Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lief van je berichtje manon.

Gisteravond kon ik moeilijk in slaap komen.

S-t-a-n werd vroeg wakker vanmorgen en normaal drinkt hij dan altijd dus dat was even lastig uit te leggen dat het niet mocht nu.

Kwart voor 8 waren we in het ziekenhuis en toen mochten we meteen doorlopen. Dat was fijn. S-t-a-n was ook de jongste en dan wordt je als eerste geholpen. Operatie was goed verlopen.

S-t-a-n was wel erg overstuur Dat duurde ook best lang voordat het een beetje beter ging. Ook veel bloed spugen dat is naar joh..

In de andere kamer kwam hij weer wat bij en daar kon ik meer aan hem uitleggen als hij wat zou drinken en eten we naar huis mochten. Uiteindelijk deed hij dat en mochten we naar huis. Waren best snel terug. Geloof uur of 11 thuis. In de auto en net thuis was hij vrolijk en ging het goed. Maar thuis ging het snel minder. Dus naar bed gedaan. En toen ie wakker werd had hij veel pijn. Wilde hij ook even niet meer drinken. tegen de avond ging het beter. En na dat we hem lekker hebben gewassen ging ie gelijk slapen. Ben benieuwd hoe de nacht verloopt. En hopen dat hij er goed van op knapt. In maart moeten we dan op nacontrole.

Ik duik mn bed in was een heftige dag.. s-t-a-n vergeet het hopenlijk weer snel..

Liefs Peggy

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag allemaal,

Iedereen de beste wensen voor 2013. Een jaar met een nieuw baby'tje en een jaar met hopelijk een paar zwangerschappen in dit topic.

Allereerst even voor manon, thx voor je interesse. Hoe is het met jouw hoofdpijn?

Om je vraag te beantwoorden...Heb t niet extra moeilijk gehad, maar overall kun je toch zeggen dat moeilijker is dan verwacht. Omdat t besef nu echt begint door te dringen dat ik niet meer zwanger zal worden en onze jongen nog geen broer of zus meer kan geven. Terwijl hij daar laatst voor t eerst wel om vroeg. Au au au!

Daarnaast mis ik het vooruitkijken vol hoop en verwachting naar een nieuwe poging. Het gevoel dat je nog alle kans maakt ofzo. Het is natuurlijk ook een soort allesomvattende hobby geweest waar je altijd en overal mee bezig bent bewust of onbewust. Dat is nu weg en ik heb nog niet echt iets gevonden wat deze 'hobby' vervangt. Beetje gek omschreven want een hobby is natuurlijk niet t juiste woord maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Het was een way of life en nu moet ik even zoeken naar iets waar ik ook gepassioneerd met bezig kan zijn. En hobby's in zijn algemeenheid heb ik nooit echt gehad, behalve sporten. Geen creatieve aspiraties zoals een cursus modelvliegtuigjes bouwen of kraaltjes rijgen voor mij. Ik ben meer creatief met ideeen in mijn werk geloof ik. Ach, het komt vanzelf wel. Ben wel lekker druk met mijn bedrijf dus ik verveel me niet hoor. En zeker niet met onze jongen die zo'n geweldige leeftijd heeft nu... Men wat is dit leuk en genieten! Ben blij dat ik daar nu heel bewust nog anderhalf jaar van kan genieten tot hij naar de basisschool moet. Pfew gaat zooooo snel.

Annie ik hoop dat je snel weer fit zal zijn. Klinkt vreselijk kinkhoest. Sterkte meid.

Ps een jongen! Heerlijk!

peggy hoe gaat t met jouw kleine man? Binnenkort weer aan de bak op de ivf afdeling toch?

Colle ik wens jou ook alvast veel succes met de poging.

Liefs

Geplaatst

Peggy..nou fijn dat alles achter de rug is..toch vast indrukwekkend allemaal voor zón kleine. Dikke knuffel voor hem.

Noor, snap heel goed wat je bedoelt met 'hobby"...het ohh zo bekende gevoel voor iedereen hier denk ik.

Alles staat open...zal t wel zal t niet dit keer....telkens ergens naar toe werken met die hormonen...spanning hoeveel eicellen...wel bevruchting of niet en dan ook nog de vraag en hoop op cryo's. Wachtweken...spannend maar ook leuk want zal t wel dit keer raak zijn?

Nee snap best dat dat heel raar is al dat ineens weg valt zón "levensstijl" .jaaa...dat is even andere koek :-(

Gaat t goed met t product wat laatst had? hah modelvliegtuigjes en rijgen niks voor jou?? noujah!! echt niet ;-)?

Nou fijn dat je je ei kwijt kan in je bedrijf en sport. Ik ben ook geen creabea hoor "plak,scheur,knip,knip".

Zo ga lekker op de bank...zat voor vandaag;-)

Fijn weekend allen!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Peggy: hoe gaat het nu met Stan? Hopelijk heeft hij er niet al te veel las van.

Noor: ik vind je een kanjer en heb veel respect voor je.

Manon: Warm winter Licht was super. Zo mooi gemaakt. Kian keek zijn ogen uit...en wij ook. Erg mooi.

Annie: Hoe gaat het met J-esse en met je zwangerschap? Hoever ben je nu?

Ik weet ik moet nog heel veel teruglezen maar heb daar even geen tijd en puf voor..dus sorry als ik even iemand vergeet of ergens niet op reageer.

Ik ga mijn bedje opoeken want............Jaaaaaaaaaaaaaaaa..................

Morgen is de punctie!!!!!!

15 folikels doen mee in de race. Ben zo benieuwd om hoeveel eicellen het gaat.

Het was nog even heeel erg spannend want doordat ik 2 weken later ongesteld werd als verwacht kreeg ik van het ziekenhuis een nieuw stimulatieschema toegestuurd omdat ik minimaal 2 weken aan de pil moet voor ik weer mag prikken. Dat kwam dus niet uit en ik kon maar 1 week aan de pil. Vandaar de nieuwe lijst.

Ik ben altijd heel keurig hierin en schrijf alle belangrijke dingen in mijn agenda...wanneer ik waar mee beginnen moet enzo.

Nu heb ik dat ook netjes gedaan alleen ben ik 1 ding vergeten uit mijn agenda te krassen :(

Zo kwam ik bij 28 december en zag dat ik met Gonal-F moest beginnen. Ik netjes vanaf die dag met het 2e hormoon begonnen tot ik bij 4 januari kwam en daar tot mijn schik weer zag staan dat ik met Gonal-f moest beginnen. WAAAAAAAT!!!!! Daar was ik dus al een week mee bezig....chips chips chips.

Gelijk contact met het ziekenhuis opgenomen en het klonk allemaal niet positief. Ik was veel te vroeg begonnen.

Ik moest die maandag meteen komen voor een echo (ipv donderdag)

Ik ging er heen met het idee dat we deze poging af zouden moeten breken door mijn domme domme fout :(

Lig ik daar in de stoel, ziet het er ineens allemaal super mooi uit. Mooier dan ooit tevoren!!!!

Ik heb dus een hele GOEIE fout gemaakt hahahaha. Ik heb het nieuwe IVF/ICSI stimulatieschema uitgevonden whahahaha ;)

Oh wat was ik blij blij blij!!!!

Bij de 2e FM zag het er nog mooier uit en nu is dus al morgen de punctie (en dat terwijl ik vandaag anders mijn eerste FM had gehad hahaha)

Maandag de terugplaatsing!

Ik zie wel op tegen de puntie om 08.30 morgen...vooral omdat ze er zoveel aan moeten prikken.

Ik ga stiekem voor we weggaan al zo'n lorazepammetje nemen :)

Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga nu lekker slapen op een half pammetje.

Trustennnn.

Lfs Colle

Geplaatst

Colle..weet niet of je al onderweg bent maar alvast heel veel sterkte en suc6! Turbo broeder...haha..kan raar lopen he maar ziet er veel belovend uit dus.

Nou zet m op straks!!

Geplaatst

Hallo dames,

15 folikels aangeprikt. Ik ging met 9 buisjes op mijn buik geplakt naar Utrecht. Daar 3 kwartier moeten wachten en de uitslag was: 11 eicellen!!!

Nu hopen dat daar veel van bevrucht gaan worden en dat er ook een paar mooie Cryo's tussen zitten (nog niet eerder gehad)

Ik ga nu weer liggen. Voel me nog steeds sloom en heb last van mijn buik.

Maandagochtend krijgen we HET telefoontje en smiddags is de terugplaatsing.

Lfs COlle

Geplaatst

Mooie "opbrengst"Colle! Spannend altijd de tijd er na...hoeveel bevruchtingen en idd cryo's zou helemaal mooi zijn.

Ga lekker op de bank..rustig aan doen en bij komen van vandaag...dat je weer helemaal klaar bent maandag voor ontvangst van een mooie plakker ;-)

We duimen er voor!

Geplaatst

Hai hai,

Hier een trotse maar oh zo onzekere bezitter van een mooie 8-cellige embryo.

Was even een hele domper vanmorgen...van de 11 eicellen was er maar 1 bevrucht *slik* die zag ik niet aankomen :(

Gelukkig al een beetje van me af kunnen zetten en ben blij dat er in iedergeval 1-tje bevrucht is en nu hopen dat deze gewoon lekker blijft zitten. Dat het zo heeft moeten zijn.

Nu zit ik alleen te tobben. Wel of geen asprine slikken voor een beter doorbloede baarmoeder. Ik heb ook weer eens wat gelezen op internet hoor...pffff Sommige mensen slikken het na de terugplaatsing tot aan de testdatum (100 mg) maar het is nooit bewezen of het echt efect heeft.

Ohhhh vind het zo eng allemaal. Wil er alles aan doen maar weet niet of ik de juiste keuzes maak.

Lfs Colle

Geplaatst

hey Colle,

Nou zou dit m dan zijn...je zou t haast zeggen he...een doorzetter!

Ik weet t niet...zal nu niets gaan slikken...laat de natuur zijn werk nu verder doen. Als dit niet wat wordt misschien ga je dan denken..had ik t maar niet gedaan..misschien is t toch slecht geweest. Je moet natuurlijk zelf weten..snap wel je twijfel. Als je nu dit keer er cryo's bij had gehad zou ik zeggen probeer t een keer uit maar dit is nu 1 kans dan zou ik t zo natuurlijk mogelijk verder laten verlopen. Hoop dat je me snapt en dit niet verkeerd op vat...

We gaan weer duimen draaien hier...dit moet vast een topper zijn !!! Rustig aan doen en heeel veel sterkte tijdens de wachtweken...konden we de tijd nu maar even vooruit zetten he?!;-)

greetzzzzz

Geplaatst

Proficiat met je mooie 8 cellige meid!

Ik heb alles wel een keer wel en niet gedaan maar ik weet diep in mijn hart dat t eigenlijk allemaal niet uitmaakt. Het is een volkomen autonoom proces daarbinnen waar je geen enkele invloed op hebt. Je moet gewoon geluk hebben is mijnmening.

En dat ga je gewoon hebben nu!

hebben ze nog een reden gegeven voor het aantal bevruchtingen? Waren ze niet rijp?

Hoe dan ook, je hoort zo vaak dat juist die ene overgebleven t gaat doen dat ik er nu gewoon op reken dat je over 2 weken eenpositieve test in handen hebt. Punt.

Ik duim voor je!

Lfs

Geplaatst

Spannend colle. Ga zeker duimen!!! Was wel weer bizar gegaan met je schema.. maar wie weet.. dit zou een teken kunnen zijn hihi.

Ik heb dat toen ook met de behandeling gehad. Veel eitjes en slechts 1 bevrucht. Teleurstelling is dat dan. Maar er hoef maar 1 goede te zijn zegt het ziekenhuis dan heel vrolijk.. duim voor je.

Even niet online geweest. Nieuwe jaar altijd weer even druk. Vandaag heel nederland weer ontregeld.. het weegt toch wat met die sneeuw.

Met s-t-a-n gaat op zich goed. Behoorlijke peuterpuberteit en apart gezien weer verkouden. Slapen was even erg slecht. maar afgelopen weekend een juniorbedje gekocht en dat lijkt verbetering te geven. Wel weer een fase die je afsluit.. nu het ledikantje eruit ging.. heel gek gevoel.

Volgende week donderdag naar de ivf arts ben benieuwd.. ik laat het weten.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Peggy...snap wat je bedoelt..ff slikken weer z'on verandering die je weer even laat voelen dat er weer een stukje van dat hele kleine er af gaat..

Je zou ook de kamer eens kunnen veranderen..bed op een andere plaats..hebben wij vroeger met onze zoon ook wel eens gedaan. Aardstralen zeiden we dan ;-). Heeft hij t nog veel over zijn operatie gehad..heeft t veel indruk gemaakt?

Annie hoe is t met jou...zo stil. Toch niet ingesneeuwd in t noorden was niets gevallen;-) hoop dat alles goed gaat daar en je gewoon ff geen zin hebt om te schrijven...

hier weinig nieuws...volgende week doucherenovatie..opnieuw.(aug 2011 gedaan)Tegels staan bol...verkeerde partij mortel had er tussen gezeten..balen..week zonder douche. Ik vind wassen niks pak liever 2 keer per dag douch ;-).

Nou ga ff verder hier...bye bye...voorzichtig aan in verkeer.

.

Geplaatst

Hoi dames,

Excuus dat ik een tijdje niets van me heb laten horen. Mijn gezondheid heeft me de afgelopen weken nogal in de steek gelaten, waardoor ik niet de puf en zin had om te reageren. Wel zo nu en dan meegelezen.

Ben weken aan het kwakkelen geweest met de griep, uiteindelijk met kerst goed doorgebroken, maar ik kwam er maar moeilijk vanaf. Uiteindelijk 2 week geleden een antibioticakuur gekregen omdat mijn bijholtes ontstoken waren. Pas afgelopen maandag toen de kuur afgelopen was, voelde ik me weer fit. Dus vanaf toen ook pas weer aan het werk geweest. Hopelijk ben ik er nu klaar mee voor de rest van het jaar.

Deze week ook een begin gemaakt in het opruimen van de logeerkamer, waar nu J_esse komt te slapen. Je weet wel hoe dat gaat, er wordt van alles ingezet en nu moest de hele kamer weer leeg. Het is een vrij ruime kamer, dus had daar eerder geen zin in gehad. Maar het is gelukt. Afgelopen woensdag kwamen de meubels voor J_esse zijn nieuwe kamer. Mijn schoonvader heeft inmiddels 2 wanden koraalblauw gesaust voor J_esse zijn nieuwe kamer. Dus nu zal mijn man komende week de meubels in elkaar zetten en dan nog even wat aankleden en dan zou het mannetje er kunnen slapen. Ben benieuwd hoe het gaat. Daarna nog even wat nieuwe accesoires kopen voor de babykamer, omdat de meeste dingen zoals mandjes ed J_esse meeneemt naar zijn nieuwe kamer.

Verder moet ik vanaf morgen tot aan mijn verlof, iets meer dan 10 weken weer 36 uur werken in de week. Mijn ouderschapsverlof van J_esse is afgelopen week opgehouden en ik zou dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik nu mijn contract laat verlagen. Dus maar even doorbijten deze 10 weken. Na mijn zwangerschapsverlof ga ik dan weer twee jaar op de donderdag ouderschapsverlof. Maar ik zie er best tegenop.

Volgend weekend een weekend weg met mijn schoonouders en broers met aanhang en kind van mijn man. Dit zou al jaren, maar bleef er steeds bij. Volgende week is het zover, een weekendje Drenthe. Lekker dicht bij huis;)

Verder gaat het met ons mannetje prima. Ook weer helemaal beter, lekker vrolijk, heerlijk aan het praten en geniet er echt volop van. Sinds twee weken gaat zijn neefje, die 12 weken jonger is dan hij ook naar de psz dus dat is dikke pret met z'n tweeen. Erg leuk om te zien.

Colle: heb jou verhalen gelezen. Spannende tijd meid. Hoe voel je je? Is de eerste wachtweek voorbij?? Ik blijf duimen hoor, dat deed ik al voor je, dat deze topper heerlijk bij je blijft zitten.....spannende tijden hoor, houd ons op de hoogte.

Peggy: hoe is het met jou en S-t-a-n? Erg verkouden geworden of valt het mee? Neefje is vorig jaar ook geopereerd aan neusamandelen en buisjes in de oren. Ik meen mij nog te herinneren dat ze na die tijd ook dacht nu zal het wel klaar zijn met de verkoudheid. Toch was dat niet het geval. Wel mindere mate waardoor een antibioticakuur vaak niet meer nodig is. Ze zullen misschien de eerste tijd toch nog wat gevoelig zijn en misschien iets mindere weerstand. Denk dat het op den duur echt wel beter wordt. Dat hoop ik iig.

Hoe gaat het slapen? Goed in het juniorbed??

Komende donderdag dus naar de ivf arts. Spannend. ben benieuwd wat het plan gaat worden. Houd je ons op de hoogte?

Noor: Hoe gaat het met jou?Moet vaak aan je denken, gewoon omdat je het zelf nog moeilijk hebt om het een plaatsje te geven en toch zoveel interesse toont in anderen. Dikke knuffel voor jou.

Manon: hoe is het met jou? en de kids? Dus komende week zonder douche. Inderdaad niks aan. Ik doouche ook liever 2 keer per dag, dan dat ik mij was. Heb je familie, vrienden in de buurt waar jullie niet even terecht kunnen??

ik zal ook weer proberen hoor, om hier nieuwe leven in te blazen;) Zo nu en dan de verhalen van anderen te lezen vind ik ook leuk, gewoon omdat je kleintjes hebt van dezelfde leeftijd. Ik zal mijn best doen;)

fijne zondag allemaal

Geplaatst

Ik herrinder me inderdaad nog die renovatie van toen manon... Nou hopen dat het nu goed komt met de badkamer:)

Goed weer van je te horen annie. Volgens mij heeft half nederland die rot verkoudheid/griep gehad. En voor je werk zal zeker even pittig worden, maar je weet waar je het voor doet!!

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte hoe en wat.. Wel spannend ben heel benieuwd donderdag..

Slapen gaat nog steeds slecht. Dus dat grote bed maakt ook geen verschil.. Heb geloof ik alles al geprobeerd nu en ik denk dat ik maar moet geloven dat hij het zal overgroeien. Vriendin heeft het jaren geleden ook met haar zoon gehad. Toen ie 3 was ging het opeens beter.

Het slapen in het grote bed gaat opzich wel oke. Hij komt er niet uit hahaha..Heel goed!! Hij heeft de regel goed begrepen haha

Maar zoals ik al schreef snachts nog steeds regelmatig wakker.

Februari nog een gesprek met de kinderarts hierover.

Dat was het even voor nu. Ik typ donderdag wel hoe het was.

Groetjes Peggy

Geplaatst

nou..al 2 keer poging gedaan om te reageren maar ondertussen ff wat anders doen en toen was t al weer tijd om af te sluiten en door te gaan naar school/werk...tssss

Annie...hihaaa..je bent er weer..gezellig! Jij bent ook lang goed ziek van die griep geweest dan ;-(

En dan nu ook meteen voor 36 uur aan de bak..dat is ff wennen...slik. Gelukkig is t aantal weken te overzien tot aan je verlof.

Leuk..kamertje weer inrichten. Goed dat je er al op tijd mee bent..ander zou J-esse misschien t gevoel krijgen dat zijn kamertje en bedje ingepikt word..

Leuke vooruitzichten voor t weekend..heerlijk even er tussen uit.

Peggy..heb je t bedje al eens op een andere plek in de kamer gezet...even helemaal aan de andere kant van waar t nu staat? Moeite waard om t te proberen.

Vraag boer Jan uit Belgie maar eens;-)...kan je vast wat vertellen over aardstralen hahaa. Mooi dat hij ook niet uit zijn bed komt...gek he...alsof ze denken dat ze op een eilandje zitten en er niet af mogen komen. Kan best hoor dat t zo ineens afgelopen is nadat ze ouder worden.

Nou..t is bijna donderdag...ik ben ook benieuwd wat t gaat worden...

was vanmorgen weer vroeg dag hier. Om half 8 zouden ze hier al zijn voor de douche dus toen ik om 6 uur wakker werd (kinderen worden elke dag niet veel later wakker)ben ik stiekem in t donker naar de douche gegaan om me te wassen...wou de boel niet weer nat maken omdat ze alles met vloerbedekking afdekken....en ja hoor F hoorde me al..Mamaaaa. Nou zoon lief ook wakker natuurlijk...pfff. F slaapt een nachtje bij mijn ouders dus morgenochtend wat relaxter. als t goed is kunnen we vrijdag weer douchen.Morgen bij mijn ouders douchen en onze buren gaan ook op vakantie morgen en hebben ons ook aangeboden dat we daar ff onder de pomp kunnen dus dat is fijn.

Colle hoe is t met jou..kom je de wachtweken een beetje door?

Nou ff de peuties omhoog en vroeg op stok vanaaf...bye bye

Geplaatst

Helaas ging het vandaag anders... We kwamen in het ziekenhuis en stonden bij de poli. Was de ivf arts ziek naar huis gegaan dus ging de afspraak niet door. Was echt een teleurstelling. Had me er best op ingesteld. Maar nu hebben we een afspraak voor a.s. maandag. Tenzij de arts dan nog ziek is. Afwachten of die afspraak dan wel door gaat.

Over zn bedje heb ik al geprobeerd. Werkt helaas ook niet.

Succes met de verbouwing manon ik duik de bank op..

Jullie horen het wel weer.

P.S mannetje jan doet het niet meer:(

Groetjes Peggy

Geplaatst

Shit dat is idd een domper...kijk je al die tijd naar uit...

Nou hopen dat hij maandag weer fit is.

druppels lavendelolie op t kussen, lekkere massage voor t slapen gaan, warme melk met anijs ?...geen idee...gaat vanzelf over maar tot die tijd is t niet zo leuk en wel vermoeiend voor jullie ;-(

bye bye

Geplaatst

Sorry dames voor de late reactie.

Helaas hier is het niet goed gegaan. Een week na de TP (afgelopen maandag dus) begon ik te menstrueren en omdat ik dan altijd het ziekenhuis moeten bellen om het door te geven heb ik ook een test gedaan...daar vragen ze namelijk altijd om. Deze test was licht positief dus moest ik nog langer afwachten..in spanning. Woensdag weer een test gedaan en helaas geen streepje meer te zien en menstruate ook goed doorgezet.

Wat heb ik me kl*te gevoeld....maar ik ben er weer. Vol goed moed naar de laatste poging....al ben ik doodsbang :( Wat als het weer niet lukt? Wij kunnen ons er nog niet bij neerleggen dat er geen 2e kindje zal komen, geen broertje of zusje voor onze K-ian :(

Nu een rustmaand en 6 februari heb ik een gesprek aangevraagd met de gyn. Ik wil even alles goed op een rijtje hebben..wat zijn de mogelijkheden, wat kan anders etc.

Ook omdat ik altijd weinig bevruchtingen heb (dit keer 11 eicellen, 1 bevrucht :( )

Jammer dat we nooit geen cryos gehad hebben :(

Pfff we moeten door en ik ben blij dat ik veel afleiding krijg van mijn lieve mannetje. Ik besef me nu weer extra hoe bijzonder hij eigenlijk is...een groot wonder, ons grote wonder, onze grote liefde, mijn alles. Maar ondanks dat is die wens naar een broertje of zusje zo enorm groot.

Nu eerst maar eens rust, goed voor mezelf blijven zorgen en dan vol goede moed naar de laatste poging. Waarschijnlijk in maart/april.

Lfs Colle

Geplaatst

Colle wat een ontzettende domper!dikke knuffel voor jou!en goed van gesprek met de gyn. Even de mogelijkheden, opties etc bespreken.

Peggy balen van het gesprek. Gelukkig kunnen jullie maandag weer terecht. Maar je stelt je erop in/leeft er naar toe. Hopelijk gaat maandag door.

Geplaatst

Colle wat balen (zacht uitgedrukt) weer dat het niet gelukt is dit keer...Kan me indenken dat je nu alles op alles wil zetten bij de 3de poging.

Hoop dat de artsen zich goed gaan beraden..misschien idd andere hormonen oid..je weet t niet.

Misschien ondersteuning na de tp van hormonen...heb ik toen ook gehad bij de laatste 2 of 3 tp. Ik werd ook altijd snel..na een week ongesteld.

Ik heb ook de eisprong rond dag 20/21 en wel cyclus van 28 dagen. Een korte luteale fase dus eigenlijk. Ik heb toen om de zo veel dagen pregnyl bij gespoten. Lees maar eens in de volgende link er over.

Ik had al vaker met arts over gehad dat ik maar 7 of 8 dagen er tussen had zitten omdat ik pas eisprong in de 3de week had van mij zelf...zeiden altijd wel krap maar kon net...lees vaker dat er toch min. 10 dagen tussen moet zitten voor een goede innesteling. Na een aantal tp en vroege menstruatie er toch min of meer op aangedrongen en na geloof 2 keer wel zwanger. Ik heb altijd al gedacht dat daar "mijn probleem"zat en mede door wat verstopte eileiders. Want 2 keer na een HSG ( 1ste keer echt noodzakelijk voor onderzoek>gelijk spontaan zwanger na zón 3 jaar proberen van onze zoon, en 2de keer op eigen verzoek weer een HSG> dit keer niet voor onderzoek maar voor t positieve uitwerking door de eileiders door te spoelen...weer gelijk zwanger maar werd meteen miskraam.

http://www.fertimagazine.nl/behandeling/wat-kunnen-wij-verwachten-2/ivf-hormoontoediening/

Misschien is dit ook iets om na te vragen bij de arts...ook na 2 keer snelle menstruatie al na een week?

Peggy....jullie morgen gesprek..hopen dat de arts er weer is!

Annie..bijkomen dit weekend van je volle rooster weer :-( ? :-)

Hier nu ff rustig...kids vanmorgen erg druk/schreeuwerig...pffff. Zouden naar ballorig maar F was zo huilerig en pieperig..heb haar eerst op bed gedaan..was meteen stil. (om half 11 al en was er 7 uur uit) Gisteren ook al 3 uur weg geslapen. Wat verkouden geweest en hangerig dus laat maar lekker pitten. man en zoonlief naar t zwembad nu dus ff rust voor die mama...kopje koffie, zo even bankhangen en zappen...pootjes omhoog en even genieten van de rust ;-)

Fijne zondag allemaal.

Geplaatst

Wat shit zeg colle... Herken ook dat gevoel wat je omschrijft... zo blij met het wonder wat je nu hebt..

Vandaag dan de afspraak bij de ivf arts.

Het was echt weer een deja vu gevoel hoor. Arts ook heel aardig en vertrouwd. Ze wilde eigenlijk meteen alles inwerking stellen voor de ivf, maar we hebben aangegeven dat we liever eerst de onderzoeken afwachten en dan verder kijken. Ik heb meteen zn binnenwaards onderzoek gehad. Altijd fijn he:( maar alles was goed. Ik heb bloed geprikt en mn man moet nog een sperma-onderzoek laten doen. Dan eind februari hebben we een bel afspraak met onze ivf arts. Afwachten wat er uit de onderzoeken komt kijken we hoe verder. Daar gaat dan natuurlijk ook weer even over heen. En waarschijnlijk als het dan nog niet gelukt is hebben we besproken om toch iui te doen. Dit is minder belastend en het is wel het proberen waard. Geen 6x zoals vorige keer. Maar ze dacht aan 3x. Het ligt allemaal eerst aan de uitslagen van de onderzoeken. Hopenlijk zijn de behandelingen niet nodig natuurlijk.

Ik ga lekker relaxen morgen weer vroeg werken.

Groetjes Peggy

P.S. manon is je badkamer al klaar?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden