Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stil hier....

Annie..hoe was jullie midweekje aan de kust? Nog een beetje redelijk weer tussen de buien door?

Kleine man t ook naar zijn zin?

Claudia...hoe staat t met de verhuizing...druk druk druk?

Peggy...acupunctuur behandelingen nu achter de rug of ga je er mee door?

Hier weinig nieuws..F net op bed..kop als een oorwurm...denk hup naar bed jij en eerst wat protest maar t is nu wel stil boven.

Hopen dat ze een wat beter humeur heeft later op de dag.

Vanavond is t hier st maarten lopen (doen ze hier een dag eerder altijd)..F loopt ook mee met grote broer en nog 2 jongens uit de straat.

Zal me benieuwen. Lampionnen heeft papa vanmorgen gemaakt. (plak.scheur .knip.knip ;-) ) Hele keuken lag bezaaid met troep..plus rest van de woonkamer.

Hopen dat t vanavond eventjes droog blijft.

Zo ga ff op de bank liggen..beetje schele hoofdpijn...opoeeee...pff :-(

Fijn weekend!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi manon,

wij hebben een heerlijk midweekje Zandvoort gehad. Het weer was iets minder. Veel wind, maar toch genoeg gedaan. We zaten op center parcs park, dus ook lekker gezwommen...kleine waterrat hoor hebben we, niet moe te krijgen, leuk gezicht...

Verder hier ook geen nieuws. Van t weekend lekker rustig aan gedaan en morgen weer aan het werk.

mooie foto's van broer en zus op fb met sintmaarten lopen...

bij ons is het morgen sint maarten lopen. Ik ga niet met j_esse volgend jaar wel.

Fijne zondagavond

Geplaatst

WIj hebben ook wel weer hoop spannends meegemaakt. ...

Vorige week was echt een heftig weekje mbt het slapen snachts.. Hebben we hier op het forum al vaker besproken..

Maar het was dus een week dat s-t-a-n echt elke nacht zn 3-4 of 5 keer wakker werd. Hij gaat rond 19.00uur naar bed en slaapt dan lekker door tot 23.00 ongeveer en als wij dan in bed liggen begint het.. en dat is zo slopend.. mijn man slaapt er gewoon door heen.. heeft ook weinig nut om hem wakker te maken want dat duurt vaak te lang en dan ben ik al gelopen.. vast wel herkenbaar hier.

Ik was het dus zat.. na een hoop nachten en dan werken erbij.. ten einde raad de kinderpoli gebeld om een afspraak te maken. (we hebben daar toen s-t-a-n in het begin die onrust met overstrekken enz had ook bij gelopen en toen zeiden ze als er iets is in de toekomst kun je gewoon een afspraak maken) zo makkelijk was het ook weer niet want ik moest wel een verwijzing via de huisarts hebben. Die daar geen probleem van maakte hoor.

Maandag bij de kinderarts geweest en dat verliep goed. Er werd goed naar ons verhaal geluisterd. Toch wel mogelijk dat er lichamelijk iets is. Ze denken aan keel/neus amandelen (hij is chronisch verkouden) en zodra hij in de 2de slaapfase komt snachts en je dus lichter slaapt dan wordt hij wakker van de snot vol gevoel in zn neus of iets dergelijks. Dinsdagavond moesten we bloedprikken.. zag ik echt mega erg tegen op.. had het wel heel goed voorbreid. Kadootje gekocht en alles uitgelegd en veel verteld tegen s-t-a-n. We kregen ook van die tover(verdovings)pleisters mee zodat de plek van het prikken verdoofd wordt.. nou lady's het ging echt geweldig... waren zo trots!! Nagenoeg geen kick gegeven.

Vandaag de uitslag gehad en was goed, alleen wel wat verhoogde waarde mbt melk/koemelk/kip producten. Alleen zelfs nooit reactie opgemerkt uitslag of iets. Dit wordt nog verder besproken. We gaan eerst maandag naar de kno.

Best hectisch allemaal geweest zoals jullie begrijpen.

Morgen weer naar de acupentuur..heb nog 2 sessies in de planning verder nog bespreken.. benieuwd ook.

Heb wel meegelezen hoor maar even geen puf om op alles te reageren.. wilde jullie dit alleen even laten weten.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hai Allemaal,

En peggy even in het bijzonder. Want ik heb dezelfde weg bewandeld met onze zoon. Exact t zelfde met t overstrekken en heel vaak er uit.. Soms wel 14 keer.

Uiteindelijk ben ik gaan bijhouden wanneer t goed en slecht ging. Goed is in ons geval 1of 2 keer eruit, want afgezien van alles is het een onrustige slaper en dat blijft volgens mij ook altijd zo. Al heeft hij sinds kort zo heel af en toe een nachtje dat hij in een keer doorslaapt. Maar dat is in twee jaar en twee maanden nu pas 30 keer gebeurd. De andere 780 nachten heb ik aan mijn rij wallen gewerkt, die inmiddels heel succesvol in mijn gezicht zijn gegroeid drie rijen dik.

Maar goed, het eerste wat verlichting bracht was 's avonds voor het slapen gaan geen papfles meer (maar die zul je inmiddels niet meer geven) het tweede wat werkte was vroeg eten, echt kwart over 5 dus al. Want met een volle buik naar bed schijnt men onrustig van te slapen, veel dromen etc. Ook mocht ik van de dietiste weinig geraffineerde suikers geven, geen witbrood etc maar dat kreeg hij toch al niet. En het derde wat naar voren kwam is als hij slecht sliep als aardappel gegeten had. Hij had er geen allergie voor maar dus wel een ontolerantie. Zijn slaap verloopt altijd zo dat hij tot een uur of 1 goed slaapt, mooie diepe slaap. Daarna begint hij te draaien en zich duidelijk niet lekker te voelen. Geen mooie slaap meer. De dietiste denkt dat het probleem dus in het laatste stukje van zijn darm zit de dunne darm en dat daar de reactie met het zetmeel hem een ongemakkelijk gevoel gaf. Hij overstrekte ook vaak in zijn slaap. Ik heb de aardappel eerst een tijd weggelaten en later weer beetje toegevoegd, maar ik zorg er altijd voor dat het max 20% van de maaltijd uitmaakt de rest vul ik aan met bijv couscous.

Het gaat een stuk beter met onze jongen. Nu zal het bij jou misschien geen aardappel zijn maar wat anders maar hou t eens bij in een schrift, heel secuur elke dag en je zult hopelijk snel een patroon zien. Ik zag t al na een week en dan kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je daar anderhalf jaar over gedaan hebt om eens een keer zijn voeding te gaan opschrijven.

Wat ik verder merk is dat het ongelooflijk veel uit maakt als ik 's middags van 16 tot half 6 lekker met buiten loop en niet te veel spannende dingen doe maar veel laten lopen in de buitenlucht. En voor hij naar bed gaat zijn hele dag navragen dus wat hebben we vanochtend gedaan en toen en toen... Dan verwerkt hij zijn dag al voor hij naar bed gaat en merk je ook eat er veel indruk heeft gemaakt. Een hele grote graafmachine kan hij helemaal opgewonden van raken of zijn eerste pepernoot, of dat mama getankt heeft. Dus even goed door laten roaten voor t slapen gaan. Lijkt voor t dromen echt uit te maken.

Verder heb ik ook nog een mevrouw die voor onze jongen naar Jezus gaat bidden als ik t soms even niet meer zie zitten en vraagt of de aanwezige spirits in zijn kamer hem met rust willen laten en gek genoeg helpt dat ook maar dat is een beetje apart waarschijnlijk. Maar men wat word je gek als je zo lang niet slaapt!!!

heel veel sterkte van een lotgenoot! En van een mama met een jongen net zo oud als jij en met dezelfde naam. Hihi hoe kan het he?! What's in a name!

Manon annie peggy cjee colle iedereen hier een fijne dag gewenst!

Geplaatst

Heyy,

Peggy..vervelend allemaal...niet weten waar t nu aan ligt.

Goede tip van Noor om ook eens idd na te gaan wat hij allemaal binnen krijgt en de reactie erna af te wachten.

Ook omdat bloedonderzoek toch ook een verhoogde waarde aangaf bij koemelk/kip.

En ellendig genoeg...t is waar...mannen slapen gewoon door als de kids huilen ;-(

Noor moet wel lachen om je uitspraak van je rijen wallen...al is de situatie natuurlijk verreweg van lachwekkend.

Wat een goede tip voor t slapen gaan weer de dag als een film voorbij te laten trekken en te benoemen.

Wandelen /buitenlucht altijd goed voor t slapen. Merk ik hier ook. Was laatst even met ze naar de schaapskooi...alleen schapen waren voor een nachtje verhuisd dus lang stuk over de heide gewandeld om ze op te zoeken. Heerlijk uitgeslapen de volgende morgen waar ze hier normaal altijd erg vroeg wakker zijn.

Verder gelukkig`geen slaapproblemen hier.

Peggy succes er mee..ben benieuwd naar t vervolg. Misschien eens soyamelk proberen?

Noor..ook sterkte met je wallen...misschien heb je nog wel aambeienzalf in huis van de zwangerschap?..schijnt ook te helpen bij wallen ;-)

bye bye

Geplaatst

Peggy idd meid wat vervelend en ellende. Kan me inderdaad het verhaal van Noor nog herinneren over het eten bij hun zoontje, zoals ze schreef. Wie weet is inderdaad eens goed opletten op de voeding een idee.....maar meid wat vermoeiend. Maar heel goed van jullie mannetje dat hij het bloedprikken zo goed heeft doorstaan...hoe gaat het inmiddels?? Sterkte ermee....

ik kan me ook heel goed voorstellen dat je zo moedeloos wordt en van alles gaat bedenken om te zorgen dat misschien de komende nacht wel goed gaat...dus de tips die Noor geeft zij inderdaad het proberen waard.....nogmaals sterkte peggy...

Vanmiddag kwam Sinterklaas ook aan in ons dorp, dus zijn we nog even heengeweest. Als ze op afstand waren druk zwaaien en gieren, zodra ze dichterbij kwamen was het gauw duiken in mama's jas....afgelopen nacht heeft het mannetje hele nacht naast me gelegen en mijn man beneden op de bank ohhh....J_esse nogal verkouden en zat erg vast, wou niet slapen en gaf steeds aan dat z'n keeltje zo zeer deed....dus uiteindelijk is hij bij mij in bed in slaap gevallen. Hij heeft wel aardig geslapen, ik alleen niet. Hij ligt nu ook alweer tijdje ben benieuwd hoe het nu gaat. Vandaag voel de verkoudheid wel weer wat mee...hij is er iig niet anders door dus wie weet valt het mee...

Fijne avond allemaal!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Vervelend dat slechte slapen he...en vooral als je niet weet waar het precies vandaan komt en waarom hij/zij slecht slaapt.

Hier is het ook een tijdje minder gegaan. 3x per nacht eruit..even goed leggen, Mario's terug geven (zijn 2 aapjes), muziekje aan en dan viel hij snel weer in slaap. Nu gaat dat stukken beter, de hele nacht slaapt hij netjes door. Wel ga ik nu standaard voordat wij naar bed gaan even bij hem kijken. Hij slaapt sinds kort onder een dekbedje dus daar leg ik hem dan weer even een beetje onder als hij er helemaal boven ligt. Heb hem ook nog wel een zomerslaapzakje aan (met blote beentjes) want dan weet ik zeker dat hij het niet te koud krijgt als hij toch snachts niet meer onder zijn dekbedje ligt. Hij werd eerder nog wel eens wakker met ijsklompjes :( dus vandaar voorlopig nog maar even in de 'zak' zoals hij dat zelf noemt.

Nu slaapt hij dus snachts wel gewoon door maar word wel altijd heel vroeg in de morgen al wakker. Hij vraagt dan vaak om een papfles dus die geef ik dan ook nog wel gewoon lekker. Daarna gaat hij weer verder slapen en slaapt dan soms nog tot 08.00 uur verder. Smiddags geeft Kian wel vaker aan dat hij niet slapen wil 'hoef niet slapen' maar toch stoppen we hem in bed. Hij heeft het nog nodig en slaapt momenteen 2 a 2.5 uur. Savonds ligt hij er tussen 19.30 en 20.00 in. Rond 19.00 uur al naar boven, douchen of in bad etc. Vanaf half februari gaat Kian 2 ochtenden naar de peuteropvang (als er plek is) Hoop dat hij het leuk vind en niet erg verdrietig zal zijn als ik hem daar achterlaat....weet niet of ik sterk genoeg ben dan. Vanaf zijn geboorte is Kian al 24 uur per dag bij mij namelijk...we zijn nog verbonden via de navelstreng :) Het word tijd dat we die maar eens door gaan knippen *slik*

Verder zijn we bezig voor een brusje, de eerste ICSI is helaas mislukt :( Nu wachten tot we weer verder kunnen met poging 2. Het benauwd me dat we nog maar 2 pogingen hebben. Tot nu toe helaas nog geen brusjes in de vriezer :(

Zijn die keutels van jullie ook zo wijs en bijderhand?

Kian is echt zo bijderhand hahaha. Hij zegt vaak 'inderdaad' 'goed idee' 'tuurlijk' en van dat soort uitspraken hahaha. We lachen ons krom om hem.

Eten gaat hier savonds slecht. Tijdens het koken zegt hij "eten, lekker lekker" en staat te springen. Totdat het bord voor zijn neus staat :(

Vind het moeilijker dan ik had gedacht en omdat ik hem 1x zijn eten heb gegeven toen hij op de bank zat en dus zijn hele bord leegat wil hij nu alleen nog maar eten op de bank. Ik weet...geen goed idee, eten doen we aan tafel. Maar ik ben nu al zover dat ik dan toch maar toegeef omdat hij dan tenminste eet. Wel moet hij wachten tot wij ons eten op hebben. Wij eten gewoon aan tafel en hopen dat hij er dan toch bij komt zitten.

Iemand nog tips? Ik ben heel strikt in dat soort regels maar omdat ik wil dat hij eet laat ik die regels soms maar even aan me voorbij gaan want als hij al dagen zonder avondeten naar bed gaat voel ik me vreselijk.

Lfs Colle

Geplaatst

Hey allemaal,

Lief jullie opbeurende reacties dat doet me goed.. geeft ook altijd veel herkenning hier.. In mijn omgeving heb ik dat echt helemaal niet. Wel mensen met kinderen, maar van mijn beste vriendin zijn de kinderen al pubers en verder maakt niemand dat geloof ik mee hahah ik hoor het te minste niet.

Wat een toeval zeg noor... Ook met de naam hahaha. Ik zal het mbt de voeding zeker aan de kinderarts voorleggen. We gaan morgen naar de kno arts. Daar zie ik toch ook wel tegenop. Vroeger als kind ook veel bij de kno arts geweest. (misschien toch iets erfelijks zal ik eens vragen) maar het zijn nooit leuke onderzoeken in je keel,neus of oren. We hebben hem uiteraard al dagen voorbereid... maar toch weer spannend.

Zoals je al schrijft ' sloopt' het je als ouder echt! Helemaal als het een week echt heel slecht gaat. Bij ons is het wel soms slecht en soms wel iets verbetering. Zoals de afgelopen dagen dat hij 2x komt. Dat is dan beter dan 3 tot 4 keer uiteraard.

Alle tips hebben we zo onderhand ook wel geprobeerd.. Daarom zijn we ook naar de kinderarts gestapt. Omdat het zo niet langer kan. Er moet toch iets zijn.

De papfles geven we al heel lang niet meer. We hebben in het begin zn pyama papje gegeven totdat hij ongeveer een maand of 9 oud was. Toevallig 2 weken terug weer eens geprobeerd.. Ja, je probeer van alles he.. Maar die fles voor het naar bed gaan wilde hij echt niet meer.

Een ritueel hebben wel altijd. En ook is het altijd het zelfde.

We eten nagenoeg elke dag om kwart over 5. Dit is ook echt de beste tijd. Want wordt het veel later dan is ie echt behoorlijk vervelend en jennelig de tijd tussen 5 en 6. Iedereen herkent dat vast wel.

Na het eten doen we een avondwandeling met de hond. (daar wordt tie lekker rozig altijd van en ook wij vinden het heerlijk na het eten even wandelen.) Toen ie klein was deden we dat altijd al. Toen zat onze kleine man in de draagzak. We hebben het even een tijd niet gedaan. Maar de laatste weken weer opgepakt en we hebben gemerkt dat het inslapen dan beter gaat. Bovendien is de hond dan ook lekker uitgelaten en het past goed in het 'schema'haha.

Als we terug zijn(dat is meestal tussen half 7 en kwart voor 7) gaat s-t-a-n in bad en daarna meteen naar bed. Daar lezen we voor. Mag hij zelf de lichten uitdoen en de nachtlampjes aan doen en dan zing ik in het donker nog een liedje voor hem waarbij ik hem even lekker tegen me aan hou. Heerlijk dat momentje. Dan neem ik de dag met hem door en vertel wat we de volgende dag gaan doen. Volgens leg ik hem in bed.

Dan valt hij vrij snel in slaap. Totdat we zelf naar bed gaan. En we maken echt geen herrie hahaha. Soms gaan we ook vroeg naar bed hoor. Anders hou je het niet vol.. als je van die onrustige nachten hebt.

Smorgens wordt hij doorde weeks meestal wel vroeg wakker rond half 7. Maar dat moet ook want ik ga 7uur met hem de deur uit de dagen dat ik werk en hij naar de gastouder gaat. In het weekend wil hij nog weleens half 8 wakker worden. Maar dan is hij wel tussen 5 en 6 al een keer wakker geweest. Die tijd wordt tie nagenoeg iedere nacht wakker.

Ik ben benieuwd wat er allemaal uitkomt bij het ziekenhuis.. ook wel spannend.. Jullie horen het wel weer.

Verder loop ik nog steeds bij de acupenturist. Voel me daar goed bij. Ben heel benieuwd weer deze maand....of er een wonder gelukt is..

Wat vervelend colle dat de poging mislukt..probeer positief te blijven! Je weet dat het kan!

Beterschap annie met jesse..

Tot horens.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Even snel een berichtje. Gister bij de kno arts geweest en er zit vocht achter s-t-a-n zn oortjes. Waardoor hij ons waarschijnlijk niet zo goed hoort en ook de klanken niet. Waar de spraak achter blijft. Verder vanwege zn chronosche verkoudheid/slecht slapen. Gaan ze zn neusamandelen knippen+vocht achter de oortjes weghalen en schoonmaken. Ze doen dat niet vaak meer tegenwoordig. Alleen als het echt noodzakelijk is.

Onze kleine man had zich weer keurig gedragen bij de dokter.. hele weekend al bezig geweest met alles vertellen en oefenen met kno onderzoek.hihi heeft gelukkig goed gedaan. Donderdag 3 januari gaat het gebeuren. Het is een kleine ingreep, maar uiteraard wel onder narcose. Vroeger deden ze dit heel vaak. Misschien hebben jullie het ook wel als klein kind ondergaan. Mijn man en ik in elk geval wel.

Verder krijgen we volgende week nog een gesprek bij kinderarts. Evaluatie.

Groetjes Peggy

Geplaatst

hey Peggy,

Nou wie weet als dit gebeurd is dat jullie man ook gaat slapen als een roosje.

Jammer alleen dat t weer een tijdje duurt voordat hij geholpen wordt.

Alles onder narcose is fijn....maar blijft vervelend allemaal

Misschien...weet niet of je dit al doet...even een kussen onder t matras bij t hoofdeind zodat hij iets hoger licht met zijn hoofd.

Misschien haalt dat de druk ook wat af van zijn oortjes?

ff kort..moet aan de slag...kids brood, wassen enz..bye bye

Geplaatst

hoi dames,

ben ik weer ffies en nu vanuit Zoetermeer, het is idd heel druk geweest de afgelopen weken en nu lekker aan het wennen hier in ons nieuwe huis en nieuwe stad.

Een super lekker huis en tuin, lekker groot allemaal.

Noa kan ook goed wennen in haar groter kamer, ze speelt er vaak, ook op PSZ gaat er erg goed, wat het extra leuk maakt voor haar is de sint en piet waar ze mee bezig zijn op het moment, leuke binenkomer.

het slapen blijft hier ook erg goed gaan zowel overdag als snachts, ik denk ook best moe van alle nieuwe indrukken.

afijn een hoop geregel allemaal en niet alle dingen in 1x oke, maar zo langzamer hand krijgt alles zijn plek en gaat alles het weer naar behoren doen.

byv 2 weken zonder internet gezeten, omdat vanalles het niet goed deed, word je niet vrolijk van.

beste allemaal en toe gauw

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

het is even geleden. Druk en hier een beetje in de lappenmand de laatste weken. Door mijn rug gegaan waardoor ik paar dagen weinig kon en nu verkouden, beetje grieperig. J_esse ook. We komen erbniet echt vanaf hier en steken elkaar steeds aan ofzo. Voor de rest gaat het goed hoor. Vanmiddag met mijn vader sinterklaas vieren en donderdag met mijn man zijn kant. Gisteravond mocht j_esse zijn schoentje op zetten. Was vanmorgen helemaal ebthousiast, leuk gezicht.

vanmorgen ook op het forum Noor haar verhaal gelezen pfff...heftig en de tranen biggelde over mijn gezicht. Nogmaals meid dikke knuffel en alle goeds met je 2 mannen.

claudia dus heerlijk verhuisd. Mooi dat alles goed gaat en noa haar plek gevonden heeft ook op de psz.

peggy hopelijk is het n de ingreep ook beter. Altijd vervelend die narcoses en ook dat het nog even duurt maar hopelijk is het daarna goed/beter.

colle hoe is het bij jullie?ik heb niet echt tips voor het eten, j_esse gat laatste tijd goed mar kan me heel goed voorstellen dt je soms swikt om hem dan mar eten op choot te geven zodat hij iig eet. Lastig, ik denk dat het wel weer komt.

Hoe staat het met de poging?kunnen jullie alweer beginnen?

manon bij jullie ook alles goed?

iedereen een fijne zondg!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb alweer even niet geschreven en net wel meegelezen.. Veel geluk in je nieuwe huis claudia, En annie vervelend van de ziekenboeg en rugklachten..

Ik moest nu echt even een berichtje plaatsen.. want ik ben namelijk 5-6 dagen overtijd!!!! Heb al 2 keer een test gedaan vrijdag en vandaag, maar beide negatief.. Wordt natuurlijk gek van de onzekerheid!! Maarja troost mezelf maar met de gedachten zolang ik nog niet ongesteld ben...

Normaal altijd zeer regelmatig ongesteld.. Eerder vroeger dan te laat.

Ik heb toevallig goed contact met mn verloskundige dus ik ga haar morgen weer appen...

Duimen jullie met me mee... Dan zou de accupentuur zijn werk heeeeeeeel goed gedaan hebben.

Liefs Peggy

6x iui

ivf aug 2009 mislukt

icsi okt 2009 mislukt

25 augustus 2010 ons wonder s-t-a-n geboren!

Geplaatst

Claudia...fijn dat jullie nieuwe huis bevalt. Altijd een hele heisa voordat je weer gesetteld bent he?! Fijn voor Noa dat ze ook haar plek heeft in tb nieuwe huis en op de psz!

Annie...niks aan dat kwakkelen. Hier blijven kids ook steeds verkouden..merk echt nu dat F ook op psz komt nu. Eerder nooit zo verkouden.

Hoe is t nu met de rug..wel aan t werk of thuis?

Wanneer heb je de 20 weken echo..ook binnenkort of niet?

Peggy,...spannend. Hoop op goed nieuws van jouw kant ;-)

Hier alles ok. Druk kereltje in huis..geloofd niet meer in sinterklaas maar nadat we gisteren t thuis en bij mijn ouders gevierd hadden is hij behoorlijk dol weer in de kop. Erg hyper en slecht luisteren...pff ging net zo lekker de laatste weken. Woensdag op school nog de sint en dan hup weg er mee!

F krijgt morgen op de psz visite van een piet. Wel leuk..zingt al aardig sinterklaasliedjes mee. Hoorde vanmiddag ook hele verhalen over de sint door de babyfoon toen ze net wakker was van de middagslaap. heeft ook 3 uur weg geslapen..kun je zien toch een inpakt die dat uit de kluiten gewassen kabouter met staf heeft op de kinderen.

Verder weinig nieuws hier...kruikje is klaar..lekker boven tv kijken met kruik aan de voeten haha

bye bye

Geplaatst

Hier ben ik weer. Had eerst vanmorgen de huisarts gebeld. En die assistente deed erg kort af. Dat ik het nog maar even moest afwachten zoiezo tot vrijdag.

Daarna weer contact gehad met de verloskundige (die ik prive ken) en zij dacht wel mee. En via haar heb ik kunnen bloedprikken. Alleen belde ze me net dat dat ook helaas negatief was. O meiden ik wordt hier echt gek van. Maak me nu steeds meer ongerust wat is er aan de hand. Denk dat ik zo maar een topic ga openen hoop wel op reacties van het forum.. En hoop dat ik niet ongesteld wordt en vrijdag als nog een positieve test zal hebben.. Duimen!!!!

Liefs Peggy

Geplaatst

Peggy... heel eerlijk gezegd had ik ook al gedacht dat dit niet een zwangerschap zou zijn ook al had ik zo anders voor je gehoopt en had je zelf positieve hoop.

Als je zo graag wil houd je je vast aan elke dag die je over tijd bent. Maar als je 5/6 dagen over tijd bent en je bent altijd heel regelmatig zou je rond die tijd toch wel een positieve test moeten verwachten.

Misschien is je cyclus even wat ontregeld door de acupunctuur behandeling of puur psychisch (klinkt misschien niet leuk maar zo bedoel ik t niet) dat je t graag wil en dat daarom de menstruatie uit blijft. Heb ik zo vaak gehad maar dan andersom..zat te wachten op menstruatie zodat ik met behandeling kon beginnen en dan kwam t maar niet..broekloeren je kent t wel...Alhoewel ik ook altijd heel gelijke cyclus had.

Ik heb zelfs...voordat we in de medische malle molen terecht kwamen een keer gehad dat zo in eens de menstruatie een half jaar weg bleef...wat dat geweest is? Heb er niks mee gedaan toen en kwam naar 6 maanden weer terug en was ik er na gewoon weer op de klok gelijk ongesteld. Heb t de laatste menstruatie ook ineens gehad 9n dagen later terwijl ik vanaf de bevalling tot nu weer helemaal op de dag af was. Kan zo ineens een keer gebeuren blijkbaar..

Ik wil je hoop dus echt niet naar beneden halen dat is niet mijn bedoeling..ik gun t jullie juist zo!

Hoop dat je inmiddels reacties hebt gekregen op je topic..zal zo eens even zoeken er naar..sterkte met deze onzekerheid!

Liefs Manon

Geplaatst

Hey manon snap je reactie hoor..en dat heb ik natuurlijk ook wel.. wordt gek van het koekeloere.. maarja toch denk ik ook weer..ik heb dit nog nooit zo gehad. Een week overtijd..dus ik blijf ook wel beetje hoop houden. Hoop toch niet dat het nu ontregeld is. want dat komt een zwangerschap niet ten goede. wacht het maar af...vrijdag weer testen..en duimen duime duimen! Met de iui en ivf ook wel verschillende cyclussen gehad. maar dat was wel anders. eigenlijk altijd regelmatig! Ik hou jullie op de hoogtegroetjes peggy

Geplaatst

Peggy..hoe is t..houd je t nog een beetje uit?

Nou ..word de laatste weken wel met de neus op de feiten gedrukt dat ons kleine meid wel een beetje groter meisje aan t worden is.

Met kleren kopen nu midden op de grens...bij de ene winkel nog net de grootste maat (92) op de babyafdeling en bij andere winkel de kleinste maat van de meisjes afdeling en in sommige winkels op beide afdelingen. Nu net vanmiddag wou madammeke niet slapen na thuiskomst van PSZ..terwijl ze best erg moe is.

Was ze zo opstandig dat ze over de spijlenhek is geklommen van haar bed. Meteen t bed maar veranderd van babybed naar meisjesbed (zij planken)

Nu geprobeerd na een tijdje weer in bed te leggen..nou ja je raad t al..hup uit bed..ik haar er weer in..en zo een hele tijd door...nu snapt ze m en blijft ze op haar kamer. Ze is aan t kletsen en hoor hel wel wat doen maar wat?..boekje kijken? Ga niet weer heen ben al blij dat ze nu op haar kamer blijft. Moeten nu wel heeeel erg gaan opletten dat alle traphekjes dicht zitten en er niks voor handen is waar ze stiekem toch aan kan komen. Ze maakt alle deuren open kan overal bij dus opletten geblazen...

Hoe ist met de rest..ook al wild west?! ;-)

Groetjessss

Geplaatst

Het is over.. Zoals verwacht natuurlijk..

Maandag afspraak bij de huiarts en vandaag de ivf poli gebeld en daar kende ze ons nog en voelde het weer heel vertrouwd. Heb een afspraak voor eind januari. Om alles na te laten kijken. Weet echt niet hoe ver we weer willen gaan hierin. Je verlegd steeds je grenzen.. Dus even weet ik het allemaal niet. Het waren zulke heftige dagen nu..dus heb even niet veel stof om hier neer te zetten. Hoef jullie gelukkig niks uit te leggen.

Geniet elke dag van mn wonder.. Die zoals je zegt manon al snel groot worden.. Kan dat al in een groter bed..Zou wel bang zijn dat s-t-a-n dan volop op avntuur gaat. In zn kamer in de gang. Kan inderdaad overal bij alle deuren open maken enz. Zou er zelf niet zo gerust op zijn haha. Maarja eens moet je er aan geloven natuurlijk. Los laten... en dat al op die leeftijd..

Nou meiden ik laat het hier even bij...

Veel liefs Peggy

Geplaatst

hee peggy...jammer :-(

Wel mooi dat jullie al zo snel terecht kunnen..geen wachtlijst dus dat is fijn. Ja grenzen verleggen...toen wij volop in de iui zaten moest ik echt niet denken aan ivf...hoor mezelf nog zeggen...dat doe ik echt niet. Toen iui geen uitkomst bleek kon ik niet wachten om te beginnen met spuiten...gek he..

Voordeel is straks wel dat je je cyclus verder helemaal kan volgen...weet niet of je nu ook zelf al met ovulatietesten werkte?

Nou zal me benieuwen wat t nieuwe jaar voor jullie in petto heeft..misschien voor die tijd nog een tripje naar jan in België?

Hier gaat slapen best goed. Mevr. blijft nu gewoon in bed liggen..zelfs vanmiddag bij daglicht dus is ze gewoon in bed gebleven en heeft ze geslapen. Vanmorgen werd ze normale tijd wakker...gaat ons dan roepen maar stapt niet zelf uit bed. Nu ik terug denk deed onze zoon t ook niet...de eerste tijd iig. Verbaasde we ons toen ook over...hij is nogal erg ondernemend van aard.

Moest net wel even terug naar boven..oeps hekje vergeten...moet dus meer bang voor mezelf zijn dat ik t hekje vergeet dan dat zij uit haar bed komt ;-)

Zal nog wel even een bedplankje (voor bij hoofdeind) bij Ikea bestellen..dat ze er niet uit kan rollen. Heb nu een dekentje dwars over strak in gestopt zodat t dekbed niet aan de zijkant los raakt. Paar grote kussens voor t bed. Vanmorgen lag de deken nog net zo strak ingestopt gelukkig.

nou mensen..wens jullie een fijn weekend!

Geplaatst

He Peggy, toch balen zeg meis! Had je berichtjes van de week wel gevolgd maar niet gereageerd. Wel mooi dat jullie al redelijk snel terecht kunnen op de ivf poli. En kan me voorstellen dat je alles weer even wilt laten nakijken en dan kijken wat daaruit komt en dan kunnen jullie altijd kijken wat jullie gaan doen en hoever jullie erin willen gaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat het steeds je grenzen verleggen is, omdat je het zooo graag wilt. Doe maar even rustig aan en geniet lekker van jullie ventje.

Manon dus de kids ook lekker verwend door sinterklaas en zwarte piet? Als ik dan van je lees dat F_@bi sinterklaasliedjes meezingt denk ik wow..zij is toch aardig vlot. Hier dat soort dingen nog niet hoor. Praten doet hij veel maar toch ook nog wel steeds veel in eigen taaltje, sinterklaas was 'klaas' en zwarte piet was 'tiet' maar merk wel dat hij meer dingen probeert na te zeggen dus het komt wel, maar een liedje meezingen is nog niet aan de orde hier;)

Dus de kleine/grote meid al in een meisjesbed, tja wij zullen er over niet al te lange tijd aan geloven dat j_esse in groter bed gaat omdat zijn eigen bedje weer gebruikt moet worden. We hebben het er nu wel eens over dat we dan ook heeel goed moeten nadenken dat we het traphekje dicht doen, want dat gebeurt nu niet altijd.

Ik heb al wel even gekeken naar een nieuw kamertje voor J_esse maar ik denk dat we hem maar meteen in een groot bed doen, dus geen junior bed. Wil graag een compleet kamertje met bed, kast en commode. De commode niet voor het aankleden maar hij gaat naar een behoorlijk ruime kamer en vind dat gewoon mooi staan, kan er wat speelgoed op staan en misschien over een aantal jaren een tv'tje ofzo. Maar als ik naar zoiets kijk kom ik gauw uit op tiener kamers. Dus moeten nog even bekijken wat we nu gaan doen.

De verkoudheid is hier zo goed als over, al begon J_esse vanmorgen toch weer aardig te snotteren, en zo blijven we erin hangen haha...De rug is ook weer over. Ben 1 dag thuisgebleven, voor de rest niet.

Inderdaad over niet al te lange tijd de 20 weken echo...al bijna op de helft wat gaat het toch snel. 18 december hebben we hem. Altijd weer spannend en zijn heel erg benieuwd wat het is, kunnen we dan over namen gaan nadenken. Meisjesnaam staat al vast, dat was met J_esse al zo. Jongensnaam dacht ik ook geen discussie over te hebben maar nu kwam mijn man laatst met een andere naam die hij heel leuk vond en die vind ik nou net echt niet mooi....dus daar moeten we het dan nog maar even over hebben. Eerst maar eens even afwachten of alles er goed uitziet en wat het is.

Verder voel ik mij goed hoor.

J_esse ligt op bed zal ik even wat in het huishouden gaan doen, ben een beetje lui vandaag!!

Geniet van het mooie winterse weer vandaag en fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Hallo dames daar ben ik weer eens:)

Peggy wat vervelend dat je ongi toch doorgebroken is..maar wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent en verder kan. (hoe dubbel ook)

Hier zit ik maar te wachten en te wachten en te wachten op mijn menstruatie. Pfffff raar..zo hoop je dat hij wegblijft en zo zit je er op te wachten..haha.

Na de eerste mislukte ICSI in oktober moesten we een maand rust houden. Nou die maand is voorbij en nu komt mijn menstruatie maar niet.

Ik had rond 22 november ongesteld moeten worden. Ondertussen heb ik al een nieuw stimulatieschema gekregen van het ziekenhuis en daarop staat dat ik moet beginnen met de pil.........EIND NOVEMBER. (eerste dag van menstruatie) nou...nog niet begonnen dus.

Morgen maar even bellen met het ziekenhuis of dat uitmaakt hoelang ik de pil slik en de datum dat ik weer moet gaan prikken met Lucrin komt ook dichterbij.

In eerste instantie baalde ik dat ik een maand rust moest houden al begreep ik het achteraf wel. Even je lichaam rust gunnen. Nu ben ik er wel blij om want ik ben er achter gekomen dat de hormonen toch wel heeeeel veel met mij doen helaas :( Ik voel me nu lekker, ik zit lekker in mijn vel, ben minder moe en een stuk vrolijker.

In de maand dat ik hormonen gebruikte was ik echt niet te genieten en had ik een vreselijk kort lontje. Echt zielig voor mijn vriend. Ik wist maar niet waar het vandaan kwam en ging zelfs twijfelen aan onze relatie :( Niet dat ik bij hem weg wilde, dat zeker niet maar ik dacht wel...als dit zo door blijft gaan is het niet goed en dan zal het einde vast een keer in zicht komen want dit zouden we beide niet vol kunnen houden. Vreselijk voelde ik me toen want ik wilde me zo graag beter voelen en een gelukkige relatie hebben maar mijn gevoel werkte me zo tegen.

Nu ben ik blij dat we allebei weten dat het door de hormonen komt. We hebben het weer leuk samen, ik hang niet meer futloos op de bank, heb weer zin om dingen te ondernemen en vat dingen niet gelijk verkeerd op. Mijn lontje is een stuk langer geworden :(

Nu zie ik er wel weer tegenop hoe ik me straks weer ga voelen als we weer gestart zijn met de behandeling...we moeten ons er dan samen weer even doorheen slaan.

Hier is de sint ook achter de rug...gelukkig. 2x sint vieren in 1 week vind ik toch wel erg veel voor K.ian.

Hij is wel ontzettend verwend..misschien iets te veel (goeie les voor volgend jaar)

K.ian is ook een zangtalent. Sinterklaasliedjes zingt hij zo in zijn eentje zonder hulp. Maar ook andere liedjes komen geregeld voorbij. Ik sta er soms zelf van te kijken hoe goed hij dat kan..ook omdat ik liedjes hoor die ik amper zing.

Zo zingt hij "in de manenschijn" "slaap kindje slaap" "k.ian gaat slapen, k.ian is moe" "sinterklaas kapoentje" en nog wat andere liedjes helemaal tot het eind, en nog goed ook.

K.ian is ook druk met tellen. Hij telt gewoon tot 10, maar soms zegt hij 7 ipv 9. Een enkele keer telt hij door naar 15 om te eidigen met 15, 20!!!!

Ook komt er regelmatig "rood, groen, blauw, wit" voorbij :) De kleur blauw herkend hij.

Voor het stoplicht weet hij wanneer we weer rijden mogen. Als ik even niet oplet roept hij "jaaaa rijden maar!!!"

Het is zo'n wijsneus. :)

Koken in zijn keukentje is favoriet:

"mama, kom is, pannenkoeken bakken.....hmmmmm lekker, goed idee" (bijderhandje)

Vanmorgen kwam hij naar mij toe, aaide hij over mijn buik en zegt: "K.ian bij mama in de buik gezeten...dat is grappig" :)

Zo kan ik nog wel even doorgaan over K.ian. Ben gewoon een super trotse mama :)

Nog 2 maandjes en dan mag hij lekker naar de PSZ, 2 ochtenden. Ben benieuwd wat ze daar van hem vinden hahahaha.

Hij is er al met papa geweest, om het inschrijfformulier te brengen.

Hij wilde meteen zijn jas uit en ging gelijk al spelen.

Papa had zo weer weg kunnen gaan, hij zou het nieteens door hebben gehad.

Vond ik fijn om te horen..hoop dat dat straks echt zo zal zijn.

Nou sorry voor mijn grote K.ian verhaal.

Hoop dat alles verder goed gaat met jullie.

Lfs Colle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden