aan dus denk dat ik maar vroeg onder de wol kruip. Heb vandaag een speelstofzuiger gekocht. Nouja gekocht, uiteindelijk gekregen van iemand uit ons dorp die hem over had. J_esse is helemaal in de ban van onze stofzuiger. De deur naar de hal hoeft maar open te gaan en meneer zit er al bij en als ik hem daarbij weg haal of de deur dicht doe brullen, krijsen pfff...en dat gaat eigenlijk al een paar maanden zo. Maar had er vandaag geen kind aan hoor. Had nergens meer interesse naar. Dat is ook weer niet de bedoeling. Nougoed zal de nieuwigheid wel zijn.

Fijne avond!

Geplaatst

@noor: ik snap je onzekerheid maar als ik t zo lees is het goed nieuws! Weet je, dat zogenaamd opmeten is zowiezo niet te doen bij zon klein frummeltje.... Een puntje meer naar rechts of links met dat opmeetkruisje scheelt ineens 3 dagen, heb t nu zelf ook weer meegemaakt! Eerste meting kwam ze uit op 6 wk 4 dg, 5 min later nog eens gedaan omdat ik zei dat dat niet kon kloppen en ineens was ik 7 wk 2 dg. Dat klopte meer. Ga genieten! Het kan inderdaad nog fout gaan, maar NU leeft ie!

Geplaatst

Btw nu 11 weken en ook onzeker geweest.... Zo tussen echo's in, zou ie t nog doen? Heb nu een angelsound en vanaf 9 weken kon ik t hartje horen! Dat geeft veel rust.

Geplaatst

Noor wat manon en sabke zeggen zal zeker zo zijn het is ook.zooo innieminie.....blijf positief, je hebt een kloppend hartje gezien!

Sabke alweer 11 wk...gaat goed dus. Helaas zijn die eerste weken altijd onzeker. Mooi dat alles verder goed gaat. Angelsound kan idd rust geven...

Geplaatst

Jeetje kan dat al vanaf 9 weken joh?!

Ik ben geen goed type voor de angelsound. Maak me snel te druk als het niet lukt. Ik weet van mezelf dat als ik over de 10 weken heen ben, dat ik verder kan geloven dat het gewoon goed gaat. Maar nu is het nog even stress hoor. Al ben ik er nu even totaal niet mee bezig.

Vorige week was ik zelf behoorlijk ziek, heel benauwd door een virale luchtweginfectie. Prompt kreeg hummel het ook maar dan gelukkig zonder de benauwdheid. Was de koorts eindelijk weg, was het gisteren ineens weer terug! En de hele dag (en dan echt hele dagdelen) aan het huilen en alleen maar tegen mij aan willen kruipen. Ik wist me geen raad meer op geen gegeven moment. En dus toch gisteravond nog naar de HAP gegaan. Daar stelden ze een beginnende oorontsteking vast! Heel pijnlijk, dat weet ik. Met neusdruppels en paracetamol voor de nacht lijkt het niet erger te worden nu dus nog geen antibiotica.

Verder deze week nog naar de kinderarts geweest voor de slaapproblemen. Ik had opgeschreven wat de klachten waren maar ook dat het na het eten van bepaald voedsel veel erger is. En dat als ik dat eten niet geef, hij ineens wel de hele nacht kan doorslapen.

De reden dat ik daar kwam, is dat ik hoopte dat zij me dan zouden kunnen helpen met een lijst van voedingsmiddelen die hij dan waarschijnlijk ook niet mag, zodat ik niet zo vaak een fout maak. Want een fout overdag is 's nachts niet slapen.

Maar meneer de kinderarts vond het allemaal maar onzin. In zijn ogen was het een gedragsprobleem en moest de afdeling pedagogiek mij maar even helpen het reset knopje te vinden. Ik moest maar een nachtje komen slapen en dan kon hij aantonen dat het 50 keer minuut omdraaien van hummel of het overstrekken gewoon een nachtmerrie was, of betrekking had op het gedragsprobleem.

Nou heb ik niet voor kinderarts gestudeerd maar ik heb nog nooit gehoord van een gedragsprobleem waarbij het kind slaapt! Hoe kan het kind dan zijn gedrag beinvloeden als het slaapt? En hoe kan het dan dat als hij geen aardappels kip of chocolade krijgt, dat hij dan wel doorslaapt? Een parttime gedragsprobleem?

Maar hij wilde me wel helpen hoor. Ik moest maar 2 dagen en 2 nachten in het ziekenhuis doorbrengen en dan zouden ze er naar kijken. Dan zou hij mij aantonen dat het wel een gedragsprobleem was en dat er met het eten niets aan de hand was.

Ik heb wel de afspraak gemaakt voor dinsdag maar die ga ik maandag ochtend vroeg afzeggen. Dit voelt helemaal niet goed; dat ik eerst moet aantonen dat het geen gedragsprobleem is en dat ze dan verder gaan zoeken naar het medische verhaal erachter. Toen ik zei dat ik 2 dagen en nachten wel heel ingrijpend vond, zei hij meteen: dan scheiden onze wegen hier, als u niet geholpen wil worden.

Een moeder verzint dit toch niet? Ik heb een stiefdochter met taaislijmziekte en haar artsen luisteren juist in eerste instantie naar de ouders en het kind zelf omdat die toch het beste weten wat ze waarnemen.

Waarom is het hier nu per definitie eerst niet wat ik zeg en moet ik dat komen aantonen? Ik vind het heel gek.

Omdat het me zo hoog zat heb ik het tijdens het bezoek aan de HAP met de dienstdoende arts besproken. Dit was een schat van een man, van ik denk een jaar of 70. Een wijze oude knar.

Hij vond het heel erg raar dat de dokter zo fel had gereageerd. Hij zei mij: mevrouw: als u nou eens gewoon een tijdje goed opschrijft als het kind ergens niet tegen kan, dan heeft u over een maand een mooi lijstje. Als u zich daar dan eens een half jaar of jaar aan houdt en u begint dan weer eens met het introduceren van die dingen, dan heb ik goede hoop dat ie er overheen is gegroeid. Bovendien kan hij dan praten en kan hij u vertellen wat hij voelt.

Nou dit advies voelde wel 100% goed. En zo gaan we het doen. Als ik me er aan hou, en dat doe ik nu echt strikt slaapt hummel gewoon netjes door, wel met af en toe een draai en soms een gilletje in een droom maar dat lijkt me normaal slaapgedrag.

Zo, lang verhaal he!

Ik hoop dat alles met jullie goed is? Fijn weekend verders.

Liefs

Noor

Geplaatst

Hey Noor,

Wat een hark van een arts zeg....tjonge..ook al zou je die gedachte hebben..dan nog spreek je ze toch niet op die manier uit.

Erg lomp !! Gelukkig dat de andere arts begripvoller was ...met zón advies kan je tenminste ook wat.

Je zou natuurlijk bij een diëtiste kunnen raadplegen ... die weet vast meer op dit gebied en heeft misschien wel een beetje een lijstje van producten

waar hij eventueel ook minder goed op reageert ? Het is zón gepuzzel zo he?!

Hoe ist met de oorontsteking van je menneke? Voelt hij zich wat beter?

En jij zelf ook wat opgeknapt?

Morgen weer echo toch? succes!

hier weinig nieuws...ben aan t speuren voor een leuk vakantiehuisje/lodge in zuid engeland. Heb de overtocht al geboekt...hebben nog niet eens goedkeuring

trouwens voor een weekje vrij in de meivakantie maar deze aanbieding kon ik niet laten gaan 58,- retourtje overtocht Calais/Dover auto en 4 pers.

Kan hem nog 1 keer kosteloos veranderen van data/vertrektijden dus niks verloren...

Nu nog ff kop koffie en dan eens ff aan de schoonmaak hier..kleine slaapt..vrije hand ;-)

bye bye

Geplaatst

Ja het is goed gegaan! Frummel was 1 centimeter en had een goede hartslag. nu de aankomende weken zien door te komen...heb reeds twee keer een hartstop

gehad bij 8 en bij 9 weken dus durf nog niet te juichen. Maar toch een mooie stap!

Heb je inmiddels al vrij gekregen? Wat een goede aanbieding joh! Dat kun je aan jou volgens mij wel overlaten.. ik ben er helemaal niet goed in, altijd wil ik net

een andere tijd of is de aanbieding verlopen ofzo.

liefs

Geplaatst

Noor heel goed nieuws meis. Kan me in jou geval voorstellen dat je nog voorzichtig blij bent..maar dit is toch maar weer een hele goede stap. Op naar de volgende mooie echo!

Lfs

Geplaatst

Manon al iets gevonden in zuid engeland?lekker ff weg heerlijk. Hoe bevalt de auto?

Noor lees jou stukje nog ff van die kinderarts. Wat een verschrikkelijke ##kel zeg man man!ben blij dat je gelukkig bij de ha een goed advies hebt gekregen waar je je zelf ook goed bij voelt!

Geplaatst

Goed nieuws Noor! Blijf vertrouwen hebben hoor ! Blijft altijd spannend zeker met je voorgeschiedenis...maar relaxen is altijd beter dan stressen...

makkelijk gezegd he..ik weet t ;-)

Nee heb nog niet wat geboekt...moet wel op schieten..vroeg boek korting loopt vaak tot 28 febr.

zie door t bomen t bos niet meer...zoveel parken gezien. Wil er 1 met hot tube op t terras...zijn er wel veel hoor. Leuke houten lodge of finse blokhutten

met op terras zón lekker bubbelbad. Heerlijk...nu in mei wat goedkoper ook dan in hoogseizoen ;-)

Moet nog maar ff zien..moet ook weer een beetje budget idd zo na aankoop auto hahaaa.

Auto rijdt heerlijk Annie...klein maar toch best pittig een echt als nieuw alles he;-)

zo..boel klaar maken..zoon naar school..meisie naar mijn ouders brengen want vanmiddag ga ik met vriendin en haar zoontje en die van ons natuurlijk naar de Rai. Klein duimpje bekijken ;-). Hij zegt dat hij t helemaal niks vindt..als t nou in de bioscoop was dan wel maar een voorstelling??? Hahaha..zijn ook wel eens naar piet piraat geweest in theater..vond hij ook best leuk.

fijne dag bye bye

Geplaatst

Hey meiden

Sorry heb al even niet meer geschreven.. wel meegelezen hoor.. Heb namelijk een operatie gehad dus ben aan het herstellen. Mag ook s-t-a-n niet tillen.. die vindt het maar gek.. mama die niets mag doen..

Ik probeer weer een beetje up to date te blijven!!

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Wat nu..toch niet iets ernstig hoop ik?

Heb je ook in t ziekenhuis moeten verblijven nadien of mocht je snel naar huis?

Ja s-t-a-n zou er weinig van snappen..dat geloof ik.

t is idd wat stil hier... ;-)

Heb zelf ook weinig te melden. Kleine is nu een weekje bijna niet zo fit. Stront verkouden en eet heel weinig. Zit haar zelf in de weg dus veel brullen.

In t begin wat koorts gehad laatste dagen niet meer. Dit is de eerste keer eigenlijk dat ze echt langere tijd niet fit is...is dat zelf dan ook niet gewend en daardoor snel zat van alles denk ik. Beetje bij beetje begint ze weer te eten..drinken bleef ze gelukkig wel goed doen.

Engeland is inmiddels vastgelegd. Huisje met hottub..heerlijk bubbelen ;-)

Hoe ist verder met iedereen?

Noor hoe is t met jou..nog steeds alles goed?

Ben ook wel benieuwd hoe t met Marjon is...Marjon weet niet of je nog wel eens mee leest?..Zijn jullie nog verder gegaan met traject?

Nou verder geen nieuws eigenlijk...

fijne dag!

Geplaatst

Ja het is een beetje stil hier... Alles zal wel bij iedereen zn gangetje gaan..

Vervelend dat je kleintje niet zo lekker is manon.. wel heerlijk vooruizicht van de vakantie.

Ik mag 3 weken s-t-a-n niet tillen.. is echt wennen want ik doe normaal toch alles hier.. maar mn man doet erg zn best hoor..

Ik heb mn theezakjes vervangen hahahahaha.. Deze week niet werken en dan volgende week hopenlijk weer werken.. want ik heb dit eigenlijk tegen bijna niemand verteld..

Groetjes Peggy

Geplaatst

Dus collega's zien ineens een (.)(.) Peggy voor de neus staan volgende week?

Ze weten van niks?..zie je straks van die vage blikken van..er is iets maarehhh...wat?

Nou kijk idd maar uit idd met tillen/duwen/trekken e.d. Moet eerst goed dicht die hechtingen...kalm aan doen!

Meisie is weer de oude gelukkig...eindelijk..we werden er met zijn allen wel een beetje moe van dat gebrul als er haar iets niet naar t zin ging.

Meest blij voor haar zelf natuurlijk! Vanmorgen lekker lang in badje gebadderd en toen toch maar een zetpilletje gegeven ondanks dat ze geen koorts

had. Dacht..misschien heeft ze wel hoofdpijn weet jij veel. Nou t heeft er wel geholpen..vanmorgen en vanmiddag goed lang geslapen en vanmiddag al weer

haar streken hoor ;-). Hopelijk vannacht weer rust in de tent.

Kalm aan doen he Betty Boo....eehh Peggy Boob ....(flauw he)

bye bye

Geplaatst

Manon ik heb mijn (.)(.) weer in de normale hoeveelheid laten herstellen hoor. Bovendien zagen patienten in mijn jasje niet eens dat ik 7 maanden zwanger was dus mn baas gaat dat niet zien hahaha

Helaas was na de bevalling van onze mooie vent opeens ook geen voor gevel meer... zo zonde van je vrouwelijkheid, daarom heb ik het laten doen.

Maar ik doe rustig aan haar.. moet wel.. en ik wil volgende week weer aan de slag.

Hoop dat je kleine meid snel weer zich zelf is.. Soms als je niet weet wat er nou is kan zn zetpilletje nog weleens wonderen doen.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hoi,

Ook hier wel mee gelezen maar geen nieuws.

Peggy goed van je dat je het hebt laten doen. Nu voel je je weer op en top vrouw ofniet?maar lijkt me wel lastig 3 week niet tillen ivm de kleine man. Manlief moet aan de bak dus;)

Manon dus Engeland is helemaal rond heerlijk vooruitzicht zeg!gelukkig is de kleine meid weer fit.

Noor hoe gaat het met jou?goede echo's gehad?hopelijk is je onzekerheid een beetje weg en kan je lekker genieten.

Ik vraag me idd ook wel af hoe het met Marjon is?

hier dus verder geen nieuws. Morgen nog ff dagje vrij, lekker van mijn kleine ventje genieten. Volgende week 5 dgn werken en slaapt J_esse van zondag tm vrijdag bij mijn schoonouders.....pfff pittig al zeg.ik het zelf. Iedere avond maar ff op.bezoek;)

Fijne avond!

Geplaatst

Hoi allemaal....

Ik zat toevallig vandaag te denken dat het wel erg lang geleden is dat ik hier heb geschreven, laat staan gewoon meegelezen.

Heb er ook echt geen tijd voor gehad. Ruben is een heel druk ventje die van alles uit wil proberen en als je zelf dan gewoon 4,5 dag werkt heb je 's avonds ook niet echt veel zin meer in iets. Het gaat hier allemaal goed, Ruben slaapt redelijk (tijdje gehad dat hij niet in slaap kon komen maar dat gaat nu wel weer), eet prima, drinkt uit een bekertje, loopt de trap op, klimt op de bank/bed, klimt ook weer van de bank/bed enz. enz.

Soms word ik er echt wel moe van, je kunt hem geen seconde uit het oog verliezen. Zo is hij dan ook al een keer bijna van de trap gevallen, kon hem nog net aan 1 arm omhoog trekken. We zaten samen op bed tv te kijken en ik zei dus dat we zo naar beneden zouden gaan om fruit te gaan eten, wat doet meneer? Die laat zich als een gek van het bed afglijden en rent zowat naar de trap. Helaas snapt hij nog niet dat 'ie bij de trap moet wachten en dat hij dus niet in 1 keer door moet lopen. Nou voordat ik dus bij de trap was hing hij al aan de zijkant aan de spijlen. Verder valt hij regelmatig (tijdens het spelen) op z'n voorhoofd, resultaat....flinke blauwe plekken (en zwarte ooghoeken) en gigantisch grote vochtbulten. Vind het zo zielig voor het ventje maar hij heeft er totaal geen last van, het is even huilen maar dan speelt hij ook gewoon weer verder.

Telefoongesprekken?? Hele verhalen vertelt 'ie. Geen enkele telefoon of afstandsbediening of wat er ook maar op lijkt is veilig. Echt praten doet 'ie nog niet, ja paar standaard woordjes zoals mama, papa, oma, opa en tadaaaa, ding-dong enz. Maar hij snapt zoveel!! Moet soms opletten wat je zegt want hij begrijpt alles. Je hoeft maar te zeggen dat we zo weggaan, komt 'ie al aanzetten met mijn tas, zijn jas en schoenen. Hij kan heel goed luisteren maar hij heeft echt een eigen wil...ja wil....geen willetje. Als hij z'n zin niet krijgt dan moet je uitkijken als 'ie toevallig iets in z'n handen heeft, dan krijg je dat gelijk naar je toegeslingerd. Maar ach, dat hoort er ook wel bij. Hij kan ook superlief knuffelen en kusjes geven en kushandjes. Hij kan de meeste dingen in huis aanwijzen als je het noemt. We hebben ook heel veel boekjes (van de Action), superboekjes zijn dat!! Daar staan heel veel plaatjes in met de woorden eronder. Iedere dag kijkt hij die boekjes wel 20 keer door. Hij weet ook precies waar je neus/oor/oog/haar/handen/voeten/benen enz. zitten.

Verder was hij vorige maand bij het cb 83,5cm en zo'n 11 kg.

Over het vervolg van het traject...We hebben nog een punctie laten doen en daaruit weer 3 tp's gehad. Helaas zijn ze allemaal niet gelukt. Vorige maand was de laatste en we zijn nu ook echt gestopt, we vinden het wel goed zo. Komende donderdag hebben we nog een laatste gesprek met de arts, gewoon om het allemaal af te sluiten. Kijken of we dan nog echt zeker zijn van ons besluit.

Dit is 1 van mijn laatste berichten want ik wil mezelf hier gaan uitschrijven. Heb er gewoon echt geen tijd meer voor...

Groetjes Marjon

Geplaatst

Hoi

Manon het is niet zo dat ik J_esse de hele week niet zie. Hij slaapt bij mijn schoonouders en we eten er iedere avond. Dus ik zie J_esse iedere dag. Alleen het is gewoon gek om vervolgens naar huis te gaan zonder hem en zijn kamer leeg te zien. En ik heb niet 2 dagen deze week met hem omdat ik de hele week moet werken maargoed het is alweer bijna donderdag;)

Marjon leuk om weer wat van je te horen en super om te lezen dat alles goed gaat met R_uben. Druk mannetje dus...

Ontzettend balen/sneu dat de vorige poging(en) niet gelukt zijn. Heb je er vrede mee dat jullie er een punt achter hebben gezet? Of zal dat moeten blijken na het gesprek met de arts? Iig een moedig besluit, ondanks je natuurlijk ook twee prachtkinderen hebt.

Ik snap je keuze wel dat je afstand doet van het forum. Zoals je ziet zijn wij de laatste tijd ook niet meer zo heel erg actief. Het schiet er gewoon wat bij in.

fijne avond iedereen.

Geplaatst

Alles oke hier... mn man doet gelukkig alles... Zojuist een vakantie besproken 4 mei gaan we voor het eerst vliegen met s-t-a-n we gaan 10dgn naar ibiza.

Ik kan eigenlijk het zelfde berichtje typen als marjon.. volgens mij lijken onze mannetjes erg op elkaar. Moedig dat je de keuze hebt genomen om te stoppen met de behandelingen.. En wat je zegt... schrijven op het forum schiet er gewoon bij in.. Het leven is druk!

Knap annie dat je dat kan 'zonder' je zoon.. zou niks voor mij zijn..

Dat was het weer.. alvast fijn weekend allemaal.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Geen makkelijk besluit Marjon, maar als het voor jullie klaar is dan kun je er denk ik wel vrede mee hebben. ik hoop dat je een fijn gesprek met de arts zult hebben.

Jullie mannetje ook zo'n rouwdouwer. hihi hier ook hoor Het testosteron zit er echt al in. leuk!

Heel veel geluk en succes met alles verder meis.

Ik heb ook weinig tijd..het iets Vreselijks te verwerken... mijn vriendin is gisteren met 38 weken bevallen van een overleden kindje. Het hartje bleek tijdens een bezoek aan de verlosk stil te staan. Onmenselijk. Heb er de halve nacht van wakker gelegen. Nadere details weet ik ook nog niet, zal vandaag wel komen. Wat ongelooflijk in en en zielig is dit, mijn hart doet echt pijn.

We moeten zo blij zijn met onze gezonde kindjes, het is toch echt een wonder!!!

Geplaatst

Oh noor wat verschrikkelijk van je vriendin. Dat is toch echt je ergste nachtmerrie...vreselijk!bij.zoiets moet je idd zoo dankbaar zijn dat je een gezond kind(je) (eren) hebt, heftig kippevel op mijn lichaam. Sterkte!

Geplaatst

Jee Noor...wat erg voor je vriendin en haar man.t ergste wat je kan overkomen...

Voor jou ook niet makkelijk...jij voelt je ook nog niet zo zeker met je zwangerschap..of inmiddels hopelijk wel en dan je vriendin te moeten

zien met dit inmens verdriet ..pfff...niet makkelijk. erg veel sterkte!

Marjon...goed te horen dat t goed gaat en met je mannetje.Jammer dat jullie vervolg traject niets heeft opgeleverd.

Sterk hoor om nu zón besluit te nemen en dit te laten varen...En t forum..ja..t is geen verplichting he..

Ik vind t gewoon leuk om af en toe nog wat te delen en te lezen van mensen waar je eerst heel veel mee hebt gedeeld in een moeilijke en daarna erg mooie

tijd. Soms schiet t er wel eens bij in..maar t is ook geen moeten. Nu gaat alles zijn gangetje nu de kids wat ouder worden en heb je soms minder te melden..maar niks mis mee toch... Wens jullie alle goeds toe verder!!

Peggy..heerlijk vooruitzicht voor jullie! 19 dagen nog wel..heerlijk. Gaan jullie als wij weer bijna thuis zijn..

Al lekker aan t aftellen?!

Annie..eindelijk je kleine man weer thuis?!

Heeft hij t leuk gehad bij Opa en Oma? Is hij makkelijk in een ander bed slapen?

Hier een weekje vrij geweest. Manlief heeft maandag een operatie aan voorhoofd/bijholtes gehad. Ontstekingen en poliepen weg gekrabd.

Mag niet veel bukken/tillen..dus vandaar vrij genomen voor dekids. Heeft nog veel hoofdpijn en is lekker kort voor de kont haha.

Woensdag weer terug om weer opnieuw van binnen te bekijken. blijft dus iig nog wel een kleine week thuis denk ik.Uitkijken met infecties.

Gister al lekker wat plantjes in potten gedaan aan de voorkant..morgen mooiere weer dan vandaag en dan eens de achtertuin in..heerlijk die voorjaarskriebels.

Goed weekend allen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden