Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ook periode van doorkomende kiesjes Nummer 5 is al door (links onder) de afgelopen weken, daar heeft ze nu geen last meer van, maar volgens komt nummer 6 eraan (links boven)

slecht eten, dreinen, alles in de mond stoppen, gisteenr dunne luiers, chamodent druppels geven.

Praten gaat best goed, als een rap tempo komen er steeds meer woordjes bij, ook duidelijker.

Noa slaapt slecht in op moment, ze gaat op tijd naar bed 19.30/2000 maar slaapt pas echt om 2130/2200, niet huilen ofzo hoor,

voornamelijk roepen en kletsen, en lachen enzo. en uiteindelijk gaat ze wel slapen.

Noa slaapt nog steeds snachts door en is om 7.00 wakker

Uit een gewoon bekertje drinken gaat heel goed nu en vind ze ook heel leuk en is ze trots.

Omdat Noa windjes aan het laten was en er kwam maar niets, heeft mijn moeder haar op de toilet gezet met verkleiner

en ja hoor daar kwam een poep.

een poos geleden was ik het thuis ook aan het proberen en heeft Noa ook 1x gepoept en een paar x geplast op de toilet. maar was gestopt ermee omdat de verkleiner rode plekken geven op de billetjes en ze niet lekker zit en ze deed de laatste keren ook niets meer.

ff pauze ingelast.

Liefs Claudia

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Even snel een berichtje. Moet mn zoon zo gaan halen bij de gastouder. Maar wilde jullie even vertellen dat ik nadat ik de laatste keer iets had geschreven over het slechte slapen. Ik toch maar de homeopatische druppeltjes ben gaan kopen (van bach, maar is het zelfde als vsm alleen druppels vind mijn zoon 'lekkerder' haha dan pilletjes) en sinds dien slaapt meneertje weer door. Was het 1x vergeten en toen kwam hij snachts weer. Dus of het nou werkt of nie..ik ben er blij mee. En hij vind de druppels ook nog eens heerlijk. Ze zijn homeopatisch dus kan ook geen kwaad.

We zitten ook weer in een wat rustiger vaarwater.. Speelt weer lief.. Jammer dat het steeds zo regenachtig is.. moet je toch weer wat bedenken om binnen te vermaken. Om nou steeds naar zn zwembad, speelparadijs enz te gaan kost ook een vermogen.

Straks ga ik 3 weken echt met het zindelijk maken bezig zijn. Hij is al maanden snachts droog (ongelofelijk vind ik zelf) draagt wel gewoon de luier hoor. En gister zn drolletje uitgezwaaid. Was wel in de luier, maar die hebben we in de wc gekiepert en uitgelegd dat het daar naar toe moet haha. Potje ziet hij een beetje als een spelletje.. dus daar wil ik wat intensiever mee bezig zijn. We gaan in augustus nog een week naar zeeland dan is het wat makkelijker. Vandaag wel luierbroekjes gekocht. Om straks dan te gebruiken.

Dat was het weer.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hey hallo,

Hier ook een tijdje niet meer geschreven..wel gelezen maar bleef t bij ;-)

Als ik t zo lees met zindelijkheids- training dan mag ik er ook maar eens wat aan gaan doen.

Moet nog steeds een wcbril verkleiner halen..blijft er bij.

Peggy...jij ook al zón lekkere druppelslurper? haha. Hier ook beide zo hoor. Zoon ook vroeger..gek op druppels.

Maar mooi dat t zo snel heeft gewerkt...weer lekker slapen voor jullie ook.

Noa hopelijk ook weer wat beter s'nachts? Leuk he dat geklets nu?! Af en toe komen er nu 2 woordzinnen uit...Mama/papa toe (naar papa toe dus),

Mama weggelopen, kaartjes weg...

Kies al helemaal door nu en geen last meer van de kwaaltjes die er bij horen?

Noor...hopelijk nu weer in wat rustiger vaarwater met je zoon? Dramaqueen wat getemperd? ;-)

Kan je je zoon af en toe ook een nachtje uit besteden zodat je eens lekker rustig kan bij tanken?

Koffie door de auto...klinkt wel alsof je ff een break kunt gebruiken ;-) Vroeg onder de wol, oordoppen in en laat manlief t een nachtje opknappen?

Hey Annie...ook rustig met jou hier op t forum en FB ? Ook ff de puf niet haha? Zag leuke foto net van J-esse..toetjesmonster ;-)

Al bijna vakantie allemaal?

Hier krijgen ze vrijdag vakantie...we moeten zelf nog 3 weken. Afgelopen weekend ff een weekendje roompot in drente gedaan.Was lekker..ff een break.

Verder nog geen plannen gemaakt. Vandaag precies 3 jaar geleden de punctie gehad.zón 3 weken geleden een aangetekende brief naar t ziekenhuis gestuurd

dat we geen gebruik meer wilden maken van de cryo's en met de vraag of ik ze mee naar huis kan krijgen. Tot op heden nog niks van gehoord...

Raar..had t wel een mooie datum gevonden om ze vandaag op te halen..maar nee word m dus niet.

Mijn vriend zei al..straks hebben ze ze allang vernietigd of zijn ze ze kwijt..zo raar dat we nog geen brief of niks hebben gehoord. Misschien moet t is nog in vergadering omdat ze die vraag nog nooit eerder hebben gehad?..kan me niet voorstellen. Cryós worden wel zo bewerkt zodat je er niks meer mee kan als dat de motivatie zou zijn neem ik aan... Nou ja nog een week wachten dan bel ik ze wel eens.

Heb eigen,lijk weinig nieuws..alles gaat zijn gangetje..dametje wordt groot...gezellige tuttemina ;-)

Bye bye

Geplaatst

Hidihi,

Manon, jij doet het goed, op zijn tijd weekendje weg boeken! Leuk! En weer een typische Manonuitspraak druppelslurper! hihi

Wat apart dat je nog niets gehoord hebt van je cryo's. Maar het is daar vast ook vakantietijd. Laat je nog ff weten wat ze zeggen van jullie plannen mbt ophalen?

Wat het zindelijkheidstrainen betreft: ik had er nog niet mee begonnen als hij het zelf niet aan had gegeven dat het kon hoor. Lijkt me nog vroeg.

Wat ik nu doe is hem voor de luier verschonen op het potje zetten een paar keer per dag. (Heb er niet bij elke luier zin in :-)) En dan volgt de hele ceremonie. Sticker uitzoeken, plasje uitzwaaien etc. En dan vindt meneer het zoooo leuk en gezellig allemaal, dat hij nog 3x terug op het potje wil en verrek steeds perst hij net zo lang tot er een drupje uitkomt. Ja daar krijgt hij dan geen sticker meer voor hoor! haha Maar wel schattig gezicht. Echt persen.

Ik hou het gewoon leuk, paar keer per dag het hele circus met alles er op en eraan nog heel spelenderwijs dus.

Grote boodschap geeft hij nu altijd aan als hij het gedaan heeft, maar als hij aan het spelen is en niet voor een luier naar boven wil, houdt hij stiekem zijn mond. Vraag ik: heb je een poepje gedaan? Neeeeeeeheee! zegt hij dan. hihi En je kunt hem op een meter afstand ruiken

Slapen nog steeds slecht. Misschien die Bachdruppels eens proberen. Vannacht maar weer voor laten huilen gekozen. Duurt heel lang voor hij opgeeft, zo'n 5 kwartier... pfff...

Leuk Claudiaatje die trotse koppies bij het uit een bekertje drinken he? En fijn dat alles zo goed gaat met Noa. Behalve het inslapen en de kiesjes dan. Linksboven was hier ook als 2e van deze serie.

Peggy hoe gaat alles thuis? Hoe is het met je huid?

Wat frappant dat hij 's nachts al droog is joh! Hier 's ochtends een dikke volle plasluier hoor.

Annie laatste keer had je mannetje nog koorts, dat is verder allemaal goed gekomen neem ik aan? Hoe is het verder met de kleine man?

Ga je nog met vakantie?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Heerlijk manon effe een weekendje eruit.. Dan kan je er weer even tegen!

Raar dat het ziekenhuis je nog niks heeft laten horen.. Het is tenslotte iets van jullie lijkt me. Ik heb soms ook wel hoor dat ik denk toen was ik met de behandelingen bezig enz.

Noor ik zou zeker de bach druppels kopen. Ze zijn wel duur.. (10 euro klein flesje) maar wat ik al zei sinds dien slaapt hij door.. Zo fijn weer!!! Het sloopt je die gebroken nachten!

Wel leuk hoe je dat doet met het potje! We zijn allemaal maar vroeg ermee inderdaad... hoor in mijn omgeving er weinig over.

Met mn huid gaat het trouwens niet zo.. Kreeg gister de rekening via de verzekering.. dacht echt nu ben ik 80 euro verder en het is er nog steeds. Ik moet volgende week terug naar de dermatoloog. Benieuwd wat ze zegt. Het is wel iets minder vuurig, maar nog niet over.

Wel heel lief dat je dat nog hebt onthouden noor!

Thuis gaat alles zn gangetje gelukkig!!!

Ik ga nog even aan de schoonmaak. Vanmorgen naar ballorig geweest omdat meneertje zich thuis verveelde hahaha op deze leefdtijd al he.. Nu ligt tie leker te bronzen..

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoihoi,

Erg drukke weken achter de rug. Forum uiteraard via mijn telefoon in de gaten gehouden maar geen fut om te reageren.

J_esse is inmiddels weer de oude, al hoest hij nog wel aardig. Heeft toch zo'n dikke week geduurd. Nu is moeders alleen al sinds het weekend niet fit. Bah niks aan hoor, griep. Liefst lig ik de hele dag op bed of op de bank, maar dat lukt natuurlijk niet met J_esse. Hopelijk knap ik gauw op.

De kinderen hier hebben na deze week ook vakantie. Ik zelf moet na deze week nog 3 en halve week werken. Merk dat ik toe ben aan vakantie dus het kan mij niet gauw genoeg gaan eerlijk gezegd. Ik/wij gaan niet op vakantie. Mijn man heeft geen vakantie en geeft eerlijk gezegd ook niks om vakanties. Ik ga wel samen met Jesse een paar dagen naar mijn nicht. Dat is altijd gezellig, dus daar kijk ik wel naar uit.

Manon lekker ff zo spontaan een weekendje weg, dat kan een mens zo goed doen!! Merk dat ook aan mezelf, we zijn dit jaar nog nergens heen geweest, zelf geen weekendje weg en merk dat ik daar echt aan toe ben, iig vakantie. Gek van die cryo's dat je daar nog geen bericht op hebt gehad. Was symbolisch wel een mooie afsluiter geweest. Zou volgende week er even achter aan bellen, misschien iets niet goed overgekomen? Zitten misschien ook met vakantieperiode?

Allemaal vlotte dames en heren hier met de plasjes en zelfs poepjes op het potje of toilet. Hier is dat nog niet het geval. Ik heb een potje in de badkamer staan en iedere avond voor dat hij onder de douche of in bad gaat wel op het potje, maar er komt nog niks. Hij gaat er ook vaak op zitten met kleren aan. Ik heb zoiets zoals het nu gaat vind ik het prima, zo spelenderwijs en op den duur als hij er aan toe is zal er vanzelf een plasje op het potje komen.

Maar de 2e verjaardagen van onze kleintjes komen er ook alweer aan. Gaat hard allemaal....pffff...

Claudia: dat slecht in slapen heeft J_esse ook een tijdje gehad. Eigenlijk precies zoals jij het beschrijft. Nu is dat weer klaar, valt vrijwel meteen in slaap. Wil nog wel eens zo zijn dat hij meteen in slaap valt en na een half uur hoor je hem ineens weer praten, of dat nu in z'n slaap is of dat hij dan even wakker is weet ik niet. Dus zal wel een fase zijn met dat slechte inslapen.

En hoe gaat het met de voorbereidingen en zenuwen voor de bruiloft? Was het nu augustus of september?

Noor: geen slecht idee van Peggy dat van die druppels. Zou het gewoon proberen, baad het niet schaad het niet toch?

Zover ik weet zijn er bij J_esse nog geen nieuwe kiesjes in aantocht. Let er eerlijk gezegd ook niet echt op.

Noor hoe staat het met jullie pogingen?

Peggy: wat vervelend van je huid zeg. Het is mij blijkbaar ontgaan, maar wat heb je precies? Hopelijk kan de dermatoloog volgende week je iets meer zeggen.

En jou kleine man is zelfs 's nachts al droog! Wat super zeg! Merk wel dat de luiers wat minder vol worden, maar droog bij lange na niet! Echt knap zeg!

Hier gaat het eten eigenlijk al maanden niet echt lekker. Zeker als ik erbij ben niet. Broodje eten heeft meneer geen zin in, fruit eten is helemaal een crime en warm eten verschild per keer. Best vervelend. Als J_esse bij mijn schoonouders op dinsdags is eet hij eigenlijk altijd zijn broodjes keurig op. Thuis doe ik het precies hetzelfde als hun maar nee hoor. Fruit is eigenlijk altijd al een probleem geweest. Behalve als ik het pureer dan wil hij het wel. Maakt niet uit wat voor fruit ik hem voorschotel, 9 van de 10 keer hoeft hij het niet.

Warm eten is ook niet meer zoals het was. Het bordje leeg gebeurt eigenlijk niet meer. Als de helft leeg is mag ik blij zijn. Soms best vervelend hoor. Feit blijft dat hij weinig groeit.

We hebben in de badkamer een weegschaal staan, een ouderwetse hoor, geen digitale. J_esse vind het bere leuk om daar op te gaan staan, dus zo zie ik ook wat zijn gewicht is, maar is al maanden rond de 11 kg, 11,5 kg.

Hopelijk is het een fase (wel een lange dan) en komt het wel weer. Misschien iemand nog tips? Heb al van alles geprobeerd, maar wie weet hoor ik nog wat nieuws;)

Nou dit was eerst weer een heel verhaal. Ga even op de bank liggen, kleine man ligt lekker te slapen!

groetjes

Geplaatst

hoe geef je zijn avondeten? gewoon los zoals jullie zelf? Of gestampt of gepureerd?

hier eentje die het niet als ons apart eet, wil het nog steeds door de blender dan eet hij het wel. en op elk hapje leg ik een klein stukje vis, vlees of vegaballetje. Vooral vissticks vindt hij lekker dus op elk hapje een ministukje visstick en voor je het weet is er 200 a 250 gram naar binnen. in totaal eet hij dan 1,5 visstick. Ook stukjes runder braadworst of runder hamburger oid gaat lekker.

hij is geen kindje dat lekker in een struik broccoli hapt helaas maar geprakt gaat t heel goed. 14,7 kg vanochtend maar zeker geen dikkerdje hoor, hij is gewoon geen kleintje. Maat 25 van schoenen en 92/98 van kleding.

Verder heb ik eens gelezen dat je je overal zorgen om moet maken maar dat het om het eten geen zin heeft en niet nodig is. ze schijnen echt wel te eten wat ze nodig hebben. en anders een kinder multivitamine erbij als je je toch zorgen maakt?

Liefs

Geplaatst

Annie..J en F gingen van begin af aan al gelijk op weet je nog...F is nu ook 11,5/12 kg...en ook al een hele tijd.

Is ook normaal hoor op deze leeftijd...gaat niet meer zo hard...gelukkig niet ;-).

F eet gelukkig goed..echte snaaikonte..lust ook alles. Haar eerste woorden waren ook, eten, drinken,slapen....je ziet waar haar prioriteit ligt..haha.

Als ze soms even niet meer wil eten dan zet ik gewoon haar bordje op tafel wat verder van haar af en gaan we zelf gewoon door eten en negeren we haar.

Meestal wil ze dan ineens wel haar bordje hebben. Bijna 2 en ik zeg nee he..hoe meer je aan dringt hoe harder je nee terug krijgt.

Dus dat werkt hier nog wel eens. Ook is t zo dat ze eigenlijk alleen nog zelf wil eten en niet meer gevoerd...dan trekt ze haar hoofd ook wel vaak weg en als ze t zelf doet is t prima.Kan natuurlijk ook een fase zijn..zolang hij niet afvalt zou ik me niet te veel zorgen maken..en anders mooi rond etenstijd bij schoonoudelui aanschuiven! ;-)

Geplaatst

Hey annie,

Volgens mij voel ik een beetje aan je dat je even in een mindere goede periode zit.. Weet (denk ik) wel een beetje wat je voelt. Hoe gaat het nu tussen jou en je man?? Je vertelde daar eerst ook wat over... Als ik het mis heb moet je het zeggen hoor.. maar wilde je even een oppep/iets liefs zeggen!

Ik heb ook echt met s-t-a-n goede en slechte dagen... heel vaak gaat het bij de gastouder of oma prima en dan thuis denk ik pofpfpffp.. we zaten net weer even een paar dagen/weekje in een goede flow, maar woensdag was het gewoon weer geen goeie dag. Beetje hangerig/huilerig. zie ook wel een kiesje wat wil door breken... en wij hebben ook echt een pittig mannetje wat goed uitprobeerd! Maar ik merk toch ook wel resultaat van het bezig zijn met opvoeden hgahahaha vooral als ik mn broer met zn kinderen zie... dan denk ik... ons mannetje is anders.. Maar iedereen doet het op zn eigen manier.

Annie probeer wat tijd voor je zelf te neme als je straks vakantie hebt.. de kleine even bij oma brengen en zelf wat leuks doen of even helemaal niks.. maar dan kan je er wel weer even tegen. Teminste ik vind dat wel fijn!

Ik heb op mn voorhoofd een soort irritatie/rode uitslag wist niet wat het was.. dermatoloog had het over rosacea. (ontsteking van de talgklieren)

S-t-a-n heeft tijdens het eten ook VEEL afleiding nodig.. Wij doen dan de boekjes.. Daar is hij altijd druk mee.

Fijn is dit forum he...ik vind in elk geval wel!!! Lekker ervaringen uitwisselen!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoi,

Bedankt voor de tips. Sinds paar dagen gaat eten wat beter opeens. Meneertje wil idd ook graag zelf eten en maak er ook geen strijd van als hij niet meer wil, dan haal ik het bordje gewoonweg.

Noor ik prak j_esse zijn eten. Als ik alles los erin legt eet hij alleen wat vlees en evt aardappels en.groente laat hij liggen.

als ik bijv j_esse zijn fruit pureer of eens een potje fruit geef eet hij vaak wel wat maar eigenlijk is dat tegen principe.

Ach wat manon zei is het vast. Gewoon een fase of het is gewoon niet zo'n eter. Hij valt zover ik weet niet af, dus het zal ook wel goed zitten.

Hier nog steeds last van de keel/hoesten. Vooral s nachts...bah niks aan.

Peggy wat een lief berichtje. Kan/kon je het opmaken uit mijn berichtje dat het idd niet zo heel lekker gaat?hihi grappig.

Maar nee het gaat (nog) niet heel erg lekker hier. Daarom ben ik eigenlijk ook zo toe aan vakantie. Even helemaal niets. ontzettend druk op het werk, thuis spanningen en deze week niet fit het is soms iets teveel dan;) maar wat kun je dan toch genieten van zo'n klein mannetje. Wat kun je daar toch van houden...heeeerlijk.

Dikke knuffel voor jou!

Ik ga zo mijn bed maar eens opzoeken, vannacht slechte nacht gehad!

Fijn weekend allemaal en nogmaals bedankt voor de tips, als jullie nog wat bedenken hoor ik het graag!

Lfs

Geplaatst

Hier helpt het erg veel als Cas zijn eten kan dippen in iets. Hij ziet van grote broer en zus mayo, curry, appelmoes.... Werkt als een trein! Hij ook een beetje op z'n bordje en dippie dippie maar! Alleen t woord dippen brengt al een lach op z'n gezichtje!

Geplaatst

Moggel,

Dippen vind F ook erg interessant. Soep bij brood vind ze geweldig..lekker soppen ;-)

Hoe gaat t verder met je zwangerschap Sabke ...al toe aan einde in zicht of is t nog te doen?

Annie..voel je je alweer wat fitter? Vankantie inmiddels begonnen voor je?

Gisteren belde ze dan van t Fertiliteitcentrum dat ze de brief hadden ontvangen en dat t kon. Krijg nu een brief toe gestuurd en daarin moet ik aankruisen dat ze ze moeten vernietigen maar er bij zetten dat ik ze op kom halen. Zal ze dan in een cupje mee krijgen zei ze. Moet je ook maar allemaal vertrouwen dan he...kan ook wel een bakje lucht mee krijgen ;-). Gaat een beetje ver om te vragen of ik ff gebruik mag maken van hun microscoop hahaa

Zal eens ff speuren wat er te doen is voor de kids vandaag...zoon verveeld zich al behoorlijk en veel kids uit de straat zijn al op vakantie.

Loopt een beetje met de ziel onder de arm. Wij moeten nog 2 weken...waarvan ik de komende 2 weken de dinsdag en donderdag vrij ben...kan ik alvast wennen aan de vakantie ;-)

Fijne zonnige dag nog vandaag!

Geplaatst

Lekker je rust pakken dan maar voor zover het gaat.

Ik voel me ook helemaal niet goed. Al mn spieren doen pijn. Veel hoofdpijn dus ik duik zo mn bed in. Als het ook zo warm buiten is helpt dat ook niet zo. Maar wordt nu weer even wat koeler.

Ook zaten we eergister met ons kleine man in het ziekenhuis. We hadden de nacht ervoor maar 1 uurtje geslapen.. eerst dacht ik kiesjes. Maar smiddags wist ik het..oren.. Bleek hij dus aan 2 kanten midden oorontsteking te hebben. Heeft nu een antibioticakuur voor 7 dagen. Gelukkig slaat dat altijd snel aan en het gaat nu al beter. Als het volgende week zaterdag maar weer goed gaat met ons allebei.

Daar ben ik vast oververmoeid van.

Spannend manon.. lijkt me heel bijzonder dat je ze mee naar huis neemt. Misschien heeft het ziekenhuis wel nooit zn verzoek gekregen.

S-t-a-n verveel zich ook regelmatig... hij functioneert toch het beste als het gewoon het normale ritme is.

Ik duik mn bedje in.

Liefs Peggy

Geplaatst

he wat vervelend voor de kleine man Peggy.

Gelukkig dat de ant.b al wat aan slaat.

Kussen onder t matras aan t hoofdeind doen geeft ook meestal wat verlichting..niet zón druk er op.

Jij ook sterkte...hoort t veel nu...zomergriepjes..hier in omgeving ook..ook veel diaree klanten ;-(

Lekker uit zieken....en idd gelukkig weer wat koeler. Heb momenteel alles tegen elkaar los staan...lekker briesje door t huis.

Lekkere plens water op de tuin gehad vanmorgen...was er ook aan toe.

geen nieuws hier...fijn weekend allen.

Geplaatst

Wat een heerlijk weertje de afgelopen dagen. Helaas vandaag wat koeler, maar de zon komt er hier steeds meer doorheen.

Balen Peggy dat je niet fit bent. Gaat inderdaad rond, hoor bij ons ook veel in de buurt. Ik heb het ook gehad, maar de keel is eigenlijk nog steeds niet over. J_esse hoest ook nog steeds wel wat.

Wat vervelend van je mannetje..ohhh midden oorontsteking lijkt me zo vreselijk voor de kleintjes..hopelijk slaat de antibiotica aan.

Lekker uitzieken daar bij jullie.

Manon gisteren nog wat gedaan met de kids? nog iets gevonden op internet om te doen. Wat had je ook weer een prachtig stukje op fb gezet over je zoon, staat me nog wat te wachten dus, als dat gedrag al bij 6 jaar begint hahaha.....

Dus ze hadden de brief wel ontvangen. Tja je moet maar erop vertrouwen dat het goed is. Vind het toch een bijzonder iets hoor.

Sabke hoe gaat het met jou? allemaal nog wat vol te houden? de laatste loodjes breken voor jou ook (bijna) weer aan ofniet?

Hier wel weer helemaal fit, alleen de keel en daardoor hoesten nog niet altijd. Vooral 's nachts en tegen de avond. Erg droge keel, maargoed voor de rest ben ik er wel weer. J_esse hoest ook nog steeds wel wat 's nachts.

Manon ik heb ook nog geen vakantie. Moet nog 2 en halve week werken, daarna heb ik 3 week vakantie.

Afgelopen donderdag het zoontje van mijn zwager en schoonzus de hele dag te oppassen gehad. Is 12 weken jonger dan J_esse. Dus dat gaat uitstekend. Erg leuk om te zien hoe ze met elkaar spelen. Volgende week donderdag heb ik hem ook nog de hele dag. Had een zwembadje met wat water erin neergezet en hebben ze 's middags heerlijk met zn 2en in gespeeld.

Voor de rest geen nieuws hier, lekker rustig weekend.

Gisteravond uit eten geweest met een vriendin. Heerlijk de hele avond op het terras gezeten. J_esse sliep bij mijn vader, dus ik kon vanmorgen heerlijk rustig aan doen. Helaas heeft mij dat niet veel goeds gedaan, want ben nu de hele dag al vreselijk loom en nergens zin in. We zijn niks meer gewend he;)

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Succes sab zet hem op toi toi toi

Ik voel mij gelukkig weer beter en met s-t-a-n gaat het ook weer goed.

Zaterdag heerlijk een week naar zeeland!

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben weer terug op het forum. Ik weet niet of jullie mij allemaal nog kennen maar ik lees en schrijf graag weer mee. (als het mag ;) )

12 augustus 2010 ben ik bevallen van zoon Kian.

Ik lees net jullie berichtjes over het eten. Iets wat mij best soms onzeker maakte lees ik hier nu ook veel bij jullie. Het zal dus een fase zijn.

Kian eet wisselend. Ene avond eet hij heel goed, andere avond amper een paar hapjes.

Het liefst leg ik alles los op zijn bordje. Aardappels, groente en vlees...maar helaas dan eet hij alleen het vlees op. Nu bewaar ik vaak het vleesje voor als hij genoeg heeft van het andere. Wel merk ik dat als ik alles prak dat hij een stuk beter eet. Hij is echt een pietlut soms, hij haalt dan soms weer het eten uit zijn mond en zegt bah..terwijl de happen daarvoor gewoon goed gingen.

Toetje krijg hij ook altijd. Ene keer yoghurt, andere keer een danoontje (eigen merk), dan weer vanille vla, vanille yoghurt, appelmoesje.

Ik probeer Kian zoveel mogelijk zelf te laten eten met zijn eigen bestekje...maar hem 'voeren' gaat nog altijd beter, dan eet hij meer en zit hij niet zo te knooien/spelen met zijn eten. Hij begint dus altijd zelf maar uiteindelijk neem ik het vaak van hem over.

Fruit bied ik altijd gewoon aan in stukjes maar dat eet hij lang niet altijd goed. Dan haal ik de staafmixer eroverheen en maak ik er wel eens een smoothie van in zijn rietjesbeker, die lurkt hij dan vaak in een keer leeg.

Smorgens krijgt Kian vaak nog wel en papfles. Hij word smorgens nog wel eens vroeg wakker en wil dan drinken. Ik verschoon hem dan en terwijl ik dat doe krijgt hij een schone luier. Daarna weer hop het bedje in en kijken of hij nog verder slapen wil.

Als Kian 2 is geweest dan ga ik eens proberen om die fles af te bouwen..kijken hoe dat gaat. Doe er verder ook niet moeilijk om...als hij het nog fijn en lekker vind dan vind ik het eigenlijk ook wel prima zo. Tussen de middag voor het slapen krijgt hij soms ook nog een fles melk. Hij geniet daar zo van.

Ik geef nog gewoon Nutrilon maar als ik gewone melk in huis heb (wij zijn zelf geen melkdrinkers) dan drinkt hij dat ook wel.

Nou ik ga even jullie verhalen bijlezen. Lijkt me gezellig om mee te kletsen.

Oh ja...wij zitten weer in het traject. Dit keer ICSI (vorige keer IVF) ik ben weer hormonen aan het spuiten en 14 augutus heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis. Vind het spannend.

Lfs Colle

Geplaatst

Sabke, succes met de laatste loodjes! Nog ff volhouden...

Peggy, fijn dat t met jullie beide weer beter gaat..en nu heerlijk aan t strand ws.

Jullie hebben er mooi weer bij..fijn hoor geniet lekker daar in Zeeland!!

He Colle...Ie bint er weer!

Nou gezellig hoor...hier ligt t af en toe weer eens stil dus geef dat rad een zwaai en breng wat leven in de brouwerij hahaaha

Hier lees ik altijd wel maar heb gewoon ook vaak geen nieuws dus dan blijft t er ook wat bij.

Wat leuk te lezen dat jullie weer begonnen zijn...kijk zulke leuke nieuwtjes lees ik natuurlijk niet op FB maar wel hier..hahaa

Spannend weer!

Waarom icsi nu en geen ivf? Lees in je handtekening toch dat je meteen bij eerste poging zwanger was geworden?

Gaan jullie nu proberen zonder donor?

Dus Kietje is een walvis..Alles wat groter is dan plankton word er weer uit gehaald?

Met F heb ik er geen last van..die eet alles wat los en vast zit maar onze zoon is ook zón miepert.

Stukjes prei uit zijn mond halen die in de macaroni zitten ..alles wat maar een beetje houterig/uitstekerig aanvoelt in zijn mond haalt hij er nog steeds uit.

En wat betreft die papfles..ach gewoon niks zeggen op CB als je weer eens heen moet...als hij t lekker vindt en jij geen punt vindt en hij is verder niet te zwaar...ochhhhh

Nou deerne...succes met deze nieuwe ronde..houd ons op de hoogte. Hoop dat t snel raak is!

Fijne zondag ieders!

Geplaatst

HoiHoi

Colle wat leuk jou hier weer te zien. Natuurlijk mag je (weer) meeschrijven alleen maar gezellig en wat Manon zegt, het kakt hier nogal eens in.

En ook heel mooi nieuws dat jullie weer begonnen zijn. Gaat het allemaal beetje goed met spuiten ed weer? Inderdaad zulke berichten lees je niet op fb maar hier lekker wel. Vind het sowieso erg leuk dat fb. Zo lees je de ontwikkelingen en foto's van de kleintjes. Ben op het forum toch niet zo van de foto's en dat kan dan lekker wel op fb.

komen altijd heel wat mooie foto's en filmpjes voorbij van jullie mannetje...leukleuk! Heel veel succes de komende tijd en houd ons op de hoogte;)

Nog 4 dagen dan is kleine/grote man alweer jarig, 2 jaar!! Groot feest van t weekend??

Wat hebben jullie voor hem gekocht?

Wij hebben J_esse zijn cadeau ook al in huis. Was een aanbieding met gratis verzendkosten vandaar;). Wij hebben een loopfiets gekocht. Misschien nog iets te groot, maar zal over een paar maanden zeker wel kunnen.

Dat eten is dus overal wel (eens) een probleem. Het gaat hier de laatste tijd beter. Vooral als ik hem maar zn gang laat gaan. Maar wat jij zegt Colle heb ik ook wel, soms zit hij er maar wat in te pielen en dan heb ik zoiets van geef het zelf wel.

Brood gaat nog steeds niet echt lekker...

Vorige week dagje naar de dierentuin geweest. Was erg leuk. J_esse vond de kinderboerderij ook erg leuk want kon hij de geitjes aaien.

Sabke nog een paar weken....echt aan het aftellen. Heel veel succes en sterkte met je bekken..bah dat is echt niet fijn. Ik heb er ook last van gehad, geen pretje.

Peggy nog op Zeeland of inmiddels weer thuis? Wel aardig weer (gehad) ofniet? Gelukkig beide weer fit.

Ik moet nog 3 dagen werken, vanaf volgende week woensdag lekker dik 3 weken vrij, heerlijk!!

groetjes

Geplaatst

Hai hai,

idd de persoonlijke dingen zoals dit traject bespreek ik niet op FB..maar ik vind FB ook erg leuk. idd leuk om foto's en filmpjes van jullie kotertjes te zien :)

Kian alweer bijna 2 jaar :) Zondag (de dag zelf) vieren we het. Lekker buiten in de tuin. We hebben hier een groot speeltoestel met schommels, glijbaan en een speeltoren en zandbak dus de kinderen kunnen zich lekker vermaken.

We hebben een grote taart voor 30 personen besteld bij de Hema..met een mooie foto van Kietje erop :) Foto's zullen jullie wel zien op FB. Voor de kinderen hebben we evt. kleine tompoucejes met een foto erop.

Van tevoren iedereen al een uitnodiging gestuurd via kaartje2go, ook met foto :)

Heb erg veel zin in het feestje maar volgens mij zijn er wel een aantal mensen op vakantie dus heel druk zal het niet worden, maar dat mag de pret niet drukken :)

Wij hebben bij de IKEA een speelkeuken gekocht met pannetjes. Deze keuken vind ik erg mooi...staat goed bij onze keuken :) Kian kijkt en helpt altijd graag bij de voorbereiding van het koken (aardappels aangeven voor het schillen en dan in de pan met water doen, vaatwasser in en uitpakken etc etc) Hij speelt ook graag met pollepels, pannen, bakjes, bekers etc. Vandaar dat hij lekker zijn eigen keukentje krijgt zodat hij ook eens iets lekkers voor papa en mama kan koken. Aan de visite hebben we o.a houten speel etenswaren gevraagt.

Wij wilden eerst ook een loopfiets voor Kian kopen maar omdat ik het keukentje ook zo leuk vond hebben we dat aan opa en oma gevraagt. Zij hebben er een gekocht waarvan je de achterwieltjes eerst uit elkaar kan zetten en als hij het wat beter kan dan kan je ze weer bij elkaar zetten zodat hij meer zijn evenwicht moet bewaren.

Ik heb hele leuke houten loopfietsen gezien maar dat was wat te duur voor opa en oma en aangezien het ook nog te moeilijk voor Kian is zijn we hier super blij mee.

Oh ja...ik zit trouwens in spanning want een deze dagen word ik voor de 2e keer tante!!!! Mijn zus gaat bijna bevallen van mijn neefje (ze heeft al een dochterje van 2.5 jaar) Misschien word hij wel geboren op Kian zijn verjaardag :)

Fijne avond allemaal. Ik ga lekker een filmpje kijken op RTL 4 'Mom at 16'

Lfs Colle

Geplaatst

Dat klinkt allemaal goed. De kleine man zalvast flink verwend worden.

Vorig jaar heb ik de taart met foto ook.30 stuks besteld bij de Hema. Wou ik dit jaar weer doen. Heb op picassa leuke fotocollage gemaakt. Denk dat ik die foto erop doe. En ook ik heb vorig jaar uitnodigingen verstuurd via kaart2go en dat is voor dit jaar ook weer de bedoeling. Kaart is al klaar, maar moet hem nog ff bestellen. Over drie en halve week is J_esse ook alweer jarig dus zal een dezer dagen ook even bestellen.

Voor zondag een heeele fijne dag. Het wordt mooi weer en zal de foto's wel voorbij zien komen op fb.

En zeker spannend. Een neefje op komst. Hoop toch niet op Kian zn verjaardag.is toch niet zo leuk lijkt me.

Ik ga slapen. Morgen weer vroeg. neefje komt ook de hele dag...dus druk druk!

Welterusten

Geplaatst

Hey,

Al druk met voorbereiding voor verjaardag hier lees ik. Morgen de grote dag voor Kian ;-)

Denk dat wij t zelfde keukentje van Ikea hebben als ik t zo lees. Met 2 inductie kookplaatjes? Heb trouwens nog nooit batterijen er in gezet..stom...is wel zo

leuk als de platen licht geven. Is een leuk ding...F speelt er ook graag mee. Elke dag kan ik overal in en om t huis de glazen, pannen en bordjes vandaan halen ;-). Ik denk dat ik me ook maar eens moet gaan verdiepen in een cadeau voor F. Vind die houten loopfietsen ook geweldig..zijn alleen idd errrrggg duur.

En omdat er bij ons geen brusje meer na komt lijkt t me ook wel weer zonde..ze groeien er zo uit. Maar andere kant..voor zoiets beur je zo weer wat terug op Marktplaats. Maar eens ff in verdiepen.

Hoop idd niet dat je neefje morgen komt...is niet zo leuk om samen de verjaardagen te vieren als ze jong zijn...later wel makkelijk ;-)

Annie...vandaag druk dagje met je neefje erbij. Gelukkig is t mooi weer...buiten in de tuin heb je wat minder omkijken dan binnen vind ik.

Nog ff volhouden..je hebt bijna vakantie! Ik heb vandaag met gisteren verruild dus heb nu ook lekker 3 weekjes.Denk dat we in de laatste week nog ff weg gaan..last minutje ergens in NL, liefst limburg/belgie/duitse grens...maar ff zien.

Gaan jullie nog weg?

Peggy vandaag weer terug? Hopelijk hebben jullie t leuk gehad.

Fijne dag!

Geplaatst

Zit wat te speuren naar loopfietsen...op zich valt t ook best mee met de prijs van houten loopfietsen...alleen die met zijwieltjes is zo erg duur. Maar dat is ook meer vanaf 1 jaar dus die fase slaan we over...scheelt weer in de portemenarigheid ;-)

Leuke site om toch even in te verdiepen als je er 1 wil aanschaffen waar je op moet letten...

http://www.welkeloopfiets.nl/

En bij deze ook veel keus ..geen verzendkosten tot de 14de..

http://www.loopfietsen.nl/index.php?page=3

bye bye

Geplaatst

Manon, ik heb de loopfiets ook op loopfiets.nl besteld. Idd geen verzendkosten. Wij hebben geen houten loopfiets maar een gewone. B bike heet hij geloof ik. Zit ook een vlag bij. Moet hem nog even.in elkaar zetten hoor.

Fijn weekend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden