Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Peggy...succes vandaag met de naalden!

ps..zag nog een vraag over zelf uitkleden...geen ervaring mee.(op sokken na dan..die gaan aan en uit)

Ze wil wel zelf telkens de pyjama broek aantrekken..over de spijkerbroek heen ;-)

Wel handig als hij zichzelf al kan uitkleden toch?

goed weekend allen.

Geplaatst

grr heel verhaal getypt komt het er op de een of andere manier niet op....

heb nu geen tijd meer, ben zo vrij, zit namelijk op mijn werk.

Probeer van t weekend nog een keer!

fijn weekend

Geplaatst

Peggy..hoe is t gegaan vrijdag?

Annie..leuk is dat he....lang verhaal en dan weg...(*&^%^&*( !!!

Cjee..hoe is t bij jullie..verkoudheden weer over en allemaal fris en fruitig?

hier eigenlijk weinig bijzonders. Heb F net op bed liggen..hoop dat ze even een flinke poos slaapt..wat ik wel verwacht.

Kan ik even de tuin in om er eens wat te doen. Trekt me totaal niet die natte troep maar goed zolang t nu droog is maar toch eens even de laarzen aan en wat gaan wroeten. Eerst nog aan de koffie om moed te verzamelen...pfff.

Fijne zondag!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wederom een poging wagen om iets erop te zetten. Zit wel weer op mijn werk;)...

Peggy hoe is het vrijdag gegaan met de acupunctuur sessie;) ik hoop heel erg dat het zijn vruchten afwerpt...Ga iig heel hard duimen voor je de komende tijd. Heb er niet zoveel verstand van, maar ga je dan een aantal keren heen, of houd het eerst bij 1 keer op?

Hier ook geen ervaring met het uitkleden, behalve een paar sokken. Hij probeert zich wel uit te kleden als hij onder de douche moet, maar meestal lukt het nog niet zo goed. Maar kan me voorstellen dat het een raar gezicht is als je op zn kamertje komt en er staat ineens een naakt mannetje in zn bedje....

Cjee hoe is het nu bij jullie en de verkoudheid? Iedereen er inmiddels weer bovenop?

Manon zou vorige week vrijdag al even kijken naar je link voor het asbedeltje...vergeten, ga het zo alsnog doen. Blijf sowieso het een hele mooie gedachten vinden dat je iets wilt doen met je cryo's, in de zin van bij je dragen...echt hele mooie gedachte..

Noor dus jou mannetje is weer goedgekeurd bij het Cb;)....Wat ontzettend leuk om te lezen dat hij zich dan zo 'uitslooft'' zeg maar om alles te laten zien wat hij al kan. Prachtig!! Vorige week moest ik ook met J_esse naar het Cb...heb het afgezegd omdat ik opeens aan het werk moest, dus inmiddels is het weer een maand verschoven, Hij wordt straks 3 jaar en dan moet hij nog heen voor controle 2 jaar ;) nee grapje hoor...

Noor ik heb je banner ook nog niet voorbij zien komen, heb er wel opgelet. Ben toch wel erg benieuwd en nieuwsgierig.

Hier verder weinig nieuws, alles gaat zn gangetje...

Fijne avond dames!

Geplaatst

Goedemorgen!

Ook zo aan het genieten van deze geweldige mooie herfstdagen? Gisteren lekker kastanjes gezocht en samen met bladeren een herfstketting gemaakt. Zo schattig ;-)

@peggy. Het uitkleedfeestje...dat ken ik maar al te goed! K.iek is er dol op om zijn buik aan iedereen te showen of als er niemand is er zelf naar te kijken. De kleren gaan hier dus vaak uit. Ook heeft hij regelmatig dat hij 's nachts opeens bedenkt dat hij geen luier omwil. Overdag heeft hij thuis geen luier meer om (op de creche wel). Dus nachten na een dagje thuis gaan met regelmaat gepaard met de uitroep....ikke peuter! Luier NEE! en dan gaat met grof geweld alles uit ;-) Heb na een tip van de creche sinds kort zijn slaapzak achterstevoren aan, dan krijgt hij de rits niet open en slaapt hij gewoon door. Was daar heel blij mee!

@Annie, hoe is het met je? Gaat het goed? Hoe gaat het met het afscheid nemen op de PSZ? Gaat het alwat soepeler?

@Manon, mooie hanger. Echt bijzonder ook!

@ noor, wat gaaf dat hij zoveel indruk wilde maken. Zo leuk om dat te zien ook.

Hier iedereen weer opgeknapt gelukkig.

Wat gaan jullie doen dit jaar met Sinterklaas? nog een jaartje uitstellen of gaat het al gebeuren dit jaar? Ik twijfel echt, vind het nog wel even goed zo eigenlijk...kerst is ook al zo'n kadootjes gedoe.

Geniet van vandaag!

Cjee

Geplaatst

Hallo dames,

daar ben ik weer :)

Peggy hoe was de accupuntuur? Ik heb ook een aantal maanden 1x in de week accupuntuur gehad.

Vond het in het begin doodeng maar zogauw de naaldjes zaten en er een wamte lamp op werd gezet en ik lekker een tijd alleen werd gelaten viel ik heerlijk in slaap. In het begin droomde ik dat ik van de tafel viel met naalden en al arghhhh maar na een paar keer lag ik er heerlijk ontspannen bij :)

Manon ik ga even opzoek naar je link want ik ben ook wel benieuwd naar de asbedel.

Nou ik ga even bijlezen.

lfs Colle (kennen jullie me nog?)

Geplaatst

Sorry hoor meiden dat ik nu pas reageer..ik moet jullie ook op de hoogte houden he.. maarja jullie kennen het druk druk druk.

De accupentuur was heel bijzonder. Ik kreeg ze in mn voeten,benen, handen en in mn buik. In mn buik vond ik echt niet prettig dat deed me denken aan de ivf behandeling met het prikken van de hormomen. De andere plaatsen was niet echt pijnlijk en sommige naalden werden ook warm gemaakt. Voel je echt zn energie stroom door je lichaam. Heb wel echt het idee dat we weer op het zelfde zitten als toen met s-t-a-n een emotionele blokkade. Morgen ga ik weer ben benieuwd.. Krijg dan ook tabletten mee daar heb ik dan weer wat minder mee.. Zijn ook duur en dan denk ik tja moet ik dat wel erbij gaan gebruiken. Heb nu 4x afgesproken. Vorige week dus al 1 keer geweest.

Kan me trouwens best ontspannen daar haha dat valt me mee!

Het weekend gaan we lekker weekendje weg.. Wel zin in even eruit.

Verder zijn de nachten echt dramatisch... zelfde verhaal nog steeds.. even mn gezicht laten zien en dan is het goed. Maar dan wel vaak 2 keer op een nacht breek je echt op. Heb al zoveel geprobeerd. Zal toch wel een keer over gaan!!!

Sinterklaas heb ik nog niet over nagedacht... schiet wel al op ja!

Fijne avond nog.

Probeer morgenavond nog even jullie te laten weten.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Cjee..leuk idee van die herfstketting...denk dat ik dat ook ga maken met de kids vandaag. Leuk voor bij de voordeur op t herfstbankje..liggen pompoenen e.d.

F vraagt ook telkens..mama bos lopen en trekt me dan mee naar buiten..mupke. We wonen vlak aan de bosrand en op korte afstand met de auto zo op de veluwe bij een schaapskooi..vinden ze ook erg leuk. De schapen zijn zo lief en mak..net honden..vinden t heerlijk om te knuffelen..ze hangen helemaal tegen je aan met de kop. F geeft ze kusjes op de neus..schattig.

Sinterklaas word hier al vaak benoemd door F. Heb t haar 1 keer verteld toen hij op tv was...en ja cadeautjes zegt ze er bij met een brede glimlach. Ze is soms nog slimmer dan we denken zeiden we gisteren al tegen elkaar. Broerlief van 6 gelooft niet meer..heb t m van de zomer een keer verteld..kwam zelf ook met toespelingen.Maareh als er cadeautjes in t spel zijn ..jahaaa dan moet t natuurlijk wel gevierd worden he ;-)

Met kerst doen we nooit echt zoveel aan cadeautjes. Fijn dat iedereen weer wat opgeknapt is bij jullie.

Colle, houd je t nog een beetje vol in de wachtweken? De 31ste testen zie ik...nog even volhouden. Beetje vertrouwen in deze poging?

Nog even door broeden ;-)

Peggy...lijkt me geen pretje die naalden. Voel je je niet net een voodoo pop ?

Wat zijn dat voor een pillen weet je dat ook? Gemalen tijgerballen of gewoon iets van vitamine?

Zal ik ook niet zo happig op zijn maar ja als je ze niet neemt denk je misschien later van zou t daar aan gelegen hebben als een zwangerschap uit blijft...

nu nog 2 keer? Hoop voor je dat t zijn vruchten af werpt!!

Hier is met miss F van de week bij CB. geweest.( 12,9 kg en 88,5 cm > lengte ging niet zo hard meer en gewicht wel wat toegenomen...vorige keer was ze langer dan gemid. en wat te licht nu lengte op de lijn en ietsje zwaarder maar niet te veel)

Ze vroeg of ze duimde of een speen nog had. Ja dat laatste alleen bij t inslapen. Haal m als ik naar bed ga altijd weg. Meestal heeft ze m zelf al niet meer in de mond. Ze kon zien dat de boven kaak al iets naar voren kwam maar dat kon zichzelf nog wel herstellen zei ze. Ik was bang dat ze ging duimen anders omdat als we in de auto ergens van terug komen en ze is moe..dan zie ik haar wel vaak met de vingers in de mond. Duimen is moeilijker af te leren.

Toen ik tuis kwam had ik ook zo iets en nu weg met dat ding. Zoonlief was ook net voor zijn 2de verjaardag er van af..ook van de een op de andere dag. Gewoon gezegd dat hij weg was..zoek zoek..niet kunnen vinden en hij had er vrede mee. Nu heb ik de speen er af geknipt en heb t haar gegeven. Oho..kapot. Nou dan moet je die maar weg gooien he en dat heeft ze gedaan in de prullenbak er mee. Heb haar sávonds het doekje gegeven wat er normaal aan hangt en t puntje ervan in haar mond gedaan. Zo sabbel daar maar op. Even protest en daarna was t goed. Nu gaat ze zonder zeuren meer om haar speen slapen. Gelukkig..dacht dat dit een hui serenade zou worden elke dag..valt weer mee.

stinkt hier ineens..moet hier 1 een schone broek aan...en ik ben t niet ;-)

Wat goed trouwens van K.iek Cjee....zo ver al met zindelijkheid training!

fijn weekend allen!

Geplaatst

Hallo dames,

Nou hier geen goed nieuws. Ik ben van het wachtbankje gevallen :(

Gisteravond begon het.

K.ian lekker in bad en ik ernaast op zittend op de toiletpot. Even plasje tussendoor en ja hoor...bloed :(

Dan heb je nog de afleiding van je kind die je ook nog aan het lachen weet te maken. Maar toen hij eenmaal in zijn bedje lag en ik alleen beneden kwam (manlief was naar voetbal) toen brak ik wel even...en al helemaal toen mijn moeder een half uur later ook nog eens belde om te vragen hoe het met me ging.

Na een goeie nacht slaap ging het wel beter maar werd wakker met erge rugpijn...dit heb ik altijd als ik ongi ben. Na uitgeslapen te hebben en een Feminax ging het stukken beter en zijn we de stad in geweest om een cadeautje te kopen voor die middag. We hadden een verjaardag.

Aan het eind van de middag op de verjaardag ging ik even naar buiten met K.ian om naar de konijntjes te kijken. Oeps...voelde ineens nattigheid. Snel naar de wc...ontzettend doorgelekt. Onderbroek doordrenkt en spijkerbroek van voor naar achter onder het bloed. Toen ik op de wc ging zitten stroomde het eruit met heel veel stolsels (sorry voor het onsmakelijke verhaal) Had zelfs een SUPER tampon in en maandverband. De tampon zat gewoon in mijn onderbroek..was er gewoon met de stolsels en al uitgekomen.

Tja en dan komt het moment dat je van de wc af moet komen en hulp moet vragen.

Ik schaamde me kapot :( Gelukkig en schonen onderbroek en broek gekregen. Bij de buren werd er maandverband geregeld.

Voelde me daarna zo klote dat we maar naar huis zijn gegaan. En maar goed ook want eenmaal thuisgekomen was ik weer doorgelekt en de hele autostoel vies :(

Snel schone kleren aan die binnen 5 minuten ook al weer doordrenkt waren. Snel eten, onder de douche en dan maar plat gaan liggen...en dat lig ik nu nog steeds. Hoop niet dat als ik op ga staan dat het dan weer verder gaat.

Zo word je wel even goed met je neus op de feiten gedrukt dat deze poging niet gelukt is.

Nu hopen dat ik snel van die stomme ongi af ben en dan maandag het ziekenhuis bellen dat we direct weer door willen gaan. Eerst weer die stomme rot pil voordat ik weer kan gaan prikken. Nu las ik hier gister dat er ook een kort protocol is en dat je dan moet prikken vanaf de eester dag van je menstruatie?

En als je eerst aan de pil moet is het lange protocol?

Nou ik ga zo maar eens lekker mijn voorverwarmde bed in.

Fijn weekend.

lfs Colle

Geplaatst

Ahhh nee colle, wat ontzettend klote.....was zo voor je aan het duimen. Maar klinkt wel erg heftig dat bloeden hoor. Hoe is het daar inmiddels mee? Anders misschien toch even langs de ha post?....ik hoop dat jullie gauw weer verder kunnen, dikke knuffel voor jou!

Cjee met J-esse en de psz gaat het prima. Niet meer huilen, gewoon lief zwaaien, dus dat scheelt. Met mij gaat het goed. Woensdag weer naar de vak, ben dan 13 week. Hopelijk kunnen ze het hartje laten horen, toch weer spannend hoor. Wij gaan geloof ik met mijn schoonfamilie wel wat Sinterklaas vieren, niette groot. Mijn zwager en schoonzus hebben ook een zoontje van 2, dus vieren we samen met de kleintjes Sinterklaas. Maar verder niet hoor.

Manon had de link voor het bedeltje gezien....mooi, blijf het gewoon mooie gedachte vinden. Inmiddels al besteld?

Peggy mooi dat je goed gevoel hebt over de acupunctuur en hoop heel erg hard dat het zijn vruchten gaat afwerpen. En die slapeloze nachten doodvermoeiend lijkt me, helpt zo'n uur terug ook niet echt. Hier was de kleine man ook om 6uur klaar wakker...heb het tot kwart over 7 kunnen rekken, zit je dan op zondagmorgen...ook lekker weekend weg las ik...heerlijk

ik moet komende week nog werken en dan gaan wij een midweekse naar Zandvoort. Zin in, even lekker uitwaaien!verder vandaag een lekkerevluie zondag!

Fijne zondag!

Geplaatst

Shit Colle..dit is idd wel erg met de neus op de feiten.!

Hoe is t nu..heeft plat liggen geholpen of is t nog steeds veel zwaarder dan een normale menstruatie?

Over lange en korte protocol...ik heb nooit eerst de pil hoeven slikken..gewoon korte protocol.

Het lange protocol is wat ik er nog van weet ook omdat het voor t ziekenhuis makkelijker plannen is..tenminste kan me herinneren dat er iemand mij dat ooit verteld heeft. Kan me voorstellen dat je meteen door wil...zo tegenstrijdig he weer aan de pil.

Heb je ziekenhuis al gebeld en weet je al meer over hoe en wat?

Hier F al voor 3de dag niet geslapen s'middags...pffff hoop niet dat dit de nieuwe trend is ;-(

Denk dat als ze volgende week naar psz is geweest dat ze dan iig wel weer gaat slapen...hoop ik..

Annie..heerlijk vooruit zicht midweekje weg.

Weet iedereen in je omgeving nu van je zwangerschap? 13 weken alweer...dan "mag"je t officieel maken toch?

Voel je je nog goed?

ga eten..beetje vroeg..houd maar oude tijd aan vandaag..kinderen waren hier vanmorgen ook oude tijd wakker..vroeg dus ;-(.

Fijne zondag nog.

Geplaatst

Hallo dames,

Het gaat hier beter. Bloeden was na een nacht slapen gelukkig weer gewoon zoals ik altijd heb.

Heb me er ook alweer zo goed mogelijk erover heen gezet en kijk vol goede moed naar de volgende keer.

Heb er alleen nu wel de pest in omdat ik dus vanmorgen het ziekenhuis heb gebeld om door te geven dat ik ben gaan menstrueren.

Nu dacht ik dat ik wel gelijk weer aan de pil zou kunnen maar nu kreeg ik te horen dat ik pas weer bij mijn volgende menstruatie kan starten.

Op het wachtbankje van oktober (waar ik op zat) zijn veel mensen afgevallen helaas maar ik lees wel dat ze gelijk weer kunnen starten en sommige hebben zelfs al weer een FM gehad. Ik wil dat ook!

Ik wil niet wachten...we wachten al zo lang...ik wil ook gewoon door.

Moest het even kwijt.

Lfs Colle

Geplaatst

Tja kan me indenken dat dat balen is dat je niet gelijk door mag. Maar hebben die anderen op t wachtbankje ook een punctie gehad of een tp van een cryo?

Ik heb toen na de ivf ook een maand rust gehad voordat ik een tp kon doen van een cryo. Kan me indenken dat als je net een punctie hebt gehad dat t ook wel gezond is een maandje over te slaan. Ik heb alleen nooit een pil hoeven slikken ..dus korte protocol.

Iig wel fijn dat t hevige bloeden gestopt is...

Sterkte met dit rot gevoel..je kunt de weken nu wel vooruit kijken he?!

Hier vandaag weer niet geslapen s'middags. Getver! Heb haar wel op bed gelegd..maar hoor van alles door de babyfoon.

Lang zal ze leven Lang zal ze leven..Hoeraaaaa. Stond er bij en ik keek er naaaaaaaaa. Visje visje in de kom,,visje draai je ommmmmm....lalaaalllaa

Mama nietttt slapen..mama slapen nietttt enz enz.... Ik laat haar zo wel een uur in haar bed en doe mijn ding ondertussen in de hoop dat ze toch een keer moe wordt maar nee. Raar he zo van de 1 op de andere dag nu al 3/ 4 dagen .Sinds dat ze geen speen meer heeft eigenlijk...maar terug ga ik ook niet meer met speen..ze kan prima zonder verder..sávonds heeft ze ook geen moeite om in slaap te komen. Ze sabbelt nu gewoon op t puntje van t doekje wat ik voorheen aan de speen had geknoopt. Onze zoon sliep zeker nog tot bijna 3,5 jaar s'middags...zón energievreter die had t wel nodig...dus dit ken ik niet ;-(.

Nou ga ff onder de pomp..kids op bed..en daarna is er koffie!

bye bye

Geplaatst

Hallo Colle

Wat naar dat de poging niet gelukt is, heftig zeg!

Ik kan me indenken dat je gelijk door wilt, maar naar mijn weten zit er meestal een maand rust tussen, lijkt mij ook beter als alles daar binnen weer tot rust is gekomen.

Sterkte meissie!

Manon, zo dus F heeft bedacht dat smiddags slapen niet meer nodig is, pittig voor jou pff

Wat praat/zingt ze trouwens goed al 3 woordjes achter elkaar ,Noa begint net met 2 woordjes "ikke ook" enzo, woordenschat ongeveer 50, ze is er idd wat laat mee.

MAAR, Noa plast en poept op de grote wc (potje overgeslagen, wilde ze niet) ze is niet zindelijk maar ik zet Noa een paar x per dag op de wc en bijna altijd plasje en heel soms poepje, heel soms geeft ze het aan, dus een grote meid aan het worden

Van de week naar CB geweest, 12,3 kilo en 89,9 cm

Wij gaan trouwens verhuizen, we gaan naar Zoetermeer, vrijdag de sleutel gehad, we gaan van een appartementje naar een eengezins/tussenwoning 3 verdiepingen en grote tuin, yesssssss!

Noa heeft al plekje op de PSZ vanaf de 19de november.

Druk bezig met regelen, inpakken, kopen van behang en verbouwingsartikelenWe willen het weekend van de 10/11de over.

hoeft niet superveel gedaan te worden, behangen/sausen en een paar kleine klussen,hoeven niet echt te verbouwen, scheelt weer.

Ik ga weer verder doen

Groetjes, fijne dag

Liefs Claudia

Geplaatst

Hallo dames,

Ik vind het ook eigenlijk wel begrijpelijk die rustmaand. Maar omdat ik zoveel las over meiden die wel gelijk door konden vond ik dat best even moeilijk.

De wens is zo groot dat je het ook zo snel mogelijk wil. Ik vind dat wachten allemaal zo slopend...blerghhhh. Maar heb me er bij neergelegt. Wil natuurlijk wat het beste voor mijn lichaam is. Deze maand ga ik gewoon heel gezond doen. Meer fruit eten, goed ontbijten, meer drinken, vitaminepilletjes, sporten etc. Dan heb ik ook het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb.

Slik nu ook weer trouw de Multi vitamines van de ETOS 'zwanger worden' dat moet ik mezelf ook weer aanleren om 2x daags te nemen. Ik ben echt zo'n kluns in dat soort dingen. Niet optijd eten, heel weinig drinken, bijna geen fruit eten terwijl de fruitschaal helemaal vol ligt etc. Het is net of ik mezelf geen tijd geef om dat soort dingen te doen terwijl ik voor K.ian daar juist heel erg op let.

Dus nu netjes samen met K.ian ontbijten, samen een bak fruit delen etc :) En dat vind K.ian geweldig natuurlijk (die voert mij stukjes fruit)

K.ian gaat ook naar de peuterspeelzaal...vanaf half februari op de dinsdag en donderdagochtend (als er plek is)

Zie er best een beetje tegenop. Ik hoop maar dat hij mij gewoon lief gaat uitzwaaien en niet gaat huilen want ik weet niet of ik sterk genoeg ben om hem daar dan zo achter te laten.

Ik las ook iets over het aan en uitkleden. K.ian is daar ook steeds meer mee bezig. Ik trek zijn broek aan en hij wil hem dan verder omhoog trekken over zijn billen :) Hij vind het ook leuk om andere kledingstukken over elkaar aan te doen :)

Het slapen tussen de middag gaat hier gelukkig nog goed. Wel wisselend. Ene keer is hij met een 1.5 uurtje al weer wakker, andere keer tukt hij zo 3 uur weg.

Ik ben wel blij met die rust tussen de middag. Hij is een heel ondernemend mannetje die amper stil kan zitten of zijn mond kan houden. Heel gezellig hoor :)

Vaak (als het kan) ga ik tussen de middag ook een tukkie doen. Dat heb ik vaak echt nodig anders ben ik s'avonds helemaal op. Ik lijk wel een oud wijf ;)

Hier ook veel liedjes zingen. K.ian zingt zelf het hele liedje "slaap kindje slaap" (als ik hem even help met het begin) en het liedje "K.ian gaat slapen, K.ian is moe" Zo lief om te horen. Ook andere liedjes zingt hij moeiteloos. (met af en toe een beetje hulp)

Hij heeft ook een stopwoordje. 'jaaaa tuurlijk' word er helemaal gek van hahahaha.

K.ian wil j eeen broodje? : jaaa tuurlijk.

K.ian ga je mee boodschappen doen?: jaaa tuurlijk.

Maar ook wel eens als het helemaal niet past om het te zeggen...dat is wel lachwekkend.

Verder speelt hij vaak dat hij een poesje is..dan gaat hij kruipen en moet ik hem aaien en zeggen dat hij lief is. Hij doet dan net of hij uit mijn hand eet.

Ik kan zo nog wel doorgaan met verhalen over hem. Ik geniet zo van hem. Hij is zo wijs, bijderhand en grappig.

ALs hij gaat slapen zegt hij 'love you' en 'koufjou' :) smelt.

Claudia: wat fijn dat jullie gaan verhuizen. Heerlijk een huisje met tuin en een stuk meer ruimte.

Heerlijk sinterklaas en kerst vieren in jullie nieuwe huis.

Annie: Ik vind het zo geweldig dat je zwanger bent en J-esse een broertje of zusje krijgt.

Ben je zo spontaan zwanger geraakt?? wat een wonder!

Hoop dat je je goed voelt. Wat is de uitgerekende datum?

Lfs Colle

Geplaatst

Colle kan me voorstellen dat je meteen verder wilt, maar mij lijkt me ook dat een maandje rust beter is, maarja ik weet het nog maar al te goed je wilt gewoon zo snel mogelijk weer verder.......ik hoop heel hard voor je dat de volgende poging wel succes heeft. Gelukkig werd het bloeden na een dag minder, klonk behoorlijk heftig hoor.

K.ian ook al flink aan t praten/zingen dus, knap hoor....

pik ben inderdaad spontaan zwanger geraakt, een wondertje....ben 8 mei uitgerekend. Lekker de zomermaanden thuis;)

Claudia wat super leuk dat jullie gaan verhuizen....heerlijk lijkt me, wat meer ruimte. Gelukkig hoeft er weinig te gebeuren...

Manon slapen van F tussen de middag dus drama....tja ieder kind heeft dat toch anders..vind het nog wel fijn hoor dat middagslaapje, hier is het trouwens ook minder geworden sinds hij naar de psz gaat......wie weet komt hetwelk weer, toch? Of niet;)praten/zingen zo te lezen gaat ook goed dus. Hier is het niet zo.n vlotte prater, soms 2 of 3 achter elkaar, maar wij weten wat hij bedoeld, een andernwaarschijnlijk niet. Ook een latertje hier.

net zoals zindelijk....hier nog verre van dat. Vorige week gaf hij onder de douche aan 'mama poep' dus vroeg of hij moest poepen 'ja'. Onder de douche vandaan, op potje gezet woonde niet, wc wou die niet. Dus vraag op den duur luier om? ' ja' zei die dus luier om en ja hoor daar zat t in..dus op zich een goed teken maar nu nog op de pot of wc hihi..

Fijne avond!

Geplaatst

Claudia..wat fijn dat jullie een 1 gezinswoning krijgen nu. Heerlijk een tuin er bij..fijn!

Je hebt dus nog even een drukke tijd voor de boeg met verhuizen.

F. praat idd al veel..heb vandaag eens goed opgelet en bespeur vaak ook al 4 en 5 woord zinnen. Moest vanmorgen met zoonlief naar logopedie en toen merkte de logopediste ook al op van zoooo...die kletst er wat aardig af. Ik zei van ja toevallig vandaag eens extra opgelet..4/5 woord zinnen. Ik telde er net 1 van 6 zei ze. Gek je merkt t al niet eens meer op omdat ze de hele dag praat..heeft de klep niet dicht. Op de psz zit een meisje die is van april 2010...als je die hoort klapper je helemaal met je oren.Wat 5 maand dan ineens zón verschil al geeft. Merk wel dat nu ze op psz zit dat het steeds sneller gaat met praten/zingen..ze steken er veel op hoor en ook van elkaar.

Noa is goed bezig met zindelijk worden! Knap hoor zo snel al. Gebruik jij standaard up&go broekjes? Ik koop steeds weer luiers ipv die broekjes.

Ben eerlijk toegeven wat lui hiermee en vind t zón gedoe. Zet haar alleen even op de wc als ze onder de douche /bad gaat. Stond laatst een artikel in de krant dat kinderen steeds later zindelijk worden. Zelfs zo erg dat als ze naar school gaan dus nog op 4 jarige leeftijd nog steeds ongelukjes krijgen met regelmaat. Reden...droge billetjes..luiers zijn zo goed tegenwoordig dus peuters hebben geen last van die vieze broek. Het vooral niet mogen pushen advies vanuit CB. Moet bekennen dat t bij op dit moment ook een beetje gemakzucht is om er nog niet zo mee bezig te zijn...anderzijds denk ik dat als t kind zelf aan geeft bewust aan t poepen is ( verstoppen..rustig plekje opzoeken) dat t dan zinvoller is om te beginnen. Ik denk dat t leerproces dan een stuk korter is.

Tenminste is mijn ervaring met onze zoon. Hij was 2 jaar en10 maand toen hij dat ging doen (jongens zijn over t algemeen is later) Heb toen ook echt de luier afgedaan en binnen een week was hij zindelijk overdag in binnen 2 weken ook s'nachts.

Dus ik vind t echt al knap hoor dat Noa en K.iek al zo ver zijn.

J.esse zijn stunt vind ik helemaal geweldig..haha wat grappig. Wc niet, potje niet en bingo in de luier er mee ;-)

Annie..wat leuk nu op FB kenbaar maken dat je zwanger bent...leuk he alle reacties die binnen stromen. Leuk om te wachten om t op je verjaardag kenbaar te maken...ook hier even een hieperdepiep Hoeraa voor Annie!!

Vandaag heeft zoon hier zijn zwemdiploma A gehaald..meteen door voor B nu maar dat is gelukkig maar 1 maandje (of 2 )..en maar 1 keer per week 3 kwartier. Zal blij zijn als hij die ook binnen heeft.Einde is in zicht..wel een heel gesjees 2 keer per week voor een half uurtje les. Aan uit kleden en dan een peuter erbij die telkens weg wil lopen of onder de kleedhokjes verdwijnt..of klautert op de bankjes en er brullend vanaf stuitert ;-(. Gelukkig hebben ze nu in t nieuwe zwembad wel een mooi afgeschermd speelhoek voor meekomende broertjes/zusjes.

Nou ga eens ff bankhangen..vrij geweest vandaag maar van hot naar her de hele dag...vroeg de luikjes dicht vanavond.

fijne avond!

Geplaatst

manon ik geniet altijd zo van je verhaaltjes... ben zelf zo weinig in staat om op iedereen te reageren, maar denk wel aan jullie... hoe zou t met annie gaan met haar buik en manon onder de pomp..

zodra ik weer even lucht heb ga ik ook weer wat beter meeschrijven..is echt geen desinteresse hoor..!

en ik lees wel mee, heel herkenbaar allemaal dus heerlijk om te lezen

liefs

Geplaatst

Toch even snel een berichtje... heb wel gelezen.. maar er was weer zoveel te lezen hahaa

Allereerst colle leef met je mee.. heftig!!! sterkte!!!

Succes met de verhuizing claudia

Manon je mag weer trots zijn op je zoon!!!

Snel al die zindelijkheidsverhalen zeg!! Wij hebben het een tijdje gedaan, maar toen was s-t-a-n het zat en ga er nu wel weer mee beginne. Poepen doet tie al heel lang op een stil plekje en hij zegt ook als ie geplast heeft.. dus denk dat het wel met even wat tijd erin steken wel gaat lukken..

Ik vertel morgen even verder...

Groetjes Peggy

Geplaatst

Manon bedankt voor je felicitaties en wat had je het gisteren op mijn Facebook mooi omschreven, prachtig maar zo is het zeker.

Gefeliciteerd met zoonlief met behalen van zijn zwemdiploma A, knap hoor. Stonden mooie filmpjes en foto's op fb;).

Noor ook van mij een dikke knuffel...neem de tijd....

Hier een jongetje die ontzettend moe was, dus op tijd op bed gedaan. Gistermiddag had meneer er geen zin in om te slapen, prima gedaan, maar vandaag toch wat hangerig. En wat noor een hele tijd heeft gehad, hebben wij nu, de kiezen....hij zit al weken met bijna volledige handen in de mond en knuffels etc...maar sinds aantal dagen is hij soms hangerig en rode wangen, billen etc en geeft ook aan dat het pijn doet...erg sneu, maar moeten er even doorheen.

Morgen nog even dagje werken en dan weekje vakantie heeeeeerrrlijk!!!!

Geplaatst

Zielig he annie die kiesjes.. s-t-a-n is er ook al zn tijd mee bezig.. zoms denk je hoelang duurt dat zeg.. Nog plannen voor je vrije week?

Nachten zijn hier ook nog steeds niet zo best hoor.. blijft het zelfde als eerst.. vaak wel snachts min. een keertje wakker. Op een enkel nachtje na dat hij doorslaapt.

Maandag ga ik weer naar de acupentuur. Heb wel het gevoel dat ik me er relax bij voel.. alleen vandaag weer heelerg ongesteld geworden..:( even zielig doen tegen jullie hoor.. Ik had toch ook nu weer goeie hoop.. maar lijkt dan soms net of het wel even zo was en je lichaam het dan afbreekt of zoiets. Had ook niet het gevoel of ik ongesteld ging worden.. maar kwam dus vanmorgen als een irritante verrassing.

Nou meiden ik ga verder bank hangen.

Liefs Peggy

Geplaatst

He Peggy...klo*** weer he iedere maand weer een teleurstelling :-(. Kan me t gevoel weer zo goed voor me halen..sterkte daar mee hoor!

Hoop echt voor je dat acupunctuur je wat goeds brengt...dat je je er relaxed bij voel is iig al fijn.

Dat S-t-a-n al aangeeft bij t plassen...knap. Ik had laatst nog een leuke verrassing. Ik had F in bad gedaan en was haar aan t aankleden.Normaal doe ik als eerst de luier om maar ze zat dus ik dacht ahh zal wel niet zón vaart lopen en ik kleed haar eerst aan van boven..romper, shirt ..leg haar neer voor de rest...drup drup...had ze toch al van haar af gepiest ;-(. Was lang geleden dat dat gebeurd was.

Annie..heerlijk ff uitwaaien deze week! Geniet er samen van!!

J-esse maar flink aan de waterijsjes voor zijn kiesjes?!

Hier nog wisselend met slapen tussen de middag. Als ze naar psz is geweest slaapt ze wel..anders niet..of ze moet flink buiten zijn geweest.

Nachten gelukkig geen probleem.

Fijn weekend allen!

Geplaatst

Peggy idd balen dat je dan weer ongesteld bent geworden. Ik kan het me ook nog heel goed herinneren, die teleurstelling. Sterkte meid en ook ik hoop dat de acupunctuur helpt.

wij gaan volgende week een midweekje naar Zandvoort, even uitwaaien.

Ik kan toch nog geen nieuwe kiezen ontdekken bij J_esse ontdekken en echt dikke bulten ook niet. Moet ook zeggen dat hij het niet fijn vind als ik met mijn vingers in zijn mond zit om te voelen...dusja..zal nog wel even duren dan denk ik.

Manon ze geven zelf wel aan wanneer ze slaap nodig hebben, dat merk je nu goed. Slapen met j_esse tussen de middag is sinds de psz ook wisselend. Ene keer wel en de andere keer niet. Al slaapt j_esse meestal niet of maar eventjes als hij s morgens naar de psz is geweest. Waarschijnlijk teveel indrukken.

Ik zal even een doekje door het huis halen en stofzuigen..

Fijn weekend allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden