Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Meiden,

Lot, een jonge meid dus nog, ha ha! Goede uitslag, je zal wel opgelucht zijn!

Meertje, wat heerlijk dat je een mooi echo achter de rug hebt, super. Nu relaxed een weekendje weg.

ECHO

Suus 16 dec, 12 wk echo, NPM + uitslag bloedtest

Meertje 16 dec, 16 wk echo

Ralletje 17 dec, 12 wk echo (vk)

Mia 29 dec, echo/gyn

Meertje 18 jan, 20 wk echo

Vriezen 1 feb '11, 20 wk echo

VWP/VT
:

Rachel vwp 20 december

GYN/VK
:

Meertje 16 dec

Vriezen 17 dec

Mia 21 dec vk

Jetje 22 dec

Lot 24 dec (VK spreekuur) 10 jan (GYN)

Meertje 18 jan

U
itgerekend
:

Meertje 3 juni 2011 (tweeling)

Jetje 17 juni
2011

Rachel 17 juni
2011

Lot 18 juni
2011 (uitslag Combinatietest 1:1040)

Vriezen 20 juni
2011

Ralletje 28 juni
2011

Suus 28 juni
2011

Mia 30 juni 2011

Kissie Mia

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dag dames,

ik kom hier ook officieel plaatsnemen vandaag de 12 weken echo gehad, we zijn zoooooooooooo blij, het is zo ongelofelijk bijzonder om te zien hoe die kleine daarbinnen aan het bewegen is. Ik heb vandaag gelijk de familie ingelicht die waren helemaal blij.

ik denk dat ik eens ga kijken wat zo een doppler kost

Geplaatst

Dames gister de echo gehad alles was goed, hij was met zijn voetjes t echo app aan t wegduwen echt geweldig. Heb t ook op film.

Nekplooi was ook goed 2 metingen een van 0,9 en een van 1,2 mm kan op down is 1:2500 mooie score ondanks dat ik er 33 ben vonmd ik. 6 jan mogen we weer.

3alletje veel plezier bij jou echo vandaag.

Hoe groot waren ze bij de rest met 12 weken, de mijne 5 cm.

Groetjes suus

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Suus en Moki, gefeliciteerd met de mooie echo's! Leuk he om ze zo te zien bewegen, het is al heel wat aan het worden!

Suus, die van ons was 5,4 centimeter. We lopen een dagje voor op de echo. Phileine was langer dan de meeste 22 weken baby's, dat komt omdat ze een papa van 2 meter heeft, ha ha! Het zegt allemaal niet zo heel veel, iedereen meet net weer een beetje anders. Het is vooral leuk om elke keer het verschil te zien tussen de echo's, het gaat zo snel. Je zal 6 jan wel verbaasd zijn, haha!

Moki, wat leuk dat je het verteld hebt, geeft zeker een bere goed gevoel!

Fijne dag meiden,

kissie

Geplaatst

@Moki: welkom,kom je maar lekker nestelen in dit juni topic. De doppler die wij hebben komt van Babydump, kost E 59,95, maar t leuke ervan is dat er 2 koptelefoontjes bijzitten dus paps kan gelijk mee luisteren!

@Suus: Gefeliciteerd! Zie je nou wel, alles goed! Die kleine van ons was op 12w5d 6,5cm

Fijne dag allemaal, lekker genieten!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ik sluit me aan bij Vriezen, wat heerlijk om al die goede berichten te lezen!

Moki, welkom bij het topic!

Vriezen, ben je trouwens weer wat opgeknapt?

Mia, fijn dat je nu lekker bij ons bent aangeschoven!

A.s woensdag mag ik weer naar de vk, toch weer spannend maar heb er ook veel zin in. Oja meiden ik heb de afgelopen dagen erg veel last gehad van hoofdpijn. Kan het kwaad om dan een paracetamol( of een halve) te nemen? Ik heb het nu niet gedaan. Ik ga het in ieder geval even vragen woensdag maar ben ook benieuwd hoe jullie hier mee om gaan!

Zo, ik ga even heerlijk naar buiten, de zon schijnt!

Liefs Jetje

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik neem nu officieel plaats op dit bankje, gisterenavond de echo gehad en alles perfect! We zijn mega blij, de kliene was zo druk aan het bewegen dat de vk het onmogelijk kon opmeten, dus ik weet niet hoe lang de uk is, wel heeft ze de omtrek van het hoofdje gemeten en dat komt prima overeen met de duur van de zwangerschap, allemaal goed dus, helaas kon ze ook geen duidelijke foto afdrukken, want de kleine lag gewoon niet stil, wel kreeg ze even het gezichtje recht voor de camera en drukte snel de foto af, we hebben nu dus een heel aparte echo, de kleine kijkt je gewoon echt aan, super grappig!

12 Januari weer terug.

Jetje, ik heb de laatste dagen ook mega last van hoofdpijn, toen ik dat tegen de vk zei, vroeg ze meteen of ik wel genoeg drink,...ppfff, nou daar had ik het antwoord al,....nee dus....ik red geen 2 à 3 liter per dag (weet niet precies hoeveel je precies moet drinken hoor) dus gisterenavond 3 extra glazen water gedronken en een grote kop thee en idd, vandaag geen hoofdpijn, misschien helpt het jou ook? En paracetamol was geen probleem, beter de cirkel doorbreken dan zo blijven lopen, zei ze.

Geplaatst

Meiden, gefeliciteerd allemaal!! fijn dat alles goed gaat, geniet ervan!!

wij gaan er ook weer voor, en hopen dat er eindelijk eentje blijft zitten.

liefs joske

Geplaatst

Joske, wat goed dat je er weer voor gaat, ik hoop dat het meteen lukt en helemaal goed gaat, het is je zo gegund na al die ellende die je al gehad hebt......

Ik zal zeker voor je duimen!!

Geplaatst

He meiden,

wat een mooi witte zondag, er ligt hier wel een dikke laag! De hond vind het helemaal te gek. Jammer dat ze loops is en niet echt los kan lopen! (zij liever dan ik, ha ha).

Marielle (rallettje), wat fijn dat je een mooi echo hebt gehad, nu genieten he! Grappig he zo'n aangezicht foto!

Joske, lieverd ik hoop zo dat het binnenkort weer gaat lukken bij jullie en dat het prachtige beebje blijft zitten!

Meiden, paracetamol kan geen kwaad, ik heb de afgelopen week ook veel hoofdpijn gehad en heb het gewoon genomen, al die koppijn is ook niks! En inderdaad, drinken, drinken en drinken, altijd goed!

Fijne dag!

Kissie Mia

Geplaatst

Ha meiden! Mooie witte wereld he? Echt schitterend! Gelijk wat nootjes opgehangen voor de vogeltjes buiten; die kunnen nu vast niks meer vinden...

Ons weekendje ging niet door, helaas. Toen we op het vliegveld waren en door de douane heen waren, werd de vlucht gecanceld. Nou ja, niks aan te doen. Onze dag kon toch al niet meer stuk vanwege de mooie echo!

@Jetje: volgens mijn huisarts mag je gewoon paracetamol nemen. Wel met mate (3-6 per dag) en geen aspirine of codeine-paracetamol! Ik had in mijn 12e week ontzettend veel hoofdpijn; inmiddels niet meer. Heb destijds 1, hooguit 2 paracetamols per dag genomen en dat hielp wel, samen met veel drinken.

@Suus: die twee van ons waren moeilijk te meten met 12 weken, maar ze schatte ze in op 4 cm. Op zich niet gek, want het zijn er natuurlijk twee... De BPD (Biparentiele Diameter, oor-tot-oor) was 2cm, conform de 12 weken standaard.

Vanaf 12 weken meten ze niet meer de lengte (CRL) maar de buikomtrek, werd ons verteld. Met 15 weken 6 dagen hadden die van ons allebei een buikomtrek van 10 cm, conform 16 weken.

Alle meiden die deze week een echo hebben, veel succes! En voorzichtig buiten met al die gladheid!!

Geplaatst

Jeetje Meertje, balen van je weekendje. Het waarschijnlijk veiliger zo.

Fijn dat je dag niet meer stuk kon, het blijft bijzonder die echo's. Krijg jij nu ook vaker echo's omdat het er 2 zijn?

Lijkt me wel bijzonder hoor een tweeling, lekker druk in je buik!

Kissie Mia

Geplaatst

Vanochtend de vruchtwaterpunktie gehad en het stelde niet veel voor qua pijn.

Wel weer even de baby kunnen zien.

Hopelijk deze week nog de voorlopige uitslag.

Vandaag mag ik niet veel doen rustig aan op de bank.

Kan ik lekker even studeren.

Geplaatst

Hey Mia,

Inderdaad veiliger zo, liever dat ze aan de grond blijven dan dat ze halsbrekende toeren uithalen! Stockholm ligt er volgend jaar ook nog wel :).

Wij krijgen, net als bij de VK volgens mij, elke 4 weken een controle. Verschil is wel dat wij dan elke keer een echo krijgen om de groei te monitoren. Vanaf 20 weken wordt de interval korter en krijg je om de twee weken een echo en op het eind elke week (meen ik me te heugen). Wel heel geruststellend dat ze het zo goed in de gaten houden! En het is inderdaad bijzonder, een dubbel geschenk; vanaf het moment dat we het hoorden, hoop ik zo dat ik ze allebei gezond en wel op de wereld mag zetten...!

@Rachel: fijn dat je VWP goed is verlopen! Ik duim met je mee voor een snelle en goede uitslag!

Geplaatst

Hee dames, hoe is het met iedereen zo na de 12 weken grens?

Ik heb weinig. Last eigenlijk nergens van alleen af en toe pijnlijke kramp in de buurt van mijn schaambeen en af en toe beetje richting linkerzij, hebben jullie dit ook? Oja en nog steeds heel snel moe.

Iedereen alvast fijne feestdagen toegewenst en op naar de 20 weken..

Gr suus

Geplaatst

Hey Suus, dat klinkt als bandenpijn! Althans, iets dat met de groei van de baarmoeder te maken heeft. Ik schrijf elk pijntje, krampje, steekje daar maar aan toe (ik heb zelfs nog kramp die op menstruatiepijn lijkt maar dat heb ik al sinds het begin van de zwangerschap). Geen zorgen maken in elk geval want het klinkt heel herkenbaar! :)

Geplaatst

Ik begin steeds meer een trekkend gevoel te krijgen in mijn liezen en in mijn zij, ook de banden dus, maar dat is alleen maar goed,....deze pijn is fijn, hahaha!!

Geplaatst

ECHO

Suus 16 dec, 12 wk echo, NPM + uitslag bloedtest

Meertje 16 dec, 16 wk echo

Ralletje 17 dec, 12 wk echo (vk)

Mia 29 dec, echo/gyn

Ralletje 9 feb '11, 20 wk echo

VWP/VT
:

Rachel vwp 20 december

GYN/VK
:

Meertje 16 dec

Vriezen 17 dec

Mia 21 dec vk

Jetje 22 dec

Ralletje 12 jan (vk)

Meertje 18 jan

U
itgerekend
:

Jetje 17 juni
2011

Rachel 17 juni
2011

Lot 18 juni
2011 (uitslag Combinatietest 1:1040)

Vriezen 20 juni
2011

Ralletje 28 juni
2011

Suus 28 juni
2011

Mia 30 juni 2011

Geplaatst

ECHO

Mia 29 dec, echo/gyn

Lot 27 jan, 20 wk echo

Ralletje 9 feb '11, 20 wk echo

VWP/VT:

Rachel vwp 20 december

GYN/VK:

Mia 21 dec vk

Jetje 22 dec

Ralletje 12 jan (vk)

Meertje 18 jan

Uitgerekend:

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011

Lot 18 juni 2011 (uitslag Combinatietest 1:1040)

Vriezen 20 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011

Suus 28 juni 2011

Mia 30 juni 2011

Hier gaat alles goed! Vandaag heel duidelijk mijn baarmoeder kunnen voelen, die begint echt als een balletje voelbaar te worden in mijn onderbuik!

Verder alleen moe en vergeetachtig. We hebben besloten geen VWP te laten doen. We wachten de 20-weken echo af.

Vandaag de "Blije Doos" opgehaald, dus dat was een blije doos met een Blije Doos.....

Veel liefs,

Lot

Geplaatst

He meiden,

hier ook de bekende bandenpijn hoor! Het hoort erbij, lekker groeien baarmoedertje!

Lot, dus geen vwp, jullie hadden een goede uitslag van de combi, dat scheelt een hoop. Hebben ze ook een mooi neusbotje gezien? Leuk he zo'n doos! Ik was er ook blij mee, stom he! Het maakt het wel weer wat echter.

Fijne avond,

Mia

Geplaatst

Lot, nu al een blije doos??? Ik heb een mailtje gehad dat ik met 7 mnd bericht krijg om hem op te halen, was bij mijn zoontje ook zo en bij alle andere dozen ook, lucky you, dat je hem nu al hebt, hahaha! Kom je in iedergeval wel lekker in de stemming!

Geplaatst

Marielle ik ben blij dat je dat schrijft - ik dacht al dat ik helemaal in de bonen was (ben ik wel vaker nu, merk ik :)). Ik kreeg ook een melding dat ik 'm bij 7 mnd kon halen. Bij een tweeling zelfs twee geloof ik (1 na de bevalling).

Gisteren heeft MvM de laatste flessen opgehaald! Toch wel snel gegaan, lijkt als de dag van gister dat de MvM-mevrouw op bezoek kwam! Superschattig Nijntje-serviesje cadeau gekregen (ook hier kan ik bij het nasturen van een geboortekaartje ook een serviesje voor nummer 2 krijgen).

Schoonzus heeft badje, standaard, tummytub, voedingskussen en kolfapparaat gebracht. Inmiddels toch al veel verzameld/gekocht voor die ukkies... Maar er komt nog veel meer bij! Na de 20 weken echo bestellen we het kamertje en gaan we beginnen met verven en behangen! :)

Geplaatst

He meiden,

bij de Etos kan je een formuliertje invullen en daar kan je vrij snel een doos ophalen (felicitas), na de geboorte kan je nummer 2 ophalen. Bij mij zaten er leuke tijdschriften, speentje, flesje, luierdoekjes zwitsal + doosje, knuffeltje en wat proefmonstertjes in. Best leuk hoor.

Meerjte, wat heerlijk dat je van die flessen af bent! Ik moet nog even volhouden ben ik bang!

Kissie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden