Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Meertje, twee meiden, wat leuk!! Wat gaat je man/vriend het zwaar krijgen, ha ha! Leuke een meidenboel wordt het!

Moki, ik begrijp dat het zwaar voor je man is, zeker als je geen afscheid kan nemen. Heftig hoor.

Ralletje, leuk dat jullie je (droom)huis gaan kopen, wat een leuk vooruitzicht, zeker nu je geen zorgen van het verkopen van je huis hebt, dat scheelt!

Leuk hoor al die beelden op dvd! Wil ik ook wel! Wij weten over een klein weekje wat onze mini is, tenminste, als ze het kunnen zien.

Fijne dag meiden!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooie buik, Marielle!! Gaat het nu bij de 2e sneller dan bij je zoontje of is het gelijk?

@Mia: haha, hij gaat het inderdaad zwaar krijgen met zijn harem! We hebben 2 katten, dat zijn ook al dames. Hij vroeg heel schattig: "Wat zou de kans zijn dat ze het verkeerd gezien hebben?". Hij was toch wel heel erg gecharmeerd van het vooruitzicht op een zoontje. Maar uiteraard is hij ook superblij met zijn toekomstige oogappeltjes hoor! ;)

Geplaatst
Mooie buik Marielle!

En meertje 2 meiden is helemaal geweldig kan ik je uit eigen ervaring vertellen :-)

Gelukkig maar! :) Vind het zelf ook helemaal te gek! Had een klein beetje j/m verwacht, dus m/m was een verrassing, maar zo leuk! Zijn jouw dames ook 2-eiig, Beau? En tot hoever heb je ze mogen dragen?

Geplaatst

Meertje en Beau, dank jullie wel!

Meertje, nee, bij mijn zoontje had ik al heel snel een buikje en met 17 weken was ie wel groter volgens mij, maar toen was ikzelf ook maar 48 kilo, dus misschien dat je het dan eerder zag ofzo, nu heb ik iets meer vetjes op mijn buik, haha, maar de afgelopen 2 weken is de buik wel enorm snel gegroeid opeens.

Geplaatst

Ralletje mooie foto zeg.. Ik heb de eerste striem al te pakken dat beloofd wat :(. Gisteravond hebben we de ongeboren vrucht erkent samen.

Gr suus

Geplaatst

Hai meiden,

Zo moest even bijlezen hoor, er is een hoop geschreven de afgelopen week!

Moki, gecondoleerd met het verlies. Dat moet idd heftig zijn voor je partner. Sterkte!

Ralletje, mooie foto van je buikje! @Suus, hier ook al wat straie, lag vorige week even op mn buik te lezen in bed en voelde het gewoon "scheuren" op mn onderrug.

Meertje, 2 meiden, super leuk! Van harte! Fijn dat alles goed was met de 20w echo.

Lot, WOW ten huwelijk gevraagd, gefeliciteerd! Wat bijzonder om met een zwangere buik te trouwen. Succes met de voorbereidingen!

Wij zijn weer terug van wintersport, ik heb niet geskied maar me redelijk vermaakt. Ben wel een paar dagen erg onzeker en emotioneel geweest, nu gaat het wel weer. Ben blij dat ik weer thuis ben. Die rot hormonen haha. Dat van die nare dromen, ik heb ze ook en hoe lastig ook volgens mij hoort dat er bij..

Zo ik ga eens verder met de vakantie was, het is een puinhoop hier!

Liefs

Geplaatst

Vandaag de felicitas doos opgehaald. Daar zitten leuke dingen in!

Hoe doen jullie het met tillen? Vanmorgen boodschappen gedaan en het kratje gewoon van de auto naar binnen getild. Dat gaat opzich prima. Zou je lichaam het zelf aangeven als het te zwaar is/was? Of mág je echt niet meer zo zwaar tillen? Ik zal zo eens google'n.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

hee vriezen,

Ik vraag ,e dat ook af net ^pack cola gekocht en dat weegt toch stiekum best door en de boodschappentassen ook. ik denk dat je max 10 kg mag tillen ofzo maar zeker weten doe ik dat ook niet. Ook gelijk bij etos 2 pakken new born luiers gekocht voor 5 euro dacht die zijn toch binnen een week op> Op de beurs straks pampers en zwitsal iinslaan.

Geplaatst

Vriezen, ik heb de felicitas doos ook al, er zitten zeker leuke dingetjes in, is ook gewoon zo leuk hè, zo'n doos uitpakken!

Ik til eigenlijk gewoon alles, mijn zoontje weegt bijna 15 kilo en wil ook nog regelmatig gedragen worden en moet op de fiets gezet worden enzo en s'avonds wil hij de trap opgedragen worden als hij naar bed moet, dus tjah, moet wel, maar ik heb er gelukkig nog geen last van, ook als de heiniken in de bonus is ga ik gewoon 2 kratjes halen (met de auto hoor) voor mijn lief, maar wel alles met beleid, dat is denk ik het belangrijkste en zodra je merkt dat je buik- of rugpijn krijgt, niet meer doen, want hoe verder we in de zwangerschap zijn hoe beter we moeten oppassen op onze ruggetjes natuurlijk hè!!

Suus, leuk dat je naar de beurs gaat, ik ben er 3 jaar geleden ook geweest en heb het toen super naar mijn zin gehad, zou nu ook wel willen, maar kan nog niks kopen, alles wat ik aanschaf gaat toch voor een aantal maanden in dozen, dus helaas moet ik wachten met shoppen.

O, meiden voor ik het vergeet, ik heb gisteren luid en duidelijk het hartje van onze uk te pakken gehad met de doppler, kon het ook goed vasthouden, de vorige keren dat het lukte flitste het steeds ff voorbij, maar nu bleef het op de plaats, echt super om te horen! Na de 14e week had ik het ding maar in de kast gelaten, want het lukte me niet om het goed te pakken te krijgen, maar omdat ik al 2 dagen zo weinig voelde ben ik gisteren toch weer gaan zoeken...en ..yes!! Ben weer wat geruster nu!

Geplaatst

Ralletje,

Ik heb het sinds donderdag eindelijk voor het eerst gehoord en kon er ook gelijk een paar min naar luisteren, wat een geruststelling. Ben benieuwd wanneer ik de kleine echt ga voelen.

De felicitas doos heb ik ook al even echt makkelijk er zat een grote avent fles in.

Nog anderhalve week dan eindelijk de echo wat duren die 4 weken toch lang haha.

Groetjes suus

Geplaatst

Even een vraagje aan de meiden die de Felicitas doos al hebben: komt er dan ook zo'n vervelende miep bij je op visite om je dingen aan te smeren, etc? Vroeger was dat zo, meen ik me te herinneren. Als dat niet meer zo is, ga ik ook die doos bestellen :).

Geplaatst

@ Meertje,

Ik kreeg de tip om een verkeerd telefoonnummer te noteren want die 'miepen' :happy: bellen van te voren voor een afspraak. Het was een leuk pakket. Ik vond het de moeite waard. Er zat een mooie Avent fles in en dat is altijd mooi toch?

Geplaatst

Meertje, ja klopt, na de geboorte komt er zo'n Miep, ze was bij ons zo klaar, hahaha!! Volgens mij is dat nog steeds zo.

Suus, nou zeg, ik was ook helemaal trots, bij mij was het vrijdag, haha! Helaas kon ik het een uur later niet meer vinden, wilde het even aan mijn lief laten horen, ik denk dat ik iets te overmoedig was geworden, hahah!

Ja klopt, ik had al een starterspakket van avent bij mijn zoontje, maar heb die flesjes maar 2 dagen gebruikt, want die avent spenen hebben een behoorlijk groot gat (en dan heb je nog wel de kleinste) dus mijn zoontje had binnen 5 minuten zijn fles leeg, maar bleef zuigbehoefte houden, toen ben ik overgestapt op difrax en dat ging een stuk beter, 20 min. voor een fles. Ga nu trouwens eerst weer bv. proberen, hopelijk lukt het nu beter.........

Die 4 weken duren echt lang ja, ppfff, ik mag 9 feb. weer, nog 2,5 weken wachten, mag dan wel 2 keer op een dag, s'morgens 20 weken echo in het ziekenhuis en s'middags naar de vk.

Geplaatst

Oh da's een goeie tip inderdaad, van dat verkeerde nummer ;). Fles is altijd meegenomen, 't is allemaal al duur genoeg!

Vind het de laatste dagen verdacht stil in mijn buik qua beweging, ook weer wat last van mijn onderbuik (menstruatiekramp). Pfff, ga pleiten voor echo-apparaten in huis voor iedere IVF-moeder zodat ze te allen tijde zelf hun babies kunnen checken ;).

Geplaatst

Haha, nou alsof ze me gerust wilden stellen: de hardste schopjes tot nu toe gevoeld vanmiddag! Zelfs mijn man heeft voor het eerst 1 van zijn dochters gevoeld, heel ontroerend!!

Geplaatst

Haha, Meertje, het is net of ze het weten die kleintjes, ik had al 2 dagen niks gevoeld en ging met de doppler aan de slag, vrijdag hoorde ik het hartje goed, en diezelfde avond begon de kleine weer te feesten binnen, haha, alsof ze een spelletje met je doen hè.

Geplaatst

hoi hoi,

Jetje lekkere vakantie gehad? en die was na de vakantie tja dat is weer wat minder he.

die felicitas doos volgens mij had ik hem al wel aangevraagd maar hoe lang duurt het voordat je bericht krijgt dat je hem op kan halen? ik heb ook nog steeds niks gehoord over de blije doos......

ik voel me af en toe wel onzeker soms niet omdat ik dan mijn buik zie, maar mijn man vraagt elke keer voel je al iets. En ik weet het dus niet en als ik al wat voel dan wijt ik het meer aan mijn darmen.

over een week hebben we een afspraak bij de verloskundige dus dan kunnen we het hartje weer horen. en ik moet ook nog steeds bellen voor de 20 weken echo een beetje laat maar ja zal wel goedkomen denk ik.

Geplaatst

He meiden,

ik zie dat er een aantal berichten weg zijn 20-22 januari. Ik had ook een buikfoto en bericht achter gelaten maar die zijn verdwenen?! Plaats zo wel een nieuwe.

Hoop meiden blij met "de doos". Toch leuk al die troepjes.

Moki, onzekerheid hoort erbij hoor, je gaat vanzelf je kleintje voelen, je kan ook altijd even de verloskundige bellen of je even mag komen om het hartje te luisteren, vinden ze vaak geen probleem (anders kom je maar even naar Amersfoort, mag je mijn dopler lenen).

Ik probeer trouwens wel een beetje uit te kijken met tillen, om alvast te wennen. Maar ja, boodschappen en de was moeten toch gedaan worden.

Morgen hebben we een echo om te kijken of het een jongen of meisje is, we nemen de moeders mee (3), we willen ze graag betrekken bij deze zwangerschap, zeker na wat er de vorige keer gebeurd is. Ze mogen nu al genieten van de kleine. We hebben natuurlijk al heel veel echo's in het ziekenhuis, maar dat is allemaal zo medisch en niet echt voor de lol. Die zien ons aankomen met de 3 moeders!

Helaas heb ik veel last van harde buiken, hier baal ik wel van, maar ja, vanmiddag weer een cervixmeting. Hopelijk ben ik zo weer wat zekerder.

Ik wens jullie een fijne maandag!

Kissie Mia

Geplaatst

Moki, van de blije doos krijg je pas later bericht, die mag je ook pas met 7 mnd. ophalen, die andere iets eerder, hoewel ik het nu ook vroeg vond hoor, bij mijn zoontje mocht ik de felicitas doos ook pas ophalen met 6 mnd.

Maak je geen zorgen, over niet al te lange tijd ga je die kleine zeker wel voelen hoor, dat gebeurd meestal opeens op een moment dat het totaal niet verwacht.

Ik zou wel ff bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo hoor, je bent al bijna 18 weken, denk dat je meteen kan komen als je belt, hahaha!!

Mia, leuk dat jullie de moeders er zo bij betrekken, dus jullie weten morgen wat het gaat worden, spannend hoor!!

Vervelend dat je steeds die harde buiken hebt, doe maar lekker rustig aan en hopelijk ben je na vanmiddag weer wat geruster gesteld.

Geplaatst

Moki,

Je bent niet de enige hoor die de kleine niet voelt ik voel ook nog niks, kan volgens de gyn pas zijn tussen de 18 en 22 weken ben benieuwd wanneer we iets gaan voelen.

Ik heb wel mijn gewone telefoonnummer opgegeven wist niet dat ze daarna nog lang willen komen :(

Ralletje ik dacht gister ook het hartje even aan mijn vriend te laten horen maar kon het ook niet meer vinden, hoe verder we zijn hoe makkelijker het zal gaan geloof ik.

Ik had gister toch weer iets raars erge pijn in mijn heupen en onderrug, kon zelfs de bank bijna niet meer afkomen, nu is het weer wat minder, kennen jullie dit?

Groetjes suus

Geplaatst

wat fijn dat jullie me allemaal geruststellen, gelukkig mag ik over een week het hartje horen en ik heb net ook een afspraak gemaakt voor een 20 weken echo die krijgen we op 14 februari, toen ik had opgehangen dacht ik oooohh dat is valentijnsdag wat leuk. Nou maar hopen dat alles goed is.

Mia bedankt voor het aanbod maar amersfoort is toch iets te ver om een hartje te luisteren hahahahaha. mooi buikje heb je maar je bent ook nog zo lekker slank die tijd heb ik gehad na de zwangerschap moet ik echt flink aan de bak.

hhmmm 3 moeders? word nou wel nieuwsgierig hoe dat zit.

succes vanmiddag bij de cervixmeting en morgen met de echo spannend hoor.

Suus ik kan je helaas niet helpen met de pijn in je heupen en je rug misschien heeft het te maken met het verweken van je botten? ik had zoiets gelezen anders toch even de verloskundige bellen om te vragen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden