Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Peggy,

Spijtig dat dat je niet zwanger bent, maar idd fijn dat je snel weer terectht kan op IVFpoli, dan hoeft je iig niet lang te wachten! toitoitoi

Colle,

wat is K-ian vlot zeg met spreken wauww, zingen en hele zinnen zeggen

Noa niet hoor die begint net met twee woordjes!!!!

meezingen begint ze ook net mee, met hulp

en met tellen komt ze tot 4, met hulp, ach ja doe mijn best, ze is daar gewoon een beetje lui in, komt wel goed!

op de wc gaat het nog steeds heel goed, ze gaat het steeds meer zelf aangeven, geweldig!!

Wat leuk dat K-ian naar de psz gaat, vindt tie vast leuk, Noa gaat al een aantal maanden, en ze vindt het ook harstikke leuk!

Gisteren naar Ballorig geweest, vlakbij ook hier in Zoetermeer, harstikke leuk, wel plezier gehad daar!!

Ga boodschappen doen , zometeen Noa alweer halen van PSZ 11.15

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He wat leuk is het toch om de verhalen van leeftijdsgenootjes te lezen!

Wow die Kian en Manon al zo goed meezingen! Hier ook een kindje dat heel graag zingt; hij kent de liedjes en een aantal woorden eruit zegt (oh pardon: zingt) hij dan op het juiste moment, maar nog niet de hele tekst hoor!

En dansen doet hij er ook bij. Nog geen hele strakke moves maar het ziet er zoooo schattig uit :-)

Ik lees ook dat sommige kindjes de middagdutjes al gaan overslaan. Hier slaapt meneer nog gerust 3 uur. Maak 'm na 2 uur nu wakker om het al iets te minderen maar dan is ie echt over de pis. NEEE!!! ZAK AAN!!!! NIET UIT!!!! hihi 2 x per dag een ochtendhumeurtje. Gelukkig duurt het niet lang.

Zojuist onze zoon aangemeld op de basisschool. Ja echt waar. Wij gaan verhuizen naar een wijk waar een hele geliefde basisschool staat en waar je alleen terecht kunt als je in het "voedingsgebied" woont. Dat betekent een paar postcodes om de school heen. Dit luistert echt heel nauw, want mijn vriendin die in die wijk woont maar net niet de juiste letters in de postcode heeft, mag er niet ingeschreven worden. Terwijl haar man al jaren een aantal uur per week vrijwilligerswerk voor die school doet. Ze moeten zo streng zijn want anders komen er volgens de school nog tig ouders met goede redenen om hun kind er naar school te mogen laten gaan en het zit blijkbaar mutjevol. Er wordt behoorlijk fanatiek door die ouders gedaan om hun kind er op te krijgen. Zelfs de beste vriendin van mijn vriendin had gezegd: "laat ik een ding wel zeggen: als jullie dochter op die school mag, dan eis ik dat mijn kind er ook op mag! Als ze voor jullie een uitzondering maken, dan doen ze dat voor mij ook maar!"

Maar goed wij gaan bijna in hun achtertuin wonen dus kan onze jongen er wel terecht. Maar we moeten wel eerst op gesprek komen. Misschien is dat wel overal, ik weet het niet. Is een van jullie koters al ingeschreven? Of gaat het er bij jullie wat gemoedelijker aan toe en kun je nog inschrijven als ze 3,5 zijn?

Verder gaat hier alles goed. Na de beslissing om te stoppen met behandelen (nog bedankt voor de lieve berichtjes!) is het wel even wennen. Het is zo lang zo'n ontzettend groot deel van mijn leven geweest, dat ik moeite heb om het in een keer helemaal los te laten. Ik weet dat met het verstrijken van de tijd dit wel beter zal gaan maar het is dus niet zo dat ik er ook meteen helemaal klaar mee ben. Op de gekste momenten overvalt het me dat ik nooit meer zwanger zal zijn en onze zoon geen broer of zus meer gaat krijgen. T voelt gewoon niet 100% compleet nog. Maar de feiten liggen zo wel. Gelukkig overheerst de dankbaarheid; en de verwondering over het feit dat onze jongen toch echt een wereldwonder is. Als je 1 kindje krijgt uit 14 verse behandelingen en een rijtje cryobehandelingen, dan is het met recht een wonder te noemen!

Waarbij ook nog eens op alle punten raak is geschoten, een lief mooi gezond vrolijk slim kindje!

Ga nu de baby spullen maar verkopen en de zwangerschapskleding... Rotklusje maar heb het liever ook allemaal in een keer weg nou.

Veel liefs

Geplaatst

Noor..leuk dat je nog mee schrijft...ik dacht dat je ook helemaal zou stoppen met t forum maar zag hier en daar je naam alweer op duiken...gezellig dat je ook blijft plakken ;-)

Slapen is wisselend hoor...soms kan ze hier ook wel nog eens 3 uurtjes weg tukken.

Moeilijk he dat weg doen van de kleertjes..zo confronterend. Maar wat je al schrijft wat een wonder dat menneke van jullie..zoveel behandelingen pfff...

Als die school zo gewild is dan moet je er zeker vroeg bij zijn...zal me benieuwen of jullie t voor elkaar krijgen.

Hier hoef ik F nog niet op te geven..ze gaat gewoon naar dezelfde school als haar broer. Half jaar of jaar van te voren is vroeg zat.

Claudia...wat goed van Noa dat ze t ook al zelf aan geeft! Heb je haar dan nog wel in de luiers of ook helemaal zonder?

Colle...wat wijzer geworden na telefoontje ziekenhuis?Al opoe geworden?

Annie..zou ook geen junior bed meer kopen..zijn ze zo uit. Wij hebben ze beide (zelfde bedje nog) meteen in juniorbed gehad..alleen wiegje op onze kamer de eerste tijd. Deze heeft spijltjes en planken dus nu omgezet tot bed. Zoon ging met 4 jaar naar grote hoogslaper. Denk dat we volgend jaar F haar kamer ook gaan opknappen en dat ze een groot bed krijgt. Niet dat ze dan te groot er voor is maar ben t spul een beetje zat nu na zoveel jaar. Word er niet mooier op..verkleurd wat. Wel zin in om een leuke meidenkamer van te maken.

Nog 5 dagen en dan de echo..spannend.duimen dat alles goed is...zet in voor een jongen;-)

Iedereen kerstboom al staan..kids vinden t prachtig he?!! Leuk om deze tijd wat bijzonders er van te maken..kinderen genieten er zo van..donker maken en dan kaarsjes aan is al helemaal goed ;-)

fijne dag!

Geplaatst

Colle leuk om ook weer wat van je te horen. En het maakt toch niet uit dat je verhaal over K.ian gaat, dat is je trots en daar mag je ook heel blij en trots op zijn. Zo te lezen doet hij het ook super, ook druk aan het liedjes zingen dus. Spannend volgend jaar naar de psz.

Inmiddels al ongesteld?en al met het ziekenhuis gebeld. Balen dat je menstruatie nu uitblijft. Altijd zo, als je erop wacht komt het niet (op tijd)...

Mooi dat je je op dit moment weer goed voelt. Die rot hormonen ook he? Ik weet het nog wel met J_esse, ik was een draak en toen ik zwanger was keek ik terug op die tijd en toen besefte ik pas wat het met je doet en met je humeur.

ik hoop heel erg dat het de volgende poging iets minder is.

Claudia zo te lezen doet N_oa het ook goed. Vooral dat van naar de wc gaan. Knap hoor!!ballorig moet erg leuk zijn voor de kids. Ben er nog nooit geweest, blijft er steeds bij. Is hier ook niet echt in de buurt een.

Noor leuk om van jou ook te lezen. Kan me heel goed voorstellen dat kleertjes weg doen heeel confronterend is...bah!!maar een prachtig wonder hebben jullie zeker!!!

dus je moet t mannetje al opgeven voor basisschool. Eerlijk gezegd geen idee hier. Woon in een niet zo groot dorp dus denk dat het wel meevalt. Hij gaat wel naar de favoriete van de 2. Zou best eens kunnen gaan informeren hoe het zit met wachtlijsten.

Manon hier de kerstboom gisteren opgezet. Vind dat vreselijk werk maar als hij dan weer staat toch wel erg leuk en gezellig. J_esse heeft er niet heel veel omkijken naar, gisteren had hij een paar keer een bal in de handen, vandaag is hij er nog niet bij geweest.

Dus jij denkt een jongen???ik ben benieuwd of je gelijk hebt. Ik laat het hier wel even weten. Belangrijkste is toch of alles er in eerste instantie goed uitziet.

Leuk dat opknappen van een kamertje, heerlijke meidenkamer. Ik heb er op zich ook wel zin in om met J_esse zijn kamer aan de gang te gaan. Een stoere jongenskamer, gewoon witte meubels maar 2 muren een beetje aqua blauw en voor de rest aankleden met lime groen.

Peggy hoe is het met jou??

De kleine man is wakker. We gaan even met de hond wandelen, lekkere frisse neus halen met dit mooie winterweer.

Geplaatst

hey ladies,

Even geef puf gehad om wat te schrijven. Uiteraard wel meegelezen hoor... Dus ben wel bij haha.

Ons manneke zit echt in de mega peuterpuber tijd en die chronische verkoudheid, drama nachten pfpfpf zo effe geklaagd haha.

Veel zin in ons weekje vakantie naar overijssel in een boederijhuisje van landal. Volgende week vrijdag gaan we. Even bijkomen. We hebben een kinderbungalow geboekt dat moet toch wel leuk zijn voor onze bink. En zo vanuit het huisje het bos in. Ideaal met de hond lijkt me. Wat zijn jullie kerstplannen?

Uiteraard wel een boom neergezet. Ondanks dat we er niet zijn, maar vind het toch gezellig. S-t-a-n zit er wel regelmatig aan. Meer uitdagen hoor..Gelukkig hangen de ballen hoog en de rest heb ik een riviera maison boom. (dus met rieten kerstklokjes/hartjes, enz) kan niet zoveel kwaad als hij dat eruit haalt.

Spannend annie je echo.... ben heel benieuwd..

Heftig noor je beslissing.. ook wij denken soms die kant op.. omdat het tot nu toe nog niet is gelukt.. Baal ook een beetje dat ik nu pas tot 24 januari moet wachten voordat we bij onze ivf arts terecht kunnen. Maar morgen moet ik met s-t-a-n in het ziekenhuis zijn voor de screening voor zn operatie van 3 januari dan ga ik toch nog even langs de ivf poli lopen om te kijken of er misschien iets is uitgevallen voor een plekje eerder.

Weet echt niet hoe ver ik nu met behandelingen wil gaan... s-t-a-n is ook echt een wondertje!!!

Colle is je menstruatie eral? Irritant het dat het dan niet komt..Leuk als je weer mee schrijft!!

Dat was het weer voor mij jullie zijn weer bij haha.

Groetjes Peggy

6xiui mislukt

aug 2009 ivf mislukt

okt 2009 icsi mislukt

25 augustus 2010 ons wonder geboren!

Geplaatst

Hallo dames :)

Ja hoor de menstruatie is er eindelijk!!! :)

Vrijdag ben ik het geworden. 2 weken later.

Nu heb ik nog een week om de pil te slikken..hopelijk vind het ziekenhuis dat genoeg. Weten jullie hoelang je minimaal de pil moet slikken?

Ik had het ziekenhuis ook nog gebeld (toen ik nog niet ongi was) en ja hoor ik moest een test gaan doen zeiden ze. Tja ik had ze ook wel kunnen vertellen dat die negatief zou zijn.

Vanmorgen wilde ik het ziekenhuis bellen om door te geven dat ik ongi geworden ben en met de vraag of mijn verdere schema zo blijven kan of nu aangepast moet worden.

Ik belde net iets over half 12...zijn ze maar te bereiken tot 11.30 uur. Morgenvroeg nog maar een poging.

Ik heb zin om weer te beginnen met een nieuwe poging..zie alleen zo tegen de hormonen op. Bah!

Peggy: wat een lekker vooruitzicht...lekker op vakantie in een leuk huisje.

Wij hebben geen plannen...normaal ben ik tussen kerst en oud en nieuw vrij maar nu werk ik gewoon door (aangezien ik als zelfstandige werk en ik anders toch nog wel veel misloop) ik vind het ook niet zo erg want de kerstdagen ben ik wel gewoon vrij. Mijn vriend werkt wel één van de kerstdagen maarja dat is ieder jaar zo met zijn werk. Ene jaar met oud en nieuw vrij, ander jaar met kerst.

Wij hebben ook de kerstboom staan...een echt. K.ian vind het helemaal geweldig al die lampjes. Savonds doet hij alle lampen uit behalve die van de kerstboom, prachtig vind hij het.

Annie: Morgen de echo...spannend. Manon zet in op een jongen...dan zet ik in op een meisje :)

Noor: heeel herkenbaar dat humeurtje na het slapen hahaha. Als K.ian wakker aan het worden is en ik iets te vroeg zijn kamer op kom (na middagslaapje) dan wijst hij mij ook weer de deur hoor. NEEEEE SLAPEN!!!! Hij noemt zijn slaapzak ook ZAK :) ZAK AAN!!! ZAK UIT!!!!

Ik laat dan vaak zijn deur op en zeg..."roep maar als je eruit wil" hij kan dan zo nog een half uur liggen voor hij mij roept. Hij heeft echt tijd nodig.

Nou ben ik blij dat ik thuis werk dus dat Kian gewoon smorgens ook uit kan slapen tot hij uit zichzelf wakker wordt en ook smiddags laat ik hem maar liggen. De laatste dagen slaapt hij weer ongeveer 2 uurtjes. Heerlijk!

Slaapt hij langer dan 2 uurtjes dan ga ik war rommelen boven in de hoop dat hij een beetje wakker gaat worden hahaha.

Manon; hoe gaat het slapen met F@bi in het grote bed?

K.ian ligt nog in zijn ledikant. Gelukkig want volgens mij gaat hij anders echt niet slapen. Wij wachten gewoon op het moment dat ik weer zwanger ben en dan schaffen we een peuterbed aan. Ook getwijfeld of we niet meteen een junior bed zouden nemen maar ik heb bij de Ikea zo'n leuk peuterbed gezien met andere meubeltjes die daar bij passen. Ik vind hem ook nog zo klein voor zo'n groot bed. Maargoed we hebben nog even de tijd om erover na te denken en wie weet is hij straks al weer te oud voor een peuterbed. Hij ligt al wel onder een dekbedje..ziet er altijd zo heerlijk uit..wil er dan gewoon bij in kruipen. (wat ik ook al eens gedaan heb hahaha) hij ligt ook nog in een zomerslaapzak aangezien hij niet altijd onder het dekbed blijft liggen.

Welke temp is hij bij jullie op de kamer van de kinderen?

Bij Kian zo rond 16-18 graden. Ik werk bij een gezin waar er een meisje van 1 jaar op een kamertje van 11 graden slaapt BRRRRRRR

Nou ik ga K-ian even naar bed brengen.

Fijne avond.

Lfs COlle

Geplaatst

heerlijk Colle zón uitslaapertje. Hier heeft f 1 oog open en dan roept ze al..of ze hoort iemand naar de wc gaan en dan wil ze er al uit.

Zoonlief had ook altijd de neiging om als hij sóchtends naar de wc moet dan nog even bij ons in bed te kruipen. nu heb ik dat er mooi uit door consequent te zijn...pas als t licht op de gang aan gaat mag hij beneden komen eerder niet dan weer terug in bed. Ze zijn hier altijd standaard kwart over 6/half 7 wakker.

Maar goed wij gaan er ook half 7 uit...die tijd heb je wel nodig met 2 wassen/aankleden/eten/fruittrommel voor school e.d.

Hoe dat gaat weet ik niet met de pil..ik heb t nooit gehad voor die tijd..altijd korte protocol .

Morgen hoor je t wel...

Fijn dat je weer kan starten...vervelend alleen dat je zón last van de hormonen hebt. Ik werd er niet anders van...heb ook nooit last van als ik ongi ben(op hoofdpijn na dan)

F.slaapt niet in een groot bed hoor..een junior bed (vanaf t begin af aan al) Alleen de spijlen zijn nu vervangen voor zij planken. gaat goed hoor...ze valt er niet uit en blijft ook netjes liggen. Ze slaapt al vanaf zón 2 of 3 maanden voor haar 2de verjaardag onder een dekbed. Ze heeft geen trappelzak aan alleen pyjama

en ik heb nu een dekentje dwars over haar heen zodat t dekbed niet los kan gaan. Ik zou niet weten wat de temp. op haar kamer is. Voordat ze naar bed gaat doe ik altijd even de kachel aan..rest van de dag staat t raam open.denk zón 17/18 graden ook.

Ben met je eens..beetje sneu denk ik nu in een groot bed..verzuipen ze in ;-)

Leuk he dat die kids zo genieten van de kerstboom en de lampjes.Haalt ook weer herinnerinning van vroeger naar boven. Probeer t voor hen ook bijzonder te maken zodat ze later ook leuke herinneringen hebben aan kerst. Kaarsjes aan, lekkere broodjes op tafel sóchtends, spelletjes doen..leuk leuk.

Vrijdag as gaan we naar de kerstmarkt in Antwerpen. F. gaat alleen wel naar mijn ouders een nachtje...nog iets te klein om zón dag/avond te struinen.

We blijven een nachtje slapen in een hotel net even voor Antwerpen.Hebben daar ook overnacht toen we in mei naar Engeland gingen met vakantie.

Kijk nu al uit naar de zaterdag..heerlijk uitgebreid ontbijten. manlief is die dag ook jarig dus die krijgt een lekker verjaardags ontbijtje dus ;-)

Peggy..lekker er even uit..gaan jullie naar Holten? Fijn met de Kerst ff weg.

Was er nog een plekje eerder vrij in t ziekenhuis?

Screening goed gegaan?

Annie...morgen de echo...spannend en leuk! Wanneer moet je in de ochtend of middag?

Ga je nog met ons delen als je t geslacht weet of houd je t lekker voor jezelf? ;-) Nieuwsgierig he...hahaa

Hoop dat alles er goed uit ziet..ga duimen!

Zo..dat was t weer...koffie nu !

bye bye

Geplaatst

Even snel, zit op mijn telefoon.

Alles zag er goed uit vanmorgen. Mooie duidelijke echo. Alles zat erop en eraan.

En we krijgen een jongen!toch opluchting dat het er in eerste instantie goed uit zag.

Ga nu even boodschappen doen!

Geplaatst

Whooooo Annie....een broertje voor J-esse!!!!!

En het belangrijkste natuurlijk...SUPER dat alles er goed uit zag!!!

Nu kan je weer een stukje meer gaan genieten :)

Lfs Colle

Geplaatst

Al diverse keren gekeken of er al nieuws was van Annie....eindelijk...mooi nieuws!!! Gelukkig alles goed gekeurd zover.,.heel fijn!!

En een jongen...yehhh..goed ingezet ;-)

Moet ook weg nu maar moest ff nog spieken voordat ik weg ging haha...laterrrr

Geplaatst

Annie wat fijn dat alles goed is en een jongen gaaf!!!!

Colle eindelijk kan je beginnen... Heel spannend weer!!

Veel plezier bij de kerstmarkt morgen manon.

Wij gaan naar overijssel bij salland gebied. Dat is een wandelgebied. Bij ralte dacht ik. In de buurt van deventer.

Heb er echt zin in. Ben alleen niet zo lekker. Hele week al. Holtes vol, oorpijn enz Hoop dat ik me morgen stuk beter voel of in elk geval het weekend.

Gelukkig gaan we een hele week.. zo zin in!!

P.S. kon helaas niet eerder in het ziekenhuis terecht dus blijft 24 janauri. Screening van s-t-a-n ging prima. Stelde niet veel voor. Alleen gesprekje en meten en wegen. Op naar 3 januari.

Wens jullie allemaal alvast hele fijn feestdagen en dat het voor iedereen maar een heel mooi, liefdevol, gelukkig 2013 mag zijn!

Veel lieve groeten, Peggy

Geplaatst

Peggy,..vervelend dat je nu net niet lekker bent nu je een weekje er tussen uit gaat.

Gaat veel rond nu..boel zieken op dit moment

Raalte ken ik...woon er niet zo heel ver vandaan :-).

Jammer..niet een plaatje eerder dus..ach januari is t zo maar weer.

Colle hoe ver staat t bij jou?

Caudia...lekker alles op orde in jullie nieuwe huis? Wel lekker ruim voor de kerst over zijn t

Noor ..hoe gaat t met je....

Annie...mistig in t Noorden? Laat je verder voor iedereen geheim dat jullie een zoon krijgen?

We zijn nu z´on klein uurtje in Belgie in t hotel. Zoon is niet lekker. Is al in bad geweest en ik heb hier bij de apotheek paracetamol gehaald.

Zal je altijd zien he.. Even rust nu en hoop dat hij wat opknapt zodat we straks naar de kerstmarkt kunnen in Antwerpen.

Wens jullie een goed weekend en Peggy..fijne week en ook beterschap!

Geplaatst

Jammer peggy dat je je niet fit voelt. Hopelijk knap je gauw op. Niks aan als je weg bent en je bent niet fit. Wanneer gaan jullie weg? Of zitten jullie er al?

Jammer dat je niet eerder terecht kunt in het ziekenhuis, hopelijk gaan de dagen lekker snel voorbij en is het zo de 24ste. Eerst nog met s.t.a.n in de weer lees ik begin januari wordt hij geopereerd? Nou hopelijk valt het allemaal wat mee en hopelijk is het daarna een stuk beter. Want daar doe je het voor.

fijne week peggy.

manon dus al lekkerin belgie. Jammer dat zoonlief niet fit is. Hopelijk knapt hij ook gauw op. Het is inderdaad erg mistig hier. Grauw en grijs. Gisteravond nog een kerstborrel gehad bij vrienden en het was erg vreemd weer, sneeuw, regen, hagen of ijsregen bah niks aan. Maar veilig thuisgekomen.

Manon het is geen geheim dat we een jongen krijgen. We doen het net als bij j_esse. Schreeuwen het niet van de daken maar als mensen er naar vragen zeggen we het. Ik vind het prima zo. De grootste verrassing is dan toch nog de naam. Voor ons trouwens ook nog 1 groot raadsel. Nog tijd zat maar toch. Bij j_esse waren we er al uit voordat ik zwanger was en nu? Discussies over een naam haha...dus ben benieuwd, we hebben gelukkig nog even.

manon geniet van jullie weekendje belgie.

voor iedereen hele fijne kerstdagen....een gelukkig mooi en gezond 2013 doe ik de volgende keer;)

liefs

Geplaatst

Heeyy,

Zo Kerstavond alweer...gaat snel.

Nou zal me benieuwen Annie wat voor een naam word...wel leuk namen uitzoeken..alleen t eens worden is bij de meeste nog een tweede punt.

Ik had t makkelijk..manlief is niet kieskeurig daar in. Hij kwam met namen die ik niks vond maar mijn gekozen namen vond hij meteen prima..makkelijk haha.

Op internet zat sites te vinden voor ideeën.

Wat gaan jullie doen aankomende dagen? Druk familiebezoekjes of lekker niks en pyjama dag?!;-)

Ik ga straks als zoon ook op bed ligt alvast de tafel dekken..beetje feestelijk aankleden. Morgenochtend lekker in pyjama ontbijten. Croissantje, eitje, suikerbrood, broodjes uit de oven, Jusrange. Kinderkaarsjes aan (kersmannetjes/sneeuwpopjes..hebben ze van opa en oma gekregen onder de boom).

Benieuwd of morgenvroeg weer de fanfare weer op t plein komt spelen. Vorig jaar om kwart over 7 stonden we in pyjama buiten naar een Kerstliedje te luisteren. Lopen ze met een stok met lantaarn er aan...heel sfeerwol. Meestal zijn we toch al rond die tijd beneden...al hoop ik toch stiekem dat ze morgen wat gaan uitslapen ;-). S ávonds gaan we gourmetten...lekker burgerlijk..dit jaar voor t eerst in ons leven een gourmetstel gekocht. Leek ons wel leuk voor mn zoon. Paar kleurplaten en kleurtjes bij de hand..denk niet dat F daar wel erg veel geduld voor heeft.

Tweede kd verder niks gepland...denk lekker een lange wandeling als t weer t toelaat...calorieën er weer af lopen ;-)

Wens jullie allen fijne Kerst toe!

Geplaatst

Manon en hoe was het gourmetten gisteravond?vonden de kids het wat?

Wij hebben gisteren ook gegourmet met de schoonfamilie. Helaas is/was J_esse niet fit, dus die wou niks. 's avonds maar op tijd naar huis gegaan, 40.1 graden koorts, dus lekker op tijd op bed. Hij heeft gelikkig wel een goede nacht gemaakt.

Eigenlijk is het de bedoeling dat we straks naar mijn kant gaan in Bolsward, maar laat het nog even afwachten van j_esse en de koorts. Hij slaapt nu nog.

Uiteraard heeft het mannetje mij ook alweer aangestoken dus hoest weer lekker, en zo blijven we erin zitten haha!

Ik hoor iemand wakker worden, zal gaan kijken hoe het met hem is!

Fijne 2e kerstdag iedereen!!

Geplaatst

Hey Annie..bah niks aan die ziektes/verkoudheden die telkens rond gaan. Hoor er zoveel mensen over.

Vandaag de koorts alweer wat gezakt? Wel wat gegeten inmiddels weer? Hier ook weinig eetlust. zoon is ook nog erg verkouden en heeft ook niet zo veel trek.Zelf ook wel zere strot en loopneus.Gourmetten waren we mooi vroeg mee en ook met een uurtje klaar...moest ook niet langer duren voor de kinderen had ik t idee. Lagen er beide vroeg in.Zijn wat vervelend..telkens aan elkaar hangen, lawaai schoppen en klieren. had geen zin in nog zón dag dus ben vanmorgen met F naar mijn ouders gegaan en man is met zoon naar ballorig gegaan om hem wat energie kwijt te laten raken. Nu best moe en heb m boven op onze kamer liggen. Op bed tv kijken in hoop dat hij ook even in slaap valt..zal m goed doen.

Verder weinig ..rustig aan doen vandaag ;-)

Beterschap jullie 2!!

bye bye

Geplaatst

Hallo dames,

Fijne dagen gehad lees ik. J-esse hopelijk ook weer opgeknapt?

Hier hebben we ook eerste kerstdag gegourmet met mijn ouders. (hier thuis)

2e kerstdag hebben K-ian en ik bij mijn ouders gegeten. Manlief had late dienst :(

Ondanks dat ik tussen kerst en oud en nieuw vrij ben ben ik toch weer aan het werk...anders zo zonde van de centjes (loop dan 100 euro mis) en K-ian heeft vandaag weer even 2 vriendjes om mee te spelen.

Morgenavond gaan we naar www.warmwinterlicht.nl ohhhh Kian zal zijn ogen uitkijken!!! Jammer dat het voor jullie te ver is..denk dat jullie kindertjes het ook wel erg leuk hadden gevonden.

Oud en nieuw vieren we ook bij mijn ouders. Die wonen op een flat en daar hoor je het vuurwerk niet zo goed als hier. Ik hoop dat K-ian daardoor ook gewoon goed zal slapen. Hij is wat angstig voor vuurwerk en reageert er meteen op 'was dat??' De volgende ochtend gaan we naar mijn oma (traditie) en eind van de middag ga ik waarschijnlijk een borreltje drinken met vriendinnen in de stad. Al zit ik dan wel weer met het prikken dus even kijken of het wel door kan gaan, ik eerder naar huis moet of misschien een andere oplossing.

Eerste kerstdag ben ik weer begonnen met het prikken van lucrin en vanavond komt daar Gonal-f bij. Begin al weer meer te merken van de hormonen (humeur) maar dat merkte ik al bij het slikken van de pil :( Hoop dat het verder rustig blijft want de vorige keer was echt niet leuk :(

Ik heb ook het nare gevoel (manlief ook) dat K-ian ons enige kind zal blijven. Vervelend gevoel geeft dat.

Nou ik ga weer aan het werk...

lfs Colle

Geplaatst

Hey Colle...hoe was warm winterlicht? Had ook wel idee om er heen te gaan..had t gezien op je FB toen..ziet er erg mooi uit.

Inmiddels weer aan de spuit..op naar de volgende ronde..goede hoop houden.

Morgen weer knallen..kan me niet herinneren van vorig jaar of F er bang van werd..geloof t niet. Mooie oplossing naar de flat van je ouders.

Peggy inmiddels weer thuis? Opgeknapt?

Hoe is t met J-esse?

Hier weinig nieuws..al paar dagen wat koppijn achter oog)..moet opoe worden maar zet niet door...;-(

Morgen oliebollen bakken bij mijn zus...die bakken de hele dag door haha..misschien blijven we wel bij mijn ouders rest van de avond en na 12 en naar huis.

Nou iedereen goede jaarwisseling alvast.

bye bye

Geplaatst

Hai hai,

K-ian was vorig jaar ook niet bang...maar nu reageert hij op iedere knal al merk ik dat het nu er constant geknalt word hij er wat meer aan gewend raakt. Toch vind hij het niet fijn. Als we uit de auto stappen wil hij snel naar binnen en doet zijn handen voor zijn oren. Ik geef er weinig aandacht aan..doe zo normaal mogelijk. Ook heb ik op youtube wat filmpjes van vuurwerk laten zien..dat hij kan zien wat het is. We hebben ook sterretjes gekocht..mag hij naar kijken hoe papa en mama ze aansteken :)

Ik heb nog geen oliebol op...maar heb er wel erg veel zin in....en in de rest van de hapjes die mijn ouders savonds altijd hebben met oud en nieuw. Lees: gehaktballetjes, kippenpootjes, toastjes etc. Hmmmmm.

Manon: ik moet er niet aan denken om oliebollen te moeten bakken...gats denk dat ik er helemaal geen trek meer in zou hebben. Ik eet mijn oliebol trouwens het liefst met een dikke laag poedersuiker..jam (water in de mond)

Het prikken gaat goed...nog geen problemen gehad.

Nou iedereen hele fijne jaarwisseling.

lfs Colle

Geplaatst

Zo hier ben ik ook nog even vanuit mijn bed. J_esse vorige week hele week ziek, koorts, hoesten, (kinkhoest) dus ging lekker en vanaf 2e kerstdag was ik aan de beurt. Nog steeds ben ik er niet helemaal maar het gaat steeds beter...dus weinig nieuws vanaf deze kant. J_esse sinds vandaag echt geen koorts meer en gelukkig knapt het mannetje weer op.

Als ik weer helemaal fit en vrolijk ben zal ik weer uitgebreider reageren op iedereen.

Colle weer veel succes met spuiten!!

Hele fijne jaarwisseling iedereen!!en hopelijk wordt 2013 een mooi jaar voor iedereen!!

Lfs

Geplaatst

meiden...bij deze allen de beste wensen voor dit nieuwe jaar! Veel geluk en gezondheid, innerlijke rust en alles wat een ieder happy maakt.

Annie intussen al ietje beter of nog in bed? kinkhoest die J-esse..niet zo mooi. Gelukig dat de koorts inmiddels wel over is. Hebben jullie een leuke avond gehad gisteren? Heb met moeite mijn ogen open kunnen houden. Na t (kindervuurwerk)afsteken van zoonlief snel naar binnen gegaan en hup bed in. Nu weer even er in met molletjes...hoofdpijn achter de ogen gaat nog niet weg en ook nog steeds niet opoe.ppff. Lekker rustig aan vandaag. Noor hoe is t met jou...heb nog wel aan je gedacht afgelopen tijd. Ben je Kerst/oud en nieuw een beetje goed doorgekomen. Altijd van die confronterende dagen waarin je t afgelopen jaar als een film voorbij laat gaan. Ik weet nog dat ik een aantal jaren geleden daar erg veel moeite mee had. Voor ons stond de vraag toen nog open voor jullie was hij dit jaar afgesloten..lijkt me vast een moeilijke kluif voor je de afgelopen dagen.

Nou ik ga even de boel aan de binnenkant van mijn ogen bekijken...bye bye

Geplaatst

Hallo allemaal,

De beste wensen!!!!!!

Gister gezellig bij mijn ouders geweest. Het was de bedoeling daar te blijven slapen maar uiteindelijk waren we om 23.45 thuis hahaha.

K-ian wilde maar niet gaan slapen. Heel veel verdriet en angst om het vuurwerk. Naast hem liggen lukte hem ook niet om in slaap te vallen :(

Het vuurwerk was daar ook wel extreem met veel harde knallen. (weerkaatsen tussen de flatgebouwen)

Uiteindelijk besloten om naar huis te gaan zodat K-ian in zijn eigen bedje zou kunnen slapen en we niet het risico zouden lopen nog tot laat met hem bij mijn ouders op te zitten. Thuisgekomen hebben we samen boven voor het raam naar het vuurwerk gekeken. Toen het losbarste vond hij het ook minder eng en stond hij met open mond voor het raam "ohhh mooi' "rood, blauw, groen" :) Rond 01.00 uur in bed gelegt en daar viel hij met zijn handjes voor zijn oren snel in slaap. Om 09.00 uur even wakker geweest omdat hij zijn speen kwijt was en toen weer verder geslapen tot.......12.10 uur!!!! Wij hebben dus heerlijk uit kunnen slapen en hopelijk morgen weer want meneertje is dus opgeweest van 12.10 tot 19.30 en dat is voor K-ian best een lang. Morgen laatste dagje vrij samen en dan weer aan het werk.

Hoe hebben jullie oud en nieuw ervaren met de kindertjes?

Lfs Colle

Geplaatst

Allemaal heel veel geluk en goede gezondheid gewenst voor 2013!!

Heerlijk weekje gehad. Wilde helemaal niet naar huis!!! Lekker gewandeld en naar plopsa indoor geweest, gezwommen, gewoon echt genieten!!!

Gelukkig verkoudheidjes ook weer achter de rug..

En nu morgen de grote dag voor s-t-a-n dan wordt hij geopereerd. We moeten er kwart voor 8 zijn.. Wel spannend!! Maar zal wel zo gebeurt zijn!

Ik laat het jullie morgen avond wel weten hoe het is gegaan.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus 2010 ons wonder geboren

24 januari 2013 gesprek ivf arts

Geplaatst

Colle..heerlijk zo een keer te mogen uitslapen ;-)

Peggy...heel veel sterkte morgen met s-t-a-n. Hoop dat hij er niet al te veel last van krijgt.

Al waterijsjes in huis gehaald? Fijn dat jullie een lekker weekje hebben gehad!

groetjesss

Geplaatst

Peggy..hoe is t gegaan vandaag.

Hopelijk niet te bloederige aangelegenheid?

Houd hij zich een beetje goed?

Sterkte iig..zal geen pretje voor hem zijn allemaal...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden